Ga naar inhoud

Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties
Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties
Foto
- - - - -

Joice na 1 dag al kapot


Dit topic is gearchiveerd. Dit betekent dat je niet kunt reageren op dit topic.
16 antwoorden op dit topic

#1 OFFLINE   tim

tim

    Junior Lid

  • Leden
  • Pip
  • 4 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 1 september 2010 - 10:41

Hallo,

Afgelopen maandag onze joice opgehaald.
Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten.
Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht.
De riem en de spanrol zijn vervangen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??:???::cry:

Deze post is bewerkt door tim: 1 september 2010 - 15:42


Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties

#2 OFFLINE   Rio-man

Rio-man

    ex-Kiarijder

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1516 Posts:
  • 1 x bedankt

Gepost 1 september 2010 - 14:10

Wat vervelend dat hij zo snel kapot is! Ik adviseer je er sowieso even mee terug te gaan naar de verkopende partij. Het zou iets in de ontsteking kunnen zijn, of iets in de brandstoftoevoer, en eigenlijk vanalles... Controleer sowieso even of alle leidingen nog wel vastzitten en of er nergens iets lekt..
Dacia Duster 1.6 16v Laureate (2011)
Peugeot 206 1.4 Gentry (2000)

#3 OFFLINE   betominice

betominice

    Super Moderator

  • Moderators
  • 654 Posts:
  • 65 x bedankt

Gepost 1 september 2010 - 14:48

De riem en de spanrol zijn vervangen?
Distrubutieriem? gelijk terug naar de reparateur lijk me.
greetz Ray

#4 OFFLINE   HobbyRobby

HobbyRobby

    Senior Lid

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 294 Posts:
  • 4 x bedankt

Gepost 1 september 2010 - 16:41

Kan het zijn dat hij op benzine is blijven staan (gas uitgeschakeld) en je benzine (bijna) op is? Of heb je geen handmatige schakelaar?

#5 OFFLINE   tim

tim

    Junior Lid

  • Topic Starter
  • Leden
  • Pip
  • 4 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 3 september 2010 - 07:15

Ik heb benzine genoeg,dus dat kan het niet zijn

#6 OFFLINE   hms

hms

    Junior Lid

  • Leden
  • Pip Pip
  • 13 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 5 september 2010 - 12:24

ik ben ook benieuwd welke riem.

als het de distributieriem met spanrol is kan het zijn dat de spanrol niet goed geplaatst is, en de riem 1 tandje versprongen is.
ja, dán klinkt je auto als een erg oude tracktor, en ruik je benzine door verkeerde/slechte verbranding.

wat betominice al zegt. ff terugkopelen naar de reparateur
(liefst niet of minimaal rijden, dat kan je kleppen, zuigerveren, e.d. kosten)

--- HMS Clarus ---


#7 OFFLINE   tim

tim

    Junior Lid

  • Topic Starter
  • Leden
  • Pip
  • 4 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 11 september 2010 - 06:42

De spanrol was kapot dus de riem was verschoven.
De motor loopt nu weer prima,alleen nu is bij de garage de koppeling overleden.
Ze gaan deze nu ook vervangen pfff.

#8 OFFLINE   Smart

Smart

    KCG lid

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 10481 Posts:
  • 205 x bedankt

Gepost 12 september 2010 - 11:16

Straks heb je een geheel nieuwe auto voor weinig.....! Niet verkeerd dat het in de garage is gebeurd.

smartKopie.jpg _______________________ Kia20Venga20menu-1.png8_logoKopie.png

Vooraf informeren is beter dan achteraf concluderen!


#9 OFFLINE   douwe

douwe

    Junior Lid

  • Leden
  • Pip
  • 5 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 4 oktober 2010 - 19:29

laten ze dan ook gelijk even de olie pomp
dit is het aluminium deel onder aan de motor vervangen
meestal is dit het probleem dat een distributie riem knapt of verschuift
of zelfs dat de automatiche spanner terug loopt

het is namelijk zo dat deze motoren erom bekent staan dat ze stuk lopen op de distibutie riem
dit kanje voor komen door de olie pomp bij zon 15000 km te vervangen
het olie pomp tandwiel heeft maar aan 1 zijde een stukje as die door het aluminiumhuis heen word gestoken op deze as word dan het distibutie tandwiel gemonteerd
je kan je dus voor stellen dat je een 1 zijdige belasting krijgt en het aluminiumhuis dus uit zal slijten gezien hier geen lagering in zit.
door deze sluitage gaat het tandwiel wringen waar door deze zwaarder gaat lopen en dus extra spanning op de distibutie riem word gezet.
door deze extra spanning word dus ook een continue kracht op de automatiche spanner gezet waar door deze terug loop en de riem word dan ontspannen
en als je pech hebt knapt de riem en is je blok stuk

#10 OFFLINE   Jantje.2

Jantje.2

    de sloper

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1003 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 4 oktober 2010 - 21:19

15000 of 150,000?

elke 15.000km een olie pomp vervangen lijkt me nogal extreem!

Yello Crew banger/rodeo racing

99% van mijn comments worden als nutteloos beschouwd, lees ze toch maar want die ene overgebleven procent kan ook voor jouw nuttig zijn
 


#11 OFFLINE   bigwade

bigwade

    gedoogd lid

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 10454 Posts:
  • 225 x bedankt

Gepost 4 oktober 2010 - 22:10

150,000 km is ook maar 150km hoor....
Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?
Wit, dat wil je eigenlijk niet.

#12 OFFLINE   Jantje.2

Jantje.2

    de sloper

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1003 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 4 oktober 2010 - 22:10

150,000 km is ook maar 150km hoor....
Nou niet meteen Douwe op zijn typefouten afrekenen, we houden nou juist erg van die techneuten, toch ?


Kan toch ook zijn dat hij echt 15.000 bedoeld?

Yello Crew banger/rodeo racing

99% van mijn comments worden als nutteloos beschouwd, lees ze toch maar want die ene overgebleven procent kan ook voor jouw nuttig zijn
 


#13 OFFLINE   bigwade

bigwade

    gedoogd lid

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 10454 Posts:
  • 225 x bedankt

Gepost 4 oktober 2010 - 22:14

lijkt me onwaarschijnlijk.....
15.000 km
150,000 km
150.000 km
een vergissing is zomaar gemaakt, je doet het zelf ook, haha!
Vraag het H... oh, dat mag niet meer, hoor ik :-)
Wit, dat wil je eigenlijk niet.

#14 OFFLINE   douwe

douwe

    Junior Lid

  • Leden
  • Pip
  • 5 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 5 oktober 2010 - 11:32

ik bedoel dus inderdaad rond de 150 duizend

#15 OFFLINE   Jantje.2

Jantje.2

    de sloper

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1003 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 5 oktober 2010 - 15:52

oké. Nou ja een oliepomp vervangen na 150.000km valt best mee natuurlijk.

Yello Crew banger/rodeo racing

99% van mijn comments worden als nutteloos beschouwd, lees ze toch maar want die ene overgebleven procent kan ook voor jouw nuttig zijn
 


#16 OFFLINE   douwe

douwe

    Junior Lid

  • Leden
  • Pip
  • 5 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 5 oktober 2010 - 18:39

het is ook niet zo dat de pomp zelf versleten is
maar het huis waar de as door naar buiten komt verslijt
omdat hier geen lager ingezet is
en de distibuieriem aan de buiten kant aan de as trekt om hem rond te krijgen
krijg je een zijdelingse belasting
als nu ook aan de binnen zijde van het pomptandwiel een lagering was gemaakt zou dit probleem er niet zo snel zijn
en werd de zijdelingse belasting opgeheven door dit lager
maar helaas hebben ze dit verzuimd

#17 OFFLINE   Jantje.2

Jantje.2

    de sloper

  • Leden
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1003 Posts:
  • 0 x bedankt

Gepost 5 oktober 2010 - 18:40

stomme constructie fout dus.

Yello Crew banger/rodeo racing

99% van mijn comments worden als nutteloos beschouwd, lees ze toch maar want die ene overgebleven procent kan ook voor jouw nuttig zijn
 





Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties
Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties