Sorento PHEV
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sorento 3 PHEV vind of plaatst u hier
23 topics in this forum
-
- 0 replies
- 79 views
Na een week vakantie afstand bediening van mijn auto werkt niet ook kan de auto niet starten. Nadat ik met een jumper starter gestart hebt, zie ik mijn motor management constant branden wat niet normaal is. Wie kan mij hierbij helpen.
Last reply by JohT, -
- 11 replies
- 7.3k views
Sinds 19 april 2023 na mijn servicebeurt krijg ik deze melding. Zo te zien ben ik niet de enige. Morgen ga ik contact opnemen met mijn kia dealer.
Last reply by Goelands, -
- 1 follower
- 0 replies
- 236 views
Sinds een paar maanden, ben ik gebruiker (zakelijke lease) van een nieuwe Sorento PHEV in Edition uitvoering. Heerlijke wagen met alles wat je maar kunt wensen. Onlangs viel me (helaas) op, dat met hoge snelheid (+170km/uur) er een fluitend geluid hoorbaar is. Het aan de bestuurderszijde te zitten en richting het dak ergens te ontstaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Last reply by axel1981, -
- 1 follower
- 6 replies
- 1k views
Hallo, Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Sorento PHEV. Prachtige auto, maar tijdens het rijden trilt de wagen. Dit wordt erger naarmate je sneller rijdt. De trillingen zijn vooral voelbaar in de onderrug, wat zou betekenen dat ze vanuit de achterkant van de wagen komen. Ze komen ook niet altijd voor op hetzelfde traject. Reeds verschillende testritten gedaan met iemand van de garage. Ook met een andere Sorento, maar wel een HEV. Deze had hetzelfde phenomeen voor. Bij Kia zelf was dit probleem niet gekend. Ze zijn dit nu verder aan het onderzoeken, maar ik vraag me af of er nog mensen zijn met dezelfde ervaring? Mvg, Ief
Last reply by Ief, -
- 0 replies
- 435 views
Kia sorento PHEV van november 2023. Probleem: soms wil de wagen niet in versnelling gezet worden. Geeft de melding dat er niet voldaan is aan de voorwaarden om de versnelling in te schakelen. Je kan de wagen dan ook niet stillegen en vastdoen. Al 4x op 3 weken dit probleem gehad. 3x zelf kunnen verhelpen door de parkeersensoren uit te schakelen. Echter vandaag werkte dit ook niet dus terug kia assistance gebeld. De persoon daarvan is dan ook op vanalles beginnen drukken tot het uiteindelijk ook weer lukte. En mocht dan de wagen niet meenemen op de sleepwagen omdat onze wagen zelf terug mobiel is. De wagen is afgelopen donderd…
Last reply by Bjornh, -
- 1 follower
- 2 replies
- 796 views
Hoi allemaal, Binnenkort wordt mijn Sorento PHEV geleverd. Op internationale fora lees ik dat de climate control in de Sorento bediend kan worden via de Kia Connect app. Maar voor zover ik begreep kan dat in Nederland (EU?) niet. Klopt dit? En zo ja, waarom is het hier anders dan in bijvoorbeeld de Verenigde Staten? Ik hoor graag jullie reactie.
Last reply by m m, -
- 1 follower
- 4 replies
- 390 views
Hallo, Sinds november 2023 heb ik de Sorento PHEV. Klopt het dat de Android app niet goed werkt? Als ik geladen heb zie ik niet het juiste percentage. Hij blijft op nul % staan terwijl hij 100% moet Ook is het niet mogelijk om de opties van de klimaatregeling zoals voorruit of achterruitverwarming etc aan te zetten. Hebben jullie dit ook?
Last reply by marcelstevens, -
- 1 follower
- 17 replies
- 3.1k views
Algemene vragen en opmerkingen.
Last reply by G1982, -
- 3 followers
- 308 replies
- 80.2k views
Ik ben benieuwd of er al meer mensen/leden zijn die ook een Kia Sorento PHEV hebben besteld... Afgelopen week, dinsdag 16 februari, is onze Kia Sorento PHEV besteld. Verwachte leverdatum is 30 april 2021. Ik ben benieuwd naar jullie levertijden en ik hou jullie op de hoogte van onze levertijd.
Last reply by Marco Alves de Oliveira, -
- 0 replies
- 572 views
Hallo, mijn naam is Ruud Elferink en ik ben de trotse bezitter van mijn tweede Kia Sorento. De eerste was de 3.5 liter uitvoering en de beste auto die ik ooit heb gehad. Nu heb ik een 2.4 benzine uitvoering uit 2011 waar ik eigenlijk ook best tevreden over ben maar er gebeurt nu iets geks. Mijn handrem die wordt bediend door een voetpedaal schoot op slot en wilde niet meer ontkoppelen. Resultaat, ik kon niet meer rijden en de garage heeft het hele mechaniek eruit gehaald zodat ik in ieder geval weer kon rijden. Wat wil het geval? Dit mechaniek is nieuw nog wel te bestellen, maar kost dan rond de 800 euro en heeft een levertijd van minimaal drie maanden (volgens Kia). Twee…
Last reply by Boenkie, -
- 1 reply
- 541 views
Na 2 weken met vakantie komen wij thuis autodeur kan niet via de normale weg opent.
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 0 replies
- 549 views
Kia Sorento Phev 2 weken niet gebruik ivm vakantie. Niets werkt mee meer. Accu leeg. Wie heeft dit ook mee gemaakt.
Last reply by JohT, -
- 3 replies
- 854 views
Goedemorgen, Sinds 2 weken rijd ik in een Sorento HEV (Executive). Wat mij opviel is dat de auto niet over bochtenverlichting beschikt. Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat een Sorento dat niet heeft, dat ik mij afvroeg of meerdere hier 'last' van hebben of dat het echt express is. Stiekem hoop ik dat ik een instelling over het hoofd heb gezien...
Last reply by Wouter66, -
- 4 replies
- 1.5k views
Hallo! Binnenkort wordt mijn Sorento HEV geleverd. Nu wil ik alvast dakdragers bestellen. Heeft iemand een tip voor goedkope dakdragers die geen problemen veroorzaken met het zonnedak? Ik vond online Modula Dakdragers voor 114,- maar zie geen mensen met ervaring ermee. Ze zullen gebruikt worden om 1 a 2 x per jaar een dakkoffer mee te nemen.
Last reply by Sorentootje, -
- 0 replies
- 557 views
Goedendag, We rijden naar alle tevredenheid een goed jaar in de Sorento. Laden doen we altijd thuis gewoon aan de huis, tuin en keuken stekker en dat gaat , ook nu, goed. Maar aan een laadpaal wordt hij steeds geweigerd. Eerst dacht ik dat het aan de paal lag, maar na 5 verschillende laadpalen te hebben geprobeerd (waarvan 1 bij een privélaadpaal, dus de tag werkt wel) moet het toch iets technisch zijn...Verwacht ik. Zijn er meer met dit probleem? Met vriendelijke groet, Patrick
Last reply by Patrick vd Meer, -
- 1 follower
- 14 replies
- 3.8k views
Ik ben erg benieuwd naar iedereen zijn (1e) ervaringen. Hierbij onze 1e 100km Gister was het dan zover. Na 2 maanden konden wij al onze bestelde Sorento PHEV ExecutiveLine in de kleur Snow White Pearl ophalen. Wij hadden geluk dat onze versie/uitvoering in combinatie met de gekozen kleur reeds in "backorder" stond bij de importeur en nog niet gereserveerd was. Helaas is de auto nog niet "helemaal af" omdat wij ook de 20inch set hadden besteld en de sidebars. Maar er is veel onduidelijkheid over de levertijd hiervan. Daarom in goed overleg nu toch de auto al opgehaald. Na wat papierwerk was het dan zover. Helaas bleek het doek bij onze dealer nog wat te klein v…
Last reply by Ozzie, -
- 0 replies
- 551 views
Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een miniatuur autootje van de nieuwe Sorento Plug in hybride executive line in het blauw. Heeft iemand tips?
Last reply by Kayleigh Brouwer, -
- 0 replies
- 1.3k views
Ik ben even nieuwsgierig welke sites jullie gebruiken of gebruikt hebben om de sorento na productie tijdens transport van korea naar rotterdam te volgen. Begreep dan meeste transporten via Eukor gaan. Maar zie zo snel niet op welk schip. Mijn sorento moet naar verwachting eind februari bij de dealer zijn. Als ik dan twee weken in mindering breng van transport van haven naar de dealer, en minus de vaartijd van ongeveer week of 5 a 6, zou hij ergens einde deze maand op transport moeten gaan. ik zou graag willen weten op welk schip... Tips zijn welkom!!
Last reply by Bert van der meer, -
- 3 replies
- 1.6k views
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort een eigenaar van een Kia Sorento plugin hybride executive en heb al 1200km gereden (mix van snelweg en binnenkom). Het is een fijne auto die comfortabel rijdt en er zitten genoeg technologische snuifjes ingebouwd. Ik heb alleen een vraagje aan de PHEV rijders. Wat is jullie km range volledig elektrisch? Ik haal namelijk amper de 57km WLTP die ze aangeven. Gemiddeld is het rond de 40km dat ik maximaal kan halen. En waarom geeft de boordcomputer 48km aan terwijl de opgave 57km is op een volgeladen accu?
Last reply by Ovide, -
- 3 replies
- 1.7k views
Over (hopelijk) 3 maanden kan ik mijn Kia Sorento HEV Dynamic in ontvangst nemen. De Dynamic is het tweede niveau qua afwerking en is verder dikke prima. Maar ik mis het wel dat de ramen achter niet donker getint zijn. Met donkere ramen ziet zo'n SUV er gewoon veel mooier uit. Ik kan de ramen alsnog laten 'wrappen/tinten' maar het betreft een leaseauto en ik zie dat er zijn ook van die privacy shade schermen zijn die je in de randen van het raam duwt. Daarmee zijn de ramen ook donker getint en mocht het nodig zijn kun je ze er ook weer uit halen. Heeft er iemand ervaring met dit soort schermen? Ik heb al op internet gezocht, maar voor het nieuwe type zijn deze schermen er…
Last reply by Paul72, -
- 1 reply
- 692 views
Ben in het bezit van ee Sorento PHEV. Topauto maar sinds een week een raar iets. Er lijkt iets mis te zijn met de gordel op de bestuurdersstoel. Melding blijft dan gordel niet vast is. Iemand daar ook wel eens last van gehad
Last reply by Murcielaygo, -
- 2 replies
- 1.2k views
Weet iemand of ik net als met mijn bmwi3 ook onepedal kan rijden met de sorento plugin?
Last reply by Xmoo, -
- 2 replies
- 1.6k views
Na de eerst 500 Km valt de Sorento goed mee, is heerlijk rijden en er is plaats zat. Het verbruik staat na 500Km op 7,1 L/ 100 Km of 1L op 14 Km. Op korte afstanden ( 50 en 70 Km wegen ) en met een warme motor kan het verbruik lager, na een ritje van 38 Km gaf de BC ( boordcomputer ) 6,5 L / 100 Km aan, dat is 1L op 15,3 Km, maar op de autosnelweg ( 115 Km/u ) en tegenwind gisteren ( 12/3 ) gaf de BC 8,2 L aan, dat is 1 L op 12,2 Km, deze cijfers zijn redelijk betrouwbaar want bij aankoop de tank volledig gevuld en na 498 Km de tank weer volledig gevuld met net geen 35 L, dus dat lijkt behoorlijk te kloppen. Het multimediasysteem is in vergelijking met mijn vori…
Last reply by Willemfred,