Ga naar inhoud

Audio Installatie Kia Rio


2Fast

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Kia Rio 2011.

De auto is helemaal top, ben er erg blij mee, alleen dat geluid van de speakers, dat had wel beter gekund.

Ik heb een Pioneer F930BT in bestelling staan bij de dealer maar het front voor deze radio

is helaas nog niet beschikbaar, daarom duurt het zeker nog tot januari voordat mijn auto compleet is.

In de tussentijd wil ik wel voorbereidingen gaan treffen om een nieuwe hoedenplank te gaan maken

waar 2 JBL T696 Limited edition speakers ingebouwd worden in combinatie met een lichte versterker.

Hiermee hoop ik het geluid in onze Rio naar een hoger plan te trekken.

Heeft iemand al ervaring met het trekken van de 12v kabel vanaf de accu naar de kofferbak? Is er

al een gat aanwezig in het chasis waar ik deze kabel door kan trekken? Of ligt er wellicht al een goede

12v aansluiting ergens achterin?

Ik hoor graag jullie mening.

Thx, Remco

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hoi Bigmac,

Bedankt voor je antwoord. Volgens mij is de 12v voor de verlichting geschakeld waardoor er dus niet continue spanning op de bedrading staat.

Als ik dat mis heb hoor ik het graag. Daarnaast moet een versterker minimaal 40 ampere afgezekerd worden, wat bij de verlichting volgens mij

ook niet het geval is. Voor versterkers zie je vaak van die dikke rode draden vanaf de accu getrokken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

De audio vind ik ook niet geweldig klinken, in mijn Corsa van 2008 heb ik een 6 speakersysteem wat super klinkt. Heb wat geprobeerd in de demo KIA maar kreeg niet het gewenste effect, zijn er ook KIA rijders die tweeters hebben toegevoegd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Naomi:

Als ik al jouw berichten teruglees kan ik gerust concluderen dat jouw auto echt bommetje vol zit met alle accessoires/extra's?? Heb je toevallig ook nog extra chroomaccessoires gekocht?

Haha, tja het leasebedrag van het werk liet het toe, dus waarom niet. Maar zo heel extreem is het ook ni, alle optie pakketten, instaplijsten, navigatie, sportpedalen en andere velgen...ik heb wel nog zitten twijfelen over bruine leren bekleding, maar dan werd mn eigen bijdrage wel een beetje te hoog. :P

Ik hoop wel dat ik die chromen ringetjes om de tellers opt dashboard erbij krijg, aangezien die nu standaard schijnen te zijn op het plus pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haha, tja het leasebedrag van het werk liet het toe, dus waarom niet. Maar zo heel extreem is het ook ni, alle optie pakketten, instaplijsten, navigatie, sportpedalen en andere velgen...ik heb wel nog zitten twijfelen over bruine leren bekleding, maar dan werd mn eigen bijdrage wel een beetje te hoog. :P

Ik hoop wel dat ik die chromen ringetjes om de tellers opt dashboard erbij krijg, aangezien die nu standaard schijnen te zijn op het plus pakket.

Aah op die manier! Ik geef je dan ook helemaal gelijk dat je die pakketten erbij neemt! Houd ons op de hoogte wat betreft de chroomringen. Mocht het zo zijn dat deze voortaan in supermodellen geleverd worden, ga ik informeren bij de dealer om deze te laten monteren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Kia NL nog niet verder gehoord over de ringen.

Het klopt dat ze op de superpack zitten. Ik heb gevraagd hoeveel ze kosten en of het mogelijk is dat de mensen die ze niet hebben alsnog kunnen krijgen.

Die er bij de accessoireslijst staan, zijn toch andere dan die in de superpack standaard zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi.... Dan heb ik de ringen ook....

Kijk dat zijn nou eens goede berichten.

Ik ben benieuwd of er meer wijzigingen zijn als de de auto in maart wordt geleverd..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben geen zonnebrilhouder hoor, dat was een fout in het boekje.. ;) lol

Je ziet het vaker gebeuren hoor, dat een model iets wordt aangepast, heeft met import te maken, de importeur doet bepaalde bestellingen en in elk land zijn er andere standaarden. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer qua geld.

Geblindeerde ramen die er nu op de superpack zitten, zijn niet UV werend, dus dat solar glass. Wij hebben nog een superpack met solarglas overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mag ik je een tip geven ? Vaak wordt het geluid vele malen beter als er een andere headunit geplaatst wordt (zeker de F930BT), deze heeft nml. een hogere RMS wattage waardoor het geluid in je auto al heel anders wordt ! Ik zou dus even afwachten om te kijken wat het resultaat van de Pioneer is.

De paneeltjes worden week 3 uitgeleverd dus even geduld nog ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Allemaal,

Ik heb vorige week de eerste stap gezet in het upgraden van de audio installatie in onze RIO.

Ik heb inmiddels een MDF hoedenplank gemonteerd met 2 JBL T696 Limited edition speakers erin.

Deze worden aangestuurd door een JBL CS60.2 versterker, alles is aangesloten, alle kabels zijn getrokken

en weggewerkt! En ik moet zeggen, wat een genot om naar te luisteren :clap: .

Op dit moment nog aangesloten op mijn ipod, maar naar alle verwachting zal deze week de nieuwe F930BT binnenkomen.

Als die geïnstalleerd is zal de geluids installatie helemaal af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag opgehaald Rio met navigatiepack, audio heeft vele instelmogelijkheden en klinkt goed.

Hey riosp. Ik ben heel benieuwd welk navigatiepack je hebt, is het de originele kia pack of heb je

de pioneer variant? Ik wacht ook nog op mijn navigatie pack van pioneer, deze word waarschijnlijk

in de komende weken ingebouwd.

@ Robin,

Ik zal vandaag even foto's maken en uploaden, zijn er nog specifieke dingen die je wilt zien/weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey riosp. Ik ben heel benieuwd welk navigatiepack je hebt, is het de originele kia pack of heb je

de pioneer variant? Ik wacht ook nog op mijn navigatie pack van pioneer, deze word waarschijnlijk

in de komende weken ingebouwd.

@ Robin,

Ik zal vandaag even foto's maken en uploaden, zijn er nog specifieke dingen die je wilt zien/weten?

Ik heb het originele navigatie pack.

Hierdoor krijg je 2 tweeters erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...