Kiaclub Nederland

Ga terug   Kiaclub Nederland > Kia Modellen > Sportage

» Site Navigatie
» Home
 > FAQ
» Aantal Online: 31
bigfatpete, ‎coco1, ‎dikkie, ‎JWP, ‎Mollie, ‎pat39, ‎scorpioshuma
Het record staat op 132, dat 30 december 2008 werd gevestigd om 13:02.
» Adverteren?
Bent u geinteresseerd om op deze website te adverteren? Neem dan contact met ons op.
U vindt de E-mail link onderaan de website.
Reageren
Discussietools Weergave
Oud 17 januari 2010, 12:25   #1
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Exclusief: dit is de nieuwe Kia Sportage

Nog voordat Kia de nieuwe Sportage officieel wil onthullen hebben wij beslag weten te leggen op patenttekeningen. De tekeningen zijn geregistreerd bij het Europese merk- en designbureau en tonen de nieuwe Kia Sportage in volle glorie.

Al een jaar lang siert de nieuwe Kia Sportage onze spyshots-rubriek. In eerste instantie zwaar gecamoufleerd, maar een maand geleden kregen we voor de eerste keer een goede indruk van het front. Nog nooit hebben we echter zo’n goed beeld van het model gekregen als nu. Deze patenttekeningen tonen ons de nieuwe Sportage namelijk in zijn productie-outfit. En zonder camouflage.

Succesnummer
De officiële onthulling van de nieuwe Kia Sportage staat gepland voor de Autosalon van Geneve. Niet veel later zal het model ook daadwerkelijk bij de dealers staan. Dat het succes van zijn voorganger moet kunnen worden geëvenaard lijkt ons duidelijk. De auto oogt sportief, dynamisch en vooral erg modern. Waar we bij de nieuwe Sorento nog een beetje onze twijfels hadden wat betreft het design - vooral van de achterzijde - zijn we bij de nieuwe Sportage zijn we in één klap overtuigd. Dit wordt opnieuw een succesnummer voor de Koreanen.

Laatst gewijzigd door Url; 17 januari 2010 om 13:32
Url is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 12:30   #2
Jantje
Guest

Standaard

achterkant lijkt een beetje op een lexus.

Op zeker wel een mooie auto om te zien dit!
  Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 12:34   #3
Aart.S
Senior Lid
Mega gebruiker

Aart.S's schermafbeelding

Standaard

Ik vind hem erg mooi.
En dus ook de richtingaanwijzers in de spiegels ( vind ik nou eenmaal mooi )
De achterkant lijkt inderdaad op de lexus.
Maar verder de ronde vormen..... ja erg mooi.

Aart.
Aart.S is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 12:35   #4
Relena
Senior Lid
Uitstekende gebruiker

Relena's schermafbeelding

Afbeeldingen: 5
Standaard

Die wil ik in het echt wel eens zien.
Oud 17 januari 2010, 12:48   #5
Aart.S
Senior Lid
Mega gebruiker

Standaard

Wanneer is de autosalon in Geneve?
Tot die tijd moeten we nog even wachten Relena.
Of we gaan met een bus vol forum leden er naar toe.

Aart.
Oud 17 januari 2010, 13:00   #6
Smart
Senior Lid
Super gebruiker

Smart's schermafbeelding

Standaard

En weer past het niet op mijn laptop zo'n breeeeeeeedbeeeeeeld!! Ik heb nog geen 24 inch laptop
(Url, je moet foto drie even een enter geven, zodat deze onder foto 2 wordt geplaatst.)

Maaruh, even terug naar het topic. Wat een fantastische verschijning. Was ik al een beetje in mijn nopjes met de nieuwe Hyundai iX35 (Tucson), dit model springt er toch met kop en schouders bovenuit. Hoe kun je als concern (Hyundai/Kia) zo totaal verschillende auto's maken. Niet dat dat verkeerd is, maar gelukkig is de nieuwe Sportage evenwichtiger gevormd qua styling.

Een hele mooie auto die zeker hoge ogen gaat gooien op de Nederlandse markt. Maar de prijs zal toch dicht tegen de € 30.000,00 gaan schurken, ben ik bang voor.

As a finishing touch, God created the Dutch!
Smart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 13:12   #7
Aart.S
Senior Lid
Mega gebruiker

Standaard

Heer Smart, zo te lezen weet jij hoe je foto`s op deze manier
op de site moet plaatsen.
Zou je het mij ook willen leren?
Ik heb al van alles geprobeerd.
Desnoots via een pb.
Ik heb windows xp.
Alvast bedankt

Aart.
Oud 17 januari 2010, 13:29   #8
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk bericht
Maar de prijs zal toch dicht tegen de € 30.000,00 gaan schurken, ben ik bang voor.
Denk het niet, want dan komt die in de prijsklasse van de Sorento en die is toch een slag groter, ik denk eerder dat die tussen de 22.000 en 24.000 euro komt als ze een beetje slim zijn en het succes voort willen zetten.

@Smart

Hoop dat het zo beter voor je is. Heb even onder elke foto een enter gedaan.

Laatst gewijzigd door Url; 17 januari 2010 om 13:33
Oud 17 januari 2010, 16:18   #9
bigwade
Senior Lid
Super gebruiker

bigwade's schermafbeelding

Standaard

Ik vind em HELEMAAL GELUKT !!
Mooi ding, stuk mooier dan die malle Hyundai met zijn rare lijntjes..
bigwade is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 16:20   #10
Jantje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bigwade Bekijk bericht
Ik vind em HELEMAAL GELUKT !!
Mooi ding, stuk mooier dan die malle Hyundai met zijn rare lijntjes..
Nou z.s.m. inruilen dan dat ding haha
  Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 16:27   #11
bigwade
Senior Lid
Super gebruiker

Standaard

Als ze deze auto prettig prijzen vrees ik idd een run op de dealers....

Of ik dat hier thuis er door krijg is vraag 2....
Oud 17 januari 2010, 19:11   #12
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard

Van The Car Blogger

The next generation of Kia's Sportage compact SUV has been given away through a series of designs that were made for the European Union's patent office. Note however that there's a small chance that the patent images could be depicting an almost production-ready concept destined for either the Geneva Salon in March or the Seoul Motor Show in April.

The reason why we're saying this is the use of some specific styling features such as the chrome trim, the tail lamp arrangement, the alloy wheel designs and the styling of the lower part of the front bumper, all of which look suspiciously fit for a concept car. But even so, what you're looking at here is what you'll get more or less when the 2011 Sportage arrives at the Korean automakers dealers either towards the end of the year or early 2011.

Like all Kias penned under the guiding hand of former Audi designer Peter Schreyer, the new Sportage is a much more attractive proposition than the outgoing model. Under the bodywork, the Sorento's smaller sibling shares its hardware with the new Hyundai Tucson (called iX35 in Europe and other markets).

That said, don't expect any surprises under the hood with the North American Sportage being offered with the same 2.0-liter and 2.4-liter four cylinder engines coupled to six-speed transmissions as the Tuscon. Likewise, the European market Sportage will get three diesels including a 115HP 1.7-liter unit, and a 2.0-liter engine with 134HP and 184HP, and two gasoline units with a displacement of 1.6-liter and 2.0-liters producing 140HP and 166HP respectively.
Oud 17 januari 2010, 19:19   #13
Smart
Senior Lid
Super gebruiker

Smart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart.S Bekijk bericht
Heer Smart, zo te lezen weet jij hoe je foto`s op deze manier
op de site moet plaatsen.
Zou je het mij ook willen leren?
Ik heb al van alles geprobeerd.
Desnoots via een pb.
Ik heb windows xp.
Alvast bedankt
Hallo Aart,

Ik zal je via een PB informeren over het plaatsen van foto's.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Url Bekijk bericht
Denk het niet, want dan komt die in de prijsklasse van de Sorento en die is toch een slag groter, ik denk eerder dat die tussen de 22.000 en 24.000 euro komt als ze een beetje slim zijn en het succes voort willen zetten.

@Smart

Hoop dat het zo beter voor je is. Heb even onder elke foto een enter gedaan.
Ik verwacht geen vanafprijs van € 22.000,00 voor deze Sportage. Maar bij nader inzien zal die ook niet in de wielen van de Sorento mogen rijden. Maar 25/26K zal het zeker wezen.

Oud 17 januari 2010, 19:50   #14
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk bericht
Ik verwacht geen vanafprijs van € 22.000,00 voor deze Sportage. Maar bij nader inzien zal die ook niet in de wielen van de Sorento mogen rijden. Maar 25/26K zal het zeker wezen.
Hoop het niet 25/26k, want de prijs is ook 1 van de redenen dat de huidige sportage nog aardig goed verkoopt.
Oud 17 januari 2010, 19:55   #15
Smart
Senior Lid
Super gebruiker

Smart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Url Bekijk bericht
Hoop het niet 25/26k, want de prijs is ook 1 van de redenen dat de huidige sportage nog aardig goed verkoopt.
Volgens mij verkoopt de Sportage op dit moment nog omdat er flink veel korting op de nieuwprijs wordt gegeven. De maanden daarvoor was de verkoop flink ingezakt. Dus eigenlijk een vertekend beeld m.b.t. de verkoop van de Sportage. De verkopen zullen nu wel gaan inzakken door de aankomende introductie van het nieuwe model ná de autosalon van Genève.

De nieuwe Sportage zal toch zeker hoogwaardige materialen en uitrusting mee krijgen. Dat zal toch wel gepaard gaan met een zekere verhoging t.o.v. het vorige model.

Oud 17 januari 2010, 20:29   #16
Roderik
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Roderik's schermafbeelding

Standaard

Super gave bak, echt mooi. Past mooi in de KIA familie.
Kia is echt goed bezig.

Dit word vast weer een hit
Roderik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2010, 20:52   #17
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard

Nog ff een stukje tekst erbij over de nieuwe Sportage.

Zó wordt de nieuwe Kia Sportage!

Als Hyundai met een opvolger voor de Tucson komt (de iX35), dan kan een update van Kia’s zustermodel Sportage nooit lang uitblijven. Er hier ziet hem! De eerste afbeeldingen zijn namelijk voortijdig uitgelekt. Het hier getoonde beeldmateriaal is afkomstig van het Bureau voor Harmonisatie binnen de Interne Markt (OHIM), een Europese instelling waar bedrijven hun ontwerpen registreren. Het is afgelopen jaar regelmatig voorgekomen dat illustraties op deze manier voortijdig op straat belanden en nu is ook Kia slachtoffer van de slordigheid van het patentbureau. De nieuwe 5-zits Sportage is technisch identiek aan de iX35 van Hyundai, maar de optische verschillen zijn veel groter dan bij het oude model versus de Tucson. Met name door de anders vormgegeven achterportieren lijkt de nieuwe Sportage meer op het kleine broertje van de Sorento dan op een omgestickerde iX35. Ook de karakteristieke Kia grille en de horizontale achterlichtunits geven de Sportage een eigen gezicht. Hoewel het beeldmateriaal niet echt flatteus kan worden genoemd, oogt de Kia toch lekker dynamisch. Dat belooft wat voor de definitieve persfoto’s! Door het ontbreken van een 3e zijruit oogt de nieuwe Sportage met zijn dikke C-stijl zeer robuust, maar een nadeel is wel dat de overzichtelijkheid van de achterzijde hierdoor nogal gebrekkig is.
De nieuwe Sportage is langer, maar ook breder en lager dan zijn voorganger. De wielbasis groeit met 3 centimeter. Hierdoor oogt de 2e generatie minder als terreinauto c.q. SUV, maar meer als een cross-over waarmee vlot kan worden doorgereden op de snelweg. Precies waar 99 procent van de consumenten behoefte aan heeft. Net als de iX35 wordt de nieuwe Sportage leverbaar met een 2,0 liter dieselmotor met een vermogen van maar liefst 184 pk. Het maximum koppel bedraagt 376 Nm. Hiermee nestelt Kia zich in de top van zijn segment, want op de BMW X1 xDrive23d na zijn er geen concurrenten die krachtiger zijn. Hetgeen opnieuw bewijst dat het Zuid Koreaanse merk geen budgetmodellen meer bouwt maar een zeer serieus te nemen speler op de automarkt is geworden. Standaard op de Sportage is altijd een 6 versnellingsbak, of je nou zelf schakelt of deze arbeid uitbesteedt aan een automaat. De aandrijving vindt op de voorwielen plaats, maar tegen meerprijs kan de Kia geleverd worden met elektronisch geregelde Torque-on-Demand vierwielaandrijving. Dit systeem is standaard op de automaatuitvoering. De verwachting is dat de Sportage in Nederland verkrijgbaar zal zijn voor iets meer dan 25.000 euro. Voor dit bedrag krijgt u de voorwiel aangedreven 2,0 liter benzineversie met 163 pk, die op termijn zal worden afgelost door een 1.6 Turbo. Voor de hier geteste dieselversie (er komt ook een 136 pk uitvoering plus een 1.7 CRDi met 115 pk) zal circa 30.000 euro moeten worden afgetikt. Op de rol voor eind 2010 staat ook een direct ingespoten 1.6 benzineversie met 140 pk vermogen. Als je bedenkt dat Kia nu 7 jaar garantie biedt op al zijn modellen (“doe ons dat maar eens na”), heeft de complete concurrentie alle reden om zich zorgen te maken.
Kia start de productie van de Sportage in juni. Eind september, begin oktober arriveert de compacte SUV bij de dealers. Voor de Europese markt zal de Sportage net als het oude model in Zilina, Slowakije gebouwd gaan worden. Daar rollen inmiddels ook de voor de Europese markt bestemde exemplaren van de iX35 van de band. Hyundai zelf heeft een fabriek in buurland Tsjechië, maar die is gereserveerd voor de productie van de eigen i30 en de Kia Venga. In de tweede helft van 2010 begint Hyundai aldaar met de bouw van een eigen versie van de compacte MPV. Maar bij dat modeltype zullen de optische verschillen lang niet zo groot zijn als tussen de Sportage en de iX35: Hyundai plakt de i20 neus op de Venga en dat is het dan.
Oud 17 januari 2010, 21:00   #18
bigwade
Senior Lid
Super gebruiker

Standaard

bron:
Kia Sportage - AutoWeek.nl
Oud 17 januari 2010, 21:03   #19
Url
Senior Lid
Zeer goede gebruiker

Url's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad ^^, ben daar ook actief alleen dan onder de naam Blazerz , maar heb me naam al verandert naar Url daar .
Oud 17 januari 2010, 21:24   #20
bigwade
Senior Lid
Super gebruiker

Standaard

bovenstaand lapje tekst is van een zekere Nico94.....
maar die zal ook wel een vorm van appel-C/appel-V gedaan hebben )
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten