Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/17/2021 in all areas

  1. Mag zeker wel. Een ieder heeft het respect op te brengen over een opmerking van een ander. Het forum staat hier gelukkig vrij in. Ik kan best indenken dat autoliefhebbers voorlopig bij hun stokpaardje (benzine / diesel) blijven totdat voor hun de drempels dusdanig zijn weggenomen dat het net lijkt of ze aan het "ouderwets" tanken zijn. Als toekomst zie ik het "inductierijden" wel een keer gebeuren. Twee jaar geleden waren de kosten voor mij als particulier te hoog om elektrisch te rijden maar sinds een maand toch een mooie overstap kunnen maken (vanwege een actie bij KIA Lease) zodat voor mij het financieel plaatjes er heel anders uit kwam te zien. Per maand goedkoper uit (maandbedrag en het laden "aantal km's per laadkosten") zijn minder dan in vergelijking met het HEV model. Het wennen in de zin van "het gebruik van een EV" komt vanzelf en zal ook weer een gewoonte gaan worden.
    4 points
  2. Doe geen moeite iemand te overtuigen die niet wil, hij zal altijd op zoek gaan naar redenen om het niet te doen. Als je straks in 10 minuten 500km kan laden wordt er weer een andere reden gezocht. Of dan moet de range 1000 km zijn om met 1x tanken naar spanje te kunnen rijden met caravan, al hebben ze dat nog nooit gedaan. Ieder maakt zijn eigen keuze en soms kom je er achter dat het de verkeerde is, en soms wil je dat niet toegeven.. En soms heb je spijt dat je zo lang gewacht hebt..
    4 points
  3. ik heb het al verplaatst naar het juiste forum deel
    3 points
  4. Ja top, leuk dat je vraagt! Aflevering ging soepeltjes, verkoper wilde nog van alles uitleggen natuurlijk maar aangezien ik zo'n beetje elke YouTube video over de e-Niro heb gezien hoefde dat niet. Verder een fantastische auto, rijdt heerlijk en trekt als een malle als je dat wilt. De LED koplampen geven een enorme bak licht, erg fijn. Nog aan het spelen met de audio instellingen welke het beste klinken en Android Auto moet ik ook nog langer proberen. Navigatie reageert ook erg vlot, ik zag dat de 7 oktober er nog een update op hadden gezet (ik neem aan de nieuwste).
    3 points
  5. Dus feitelijk betaal je dan eigenlijk alsnog 80 cent per kW. Laden incl. hamburger tarief.
    3 points
  6. EV rijden vergt een andere instelling. Waar je bij ICE tankt als het moet, zal je bij een EV laden als het kan. Dat betekent dus dat ik bij een klant kijk of er in de buurt een laadpaal is, zelfs als de accu nog vol genoeg is om weer thuis te komen. Verder ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik een oprit met een laadpaal heb. Met een bereik van 400+ kilometer kan ik me de meeste tijd redden, en ander ga ik snelladen tot ik weer thuis kan komen. Betekent dus dat ik alleen op dat soort momenten moet wachten, en in de andere gevallen kost me dat geen extra tijd. Ik denk dat dat ook is wat stanley18 bedoelt met minder tijd kwijt zijn met laden dan met tanken.
    3 points
  7. Dat is niet zo moeilijk. Om brandstof te tanken moet je zelf fysiek aanwezig zijn om te tanken. Dat kost al snel vijf minuten. Bij een elektrische auto kom je thuis, op je werk en je prikt de auto aan de stroom. Dat kost nog geen minuut. Als je terugkomt bij je auto is deze weer vol. Alleen onderweg laden kost tijd. Dat probeer je dan ook zoveel mogelijk te voorkomen. Net zoals tanken langs de snelweg (tenzij je een leaseauto hebt van het werk). Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    3 points
  8. Je kunt een melding doen bij een wijkagent, misschien gebeurt er iets. Wijkagenten | politie.nl
    2 points
  9. Hoi @Steeck03, dat gebruikers, die in het bezit zijn van een eigen parkeerplaats en daardoor ook een eigen laadstation, het probleem niet zo zien, begrijp als geen ander en daar is deze post ook niet voor bedoeld. Als mijn accu dusdanig op is en de volgende dag weer enroute moet, dan zou het lekker zijn als je gewoon je auto kan opladen, althans daar wordt wel het een en ander voor gepromoot (maar niet voldoende dus).
    2 points
  10. Hoi @Hippe lip, de uitleg is gegeven door beide laadpaal providers welke je "moet" bellen in geval van een storing, dus geen verzinsel van mijzelf (zover reikt mijn kennis niet). Na herhaaldelijk opnieuw (zowel op 7 okt als gisteravond) een laadsessie te hebben gestart, met op de achtergrond de service medewerker, kon worden gezien wat er precies gebeurde en zat het probleem puur software matig die ervoor moet zorgen dat bij gebruik van beide stekker verbindingen, voldoende vermogen wordt aangeboden. Beide service medewerkers hebben de opmerking genoteerd en gaan daarmee aan de slag.
    2 points
  11. Als je zelf kunt laden op eigen terrein wanneer je maar wil, is er ook geen probleem. Als je afhankelijk bent van openbare laadpalen, ga je natuurlijk niet iedere dag een paar Kw's laden, maar alleen als het moet. Als je dan in 3 uurtjes maar 6-9Kw hebt geladen, schiet dat niet op en kun je natuurlijk wel een probleem hebben.
    2 points
  12. Tja, als jij schrijft : "Lijkt een andere auto. Denk van de ev6. Dat is de enige elektrische auto van Kia met Head Up Display", laat ik weten dat er nog een type Kia is met zo'n display .
    2 points
  13. Sinds vorige week een nieuwe Kia E-Niro Edition uitvoering met NIEUW logo
    2 points
  14. Tip: klop eens aan bij Schimmel Techniek in Barneveld. Die weten niet alleen heel erg goed waar ze het over hebben, ze werken ook bijzonder klantgericht. Ze hebben recent een lucht-water warmtepomp bij me geïnstalleerd (bijgebouw) en ik ben nu in gesprek voor een water/water-warmtepomp. Ik heb wat noten op mijn zang en ben qua vragen niet altijd de makkelijkste, maar ze staan overal voor open en komen steeds met een reële reactie. Ook na het geven van de order en tijdens installatie is goed overleg mogelijk. Kortom: zéér aan te raden! P.S. kijk eens op twitter naar @schimmeltdi en de baas @schimmpi </offtopic>
    2 points
  15. Na 5 jaar staat er nog steeds een laadpaal, en ligt er nog steeds een kabel.. Als je denk dat de volgende auto weer elektrisch is, komen die 2 voor de volgende ronde weer goed uit.
    2 points
  16. Misschien is deze youtube reeds bekend maar bevat een aantal opties die ik in ieder geval niet kende.
    2 points
  17. Werd vandaag gebeld door de dealer, a.s. dinsdag kan ik mijn DynamicPlusLine 64kWh ophalen. 2 weken eerder dan de initiele schatting.
    2 points
  18. AH, kijk daar heb ik wat aan (denk ik) die "schedule search" ik zat bij "cargo tracking" te kijken, maar daar kun je niks zonder nr. En de andere dingen leken niets te doen, maar zijn gewoon tergend traag.
    2 points
  19. Stoere Hollanders, met een paraplu.
    2 points
  20. Gebruik nu al bijna 20 jaar eerst Xenon en sinds een jaar of 5 LED vervangingslampen. Wel altijd goed afgesteld. Nog nooit problemen gehad met APK (altijd goedgekeurd) en heel Europa doorkruist maar ook daar nooit problemen gehad. Wel altijd veiliger gereden!
    2 points
  21. De doppen hebben zeker invloed. Daarom leveren (leverde) ze bijvoorbeeld de HPEV Executive niet met de 18" om zo meer bereik te hebben. Inmiddels is het allemaal 16" geworden
    2 points
  22. Ik reed altijd diesel. 25k per jaar. Omdat de Toyota Verso 15 jaar oud werd en ik minder ging rijden naar een half-electrische auto (Niro-PHEV) overgestapt. Met de PHEV rijd ik voor 90% electrisch en is het een sport geworden om zonder dat de ICE aanslaat thuis te komen. Als ik het nu zou overdoen zou ik voor de EV6 gaan, volledig electrisch. Waarom? Omdat e-rijden heel erg gaaf is, rustig, geruisloos en zonder uitstoot.
    2 points
  23. De iPhone 12 heeft een ingebouwde magneet aan de achterkant voor diverse accessoires. Ik wist alleen niet dat die zo sterk was dat je er je telefoon aan op kunt hangen!
    2 points
  24. Je kunt eens beginnen met een vriendelijk briefje onder de voorruit met de meedeling dat dit een P is voor het laden van elektrische auto’s en dat jij daar graag gebruik van wil maken.
    1 point
  25. Ik heb me idd vergist door het feit dat het om resterende range ging, dus dat moeten we maar vergeten [emoji3061]
    1 point
  26. Voor het algemene Kia account niet nodig maar voor de Kia Charge laadpas wel, ik heb die gisteren binnengekregen, abonnement laat ik starten op de dag van levering. als je zelf geen laadplek thuis hebt is dat best een voordelige oplossing 9,99€ per maand laden voor 0,25€ per kWh zonder starttarief. Met de pas verhoogde tarieven voor stroom thuis haal ik dat zelfs niet eens, ik had de pech dat mijn vaste contract voor energie net afloopt 1 november.
    1 point
  27. Ik gebruik Sygic al jaren en nu ook op Android Auto. Heeft offline kaarten maar is niet gratis. Google Maps wordt ook gebruikt maar verbruikt vooral in nieuwe gebieden nogal wat data. Android Auto heeft wel een goede kabel verbinding nodig. Ik gebruik hier een kort kabeltje voor en leg de telefoon onderin bij de USB poorten. Ik ben hem hierdoor al vaak vergeten mee te nemen uit de Niro. Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
    1 point
  28. Pas wel op, bij een snellader tot boven 80% laden is niet heel goed voor je accu, en de laatste 20% gaat dan ook nog minder vlot.
    1 point
  29. Ten eerste heb ik het over kijken, en dat is voor zover ik weet nog steeds gratis Ten 2e heeft de Kia app het over 36 cent. En ten derde zit ik nog te wachten op de e-niro, in de gewone Niro krijg ik de stekker zo slecht in, dus echt testen gaat hem ook niet worden. Maar het kan wel handig zijn om snel(ler) vol te gooien dan thuis, mocht het ooit voorkomen.
    1 point
  30. Kia Connect – nieuwe naam voor innovatieve connected diensten en functies Hightech connectiviteit en features zoals real-time navigatie en Kia Connect Live Services Kia Connect-app: op afstand functies bedienen en informatie inzien Vanaf vandaag heeft het hightech connectiviteitssysteem van Kia een nieuwe naam: Kia Connect. Het aanbod van connected diensten en functies, die voorheen onder de noemer UVO Connect werden aangeboden, maakt het rijden ongekend gemakkelijk en intuïtief. Een recent voorbeeld is het nieuwe 'Online Navigation', de service die gebruikmaakt van historische én real time verkeersdata uit de cloud om drukte in het verkeer nauwkeuriger te voorspellen. Gebruikers van Kia Connect hebben ook toegang tot Kia Connect Live Services. In plaats van zich te beperken tot één dataprovider, brengt Kia Connect Live Services gegevens samen van een reeks gespecialiseerde providers voor onder meer verkeersinformatie, parkeerbeschikbaarheid en parkeerkosten, locaties en prijzen voor tankstations en EV-oplaadpunten. Ook inbegrepen zijn weersvoorspellingen en online zoeken naar POI's. Met de Kia Connect-app hebben gebruikers via hun smartphone op afstand toegang tot veel informatie, zoals ritgegevens, voertuiglocatie en voertuigvergrendelingsstatus. Bij de elektrische modellen kan de app ook worden gebruikt om de klimaatregeling te bedienen, de laadstatus van de accu te bekijken, slimme laadschema's te plannen en de actieradius te checken op basis van de resterende lading. Gebruikers kunnen de voertuiginstellingen ook rechtstreeks vanaf hun smartphone inzien en wijzigen, inclusief navigatie-, radio- en Bluetooth-voorkeuren. Kia-rijders worden bij het instappen automatisch verwelkomd met hun voorkeursinstellingen, wat tijd bespaart en elke reis aangenamer maakt. De Kia Connect-app biedt ook toegang tot innovatieve diensten zoals 'Last Mile Navigation' en 'Valet Parking Mode'*. Met 'Last Mile Navigation' kunnen Kia-rijders met hun smartphone (via Google Maps of augmented reality navigatie) naar de eindbestemming navigeren zodra de auto is geparkeerd. De app kan ook worden gebruikt om een geparkeerde Kia op te zoeken en er naartoe te navigeren. Voor extra gemoedsrust stelt 'Valet Parking Mode' eigenaren in staat om hun Kia op afstand in de gaten te houden wanneer deze door iemand anders wordt bestuurd. Kia Connect wordt de komende maanden uitgerold in Europa en de Kia Connect-app is binnenkort te downloaden via de app stores van Google en Apple. Over Kia Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.
    1 point
  31. Vrijwel iedere Kia dealer heeft wel ergens een orginele of een gebruikte wieldop liggen. Bel eens een Fase dealer, bijv. in Alphen a/d Rijn.
    1 point
  32. Even inhaken op dit onderwerp. Mijn Niro van 2017 heeft na een aanrijding onder andere schade aan een 16 inch wieldop. Nu zegt de schadeherstellers dat een wieldop alleen in combinatie met een velg te bestellen is en hij daarom van plan is om een wieldop te spuiten. . Iemand misschien een adresje voor nieuwe wieldoppen tegen gekomen?
    1 point
  33. Doorzichtig, maar niet volledig….
    1 point
  34. Bij APK wordt i.i.g. het lichtbeeld gecontroleerd. Na montage van LED's in de Niro heb ik indertijd dit door een APK gecertificeerd bedrijf laten controleren en evt afstellen (ik wil immers niemand tot last zijn). Alles prima in orde en voor de toekomst geen rede voor afkeur. Ook bij de Picanto geen enkele opmerking over het lichtbeeld bij de APK.
    1 point
  35. Wat het schema laat zien wil niet altijd wat zeggen... Het eerste punt van "inspecteren" is bijv. het uitlezen van de computer via OBD. Dat is het bij mijn Picanto ook. Echter zit er in mijn auto een OBD-scanner die ze dan moeten lospluggen. Als mijn scanner uitgeplugd wordt kan ik dat later zien. In 240.000km en dus minimaal 16 beurten is dat minimaal 7x niet gedaan...
    1 point
  36. Hoi @Xmoo, inderdaad . Wat ook niet uit het oog moeten verliezen is het feit dat vaak kleinere velgmaten met hogere banden worden geleverd. Voor een mooi beeld wordt vaak een grote velg, vanaf 18" een platte / laag radiaal band gemonteerd anders ziet het er niet uit, laten we eerlijk wezen. Dus als je doorsnee genomen de omtrek gaat bepalen bij de verschillende samenstellingen (velgmaat + radiaalhoogte) zal deze elkaar weinig ontlopen. Ik weet nog dat mijn, inmiddels allang op de schroothoop verwacht ik, KIA Joice, zelfs 14" velgen had met hoog radiaalbanden (195/70R14) vanwege het gewicht en vering van de auto (toen bijna 1400kg). Als ik naar mijn idee deze had vervangen door 205/40R18 hadden de diameters nagenoeg hetzelfde geweest.
    1 point
  37. Zowel mijn (eerdere) HEV FE als de huidige PHEV met "standaard" 16" wielen hebben deksels. De velgen zijn niet van staal maar licht-metaal. Bij de FE zaten de (losse) deksels vast met de wielbouten, bij de PHEV zitten de met boutjes vast op de velg. Standaard deksels om op een stalen velg te monteren gaan m.i. niet passen.
    1 point
  38. Dag! Eerste post hier, zojuist bericht gekregen van de dealer dat ik eind volgende maand onze nieuwe auto mag ophalen: een Kia e-Niro DynamicPlusLine met warmtepomp! Ik denk: ik maak gelijk een accountje aan en kom even gedag zeggen, heb al veel nuttige info kunnen vinden hier waarvoor dank!
    1 point
  39. Hallo blije niro rijders, Ik weet zeker dat je het kunt instellen bij het hoofdscherm...instellingen..scherm..je kunt de zelfs de volgorde van de "widgets"veranderen met pijlen... Wel even zoeken! Dan start ie altijd op met het door jou gekozen scherm, bijv. kaart + DAB radio... hartelijke groet, Fred51.
    1 point
  40. Die opmerking krijg ik meer Sowieso heb je twee handen nodig om de deksel open te doen vanwege de dekselsluiting links en rechts. Bij openen naar de andere kant (wat ik eerst had) blijft de deksel net wel, net niet open staan tegen de rand van de motorruimte onder de voorruit. Dat zou je kunnen oplossen door de box iets meer naar voren op de steunen te plaatsen. Echter vind ik het prettig zo want de deksel steunt netjes op het motorkap afdichtingsrubber (en niet op de lak) en zorgt er zo voor dat er niks in de motorruimte kan vallen en beschermt de lak bij het lomp uithalen van de laadkabel. Ik denk trouwens dat het allemaal ook prima kan zonder deksel (zeker als je er geen kleine lichte spullen in stopt).
    1 point
  41. MagSafe gaat er eigenlijk van uit dat zowel de telefoon als de houder magneten hebben. En wil je een hoesje, dan heeft een MagSafe hoesje ook weer magneten hiervoor. Is je houder/lader MagSafe gecerfificeerd, dan kun je ook nog eens laden met 15W, met gewone Qi is 7,5W het maximum. En ja, met een metalen plaatje op je telefoon werkt draadloos laden niet meer, omdat het electrisch veld niet door het plaatje komt...
    1 point
  42. Ik kan nu niets bestellen, omdat ik nu niet kan zien of ik bij levering budget heb. Het contract van mijn vrouw loopt namelijk af in haar verlof en het is vrijwel zeker dat dat niet verlengd gaat worden naar onbepaalde tijd... En zonder haar salaris kunnen we ons geen dubbele autokosten (wat private lease van een auto zoals ik nu zoek zou kosten tov de Picanto nu) veroorloven... Maar als we eenmaal zo ver zijn doen die paar maanden er ook niet meer toe. Realistisch gezien kan de Picanto met wat creativiteit nog wel een jaar of twee mee. Dan zal hij rond de 3 ton gelopen hebben en denk ik ook wel dat 'ie aardig "op" is. Ik zit nu al een ton boven het eind van het onderhoudsschema van Kia Het design van de Soul spreekt me meer aan dan de Niro, de Kona vind ik niet mooi; de positionering vsn de verlichting is voor mij echt een afknapper... Of de Soul hoger is weet ik niet, maar het zal snel hoger zijn dan een Picanto Tegen de tijd dat ik zo ver ben zal de nieuwe Niro ws ook op de markt zijn, moet ik alles weer opnieuw bekijken Maar voor ik wat bestel gaan we sowieso proefrijden en kinderwagens en -stoeltjes passen...
    1 point
  43. Mooi man! Alleen waarom de klep van de box niet andersom? Nu moet die helemaal open om er iets in of uit te kunnen doen...
    1 point
  44. Om op het "wat hoger op de pootjes" te reageren: ik heb de instap en zipositie nooit vergeleken (ik vond sowieso de Soul mooier/aparter dan de Niro of Kona), maar ik denk dat de Soul wat hoger staat. En wat de bagageruimte betreft (we zijn maar met z'n tweetjes), we hebben de achterbankleuningen plat liggen omdat er regelmatig 2 golftassen en trolleys mee moeten, en dat gaat ruimschoots, er blijft voldoende ruimte voor de 'normale' vakantiebagage.
    1 point
  45. Wij hebben ook nog even gekeken naar de kona. Rijden vond ik iets fijner, uiterlijk iets mooier, maar bagageruimte kleiner en de middenconsole en dashboard was naar onze mening niet mooi, dus e-Niro. Plus dat bij de e-niro niet raar gekeken werd als ik om een trekhaak vroeg en bij de kona moest ik de verkoper uitleggen dat de huidige kona een trekgewicht had, trekhaak stond ook geheel niet op welke prijslijst dan ook. Verder kwam er (in private lease) niks in de buurt wat prijs betreft, hooguit de leaf (slechtere BMS/accu en geen trekhaak) en MG EV (geen trekhaak en ik weet nog steeds niet of ik hem echt fraai vind) De Niro HEV bevalt al 4 jaar erg goed dus daarmee was de beslissing snel genomen. Jammer alleen dat je een paar maanden moet wachten Overigens wel iets om rekening mee te houden, levertijden kunnen flink oplopen dus het kan zijn dat je nu al moet bestellen om over een half jaar iets te hebben.
    1 point
  46. Heel veel mensen hebben al iets verteld over het laden. Daar ga ik dan ook niks meer over vertellen. Zelf heb ik ook voor de keuze gestaan: de Peugeot e-2008 of de Kia e-Niro. De Peugeot vond ik een fractie beter rijden, meer binnenruimte, moderner en met TomTom. Toch heb ik gekozen voor de Kia. De belangrijkste reden is de actieradius (en de prijs was toen gunstiger dan de Peugeot). Met ongeveer 400km op de snelweg kun je in heel Nederland komen zonder tussendoor te laden. Op bezoek naar Groningen? Geen probleem. In Groningen aan de openbare laadpaal en bij terugkomst weer voldoende stroom voor de terugrit. In de reacties zag ik prijzen van openbare laadpalen voorbij komen. Wat ik gemist heb is het abonnement van Kia. Dit kost €120,- per jaar en daarmee "tank" je voor €0,25 p/kWh (heb ik mij laten vertellen. Ik ben nog in afwachting van de aflevering). Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    1 point
  47. @Murcielaygo Ik laad hier thuis met een 1 fase lader 4 tot 4,5 kWh per uur en heb de accu van 5% tot 100% binnen 15 uur. De grannyloader brengt dan dus de helft, en duurt dubbel zo lang. Die 1 fase is een beperking van mijn Soul, hij is van april 2020, en toen waren ze nog (?) niet leverbaar met 3 fase lader ('t is jammer, maar het werkt voor mij goed genoeg). Mijn gemiddeld verbruik zit rond 7 km per kWh, dus dan laad ik toch al meer dan 20-25 km per uur, rekening houdend met laadverliezen (de omvormer in de auto verliest tot zo'n 8% kennelijk, daarom heeft @Michel_1970 68 kWh kunnen laden in een 64 kWh accu zoals hij hierboven schreef).
    1 point
  48. Die 22 kW aan een dubbele laadpaal gaat niet op, de E-Niro Onboard charger kan maar tot 11 kW dus de ongeveer 7 uur van leeg tot vol die @Michel_1970 hierboven beschrijft is wel het maximaal haalbare, tenzij je DC gaat laden, bij een snellader dus, dan gebeurd de omzetting van AC naar DC buiten de auto.
    1 point
  49. Vind het een leuke discussie, inkomensafhankelijke boetes. En belasting. Dus een zorgmedewerker die door avond/nachtdiensten te draaien om zo een beetje meer inkomen te genereren voor haar kids moet een hogere boete betalen dan de Timmerman die ook wat extra inkomen genereerd door ’s avonds bij te klussen? Die laatste doe dat “natuurlijk zwart” dus dat wordt niet meegenomen. Nog daargelaten dat zwartwerken gewoon diefstal is van de maatschappij want niet bijdragen maar wel profiteren van de voorzieningen?
    1 point
  50. Het inkomens afhankelijk maken is m.i. niet de oplossing en niet eerlijk v.w.b. de gevaar zetting, die is immers gelijk. Ik denk dat de pak kans voor welke overtreding dan ook een grotere invloed heeft dan de hoogte van de boetes. Kijk maar naar het toenemende GSM gebruik en het toenemende niet gebruiken van de richtingaanwijzers. De kans op een bon is nihil en dus doet iedereen maar wat. Als breder wordt gecontroleerd vallen de rotte appels vanzelf door de mand. Snelheid kan nu eenmaal redelijk automatisch worden bekeurd, voor de rest moet de bestuurder worden aangehouden en daar is gewoonweg te weinig politie voor op de weg. Het zwaarder bekeuren van de meer bedeelden lost m.i. de verloederende verkeers-mentaliteit niet op.
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...