Vandaag was/ is dan eindelijk de dag.
We hebben onze Toyota ingeleverd, en daarvoor de Venga opgehaald
Na enige vertraging ,veroorzaakt door ontbreken van kenteken en sneeuw
De dealer nam gewoon heel rustig de tijd,totaal geen gehaast.
Nadat we een lekker bakkie koffie hadden gedronken, en dat onze Toyota was uitgeschreven gingen we na de auto toe.
De auto stond droog en op een goede plek in de showroom, totaal niets op aan te merken
Een woord gewoon:Prachtig!
maar het uitzicht naar buiten was minder goed:veel sneeuw op de weg met sommige plekken gewoon stukken ijs.
Maar ja eerst de auto.
Alles werd gewoon rustig en goed uitgelegd, ik wilde nog even wat over de cruisecontrol en speedlimiter weten.dit omdat ik niet snapte hoe je het moet instellen.
Heel eenvoudig eigenlijk.
Ook de microfoon van de telefoon aansluiting zit op een denk ik goede plek.
Net boven een gesloten zonneklep, dicht bij je hoofd dus.
Nadat we de auto betaald hadden kregen we nog een heel groot en mooi bos bloemen.
Prima aflevering dus.
Maar ja moet je het volgende even bedenken
Een nieuwe auto, veel sneeuw en ijs op de weg, en erg donker al.
Er zijn betere omstandigheden hoe je een showroom kan uitrijden.
Nadat we nog even de hand hadden geschud gingen we op weg.
Tja dat is wel vreemd hoor, en vooral als het zo glad is.
Toen we op weg waren, moesten we al snel achter in de rij aansluiten,dit vonden we niet prettig, want de plek waar we moesten stoppen was gewoon een grote ijs plek.
De auto ging al direct een beetje schuiven.
Maar dit was niet zo erg, maar de auto begon helemaal te schuiven toen we moesten wegrijden .
Ik kon de auto nog gelukkig van een lantaarnpaal afhouden, maar dit scheelde niet veel.
Totaal geen sneeuwschuiver of pekel geweest.
Ik moet zeggen dat dit absoluut niet prettig aanvoelt.
Gelukkig was het op de snelweg een stuk beter, en konden we de auto zonder schade voor de deur zetten.
PS ik heb nog even over de 7 jaar garantie gevraagd.
De verkoper dacht dat alleen de verandering was dat alle auto's nu de zelfde garantie hadden, maar nadat ik vroeg of het 7 jaar geen totale garantie is, heeft hij dat nog even nagekeken.
Conclusie: meneer u heeft gelijk, u heeft gewoon 7 volledige jaren garantie
Ook heb ik nog even over de gordijn airbags gevraagd.
Er wordt alleen een deurrubber losgemaakt, en dan wordt er gekeken of het gordijn goed zit.
Sommige gordijnen zijn niet helemaal goed gemonteerd, en dan zit er een verkeerde vouw in.
Nu maar op beter weer wachten
Ik heb nog even een paar foto's gemaakt, en heb die bijgevoegd
Prima aflevering dus.
Maar ja moet je het volgende even bedenken
Een nieuwe auto, veel sneeuw en ijs op de weg, en erg donker al.
Er zijn betere omstandigheden hoe je een showroom kan uitrijden.
Nadat we nog even de hand hadden geschud gingen we op weg.
Tja dat is wel vreemd hoor, en vooral als het zo glad is.
Toen we op weg waren, moesten we al snel achter in de rij aansluiten,dit vonden we niet prettig, want de plek waar we moesten stoppen was gewoon een grote ijs plek.
De auto ging al direct een beetje schuiven.
Maar dit was niet zo erg, maar de auto begon helemaal te schuiven toen we moesten wegrijden .
Ik kon de auto nog gelukkig van een lantaarnpaal afhouden, maar dit scheelde niet veel.
Nu maar op beter weer wachten
Ik heb nog even een paar foto's gemaakt, en heb die bijgevoegd
Tja, misschien toch beter om er een paar winterbandjes onder te monteren. Dan heb je de komende 4 jaar voor 150 euro per jaar minder zorgen als je met dit weer de deur uit moei
Of zitten die er al onder en trof je een stukje schaatsbaan op het asfalt
Tja, misschien toch beter om er een paar winterbandjes onder te monteren. Dan heb je de komende 4 jaar voor 150 euro per jaar minder zorgen als je met dit weer de deur uit moei
Of zitten die er al onder en trof je een stukje schaatsbaan op het asfalt
Nee, zitten er nog niet onder.
Er zitten Continental banden onder, ik zal er aan gaan denken.
Maar dan heb ik ook 4 extra velgen nodig,dus die komen er ook nog bij
En het was echt een heel stuk glimmend en glad wegdek
Oh oh, nu vergeet ik je nog heel veel plezier met jullie Venga te wensen.
Onze eerste week verliep voorspoedig.. En ik heb nog geen mooie foto's!
In Copacabana in Bolivia worden nieuwe auto's uit het gehele land eerst gezegend met vuurwerk en drank voor een behouden vaart. Misschien kun je dat zondag gaan doen ter bescherming van dit barre winterweer. In 1996 ben ik daar zelf getuige van geweest en was wel een gaaf gezicht zo'n hele rij nieuwe auto's in alle soorten en maten...
Venga1 en ega, van harte gefeliciteerd met jullie VENGA! Erg mooie kleur! Gave velgen ook. Heel veel plezier ermee. En uhh, koop morgen even de AUTOVISIE, want daarin staat een test. Daarin wordt jullie goede keuze (en de onze) beaamd.
Ik ken dat gevoel, dat enge gevoel om de gloednieuwe auto uit een lekker warme showroom naar buiten in de sneeuw te moeten rijden... Doe maar voorzichtig aan en neem geen risico's. Je zult de komende tijd meer dan genoeg gelegenheid krijgen om ervan te genieten.
Nee, zitten er nog niet onder.
Er zitten Continental banden onder, ik zal er aan gaan denken.
Maar dan heb ik ook 4 extra velgen nodig,dus die komen er ook nog bij
En het was echt een heel stuk glimmend en glad wegdek
Voor 600 euro zitten die erbij hoor... Ik heb de Vredestijn snowtrack er onder zitten.
zie deze test uit de consumentengids
Ik hoop alleen dat ze nog te krijgen zijn.....
Laatst gewijzigd door Venga-Boys; 8 januari 2010 om 22:41
Reden: url
Ik doe altijd een folie voor mijn voorruit.
Hierdoor blijft het voorruit ijs vrij.
Nu wilde ik dit er weer voor doen, maar dit kan ik vergeten.
Dit komt namelijk door de zijraampjes, het folie is te
kort om tussen de deuren te klemmen.
Doet iemand van jullie wat voor het voorruit?
Zo ja, wat dan?
Ik doe altijd een folie voor mijn voorruit.
Hierdoor blijft het voorruit ijs vrij.
Nu wilde ik dit er weer voor doen, maar dit kan ik vergeten.
kort om tussen de deuren te klemmen.
Doet iemand van jullie wat voor het voorruit?
Zo ja, wat dan?
Bij mijn Ford deed ik altijd een oude fleece deken (2 euri bij Ikea) tussen de portieren. Maar de ontdooiing van de ruiten gaat nu zo snel dat ik hem niet meer afdek.
kort om tussen de deuren te klemmen. Doet iemand van jullie wat voor het voorruit? Zo ja, wat dan?
Ja, daar kwam ik gisteravond ook achter. Het gloednieuwe alu-folie scheurde onmiddelijk uit. Het is eenvoudigweg te kort voor zo'n brede bak als de VENGA. En inderdaad, die A-stijl raampjes. Dat werkt dus niet. Ik heb nog geen alternatief.
Overigens, ik moet zeggen dat die ruitontdooier-sprays werkelijk uitstekend werken! Nooit eerder had ik ze gebruikt en vanochtend voor 't eerst. Rijkelijk erop spuiten (beginnen bij de voorruit) en vooral ook de deurraam-rubbers niet vergeten in te spuiten! Daarna gewoon wegrijden. Zo lang mogelijk de ruitenwissers NIET gebruiken.
Nou Peter, eindelijk je hebt 'm. Van harte gefeliciteerd.
Dat je uitgerekend nu de auto moest ophalen was misschien minder prettig, maar gelukkig niet morgen, want er wordt extreem weer verwacht.
Ahhhh ja, ik dacht ook al, hé, die 15 inch lichtmetalen velgen ken ik nog niet! Ik zag ze vanmiddag voor 't eerst bij de dealer, maar dan op een afstandje op een besneeuwde voorraadauto (licht zilver, ook erg chique).
Bij de dealer heb ik alsnog de iPod-interfacekabel gekregen en een schriftelijke 7 jaar garantie-verklaring. Nu is 'ie helemaal compleet.
Overigens, ik moet zeggen dat die ruitontdooier-sprays werkelijk uitstekend werken! Nooit eerder had ik ze gebruikt en vanochtend voor 't eerst.
Zonde van je geld.
Ik koop altijd zo'n groot vat met antivries.
En dit doe ik dan ook in een spuitflacon.
Dit is stukken goedkoper als die speciale flacons, met volgens mij gewoon het zelfde middel
Werkt prima, alleen deed ik altijd voor het voorruit, de genoemde folie