Ga naar inhoud

Zoek vervangende radio


Freelander

Aanbevolen Berichten

Ik heb er een originele radio in zitten zonder navigatie en achteruitrij camera (Kia Sportage 3 bouwjaar 2011) en zou deze graag willen vervangen door een exemplaar die dat wel allemaal heeft. Ik zie wel diverse Android-systemen op internet, maar zou graag willen weten wie er ervaringen heeft met een bepaald merk/type. Had hier op het forum wel iets gevonden van een Witson meen ik, maar dat leek mij ook niet zo perfect te werken, maar misschien heb ik het wel mis. Dus welke Sportage 3 bezitter heeft goede ervaringen? Alvast bedankt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er een originele radio in zitten zonder navigatie en achteruitrij camera (Kia Sportage 3 bouwjaar 2011) en zou deze graag willen vervangen door een exemplaar die dat wel allemaal heeft. Ik zie wel diverse Android-systemen op internet, maar zou graag willen weten wie er ervaringen heeft met een bepaald merk/type. Had hier op het forum wel iets gevonden van een Witson meen ik, maar dat leek mij ook niet zo perfect te werken, maar misschien heb ik het wel mis. Dus welke Sportage 3 bezitter heeft goede ervaringen? Alvast bedankt.

 

Ik heb hier de Witson nieuw en "nog bijna in de verpakking"

 

http://www.kiaclub.nl/topic/18020-te-koop-witson-android-444/

 

Geen systeem voor mij vanwege de vele mogelijkheden. Lees de topic daarover.

 

Ik heb hem nog te koop ook voor de liefhebber! Mooi prijs, dat ook :)

En ja, de Pimpmaster wil dat best inbouwen voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk er wel om dat Witson (maar ook andere resellers) meerdere modellen hebben voor de SP3.

Mijn ervaringen zij het beste met de S100 serie welke draait op Windows. Dat is niet meer het nieuwste model maar wel een waar de meeste gebruikers positief over zijn. Kanttekening: over het algemeen wordt de radioontvangst met een 'chinanavi' er niet beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier de Witson nieuw en "nog bijna in de verpakking"

 

http://www.kiaclub.nl/topic/18020-te-koop-witson-android-444/

 

Geen systeem voor mij vanwege de vele mogelijkheden. Lees de topic daarover.

 

Ik heb hem nog te koop ook voor de liefhebber! Mooi prijs, dat ook :)

En ja, de Pimpmaster wil dat best inbouwen voor je.

Hoe weet ik zeker dat deze gaat passen en werken in de mijne? Als ik al hoor dat er meerdere types voor de Sportage 3 zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe weet ik zeker dat deze gaat passen en werken in de mijne? Als ik al hoor dat er meerdere types voor de Sportage 3 zijn?

 

Deze Witson heeft in mijn SP3 gezeten (van het zelfde bouwjaar als de jouwe)

De Witson heeft volledig gedraaid alleen, het was voor mij teveel poespas op zo'n multi functionele 2Din.

 

Let op !!! De camera ontbreekt, die zit nog in mijn SP3 en blijft daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had dat ellendige radio zonder navigatie in mijn KIA. Mijns inzien is het bagger. Ik heb me in Spijkenisse een china radio radio laten inbouwen. Wat een verschil. Was in de aanbieding en met inbouwen 500 euro.  Dus absoluut met de headunit beginnen! Dan hoor je meteen verschil.  Of er een camera bij kan weet ik niet maar dan ben je mss 100 euro duurder uit. 

Later nog een  pioneer versterker GM-1004  pioneer subwoofer en Focal speaker. De Focals kosten rond 150. Dus goede sound kost geld maar ik heb niets meer te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe weet ik zeker dat deze gaat passen en werken in de mijne? Als ik al hoor dat er meerdere types voor de Sportage 3 zijn?

Ooh zo bedoelde ik dat niet.

Ik bedoel dat er gewoon verschillede radios zijn voor de sp3, meer keus dus.

Zoals die van Wimis (wat overigens een koopje is). Maar zo zij er meer modellen met Android of Windows CE. Ze hebben alleen andere specs en worden vaak door andere fabrikanten gemaakt.

Ze passen allemaal en zij specifiek gemaakt voor de SP3.

Oja de merkloze camera's die ze hier in NL verkopen kun je op ebay of zo vaak voor minder dan 20,- kopen. Maar zijn prima.

Ken die camera die hieboven wordt aangeboden zelf niet maar zal vast wel een goed ding zijn.

Dus volgens mij ben je klaar...

- je neem de Witson van Wimis over (prikkie)

- de camera van Towerom (prijs komen jullie wel uit)

- je maakt een afspraak bij de Pimpmasters ( pb'tje sturen naar Xtra40 )

en klaar ben je tegen zeker weten een zeer interessante prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...

Er zijn GEEN stomme vragen, maar ik heb er toch een.

Mijn telefoon het het begeven, ik moet dus op zoek naar een ander lul-ijzer.

Om mijn telefoon te paren moet ik dus op zoek gaan naar een telefoon uit 2011- 2012, dit zijn telefoons uit het jaar stilletjes toen de vissen nog te voet kwamen.

De dealer kan niets voor mij betekenen.

Mijn oog is gevallen op een HUAWEI  P8 Little.

Wie heeft enig idee, of is de radio te updaten.

Het makkelijkste in een nieuw Sportage kopen. :boat:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn GEEN stomme vragen, maar ik heb er toch een.

Mijn telefoon het het begeven, ik moet dus op zoek naar een ander lul-ijzer.

Om mijn telefoon te paren moet ik dus op zoek gaan naar een telefoon uit 2011- 2012, dit zijn telefoons uit het jaar stilletjes toen de vissen nog te voet kwamen.

De dealer kan niets voor mij betekenen.

Mijn oog is gevallen op een HUAWEI  P8 Little.

Wie heeft enig idee, of is de radio te updaten.

Het makkelijkste in een nieuw Sportage kopen. :boat:

Je hoeft echt geen oude telefoon te gebruiken. Zelfs de meest recente telefoons werken goed.

Wel kan het zijn dat de software van de radio/navi geüpdatet moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt mij blij gemaakt Specialmade, ik heb dus een gewone radio en geen Navi.

Nog een klein vraagje, om mijn Tel. te paren moet ik dan de handleiding van het 2016 model gebruiken waarin de HUAWEI P8 wordt beschreven of moet ik de paarhandleiding van het 2011 model gebruiken?

Maak me is blij.

 

Grtz Kees :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:  :winkiss:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een handleiding om te koppelen?

ALS je al een handleiding nodig hebt, gebruik dan die van de radio en telefoon, dus in jouw geval die van 2011.

Maar ZO bijzonder zal zo'n P8 toch niet zijn? De tijd van speciale manieren van koppelen is volgens mij wel een beetje voorbij...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Ik heb een Witson + camera laten inbouwen door de pimpmasters. Na 2 jaar werkt het nog steeds en ben ik @Xtra40 en companen nog erg dankbaar! Zelf ben ik wel handig met computers dus heb ik al 2 keer een update uitgevoerd naar Malaysk android roms (check de XDA Developers website). Achteruit rij camera laatst nog bij de Kia dealer laten zien en die geloofde het haast niet. 

Ik had destijds deze witson besteld, maar ik zou de laatste gewoon halen want daar zit betere hardware in. Ik moest wel import heffingen betalen, maar dat was allemaal te overzien. 
https://nl.aliexpress.com/item/WITSON-Android-4-4-CAR-DVD-GPS-for-KIA-SPORTAGE-Capacitive-touch-screen-Cortex-A9-dual/1975387046.html

Ik zou direct bij Witson bestellen, de laatste versie die ik zo 1 2 3 bespeur is:
http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102826155

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...