Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/26/2020 in all areas

  1. 3 points
    Handmatig deze instelling moeten doen op een systeem dat connected is, een eigen SIM heeft, RDS EN GPS? Wat slecht! Mijn radiowekker van een paar tientjes die niet connected is doet dit zelfs en dan een auto van tienduizenden euro's niet?! Ik begin de mensen die TOCH een losse TomTom gebruiken steeds beter te begrijpen, die kan het namelijk ook...
  2. 3 points
    zo, even een update in een heel oud topic. De trillingen hadden ze nooit opgelost, men kon het niet vinden. het was een product eigenschap. Maarr.. sinds een tijdje hoorde ik een knakkend geluid bij scherp sturen en/of optrekken en remmen. Tijdens een beurt naar laten kijken. bleek een ankerplaats. die vervangen en geluid was er nog. Toen kwamen ze uit op de bus van de aandrijfas o.i.d. waar speling op zat. Die zijn ook vervangen, en wat denk je... trillingen weg. Waarvan ik vanaf dag 1 al zeg dat ik het idee heb dat het in de aandrijflijn zit, blijkt dat nu waar.... al is het volgens de dealer nog steeds onzin, en konden hiervan geen trillingen komen.
  3. 2 points
    De werkelijkheid ligt een klein beetje anders: Bij stap 3 denk ik dat er maar één lader (van fase 2) wordt bijgeschakeld, dus 2 parallel en niet 3. Dit heeft nix met ‘load balancen’ te maken. Die term staat voor het afknijpen van de laadstroom van laadpaal naar auto om overbelasting van je huisaansluiting te voorkomen, zodat er niet meer stroom verbruikt wordt dan je hoofdzekering aankan.
  4. 2 points
    Zo hé, dat is een mooie gelijkwaardige leenauto
  5. 2 points
    Goede morgen. Alles goed verder?
  6. 2 points
    Kleine toevoeging op punt 2 . De kia ontvangt de reset van de zappi wel maar reageer daar te traag op schijnbaar . De zappi update houd daar nu rekening mee en wacht na een reset langer met overschakelen naar 3 fase ( bij alle voertuigen ) . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. 2 points
    Ik ben blij dat Derrek de verschillen in winterbanden zo mooi relativeert. Het gedrag van de bestuurder is een grotere factor dan de banden. En niet alleen voor de bandenkeuze maar ook in het algemeen. Sinds de invoering van ABS, airbags etc etc. is de veiligheid van de auto en bestuurder toegenomen. maar een deel van die winst wordt teniet gedaan omdat men dichter op elkaar is gaan rijden. En de allergrootste invloed op de remweg heeft uiteindelijk de bestuurder. En naar wat ik regelmatig zie overschatten nogal wat automobilisten hun reactiesnelheid. Het leuke van af en toe met een oude auto (1970) rijden is dat je terug moet naar een defensieve rijstijl. Dan wordt je je weer even bewust van je kwetsbaarheid in het verkeer.
  8. 2 points
    Ja dat heb ik ook wel eens gehad en later had ik pas door dat ik iets naast me op de bijrijders stoel had gezet waardoor ik een gordel melding kreeg waarvan het lampje rechts naast de radio zit en dus niet opvalt
  9. 2 points
    Mss handig als je tijdens zo’n gesprek er een man (vrouw) uit de werkplaats erbij vraagt? En dan uiteraard eentje die aan de EV’s van Kia mag werken. Dan zal de werkelijkheid wel heel snel boven tafel komen. Desnoods vraag je even door, bijvoorbeeld om de motorkap van een e-Niro in de showroom eens open te maken en de bewuste omkeerinrichting aan te wijzen. Die technicus weet dan precies waar je het over hebt, of hij kan het in de boeken opzoeken....
  10. 2 points
    Hier een passende en mooiere oplossing. Einddoppen zijn nog niet bevestigd op de foto. Zelfde stang als Thule levert.
  11. 2 points
    Wat bedoel je? Dat die auto levensgevaarlijk is of dat JIJ dat bent? Gewoon doorrijden terwijl je al een paar waarschuwingen hebt gehad? Lijkt me niet echt handig. Het is geen kernreactor die erin zit, die accu kan écht ook een keertje leeg gaan hoor. Had je geen setje reservebatterijen bij je? Wees blij dat je nog langzaam kunt doorrijden in blessuretijd turtle mode. Bij een benzineauto had je doodgewoon stil gestaan en had je (letterijk) naar de pomp kunnen lopen. Nu kon je dat comfortabel in je auto doen. Toch wel handig gemaakt, van Kia, toch?
  12. 1 point
    De monteur heeft het als volgt uitgelegd: Auto wordt aan de laadpaal gehangen Laadpaal geeft aan dat het via 1 fase gaat laden Auto verbind fase 2 en 3 aan fase 1 om de omvormer in de auto te laten "load balancen" Laadpaal geeft een reset commando om over te schakelen naar 3 fases. Auto reageert op het verzoek en schakelt daarna de verbinding tussen fase 1,2,3 uit. Laadpaal schakelt direct bij het ontvangen van het antwoord fase 2 en 3 bij en geeft daarna door aan de auto dat hij nu 3 fases kan gebruiken. Het kan dus met een verkeerde timing voorkomen dat je kortsluiting krijgt. Als de laadpaal de stroom al op fase 2 en 3 zet terwijl de auto nog aan het schakelen is. Ze hebben met software de 5e stap aangepast, Auto haalt eerst de verbinding weg tussen fase 1,2,3 en dan pas reageert de auto op het verzoek van de laadpaal. Hij wist niet of dit nou en fout was van de laadpaal of van de auto. Maar met de software aanpassing was het gevaar opgelost.
  13. 1 point
    Nee nog niet, ik hoop de 27e naar Wrap Destination te kunnen. Ik zag op het tweakers forum iemand die ook zijn handgrepen had laten wrappen.. Nu ik meerdere auto's heb gezien denk ik dat ik voor zilvergrijs ga, ongeveer dezelfde kleur als de dakrails. En dan de grille zwart
  14. 1 point
    Vandaag onderhoud gehad en dealer zeinzelf al dat hij geen software update zou uitvoeren ivm vele klachten. Dus het is bekend bij Kia. UVO problemen. Geen adres sturen. Scherm indeling, gebruikersprofiel. Niets werkt goed. Dus mijn dealer vroeg of ik update wilde maar hij adviseerde om noet te doen. Heb dus nog fijn mijn vertrouwde indeling
  15. 1 point
    Die functie was mij onbekend, maar werkt ook niet bij mijn auto (net geprobeerd) Ik heb een gt line. Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
  16. 1 point
    @Murcielaygo Klopt, dat is hoe Zappi het beschrijft. Zappi was ook de eerste die ermee naar buiten kwam, voor zover ik het heb kunnen volgen. Zij ontdekten het. En in eerste instantie zei Kia natuurlijk dat het een Zappi-probleem was, maar het ligt toch echt 100% aan Kia. Er blijken 2 problemen: 1. Wanneer er met 1 fase geladen wordt schakelt de Kia idd twee laadcircuits parallel en laat daarbij na om de pin van het bijgeschakelde circuit aan de buitenkant los te koppelen. 2. Wanneer de Zappi een resetsignaal geeft aan de auto, wordt dat parallelschakelen niet opgeheven. Er vindt dus geen totale reset plaats. Nu is nergens gedefinieerd wat die reset nou precies wel en niet zou moeten doen, maar ik kan me van Zappi wel voorstellen dat ze verwachten dat de auto alles ook werkelijk reset. Dit punt is dus wel wat arbitrair....
  17. 1 point
    Tpms resetknop 5 seconden vasthouden tot het waarschuwingslampje in het dashboard gaat knipperen
  18. 1 point
    Het is zowiezo op zijn minst twijfelachtig om als berijder te kunnen bepalen dat het ene type band minder verbruikt dan een ander type (of merk). Om dat enigszins te kunnen bepalen heb je toch echt professionele vergelijkende goede metingen voor nodig. Ligt het aan iets minder snelheid, iets minder tegenwind, wat minder remmen, iets minder snel optrekken, de buitentemperatuur, de luchtvochtigheid, etc. Allemaal aspecten die meer of minder meetellen bij het verbruik. Ja, en de banden…. Hoe kun je dan bepalen dat de banden de rede zijn dat je zuinig rijdt? Omdat de fabrikant dit beweert? Maar het is natuurlijk wel fijn het “gevoel” te hebben dat je zuinig(er) rijdt.
  19. 1 point
    Dan zullen ze inmiddels toch aardig versleten zijn.....
  20. 1 point
    Denk dat ik komende week maar wacht om te updaten. Zal dealer vragen niet te doen tijdens onderhoud. Wel erg dat het allemaal achteruit is gegaan. Ben SW test architect en had ik nooit laten uitrollen [emoji23]
  21. 1 point
    Raar...... Als ik op de link klik, krijg ik een PDF met 40 pagina's te zien. Misschien werkt het wel via een andere browser?
  22. 1 point
    Deze Bridgestone units zitten er sinds gisteren ook bij mij onder. Ik wilde eigenlijk Alpin 6 van Michelin, maar mijn LM heeft betere contracten met Bridgestone blijkbaar. Profile gaf wel aan dat dit een band is die veel onder EV's wordt gezet i.v.m de relatief lage rolweerstand. Ook de e-Tron die voor mij aan de beurt was, werd voorzien van een vers setje BLIZZAK LM005. Tot nu toe geen klachten. Heb zelfs het idee dat ze stiller zijn dan de zomer Michelins Ook het verbruik lijkt mee te vallen tot nu toe. Ik heb meteen 50 kilometer voornamelijk snelweg gereden en zat zelfs iets onder mijn normale gemiddelde verbruik in een vergelijkbare rit. Ze zijn gevuld met 3 bar overigens.
  23. 1 point
    Ik heb sinds dit weekend een Kia Ceed Sportswagon GT plusline. Ben er erg tevreden mee. Het enige minpuntje tot nu toe is het bandengeruis, het klinkt altijd of ik over ruw asfalt rijd, zelfs op een klinkerweg. De auto is uitgerust met 18 inch Michelins Pilot Sport 225/40. Ligt het aan de banden of aan de auto zelf? Het was me namelijk al met een proefrit opgevallen maar deze auto was uitgerust met kleinere en smallere Michelin Energy saver banden. De dealer zei dat dit aan de banden lag omdat energy saver banden harder zijn. Is hier wat aan te doen? Demping of andere banden? Iemand ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
  24. 1 point
    Succes! Geluid komt definitief uit de kofferbak. Waar ik gisteren de radio op 12 had met 100 km per uur (snelheid / volume aanpassing op max) en nog steeds de herrie hoorde is het nu aanzienlijk rustiger en de radio op 6 is het prima te doen. Ik ga dus nog wat van die matjes halen (bij Brezan 5 euro per stuk, als er mensen tips hebben voor demping hoor ik het graag) en de hele kofferbak dicht tegelen. Straks weer even het reservewiel erin, kijken of dat weer scheelt. Kwam op een Engels forum (ben de link dvd kwijt) een post tegen van iemand die ook de auto ging soundproofen en met de achterklep al veel verschil merkte, die schijnt erg leeg te zijn qua demping. Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
  25. 1 point
    Ga eens naar de benzinepomp en pomp ze exact volgens de voorgeschreven spanning (zie sticker in het portier), maar wel terwijl de banden nog koud zijn. Laagprofielbanden zijn veel luidruchtiger dan smalle/hoge banden omdat de band een minder hoge "wang" heeft om de vibraties te dempen. Als de band dan ook nog eens kneiterhard wordt opgepompt worden deze vibraties nóg nadrukkelijker doorgegeven.
  26. 1 point
    Tsja dit word wel heel veel aangegeven bij veel reviews . Als je naar 16 inch gaat heb je wel minder last maar Kia staat er om bekend dat je veel bandengeruis hebt. Ik ben zelf ook erg op zoek naar een oplossing . Denk ook dat het ligt aan het feit dat er niet veel dempings materialen zijn gebruikt in de wielkasten Sent from my iPhone using Tapatalk
  27. 1 point
    Als je de plastic kap eraf trekt, zie je dat daar inderdaad een kleppenblok zit, dat met leidingen aangesloten is op het airco-systeem, en voorzien is van enkele stevige elektromagnetische actuatoren. Dat het kleppenblok in de e-Soul een iets andere vorm heeft, is goed mogelijk. Wellicht hebben ze er in de e-Soul ook een andere plek voor gekozen, waarbij de leidingen bijv. korter zijn, of de montage handiger is. Overigens is het via de app kunnen bedienen van de klimaatregeling geen 'bewijs' voor de aanwezigheid van een warmtepomp. Mijn Outlander kan ook via de app voorverwarmen, maar gebruikt hiervoor gewoon een weerstandspiraal als verwarmingselement.
  28. 1 point
    Eerste verdachte zou de sensor zijn, maar die heb je al losgekoppeld. Tweede verdachte is de bedrading. Als de stekker voor de sensor 1-polig is kun je eens kijken of de meter helemaal uitslaat als je deze kortsluit naar massa. Maar is deze twee- of meerpolig dan zou je eerst moeten kijken hoe de sensor werkt. Derde verdachte is een eventuele spanningsregelaar voor de meter; vaak zorgt die voor een referentiespanning waaraan de sensor vergeleken wordt. Maar dat laatste is echt giswerk op baai van ervaring met andere auto's.
  29. 1 point
    @Colly1 Als je temp. meter uitslaat bij koude motor bij inschakelen contact dan lijkt mij het probleem electronisch. Er is immer geen warme motor die een dergelijk signaal doorgeeft. Probeer dus alle electra na te gaan die betrokken zijn bij temperatuur. Maakt die ergens massa bijv. Een defect tellerunit zou ik als laatste verdachte pas verdenken, dat lijkt mij minder waarschijnlijk. Zaken die pas gaan spelen als de motor 90 graden bereikt zoals ventilator en sensor lijkt mij eveneens onwaarschijnlijk vanwege uitslaan meter bij koude motor. Proberen alles door te (laten) meten? Accu even los kan ook weinig kwaad maar geen idee of dit iets oplost.
  30. 1 point
    Klopt. Als je even zoekt op het forum lees je er veel meer over. De makkelijkste manier om je hotspot aan te zetten is om control center te openen en dan het netwerk paneel (waar je ook je vliegtuig stand kunt aanzetten) lang vast te houden. Er komt dan een optie bij om je hotspot aan te zettten. Easy peasy.
  31. 1 point
    Oké Murcielaygo, dit wist ik niet. Bedankt voor de info....
  32. 1 point
    En het kan nóg sneller: als je op de tijd tikt op het display, dan kun je zó het vinkje aan- of uitzetten. Daarvoor hoef je dus geen menu op te zoeken. Het is dus de tijd om twee keer op het display te tikken. Hooguit twee seconden....
  33. 1 point
    Ik heb even gemist wat er met jouw display aan de hand is, is daar een topic van? Ben benieuwd.
  34. 1 point
    Ik ben het er mee eens dat Kia het slimmer had kunnen oplossen. Het kost meer tijd om daar hier je ongenoegen over te uiten dan om even de instelling aan te passen.
  35. 1 point
    Met onze zonnepanelen en een klein beetje gas (300 kuub p.j.) ben ik erg tevreden met deze warmtepomp
  36. 1 point
    Bij rdw staat een origineel NL auto. Geen import
  37. 1 point
    Jazeker! Als je geen omkeerinrichting hebt, dan verwarm je met een gewone elektrische verwarmingsspiraal. Daar gaat 1 kWh aan elektrische energie in om 1 kWh aan warmte te produceren. 1:1 en dus een rendement van 100%. Als je verwarmt met een warmtepomp, dan krijg je een rendement van meer dan 100%. Als je kijkt in de wereld van warmtepompen voor woonhuisverwarming, dan kom je de term COP tegen; Coeffcient of Performance. Een COP van 3 bijvoorbeeld houdt in dat als je er 1 kWh aan elektrische energie in stopt, je er 3 kWh aan warmte uit krijgt. Een rendement van 300% dus! Dat klinkt misschien vreemd, maar dat komt omdat er warmte uit de omgevingslucht gehaald wordt die niet 'betaald' hoeft te worden, waarvoor geen elektrische energie nodig is. Met het huidige weer zal je een COP van 4, misschien wel 5 kunnen halen. Als de temperaturen goed onder de 10ºC komen zal dat naar schatting 3 worden en rond of onder het vries punt ca. 2, verwacht ik. Dat laatste betekent dat je per verbruikte elektrische kWh uit je accu nog steeds 2x zoveel warmte uit de warmtepomp krijgt dan wanneer je een elektrisch element (gloeispiraal) gebruikt. Dus of het verschil maakt? Reken maar!
  38. 1 point
    @yamaha Ik ben benieuwd....
  39. 1 point
    Zoals de meeste elektrische auto's is ook de e-Niro een zware auto.
  40. 1 point
    Dat weet ik ook niet, als je banden googled lijken ze meer gemaakt voor SUV's. En dat is de e-Niro volgens mij niet. Eerder een cross-over.
  41. 1 point
    op de nota staat inderdaad executiveline. Voorlopig ga ik ervan uit dat het een NL uitvoering is! waarom de warmtepomp ontbreekt is wel een raadsel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de warmtepomp op een andere plaats zit. Ik heb de dealer de afbeeldingen gestuurd van onze auto,zonder warmtepomp en van de e niro met warmtepomp. De verkoper vertelde dat in onze kia e soul standaard een warmtepomp zit. Dit zal zeker een vervolg krijgen en jullie horen hier nog van!!!
  42. 1 point
    Volgens de site van Kia is bij de MY21 e-Soul een warmtepomp standaard bij een 64kWh accu en optioneel bij de kleinere accu...
  43. 1 point
    @yamaha Een hint? Nou, jij komt met de mededeling dat die warmtepomp volgens de beschrijving aanwezig zou moeten zijn. Mijn hint: kijk eens in die beschrijving waar je het over hebt? En ja, er zit een warmtepomp in (zoals tegenwoordig in heel veel auto’s), maar als die geen omkeerinrichting heeft noem je dat een airco en geen warmtepomp.
  44. 1 point
    Je kunt alleen een contactformulier invullen op de website, of een chat starten of naar facebook en twitter gaan. Ik heb gekozen voor het contactformulier. Voorbeeldbrief: Ik wil graag een opmerking maken over de laatste update van het navigatiesysteem. Ik ben hier niet tevreden over. Het navigatiesysteem had een beginscherm met drie widgets. Deze waren naar keuze in te stellen en waren zeer informatief. Met de meest recente update moet je nu kiezen voor een gebruiker. Zodra je de gebruiker gekozen hebt, kom je op een zwart beginscherm met alleen datum/tijd/weer en een vage navigatie. Daarna moet je een vervolgkeuze maken om meer informatie te krijgen. Dit zijn allemaal extra handelingen, die in mijn ogen onnodig zijn. Daarnaast is de informatie op de kaarten zoals wegnummers, ongevallen en files zeer klein geworden. Haast niet leesbaar, laat staan aan te raken om meer info te krijgen. Dit leid af van het rijden. Ik vind het jammer dat zulke updates niet eerst uitgetest worden met een gebruikerspanel. Zo kan voorkomen worden dat dit soort updates ontevredenheid geven bij de Kia rijders. Ik hoop echt dat bij de volgende update het beginscherm weer teruggezet is naar zoals het was, of in ieder geval dat de gebruiker zelf de keuze kan maken. Wie het scherper kan formuleren, ik hou mijzelf aanbevolen.
  45. 1 point
    Tja, je kunt idd die bandentesten bekijken, maar het lijkt erop dat er toch veel eigen keuze bij komt kijken. Er is niet één beste. Dat zie je bijna overal als er een discussie ontstaat over de keuzen van all season banden. En mijn vraag is: gaat het om ‘een paar rotcenten op zak houden’, of gaat het ergens anders om? In mijn geval gaat het in elk geval ergens anders om. De bandenkeuze is niet zo rechtlijnig als het lijkt. Het begint al met de vraag wanneer je welke banden gebruikt. Dat lijkt eenvoudig: als de temperatuur onder de +7 ºC komt? Maar ga je dan bij temperatuurwisselingen telkens je banden wisselen? Of ga je speciaal voor een ritje naar Duitsland je banden wisselen? En dan bij terugkomst weer terugwisselen omdat bij de dan hier geldende weersomstandigheden die zomerbanden toch de beste prestaties geven? Nee, ik denk niet dat je dat gaat doen. Dat betekent dat je, ook als je de (theoretisch) beste zomerband en beste winterband gebruikt, dat je ook dan nog regelmatig in omstandigheden zit waarbij je nét die andere van de twee moet gebruiken dan waar je op dat moment mee rijdt. En dan geldt een heel andere uitkomst van al die testen: die all season band is onder zomerse omstandigheden beter dan de winterband en onder winterse omstandigheden beter dan de zomerband. Kortom: het is allemaal uiterst arbitrair, die keuze. En voor mij gaat het niet om de centen, maar om het gemak (niet minstens twee keer per jaar wisselen) en om de veiligheid. Ik weet zeker dat ik regelmatig nét beter bij de omstandigheden passende banden onder mijn auto heb dan de rijder met zomer- en winterbanden (die dan onder andere omstandigheden nét weer betere banden gebruikt dan ikke ).
  46. 1 point
    Het lijkt wel een "normale" auto [emoji41]
  47. 1 point
    Toch balen....weten dat je auto eind oktober/ begin november klaar staat maar je nog tot de 20e moet wachten vanwege het aflopen van het huidige lease contract. Het is psychologisch ook best gek dat je dan onwillekeurig een afkeer van je oude auto begint te krijgen....verlang nu al naar de hogere instap en zit....en alle andere talloze voordelen Hierbij helpt ook niet dat ik mijn huidige auto niet zelf uitgezocht heb maar het een “oprijder” is. Eentje met een handbak, en ik heb daarvoor 2 DSGs gereden, dan is het net of je terugstapt in het stenen tijdperk. nja.....vergeleken met de e-Niro rijders die een jaar hebben moeten wachten heb ik niets te klagen.....
  48. 1 point
    Ook even van mijn kant. Mooie knutselarij, maar dit is niets voor mij. Zou mij geen lekker gevoel geven dat er 'iets' op mijn motor staat (ook al is het een elektromotor). Omdat ik het wel onhandig vond dat de laadkabel los in de kofferbak lag (want de dikke 3-fase kabel past niet in het daarvoor bedoelde opbergvak onder de vloer) heb ik het bovenste deel van het opbergvak onder de vloer er gewoon uitgehaald, dit is een losse schuimrubber bak. Er is nu ruimte genoeg voor de laadkabel en de granny charger onder de vloer en de kofferruimte is helemaal leeg, voor mij top.
  49. 1 point
    Waarom zou je het uitzetten? Boven de 30 (of zo) km/hr gaat het vanzelf uit. Verder hoor je het zelf toch eigenlijk niet?
  50. 1 point
    En als je dan toch het buurjongetje over het hoofd ziet die jou niet hoort rijden? Dan baal je dat je hem uit hebt gezet denk ik dan toch?
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00


×
×
  • Create New...