Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. [mention]PeterB 74 [/mention] heb je zelf geen keuze in laadpaal bij je lease? Anders zou ik waarschijnlijk toch eens (laten) kijken naar een paal/box die ZELF de loadbalancing doet obv eigen metingen. Zelf geen ervaring, maar wel technisch inzicht en van wat ik hier lees zou dat tegen de tijd dat ik een EV kan rijden absoluut mijn keuze zijn.
  3. die heeft zijn 2e tijdelijke ban en is aardig op weg naar zijn forever ban elk bericht dat ie schrijft rapporteert hij ook nog eens gek word je er van
  4. Het is de bedoeling dat ik dagelijks op pad ben met de auto (vertegenwoordiger) en rond de 150 - 250 km op een dag rij - dus ik verwacht iedere dag (nacht) wel te moeten laden... dus zonder load balancing wordt de Alfen mogelijk aardig geknepen waardoor de kans er is dat ik 's ochtends nog niet voldoende bijgeladen ben?
  5. Today
  6. Op mijn MY19 met brink draagtrekhaak past een 916 van thule perfect zonder aanpassing.
  7. Mijn besluit staat vast nu. Vanaf nu komt de auto nog alleen voor een APK in de garage. Het onderhoud doe ik vanaf nu zelf, onderdelen en olie zijn al besteld. In 2017 heb ik ook een nieuwe Toyota Auris gekocht en die onderhoud ik al vanaf dag 1 zelf. Met Toyota kon ik die afspraak maken, mist ik alles goed documenteerde. Op die auto heb ik de garantie overigens nooit nodig gehad. Ik ben behoorlijk goed bekend met auto onderhoud en reparaties dus dat lijkt mij de beste oplossing. Sowieso geldt na 4 jaar de garantie al niet meer op de multimedia, accu enz. De Kia motoren en versnellingsbakken zijn redelijk bullitproof , dus het risico is te verwaarlozen en bovendien spaar ik heel veel op onderhoudskosten en dan kun je een reparatie ook makkelijk zelf betalen. Groet Bert
  8. Gerd Bartels

    Cruise control

    Dat is niet CC, dat is LKAS ...
  9. Zojuist even bij de garage geweest om het draadloze oplaadstation te laten installeren wat nog in backorder stond. Gelijk gevraagd of ze er nog even een update overheen willen gooien. Nu zie ik onderstaand:
  10. Bedankt, maar banden zijn vrij nieuw dus denk ik dat dat het niet is. Maar ik ga er zeker even naar kijken.
  11. Uh Henk... Je geeft nu een maand later WEER antwoord in dit topic. En nog met een ander antwoord ook. Echt, als je niks zinnigs of op zijn minst consequents te melden hebt, schrijf dan niets...
  12. Weet je zeker dat het de aandrijflijn is? Ik heb ook eens een snelheidsafhankelijk zingend geluid gehad, dat bleek te liggen aan cupping/zaagtandslijtage van de banden...
  13. Als de P1 niet is aanegsloten valt de Alfen terug op de waarde die is ingesteld in SCN-SafeCurrent. Wat deze is kan ik echter niet vinden.
  14. Bij mij moest de slimme meter ook vervangen worden (bij Liander nog geen 80 Euro). De laadpaal zou anders in safe mode gezet worden (volgens mij dan nog geen 10 Amp per fase). Er is mij verteld dat als de Alfen niet op de slimme meter was aangesloten hij standaard in safe mode stond. Overigens was bij mij die slimme meter binnen een week vervangen. Vreemd dat het bij jou zo lang moet duren. Ik weet niet hoeveel je per keer verwacht te moeten laden maar mogelijk is safe mode voor nu voldoende?
  15. Hoi @Proceed-Dennis, Ziet er goed uit Ik had zelf ook deze opstelling in gedachte, maar dan met een achter camera. Ben nog aan het puzzelen. Zo te zien op de foto is de ACC(+) linksboven en de BATT(+) rechtsonder ? Hoe heb je de stroomkabel naar onder geleid naar de zekeringkast. Over de airbag heen of heb je hem erachter gelegd? Ik durf de bekleding van de A-stijl niet los te trekken ben bang dat de airbag klapt. Hetzelfde verhaal voor de achter camera. Vind het best link met die airbags.
  16. Denk dat je weinig andere opties hebt. Ik ken het type laadpaal niet, maar waarschijnlijk heeft dit te maken met de te lage pulsfrequentie van de P1 poort van je huidige slimme meter. De nieuwere modellen hebben een hogere (realtime) frequentie zodat dit signaal gebruikt kan worden voor loadbalancing. Zelf heb ik een Zappi V2. Deze werkt buiten de slimme meter om met aparte meetspoelen (CT-klemmen) voor het monitoren van het verbruik.
  17. Nog een andere vraag - Allego belde me zojuist - gaan de Alfen laadpunt binnenkort plaatsten - hadden gezien dat mijn slimme meter van voor 2014 is en zodoende niet gekoppeld kan worden voor load balancing. Navraag gedaan bij Enexis wat het dan gaat kosten om de oude slimme meter (van 2012) te laten vervangen door een nieuwe slimme meter - kosten € 180,00 Allego gaf wel aan dat dan het advies is alleen 's avonds / 's nachts te laden - maar zet ook in de nacht wel de wasmachine aan Heb 3 x 25 A aansluiting, zonnepanelen op het da; (3500kW op jaarbasis) Wat raden jullie aan? Is die € 180 een goede investering of niet? (levertijd van een nieuwe slimme meter op dit moment zo'n 3 maanden en Allego hoopt, na goedkeur van leasemaatschappij, de laadvoorziening eind oktober op te leveren) Alvast bedankt voor jullie reacties,
  18. Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008 Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager. Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk. Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij. Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.
  19. Hallo, mijn Arnold en nieuw hier op het forum, mijn dochter heeft een Kia Picanto 1.0 uit 2008 en aangezien ze altijd bij mij komt met vragen m.b.t. de Picanto, leek het mij makkelijk om me te registreren bij dit forum. Ik heb niet veel ervaring met Kia, maar mijn dochter is er heel tevreden over. De auto heeft nu 200.000 km gereden en er komt een geluidje uit of de versnellingsbak of een wiellager, maar ik zal even kijken waar ik die het beste stellen kan.
  20. Kia onthult Europese versie van vernieuwde Stinger Subtiele designupgrades in- en exterieur Hoogwaardige afwerking, meer personalisatie en hightech assistentiesystemen Nieuw infotainment met breedbeeld touchscreen Standaard met 366pk sterke 3.3 V6 T-GDI benzinemotor Kia trekt vandaag het doek van de Europese versie van de vernieuwde Stinger. De high-performance Gran Turismo van Kia krijgt een aantal subtiele designupgrades én een scala aan nieuwe features, veiligheids- en assistentiesystemen mee. De Kia Stinger is sinds zijn lancering in 2017 hét sportieve HALO-model van Kia in Europa. Hij maakt indruk met zijn fraaie design, z’n hoge prestaties en de dynamische rijkwaliteit. De Gran Turismo van Kia krijgt nu een aantal interessante upgrades. De vernieuwde Stinger is direct te herkennen aan de subtiele designupdates binnen en buiten. Aan de voorzijde wordt de opvallende ‘tiger nose’ grille aan weerszijden geflankeerd door high-tech LED-koplampen. De nieuwe LED-verlichtingsunit over de gehele breedte van de achterzijde vormt optisch een fraai geheel met de in de achterklep geïntegreerde achterspoiler. De richtingaanwijzers, elk bestaande uit tien individuele LED-units, hebben een op de autosport geïnspireerd design en weerspiegelen het uiterlijk van een geblokte vlag. Ook nieuw: de 19-inch lichtmetalen wielen met geometrisch design en de nieuwe ‘Ascot Green’ metallic-lak. Het interieur van de vernieuwde Stinger is voorzien van nieuwe, hoogwaardige materialen en heeft een aantal subtiele designfeatures meegekregen. Het stuurwiel en het instrumentenpaneel zijn afgewerkt met nieuwe materialen en de achteruitkijkspiegel is nu frameloos. Het dashboard en de deurpanelen zijn afgewerkt met nieuwe bekledingsmaterialen met contrasterende stiksels en het nieuwe ambient lighting biedt keuze uit 64 verschillende kleuren die het interieur subtiel verlichten. De vernieuwde Stinger is te configureren met nappalederen bekleding in zwart of rood en is nu ook te bestellen met een suède-pakket, waarbij het interieur is afgewerkt met zwart-suède met contrasterende rode stiksels en rode veiligheidsgordels. Krachtige 3.3 V6 T-GDI standaard – de snelst accelererende Kia in Europa De Stinger is exclusief verkrijgbaar met de krachtige 3,3-liter T-GDi V6-motor met een piekvermogen van 366 pk bij 6.000 tpm. Dankzij de dubbele turbo levert de indrukwekkende motor zijn 510 Nm maximumkoppel binnen een breed toerentalbereik (1.300 tot 4.500 tpm). De snelst accelererende Kia in Europa sprint in slechts 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u. De benzinemotor is gekoppeld aan een razendsnel en soepel schakelende achttraps automaat, die perfect past bij het karakter van deze vierwielaangedreven Gran Turismo. Breedbeeld infotainment, digitale schermen en high-tech features De nieuwste versie van de Stinger is standaard uitgerust met een innovatief infotainmentsysteem met een 10,25-inch touchscreen-display inclusief full map navigatie en UVO Connect ‘Phase II’. Met de Bluetooth-multiverbinding kunnen tot twee mobiele apparaten tegelijk worden verbonden - één voor handsfree bellen en multimediagebruik; de andere alleen voor mediagebruik. Het nieuwe split-screen maakt het mogelijk om verschillende voertuigfuncties tegelijkertijd te bedienen en het scherm kan naar eigen smaak worden ingedeeld met een reeks verschillende widgets. Het systeem is voorbereid voor Apple CarPlay en Android Auto en biedt uitgebreide spraakbedieningsmogelijkheden voor onder meer de verwarming en ventilatie, audio en navigatie. Ook nieuw: het highres 7,0-inch beeldscherm in het instrumentenpaneel en Remote Engine Start, waarmee de Stinger met de smart key op afstand is te starten. Geavanceerde ADAS-systemen Het scala aan assistentiesystemen van de Stinger is verder verbeterd én uitgebreid. Zo bieden het autonome noodremassistentie (FCA), de actieve rijbaanassistentie (LKAS) en dodehoek assistentie (BCA) nieuwe mogelijkheden waarbij de Stinger nog meer signaleert en assisteert. De adaptieve cruise control (NSCC-C) houdt vanaf nu ook rekening met informatie die door het navigatiesysteem wordt verstrekt om zo bijvoorbeeld de snelheid preventief aan te passen bij het nemen van bochten. De vernieuwde Stinger is nu ook verkrijgbaar met onder meer de innovatieve Blind-Spot View Monitor (BVM) die werkt met live-video die wordt geprojecteerd in het instrumentenpaneel. De videofeed komt van twee breedbeeldcamera’s die discreet zijn geïntegreerd in de buitenspiegels. Bestellen vanaf medio november De vernieuwde Stinger is medio november te bestellen. De prijzen en specificaties van de 366 pk sterke Gran Turismo van Kia worden in aanloop naar de introductie bekend gemaakt. Vanzelfsprekend geldt ook voor de Stinger de unieke garantie van 7 jaar of 150.000 kilometer.
  21. het zelf de bedrag. Private lease. 60 maanden 20.000 km 485 euro
  22. Wij hebben in 2018 met de ANWB een rondreis gemaakt van in totaal 5000 km. door Denemarken, Zweden en Noorwegen met onze Niro. Met onze caravan van 1200 kg was dat geen enkel probleem, wel stijgt het verbruik naar 1 op 10/11. Vlgs mij hebben alle Niro's nog garantie, ze zijn nog geen 7 jaar op de markt.
  23. Ik heb nog geen ervaring met de Kia Niro (levering volgende week vrijdag), maar wel jaren ervaring met Sygic. Absolute aanrader en met alle gevraagde opties. Diverse opties wel tegen aanvullende kosten. Zelfs zaken als dashcam, headup display, er cetera.
  24. Voorkeur voor Waze. Zeer up to date mbt nieuwe en aangepaste wegen. Ook flitspalen worden aangegeven. Draai je dan Flitsmeister op de achtergrond dan heb je twee prima systemen draaien waar de ingebouwde navigatie alleen maar van kan dromen. Bovendien: nog gratis ook.
  25. Grootste bezwaar is de prijs, die dingen kosten een paar centen. Wat interessant kan worden is dat ze gaan dienen als buffer voor het hele net. De distributiebedrijven kunnen besluiten de inzet van EV’s en Powerwalls in het net te belonen. Ook dat gaat eerst nog flink investeren nodig maken en zal nog wel een paar jaartjes duren voor het bij de gewone huishoudens gaat gebeuren. Op wat grotere schaal wordt er al mee geëxperimenteerd. Zowel de EV als de laadpaal (en je installatie) moeten er geschikt voor zijn. Reken voor ieder onderdeel maar op de nodige duizendjes.
  26. Waze bevalt mij het beste. Even wennen, maar het zelf doorgeven van meldingen maakt hem actueel.
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...