» Site Navigatie |
|
|
» Aantal Online: 34 |
| betominice, bigfatpete, bigwade, coco1, gstar, JWP, Mollie, pat39, Rio-man, Smart, woskam |
| Het record staat op 132, dat 30 december 2008 werd gevestigd om 13:02. |
» Adverteren? |
|
Bent u geinteresseerd om op deze website te adverteren? Neem dan contact met ons op. U vindt de E-mail link onderaan de website.
|
|
 |
|
|
26 juli 2010, 23:06
|
|
|
Lid
Goede gebruiker
|
Ik heb bij dit soort opties zelf het idee dat dit weer iets extra is wat kapot kan gaan of aan extra slijtage onderhevig zal zijn voor (start)motor en accu bijvoorbeeld, of zie ik dit verkeerd?
|
|
|
26 juli 2010, 23:19
|
|
|
Guest
|
opzich zie je dat helemaal correct. Alhoewel ik toch wel aanneem dat de startmotor etc hiervoor is aangepast.. maar zeker weten doe ik het niet.
|
|
|
|
27 juli 2010, 00:02
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob D
Ik heb bij dit soort opties zelf het idee dat dit weer iets extra is wat kapot kan gaan of aan extra slijtage onderhevig zal zijn voor (start)motor en accu bijvoorbeeld, of zie ik dit verkeerd?
|
Dat zie je niet verkeerd.
Slijtage ( het woord zegt het al) van accu en startmotor valt niet binnen de garantie van 7 jr.
De accu is een pere dure.
Het Start/Stop systeem is naar mijn idee alleen opgezet om binnen emissie eisen te blijven volgens test normen.
Dat het in de praktijk zou moeten werken doet er niet toe vanuit de fabrikanten.
Geef ze eens ongelijk.
Jij zit wel vast aan die dure accu's en die kosten meer dan jouw brandstofbesparing (denk ik)
Zelf zou ik zo'n start/stop systeem bij aflevering direct laten killen door de dealer.
Nooit aan dus.
Ik kan het helemaal fout hebben maar heb hier en op het www nog geen tegenbewijs gezien.
27 juli 2010, 11:04
|
|
|
Lid
Goede gebruiker
|
Aan de andere kant heb ik ook nog geen onderbouwing met CIJFERS gezien voor je eigen stelling  .
|
|
|
27 juli 2010, 11:34
|
|
|
Junior Lid
Gebruiker
|
Huh ? Startmotor niet onder de garantie ??
|
27 juli 2010, 11:42
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas1969
Huh ? Startmotor niet onder de garantie ??
|
Accu begrijp ik, maar startmotor niet.
Volgens mij valt die gewoon onder de garantie.
En het werkt gewoon heel goed, lekker rustig hoor als je een tijd moet wachten voor verkeerslichten of open bruggen
|
|
|
27 juli 2010, 15:41
|
|
|
Super Moderator
Super gebruiker
|
Mannen!
Eventjes serieus blijven.. Het verzoek van bw is simpel op te lossen..
Gewoon 1 week rijden met gebruik van ISG of 2 weken en 1 of 2 weken zonder ISG..
Wel bij beide tests een volle tank gebruiken en na test periode gereden kilometers delen door aantal liters. Of was het nu andersom?
Dus wie met ISG op zijn KIA voelt zich serieus geroepen om te testen?
We stellen zelfs een beloning/vergoeding ter beschikking voor de tester(s) voor de genomen moeite..
Kia cee'd SW 1.6 CRDI 115 PK Sport Black Mamba...
|
|
|
27 juli 2010, 15:53
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
1. Op de accu zit een garantie van 2 jaar. Accu kost nieuw € 246,00!
2. De startmotor is berekend op de extra starts die gemaakt worden met ISG. Hij is van het extra zware type, maar valt wel onder de Kia garantie.
3. Het is simpel om je ISG uit te schakelen, gewoon het knopje links naast het stuur indrukken.....
|
|
27 juli 2010, 19:20
|
|
|
Guest
|
Net vandaag getanked, gereden afstand 450km met een gemiddeld verbruik van 1 op 11,4 zonder ISG te gebruiken.
Ik rij nu even 2 weekjes in de auto van me werk dus over ongeveer 3 weken ga ik het testen voor BW met gebruik van ISG.
|
|
|
|
28 juli 2010, 08:27
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Net vandaag getanked, gereden afstand 450km met een gemiddeld verbruik van 1 op 11,4 zonder ISG te gebruiken.
Ik rij nu even 2 weekjes in de auto van me werk dus over ongeveer 3 weken ga ik het testen voor BW met gebruik van ISG.
|
(Alex), even serieus.
Buiten het aspect dat het misschien een ietsie pietsie zuiniger zal zijn met ISG heeft het nog een ander voordeel.
In mijn vorige auto hield ik bij stilstaan altijd mijn voet op de koppeling.
Nu ik het systeem gebruik, moet ik mijn voet van de koppeling afhalen.
Ik merk dat dit veel ontspannender rijd.
Tegenwoordig zet ik dus mijn versnelling in z'n vrij en dat daarbij de auto afslaat is misschien een voordeeltje in m'n portomonee.
En mocht er een startmotor daardoor stuk gaan, dan is dat jammer.
Daar is die mooie KIA garantie voor.
Voor mij heeft het een andere en ontspannendere rijstijl opgeleverd!
|
|
|
28 juli 2010, 11:04
|
|
|
Junior Lid
Gebruiker
|
Ik gebruik mijn ISG ook regelmatig (als ik eraan denk om de auto in de vrij te zetten! ) maar ik vind het jammer dat de maximale tijd dat hij uit gaat te kort is.
In mijn woonplaats moet ik regelmatig voor een brug wachten en dan start de auto vanzelf halverwege de wachttijd. De tijd had makkelijk wat langer kunnen zijn.
Els
|
|
|
28 juli 2010, 13:38
|
|
|
Lid
Goede gebruiker
|
Dit euvel hebben bijna alle merken i.v.m. de verbruikers wat in de auto bijstaat, o.a airco radio , verlichting, al deze onderdelen verbruiken aardig wat stroom en dan zou je misschien bijna niet meer goed kunnen starten.
|
|
|
29 juli 2010, 07:43
|
|
|
Senior Lid
Zeer goede gebruiker
|
Als ik de airco aan heb, werkt ISG gewoon. Alleen niet als ik de voorruitverwarming aanzet, dan start de motor.
|
|
29 juli 2010, 10:14
|
|
|
Junior Lid
Gebruiker
|
Ik begrijp best dat de tijd niet onbeperkt is, maar die paar minuutjes moet toch wel kunnen?
|
|
|
29 juli 2010, 20:57
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
Een accu heeft ook km's nodig om weer bij te laden. Wanneer je met enige regelmaat in je woonplaats vóór de brug staat te wachten met ISG in werking, zal de accu-reserve meer dan nodig worden aangesproken. En inderdaad zijn er een aantal stroomvreters die de nodige spanning van de accu wegtrekken. Dat is inderdaad de voor-/achterruitverwarming en de airco. Daarnaast speelt kwaliteit van de accu, de buitentemperatuur en andere factoren een rol wanneer ISG in werking treedt. Dit is gebruikersafhankelijk en daardoor niet d.m.v. software achteraf te corrigeren.
Mijn ISG treedt ook in werking bij een stoplicht, maar springt naar verloop van tijd toch aan wanneer de airco is ingeschakeld. Gelukkig maar, want anders zou ik de accu alleen maar onnodig leegtrekken.
|
|
29 juli 2010, 21:01
|
|
|
Guest
|
ja alleen heeft het stroom verbruik verder niet zoveel met de airco te maken maar gewoon met de ouderwetse kachelventilator he
|
|
|
|
29 juli 2010, 21:06
|
|
|
Senior Lid
Super gebruiker
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
ja alleen heeft het stroom verbruik verder niet zoveel met de airco te maken maar gewoon met de ouderwetse kachelventilator he 
|
Ik geloof je meteen......
|
|
30 juli 2010, 13:48
|
|
|
Lid
Goede gebruiker
|
Ik vind het wel bijzonder, als topicstarter, dat er nu eigenlijk pas een discussie op gang komt over dit systeem.
Dat terwijl het al enige tijd wordt toegepast.
|
|
|
30 juli 2010, 15:04
|
|
|
Super Moderator
Super gebruiker
|
@Rob,
De discussie is al vaker geweest. Alleen zijn er nu meer mensen die een wagen hebben met ISG en er dus ook meer mensen reageren.
Edit: Venga1 was sneller..
Kia cee'd SW 1.6 CRDI 115 PK Sport Black Mamba...
|
|
|
 |
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten