Ga naar inhoud

200PKminder

Leden
  • Aantal Items

    40
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Kleding maakt de man, velgen maken de auto..
  • Woonplaats
    Midden des lands
  • Hobby's
    Auto's, motoren, sleutelen, mechanisch en optisch tunen
  • Auto
    Rio 1.25 SuperPack, 18" 8J Dezent RM Dark, BMW R1200GS, Honda XL600 SuperMotard (eigenbouw)

200PKminder's Prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • Reacting Well
  • First Post

Recente Badges

11

Reputatie

  1. 18 inch te koop voor Rio !

  2. Inderdaad, koppakking lek of olie koeler lek. Zonder twijfel... Laat 'm maar checken bij garage zou ik zeggen. Succes er mee.
  3. Velgen 18 inch te koop voor RIO

  4. 18 inch velgen voor Rio te koop!

  5. Rio 18 inch velgen te koop !

    1. 200PKminder

      200PKminder

      Zeer mooi en goed, uniek op Rio is 18 inch!

  6. Velgen voor Rio 18 inch te koop

  7. Mijn Rio is te koop !

    1. bigwade

      bigwade

      met 200PK minder ?

  8. Ja, das waar ook. Nooit gebruikt nog dus zal er op letten. Kan ik ook meteen testen of alarm werkt want die heb ik nog nooit gehoord
  9. Dank voor de reacties! Wat ik nog vergat te melden is dat de deur dan niet vastgevroren is aan het rubber en dat de klink dan aanvoelt alsof hij 'loos' is. Eerst volgende keer het sleuteltje van het 'key-free' systeem maar proberen...
  10. Tsja ieder zijn smaak... ik zou het zelf niet doen. Betreft de kosten: ga eens ergens ander shoppen zou ik zeggen want 1000 Euri is echt niet in verhouding tot het gevraagde werk en materiaal.
  11. Wie heeft hier ook last van? Door vorst gaan de deuren vast zitten en dan kan ik mijn deuren ook niet meer openen met het drukknopje (key free system) want die vriest zo vasr dat ie niet meer ingedrukt kan worden. Openen d.m.v. de afstandsbediening werkt ook niet. Dan knipperen de lampen wel en je hoort ook het vertrouwde geluid van de automatische ontgrendeling maar de deuren blijven op slot! Sta je dan... Tot nu toe paar keer meegemaakt. Remedie: vinger net zo lang op drukknopje (key free systeem) houden totdat deze ontdooit en wel in gedrukt kan worden waarna deuren open gaan. Ik heb meerdere auto's gehad met centrale deurvergrendeling maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
  12. Hoewel al een oud topic, het probleem komt vaker voor dus hierbij mijn ervaring. Veel problemen worden veroorzaakt door een afgebroken veertje in het slot. De deur / het deurslot wil dan niet meer ontgrendelen. Aangezien de deur niet open kan, kun je de binnenbekleding er ook niet afhalen... Bij de Picanto van mij vriendin als volgt opgelost. Mijn advies is om eerst de bekleding van de andere deur te verwijderen en heel goed het mechanisme te bestuderen. Dan snap je wat ik hierna bedoel. Neem van deze andere deur het binnenpaneel er af. Snij of knip het witte plastic los op plaatsen waar een harde ondergrond zit (makkelijker dichtplakken met tape als je klaar bent) Volg het stangetje van de vergrendelknop met een lampje naar beneden. Onderaan dit stangetje zit in een sleufgat. De hevel die door dit sleufgat zat, daar gaat het om. Als je deze omhoog beweegt, dan gaat de deur open. Bestudeer dit mechanisme goed want bij de deur die niet meer open wil, door een gebroken veertje, moet je dit heel goed door hebben. Hierna volgt de echte oplossing. Ga nu naar de deur die niet open kan. Localiseer de opening in de deurgreep waar je je hand doorheen doet als je de deur dicht trekt. Boor een 10-12 mm gat in het paneel (tsja... is beter dan paneel slopen, en je kunt er later een dopje in doen) vlak boven de deurgreep, ter hoogte van de linkerkant waar de opening begint waar je je hand doorheen steekt als je de deur sluit. Neem een metalen staaf en buig deze zodanig dat je hem door het gat heen kan steken en bij de eerder beschreven hevel in de buurt kan komen. De staaf moet aan het eind wel goed afgeplat zijn anders kom je er niet tussen. Zie het maar als de vorm van de kop van een schroevendraaier. Nu moet je dus op gevoel de juiste plek opzoeken. Voel met de gebogen staaf en zoek de stang van de vergendelknop en volg deze naar beneden tot aan de hevel. Zoek de juiste plek waar je de 'schroevendraaierkop' tussen kan steken. Het kan even duren maar als je op de juiste plek zit, dan met de gebogen stang de hevel omhoog duwen (normaal gesproken zorgt het veertje hiervoor maar als die breekt valt de hevel on onderste positie en blokkeert het slot) en tegelijk de vergrendelknop naar boven (door iemand laten) trekken. De deur gaat dan open. Het is even gedoe, maar zo is het mij gelukt en heb hiermee een dure rekening en nieuw deurpaneel uitgespaard. En dat geboorde gat heb ik gewoon afgedicht met een dopje dat ik toevallig had liggen. Deze heb ik wel even met primer grijs gespoten. Valt nauwelijks op en ziet er prima uit.
  13. Dealer vroeg om foto's en heeft tijdens de beurt alleen schoongekrabt. Men zou het voorleggen aan de importeur. Ik wacht nog steeds op reactie... (en ben te lui om er achteraan te gaan) Bij volgende beurt maar weer ter sprake brengen.
  14. Nou, dan ga ik de naden goed in de gaten houden dus!
  15. Bij mijn Rio is het niet als gevolg van steenslag want het plekje zit onder de achterklep op lasnaad. Als dat plekje bij jou terugkomt, dan is het niet goed gerepareerd en blijft de roest door gaan. Als ik jou was zou ik het met een dremeltje schoonmaken, dan met anti-roest spul 'Noverox' aanstippen (werkt echt goed, wel lang genoeg -paar dagen- laten uitharden) en dan pas aanstippen met kleurlak. Want je wilt niet dat het onderhuids door blijft kruipen totdat je uiteindelijk in het slechtste geval lekkage krijgt... De dealer heeft van het plekje op mijn Rio een foto gemaakt voor de importeur en zei dat het onder garantie wordt opgelost. Ik wacht even af.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...