Ga naar inhoud

Nieuwe cv geplaatst maar werkt nog niet


Mclaren2016

Aanbevolen Berichten

_zucht_

Ik neem aan dat je de spiegelmodule hebt aangesloten op de bedrading van de vergrendeling in de deur.

Uit een ander topic blijkt dat je daar problemen mee had.

Het kan dus zomaar dat die eerdere problemen nu iets stuk hebben gemaakt in de linker deur waardoor OOK NA VERWIJDEREN VAN DE MODULE het niet meer werkt.

Heb je nou de spanningen al gemeten TUSSEN de draden? En dat ook eens gedaan met het motortje aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


via de sleutel doet alles nog wel want dan gaan wel gewoon alle deuren dicht via de bestuurders deur

Logisch; JIJ bedient het slot op de bestuurdersdeur, de CV de andere deuren.

DUS (en dit schreef ik eerder) ga ik er vanuit dat de schakelaar in het slot en diens bedrading in orde zijn.

En omdat de CV de deur linksvoor niet sluit zit DUS het probleem in het circuit van het motortje. Motortje, bedrading en verbindingen in DIE bedrading zijn dus verdacht.

ZEKER de verbindingen die je zelf gemaakt of aangepast hebt.

Even voor de zekerheid; HOE heb jij de signaaldraden van je spiegelmodule op de CV-bedrading aangesloten? ScotchLoks?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als 1 van de 2 draden dus onderbroken is wat dus erg goed kan in dit geval dan werkt het dus niet meer

Als mijn jongens die dingen gebruiken dan krijgen ze een klap achter op de kop sterker nog die dingen komen er bij ons niet in

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Werkt het wel met het knopje in de auto om je deuren te vergrendelen? Of als je harder dan 15 km per uur rijdt? Gaan de deuren incl. Bestuurdersdeur dan wel op slot. Zo niet zie..... zie reacties van Murcielaygo.

Maar ik advieseer je in dat geval gelijk te STOPPEN met alles en de auto te brengen daar iemand die er meer verstand van heeft.

In tegenstelling tot wat je zelf denkt, ben ik van meding dat je te weinig kennis over (auto) electronica hebt.

Dat baseer ik overigens op je eigen reacties op alle adviezen die je gekregen hebt. Je meet blijkbaar niet eens goed of je weet niet hoe je correct moet meten.

Ik wil bij deze (ook namens jou) xtra40 en Murcielaygo bedanken voor hun geduld en advies.

Ik zelf had je al lang naar een garage of specialist gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik al zeg bestuurder deur doet niks, alleen met sleutel. Garage heb pas over 2 weken tijd en heb gezegt als 1 deur niet werkt dat werken ze allemaal niet, en ik heb 2 draden roze en bruin/rood wat niks doet en ik heb ook geen schema ervan dus ik weet ook niet waar ze vandaan komen

Link naar reactie
Delen op andere sites


De groene, maar zo als ik al zei het probleem is er nog al heb ik de module er al tussen uit

Op een ander forum zou je de vraag krijgen of je uit Noorwegen komt...

De groene draad van de module zit vast aan welke kleur van de CV? En heb je nou al eens goed gemeten?

Verder heb ik al uitgelegd dat de schade al permanent kan zijn, dus ik begin het ook een beetje moe te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waar moet de schade dan permanent zijn als ik al niks ben wezen knippen er in of wat dan ook

Zoals Xtra40 al zegt; een Scotchlok beschadigt de draad, als je pech hebt zelfs zodanig dat de aders intern, binnen de isolatie gewoon door zijn.

Maar met een foute aansluiting kun je dus ook kortsluiting hebben veroorzaakt, waardoor er iets is doorgebrand. Als dat niet permanent is...

Ik begin me wel steeds meer af te vragen waarom je dit zelf bent gaan doen, aangezien uit veel berichten blijkt dat je basiskennis gaten heeft en adviezen opvolgen lijk je ook moeite mee te hebben.

Mensen helpen "zit in me", ik zit niet voor niets in een dienstverlenend beroep. Maar jouw reacties beginnen op trollen (die wezentjes wonen in de Noorse bossen) te lijken en dat is aardig frustrerend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


terwijl ik niet aan de kabels heb gezeten van de deurvergrendeling

DAT HEB JE DUS WEL!

Maar als je allemaal weet, waarom doet het het dan niet en post je hier je vragen?

LAATSTE POGING:

Je hebt met het plaatsen van de Scotchlok voor het signaal naar de spiegelmodule waarschijnlijk de draad van de CV kapot gemaakt.

Dat er spanning te meten valt zegt niks; met te hoge weerstand doet het motortje het gewoon niet.

Mijn suggestie; knip de draad links en rechts van de Scotchlok door, soldeer de draad van de spiegelmodule samen met een los stuk draad aan 1 van de doorgeknipte draden. Isoleer deze verbinding en soldeer het andere eind van het losse stuk draad aan het andere stuk doorgeknipte draad. Isoleren en testen.

WERKT HET NU NOG NIET, GA DAN NAAR DE GARAGE. Stop dan alsjeblieft met prutsen; het gaat je gewoon niet lukken.

Werkt het wel, wees dan zo netjes toe te geven dat je eigenlijk niet weet wat je doet...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...