Ga naar inhoud

storing p 0170


jong588

Aanbevolen Berichten

Ik heb al een tijdje laat van deze storing. Toerental blijft hangen op 3000 toeren. Kan wel resetten via een obd2  lezer, maar de storing komt weer terug. Geen lekkage bij de inlaat of de uitlaat. Ik weet het niet meer. Is er iemand die deze storing ook heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik die code opzoek krijg ik dit;

Code: P0170

Description: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

Specification: Intake leak, AIR system, fuel pressure/pump, injector(s), EVAP canister purge valve, HO2S

Staan een paar extra opties bij, misschien heb je daar wat aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat CC-gedrag herken ik toevallig dan weer wel van de CC die ik p mijn Aygo had.

Daarbij gebeurde dit heel soms bij het lossen van de CC en was te verhelpen door een tikje op het gas.

In mijn geval bleek de "vrijloop" van de kabel van de vacuumactuator zich te vangen aan de extra arm aan de gaskabelschijf.

 

Maar omdat jong588 een code krijgt (ik niet, want mechanisch probleem, Wimis als ik het goed begrijp ook niet?) denk ik niet dat het zoiets is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat CC-gedrag herken ik toevallig dan weer wel van de CC die ik p mijn Aygo had.

Daarbij gebeurde dit heel soms bij het lossen van de CC en was te verhelpen door een tikje op het gas.

In mijn geval bleek de "vrijloop" van de kabel van de vacuumactuator zich te vangen aan de extra arm aan de gaskabelschijf.

 

Maar omdat jong588 een code krijgt (ik niet, want mechanisch probleem, Wimis als ik het goed begrijp ook niet?) denk ik niet dat het zoiets is.

 

Geen idee Murcielaygo, SP2 is daarna ingeruild voor een SP3 :tt1:

Waarschijnlijk zal het probleem daarna snel opgelost zijn voor de nieuwe eigenaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee Murcielaygo, SP2 is daarna ingeruild voor een SP3 :tt1:

Waarschijnlijk zal het probleem daarna snel opgelost zijn voor de nieuwe eigenaar!

Rijd nu twee dagen zonder storing. Moet de auto beheerst laten optrekken (zeker niet te laag in de toeren optrekken) heel vreemd allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Beide codes wijzen op Fuel Trim.

Bank 1 en 2, dus een V6?

Mogelijke problemen; vacuümlek, O2-sensor, vervuilde MAF, olielek in turbo-luchtpijpen (indien aanwezig) en/of vervuilde connectoren van sensoren.

De auto meet een te rijk mengsel en kan niet bijregelen aldus internet...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...