Jump to content
  • Sign Up

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/25/2019 in all areas

  1. 4 points
    De sticker zit toch aan de achterkant, net als het kenteken van de caravan? En de foto is van voren, knappe jongen die dan de sticker of plaat kan zien. Dus kan er geen onderscheid worden gemaakt
  2. 4 points
    zo en nu weer on topic het gaat hier over laadpalen en niet over wie dom is ?? of een trol topic even een beetje opgeschoond gaarne het beschaaft te houden maar aan sommige hun taalgebruik / schrijfkunsten te zien ???? zou ik zeggen niet meer op reageren kun je je ook niet ergeren
  3. 3 points
    Bijna; instappen, deur dicht, GORDEL OM, aanzetten anders gaat hij alsnog piepen :)
  4. 3 points
    Hier het plaatje als je geen omkeerinrichting hebt... En technisch heb je dan wel een warmtepomp, maar geen efficiënte verwarming: groot gapend gat En het verschil met wel een omkeerinrichting (en wat je wilt zien als je de motorkap optilt):
  5. 3 points
    Ik zal jouw vraag morgen eens goed lezen en beantwoorden. Mohammad hier
  6. 2 points
    Volgend jaar pas..? Je mag best eerder gaan hoor....
  7. 2 points
    Is inmiddels 90 euro had ik vernomen maar ik laat het voor 2 tientjes meer om de hoek doen nu bij dutch dutch
  8. 2 points
    Ik rij dan kennelijk met een niet gekeurde flut combinatie altijd harder dan 80 en met altijd geluk hebben..? Wat onverantwoord... Heb ik toch altijd geluk kennelijk.. Even snel afkloppen dan maar... En op de terugweg uitkijken voor die liggende loerende polizei dus...
  9. 2 points
    Was het maar een tomtom, dan was het waarschijnlijk een goed systeem geweest. De navigatie gebrokt de services van tomtom, maar is een ander systeem.
  10. 2 points
    ik heb 1 zoekopdracht gegeven en vond meteen wat ik zocht was vast een erg korte research .
  11. 2 points
    Mijn ervaring mon cher... En Jip en Janneke taal is denigrerend naar de EV-prospects toe, het zijn geen kinderen van vier jaar oud hoor. Er is alleen veel desinformatie dus een lijstje feiten zou handig zijn. Denk hoeveel Ampere er aangeboden wordt maximaal in een thuissituatie met de verschillende aansluitwaarden die mogelijk zijn in de meterkast en welke laadpaaltypen (1- of 3-fasen) zorgen voor welke maximale laadstroom. Dat zijn namelijk de vragen die je hier op het forum leest. En nogmaals, toen ik mijn auto kocht werkte er géén electronica ingenieur bij Kia, misschien is dat nu anders.
  12. 2 points
    Sorry dat het even duurde. Was vergeten dat ik een Rugby toernooi had. Vanochtend eindelijk weer thuis. Ik heb mijn post ge-update met nieuwe versies en links die ik op mijn Kia Stonic getest hebt. Hiermee moet het dus echt lukken, en anders doe jij iets fout https://mohammad.moghtader.net/meer-controle-over-je-kia-of-hyundai-hebben/
  13. 2 points
    Als ik mijn Proceed volgens planning geleverd krijg en er over paar maanden idd alsnog een ander dashboard in komt heb ik gelijk een vrij unieke auto... Gelijk een collectors item... zonder dollen, vanmiddag vanwege terugroep actie van de Niro even bij de garage geweest. Dus gelijk even geklets met mijn verkoper. De levering van de ceed is momenteel inderdaad problematisch. Mijn Proceed zou echter nog steeds op levering rond 22 juli staan (1e week mei besteld) Wist niets (of wilde van niets weten) over eventuele milieu eis problemen. Nieuw dashboard leek hem ook onwaarschijnlijk. Ik betaal mijn auto uit eigen zak. En gekocht omdat ik hem mooi vind zoals die is. verandert dat straks maakt hem voor mij niet minder mooi, andersom misschien wel... Is voor mij ook niet anders als andere dingen die je koopt, fototoestel, tv etc. paar weken of paar maanden later is er wel een nieuwer model... ik ga blij zijn als mijn Proceed geleverd wordt volgens planning. Met over paar maanden mogelijk een 1e model dashboard...
  14. 2 points
    Klopt. Hier moet in de groepenkast nog een gewone aardlekschakelaar gemonteerd worden. De extra voorgeschreven gelijkstroombeveiliging wordt door de paal verzorgd Maar toch even een kleine correctie om (verdere?) verwarring rond dit toch al lastige onderwerp te voorkomen: Installatieautomaten (zekeringen) hebben karakteristiek A/B/C Aardlekschakelaars zijn van het type A/B
  15. 2 points
    Als je overigens de scanner in de stekker achter het zekeringen klepje wilt laten zitten, kan het klepje niet meer dicht. Het klepje zit stak tegen de kale stekker aan. Ik heb een plat verlengkabeltje voor de scanner, maar ook die is nog te dik. Ik heb de klipjes waar de connector mee op zijn plek zit ingedrukt en de conector richting de zekeringenplaat gedrukt, daar de verlengkabel weer op. Nu kan het zekeringenklepje wel weer dicht, zie je er niets meer van.
  16. 2 points
    Ok! Check hier anders: Review: TomTom GO Navigation CarPlay brengt de basisfuncties naar je autoscherm https://www.iculture.nl/apps/tomtom-navigation-carplay-review/
  17. 2 points
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een echte installateur met actuele parate kennis hiervan vindt. Het zijn nu vooral interpretaties van in Google gevonden feiten uit Cobouw en zelfs de NEN 1010 (kennelijk alleen de veranderingen). Het is zo makkelijk om de echte context verkeerd te interpreteren. Ik heb een kennis (werkt bij Liander) die het misschien echt weet en ga er wel eens achteraan.
  18. 2 points
    @bob Niet iedereen werkt op jouw manier, dat is wel gebleken.
  19. 2 points
    Nee helaas, dit is NIET een aardlekschakelaar type B. Wat je op dit plaatje ziet is een installatieautomaat (=zekering) met B-karakteristiek. Laat je dus niet in verwarring brengen door die B die erop staat. Ik kan het kennelijk nog steeds niet vaak genoeg zeggen (mss moet ik er morgen eens een apart draadje voor opzetten?): een installatieautomaat met B-karakteristiek is iet totaal anders dan een aardlekschakelaar type B. Helaas hebben beide een "B" in de naam, maar dat is dan ook de enige overeenkomst.... Nee. En om verwarring te voorkomen: een aardlekautomaat? Bedoel je een zogeheten 'alamat'? Dat is een installatieautomaat + aardlekschakelaar in één. En NEE, er bestaat voor zover ik weet géén alamat waarbij de aardlekschakelaar van het type B is. Dat is de technische (en functionele) omschrijving van wat er voorgeschreven is. Een "aardlekschakelaar type A, aangevuld met geschikt materiaal dat uitschakeling van de voeding waarborgt bij een DC-foutstroom van meer dan 6mA" is wat we in de praktijk een aardlekschakelaar type B noemen, voor zover ik weet. Mogelijk dat er laadpaalfabrikanten zijn (of anderen) die deze detectie van de gelijkstroom-foutstroom van meer dan 6 mA op een andere manier realiseren. In dat geval is die te combineren met een aardlekschakelaar type A. Maar dan moet wel heel specifiek en letterlijk omschreven zijn dat uitschakeling van de voeding gewaarborgd is bij een DC-foutstroom van meer dan 6mA. Ik heb wel omschrijvingen gezien dat er detectie is van gelijkstroom-foutstromen, maar daar stond die waarde van 6 mA niet bij. Dat voldoet dus niet. In de praktijk kom je dus bijna altijd uit op het gebruik van een losse aardlekschakelaar type B + een installatieautomaat van de voor die situatie gepaste waarde.
  20. 2 points
    Hmmm, leert onszelf kennen hè, Hollanders die eerst een handleiding lezen alvorens een product in gebruik gaan nemen. LOL, dacht het niet. Maar goed, ik zal dat schrijven eens ter hand nemen en aanschouwen in welke snelheid we belanden.
  21. 2 points
    Meeder, Mee eens. Natuurlijk wil je je auto maximaal beladen ten opzichte van de caravan. Maar in het voorbeeld van Iyyna heeft hij zijn auto al maximaal beladen. En ik wilde alleen wijzen op de beladingsmogelijkheden van de caravan zodat de bagage die hij wil meenemen immers in de caravan kan beladen. Ik rij al jaren met een caravan en heb de vorige eens laten wegen. Ik kwam beladen op 1520kg terwijl hij 1500 mocht wegen. Het was een Sprite Cruzer 492 SR. Mijn ervaring is als je normale dingen in de caravan belaadt (geen zware voortent, een extra absorptiekoelkast, zware parasolvoeten, enorme voorraden voedsel en vooral geen zware dingen zoals zakken aardappels, kratten bier, etc) dat je dan zelden teveel meeneemt. En de zware dingen leg je dan in je auto. Maar meten is weten. Helemaal gelijk. Ook deze caravan zal ik binnenkort eens laten wegen. Dan weet ik ongeveer hoeveel "ruimte" ik heb. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Desalniettemin dank voor je opmerkingen.
  22. 2 points
    Op zich is je berekening wel juist. Maar ergens houdt het natuurlijk op. Je kunt 7 personen vervoeren. Je kunt ook nog een zware caravan trekken. Als je de achterste rij als zitplaats gebruikt dan wordt het erg moeilijk om nog veel meer te nemen. Het ontbreekt je dan gewoon aan ruimte. Je wilt een relatief zware caravan trekken èn je wilt met 6 personen reizen. Als een van beide situaties niet van toepassing is is er niets aan de hand. Ik zou zeggen: je had een andere auto moeten kopen. Let wel: ik rij ook een Sorento uit 2016 en rij met een 1800kg zware caravan. Maar omdat we veelal maar met ons tweeën reizen (hooguit af en toe de kleinkinderen die mee gaan) is er niets aan de hand.
  23. 2 points
    @Hippe lipde ExecutiveLine heeft toch sowieso alles van de DynamicLine, met aanvullend nog een hele rits extra opties? Dus de UVO app heb je altijd.
  24. 2 points
    Dat de auto vol toeters en bellen zit, dat weten we allemaal. En ook dat het menigeen zo nu en dan teveel wordt. Zo ben ik er nog steeds niet achter waarom ik een bepaald geluid te horen krijg. Als ik aan het eind van de rit de auto uit zet (nou ja 'uit', er blijft van alles aan staan tot je de deur open doet), en ik stap uit, dan hoor ik een bong, bong, bong, bong.... Dat klinkt als een waarschuwing dat ik iets niet goed doe. Maar er staat nix op enig display en in geen boekje heb ik nog kunnen vinden waar dit op slaat. Het zou bij dergelijke akoestische meldingen toch wel handig zijn als ze ondersteund worden door een tekstmelding op een display ergens.....
  25. 2 points
    Ah kijk, je bent er vroeg bij vandaag. Dank voor je reactie. Ik ga eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen. Als dat lukt, dan maak ik mss nog een specifieke handleiding om dit te implementeren en dan zijn er vast een aantal EV-rijders erg blij.
  26. 1 point
    Hij is inmiddels in m'n bezit. Erg fijne auto. Nu nog alles aan het ontdekken vwb de mogelijkheden...… Btw, ik ben uitermate tevreden met de kwaliteit van de audio. Erg tevreden met de JBL configuratie ….
  27. 1 point
    Vraag is al vaker voorbij gekomen. volgens mij helaas nog steeds niet mogelijk.
  28. 1 point
    Ik kwam weer een leuke (veiligheids) gatget tegen Blinde en dode hoek herkening bij de high end voertuigen is dit standaard
  29. 1 point
    Kogel is door de kerk, de auto wordt 26 juni voor mn deur afgeleverd. Toch iets eerder dan de week van 4 juli gelukkig. Heb een ZJ kenteken.
  30. 1 point
    Dit klopt niet helemaal Ton . De zappi weet dat er bv 40a over jou netaansluiting beschikbaar is . Hij gaat laden met een X aantal ampere stel 20a . hij meet dan dat er bijvoorbeeld 10a uit je netaansluiting onttrokken wordt en berekend op die manier dat er dus 10a van de zonnepanelen komt . Maar hierbij gaat hij niet van je verbuikers in huis uit dit kan hij immers niet weten. Stel dat die 5a opnemen dan leveren je zonnepanelen dus 15a ipv de berekende 10a . Het werkt dus idd wel met 1 ct klem maar niet helemaal correct als je bv de eco modus wil gebruiken zal hij dus niet alle zonnestroom in je auto laden maar alleen het deel dat overblijft na gebuik in huis . hij meet dan op de 1e ct klem en zorgt er voor dat er niks ( tot je aan de max laadstroom zit van je auto ) aan het net terug word geleverd wordt.
  31. 1 point
    De mijne is via Alfhabet lease besteld eind februari dit jaar eind maart stond ie voor de deur... Dus proberen waard denk ik zo.
  32. 1 point
    Er is maar 1 fase bedraad aan de e-Niro kant, ik meen de R (of L1). Maar welke fase je er in huis aan knoopt mag je zelf weten (of aan de monteur doorgeven). Sterker nog: het is raadzaam om het gebruik van je verschillende fases in kaart te brengen. Bij mij bleek alleen de vaatwasser als “grootverbruiker” op L3 te zitten (kookplaat, oven, wasmachine, droger allen op L1 of L2). Nu gaat ie dus alleen een beetje trager laden als de vaatwasser aan staat.
  33. 1 point
    En wat wil je daar mee zeggen Henk? Het gaat er niet om of het er standaard op zit maar het gaat om de werking van het systeem.
  34. 1 point
    Ziet er fantastisch uit! Dat is ook het eerste wat ik ga doen. Moet je wel de juiste lampen hebben want ik zie ooit auto’s voorbij komen die gewoon te blauwe leds gebruiken. Dat ziet er echt niet uit. Volgens mij is het wel lastig om de led kleur zichtbaar te krijgen op een foto toch? Hoe zit dat met het dimlicht? Ik had deze wat blauwer verwacht zoals xenon eigenlijk. Of is dat ook gezichtsbedrog op foto’s? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  35. 1 point
    Hier hetzelfde verhaal, vorige week heeft mijn werkgever de handtekening gezet voor een E-Niro voor mij die bij de LM in Q4 van dit jaar binnen gaat komen. Ik heb op dit moment (nog) geen keuze uit kleuren, maakt het wel een beetje spannend.
  36. 1 point
    Hij ziet er heel mooi uit! En goed om te horen dat de DCT zijn werk op aangename wijze doet. Ik heb er intussen ook een besteld, maar ja, wachten duurt lang....
  37. 1 point
    De dealer heeft het opgelost, ze hebben gewoon de zoemer eraf geknipt en met tape afgeplakt. Was alleen nodig voor de Duitse markt. Maargoed, verder heel blij met de trekhaak, zit stevig en fietsendrager past er netjes op!
  38. 1 point
    Ziet er super gaaf uit! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de 1.4 [emoji4] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  39. 1 point
    Het is gelukt, inderdaad hard er trekken.
  40. 1 point
    En ik kan je uit ervaring vertellen dat laden met 30A prima te doen is, ik heb wel eens stroomuitval gehad omdat ik alle zware verbruikers had aangezet wat er maar een beetje power kon trekken om te zien of de Zappi ingesteld op 31.8 of 32A het zou trekken. Nou, dat deed hij dus niet... Er ging dik 40A mijn huis in waarvan +- 32A naar de auto, en ongeveer 6 a 7A naar de kookplaat en daarnaast nog een waterkoker ofzo. Ineens vond de toegewijde autogroep het niet leuk meer en schakelde zichzelf uit. Daana heb ik de Zappi teruggezet naar 30A en met de kookplaat en andere verbruikers is de Zappi nooit meer uitgevallen.
  41. 1 point
    Kan het zijn dat je een verkeerd deel van 722 bekijkt? Want kijk eens naar dit artikel (uit mijn post van 26 april op het Tweakersforum). In dat artikel staat: “Voor het bepalen van het benodigde vermogen mag geen reductie worden toegepast door middel van een gelijktijdigheidsfactor. Indien speciale voorzieningen hiervoor zijn aangebracht zoals een regelsysteem, dan kan echter wel met een gelijktijdigheidsfactor worden gerekend.” En om die gelijktijdigheidsfactor gaat het nu. Even verder staat: “Op één fase tegelijk opladen, wassen en drogen is een recept voor overbelasting. Dit kan op een aantal manieren worden voorkomen: - het continue vermogen van het oplaadpunt beperken, zie ook stuursignalen tussen oplaadpunt en voertuig; - het opladen handmatig uitstellen wanneer er bijvoorbeeld nog moet worden gewassen; - de aansluiting op het elektriciteitsnet verzwaren; - dynamisch het vermogen van het oplaadpunt aanpassen. Voor deze laatste optie zijn de eerste commerciële producten beschikbaar. Hierbij wordt de stroom gemeten door de hoofdbeveiliging van de installatie. Als daarop overbelasting dreigt, dan kan een dergelijk oplaadpunt via een regelsignaal het oplaadvermogen van de auto (tijdelijk) reduceren.” En dát is dus het punt waar het om gaat. Dat ‘dynamisch aanpassen van het vermogen van het oplaadpunt’ is wat wij in goed Nederlands ‘loadbalancing’ noemen. Het is dus gewoon toegestaan. En wie daar anders over denkt, en daarvoor sta ik open, daarvan hoor ik graag de argumentatie, maar dan wel inclusief de uitleg van rubriek 722. Anders ben je onvolledig of steek je je kop in het zand.
  42. 1 point
    als de battery leeg is en hij doet niks krijg je de melding dat de sleutel niet aanwezig is je zou je auto dan moeten kunnen starten door met de kop van je sleutel de start knop in te drukken zo als hier boven ook al is aan gegeven maar het kan ook zijn dat de zekering van de binnen verlichting stuk is dan start ie ook niet meer
  43. 1 point
    Wat als.. wat als niet.. Druk maken over het ongewisse uitde toekomst heeft erg weinig of geen zin volgens mij.. misschien komt de auto toch precies zoals overeengekomen, misschien zelfs ook wel met gratis zelfs meer dan de bestelde opties. Vaak krimpen de verschillende pakketten en krijg je bij een upgrademeer opties voor zelfde bedrag om auto interessant te houden en ivm concurrentie. Je hebt een contract getekend voor levering van een bepaalde auto/uitvoering etc. Het is aan de dealer om daar aan te voldoen, kan hij niet leveren zoals afgesproken en komen partijen er niet uit kan contract ontbonden worden. En ik verwacht van mijn dealer dat hij mij informeert als er bijzonderheden te melden zijn over aflevering van de door mij bestelde auto
  44. 1 point
    Tot nu toe 955 km gereden , naar volle tevredenheid , wat een heerlijke auto , soepel schakelen en de motor is lekker pittig , wel voorzichtig in de toeren nog ( niet boven de 3000-3500 ) ook erg blij met het schuif/ kanteldak , lekker straks in de zomer.
  45. 1 point
    Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto! Erg mooi in het wit waardoor de lijnen en de accenten mooi geaccentueerd worden. We twijfelden tussen een rode (onze eerste keuze), maar na het zien van witte demo waren we meteen overtuigd. Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een comfort. Stevig geveerd, goede wegligging en in bochten strak. Erg stil van binnen. De banden hoor je daardoor wel (Michelin Primacy 3). Automaat schakelt bijna onmerkbaar. Ik heb nog niet handmatig met de flippers hoeven te schakelen voor bochten omdat ik het idee had in een verkeerde versnelling te zitten. Acceleratie, met beleid nog even, prima. De stoelen zitten echt geweldig, goede instelbare lende-steun en goede zijdelingse steun tot aan de schouders. Door een rugblessure is een goede stoel voor mij cruciaal. Ook de afstandsradar reageert alert, alhoewel soms iets te doordat ie dan erg krachtig afremt. Wat ik wel als nadeel ervaar is dat telkens de holdknop, voor het stilstaan bij een verkeerslicht, moet activeren en in mijn geval de lane assist (LKA) de-activeren. Dit zou mijn inziens softwarematig naar behoeven ingesteld moeten kunnen worden. Helaas is dit -nog- niet mogelijk. Erg veel positieve reacties op de auto gehad!
  46. 1 point
    Ach ja, natuurlijk. Nu nog uitvinden hoe dat derde achterlicht open kan.
  47. 1 point
    Veel plezier , en veel veilige kilometers , wij vinden het ook een geweldige auto .
  48. 1 point
    Misschien wel belangrijk om te weten welke trekhaak je krijgt, dit in geval met de "wiebelhaken" die veelal gemonteerd worden, lees het topic er maar eens op na, " topic afneembare trekhaak, hier wordt ook uitvoerig over de vaste trekhaken gediscussieerd.
  49. 1 point
    Het is niet ondanks maar dankzij de Fiat motor. Door de invloed van Fiat zijn deze auto’s juist veel beter geworden.
  50. 1 point
    even de mood verlichting bijgewerkt in de auto nu ook in de deurgreep aan de binnenzijde leds geplaatst
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...