Zal dit zeker aan dealer doorgeven van die afscherming in de wielkast.
Misschien krijgen we ook wel nieuwe rubbers in de deuren
Heb je er nog steeds zoveel last van?
Probeer je rubbers eens in te smeren met vaseline, misschien helpt dit.
En dan weet je of het aan je rubbers ligt.
Tot nu toe ben ik het kwijt
Helaas heeft het afstellen aan de bestuurdersstoel niets geholpen.
hebben meer mensen last ervan dat de bestuurdersstoel langzaam naar beneden zakt?
Ook wij hebben er last van. Na ongeveer 2 weken kunnen we de bestuurdersstoel weer "oppompen" om hem op de correcte hoogte te krijgen. Weeg zelf wel 95 kg, misschien is de stoel wel ontworpen voor die kleine lichte Taiwaneesjes/Koreaantjes!!!
Vandaag heeft mijn auto weer eens bij de dealer gestaan.
Dit ivm dat alle lampjes op het dashboard bleven branden, en dat mijn afstandbediening niet altijd werkte.
Mijn dealer heeft hierover contact met Kia gehad, en die vertelden dat het aan de LDC Converter lag.
Deze is vandaag vervangen en ingeprogrammeerd.
Mijn vraag is nu: weet iemand waar deze LDC converter zit, en wat die converter precies doet?
Laatst gewijzigd door Venga1; 29 juli 2010 om 19:56
We zijn weer terug van een vakantie in Oostenrijk
Wat een prachtig land, daar gaan we zeker naar terug.
Voor de vakantie was de auto nog even langs de dealer geweest, (boven te lezen)
gelukkig hebben we geen problemen ondervonden met de Venga.
Wat ons heel erg is meegevallen is het verbruik, met een gemiddeld verbruik per tank tussen de 6,2 en 6,5 l/100 km vind ik dit goed te noemen, dit vooral omdat Oostenrijk zeer veel hoge bergen heeft, en dat we met 4 personen in de auto zaten.
En op de heen en terug reis hadden we 2 zware en grote koffers in de kofferbak, met de nodige andere extra's.
Wat kan er veel in de kofferbak, we hebben nog zeker geen dakkoffer nodig.
En wat doe je als je in Oostenrijk bent?
Dan rij je even naar een KIA dealer en bestel je nog wat accessoires.
Ik wist niet zeker of het zonne/sneeuwscherm in Nederland te bestellen is,dus die heb ik daar besteld en een paar dagen later opgehaald.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, foto's volgen nog wel een keer als er sneeuw is.
Ook heb ik nog een matten set en een sierstrip voor de voorportieren meegenomen.
Ok die heb ik nog niet in het echt gezien, zitten nog ingepakt, maar volgens mij zijn die hier ook niet te verkrijgen.
en ze waren niet al te duur dus heb ze op de gok meegenomen.
Waarom een mattenset ?
Het is een mattenset met voeten stuk, en de hele set koste 27 euro,dus niet al te duur.
(made in the netherlands hahaha)
De oude ga ik in de winter gebruiken,kan je gewoon met de sneeuw zonder al te veel schoonmaak moeite in de auto stappen.
De accessoires op de bijgevoegde foto's heb ik meegenomen.
Waar ik wel van overtuigd ben is dat de 1.4 absoluut geen caravantrekker is.
De motor heeft best wel moeite om een hooggebergte in te gaan, en we moesten dan ook geregeld flink terug schakelen.
Maar zonder caravan is het goed te doen.we hebben wegen van 15% en op 3200 Meter gereden.
Nou ik ga snel de vakantiefoto's bekijken, ik "zie" jullie later weer.
Laatst gewijzigd door Venga1; 16 augustus 2010 om 10:51
Dat de venga geen goede caravan trekker is heb ik ook ervaren.
Vakantie Luxemburg bij Luik moest ik behoorlijk aantrekken om toch nog mee te kunne komen met het overige verkeer veel terug schakelen en zoveel mogelijk de motor op zo 2500 rpm te houden, dit alles met een kip vision vouwdak caravan met een beladen laad vermogen van 1200kg.
Als je op caravantrekker de score leest van de venga 1.4 kom je uit op 4 sterren dat lijk mij toch een goede trekken.
Volgens de technische beschrijving mag de venga 1.4 beladen 1300kg trekken.
Hier voor heb ik een opel meriva 1.6 gehad vond dat deze de caravan stukken beter trok.
Toen ik mijn kia venga 1.4 kocht vroeg mijn dealer of ik er een carvavan mee ging trekken anders raade hij me de 1.6 aan. Ik vind mijn 1.4 juist sterker optrekkken dan mijn 1.6 meriva. Tot nog toe veel plezier van mijn venga. Nog geen problemen gehad.
Alles werkt naar behoren, in zijn 1 schokt hij bij mij ook maar dan schakelen we gewoon door naar de 2. Over benzineverbruik kan ik nog weinig zeggen na 2000 km op de teller.
Toen ik mijn kia venga 1.4 kocht vroeg mijn dealer of ik er een carvavan mee ging trekken anders raade hij me de 1.6 aan. Ik vind mijn 1.4 juist sterker optrekkken dan mijn 1.6 meriva.
het rijd prima hoor, maar ik merkte wel dat de 1.4 in de bergen snel in vermogen terugzakt, en dat je dan snel moet terugschakelen.
Maar dan komt de auto goed vooruit.
Ik weet dat er iemand op dit forum een venga 1.4 heeft, en daarmee neen caravan trekt.
ik zou er dan zeker niet de bergen mee ingaan
Wij hebben ook een Venga 1.4, en daarmee hebben we de caravan getrokken in Nederland. In vergelijking met de vorige auto, een Nissan Almera 2.2 Turbo diesel, kwam de Venga wat minder snel op snelheid. Eenmaal de 90 kilometer per uur bereikt, reed de Venga er heel makkelijk mee vandoor. Het viel wel op, dat de trekkracht in de vierde en de vijfde versnelling niet eens zo heel veel scheelt: het leek wel of hij in de vijf makkelijker trok dan in de vierde versnelling. Benzineverbruik neemt wel flink toe, maar dat is logisch.
Luxemburg en dat soort heuvels zou ik er nog wel mee aandurven, maar het echte bergenwerk? Voor de volledigheid: we hebben een Hobby 400 SF, leeg zo'n 900 kilo, eenmaal op weg zo'n 1100 kilogrammen. Na de eerste vijftig kilometer even gestopt om te kijken of alles goed ging: de auto stonk toen best wel wat. Het was ook de eerste keer dat de auto flink moest werken. Daarna heb ik dat luchtje nooit meer geroken. Geen druppel olie of koelvloeistof verbruikt!
Ik heb de navigatie. Hierbij mijn ervaringen met het nav pakket na 6 weken:
Bediening van alle audoifuncties, map en nav en media van de auto via het touchscreen
Ziet er goed uit
Voice control van vele audio en nav funties. Druk op de knop, roep USB of radio, of Map of Navigatie, of volume up, of next of vele andere commands en het wordt uitgevoerd. Werkt erg goed. Wel een engels accentje gebruiken.
Volume van de radio kun je in 3 standen laten toenemen met de rijsnelheid. weet niet of de andere uitvoeringen dit hebben
Ziet er goed uit
Zoeken in je Ipod of USB is zeer makkelijk en overzichtelijk op 't scherm. Je fietst zo door je directory indelingen heen. Er goed!
Betere telefoonfuncties dan bij de andere uitvoeringen. Telefoonboek en presets op het scherm in te stellen (moet er bij zeggen ALS het werkt met je mobiel, in mijn geval niet goed i.c.m. mijn mobiel, wellicht met een andere mob. is het goed)
En het ziet er goed uit
De achteruitrijcamera. Werkt ook zeer goed. Zie het wel als een hulpmiddeltje. Rij er niet blind op... Maar in combi met de sensoren en heel handig hulpmiddel. Zeker als je krap ruimte hebt.
Het scherm is in 3 standen qua verlichtingsterkte in te stellen. Ik heb ook een pan. dak en bij zon het je de hoogste stand nodig. 's Zomers moet denk ik de blind dicht onder het pan dak om het scherm te kunnen zien (da's mijn inschatting)
Dag - nacht kleuren nav. scherm. Werkt helaas op lampen aan - uit. Maar je kunt dit ook met de hand instellen (makkelijk)
En had ik al gezegd dat het er gewoon goed uitziet?
Over het pan dak nog het volgende. In de kantel stand is heet dak mooi stil tot 100 km/hr. Daarboven wordt het geluid meer. Open heb je wel meer herrie, maar dit is meer iets voor tijden het "cruissen" bij lagere snelheden, maar da's mijn mening.
Voor de rest: Alles wat je hier leest zijn meningen van mede KIA rijders. Belangrijk is wat je zelf vind.
Kortom, er zit een hoop bij het nav pakket. Mij bevalt het erg goed. En ja, het kost een paar centen, maar dat doet maar 1x zeer, daarna is het genieten van een fijne en complete auto!
Mocht je nog gerichte vragen hebben, stuur maar een PB-tje.
Succes met de keuze!
Peter
Ik ben net in het bezit van de Venga met het Navigatie pakket maar weet jij of er al een Ned. Versie is en weet je toevallig ook welke telefoons het adres boek wel weergeven?
Alvast bedankt
Graag wil ik jou drie dingen onder de aandacht brengen.
1. Stel je als nieuw lid even voor in het voorsteltopic;
2. Reply (quote) niet het volledige i.v.m. onnodige ruimte in het topic;
3. Lees de topics over de Venga erop na en je had je antwoord heel snel kunnen vinden.
Ga lekker genieten van je Venga!
NL stemmetje is er nog niet. Ik heb 'n Samsung Jet en die doet het prima met de Navigatie. Ik heb een tijdje gelden 'n lijst van compatible mobieltjes op deze site gezet. Link moet ik ff zoeken.