X-ceed
2019 > heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de X-ceed vind of plaatst u hier
26 topics in this forum
-
- 1 reply
- 60 views
heeft iemand hier ervaring mee, of dit mogelijk is, wat de kosten zijn
Last reply by vrolijkeman, -
- 11 replies
- 547 views
Ik vond mijzelf aardig intelligent. Maar sinds ik mijn Plug-In heb begin ik aardig te twijfelen. Ik heb een laadpas van ANWB en de app van PlugSurfing. Er staan in mijn buurt Allegro laadpalen. Alleen wil het laden niet starten. Met ANWB pas gaat het laden in StandBy???? en bij PlugSurfing start de sessie in de app maar niet op de paal. Vervolgens kan ik bij PlugSurfing de sessie niet meer stoppen??? Na meerder keren proberen begin ik aardig de balen van dat hele laadgedoe te krijgen. Weet iemand wat ik fout doe??
Last reply by SpeedyG, -
- 0 replies
- 50 views
Dit is wat ik noem een prima bereik [emoji106][emoji3] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Last reply by Adrie Koorn, -
- 13 replies
- 524 views
Hier is voor zover ik kan zien nog geen topic van. Iemand hier die een Xceed in bestelling heeft, nog gaat bestellen of net geleverd heeft gekregen? Leuk als informatie of ervaringen gedeeld ken worden. Ik heb begin januari een Xceed gt plusline besteld en de verwachte levertijd is begin mei. Geloof ik niks van natuurlijk, maar wie weet! Benieuwd naar jullie ervaringen!
Last reply by Bowsie, -
- 1 reply
- 66 views
Sinds een paar dagen heb ik een irritante rammel bij de achterbank. Na veel zoek werk ( alle losliggende delen uit de auto gehaald) en uit proberen ben ik er achter dat wanneer ik het rechterdeel van de achterbankleuning neerklap (het breedste deel) dan is de rammel weg. Zodra ik hem weer recht op zet is het er weer. Het linker deel heeft er geen last van. Ik kan niets vinden wat het veroorzaakt dus ik ben bang dat het iets binnen in de rugleuning is. Dinsdag ff bij de dealer langs.
- 2 replies
- 188 views
Vandaag mijn Xceed maar eens een wasbeurtje gegeven. En ja ik ben een zelfwasser, maar ik ben altijd gewend om mijn ruitenwissers omhoog te zetten zodat ik het gehele raam goed kan wassen en tevens de ruitenwissers schoon kan maken. Maar bij deze auto gaat dat niet 🤔 je kan ze slechts een paar centimeter op tillen en dan raakt de wisserarm de motorkap. Er is net genoeg ruimte om er een doekje onder door te halen. is daar een rede voor? Stroomlijn?
- 4 replies
- 170 views
Hallo, volgens de fabriek zou mijn nieuwe XCeed phev 1.6 een verbruik hebben van 1,7l/100km. Nu lijkt me dat wel heel optimistisch maar wie weet hoe het in de praktijk is? En is dat in de auto stand of eerst de EV leeg rijden en dan hev. ? Geen idee hoe dit dan gehaald wordt door de fabriek. Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
- 2 replies
- 118 views
Na slechts 4 dagen rijden de auto terug gebracht naar de garage. Na het opladen kreeg ik een HEV storing en ook ging het motorlampje branden. Was thuis dus meteen naar de dealer, na 1 uur was de storing er plotseling uit maar monteur kon niet verklaren waar het door kwam. Nu staat hij al de hele dag in de garage, niets gehoord ( zeer slechte communicatie [emoji35]) . Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
- 3 replies
- 415 views
Verzameltopic voor leuke weetjes voor XCeed Rijders. Heb regelmatig dat mensen met lichten schijnen, waarschijnlijk vanwege felle LED koplampen. Ik heb de koplampinstelling van 0 naar 1 gezet. Nog steeds goed zicht maar geen knipperende tegenliggers meer. Weet niet of dit ook bij XCeed zonder trekhaak werkt, maar ik heb een extra optie bij de achteruitrij camera. Gewone achteruitcamera: Aanhangercamera: De laatste maakt het heel makkelijk om de aanhanger aan te koppelen. Mij irriteerde het dat de radio steeds werd gedempt als ik maar één kilometer te hard rij bij flitspaal of trajectcontrole. Nergens optie te vinden om dit uit te zetten. Uite…
Last reply by SpeedyG, -
- 3 replies
- 154 views
Gisteren opgehaald, helemaal blij. Wat een mooie auto[emoji3][emoji106] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Last reply by Murcielaygo, -
- 5 replies
- 248 views
Ik heb sinds een week een XCeed Dynamic+Line PHEV. Vandaag de eerste 'grote'rit. Goed bevallen. Alleen vond ik één ding storend. Rijdend van Limburg naar Zuid-Holland na 19:00 mocht ik 130 rijden. Alleen mijn auto bleef volhouden dat ik 'maar' 100 km/h mocht rijden?? Kan Kia niet over weg met verschillende snelheden op onze wegen?? Of heb ik iets fout ingesteld staan.
Last reply by Rinus30, -
- 1 reply
- 133 views
Mijn nieuwe XCeed is bij de dealer aangekomen. Nu nog rijklaar maken en een trekhaak. Nog ff geduld [emoji3] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Last reply by SpeedyG, -
- 12 replies
- 3.2k views
Ik rijd sinds kort een XCeed plug-in. Ik ervaar de auto sinds enige weken als een auto met kuurtjes. 1. Toen ik op een morgen mijn garage binnenkwam knipperde spontaan zonder op te laden het derde groene oplaadlicht op het dashboard; 2. Ik heb een periode gehad waarin ik meerdere keren moest stekken voordat de accu begon op te laden; 3. Op donderdag jl trok ik op, maakte de motor toeren, maar naam de snelheid niet toe. “Hij pakte niet”. Het vervelende bij dit alles is dat nadat ik hiervan melding maak bij de garage de kuren zich niet meer voordoen. De garage kan hier dus niets mee. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de XCeed PHEV?
Last reply by RuudvW, -
- 6 replies
- 235 views
Misschien wel handig om een topic te hebben waar info over nieuwe updates voor de Kia XCeed (PHEV) staan vermeld.
Last reply by SmurfenB, -
- 10 replies
- 2.1k views
Al zoekend kom ik uit op dit KIA forum. Wat mij opvalt is dat er weinig geschreven/gevraagd wordt over de Xceed ? Zelf in afwachting van een Xceed PHEV ben ik op zoek naar Xceed ervaringen en info. Zijn er wel Xceed gebruikers op dit forum ?
- 1 reply
- 84 views
Hallo, ik heb een Kia Ceed uit 2010, nu verschijnt er af en toe de melding "Machanic fout" op het navigatiesysteem. Op het scherm is dan de radio actief, en de melding komt daar doorheen te staan. De radio en de navigatie blijven het gewoon doen. Wel klink er een korte piep als de melding verschijnt. De melding verdwijnt ook weer gewoon. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Last reply by Biejanka, -
- 1 reply
- 699 views
Hey, sinds eergisteren eigenaar van een xceed hybride. Ik ben er zeer tevreden van, maar ik zat met een vraag over de uvo-app. Weten jullie of je de airco op voorhand kan opzetten bij een xceed, of is het enkel het opladen en deuren openen? Bij mij komt de mogelijkheid om de verwarming op te zetten niet in mijn app. Bedankt alvast Jan
Last reply by SpeedyG, -
- 0 replies
- 379 views
Hallo, Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Kia XCeed PHEV. Al voordat ik de auto kreeg heb ik mij verdiept in de mogelijkheid om de auto te verhogen. In Duitsland is het heel gangbaar om de modellen Stonic en XCeed bij Kia zelf met 2cm te laten verhogen met verhogingsveren. De Stonic kan zelfs 4cm worden verhoogd. Deze verhoging is Europees goedgekeurd. Ik heb dit bij een Kia dealer in Duitsland laten doen voor 390 euro, veren en montage. De oude veren heb ik bewaard. De XCeed PHEV DynamicPlusLine is uitgerust met banden in de maat 205/60 R16. De XCeed PHEV ExecutiveLine is uitgerust met banden in de maat 235/45 R18. Dat is een ve…
Last reply by Derrick, -
- 4 replies
- 436 views
Beste, Trotse eigenaar van een Xceed zins gisteren Dynamic Plus line uit 2020 120pk Nu heb ik een paar vragen over de verlichting. De hendel staat op de “auto” stand maar ook bij zon branden alle lampen gewoon en normaal zou ik zeggen auto stand gaan ze vanzelf aan bij donker weer of avond of zie ik wat verkeerd hierin? Dan hebben we nog het andere. Als ik de auto open met de afstandsbediening savonds gaan de koplampen niet aan zoals ik overal zou lezen ook in de manual. Verder zou ik in de boordcomputer via het stuur het 1 en ander kunnen instellen blijkbaar maar dat menu heb ik niet. Kan iemand mij vertellen wat ik mis of verkeerd doe of …
Last reply by michelklok, -
- 12 replies
- 1.4k views
Ik heb sinds 5 weken een nieuwe Xceed 1.0 Dynamico line daarvoor een 1.6 Cee’d sw van 2013. Ik heb nu 1100 km op de teller staan. Het brandstof verbruik is erg hoog zo 1 op 11 ongeveer ik ben een rustige rijder. Wat is het brandstof gebruik bij jullie? Met mijn ceed reed ik makkelijk 1 op 16.
Last reply by Peter-036, -
- 0 replies
- 424 views
Gisteren een nieuwe X Ceed Black Edition 2022 opgehaald. Bij wegrijden en koppelen Apple Carplay viel mij op dat de GPS niet nauwkeurig werkte en veel zoekende was. Ook zonder Apple Carplay. Wellicht even wennen, maar gedurende de dag blijft hetzelfde probleem bestaan. Zijn er meer mensen die er last van hebben gehad bij hun recente levering van de X Ceed. Ik las op een UK forum al dat er meerdere personene waren met soortgelijke problemen. De ene verholpen na een software update. De ander het vervangen van een complete unit of antenne. Ik heb gezien dat de recente software van augustus is. Ga morgen zelf nog proberen de software up te daten naar…
Last reply by robinbroekhuis, -
- 3 replies
- 709 views
Als bij ons de boardcomputer meld dat we nog 40 km kunnen rijden en de brandstofmeter staat op bijna leeg dan gaan we tanken en dan gaat er 39 liter in. Bij navraag bij de dealer wat de tankinhoud van de Xceed is krijg ik te horen dat dit 53 liter is.Ik heb hem dit verhaal verteld en krijg dan te horen dat dit een veiligheids marge is. Ik vid het nogal wat meer dan 20% zit de computer en brandstofmeter ernaast. Is dit een bekend probleem?? Onze vorige C'eed sw 2013 had dit niet bij deze meldingen ging er 47 liter in de tank.
Last reply by Remco proceed, -
- 0 replies
- 1k views
Bij mij is deze week de nieuwste software en navigatie update uit gevoerd. Update is 11 april uitgekomen. Wie heeft hem al en weet wat de verschillen zijn?
Last reply by Mike Hammer, -
- 4 replies
- 1.8k views
Hallo iedereen, Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Xceed 1.4 TGDi Executiveline uit 2020 met automaat. Nu heb ik deze auto sinds november 2020 en heb er nu ongeveer 1500 km mee gereden zonder problemen. Nu had ik vorige week het volgende probleem. Ik stopte voor een stoplicht en bij het stilstaan viel de gehele auto uit, niks werkte meer, zelfs de gevaren lichten niet. Na ongeveer 1 minuut ging de auto weer aan en kon ik de motor starten. Nu heb ik een hele week dit probleem niet gehad tot aan vandaag. Ik stopte voor een stoplicht en ik had het start/stop systeem uitgezet en toen viel alles weer uit. Er staat 13.000 op de teller. Ik kan pas vol…
Last reply by Murcielaygo, -
Xceed
by Dennis1972- 9 replies
- 2.9k views
Hallo allemaal Ik ben me oriënteren voor een xceed Ik twijfel tussen een 1.0 dynamiclinePlus of een 1.4 Dynamicline Heb nu een stonic met 1. 0 maar xceed is een stuk zwaarder Daardoor waarschijnlijk minder pittig of valt dat mee
Last reply by Kialo,