Ga naar inhoud

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Bedankt voor de foto's maar weet nu niet waarom dit is en wat het met de vochtplekken te maken heeft en ik zie niet zo gauw waar precies de tape omheen gedaan is? Is er ergens lekkage ofzo?

Hoor dit graag van jullie,

Groeten,

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eric-h

Sorry voor de verwarring maar deze foto heeft met bruintjebeer's post te maken.

Namelijk over het krakende geluid achterin. Het kan de achterbank zijn en door tape om de sluiting te doen wordt het gekraak gedempt.

Over je vochtplekken heb ik ook al wat op dit forum gelezen. Er zijn er meer die daar kast van hebben. Vermoedelijk is dat condenswater van de airco. Het kan zijn dat je afvoer verstopt is.

De meesten met dit probleem hebben ook last van vieze geurtjes.

Als ik me niet vergis was daar een apart topic over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu ook sinds kort een schavend/schurend geluid als ik de koppeling in trap en ook als ik in de 3. of 4. verschnelling ben en dan van het gas ga en de wagen dan zeg maar uitrolt. Kan dit ook de koppelingsplaat zijn? Ik denk dat ik binnenkort toch maar langs de dealer ga.

 

Vandaag bij de Kia geweest. Er is schijnbaar een soort klepje in het middelste deel van de uitlaat wat er niet meer goed zit. Dit maakt bij een bepaald aantal touren het schurend geluid. Niets ernstigs, maar het deel van de uitlaat wordt wel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eric-h

Sorry voor de verwarring maar deze foto heeft met bruintjebeer's post te maken.

Namelijk over het krakende geluid achterin. Het kan de achterbank zijn en door tape om de sluiting te doen wordt het gekraak gedempt.

Over je vochtplekken heb ik ook al wat op dit forum gelezen. Er zijn er meer die daar kast van hebben. Vermoedelijk is dat condenswater van de airco. Het kan zijn dat je afvoer verstopt is.

De meesten met dit probleem hebben ook last van vieze geurtjes.

Als ik me niet vergis was daar een apart topic over.

Bedankt Jordan,

Nou ik ga hier dus wel achteraan, kan het kloppen dat mocht het inderdaad de verstopping van de airco afvoer zijn dat de vochtplekken aan de onderkant van de matten zitten en doortrekken totzelfs de vaste bekleding en klopt het dan ook dat dit probleem zich dan aan de bestuurderskant voor doet? Ik wil hier wel werk van maken want straks is aan de bestuurderskant de vaste bekleding totaal wit beschimmeld.

Bvd,

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry maar heb exact hetzelfde probleem niet op het hele forum ergens kunnen vinden, ook niet met de zoek actie.

Heeft iemand ook dit probleem van vocht schimmel plekken aan de onderkant van de vloer mat(ten) met name aan de bestuurderskant en zelfs doortrekkend naar de vaste bekleding of dit probleem gehad in het verleden?

De mat begint bij de schimmelplekken zelfs al poreus te worden.

Mvg,

Eric H

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn mensen die onder het rijden water op de voeten krijgen. Het gaat dus om de bestuurders kant. Sommigen hebben zelfs een plas water op de mat gehad. Als je dat niet merkt gaat het na verloop van tijd schmmelen.

Hier staat er wat over verteld http://www.kiaclub.nl/topic/10397-airco-aanjager-stinkt/#entry101895

De oorzaak zou een verstopping in de afvoer van het condenswater kunnen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dus geen plasje of natte plekken bij de matten maar heb de laatste weken steeds de airco onder het rijden afgezet, misschien dat ik daarom nu geen vocht voel en dat het inmiddels na de periode dat de airco nog wel aanstond en toen misschien wel de plekken vochtig waren opgedroogd met de schimmel als gevolg. Het lijkt mij een optie om morgen de hele dag met airco aan te rijden en kijken en voelen of het vochtig wordt, of gaat dat niet zo snel dat je het na een paar uur al kan merken?

Maar als het toch de verstopte afvoer zou zijn, klopt dit dan dat ook aan de pasagiers kant vocht en schimmel plekken aan de onderkant van de mat komen? Dus dat het afvoer de weg naar beide matten neemt,?

Morgen ga ik het in ieder geval bij de dealer laten zien.

Groeten,

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eric

Ik zelf heb geen ervaring met natte plekken of een stinkende airco dus met alle goede wil van de wereld kan ik je helaas geen tips geven. Ik ben een actief volger van dit forum en zodoende heb ik ook gelezen dat mensen natte voeten onder het rijden kregen dat afkomstig moet zijn van de airco (condenswater).

En de zoekfunctie heb ik zelf nog niet helemaal onder de knie anders had ik het voor je opgezocht.

Wie o wie heeft problemen met natte voeten (gehad) en kan er meer over vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eric

Ik zelf heb geen ervaring met natte plekken of een stinkende airco dus met alle goede wil van de wereld kan ik je helaas geen tips geven. Ik ben een actief volger van dit forum en zodoende heb ik ook gelezen dat mensen natte voeten onder het rijden kregen dat afkomstig moet zijn van de airco (condenswater).

En de zoekfunctie heb ik zelf nog niet helemaal onder de knie anders had ik het voor je opgezocht.

Wie o wie heeft problemen met natte voeten (gehad) en kan er meer over vertellen?

Ik had ergens op het forum gelezen van iemand met natte voeten maar dit kwam door een gaatje in het dak (in de rail van de imperiaal)

Maar of dat ook zo bij jou is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben inmiddels bij de Dealer geweest, hij wist van het probleem van de airco lekkage af maar kon nu niet direct zeggen of ik dit probleem dus heb.

Wat mij daar opviel was het volgende,

Ik heb bij alle 4 de zitplekken dus de matten aan de onderkant bekeken en zag dat bij de bestuurders kant dus de mat hevig wit aangeslagen is en dat je op 2 plekjes daar over een poosje zo je vinger er doorheen steekt, ook zie je hierdoor op het vaste vloerbedekking nu ook precies bij die plekjes witte plekken ontstaan wat natuurlijk erg zonde is.

De mat aan de passagiers kant heeft aan de onderkant ook behoorlijke witte plekken maar is zeker nog niet door.

De hele mat aan de achterkant heeft rechts achter de passagiers kant lichte beginnende witte plekken.

Maar aan de linkerkant van die voetmat dus achter de bestuurdersstoel is de achterkant nog helemaal gaaf zonder ook maar 1 enkele plek te hebben en het opvallende hiervan is, is dat hier nooit iemand zit dus die kant van de gehele mat nooitngebruikt wordt.!!

Zou het dan toch door de sneeuw die onder de schoenen gezeten heeft komen dat op die plekken waar je wel zit de matten erg nat zijn geworden en daarom aan de onderkant schimmel vocht plekken hebben gekregen ?

Met de dealer afgesproken om de nu droge matten en droge vaste bekleding deze komende tijd goed in de gaten te houden of het daar vochtig wordt na een fikse regenbui, of via een wasstraat.

En dat ik komende tijd veel met de airco aan blijf rijden ( heb hem best vaak uit staan) om te kijken of het afvoer punt daarvan verstopt zit en daarom zijn vocht op o.a de voorste matten laat weglopen.

Maar het blijft een belangrijk punt dat precies aan die kant achterin waar zeker in de sneeuwperiode nog nooit iemand heeft gezeten het daar ook precies allemaal nog als nieuw is.

Mocht het achteraf toch door de sneeuw schoenen komen dat de witte vocht plekken onder de nu betreffende matten ontstaan dan duid dit wel op erg slechte kwaliteit van de matjes want heb er bij mijn talloze eerdere auto's ook in sneeuwperiodes's echt nog nooit op deze manier last van gehad.

De dealer vertelde mij wel dat mocht het als eerste bij de ergste mat voorkomen dat ik op die 2 poreuze plekken mijn vinger daar doorheen kan steken dat hij daar dan een foto ban maakt en een nieuwe mat bij kia gaat claimen.

Ik ben alleen bang dat de 2 witte plekken die nu helaas al,ook al op de vaste bekleding zichtbaar zijn dat deze mog erger worden in verloop van tijd en moest die poreuze plekken onder de betreffende mat daar maar een soort van tape overheen plakken of toch hopen op garantie van deze slechte matten en de ergste mat nu al proberen om deze omder garantie te laten vervangen.

Mvg,

Eeic H

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik kwam er gisteren achter dat bij 3000 toeren de motor een ratelend geluid maakt... alsof er een ketting die loopt tegen staal aan komt...
klinkt als iets wat hier al eerder is besproken, kan iemand dat bevestigen ? en eventueel of de dealer er wat ana heeft gedaan bij jou.
thanks alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is bij mij ook begonnen met 3000 toeren inmiddels is het bij 2000 ,3000  toeren dus dat wil zeggen als je 50 km of 60 of 70 km rijd een aanhoudende ratel .

loopt nu via de geschillen commisie omdat er niks aan wordt gedaan uitspraak kia importeur.Je heb toch 7 jaar garantie

ik kwam er gisteren achter dat bij 3000 toeren de motor een ratelend geluid maakt... alsof er een ketting die loopt tegen staal aan komt...
klinkt als iets wat hier al eerder is besproken, kan iemand dat bevestigen ? en eventueel of de dealer er wat ana heeft gedaan bij jou.
thanks alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

je kunt het systeem wel makelijk uitzetten,autoknop ingedrukt houden en snel 4x op de voorruitontwaseming schakelaar drukken.

Maar iederekeer als je start.......opnieuw,inderdaad lastig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Volvo, Audi of een VW (een uit duizenden geproduceerd per jaar) is iets anders wanneer bijna elke Rio die naar verloop van tijd de kwalen ondervind die op dit forum besproken worden.. Laat het 1 op de 3 zijn met krakende dashboarden, deurpanelen en schakelproblemen.. Laat het 1 op de 7 zijn met rem problemen of achterklep problemen en laat het dan 1 op 10 zijn die problemen heeft met gorgelende airco en slecht sluitende deuren... Dan is dat nog veels te veel en al die problemen had ik met de 2011 Rio en ook met de 2012 Rio. Twee collega's idem dito.. dus vandaar ook mijn response dat het geen maandag ochtend kwaal is maar een algemeen probleem in het technische ontwerp en keuze materialen.

Ik vind dit soort verhalen wel leuk. Het geeft aan dat auto's massa artikelen zijn en dat de gemiddelde gebruiker geen problemen heeft, maar dat er altijd pechvogels zijn.

Ik heb net de omgekeerde ervaring. Eenmaal een VW Passat diesel gekocht, diepe droefenis, stond iedere 5000 km bij de garage. Daarna maar een duurder broertje gekocht. Audi A8 Avant. Waarschijnlijk was zijn computer op maandagmorgen geprogrammeerd. Als de ramen niet vanzelf open gingen, weigerde de afstandsbediening wel. Wat een ramp, durfde de auto nergens te parkeren, want als je terugkwam waren de deuren niet op slot of stonden de ramen open. En meneer Pon was qua garantie nooit thuis. Dus voor mij nooit meer een auto uit het VAG concern. 

 

En mijn Kia ??? Gedraagt zich netjes en doet wat ik van hem verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hey wat een bekend verhaal 

ik durfde als ik een beetje haast had niet eens te tanken met me vw vento anders stond ik op de oprit met een afgeslagen motor wat een k auto was dat 

heeft me heel veel geld gekost en probleem nooit opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind dit soort verhalen wel leuk. Het geeft aan dat auto's massa artikelen zijn en dat de gemiddelde gebruiker geen problemen heeft, maar dat er altijd pechvogels zijn.

Ik heb net de omgekeerde ervaring. Eenmaal een VW Passat diesel gekocht, diepe droefenis, stond iedere 5000 km bij de garage. Daarna maar een duurder broertje gekocht. Audi A8 Avant. Waarschijnlijk was zijn computer op maandagmorgen geprogrammeerd. Als de ramen niet vanzelf open gingen, weigerde de afstandsbediening wel. Wat een ramp, durfde de auto nergens te parkeren, want als je terugkwam waren de deuren niet op slot of stonden de ramen open. En meneer Pon was qua garantie nooit thuis. Dus voor mij nooit meer een auto uit het VAG concern. 

 

En mijn Kia ??? Gedraagt zich netjes en doet wat ik van hem verwacht.

Een A8 Avant?? :) A6 neem ik eens aan ... maar heb ook een A6 Avant gehad.. Nooit issues.. Ook de S5, S4 en TT.. Ja.. Ik weet wat de meesten zich nu afvragen... Waarom nu een Kia??? Naja, had ff snel iets nodig voor in Denemarken waar huren €1500 per maand kost :)... Maar goed.. De Kia gaat nu weg en een 3 serie gaat hem vervangen.. Huur ik vaker wanneer ik in Duitsland ben en dat is een geweldige auto!

Ik dwaal af... Excuses... Punt is dat elk merk wel eens een ruk auto bouwt.. De Kia heeft echter zoveel problemen bij zoveel mensen en dat is gewoon niet fijn.. Egaal hoeveel goedkoper die auto dan wel niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt gelijk, het was een A6 avant. 

Ik was in het verleden ook verblind door de "Grote Merken" maar ben er door schade en schande achter gekomen dat die "Grote Merken"helemaal niets voorstellen. Ik heb gewerkt in een bedrijf waar de mensen dag en nacht en onder alle omstandigheden moesten kunnen vertrouwen op hun auto ( gaswinning) het aandeel "Grote Merken" minimaal was omdat er te vaak problemen waren. Hat hoogst scoorden de Japanners.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...