Ga naar inhoud

Even voorstellen.


santu001

Aanbevolen Berichten

Hallo Kia-fans. Bij deze wil ik me even voorstellen. Eerst even wat over mijzelf.

 

Ik ben een orthopedisch schoenmaker en heb een eigen familiebedrijf. Zover het werk. Ik heb echt vele hobby's. Ik maak muziek (basgitaar). schilder en teken, photoshop, maak websites en doe alles wat met grafische dingen te maken heeft. Als het maar met creëren te maken heeft. Daarnaast ben ik een verwoed filmfan en HT-liefhebber. Ik ben onderdeel, crewmember en moderator bij de filmwebsite DVD.nl, waar ik ook artikelen schrijf. Daarnaast ben ik op vele forums terug te vinden, zoals DVD.nl, HT-forum, Volvoforum, maar ook op XDA-developers forum, waar ik in het verleden veel custom-roms heb gemaakt voor Android apparaten. Het laatste waar ik aan gewerkt heb is het Sensus Connected Touch-systeem van Volvo, wat als optie in de S60 zit. Op Youtube vind je bijvoorbeeld filmpjes van mijn Sensus in mijn Volvo, Een officieel Volvo aftermarket-product dat inmiddels niet meer leverbaar is, maar ongekende mogelijkheden biedt die je ook terugvind op de Android-smartphone. Maar genoeg daarover, want dit is het Kia-forum, waar ik na de aanschaf dus ook lid van moest worden. Dit forum is natuurlijk de beste manier om hands-on informatie te vinden van gebruikers, waar je meer aan hebt dan de algemene informatie en heb daar al veel leesplezier aan beleefd. Uiteraard heb ik het stuurtopic vrijwel doorgelezen, maar ook de LG, Win CE mogelijkheden bekeken, maar ik denk dat we hier daar niet teveel op zullen ingaan.

 

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste Kia Sportage (occasion) gekocht. Ondanks dat het niet gaat om mijn eigen auto, maar voor mijn vrouw, ga ik volgende week zaterdag onze Kia Sportage 2.0 CVVT automaat ophalen, wat gelijk inhoudt dat er een ritje moet worden gemaakt, want hij komt niet uit de buurt. Zelf rij ik zakelijk in een Volvo S60 T5 Full options, maar ondanks dat deze Sportage in principe voor mijn vrouw is, zal ik er zelf natuurlijk ook met veel plezier in gaan rijden (hoop ik) en daar mag ik ook in gezien worden. Na wat wikken en wegen hadden wij besloten om onze Suzuki Grand Vitara van 2001 van de hand te doen en op zoek te gaan naar een mooie opvolger, mijn vrouw rijdt niet veel dus haast hadden we nooit. Snel was duidelijk dat het een SUV of soortgelijke crossover zou worden. Dat vonden we beide wel fijn. Dan ga je op zoek op het internet en kijk je onderweg eens wat vaker naar andere auto's. Uiteindelijk was de keus beperkt tot de Kia Sportage en de Nissan Qashqai. Zelf vond ik de Kia echt veel stoerder en completer, maar vrouwlief was ook echt gecharmeerd van de Nissan. Het was als een knipperlicht, dan neigde we weer naar de Nissan en dan weer naar de Kia. Uiteraard hebben we uitgebreid de tijd genomen en door het land heen (leve het internet) diverse proefritten gemaakt. Tja, dan bleek toch wel dat de Kia net even een beetje meer bood, meer ruimte, meer karakter, meer 2015. Hoe langer we er over nadachten, hoe meer de Nissan afviel, tot het punt dat we het idee handen dat we met ons voorhoofd tegen het dak aanzaten. Het leek wel of de Nissan elke week kleiner werd. Uiteindelijk zaterdag de knoop doorgehakt en een werkelijk unieke donkergrijze Kia Sportage 2.0 VVT AWD Automaat gekocht uit 2011 met nog maar 25.000 kilometer op de teller. Daarnaast is de auto letterlijk van alle gemakken voorzien, full options inclusief Pano-dak. Uiteraard heb ik veel gelezen over het stuurgedrag, maar vergeleken met de oude Suzuki is ook dat een wereld van verschil. Het is uiteraard geen Volvo S60, maar daar kan ik op terugvallen indien als ik op vakantie of echt moet reizen. Deze Kia is hoofdzakelijk voor vrouwlief en plezierritjes en zij rijdt echt niet veel. Kan iig niet wachten om het volgend weekend op te halen en hoop straks veel informatie te kunnen vinden voor leuke dingen en voor het geval er toch iets mis blijkt, want daar zijn dit soort forums de uitgelezen plek voor.

 

Groet,

Claudio.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Hallo Claudio,

 

Welkom hier! Mooi verhaal over het wikken en wegen dat uiteindelijk heeft geresulteerd in een fraaie Sportage. Officieel is het de auto

van je vrouw, maar als ik tussen de regels door lees concludeer ik dat jij er ook regelmatig in te vinden bent. Veel plezier met de Kia. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je wel.

 

Eigenlijk besef ik dat het wat hautain klonk, "hij is voor mijn vrouw", maar uiteraard hebben we de auto uitgekozen die mijn vrouw leuk vond, maar vooral de auto waar ik mij het prettigst bij voel. De Sportage is dus eigenlijk - in mijn ogen - de beste keuze en een auto waar ik echt trots op ben. Toen ik in 2009 de VS doorkruiste met de KIA Sorrento rental, deed ik daar  - tussen alle grote Amerikaanse SUV's - wat laconiek over. Overal waar ik de auto bij de valetparking bracht omschreef ik hem ironisch als "My Amazing  Kia". Een beetje laatdunkend zelfs, maar achteraf vond ik het eigenlijk wel een hele fijne auto en dat is mij altijd bijgebleven en dat zal zeker meegespeeld hebben in de keuze nu. Dit keer krijg ik dus weer een Amazing Kia, maar nu is het dik en dik gemeend en vol trots.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank heren!

 

Nou mijn eerste kilometers zitten er op en ik ben toch wel redelijk onder de indruk van dit fraaie bolide. Looks zijn echt great! Mooi ding zeg. Ce kleur Phoenix Grey bevalt me ook erg goed, zeer luxe uitstraling. Mijn auto had tevens een paar extra's zoals een zilver randje op de luchthapper in de voorbumper, chrome randje op de vijfde deur, spatlappen rondom en sierlijsten in de carrosseriekleur op de portieren. Dat maakt de auto net iets verfijnder en chiquer. Daarnaast zit er ook een klasse 3 alarm van derden op en aftermarket parkeersensors voor. Het was even een zoektocht hoe ik deze aan de praat kreeg en ik had al een topic gevonden die het over een knopje had. Inmiddels dus gevonden en snap gelijk waarom deze uit kunnen. Het werkt wel, maar verre van in mijn Volvo of de achter-sensoren. Maar ze doen het en soms iets te overijverig. Goed dat je ze uit kunt zetten. Het alarm lijdt heel soms ook een eigen leven. Altijd opletten of het alarm er echt af is als ik op de deurknop druk of de A.B. gebruikt, maar inmiddels snap ik de logica een beetje.

 

Het sturen was ik uiteraard het meest benieuwd naar, maar ik moet toegeven dat het me vooral opviel, omdat ik er veel over gelezen heb, eigenlijk vind ik hem gewoon lekker sturen. Iets gevoeliger en doodser in het midden dan mijn Volvo, maar verschil moet er wezen. Nee, totaal geen probleem vind ik, hij stuurt gewoon lekker is mijn eerste indruk. Wat wel een beetje stoort is het windgeruis wat door het P-dak heen lijkt te komen bij snelheden boven de 120KM/u, wellicht een niet goed sluitend rubbertje. Zal ik toch eens naar laten kijken bij een volgende beurt, maar ook het geluid in het interieur had ik van gehoord en gelezen en dat viel me juist mee op het dak na dus. Ik heb in mijn Volvo een Premium audio-systeem, dus ik verwachte niet heel veel van het geluid in de Kia. Wel had ik ondervonden dat hij beter klonk dan het Bose-systeem in de Nissan Qashqai Tekna, maar nu ik er even mee speel, ben ik echt positief verrast, wat klinkt dat goed en tot mijn verbazing zit er zelfs een soort subwoofer in de zijkant van de kofferbak. Ik dacht dat dit alleen bij het nieuwe Infinity Audio zat. Erg blij mee. Wellicht is er ook achteraf wederom wat aangepast, want de vorige eigenaar bespaarde kennelijk kosten nog moeite om de auto zo compleet mogelijk te maken. De noodzaak om net als in de Volvo een geroot Android-radio te plaatsen is daardoor een stuk minder. Dit is eigenlijk al goed genoeg, vooralsnog en zeker voor mijn vrouw waar gebruiksvriendelijkheid een must is. Toch kijk je eens op internet naar alle accessoires, maar hij is als redelijk compleet. Ik denk dat ik nog een chrome randje op de snelheidsmeter wil, chromen instaplijsten en heeeeel, heel misschien chromen treeplanken, maar over dat laatste ben ik nog niet echt uit. Hij is eigenlijk al mooi genoeg.

 

Twee nadelen echter, hij wordt vies als je ermee rijdt en mijn vrouw rijdt er meer mee dan ik, geen straf om steeds de Volvo te pakken, maar ja, als je net een nieuwe auto hebt gekocht, wil je er ook mee rijden. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Hallo Claudio,

 

Leuk verhaal over je eerste periode met de Sportage. Over de nadelen die je aan het slot opnoemt het volgende. Een vieze auto kan

op twee manieren worden aangepakt:

 

a. Emmertje water en spons.

b. Maccarwash (mijn favoriet) dan wel een concurrerende wasstraat.

 

En het valt me wederom op dat de Sportage weliswaar de auto van je vrouw is, maar dat jij er verdacht lange en waarderende

lappen tekst over weet af te scheiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast GreyGriffin

Het rode doek verdwijnt en een fraaie Sportage verschijnt. Ik vind zo'n echte onthulling wel leuk, maar

heb mijn dealer nog nooit zo ver gekregen dat hij dat ook gaat doen. Beetje jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...