Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 26-02-17 in all areas

  1. 9 likes
    Let er bij het monteren van de interieurdelen op dat het afdichtingsrubber weer netjes over de interieurdelen heenvalt: En zo is het geworden: En gelijk op weg naar de botenhelling: Krijgt zo'n armieterig 1.6GDI-tje nou nog een beetje beweging in zo'n aanhanger: ik heb een boottrailer met een totaalgewicht van iets meer dan 600kg aan mijn trekhaak en dat gaat prima, hij sleurt hem overal uit en doorheen. Ook bij de boothellingen genoeg tractie door de grote banden van de sportage. Boven de 100 gaat het wel wat minder vlot allemaal, in de 5 en 6 raakt de fut er vrij snel uit. Ik ken 1 iemand die een caravan van 1200 kilo (gelijk het maximum trekgewicht van de 1.6GDI) en dat gaat ook redelijk goed. Wat ook fijn is: door de immense buitenspiegels heb je prima zicht. Monteren zo'n ding!
  2. 7 likes
    Als Lexus CT200H rijder ben ik al vanaf dag 1 gecharmeerd van de Niro en dus ook aandachtig lezer op dit forum. Vandaag maar eens langs de Kia dealer in Houten geweest. Mede door de mooie inruilprijs is de keuze is gevallen op een zilveren ExecutiveLine. Over 2 weken kan ik 'm al ophalen [emoji106] Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk
  3. 6 likes
    Automatische voorstelmails zijn stom, dienen geen enkel doel, worden niet gelezen, zijn de doodsteek voor de voorstelcategorie en mogen per direct gestopt worden. (en een polletje maken lijkt ook wel hogere wiskunde
  4. 6 likes
    Ik vind dit dus helemaal niet leuk. Hier worden mooie perfect functionerende Niro's kapot gemaakt alleen om wat poppen te amuseren met een pretpark gevoel. Ik snap er echt niets van
  5. 6 likes
    Thanks, vanuit de Sportage voelde ik me al meteen thuis in de Niro (ook al tijdens de proefrit). Het aantal knopjes valt eigenlijk best wel mee. Het aantal instellingen echter is op een heel ander nivo qua personalisering. De automatische transmissie is ook van een ander niveau als wat ik ooit (heel lang geleden) heb gehad, de 3 traps automaat in een Renault 18 deed het echt heel erg fatsoenlijk. In combinatie met de CC is de bak van de Niro een toppertje. Hier in het Heuvelland gaat het nogal eens bergaf. De automaat i.c.m. de CC schakelt gewoon terug om meer af te remmen op de motor terwijl in het verleden ik de automaat "op hand" terug moest schakelen. Wat ook opvalt is dat wanneer ik bij de CC de snelheid verlaag (knopje omlaag vasthouden) de bak terugschakelt om de snelheid asap aan te passen. De respons bij inschakelen van de CC bij een bepaalde snelheid is echter trager als bij de Sportage. Bij de Sportage kon ik direct bij indrukken van "Set" het gas loslaten. Bij de Niro moet ik even wachten voordat ik mijn voet van het gas afhaal, anders loopt de snelheid terug. Is dit een nadeel? Weet ik niet maar het is gewoon een kwestie van wennen. Het verbruik na 110 km is volgens de BC 1 op 24. Dit is incl. heuvels maar excl. snelweg. Het kreng blijft volhouden dat ik pas na 800 km hoef te tanken . Qua geluid van het audiosysteem kom ik vanaf een Sportage met Infinity speakers. De eerste auto (na 10 eerdere) waar ik geen aanpassingen heb gedaan aan de luidsprekers. Bij terugrijden van de dealer naar huis dacht ik acceptabel maar niet echt happy. Thuis gekomen heb ik wat met de instellingen van de equalizer gefreubeld en voila, een beduidend acceptabeler spectrum. Een meer punchie bas mis ik misschien maar waarschijnlijk te weinig om hier erg veel energie in te duwen. Tijdens het "inrichten" van de Niro bleek dat door de hoeveelheid aan opbergvakjes het geen enkel probleem was de uit de Sportage verwijderde spulletjes thuis te brengen. De vakken in de deuren zijn dan wel behoorlijk kleiner maar dat wordt meer dan voldoende gecompenseerd door de vakken in het kofferruim. Wat tegenviel was dat de bijrijder stoel een bagagenetje heeft maar de bestuurder stoel niet!!! Balen want hier had ik in de Sportage de spuitbus ruitontdooier en een paraplu in. Qua rijden is niets mis met de Niro maar ik ben wat dat betreft te snel tevreden. Op 2 wielen ben ik happy, op 4 pas ik me aan. De Niro voelt iig wat strakker als de Sportage (2014). Mogelijk door een lager zwaartepunt. Het voelt erg safe en voorspelbaar. Mogelijk dat ik na een noodstop of uitwijkmanoeuvre een andere mening heb maar vooralsnog heb ik de auto hier (gelukkig) te kort voor.
  6. 6 likes
    Na een uitgebreide proefrit hebben we dinsdag (7/3) een Pearl white Executiveline met schuif/kanteldak besteld en we laten er gelijk een afneembare trekhaak onder zetten. Deze versie is (nu:was) bij de importeur op voorraad en hij wordt, als het goed gaat, op dinsdag 21 maart al geleverd! Wat betreft de kleur: Aangepast aan de persoonlijke omstandigheden. Grijs was ik al en wit zit er aan te komen. Dus. We gaan het meemaken! Hans.
  7. 6 likes
    Zoo het pimpen is begonnen. Vandaag nieuwe grill geplaatst en de logo's in het zwart laten wrappen. Nu nog even wachten op een aantal pakketjes uit Hongkong. [emoji41]
  8. 6 likes
    TESTDRIVE KIA NIRO 1.6GDi HYBRID EXECUTIVELINE, Breukelen 23 september 2016 Doe d’r maar twee….. Pardon? We worden verwelkomd bij KMNL door een jongeman die ons nog niet kent (mooi!), want pas twee weken werkzaam bij KMNL. Hij overhandigd ons enthousiast de sleutel van de Niro die reeds gewassen én opgeladen klaarstaat bij de hoofdingang. We leggen heel kort uit wie wij zijn, wat we vertegenwoordigen en met welke ervaring wij in deze testauto gaan stappen. Ja, daar raakt iedereen natuurlijk van onder de indruk……afijn, hij vertrekt geen spier. We lopen met deze jongeman rond de Niro. We krijgen de 1.6 GDi Hybrid DCT6 HEV ExecutiveLine in de kleur Metal Stream mee. Bigwade heeft de auto, samen met andere early-adopters op een apart circuit, al eens van dichtbij mogen bekijken en zelfs al kort zelfrijdend mogen ervaren. Smart daarentegen ziet de auto feitelijk voor het eerst in ‘levende lijve’. De auto ziet er in het echt qua formaat en looks beter uit als op een foto. De verhoudingen zien er niet slecht uit, zeker vanuit verschillende standpunten bekeken zie je telkens weer een iets andere auto staan. Toch wel apart. De Niro is daardoor moeilijk in het rijtje van die andere merken hybriden te plaatsen. We pakken onze (foto)spullen voor die dag uit onze auto’s en leggen deze achterin de Niro. Het afdekzeiltje oogt wat slapjes en is niet gemakkelijk terug te plaatsen. Dat is mogelijk gewenning, maar ja bigwade wil nog weleens ongedurig zijn. 11.30 uur. Eindelijk, we zijn er klaar voor! Smart mag als eerste achter het stuur plaatsnemen. Tja, daar zitten we dan, twee 50-plussers. We kijken elkaar eens goed aan en denken hetzelfde….een grote glimlach op onze gezichten. Doen we het of doen we het niet? We deden het toch maar niet, niet met ‘koude elektrieke motor’ en met gierende banden het Kia parkeerterrein verlaten. Nee, dat deden we nu eens heel beheerst en gecontroleerd. Het kan ook niet echt, de hybride rijdt elektrisch van zijn plek met de nodige tractiecontrole en gaat daarna over op de benzinemotor….kwamen we later pas achter. We zijn onderweg! Onze stoelen zitten lekker, heel lekker zelfs. We hebben de meest luxe ExecutiveLine meegekregen, fully-loaded, inclusief billenföhn én -koeler, heerlijk! Vanaf HQ Breukelen rijden we binnendoor richting onze vooraf bepaalde fotolocatie in de buurt van Aalsmeer. Een volgens Smart prettige vrouwen navigatiestem, nu eens geen Brabantse Bea, leidt ons langs de provinciale wegen en door kleine plaatsjes. De Niro geeft daarbij geen krimp op die toch wel nare verkeerstechnische dingen, zoals drempels, rotondes en dergelijke. Het motor- en windgeluid is dermate goed geïsoleerd verpakt, dat een gesprek op normale stemhoogte gewoon mogelijk is. Vanwege de gunstige verdeling van het accupakket onder de achterbank en de hybride-/benzinemotor voorin geeft dat deze ietwat hogere Niro een voorbeeldige wegligging. Weinig stuurcorrecties zijn er nodig om de auto zijn weg te laten vervolgen. Het nerveuze weggedrag van een aantal eerder geteste Kia modellen is hier echt geëlimineerd. Dit begon al met de Kia Sportage IV. Kleine rotondes en bochten kunnen heerlijk hard en strak gerond worden. Wacht! We hebben het hier toch nog steeds wel over een eco-auto, niet? Daar ga je toch niet mee rossen? Nee, zeker niet….of toch? Zelfs met een vlotte rijstijl zien we gedurende de testdrive de gelikte verbruiksmeter niet boven de 4.9L/100km uitkomen! Dat is toch even andere koek. Gelukkig klappen we op tijd onze bekkies weer dicht, voordat de Kukident zijn kleefkracht verliest. Bij de eerste foto-stop bekijken we de Niro eens goed rondom. Gaat ons autohart hier nu sneller van kloppen? Neuj, niet meteen. De verhoudingen kloppen, de maatvoering deugt, maar pure emotie, niet echt. De achterkant volgt als vorm, net als alle hybriden, zijn functie om daarmee de benodigde goedkeuringscertificaten te kunnen krijgen. De achterkant oogt een beetje lomp, wel met mooie achterlichten. Het front en de zijkanten vinden wij er beiden daarentegen heel goed uitzien. De gekozen kleur Metal Stream doet daarbij ook een niet onbeduidende duit in het zakje. Over de aanwezige techniek in de auto is al veel geschreven en op ons forum terug te vinden, maar de testdrive was te kort om een goede indruk te krijgen wat betreft zuinigheid. Geacht forumlid 'Wimis on' heeft over zijn monsterrit – hij noemt het zelf vakantie (!) – een mooi reisverslag geplaatst (link). Onze insteek was meer om deze auto al rijdend te ervaren en dat is ons achteraf zeer goed bevallen. Voor wie is deze auto nu bedoeld, welke doelgroep wil Kia hiermee bereiken? Wij hebben wel een idee. In ieder geval niet voor de mensen die een opvallende auto willen rijden. En als gezinsauto zijn er vast ook betere opties. De zakenman die niet zonder merksleutel kan…nee nu nog niet. De puistenkop met leasecontract, we denken zelf van niet. Toch zijn er zeker nog genoeg geïnteresseerden, met name de meer ervaren, verwende en op comfort gerichte autorijder, de 50-plusser. De auto voelt voor deze doelgroep gewoon goed aan, rijdt heerlijk comfortabel en is voorzien van vele handige en nuttige veiligheidsvoorzieningen. Dit alles om de rijder veilig en zuinig van A naar B te vervoeren. Dit was toch nog niet zo heel lang geleden ongekend voor een Kia. De instap is prettig, niet te hoog zoals in de Sportage IV en niet te laag zoals in de Optima. Hogere auto’s hebben daarnaast de neiging om bij veel wind en in bochten gevoelsmatig ‘om te vallen’, zeker voor de bijrijder. Maar dat hebben wij niet mogen ervaren. Het voelt allemaal zelfs degelijk en solide veilig aan. Op de 2e zitrij is er voldoende zit-, hoofd- en knieruimte voor de medereizigers. En ja, ook die vermaledijde rollator en rolstoel kunnen door middel van de lage laadvloer prima ingeladen worden, al dan niet met een gedeelde neer te leggen achterbankleuning. We hebben ook even gekeken hoe gemakkelijk het is om een kaartjesautomaat te benaderen. Zoals je op de foto kunt zien gaat dat prima. Het zijn natuurlijk bijzaken. Wat ons echt opvalt is dat hier sprake is van een heerlijke reisauto. Deze auto rijdt zoals je altijd al hebt gewild, ongelooflijk gemakkelijk en comfortabel. Je zit heerlijk in die stoelen. De automaat doet voortreffelijk zijn werk en interieurgeluiden zijn nauwelijks hoorbaar aanwezig. Het stuurgedrag van de Niro én de in het voorjaar door ons geteste Sportage IV rondom Barcelona, toont aan dat Kia dat nu goed onder controle heeft, voortreffelijk! De actieve rijbaanassistentie i.c.m. het autonome remsysteem werkt fantastisch en is voor de ‘slordige’ rijder (bigwade) een ware uitkomst…. En wil je toch iets sportiever rijden, dan maakt de sportstand – een tikje met de pook naar links – er bijna een Ni(t)ro-versie van. De automaat schakelt natuurlijk zelf, maar kan dat natuurlijk ook handmatig met korte tikjes van de pook. Daarmee is de automaat dan wel uitgeschakeld. Een tikje met de pook naar rechts en je rijdt weer op de automaat. Een kind kan hierbij de was doen. Toch is niet alles perfecto. De toeter is redelijk teruggekeerd naar het land der cavia’s. Aan de gebruikte materialen kun je zien dat er wat ons betreft gewicht bespaard is, mogelijk ook op de kosten. Dat hebben wij toch echt anders mogen ervaren in de Sportage IV. Het dashboard en de middentunnel zijn redelijk polyplastic, maar wel degelijk in elkaar geschroefd zonder gekraak. Het fraai gestikte stuur zou van leer moeten zijn, maar wij verdenken Kia ervan hiervoor hondenkontenbont te hebben gebruikt…. We hebben maar niet overwogen om er aan te ruiken. Resumerend kunnen we zeggen dat het allemaal wel klopt aan deze auto, het ruimtegevoel, de goed gekozen maatvoering in-/extern, het zicht rondom, het functionele dashboard met het 8”multimedia navigatiesysteem (én prettige stem) voorzien van digitale DAB+ radio en JBL Premium Sound System. De motor, de DCT met 6 versnellingen en de elektronische hulpsystemen, zoals de actieve rijbaanassistentie, het autonome remsysteem en de adaptieve cruisecontrol. Het werkt allemaal intuïtief en zelfs zonder raadpleging van het instructieboekje. Daarnaast zijn er genoeg bamihaken en opbergvakken aanwezig. De vele verschillende piepjes van de ondersteunende elektronica zitten nog niet in ons systeem, maar dat zou een kwestie van tijd moeten zijn om deze feilloos te kunnen onderscheiden. De garantie op de accu’s is 7 jaar (Hyundai 8 jaar). Als we dan toch willen zeuren…wij hebben toch nog een minpuntje gevonden. De kosten rijklaarmaken zijn bij de Niro zomaar € 1.295,00 (!) en dat vinden wij extreem. Komen we in een apart topic op terug in het Niro gedeelte van het forum. Na 4 uur met veel plezier toeren waren we terug in Breukelen en parkeerden de Niro waar wij hem ook hadden aangetroffen. We keken elkaar wederom aan en we waren wonderlijk eensgezind….doe d’r maar twee! Mensen, koop die auto! Wij zijn in ieder geval helemaal om. Smart & bigwade
  9. 5 likes
    Idd afscheid van het chroom...daag bling bling Het plaatje op de side steps is vooralsnog ook zwart geworden. Was nog niet toe aan rood
  10. 4 likes
    Zo, Ik heb mijn C'eed van juni 2012 ingeruild voor een Niro Executive Line van juli 2016. Tijd voor een meer relaxte manier van rijden gezien mijn leeftijd...Aankomende zaterdag ga ik hem halen. Proefrit was dermate goed bevallen i.c.m. een mooie prijs, dat ik dit niet kon laten liggen . Tijdens die proefrit van meer dan 100km (bebouwde kom, provinciale wegen en snelweg), waarbij ik zowel de sport-stand als Eco-stand heb gebruikt, kwam ik op een verbruik van 5 ltr/100km uit. Dat vind ik heel netjes voor zo'n zware bak i.c.m. de banden die er om liggen. Dit gaat goed komen!
  11. 4 likes
    Ach, jij vervangt een Kia voor een Suzuki, dus wat weet jij nou van auto's en kleuren, dat kunnen we toch niet serieus nemen
  12. 4 likes
    Ik weet niet wat mij overkomt! Afgelopen vrijdag even naar de Motorbeurs in Utrecht. Terugweg 130km 4.8/100L ofwel 1 op 20,8. De bevestiging dat het hogere verbruik van de afgelopen maanden (gem 1:16) gerelateerd kan worden aan de korte afstanden woonwerk met koude temperaturen. Misschien moet ik eens werk verder van huis gaan zoeken
  13. 3 likes
    Net terug van de dealer en heb dezelfde software als Ron erop zitten. Android auto werkt ook goed dus dat is ook mooi en de nieuwe diffuser is ook gelijk besteld.
  14. 3 likes
    16 januari besteld, vandaag afgehaald .
  15. 3 likes
    Hier nog even de complete prijzen en intervallen in pdf. Onderhoud en raparatie prijzen Niro.pdf onderhoudsintervallen Kia incl. Niro.pdf
  16. 3 likes
    Ach, je kan hem ook inruilen, heb je de nieuwe software
  17. 3 likes
    Misschien een idee om een beschrijving te maken voor de installatie van Android auto. Met uitleg van welke app, welk apk-bestandje ( waar te downloaden) etc. wie voelt zich geroepen?
  18. 3 likes
    Ook ik weer een tank gevuld Afstand 840 km Getankt 40,05 ltr Verbruik 1:21 (BC 1 : 20,9) Duidelijk te merken dat het warmer weer wordt
  19. 3 likes
    Dus via deze weg http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-1-7049-release/
  20. 3 likes
    Deze update is er vanochtend opgezet. Betreft: 1. de firmware van de navigatie 2. nieuwe kaarten 3. bluetooth update
  21. 3 likes
    Even een update . diffuser zal vervangen worden ! is blijkbaar appart vervangbaar en duurt ongeveer 30 min. De huidige diffusers zijn steviger gemaakt.
  22. 3 likes
    Ik heb (ook) de businessline in bestelling.
  23. 3 likes
    Zoals ik eerder zei: "De kleur moet ik nog gaan bepalen, twijfel nog tussen Gravity Blue, Platinum Graphite en Metal Stream. Ok, het is uiteindelijk Deep Cerulean Blue geworden. Huh?........... .....Die stond deze keer in de showroom en ik moet zeggen het stond hem heel goed. De rest van de familieleden vonden dit de mooiste kleur, al het andere toch best wel donker. Ach ja, de Corsa was ook al grijs, iets heel anders kan ook verfrissend werken. Wel nog steeds 3-5 maanden wachten, zal wel heel fijn zijn om er mee op vakantie te gaan tegen die tijd, dus maar hopen dat het echt niet langer wordt.
  24. 3 likes
    Binnenkort voor 5 dagen naar London, ben benieuwd wat de auto doet bij terugkomst, tot nu toe geen probleem bij 3 dagen stilstand. Je zou bijna zeggen ik ga wel met de trein naar Schiphol, maar ik heb vertrouwen in deze fijne auto, dat hij vrolijk aanslaat, omdat hij blij is mij weer te zien.
  25. 3 likes
    Tja, ik heb ook grijs, maar dan 'donker grijs' / Platinum Graphite (metallic) ...inderdaad een beetje saai...zoals TopGear al schreef over de Kia Niro : https://www.topgear.nl/autotests/kia-niro-2016-test/ ...We liepen ‘m eerlijk gezegd straal voorbij. Was het omdat we, op basis van de foto’s, een veel grotere auto hadden verwacht? Of omdat ie domweg een wat grijze muis is? Een combinatie van beide, vermoeden we... ...Voor wie de Niro bedoeld is, daar is men ook heel stellig over. Jonge gezinnen en senioren die geraniums geen probleem vinden.... ...Het is zeker geen lelijke auto, maar er zit ook niet heel veel echt aansprekends in. Niet stoer genoeg voor een SUV, niet compact genoeg voor een hatch, niet lang genoeg voor een station, maar een soort rijdende dwarsdoorsnede van de samenleving. Het ultieme voorbeeld van een allemansvriend die door de computer bedacht en in een reageerbuis geboren is.. Pas ik gelukkig als saai manneke prima bij de doelgroep, want ik ben prima tevreden over mijn donkergrijze Kia Niro First Edition (afgezien van de beloofde updates en functies die maar uitblijven).
  26. 3 likes
    Misschien deze zomer eens een Niro fandag organiseren en alle kleurtjes naast elkaar zetten.
  27. 2 likes
  28. 2 likes
    kijk op zijn bericht in het forum Preston.
  29. 2 likes
    Het is inderdaad zo dat de Michelin CrossClimate als 'best geteste' all-seasonband uit de (ANWB) test na voren komt en op de 2e plaats de Vredestein Quatrac 5. De rest van de geteste all-seasonbanden was gewoon slecht / voldeed niet. Echter hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft een compromis tussen 2 seizoenen waarmee het nooit de beste eigenschappen kan hebben zoals een zomerband in de zomer, en een winterband in de winterperiode. Dat kan ook niet, omdat dit een heel andere (lees: tegenstrijdige) component rubber vereist, waarmee deze eigenschappen worden verkregen! Kijk b.v. naar de Formule 1 hoeveel verschillende banden daar worden gebruikt voor droog/nat wegdek. En dan hebben we het niet eens over winterse omstandigheden. Ik snap de redenatie van sommige rijders die ervoor kiezen om slechts 1 set wielen te hebben in ons gematigde (winter)klimaat, waardoor ze ook meteen van het wisselen van de wielen af zijn en slechts 1 setje TPMS ventielen nodig hebben. Dit is dan waarschijnlijk ook een meer economische afweging, dan een afweging die gebaseerd is op optimale rijprestaties en veiligheid. Maar goed, iedereen heeft zo zijn voorkeur en die respecteer ik, maar voor mij geldt: zomerbanden in de zomer en winterbanden in de winter voor optimale prestatie en veiligheid. M.v.g. Martin
  30. 2 likes
    Uiteraard met TPMS, heb dus 2 volledige sets, één met zomer en één met winterbanden. En all-seasonbanden blijft een persoonlijke keuze.
  31. 2 likes
    Goed gepland Theo, 1 KCG lid minder Lachuh.............. grapje, SM (SpecialMade) Omboeken?
  32. 2 likes
    Gaat ook 45 liter in toch... dus je kon er nog wel een kleine 100 km extra maken hoor
  33. 2 likes
    Ook ik was weer bij de dranken man. KM stand 7528 Afstand 680 km Getankt 33.94 ltr Verbruik 1 : 20 ( BC 1 : 20.3 )
  34. 2 likes
    Veel plezier in deze mooie metal stream niro.
  35. 2 likes
    @Zoef40, Veel veilige kilometers met deze mooie aanwinst. Je zult hier zeker geen spijt van krijgen. Mooie kleur overigens. .
  36. 2 likes
    FF hierboven kijken Ron heeft de nieuwste software.
  37. 2 likes
    Die vraag is ook gesteld in een workshop bij de Toyota dag afgelopen najaar in Raamsdonksveer. De prijs van het batterijpakket van de Prius bleek flink gezakt (ik meen te herinneren naar < 2000 Euri voor een compleet pakket). Volgens deze link bljkt het inmiddels 1650 Euri te zijn voor het complete pakket. Maar ik heb voor de Niro gekozen!
  38. 2 likes
    Vandaag aan de slag gegaan met de föhn.. Helaas kreeg ik het er NIET uit. Zat als rots vast, met de föhn werd het ontzettend warm en best veel lijm weggehaald maar kan aan de onderkant wat zitten wat niet weggehaald kan worden en was bang dat ik het stuk zou maken. Daarom heb ik het anders aangepakt:) Oude onderkant waarin de transponder inzit én de bovenkant heb ik met een stanley passend gemaakt aan elkaar, zie blauwe en rode cirkels de aanpassingen. Ennn, hij sluit nu perfect aan elkaar dicht en de sleutel opent/dicht de deuren en het belangrijkste, de auto start. Case Closed. Nogmaals dank voor jullie hulp, jullie verdienen een gebakje bij de koffie.
  39. 2 likes
  40. 2 likes
    Bij mij is hij bij aflevering aan de bijrijderskant op de middentunnel gemonteerd, ik vindt overigens dat de dealer de hamer voor aflevering moet monteren eventueel in overleg met de klant over de locatie.
  41. 2 likes
    Mwah, wat dacht je dat dat gaat opleveren hier in het Heuvelland. Op en neer en op en neer. Hoort toch echt nog bij Nederland hoor .
  42. 2 likes
    Grijs is ook mooi (moet toch wat zeggen )
  43. 2 likes
    Heren, ik denk dat mijn vraag voldoende is beantwoord, het is niet nodig om de discussie deze weg in te laten slaan. Sent from my iPhone using Tapatalk
  44. 2 likes
    Met mijn witte Sportage blijf ik iig niet zitten. De inruilprijs was dusdanig dat deze vervangen wordt door een Niro (jep, een witte).
  45. 2 likes
    Tja, dit is voor mij ook nog een dingetje. Die van mij moet ook een caravan gaan trekken (lichte max 1050kg) maar toch. Ik heb er nog niet mee gereden dus geen ervaring. De Niro levert zijn maximale vermogen met accu ondersteuning. Maar wat als de accu leeg raakt? Ik heb dit voorgelegd aan min dealer. Die heeft de vraag voorgelegd aan Kia Nederland en ik kreeg onderstaand antwoord. Kijk ook eens op deze site http://www.caravantrekker.nl/berekening/index.php selecteer je merk auto en caravan en je krijgt uitgebreide info. Mijn conclusie is dat het vermogen van de Niro niet overbemeten is maar dat het te doen moet zijn. Ik ben inmiddels ook op een leeftijd aangekomen dat ik niet meer op 1 dag met 100km/uur tot zuid Frankrijk moet komen. Ik heb de gok genomen want de Niro was voor mij veruit de mooiste en fijnst rijdende auto die er op dit moment is (binnen mijn budget). Daar kan ik nu 361 dgn van genieten en misschien 4 dagen per jaar een beetje afzien. Zie hieronder het antwoord van de product manager van Kia Nederland. De Niro heeft zeer intensieve tests ondergaan in de Alpen, met flinke hellingen, en heeft deze allen goed doorstaan. Ik ga er dan ook vanuit dat snelweggebruik naar zuid Frankrijk met caravan geen enkel probleem zal zijn. Het hybride systeem is slim en zal zelf, wanneer nodig, de accu bijladen met de brandstofmotor. Op deze manier blijft er altijd de beschikking over elektriciteit om de elektromotor te gebruiken tegelijk met de brandstofmotor. Uiteraard zal het meeste werk op hogere snelheid van de verbrandingsmotor komen, echter wanneer nodig zal de elektromotor altijd kunnen ondersteunen.
  46. 2 likes
    Het opnieuw inleren zou inderdaad mogelijk zijn als de batterij er 'te lang' is uit geweest, doch dat geldt dan meestal voor het opnieuw inleren van het openen/sluiten van de deuren. Ik heb nog nooit gehoord dat dan ook de transponder opnieuw moet worden ingeleerd... M.b.t. het probleem als je de transponder kwijt bent geraakt tijdens het openen van de sleutel/afstandsbediening: Deze communiceert met een ontvanger die op zijn beurt weer een signaal stuurt naar de ECU (= boordcomputer van de auto). Deze transponder is door zijn code uniek, anders zou je auto makkelijk te stelen zijn als elke transponder de startonderbreking zomaar vrij zou geven... dus als je de originele transponder kwijt bent, dan moet je nogal wat doen om dit weer 'passend' met elkaar te krijgen, waarbij de dealer betrokken is... katsjing kassa !!! Dus als je dit kunt oplossen door de transponder terug te vinden en over te zetten naar de nieuwe sleutel dan scheelt je dit een hoop moeite en geld. Ik ben inderdaad benieuwd hoe het afloopt.
  47. 2 likes
    Na een aantal weken touwtrekken betreft opties en prijzen, dan toch gisteren toegezegd betreft de Niro BusinessLine. Het wordt er een met Eisen velgen met de Michelin CrossClimate banden en parkeersensoren voor. De kleur moet ik nog gaan bepalen, twijfel nog tussen Gravity Blue, Platinum Graphite en Metal Stream. Alleen viel mij de levertijd erg tegen, 3 tot 5 maanden, dat is wel wel erg lang voorpret! Maar goed, heb ik in ieder geval veel tijd om dit forum door te lezen en gelukkig zijn de meeste van jullie nog steeds positief.
  48. 2 likes
    Via Kia NL heb ik een antwoord gekregen hoe je toch Androidauto kan installeren. Bij mij werkt het. En verder, er werd gezegd dat Apple Carplay eind december beschikbaar is, maar daar heb je niet veel aan. Je zal dan als antwoord krijgen, dat was een verwachting, maar kan ook later worden. Ben het wel eens dat het duidelijker gecommuniceerd moet worden bij aankoop dat nog niet alle opties al werken, en er zijn hiernaast nog meer zaken die nog niet geïmplementeerd zijn en we zitten te wachten op de updates, vind ook dat het wel lang duurt, net als de update van de cruise-control, dat is ondertussen al ruim 6 maanden. Maar we wachten het antwoord af
  49. 2 likes
    Ben eens benieuwd wat het antwoord gaat worden. Ben het helemaal met je eens dat op papier van alles beloofd kan worden maar waarmaken is ook een kunst. Kan met wel voorstellen dat het gekoppeld is aan apple carplay en android. Maar deze zijn niet beschikbaar tot op heden. En bij verkoop werd er gezegd apple car play eind 2016.
  50. 2 likes
    http://www.autoweek.nl/nieuws/kia-laat-nieuwe-picanto-zien/
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00