Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Bedacht me dit ook toen ik reageerde op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60578052 Er zitten gewoon drie gelijkrichters in de auto waarvan er twee parallel geschakeld worden wanneer de auto merkt dat er maar één fase aangesloten is.
  3. Ha! Dank voor deze link! Ben nu wel dubbel-blij met mijn keuze voor de Michelin Cross-Climates. Die levert in de zomertijd niet veel in en presteert in wintertijd behoorlijk goed!
  4. Controleer de instelling in je dashboard menu. In het Engels heet het “Leading Vehicle Departure Alert”. Het zou standaard aan moeten staan, maar je zal de eerste hier niet zijn waarbij er al dan niet per ongeluk een setting anders staat dan standaard Maar los daarvan ervaar ik dit dus ook. Dus ik wacht die melding af, en als ik dan met het gaspedaal voorzichtig weer de SCC wil activeren dan is er een kans op de noodstop. Lang niet altijd, maar vaak genoeg dat ik nu enkel op de CC knoppen verder ga. Mocht de oorzaak en oplossing bekend zijn dan hoor ik het graag
  5. Klopt. De 'gewone' Niro geeft dat idd aan. Kijk maar eens naar bijgaand filmpje op seconde 25 ongeveer.
  6. Een vierseizoenenband is zo gek nog niet. Vierseizoenenbanden soms beter in de sneeuw dan winterbanden https://www.nu.nl/auto/6009493/vierseizoenenbanden-soms-beter-in-de-sneeuw-dan-winterbanden.html (via @NUnl)
  7. Zoals ik al zei, is het misschien tijd voor een firmware update? Misschien over het hoofd gelezen maar van wanneer is je e-Niro?
  8. Dag JWV : Grappig dat je noemt dat de auto aangeeft dat je voorligger vertrokken is. Toen mijn E-Niro bij de garage stond had ik een Niro Hybride als leenauto, en die gaf dat inderdaad aan. Mijn E-Niro geeft dat signaal niet.
  9. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat de aanvulling van @jwv ook correct is.
  10. Klopt inderdaad, ik heb het te snel gelezen,sorry.
  11. Dat klinkt inderdaad plausibel.
  12. Ik gebruik auto hold echt never, dat is het niet. En het is ook niet een rijdersfout. Hij geeft aan dat je voorligger vertrokken is, dan geef je een toefje gas (omdat je het al een paar keer hebt meegemaakt word je voorzichtig), maar kun je alsnog getrakteerd worden om een zeer abrupte stop.
  13. Zie Tweakers.. aangenomen wordt dat de 3 fase variant op 1 fase met 32A kan laden. Zo werkt dat bij alle andere EVs die op 3 fase kunnen laden. Dan zit je met een 3x32A kabel dus overal goed: 1x32A of 3x16A.
  14. Ik ken dat wel, maar dan gebeurt dat alleen als je het gaspedaal te vroeg (of te hard) intrapt. Probeer het maar eens als de auto voor je nog helemaal niet rijdt. Dan gebeurt precies hetzelfde. En als je dan het gaspedaal nog iets verder intrapt doet-ie het nog een keertje. Maar dat je handrem erop schiet, dat komt waarschijnlijk omdat je die functie (ben ff de naam kwijt) aan hebt staan: handrem erop bij stilstaan. Het lijkt me helemaal geen fout dus van de auto maar van de berijder. Gewoon iets later (ws maar een halve seconde?) het gas intrappen wanneer de auto voor je gaat rijden. En iets minder hard intrappen misschien?
  15. Hippe lip

    Traag opladen

    @ChrisE Waarom herhaal je die voorgaande post zonder er zelf iets aan toe te voegen?
  16. Sterker nog, onder het kopje Laadkabel staat dat bij de 3-fase-uitvoering van de auto standaard een 3-faselaadkabel wordt meegeleverd. Juist door die tekst dat het bij de 3-fase-versie geleverd wordt doet vermoeden dat er ook een 1-fase-uitvoering geleverd kan worden. En wat dan wel weer opvalt is dat er met max 16 A geladen kan worden bij 3 fasen, maar dat de 3-fase-kabel geschikt is voor 32 A! Waarom dát nou weer?
  17. Ja inderdaad. Ik zie nu een doffe plek ontstaan bovenop het scharnier. Denk dat een fractie wegschuren al voldoende is om er vanaf te zijn.
  18. @ChrisE maar alleen met stroompedaal of ook met dat knopje? Probeer eens een tijdje alleen het knopje te gebruiken, ik heb het niet meer kunnen reproduceren. En had er wel weer last van toen ik toch weer eens met het stroompedaal een hervatting wilde doen. Die schok is echt irritant ja. Passagier vindt het ook niet fijn.
  19. Dat klinkt plausibel. Het lijkt erop dat de marge van dit ‘scharnier’ binnen de ruimte waarin die moet draaien wat aan de krappe kant is. Een klein stukje er vanaf halen zoals iemand al beschreef geeft dan beter resultaat dan invetten. Dat vet verliest na een tijdje zijn werking ook weer, lijkt me.
  20. ik heb het zelfs gefilmpt. Valt niet mee omdat de auto het soms doet, en dan weer een tijdje niet. Filmpje naar de dealer in Den Bosch gestuurd. Daar snappen ze overigens nog niet dat KIA inmiddels een serieus merk is. Ik had hiervoor een BMW, de KIA is minstens net zo'n fijne auto maar de klantviendelijkheid is er ver te zoeken.Maar dat is denk ik een ander onderwerp
  21. @ChrisE ja herkenbaar (ook met laatste update), maar alleen als je het stroompedaal gebruikt. Ik gebruik nu enkel nog die CC knop op het stuur, dan geen probleem. Ik heb het alleen als je aan het filerijden bent en er eigenlijk nog geen groot genoeg gat is gevallen om op te trekken. Het lijkt alsof ie dan in conflict komt met het noodremsysteem.
  22. Nope (afkloppen) geen problemen mee hier. Heeft de auto ook een firmware update gehad naar de nieuwste? Wellicht valt het dan op te lossen... Vervelende is dat je het niet altijd kunt reproduceren...
  23. Ik heb een vraag/klacht over mijn KIA E-Niro Het gaat om de adaptieve cruise control. Als deze is ingeschakeld, remt de auto vanzelf af tot stilstand als de auto voor mij remt en zelf ook stilstaat, bijvoorbeeld in de file. Wanneer de auto voor me weer rijdt, moet ik de KIA weer laten rijden door het rechter pedaal in te trappen, of door de tuimelschakelaar op de rechter stuurhelft te bedienen. Op het moment dat ik dat doe (dus pedaal of schakelaar) komt het regelmatig voor dat de auto een harde schok vooruit maakt en dan meteen op de handrem schiet. Dan staat de auto dus vast, in plaats van dat die gaat rijden. Dit gebeurd niet altijd, maar steeds op een willekeurig moment. Het is zeer vervelend (het is een vervelend gevoel wanneer je verwacht dat de auto gaat rijden, maar dat deze in plaats daarvan met een schok weer stilstaat), het is ook onveilig. Bovendien zit ik niet comfortabel in de auto omdat je op elke moment dat je moet wegrijden (vooral in de file, en die momenten heb ik nogal veel J ) je jezelf min of meer schrap zet voor de schok. Ik ben bij de dealer geweest en die vertelde dat dit zo hoort (niet zeuren dus) ; ik kan het me niet voorstellen. Mensen dit eerder meegemaakt?
  24. Bij mijn Galaxy S9 geen problemen. Mijn condities: Bt aan, 4g aan, gps aan. Niet originele kabel. Plaatsen van een Sub lijkt me geen probleem, tenzij er kabeltjes aan de achterzijde van je headunit een beetje losgeraakt zijn bij het plaatsen.
  25. Ik lees hier echt niet dat het standaard is. De 11kW OBC wordt beschikbaar. En ze vermelden 'm heel specifiek in de tabel, dus ik lees dat er een 1-fase OBC komt OF een 3-fase. Kiezen bij bestelling, want expliciet NIET te upgraden!
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...