Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/08/2020 in all areas

  1. 2 points
    Één ding is te hopen dat er daar in Zweden geen internet is, zijn we in ieder geval op dit forum voorlopig verlost van al die verschrikkelijke onzin en gebral !! Wordt het toch nog een aangename tijd in deze crisisperiode. P.S. Voor dit soort eigenwijze bejaarden hoeven we dus NIET thuis te blijven.....
  2. 2 points
    Nee, in dit geval niet. Als door een paar eigenwijze ballen de hele crisis ook maar 2 dagen langer duurt heeft dat gevolgen voor iedereen.
  3. 2 points
    Hier heb ik maar 1 woord voor: Idioot.
  4. 2 points
    Inmiddels heb ik een TowBox gekocht. Erg mooie bak! Past ca. 350 liter in en je merkt er weinig van dat ie achter de auto zit.
  5. 2 points
    Wanneer leren we nu eens om niet serieus te reageren op de opmerkingen en loze kreten uit het sprookjesboek en de dikke duim van Henk.......? Het wordt zo langzamerhand in vele topics een behoorlijk storende factor in het delen van serieuze info en oplossingen.
  6. 2 points
    Total loss dus. En moesten we een andere. Na veel gezeik en geregel met de schadeexpert. Een gedeelte krijg je van de verzekering terug en de rest van een opkoper. Na een snelle actie van Durmi Wormerveer die ons voor weinig geld een demo Kia ceed station meegaf staat er inmiddels na krap 4 weken een nieuwe Niro voor de deur!
  7. 2 points
  8. 2 points
    Ik denk dat ik voor deze ga: 2. Een adapter uit één stuk van Brennenstuhl, die tot 13A gaat. Juist van dat merk zou ik het wel vertrouwen, toch? https://www.reichelt.nl/travel-adapter-gb-geaard-contact-tra-sk-gb-p107833.html?&trstct=pol_14&nbc=1 Ziet er Duits degelijk uit en is mooi compact.
  9. 2 points
    In principe heb je gelijk. Inmiddels heb ik wel wat meer ervaring met spullen die via Ali geleverd worden. Dat is eigenlijk een constructie net als bol.com hier; een heleboel bedrijven leveren via één online winkel. En je moet daar inderdaad goed kijken wat je nu eigenlijk krijgt. Sommige producten staat een heel summiere of zelfs geen fatsoenlijke beschrijving bij; dan moet je beoordelen op het plaatje en verder het risico nemen. Bij andere producten zie je een redelijk tot goed professioneel uitziende documentatie. Niet zelden blijken de prijzen van die producten dan ook verdacht dicht in de buurt te komen van wat ze hier kosten. In dit geval heb ik het toch daar besteld, niet alleen omdat ik hier geen geschikte stekker kon vinden (gaan allemaal maar tot 1,5 mm2 aderdikte en dat vind ik echt te dun), maar ook omdat ik redelijk vertrouwen in de kwaliteit van deze specifieke stekker heb (elektrotechniek is mijn vak) en omdat er expliciet bij staat dat de stekker geschikt is om dikke aders aan te sluiten tot 6 mm2. En dan moet ik straks als het hier is ook goed beoordelen. Tja, het financiële risico is beperkt, de kwaliteit lijkt me in orde.
  10. 1 point
    Ook dat herken ik. Alleen ben ik zo dom dat als de auto zuiniger wordt als mijn motor dat ik dan de tweewieler neem . Hierdoor gaat de tank dan tot wel 3 maanden mee
  11. 1 point
    We kunnen het helaas volgende week niet uittesten. Iets met een 'bier virus' ofzo.
  12. 1 point
    @Case Volgende week zou ik gaan ligfietsen in Denemarken maar de ferry is tot de 19e buiten gebruik, ik kom Duitsland niet eens uit... en wellicht wordt Duitsland inrijden idd zelfs onmogelijk. Wel vind ik de lockdown verkeerd om, de oudjes moeten binnen blijven zodat wij gewoon door kunnen met ons leven. Maar misschien is het voordeel van deze crisis dat de huizen eens wat goedkoper worden.
  13. 1 point
    Precies, Zweden heeft iets minder besmettingen dan buurland Noorwegen, maar intussen wel meer dan 6x zoveel doden t.g.v. corona. Misschien lukt het Henk ook niet eens om Zweden te bereiken, nu Duitsland overweegt de grens met NL te sluiten.
  14. 1 point
  15. 1 point
    Inderdaad, en sterker nog, ik wil er in juli graag naartoe op vakantie die al geboekt is. Maar goed, je kunt bij Henk net zo goed tegen een betonnen muur gaan praten, die luistert net zo goed
  16. 1 point
    Volgens mij is de Duitsche grens inderdaad nog steeds open... Of het echt slim is om het op te gaan zoeken is een tweede..
  17. 1 point
    Dat je niet steeds met je schenen tegen de kogel zit, als je in de kofferbak moet zijn...
  18. 1 point
  19. 1 point
    E-sim van de fabriek uit, UVO-connect
  20. 1 point
    live-service is Tomtom, apparaat niet.... Dus als jij tegen je navi wil spreken dat praat je tegen een apparaat en niet tegen de kaarten die daar in zitten.... Edit: wat Gerd Bartels dus ook al zegt. Edit2: foutje
  21. 1 point
    In Deze pdf staat, per type, wat er op het gebied van de software en de kaarten is veranderd/gewijzigd/toegevoegd.
  22. 1 point
    Maingau heeft gewoon een deal gesloten, daar is niks oneerlijks aan. Verder zullen we het nooit eens worden, dus laten we er maar over op houden. Jij vindt jatten kennelijk prima, zolang je de ander maar kan verwijten dat ie niet goed geeft opgelet, ik niet. Ik betaal liver voor geleverde diensten/ spullen. Als ik als taxichauffeur een tientje wisselgeld te veel teruggeef, waardeer ik het ook als de klant mij daarop wijst.
  23. 1 point
    Kreeg net fantastische factuur van Plugsurfing, over 12 laadsessies bij een en dezelfde paal, bij mekaar zo'n 360 kWh, alle laadsessies € 0,00. Totaal dus ook € 0,00. Zo zie ik ze graag! Zoals eerder gezegd, heb die laadsleutel opgezegd, gebruik nu de Ecotap laadsleutel, ook op hun app zijn de laadsessies bij die paal niet zichtbaar. Over gebeld, commentaar: ja, sommige netwerkbeheerders geven de data later door, hebben wij geen invloed op. (Zucht mijnerzijds). We wachten af.....
  24. 1 point
    Als je dat zelf wilt oplossen zul je met een multimeter aan de slag moeten lijkt me.....kijken of iedere pen van de connector die stroom moet krijgen wel stroom krijgt, weerstand van de massa meten enz. Misschien is er een OBDII storingscode ? Misschien beginnen met zekeringen controleren ( zover de wegenwacht dat al niet deed ) en de connectors schoonmaken van evt oxidatie. En kijken waar de massa kabel aan de carosserie vast zit. Die losmaken, goed schoonmaken en weer bevestigen kan rare electr(on)ische problemen verhelpen.
  25. 1 point
    De navigatie va Kia is waardeloos kan je totaal niet op vertrouwen ik stond eens op een plaats zo’n 300 meter van mijn bestemming stuurde hij mij 4 km om er te komen.
  26. 1 point
    Yep vloeistof koeling https://www.coolingzone.com/index.php?read=1740 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  27. 1 point
    Er is een update klaar voor de radio en de navigatie en na deze update komen de logo’s wel in beeld dus iedereen aan de update Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  28. 1 point
    Haha,toch nog goed nieuws in deze Corona tijden.
  29. 1 point
    Hij heeft door de vorm inderdaad goed zicht naar voor en achter, maar volgens mij is de e-Niro een slag groter. Heb zelf een e-Niro en de e-Soul nu als leenauto. Qua interieur, rij eigenschappen en bediening is het vrijwel hetzelfde. Alleen het design is net iets anders. Ook viel me op dat het scherm een slag groter en scherper is (soul), maar dat kan ook komen doordat ik het eerste model eNiro rijd.
  30. 1 point
    Alleen bepaal je dat niet zelf, maar je verzekering.....
  31. 1 point
    Ja weet ik. Middelste USB aansluiting onder radio. (Daar sluit ik ook mijn USB stick met muziek op aan.) Daarom vond ik dat doorvoergat ook zo handig, met de telefoon in het opbergvak. Kabeltje netjes uit het zicht.
  32. 1 point
    Achterlichten gaan niet branden bij DRL..
  33. 1 point
    Ik zag afgelopen zaterdag bij de Action een sigarettenstekker, met een 1,8 meter lang snoer er aan en op het einde een dubbel blokje met USB. Voor een scheet + paar knikkers.. Dan heb je nog maar 1 kabeltje naar achteren. Ik moest gelijk aan je denken.. Hoeveel makkelijker wil je het hebben? https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-duo-usb-autolader-/ 2,4 Ampere per poort, daar gaan je kinderen wel gelukkig van worden denk ik..
  34. 1 point
    En dan zeker ook nog weer een topic dat voor alle modeljaren is? Totdat er een breaking change is? En dan per uitvoering ook nog? Als je praat over een bende maken.. dan is dat denk ik de manier.
  35. 1 point
    Mooi! Fijn dat dit dus wel flink verbeterd is tov het model vóór de facelift. Sorry, maar de foto is van een pre facelift model hoor........ Op deze manier wordt er weer flink langs elkaar heengekletst zoals helaas bij vele topics gebeurd....... Het zou fijn zijn als iedereen in zijn profiel opneemt welk type, uitvoering en bouwjaar/model vd Kia Niro hij rijdt. Want er zijn inmiddels vele versies die rondrijden met flinke verschillen qua uitvoering, in- en exterieur. Hierdoor is het misschien mogelijk om elkaar wat sneller en beter te helpen.....
  36. 1 point
    Een beetje zoeken op Ebay en je vindt splinternieuwe voor een alleszins redelijke prijs (ongeveer 90 euro). Wel eerst even goed kijken of er nu Kia onderdeelnr 95780D4000 of 95780D5000 gemonteerd is.
  37. 1 point
    Ik heb gekozen voor een GDW. Deze is net wat steviger en kan een grotere kogeldruk (100kg) aan dan de concurrentie. Ook is de bevestiging van de kogel eenvoudig. De montage is eenvoudig als je een beetje handig bent en duurde bij mij ongeveer een uur. Ik heb een Erich Jaeger Elektrische set 13-polig die Kia specifiek is (schakelt parkeersensoren uit). Het monteren van deze set kost ongeveer een tot anderhalf uur, omdat je een zijpaneel moet verwijderen achter en wat moet zoeken naar de juiste kabels. Enige materiaal wat je nodig hebt is een goede momentsleutel en doppenset, schroevendraaier, combinatietang en stroommeter. Uiteraard is het handig dat de auto op de brug kan staan op hoog genoeg op een krik om er goed onder te komen voor de trekhaak te monteren.
  38. 1 point
    Jawel:- regels 168 en 171 gaven een foutmelding AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'expandtabs'. Uitcommentarieren van de regel lost het probleem op Is logging dus niet direct van belang- regel 131 geeft een foutmelding, urllib.urlencode moet in Python3 urllib.parse.urlencode zijn
  39. 1 point
    Als het goed is zie je in het overzicht ook de ‘current SoC’ naast de ‘planned SoC’.
  40. 1 point
    De cruisecontrol doet niks met de juiste snelheid, die zul je nog steeds zelf goed moeten zetten..
  41. 1 point
    Dit had ik gister ook.. wat ij toen heb gedaan is evNotify geopend en de verbinding gecheckt, deze lag eruit ofzo. Dus toen van tabbladen geswitched om de verbinding via het dashboard weer tot stand te brengen. Daarna deed abrp het weer. Dat witte scherm is een bug in abrp. Als deze geen verbinding kan maken met evNotify gaat ie “stuk”. Probeer wat ik hierboven heb gedaan eens.. wellicht werkt het ook voor je...
  42. 1 point
    Nee, want als je het artikel ff bekeken had, had je gezien dat het komt door de banden. De e-Niro wordt al vanaf het begin op Michelins afgeleverd en had (daarom?) al een groter WLTP-bereik dan de Kona. De Kona stond eerst op andere (goedkopere?) banden.
  43. 1 point
    Als de hybrid ook uit de fabriek in PYEONGTAEK komt net zoals de E-niro staat hij op de morning Lynn die aankomt op 19-4 in Rotterdam Via marine traffic kan je dit schip volgen
  44. 1 point
    Misschien makkelijker: https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wetten-regels-en-vergunningen/verkeerswetten/maximumsnelheid/index.aspx staan ook plaatjes in maar goed no offense, denk dat je met overdag rijden maar 100 mag op de snelweg je best goed zit en dan maakt het herkennen van de onderborden door de niro ook niet echt uit (aangepaste snelheden matrix borden herkent hij wel)
  45. 1 point
    Nou "gratis".... Zit gewoon in je premie verwerkt hoor. Overigens niet alleen bij schadenet een leenauto, maar bij elke schade-hersteller waar jouw (of lease-maatschappij-) verzekering mee samenwerkt, in geval van all-risk.
  46. 1 point
    Op mn mobiel gebruik ik daarom de app TapaTalk. Dan staat de reclame in ieder geval in lijn met de berichten, nog niet meegemaakt dat het er overheen wordt geprojecteerd.
  47. 1 point
    Het moment dat je je auto parkeert en toch nog achterom moet kijken... Dat heb ik de afgelopen auto's nog niet zo gehad.
  48. 1 point
    @Sigmasailor Zoals het plaatje van @Bram E-Niro hierboven al laat zien hebben veel van die stekkers die hier verkrijgbaar zijn een maximale aderdiameter van 1,5 mm2 voor je kabel. Da’s niet fijn. Daarom bestelde ik net deze plug bij Ali, omdat die aderaansluitingen tot 6 mm2 heeft! UK, Ireland, Rewireable Main Power Plug BS1362 13A Fused Black Color https://a.aliexpress.com/_BU0EMt En verder vond ik twee dingen die ook niet slecht lijken en hier in NL verkrijgbaar zijn: 1. Een heel aparte verloopstekker die je aan de ‘gewone’ stekker van je granny-kabel vast schroeft. Voordeel van dit ding is dat je de status (schoon? ingebrand?) van de contacten goed in de gaten kunt houden. https://www.reichelt.nl/scp3-adapter-duitse-schuko-stekker-naar-uk-voedingsstekker-conf-conv-scp3-bk-p163708.html?&trstct=vrt_pdn&nbc=1 2. Een adapter uit één stuk van Brennenstuhl, die tot 13A gaat. Juist van dat merk zou ik het wel vertrouwen, toch? https://www.reichelt.nl/travel-adapter-gb-geaard-contact-tra-sk-gb-p107833.html?&trstct=pol_14&nbc=1
  49. 1 point
    Die dingen wil ik juist vermijden. Voor een eurotje kan je niet veel verwachten en het lijkt me behoorlijk plastic achtig. Zoals het er nu uitziet koop ik wel de losse onderdelen en maak ik zelf een verloop kabel. Het zal een 13A UK plug worden omdat 16A kennelijk niet bestaat? Past natuurlijk ook mooi bij de 10A laad instelling van de Granny.
  50. 1 point
    Grappig bedacht https://camwipe.com/#!/products/kia-niro-rear-camera-wiper geen idee of het werkt
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...