Jump to content
  • Sign Up

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Today
  3. Stuur mij maar een pb met je email voor de liefhebbers
  4. Ik weet wel wat er allemaal mogelijk is, maar ik had gehoopt dat het clubgevoel het mogelijk zou maken om het artikel op één of andere manier met elkaar te delen. Helaas dus.
  5. Je kunt ook een proefabonnement nemen op tijdschrift.nl, wel weer in de proefperiode opzeggen uiteraard
  6. Voor de liefhebbers. hier is hij te bestellen (kost je alleen wel een paar euro) weet niet wat hij los in de winkel zou kosten https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-ceed-1-0-vs-1-4-duurtestreportage/
  7. Ziet er goed uit Headlong. Mooie kleur auto ook. Ik mag die van mij a.s. woensdag ophalen. Ik ben benieuwd .
  8. Zo zijn wij onderweg op vakantie. Met de standaard afneembare trekhaak ging dat prima, geen idee welk merk/systeem het is. Is een verticaal type.
  9. Xmoo

    Engineering Mode

    Dat is mij zelf niet gelukt via het menu. Enige manier hoe het gelukt is, is mbv een adb command.
  10. Wil je mij het wel mailen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Kan wel maar doe ik niet, copyright enzo ?
  12. rick_m

    Engineering Mode

    Is het ook mogelijk om de achteruitrijcamera via het menu te activeren? Werkt dit ook via een aparte app?
  13. Ik zit momenteel in het buitenland. Zou je het artikel kunnen inscannen? Wel leuk leesvoer. [emoji106]
  14. Modbus, en dan in dit geval met RS485 als drager.
  15. Auto: Overige merken Porsche Eigenaar: JaapW Toegevoegd op: 2019-08-19 Bekijk deze auto: Overige merken Porsche
  16. Auto: KIA Niro (2016->Heden) Eigenaar: JaapW Toegevoegd op: 2019-08-19 Bekijk deze auto: KIA Niro (2016->Heden)
  17. Vanwege de problemen eerder met de default template waren bepaalde 3rd party extensies tijdelijk uitgeschakeld, niet alles was weer ingeschakeld waaronder tapatalk
  18. Heb je hier al een antwoord op? Ik heb een soort gelijk iets met de CV, ik kan alleen de auto nog helemaal centraal op slot krijgen door het slot handeltje om te flippen en dan de deur dicht te gooien, soms krijg ik ze totaal niet op slot dan moet ik een paar keer met de bijrijder deur klappen
  19. Wat was het probleem trouwens? Iets aan het forum, of toch iets aan/van/bij Tapatalk? Dan kan ik mijn melding bij hun ook afsluiten.
  20. JaapW

    Waxoyl en wassen

    Hippe Lip, laatst heb ik jouw handelingen zelf ook uitgevoerd, alleen ik loop tegen de velgen aan. Die wil ik eigenlijk ook met een soort coating doen. Nu heb ik het volgende gevonden: Zal dat zo goed zijn denk je? Voor de rest ben ik nog steeds erg tevreden over de coating op mijn lak. Eerst de velgen reinigen met: https://www.carclean.com/nl/auto-wheel-velgenreiniger-1000ml.html. Velgen hier mee in spuiten en daarna met hoge druk afspuiten in bijvoorbeeld een wasbox. Dan de velgen beschermen met wheelwax: https://www.carclean.com/nl/wheelwax-256gr.html
  21. Ook geen tablet die nog rondslingert? Ik weet niet of dit een hele eerlijke berekening is van het laadverlies (ook DC laden zit erbij). Ik heb er al eerder eens aan gerekend ( ) Bij de Zoe was er na 100.000 km met de oude accu iets van 85% capaciteit over, de nieuwe accu heeft na 40.000 km nog iets van 96% over (grote accu wordt minder vaak helemaal leeg gereden -> beter voor levensduur lijkt het). Klopt dat het BMS best goed lijkt te zijn. In elk geval beter dan dat van de ZOE. Ik laad meestal tot 80%, ongeveer 1-4% DC (schatting) Overigens heeft iemand al een SOH van minder dan 100% gezien?
  22. Beveiligd: Designverhaal Kia XCeed: de Ceed-variant die per toeval werd bedacht • Nieuw boek en video vertellen designverhaal van nieuwe Kia XCeed • Dynamische crossover stond aanvankelijk niet op de planning • Nieuwe Kia XCeed vierde en tevens laatste lid van Ceed-familie • XCeed vormt sportief alternatief voor traditionele SUV’s • Verkoopstart in oktober 2019, uiteraard met 7 jaar/150.000 km garantie Breukelen - 19 augustus 2019 Kia onthult het opvallende achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle) waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film over het nieuwste lid van de Ceed-familie. Want hoe kwam de XCeed eigenlijk tot stand? In deze film het antwoord. De Kia XCeed is het vierde en laatste lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed als opvallende shooting brake. Het volledige achtergrondverhaal van de derde generatie Ceed zet Kia uiteen in een nieuw, gelimiteerd boek dat later dit jaar verschijnt. Hierin wordt ook beschreven hoe de nieuwe XCeed en ProCeed tot stand kwamen. De Ceed-modellen zijn ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. Tijdens het ontwerpproces bekeek Kia verschillende mogelijkheden om de vorige Kia pro_cee’d hatchback te vervangen. “Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe ProCeed realiseerden wij ons dat er een vierde carrosserievariant binnen de Ceed line-up kon bestaan. Dit werd uiteindelijk de Kia XCeed”, stelt Guillaume. “Het leuke van dit project was dat we vooraf nooit gedacht hadden dat wij een dergelijke crossover zouden lanceren.” Sportief alternatief voor traditionele SUV Stijlvol, expressief en modern. De nieuwe Kia XCeed is wat je noemt een sportief alternatief voor traditionele SUV’s. Hij oogt atletischer dan zijn concurrenten en biedt echt iets anders dan de andere modellen in de Ceed line-up. De enige carrosseriedelen die de XCeed gemeen heeft met de Ceed vijfdeurs zijn de voorportieren. Laurent Boulay, General Manager Design Exterior van Kia Motors Europe: “Met de nieuwe Ceed-familie hebben we vier verschillende auto’s ontwikkeld die ieder inspeelt op specifieke behoeften.“ Van opzij gezien loopt de relatief lange motorkap van de Kia XCeed over in de A-stijlen, die duidelijk achter de voorwielen beginnen. Dat geeft de XCeed een sportief, pijlvormig silhouet. Hoewel de wielbasis gelijk is aan die van de andere Ceed-modellen (2.650 mm), heeft de XCeed zowel voor (+25 tot 905 mm) als achter (+60 tot 840 mm) een langere overhang. De schuine vijfde deur en de brede rand onder de achterruit, die 60 mm hoger is dan die van de Ceed vijfdeurs, accentueert de coupéachtige uitstraling van de XCeed. De grotere hoogte en bodemvrijheid geven de XCeed dezelfde stoere uitstraling als de grotere SUV’s in het aanbod van Kia. De bodemvrijheid van de XCeed bedraagt 184 mm in combinatie met 18-inch wielen, een verschil van tot wel 42 mm ten opzichte van de Ceed vijfdeurs. De stoere uitstraling wordt verder versterkt dankzij de panelen langs de wielkastranden en dorpels, de zilverkleurige dakrails en het metaalkleurige paneel in de achterbumper. Boulay voegt toe: “Hij is verhoogd, maar het is geen echte SUV. Het is wel een auto met een hogere zitpositie, maar is qua styling meer coupé-georiënteerd. Het is een oplossing voor mensen die niet een grotere, imposante SUV willen, met name in de stad.” Goede match: verhoogde zitpositie en sportiever rijgedrag Met een lagere zit dan in een SUV maar een grotere bodemvrijheid dan een conventionele hatchback biedt de Kia XCeed de bestuurder zowel een sportieve zitpositie als een beter zicht op de weg. Het interieur heeft dezelfde architectuur als de andere Ceed-modellen, met een licht op de bestuurder gerichte middenconsole. “Ik denk dat bestuurders de nieuwe Kia XCeed op prijs zullen stellen”, aldus Ralph Kluge, General Manager Design Interior, die de supervisie had over het interieurontwerp van de nieuwe Ceed-familie. “De auto biedt een sportief rijgedrag én de hogere zitpositie van een crossover. Daardoor genieten bestuurders van het beste van twee werelden.” De XCeed is de eerste Kia met een volledig digitaal HD-instrumentencluster. Andere primeur in de XCeed is het innovatieve UVO Connect-telematicasysteem. UVO Connect biedt waardevolle informatie via het geïntegreerde 10,25-inch touchscreen en de smartphone-app. “Het forse digitale display en het grote touchscreen centraal op het dashboard zorgen samen voor een levendige presentatie van informatie aan de bestuurder en passagiers. Dat sluit perfect aan op het jeugdige karakter van de auto”, aldus Kluge. Kleurrijk karakter Kleur speelt ook een belangrijke rol om het aansprekende design van de XCeed te benadrukken. De nieuwkomer wordt – net als de andere Ceed-modellen – geleverd met keuze uit twaalf carrosseriekleuren. De opvallende kleur Quantum Yellow is exclusief voor de XCeed ontwikkeld. Barbara Scheffler, verantwoordelijk voor het kleurenpalet van de nieuwe XCeed, legt uit: “Voor mij is het erg belangrijk dat we iets aanbieden wat andere merken niet durven. Quantum Yellow kan de ideale kleur zijn voor een familieman die nog steeds waarde hecht aan een auto met een sportieve uitstraling, of juist voor een onafhankelijke, succesvolle vrouw die graag wil opvallen.” Uniek voor de Kia XCeed is een interieurthema met zwarte bekleding en geel stikwerk voor de stoel- en deurbekleding, met gele biezen langs de stoelbekleding. Dit pakket bestaat ook uit glanzend zwarte en metallic gele accenten in het interieur, die perfect matchen met de exterieurkleur Quantum Yellow. De productie van de nieuwe XCeed start begin augustus 2019 in de Kia-fabriek in Zilina, Slowakije. Daar rolt deze CUV naast de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed van de productieband. De levering start in oktober. Uiteraard wordt ook de XCeed – net als elke andere Kia – standaard geleverd met de unieke fabrieksgarantie van 7 jaar of 150.000 km.
  23. JaapW

    Waxoyl en wassen

    Persoonlijk vindt ik de handschoen fijner werken dan een microvezeldoekje, omdat je met de handschoen sneller en makkelijker kan werken. Misschien een keertje zo'n coating proberen zoals Hippe Lip zegt? Spullen zijn te bestellen bij carclean.nl
  24. Dan zou je toch die coating en die Bathe+ (let op: die met het plusje!) eens moeten proberen. Het vuil spoelt er met de regen al af. En als je dan elke twee weken langs de wasbox gaat, dan is het helemaal een fluitje van een cent! Heb je mss niet eens die borstel of handschoen nodig...?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...