Ga naar inhoud

Motor reparatie


ballonpiloot

Aanbevolen Berichten

Kia sorento van 2006 disel 170 PK met 260.000km

De auto is nu op de brug .....Ik heb net een nieuwe turbo opgezet de oude had axiale speling ,bij gas geven gingen fluiten en olielekkage .

De intercooler is ook lek (en goed smerig van olie die uit de turbo kwam ) nieuwe intercooler besteld, vandaag gearriveerd maar blijkt dat niet hetzelfde is.

Schijnt dat 2type er zijn met 2 verschillende blockmaten en "natuurlijk" net de verkeerde besteld, mijn oude intercooler is volledig van aluminium gemaakt en deze is van verzinkte blik met aan beide uiteinden de slangen aansluitingen van plastic. Zal vanavond kijken wat daadwerkelijk de verschillen.

Als je een nieuwe turbo opzet lees je de bijgeleverde montageaanleiding waarin stond om de EGR klep te controleren, deze gedemonteerd en blijkt muurvast te zijn, de klep gedeelte zelf wel gangbaar gemaakt maar de gedeelte waar de elektromagneet en aasje zit,daar is geen beweging in en is ook niet te openen.het liefst wil de klep zo laten, wie kan mij meer over vertellen ? Kan de nieuwe turbo van stuk kunnen gaan ?

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Turbo's gaan kapot door dat er brandstof lekt bij de verstuivers. Er zitten brandplaatjes en die moet je vervangen. Rest is letterlijk gevolgschade.

De brandstof zorgt er voor dat de olie dunnen er schaler wordt. En daar gaat de turbo op kapot. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...