Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. Vandaag
  3. Navigatie Niro

    Deze is van augustus dit jaar.
  4. Navigatie Niro

  5. interval werkt niet

    maakt niks uit hoeveel water ik er over gooi ,hij doet het niet interval werkt ook niet. wel als ik alles met de hand bedien
  6. Navigatie Niro

    Persoonlijk vind ik tomtom nog steeds 1 van de betere die ik ken. Was er ook erg tevreden over in de (uche) renault. Maar zal er ook mee te maken hebben dat ik die ook al het langste gebruik. We hebben ook nog een losse tomtom navi van een nieuwere lichting, en ook die vind ik ook een te hoog gadget gehalte hebben en minder intuïtief, maar daar kun je wel lekker op de PC je route compleet uitzetten en die overzetten naar de navi. (die gebruiken we voor toertochten met de cabrio)
  7. Clutch Judder en stinklucht

    Mijn vorige auto was een Rio 3 en ik heb de Rio 4 gekocht vanwege de verbeterde techniek en ontwerp (liefde op eerste gezicht). De Rio 4 is wel wat verbeterd in de koppeling, omdat mijn Rio 3 ook koppelingsproblemen had bij een warme motor. Vanochtend was het regenachtig en ik moest een aantal keer steken om vanuit huis weg te rijden.. Oftewel, onderin weer schokkerig opgang. Het eerstvolgende rode stoplicht gaf geen enkel probleem. Volgens Kia Tilburg heeft het (nog) geen zin om de koppeling te vervangen, omdat daarmee het issue wordt verplaatst. Hopelijk worden er genoeg meldingen gemaakt, zodat Kia komt met een oplossing. Het viel mij op dat Nissan dit issue ook ondervindt. Tip: wanneer ik zoals vanochtend niet hoef te steken, geef ik vanuit stilstand een klein beetje gas, met de koppeling licht ingedrukt. De auto komt hiermee in beweging, blijf van de gas af en de koppeling trek ik verder op. Hiermee kom ik verder op snelheid en voorkom ik het schokkerige gevoel. Vervolgens kan ik gerust gas geven. ( Ik weet niet of het normaal is, maar dit is een werkbare work-around. )
  8. Navigatie Niro

    Ik moet het nog gaan meemaken, maar wat me tijdens de proefrit opviel was dat de bediening erg intuïtief was. Ik snapte eigenlijk direct hoe het werkte en kon zonder enige uitleg een adres opvragen en ernaartoe navigeren. Iets dat vaak onmogelijk is bij andere merken. De stem was duidelijk van tomtom.
  9. Navigatie Niro

    Achterlopen is 1 ding, maar ik zie ook erg rare dingen (weliswaar op een weg die er pas een paar jaar ligt) Ik mag alleen rechtsaf. Terwijl dat nooit zo is geweest, en ik toch echt linksaf moet. Ben niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit en de compleetheid van de navigatie.
  10. DRL Dag Rij Verlichting

    In bovenstaand verhaal dan wel even "dimlichten" vervangen door "stadslichten", dan klopt het verhaal wel. Je zou nog kunnen discussiëren of "misbruik" van DRL als extra stadslicht terwijl het daarvoor niet ontworpen is mag, maar de kans dat ze je daarop pakken is zeer klein.
  11. Navigatie Niro

    Kaarten van een ingebouwde navigatie lopen altijd hopeloos jaren achter, dit is niet KIA exclusief. Er zijn talloze klachten hierover bij heel veel merken, mijn (nog) huidige Qashqai (maart 2014) krijgt helemaal geen enkele update, een update kan je aanschaffen voor ruim € 100,- en inderdaad dan mag je blij zijn als als het bijgewerkt is t/m dik 1 jaar geleden, oftewel ondanks het vette bedrag nog steeds oude kaarten. Telefoon is dan een hulpmiddel mocht je op wegen terecht komen die onlangs zijn aangelegd.
  12. DRL Dag Rij Verlichting

    @Derrek, bij de Niro is dit volgens mij moeilijker i.v.m. dat de accu achterin zit.
  13. Navigatie Niro

    Ja, dat is wel een nadeeltje. En dat moet in de USB aansluiting onder je dashboard en het kan niet in de USB aansluiting in je armleuning.
  14. interval werkt niet

    zal dat eens proberen, u hoort nog van mij
  15. Stay safe and connected with your hands remaining on the wheel through Kia’s UVO eServices system. UVO, a play on “Your Voice”, eServices is a telematics and infotainment system offered in select Kia vehicles marketed in the U.S. The system can be physically accessed by the touchscreen or control buttons that are conveniently located on the dash and steering wheel. A USB connection for mobile devices is also provided for charging or uploading/downloading content from/to the UVO system. True to its name, the system is ultimately designed to be accessed verbally so that you can keep your eyes on the road and your hands on the steering wheel. To get the most out of UVO, users should download two crucial apps to their mobile devices in addition to the UVO eServices app: Apple CarPlay for iPhones and Android Auto for Android devices. The Apple CarPlay and Android Auto apps enable you to integrate your phone (and contents) with Kia’s infotainment system. You can make hands-free calls, send and receive messages, have access to iMaps or Google Maps, music, as well as third party apps while driving. Support is provided by the familiar voices of Siri and Google Assistance. The UVO eServices app enables users to integrate their immediate needs with their vehicles, anywhere and anytime. Point of Interest (POI): Save map addresses either on your phone or through the web at myuvo.com and pull them up on your vehicle’s UVO system whenever needed. Parking Reminder: If you are parking in a parking structure where you should, ideally, remember the floor level and section number, just snap a photo and make a note with the app for tracking. Perhaps you forget altogether – no problem, easily locate your car with the UVO app by having the vehicle send its exact GPS location. The app also features a parking meter reminder that alerts you to add more money when necessary. There are also several features to keep an eye on your vehicle when someone else is driving your Kia. Geo Fence: Immediately be notified when your vehicle leaves a set perimeter. Curfew Limit: Be notified if the vehicle is out past a set curfew. Speed Alert: Let the app alert you if and when the vehicle is travelling above a set speed limit. In addition to entertainment and convenience features, UVO eServices also provides carefully designed maintenance and emergency assistance. If you feel that something is not right with the car, you can run a critical diagnostics check without having to go to a repair shop. If something comes up, UVO will give you the option of scheduling a repair appointment immediately or attending to it later via the app or website. Should it be an issue that requires immediate care, you have access to 24/7 roadside assistance. Most importantly, when airbags deploy in the event of an accident, the emergency service dispatch feature automatically contacts the emergency operator. If the call is not manually canceled by the driver, the operator will be provided with the location of your vehicle through its GPS system for help to be sent your way. Kia Motors continues to further improve and create smart device integration like UVO eServices, in pace with the rapidly developing smartphone technologies. So stay safe, stay connected with our smart devices and apps incorporated in our latest models. Keep tuning in for more smart device and connectivity innovations from Kia! Lees volledige artikel
  16. Gisteren
  17. Navigatie Niro

    andoid auto is wel altijd via een kabel op de usb poort aansluiten toch? Moet de overstap nog maken van windows.phone.
  18. Winterbanden voor de Niro

    Ik kan dat niet gezegd hebben......?? Bovendien heb ik direct al voor aflevering de Michelin Cross Climates onder mijn Niro laten monteren en de originele banden ingeruild..
  19. Software updates

    Bedankt voor je info, heb een afspraak over 2 weken kan ik het vragen. Hoop dat ze ook update hebben voor mijn cruise control want die is ook een beetje van de wap!
  20. Navigatie Niro

    Ik ben inmiddels begonnen met het gebruik van Google Maps via Android Auto. Dan zijn de kaarten tenminste up-to-date.
  21. DRL Dag Rij Verlichting

    Vrij eenvoudig. Het relais kun je het beste in de buurt van de accu monteren en wordt aangesloten op de massa en (via een zekering) op de +12 Volt van de accu. De uitgangsdraden vervolgens verbinden aan de LED dagrijverlichtingslampen. Tenslotte is er nog 1 draad die je moet verbinden met de draad naar een van de dimlichtlampen (dit is voor de sturing van de ingebouwde dimmer). Het relais herkent vanzelf dat je de motor start en schakelt dan de dagrijlampen automatisch aan. Zodra je de dimlichten aan zet dan gaat de dagrijverlichting op halve kracht branden (verplicht). Zet je de motor uit, dan blijft de dagrijverlichting nog even vol branden en gaat dan weer vanzelf uit (het werkt dan als een "comming home systeem"). Ik gebruik deze relais nu meer dan 5 jaar op 2 auto's.
  22. Navigatie Niro

    Renault heeft een tijdje tomtom in het dashboard geschroefd.. Updates via Tomtom website.. Briljant, maar helaas zijn ze daar ook weer mee gestopt.
  23. Navigatie Niro

    Het lijkt dus dat er in oktober een update uit is gekomen. Vreemde is dat mijn dealer zegt nergens vanaf te weten. Heb 1 december een afspraak dus zal ik hem dit laten zien. (staat onderaan pagina 3)
  24. Software updates

    Fijn om te zien dat er een nieuwere versie is. Als de informatie op dit forum representatief is dan is dit de eerst bekende update sinds maart. Aan de nummers te zien schijnt er zelfs een nieuwe kaart beschikbaar te zijn! Ik hoop dat dit niet alleen voor jouw modeljaar 2018 (=veronderstelling) is.
  25. Dashcam met parkeerfunctie en Accu

    Wie heeft er ervaring met een dashcam met parkeerfunctie. Zelf heb ik een blackvue 650s 2ch (voor en achter ) dashcam. De 1e paar maanden werkte de parkeerfunctie gemiddeld 8 tot 12 uur, tegenwoordig doet deze het soms helemaal niet, dan weer een paar uur en de laatste keer ging de parkeerfunctie aan tijdens het file rijden. Camera op gestuurd naar blackview nl, daar geven ze aan dat de camera in orde is. Ik begin nu sterk te twijfelen aan de accu, dashcam staat met blackvue powerswitch rechttreeks op de accu, en schakeld bij te laag voltage dus uit. Maar dat verklaard niet het omschakelen naar parkeerfunctie. Wie heeft er nog meer een dashcam in de Niro en herkend de problemen of juist niet. MarcS
  26. Navigatie Niro

    Tsja, eigenlijk ongelofelijk dat we nog steeds afhankelijk zijn van updates die altijd te laat komen. Terwijl het niet moeilijk hoeft te zijn, getuige de updates die ik zeer regelmatig van Tomtom ontvang op mijn iPhone. Die is gewoon altijd bijgewerkt. Dat is ook de reden dat ik me geen illusies maak over het updatebeleid van Kia en het even aankijk, maar wellicht weer de iPhone op het dashboard schroef. Net als bij mijn vorige drie auto's met navigatie.
  27. DRL Dag Rij Verlichting

    Dat ben ik met je eens, maar dan heb ik wel de achterlichtjes ook aan
  28. Navigatie Niro

    Sinds 1 september 2017 rij ik NIRO tot volle tevredenheid. De navigatie is prima. FIle informatie zou wel veel beter actueel in beeld moeten zijn. Maar goed. Alleen de kaarten die zijn inmiddels nu 3 jaar oud. Ik heb dit bij de dealer nadrukkelijk gemeld er er waren veel meer klachten. Kia doet daar alleen niets mee. Wel life time aanbieden meer wel met oude kaarten. DIe zijn zeker goedkoper. Voorjaar 2018 krijgen we nieuwe kaarten. Maar die nieuwe kaarten..... zijn die dan weer één jaar minder oud ?????? Ik ben zeer benieuwd maar mijn gevoel zegt dat die kaarten iets minder oud zullen zijn.
  1. Meer activiteit laden