Klassement


Populaire bijdragen

Tonen van de leukste bijdragen sinds 19-07-17 in alle secties

  1. 4 punten
    Je begrijpt het niet helemaal. De hotspot (gsm naar WiFi) gaat uit zodra de telefoon zelf naar WiFi overschakelt, bijvoorbeeld als je thuis komt binnen je eigen WiFi netwerk. Dat moet wel en gebeurt bij Android en ook bij Apple. Daarom moet je steeds als je weer is de auto stapt en van je telefoon een WiFi Hotspot wilt maken voor je navigatie deze weer terug aan zetten. Het BlueTooth daarentegen blijft op je telefoon wel aan staan want die heeft niets met GSM of WiFi te maken. De Niro zal dan ook, zodra je binnen het BlueTooth bereik komt (plm. 10 meter) automatisch contact maken met je BlueTooth van je telefoon zodat je handsfree kunt bellen. De app herkent dat de Nito contact maakt met je telefoon via BlueTooth en de app zet dan je hotspot aan en neemt zodoende de "3 seconden" (??) werk uit handen. Toch is dit handig omdat je (althans ik) vaak bij het instappen vergeet om direct elke keer de telefoon uit mijn zak te halen om dit te doen en dus de verkeersinformatie mis. Dat merk ik tijdens het rijden, maar het is errug gevaarlijk om dan al rijdend je telefoon uit je zak te peuteren en de hotspot aan te zetten. Bovendien is de boete Euri 340,-..... Toch wel handig zo'n app (als die werkt)
  2. 4 punten
    Rechts uiteraard ook gelijk gedaan op dezelfde manier: En de rechterkant is ook klaar. Het volgende project wordt het plaatsen van de actieve subwoofer onder de bijrijdersstoel. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  3. 4 punten
    De beste oplossing als je ISG wilt is doorsparen voor een Niro ....
  4. 3 punten
    Interessante materie, over het remsysteem. Maar het gaat niet (meer) over de CC update.
  5. 3 punten
    @RobertKia83 JE BENT EEN HELD! Waardevolle bijdrage voor dit forum. Het valt niet mee als je lekker aan het klussen bent elke keer te stoppen om foto's te maken.
  6. 3 punten
    Dat zijn mooie getallen! Mijn Picanto TA (MY2011) heb ik inmiddels 5,5 jaar en hiermee passeer ik volgende week ook alweer de 140k zonder enig motorisch probleem.
  7. 3 punten
    Ik kan hier wel antwoord op geven. De electromotor, die als generator werkt, zorgt voor een groot deel van het remmend vermogen. Om dat te realiseren remt het rempedaal normaal gesproken niet maar stuur een computer aan (Brake by wire) De computer berekend aan de hand van de gewenste remwerking de benodigde remenergie. In eerste instantie wordt hier de elektromotor voor ingezet. Als die niet voldoende vertraging oplevert wordt er bij geremd via de normale remmen. Hoe komt het dan dat het remmen zo natuurlijk aanvoelt? Het rempedaal zit aan de hoofdremcilinder. De hoofdremcilinder is door middel van twee magnetische ventielen afgesloten van de rest van het remsysteem. In dat circuit zit een remdruksimulator ingebouwd. Die simuleert de tegendruk zoals je normaal ook ervaart. Als de elektriciteit uitvalt worden de magnetische ventielen geopend en wordt de hoofdremcilinder verbonden met de remmen. Zo kan je ook bij calamiteiten gewoon blijven remmen.
  8. 3 punten
    @ Murcielaygo Dit is de brief van KIA m.b.t. verlenging garantie als de auto nog geen 150.000 km heeft gelopen. Het is een coulancegarantie. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
  9. 3 punten
    ja ik denk ik meld het maar dat ik niet achteraf te horen krijg als ik dat had geweten
  10. 3 punten
    Vandaag de picanto op mogen halen....mijn eerste auto die ook nog ruikt naar een nieuwe auto...
  11. 3 punten
    Vandaag de handtekening gezet. Het wordt een Niro Dynamic met vaste trekhaak in de kleur cerulean blue. Levering 3e of 4e week september. Dat laatste op mijn verzoek.
  12. 2 punten
    Heb zelfde sub en ook vervelend licht. Heb er een stukje zwarte elektra tape op geplakt. Werkt prima.
  13. 2 punten
    Zo hierbij weer een update qua foto's: Massakabel gemonteerd: Het geheel ingevet met zuurvrije vaseline: Hierna de aansluiting van de voedingskabel op de sub klaargemaakt : En de remote 12v on: Sub alvast onder stoel geplaatst en rca kabels ingeplugd en samen als bundel ingetaped tot aan de dorpel. Kabels lopen door het gat in het tapijt waar ook de stoelbekabeling uitkomt onder het tapijt om er bij de dorpel weer uit te komen: Daarna de kabels langs de dorpelbekabeling gelegd: En richting handschoenvakje (deze is heel simpel te verwijderen door de pluggen in het vakje zelf links en rechts een kwartslag te draaien en eruit te trekken. Dan kan je het handschoenvak losklikken/trekken van de scharnieren) De voedingskabel en remote volume control heb ik hier opgesplitst van de bundel en apart onder het tapijt laten lopen richting middenconsole, de rest bovenlangs langs achterzijde van de scharnierpunten handschoenvakje met tiewraps. De rca kabels en remote level control heb ik opgeschoten(overtollige kabels opgewikkeld) in de ruimte onder de bekerhouders van het middenconsole en hier vastgemaakt met tiewraps: Vanuit hier gaan de rca kabels naar de autoradio. De remote volume control heb ik op de volgende manier geplaatst met klittenband: Overigens stoor ik me nog steeds aan dat felle ledje, moet ik nog ff wat dimmen.. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  14. 2 punten
    Dat was het dus. Met dat ik jouw berichtje kreeg zat ik net een filmpje te kijken voor het vervangen van het filter. Geen idee dat ie daar zit, maar nu wel. Even goed uitgeklopt en schoongemaakt met een kwast. Gelijk 100% beter. Maar wel eerdaags een nieuwe bestellen maar ...
  15. 2 punten
  16. 2 punten
    Van het weekend weer verder gegaan met het inbouwen van de subwoofer. Ik heb vanwege tijdsgebrek niet heel veel foto's kunnen maken, maar achteraf nog zoveel mogelijk geprobeerd vandaar dat op sommige foto's de sub al geplaatst is. Eerst gezocht naar een geschikt massapunt. Hiervoor eerst maar eens bijrijdersstoel losgemaakt. Deze zit met 4 torxbouten vast: Dan kan je de stoel naar achtet kantelen maar let op dat je de bekabeling van de stoel zelf niet los trekt: Deze uiteindelijk gevonden onder de stoel op de balk waar de voorste bouten van de stoel in vastzitten. Hier zat al een gat met draad waar ik handig gebruik van kon maken: Kabel routering geprobeerd en alvast oppervlak rondom bevestigingspunt massa kaal geschuurd met de dremel: Massakabel verder klaargemaakt: To be continued..... Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  17. 2 punten
    Altijd weer jammer dat een discussie moet uitdraaien op waarom het een beter is dan het ander terwijl dat niets met het originele onderwerp te maken heeft. Wel of geen Apple, wel of geen Android, dat de één beter is dan de ander, het kan een leuke discussie zijn maar hoort niet thuis in het Kia forum. Terugkomend op het aan en uit zetten van de hotspot bij een Apple device; het is nog iets eenvoudiger. Wanneer je het contact van je auto aanzet en je gaat op je iPhone naar de hotspot instellingen dan is dat voldoende. Op het moment dat die pagina (op je iPhone) voorstaat connect de Kia met je hotspot. (Uiteraard moet dan ooit eerder verbonden zijn geweest en moet het wachtwoord niet veranderd zijn). Het uit en weer aanzetten is niet nodig! Uiteraard hoeft deze pagina niet voor te blijven staan.
  18. 2 punten
    Dat lijkt eenvoudiger dan het is. Een kofferbak is nl. niet mooi rechthoekig van vorm, maar ik zal een poging wagen. De breedte van de kofferbak van de Niro is tussen de 100 cm. en 104 cm. Dit heeft oa te maken met de accubak die achterin zit De diepte vanaf de achterbank in normale positie tot aan de achterklep is 74 cm. (onder) tot 50 cm. (boven). Zowel de leuning van de achterbank als de achterklep staan immers schuin De hoogte in normale bezetting gemeten vanaf de dubbele bodem tot aan de afdekhoes is 40 cm. Maar daaronder zit de dubbele bodem met diverse bakjes van polystyreen. En daaronder het reservewiel opgeborgen. Standaard situatie. Die bakjes nemen nogal wat ruimte in maar ze kunnen er uit (zitten met 8 schroefjes vast) en dan heb je 12 cm. meer hoogte. Ik heb zelf voor de vakanties een houten plaat op maat gemaakt van 1 cm. dikte die ik, nadat de bakjes eruit zijn, op de bodem leg voor bescherming. Daarop leg ik de kofferbakmat (accessoire). Het voordeel is dan dat ik de koffers rechtop naast elkaar onder de afdekhoes kan zetten. Plaat onderin de koffer ligt 12 cm. dieper in de kofferbak. Daarop weer de kofferbakmat.
  19. 2 punten
    Dank je wel[emoji1] ik hoop dat andere mensen er ook wat aan hebben en tegenwoordig maak je met je mobiel gelukkig snel een fotootje. Kleine moeite [emoji6][emoji6] Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  20. 2 punten
    Met 2 linkerhanden lukt het nog wel om de oven aan te zetten
  21. 2 punten
    en dit moet je wel durfen als het fout gaat kost het je een koplamp of zo
  22. 2 punten
    Het zou idd een vreemd verhaal zijn dat een fabriek twee soorten banden maakt. Twee keer zoveel matrijzen, dubbele voorraad, magazijnruimte wat denk je wat dat allemaal kost. Wat Murcielaygo al zegt dan zijn die kosten te hoog. Bij de controlebeurt met 9000 km zag ik op het rapport staat 6 voor en 6,2 achter Dus dan zou de 6,5 - 7 mm wel aardig kloppen lijkt mijn bij nieuw staat. Met de vorige auto stond er met 45000 km nog voldoende profiel op dat ik deze inruilde. Dus ik maak me niet druk om de banden. In sjoemelbanden geloof ik nu niet direkt. Maar je bent bij de bandenhandel geweest en die heeft 9 mm gemeten. Wat zei die hier over? Dat zijn vaak de experts.
  23. 2 punten
    Er is bij mij geen bekabeling aanwezig in de deuren dus zal deze zelf moeten maken. De bekabeling is wel voorbereid tot in de stekker die in de b-stijl zit. Eerst moet de afdekkap van de b-stijl binnen los door om te beginnen de dorpelstrips links en rechts van de kap iets omhoog te trekken daarna kan je de uiteindes onderzijde van de b-stijl kap losmaken. Dan aan de bestuurderskant het rubber van de b-stijl vanaf de dorpel lostrekken tot iets boven de bovenzijde van de kap. Dan kan je hem aan de bovenzijde met een hulpstuk voorzichtig loswrikken en zo verder naar beneden en daarna als hij loszit hem met een omhooggaande beweging losnemen. Er zit namelijk nog een klein pennetje aan de binnenzijde van de kap die alleen loskomt bij het omhoog schuiven. Hierna zit er een stekker in de b-stijl die je los moet maken: Aan de deurzijde de rubberen darm lostrekken: Dan zie je dit: Door de weerhaakjes in te drukken kan je deze stekker eruit halen: Hierin zitten geen contactpennetjes voor de speakers alleen voor de c.v., die maak ik er zelf in: In de stekker van de b-stijl binnen zitten ze wel, onderin 3e en 4e gaatje: Hierin zit een rode (+) en blauwe (-) kabel (speaker linksachter): In de stekker van de deur ga ik zelf de originele contactpennen plaatsen, deze heb ik van een erg behulpzame medewerker van de lokale dealer gekregen: Eerst speakerkabel via de deur door de darm heen getrokken: Hierna de contactpennen bevestigd aan de kabel: En dicht gesoldeerd: In de stekker van de deur moet je eerst het zwarte bruggetje loswippen: Daarna de pennen in de stekker gestoken: Bruggetje terugplaatsen: En voila, de stekker is klaar: Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  24. 2 punten
    En waar blijven die millimeters dan volgens jou? Worden die er vooraf afgesleten? Want ik durf je op een briefje te geven dat bandenfabrikanten geen "afleverbanden" maken naast "verkoopbanden". Als je weet hoe banden gebouwd worden weet je hoeveel werk dat zou zijn. En veel werk = veel kosten. Meer kosten dan ze aan jou eerder zouden kunnen verdienen omdat je banden "op" zijn.
  25. 2 punten
    Zo ben weer verder gegaan met de boxen in de achterportieren. Eerst raamslinger verwijderen met handig klauw hulpstukje om zo het borgringetje opzij te duwen: Hierna de 2 schroefjes verwijderen, 1 in het opbergvakje en 1 achter de deurklink. Eerst de lipjes omhoogwippen met een kleine platte schroevendraaier: Dan kan je het deurpaneel vanaf onder los maken met een hulpstuk dat je in de uitsparing kan steken. Het is een beetje wrikken maar met een beetje beheersing trek je zo de borgclips los: Dan zit er een stuk rond schuimrubber over de speaker uitsparing heen: Met je vingers kan je de contouren voelen van de uitsparing en kan je het schuimrubber rondom uitdrukken, aan de binnenzijde kan je met je vinger de voorgeboorde gaatjes voelen en doorprikken: Hier zie je ook al het bijgeboorde gat voor de adapterring op 3 punten te kunnen bevestigen en alvast ingespoten met zinkspray tegen het roesten. Dit is hoe de ring er met speaker na het proefpassen uitziet, het gat aan de rechterzijde van de ring is het gat dat ik bijgeboord heb. Als de gaten erin zitten kan de ring worden vastgezet. Ik heb boutjes met carosseriering, veerring en moertjes gebruikt. Voor het vastzetten van de boutjes heb ik eerst de gaten aan de binnenzijde afgeplakt met tape zodat de carosseriering de lak aan de binnenzijde niet beschadigd bij het aandraaien. Na vastzetten ziet het er zo uit: Boutjes ook een likje zinkspray gegeven, ook aan de binnenzijde van de deur: Nu moet de bekabeling naar de speaker worden gemaakt vanuit de b-stijl Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  26. 2 punten
    Het pedaal bedient de hoofdremcilinder. De kleppen beperken de druk in het hydraulisch systeem hierachter (om regeneratief te remmen). De complexe hydraulische aansturing zit achter de hoofdremcilinder (ABS, ESP) . Bij falen van de aansturing of hulpenergie blijft een basaal direct aangestuurd remsysteem over (fail safe). Dit is een veiligheids eis. Wat ik wilde aangeven dat "brake by wire" geen systeem is dat lijkt op een elektronisch gaspedaal waar een potmeter de gasklep bediend. Het remsysteem is eigenlijk een conventioneel remsysteem waar een heleboel aan vast zit. Het begon ooit met ABS, daarna BDS, ESP en nu komt er nog het remmen op een generator er bij. Uit hetzelfde artikel: VeiliVeiligheid voor alles Ten slotte de veiligheid: “De wetgever eist hydraulische scheiding en back-up bij uitval. Die is er. Vergeet niet dat bij een ABS-ingreep het regeneratieve remsysteem in een fractie van een seconde over moet schakelen naar 100% hydraulisch. Ik had hier mogelijk bij moeten vermelden dat het hydraulisch systeem er natuurlijk ook bij hoort, een mechanische koppeling tussen pedaal en rem (zoals bij de meeste fietsen) is er idd niet. Aangezien vloeistof niet samendrukbaar is zie ik dit als een directe verbinding (sorry). Voet -> hoofdremcilinder -> Rembekrachtiging -> Hydrauliek-> remcilinder -> remblok -> schijf of trommel. Tussen hoofdremcilinder / rembekrachtiging en remcilinder zit tegenwoordig een enorme bak techniek in het hydraulisch systeem wat bij falen gewoon niet meedoet.
  27. 2 punten
    Hallo allemaal. Mijn naam is Patrick, 47 jaar en woon in Hendrik Ido Ambacht. Na bijna mijn hele volwassen leven Honda te hebben gereden stap ik vrijdag over in een Kia pro_cee'd GT-Plusline in de hoop er mooie KM's mee te mogen maken. Uiteraard sta ik open voor tips en tricks. Antwoorden op eventuele vragen dit ik heb hoop ik hier te vinden.
  28. 2 punten
    Toevallig heb ik vrijdag nog een tweede proefrit gemaakt omdat ik de 18 inch wilde rijden en zelf ervaren. Een Demo Niro met 16 inch van W'veen naar Alphen gebracht en daarna terug naar W'veen met Demo Niro met 18 inch. Eigenlijk niets gemerkt gemerkt qua geluid of weggedrag. 18 inch is wel véél mooier. Bandenspanning maakt veel uit.
  29. 2 punten
    Ik heb met mijn nieuwe(2015) Picanto in 6 weken 4500 km gereden. 1 op 21,2 gemiddeld, dus deze Picanto is zuiniger dan mijn vorige(2011) Picanto. Beide zijn 1.0 3cilinder, maar de nieuwe heeft ISG en 2 pk minder.
  30. 2 punten
  31. 2 punten
    Eindelijk! Gisteren is de CC update uitgevoerd. Wat een verademing, nu gewoon alles doen zonder dat auto een "raketstart" krijgt. Zo hoort een CC te werken. Dank aan medeforum gebruikers voor het melden van update. Blijft nog 1 dingetje over: de knarsende remmen. Hopelijk verdwijnt dit op den duur.
  32. 2 punten
    Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Allereerst, de Niro is een geweldige auto! Maar wordt de vaste trekhaak er een van Bosal? Daar twijfel ik wel aan. Ik heb naar aanleiding van de problemen met de (afneembare) GDW trekhaak ook de constructie van een (vaste) Bosal trekhaak bekeken en die was van vergelijkbare constructie als die van GDW. Feitelijk is de tussenbalk waar de haak op zit van de GDW en die betreffende Bosal trekhaak die ik bekeken heb te kort om direct aan de chassisbalken van een Niro te kunnen monteren wat wordt opgelost door vlakke horizontale verlengstukken. Echter omdat die van plat ijzer zijn kunnen ze snel torderen/veren waardoor de hele trekhaak veert. Dit merk je totaal niet bij het trekken van een aanhanger of caravan want die staan op eigen wielen en hobbelen er wel achteraan, maar bij het gebruik van een fietsdrager op de GDW trekhaak veerde deze dermate gevaarlijk dat het hele fietsenrek met de fietsen erop zodanig op en neer zwiepten dat ik er bang van werd (en niet alleen ik) dat de fietsen er af zouden kunnen breken. Mijns inziens is dit erg gevaarlijk en zeer slecht voor mijn fietsen en voor mijn hart. Er zou maar een fiets op de snelweg kletteren waarop een achterligger knalt (of erger). Bovendien rijdt het niet lekker. Inmiddels heeft Kia mijn GDW trekhaak dan ook teruggenomen en vervangen door een goede trekhaak van Mobis (=Hyunday). Deze trekhaak is wel van de juiste maat speciaal voor de Niro ontworpen zodat deze dan ook direct en zonder deze verlengstukken aan de chassisbalken van de Niro bevestigd wordt. Ik heb er afgelopen weekend weer mee gereden en het verschil met de GDW trekhaak bij gebruik van een fietsdrager is enorm. Met de nieuwe trekhaak kan ik rustig naar Spanje en terug terwijl de GDW trekhaak gewoon niet te gebruiken is voor een fietsdrager. Ook Auto-Hak heeft overigens een (afneembare) trekhaak op maat voor de Niro. Ik heb die Bosal trekhaak zelf niet in de praktijk getest met een fietsdrager en misschien valt het mee. Maar wellicht kan iemand met deze trekhaak het eens proberen met een fietsdrager. Hieronder de waarschuwingen in de montagehandleiding voor gebruik fietsdrager van de Bosal trekhaak.
  33. 2 punten
    gewoon voeding door knippen
  34. 2 punten
    Hallo Ron, bedankt voor je snelle reactie. Dit zou eigenlijk alle dealers moeten naar de klanten bij toch wel een belangrijke update. Kan nu met glimlach naar de dealer. Hou je op de hoogte. Nogmaals bedankt.
  35. 1 punt
    Kun je bij de lifehammer als je op je kop in de gordels hangt? Ik heb hem vastgemaakt aan de gordelsteun.
  36. 1 punt
    Ik koop het meestal via Ali of EBay. Eigenlijk pas 1x wat gezeik mee gehad. Maar bestel eigenlijk ook nooit meer dan 20 euro (ook ivm mogelijke invoerkosten). Gaat bijna altijd wel goed. Ik kijk vaak even naar de feedback van anderen. Deze lijkt oké, kost ook geen drol..... https://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-4pcs-lot-car-stickers-for-2011-2015-KIA-PICANTO-ultra-thin-Stainless-Steel-Door/32805976092.html?spm=a2g0z.search0104.3.24.yMWaWs&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_5400011_5430020_10304_10307_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_10059_100031_10099_5410011_10103_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051_5380020_5390020_10084_10083_5370020_10080_10082_10081_10177_10110_10111_5420020_10112_10113_10114_10312_10313_10314_10315_10078_10079_10210_10073-10050,searchweb201603_19,ppcSwitch_5&btsid=5b80b398-daea-417d-ade3-b7a48e262085&algo_expid=1afe77f5-c76c-4707-8ed5-0f47a324dc58-3&algo_pvid=1afe77f5-c76c-4707-8ed5-0f47a324dc58&transAbTest=ae803_2
  37. 1 punt
    Vergeten te melden: De dealer beweert, dat een (16 inch) "wieldop" minder brandstof verbruikt. Verkooppraatje, of heeft hij een punt?
  38. 1 punt
    oke voor de geïnteresseerde het antwoord van carclean.nl (welke overigens super snel, hopelijk juiste info hebben geleverd, ga zo dadelijk het spulletje bestellen ): Grote kans dat het inderdaad aan de shampoo & wax van Turtle Wax ligt. Als het dak van die voelbare effecten heeft en geen glad carbon is dan kan het product hierin blijven hangen en uiteindelijk wit uitslaan.Belangrijk is dat je de auto goed wast en ontvet, dus was de auto met heet water en een klein druppeltje Dreft! Als het dak herstelt is kun je een spray sealant zoals de Mothers Speed Wax aanbrengen ter bescherming van het carbon. Voor een matte ondergrond kun je de Gyeon Q2M Cure Matte sealant gebruiken: https://carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Cure_Matte_100ml_104087?o=srcure%20matte Belangrijk is dat het dak goed schoongemaakt en ontvet wordt. Je kunt een matte coating aanbrengen op het dak, maar dit moet wel met zekere precieze gedaan worden! De Cure Matte kun je ook als losstaand product gebruiken alleen je zult de sealant wat vaker moeten aanbrengen als er geen coating onder zit om het dak goed te blijven beschermen. dus als het weer het toelaat weet ik wat te doen vant weekend Bedankt voor de tips!
  39. 1 punt
    Hoi mijn naam is marcel sinds 3 weken ben ik in het bezit van een venga 2011 automaat.
  40. 1 punt
    Onze Executiveline heeft de software update inmiddels gehad en de ACC is vloeiender geworden en heeft geen raketstart meer als hij door de voorligger iets is afgezakt en ik wil inhalen!
  41. 1 punt
    Welkom Edwin idd mooi kado veel geluk ermee.
  42. 1 punt
    Boxen geplaatst, voor en hoedenplank . Ben een beetje een "poepert" als het gaat om binnenbekleding uit een bijna nieuwe auto "rukken"......is niet zo mijn ding. Oplossing nu is prima mee te leven, maar wat een verschil zeg! Zoals iedereen al aangeeft........bijna alles is beter dan dát wat er nu inzit. Ziet er gelikt uit en top geluid, hele picaatje gevuld met muziek nu.
  43. 1 punt
    @machlo Hier nog wat foto's ter verduidelijking Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  44. 1 punt
    Warmentuuter heeft het bij het rechte eind; het is een trucje van fabrikanten, op basis van de huidige (totaal non-realistische) verbruikstests. En die passen ze aan op de normen van het land van verkoop. Kijk maar eens naar de uitstoot-cijfers van dezelfde auto in de buurlanden. Zelfde motor, zelfde auto, andere uitstoot... Mijn Picanto is van de laatste lichting zonder ISG, daarna kon je ze niet meer zonder krijgen, puur omdat de regels weer eens veranderd waren. De bredere wielen waren ook exit, want rolweerstand kost brandstof, dus uitstoot. Ik heb nu een paar keer een leenauto met ISG gehad en heb het tot nu tot telkens werkend gehad...
  45. 1 punt
    Nou leg je telefoon op de grond op de stand filmen en rij er langzaam overheen lijkt mij voldoende geeft zo een rotzooi anders [emoji16][emoji16][emoji16] Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣
  46. 1 punt
    Dat klopt maat hier zijn grwoon verloop stekkers voor in de handel zo dat de boel daarna weer plug en play is Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣
  47. 1 punt
    Is er ook een cc update voor de Niro executiveline, deze vraag stel ik omdat er met de adaptieve(cruisecontrol) van de executiveline geen/of minder problemen mee waren. Ben benieuwd heb zelf namelijk een Niro Executiveline en of daar dus ook een update cc voor is?
  48. 1 punt
    Bij mij is sinds het vervangen van de genoemde onderdelen de fout niet meer opgetreden. Dus ik zou zeggen. Laat jouw dealer dit lezen en evt kontakt opnemen met KIA Nederland.
  49. 1 punt
    Welke bandenspanning hanteer jij ?
  50. 1 punt
    Heb altijd een ander merk gereden en betaalde voor een grote beurt plus APK ook tussen 350-400€. Ik vind dat deze discussie best gevoerd mag worden maar we moeten niet de realiteit uit het oog verliezen. Een bedrijf moet winst maken dus alles wat je extra en gratis krijgt komt via een achterdeurtje weer terug. Gratis en service zoals wij dat denken en willen is onbetaalbaar voor elk bedrijf. Een oude leermeester van mij had hier een mooi verhaal over: Je staat met je auto langs de kant van de weg heel slecht weer vrouw over de rooie kinderen huilen. Er stopt iemand en die wil je naar huis slepen voor 100€ je betaald en bent blij dat je geholpen bent. Nu ben je thuis en stel die man zou i.p.v vooraf 100€ te vragen dit doen als je auto op de oprit staat zou je dan ook zomaar betalen?? Want je bent al thuis en is die 100€ ineens een andere waarde als toen je langs de weg stond. Iedere dealer geeft jou vooraf de prijs van de beurt door en belt als er extra dingen moeten gebeuren. Ik vind auto rijden ook duur maar willen wij niet allemaal veel verdienen. Groetjes
Dit klassement is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00