Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Eens, ik 'krijg' (ben een 'lastige' (niet lease) klant met een contract zonder prijsverhoog clausule) nu zonder gedoe een 2023 Niro EV. Ik heb nog nooit in maand 11 of 12 een auto op kenteken laten zetten. Dat komt nu vanzelf goed. Had een blauwe besteld, is veranderd in zwart als ik december zou accepteren (tsja...) en wordt nu dus (ook best mooi) grijs (Steel Grey). Ben benieuwd of het een HUD of HK wordt . Inderdaad een soort van loterij; ze verwachten ook nog dat je dankbaar bent. Communiceren is nooit een sterke kant van Kia geweest. De Customer Frustration Department is vooral een uitstekende firewall tussen de particuliere klanten en Kia medewerkers die wel iets kunnen regelen of weten. Dealers heb ik best wel mee te doen; die zitten (denk ik, maar ben misschien te naïef?) tussen twee vuren. Overigens is de inruil prijs van de 2019 e-Niro (op Marktplaats en Gaspedaal) 1000 tot 2000 euro hoger dan aan het begin van dit jaar??? Maakt in mijn geval niet uit omdat ik al een deal gemakt heb; toch leuk!
  3. Dan doe je het toch weer uit als je het niet wilt gebruiker, ik zou niet weten waarom je het niet altijd wil gebruiken, het is toch veiliger als je meer licht hebt.
  4. Omdat je het niet altijd nodig hebt, op het moment dat je het wil gebruiken druk je de schakelaar ff naar voren, ik bepaal het liever zelf wanneer ik het aan zet dus vindt het geen probleem.
  5. Maar waarom moet je IFS dan elke keer weer opnieuw aanzetten, bij mijn vorige auto bleef het altijd gewoon aan.
  6. We zijn er uit, vanaf de Dynamicplusline heb je IFLS maar wordt in het instellingen menu omschreven als High Beam System Kan het nog ingewikkelder. Bedankt voor jullie meedenken.
  7. Dat is dus wat ik beschreef hierboven! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. Hier is de uitleg. We weten het, niet beide maar type sportage afhankelijk. Vanaf de DynamicPlus is het IFS en alles daarvoor heeft HBA
  9. Toch dit dus "De comfortline en dynamicline hebben wel HBA en dus geen IFS." versie afhankelijk, IFS is de geüpgrade versie van HBA, de namen zijn gewoon niet aangepast.
  10. Ja dat bedoel ik dus, jij zegt dat je wel IFS hebt want je ziet de " lamellen " werken.
  11. Voor zover ik begrijp kan IFS alleen maar met Matrix verlichting. Deze is pas vanaf de Dynamicplus inclusief! De comfortline en dynamicline hebben wel HBA en dus geen IFS. Zie ook de spec lijst online!! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Ga naar Voortuig > licht > HBA , sorry, maar deze optie heb ik helemaal niet.. geen HBA. Ik denk dat hier de fout zit, zoals @MaikelHer beschrijft zijn er modellen met HBA en modellen met IFS.. vandaar, ze er niet beiden zijn, dus HBA kan alleen de lamp aan en uit zetten, IFS werkt me 'lamellen'
  13. Ah dan werkt dat dus toch ook zoals het filmpje van de EV6. Fijne gedachte!! Tegenstrijdig wel met wat ik daarnet op internet vond… [emoji23] Maargoed als het zo werkt is het goed!! Eerst mijn auto maar eens binnen laten komen[emoji2375][emoji1362] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  14. Op de GT Plus werkt het gewoon goed, ik zie echt "lamellen" open en dicht gaan aan de hand van tegenliggers. Niet de complete koplamp, maar echt stukjes erin. (misschien dus model afhankelijk) zal het een keer proberen te filmen snachts.
  15. het nieuwe Intelligent Front-lighting System (IFS). Deze technologie stuurt elke LED individueel aan en zorgt voor een zeer nauwkeurige lichtbundel. IFS maakt het mogelijk om permanent met groot licht te rijden, zonder het risico tegemoetkomend verkeer te verblinden Maar wat doet High-Beam dan nog extra ?
  16. @BarneyRubble Kun jij me dan eens een foto maken waar bij jou HBA in ons menu staat? Bij mij namelijk nergens De melding die jij krijgt, dat is "reismodes" die moet uit.
  17. Bedankt voor je info, vandaar deze topic, het is handig maar vooral belangrijk dat we weten welke optie's we allemaal hebben, het heeft sowieso met extra veiligheid te maken. Beide hetzelfde symbool en handeling het aan te zetten.
  18. Ik heb een vermoede dat het IFS alleen werkt zoals het bedoeld is in de EV6. Deze auto kan met zijn matrix verlichting voorlichters en tegenkomend verkeerd wegfilteren. De Sportage kan alleen het HBA activeren en schaken tussen grootlicht aan of uit bij verkeer. Op bepaalde snelheden kan de Sportage wel zijn linker koplamp uitschakelen (in IFS mode) of dimmen en de rechter laten branden zonder ander verkeer te hinderen. Althans dat is wat ik dus vandaag heb kunnen vinden! Wellicht zit het toch iets anders in elkaar. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  19. High Beam en Intelligent Front-Lighting System gebruiken dus echt hetzelfde Symbool
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...