Ga naar inhoud

Audio Installatie Kia Rio


2Fast

Aanbevolen Berichten

Ik heb het originele navigatie pack.

Hierdoor krijg je 2 tweeters erbij.

Gefeliciteerd met je nieuwe rio, ik zeg, super auto.

Ik wist niet dat er 2 tweeters bijkomen op het moment dat je een originele navigatiepack aanschaft.

Kun je ook zien waar die tweeters geplaatst zijn? Misschien kan ik die achteraf nog een keer in

de deurpanelen bouwen.

Ik moet zeggen dat met mijn huidige setup met de JBL's het geluid ook helemaal Top is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hey riosp. Ik ben heel benieuwd welk navigatiepack je hebt, is het de originele kia pack of heb je

de pioneer variant? Ik wacht ook nog op mijn navigatie pack van pioneer, deze word waarschijnlijk

in de komende weken ingebouwd.

@ Robin,

Ik zal vandaag even foto's maken en uploaden, zijn er nog specifieke dingen die je wilt zien/weten?

Kan op de foto's niet goed zien hoe je je kabels heb lopen. Daar ben ik vooral benieuwd naar.

Wil eigenlijk de complete audio vervangen voor JBL speakers. Heb zo mijn voorkeur.

Heb reeds 2 JBL GTO 938 speakers aangeschaft om in de hoedeplank te maken.

Ook een JBL GTO 504 versterker liggen voor 4 kanalen.

Zit nog even te kijken hoe ik de panelen van de deur kan halen om de speakers te vervangen.

Tevens vraag ik me af hoe de speakers zijn aangesloten op de audio unit. Kan ook niet zo snel zien

hoe ik deze uit het dashboard kan wippen.

Kan de huidige audio unit niet op je versterker worden aangesloten om daar de speakers mee aan te sturen?

Radio luisteren doe ik nagenoeg niet. Meestal speel ik de muziek af van mijn iPhone/iPod.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje. ??? Mss al voorbij gekomen in een ander topic, maar wat zijn de speakermaten in de deuren...ik heb een mooie set focal speakers op het oog.

En een dubbeldin van pioneer. En subje erbij.

Upgraden die hap, heleboel audio voor het geld van de fabrieks navi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan op de foto's niet goed zien hoe je je kabels heb lopen. Daar ben ik vooral benieuwd naar.

Wil eigenlijk de complete audio vervangen voor JBL speakers. Heb zo mijn voorkeur.

Heb reeds 2 JBL GTO 938 speakers aangeschaft om in de hoedeplank te maken.

Ook een JBL GTO 504 versterker liggen voor 4 kanalen.

Zit nog even te kijken hoe ik de panelen van de deur kan halen om de speakers te vervangen.

Tevens vraag ik me af hoe de speakers zijn aangesloten op de audio unit. Kan ook niet zo snel zien

hoe ik deze uit het dashboard kan wippen.

Kan de huidige audio unit niet op je versterker worden aangesloten om daar de speakers mee aan te sturen?

Radio luisteren doe ik nagenoeg niet. Meestal speel ik de muziek af van mijn iPhone/iPod.

Hi Robin,

De bekabeling voor de vanaf de + pool van de accu heb ik doorgevoerd midden achter het stuur.

hier gaat de kabelboom de auto in, ik heb een gaatje in het rubber gemaakt en de kabel hierdoorheen gestoken.

Als je onder het stuur kijkt (vanaf de pendalen) zie je de kabel daar naar binnen komen.

Vervolgens het ik deze kabel (samen met de remote kabel) door de portierlijsten geleid (deze kun je er zo afklikken,

even een schroevendraaier eronder om grip te krijgen en dan gewoon trekken, is een kliksysteem met metalen krammetjes,

kun je niets aan slopen). Dit bij de voor en achter portieren gedaan om vervolgens naar de kofferbak door te trekken.

De RCA kabel heb ik langs de andere zijde getrokken om storingen te voorkomen. De massa kabel heb ik onder een kaal geschuurde

isofix plaat aangesloten. Werkt prima.

Helaas kun je op de standaard radio helemaal niets extra's aansluiten. Ik heb inmiddels de pioneer F930BT door de dealer

laten installeren, ik moet zeggen, wat een top radio. Heb nu een super audio systeem in mijn RIO waar ik echt super tevreden mee ben.

Ik heb gekozen voor de JBL T696 Limited Edition speakers van 150w RMS aangedreven door een ietwat te lichte JBL CS60.2 versterker.

Wat een geweldig geluid komt hieruit. Ik ben zeer tevreden.

Heb net nog een (weliswaar in het donker) plaatje van de nieuwe radio toegevoegd bij mijn modificaties.

Als je nog meer wilt weten of hulp nodig hebt laat het dan even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een mail gestuurd naar de Kia dealer in Zutphen met de vraag of zij mij kunnen vertellen wat de specificaties van de speakers in de deuren zijn.

Ze gaan er naar kijken en komen er zo snel mogelijk op terug. Ik hou jullie op de hoogte.

Nou, dat zou mooi zijn...

We horen het maar al te graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afwachtend op de mail van de dealer heb ik nog wel de volgende link gevonden:

http://www.modifiedlife.com/2011-kia-rio-car-stereo-wiring-instructions/

Hier spreken ze over 6 1/2" speakers en 6" x 8" speakers. Alleen is mij niet helemaal duidelijk hoe en wat exact.

Even wachten op nader bericht dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...