Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 22-05-17 in all areas

  1. 16 likes
    Het leuk is te melden dat er een mooie actie is van de Kia dealer van Oosterhout en Breda. De korting voor clubleden is: 15% KORTING OP ONDERHOUD EN REPARATIES -dit is inclusief onderdelen, dus 15% op totaal factuur 20% KORTING OP LOSSE ONDERDELEN -balie verkoop, deze onderdelen kunnen we e.v.t. ook verzenden tegen kostprijs transport. 15% KORTING OP ACCESSOIRES De richtlijnen voor de korting bij de Kia dealer Leendert van den Born te Oosterhout en Breda: Wil je hier gebruik van maken stuur dan een email naar peter.bakker@leendertvdborn.nl met je naam en kenteken. Hij zorgt er voor de dit in het systeem van Leendert van den Born komt. Want de korting geldt alleen voor clubleden. Ik zou zeggen doe je voordeel er mee en stuur een email naar Peterrrrr. Een top actie van deze dealers
  2. 8 likes
    Hallo allen, Zojuist bij de dealer geweest. De update voor de CC is gisteren net vrij gegeven. Ik heb hem onder de 100km getest en daar lijkt hij nu geen gas meer te geven maar stabiel te blijven op huidige snelheid. Morgen test ik hem boven de 100km. Wie weet is het probleem dus opgelost~! Jammer dat ze zo geheimzinnig doen. Dit hadden ze beter transparant kunnen aanvliegen. Mvg, Kenny
  3. 7 likes
    nou bij deze eens even een beetje op de diverse kia Facebook pagina reclame voor het forum gemaakt wie weet
  4. 7 likes
    Daar is ie dan!! Super gaaf en wat een heerlijke auto... wel 2 kleine puntjes wat opvallen... zie andere discussie
  5. 6 likes
  6. 6 likes
    ik ga een poging wagen om ook de kiaclub op facebook te promoten heb al een pagina aangemaakt https://www.facebook.com/Kiaclub-1790507977927348/ nu nog een beetje vullen en aanpassen kijken of dat dat nog wat oplevert verder zak ik zo wat fotos van de meting posten hier onder
  7. 6 likes
    3 weken heeft mijn Niro stilgestaan tijdens vakantie, ik was vol verwachting of hij zou starten. Hij begon te kwispelen toen hij mij zag de spiegels gingen open, op het knopje drukken van de deur ja ontgrendeld. Toen het grote moment, op het stratknopje drukken en hij sloeg aan, een pak van mijn hart.ZEER BLIJ NA HET LEZEN VAN AL DE PROBLEMEN
  8. 6 likes
  9. 5 likes
    Inmiddels is mijn Kia Niro First Edition, Silky Silver met 18" velgen afgeleverd. Wij zijn twee dagen later op vakantie gegaan naar Winterberg in Duitsland. De eerste ervaringen zijn bijzonder positief, geruisloos en zeer comfortabel. De eerste 1000 km was het gecombineerde verbruik, stad, buitenwegen, autobaan en bergtrajecten 1 op 19. (met 18" velgen). Dit verbruik is berekend door de werkelijke gemaakte km door de getankte benzine te delen. Het door Niro opgegeven verbruik wijkt iets af in positieve zin. Het is bijzonder leuk om te zien dat de rem-energie bij het dalen in de bergen naar de accu gaat en niet wordt omgezet in warmte. Mijn vorige auto was een Kia Sportage van het voorlaatste model, ook heel goed, maar de Kia Nero is duidelijk nog beter en een goede verdere ontwikkeling. Mijn persoonlijke mening is dat Kia hiermee zich in het premium segment bevindt.
  10. 5 likes
    Jammer zijn al deze constateringen wel.... Wat mij opgevallen is is dat het aantal post een stuk minder is na de aanpassing aan het forum, Oorzaak laten we dan maar in het midden. Ik zit naast dit forum ook op het Vitara forum, daar zijn ze mindert actief dan op de Kiaclub (ondanks dat het laatste nu behoorlijk ingestort is) Maar op het vitara forum zijn ze wel behoorlijk trouw aan hun forum. Misschien dat dit ook komt dat de gemiddelde leeftijd van een Vitara rijder redelijk "hoog" is. Deze leeftijdscategorie heeft meestal niet zoveel op met Facebook. (ook ik heb alleen een kijk account). Daarnaast rijden er nog geen 5000 Viara's in NL waarvan er ongeveer 500 eigenaren zich hebben gemeld op het forum. (als je je daar aanmeld wordt je dus ook gelijk met open armen ontvangen). Ik ben dus ook bang dat de Kiaclub ondergegaat aan de vele aanmeldingen zonder dat deze op een nette manier ontvangen worden behalve door een door een computer gegeneerd berichtje. En dat veel nieuwe forumleden alleen binnen stormen met een vraag en dan nooit meer iets van zich laten horen. Best jammer om te zien dat dit mooie forum aan het "vergaan" is, ik heb hier best veel tijd doorgebracht en behoorlijk actief deelgenomen aan zinnige en onzinnige topics (zit net te kijken...totaal bijna 1900 berichten waarvan de meeste in de laatste 3 jaar en ik sta op plaats 8 van de topmembers ). Ondanks dat ik nu enkel gedoogd lid ben kom ik iedere dag toch nog even kijken. Ik hoop dat het nog lang de moeite blijft om dit te doen.
  11. 5 likes
    Elke Sorento UM die over adaptieve cruise control beschikt tussen bouwjaar medio 2015 en september 2016 heeft een probleem indien er een aanhanger getrokken wordt en de auto automatisch afremt vanwege een ingeschakelde adaptieve cruise control. Het blijkt dat dan de remlichten van de aanhanger niet geaktiveerd worden. Vandaag is er een bepaalde module uitgewisseld en nu is het probleem verholpen. Als bewijs wordt er een sticker aan de bovenkant van de kofferklep geplakt.
  12. 5 likes
    Hier een totaaloverzicht van mijn verbruik de 1e 17.800 km. Kom sinds september 2016 gemiddeld uit op 1: 20, en verwacht dat het nog beter wordt omdat de warme maanden nu komen. Duidelijk is te zien dat het weer van invloed is. Zo was het verbruik in december net geen 1:18, terwijl ik 2 weken geleden uitkwam op 1:23.
  13. 5 likes
    Hoeft niet stiekem hoor. Als je de test goed leest is de Niro de winnaar. Alleen in de conclusie van deze tester niet. Ik heb het hele verslag ook gelezen en het is duidelijk dat Autoweek vooraf bepaald wie er aan het einde als winnaar moet worden. Maar in de tekst wordt de Niro wel degelijk als de betere auto weergegeven. Ik heb uit de tekst van de tester de volgende beschreven plus- en minpunten van beide auto’s geciteerd: CH-R + Uitbundig vormgegeven + Trillingvrij schakelloze automaat + Fijn onderstel wat harder + Wendbaar en levendig + Directe besturing - Onpraktisch hoofd stoten bij instappen achterin - Claustrofobisch achterin - Onrustig fluctuerend motortoerental - Koppeling lijkt te slippen - Zwakkere motor Niro + Bovengemiddeld ontspannen + Meer krachtreserve + Beter geluidscomfort + Soepeler onderstel + Ruimer + Meer kofferruimte + Gemakkelijke instap + Goede ergonomie + Logischer infotainmentsysteem - Koppeling minder vooruitstrevend - Inspiratieloos interieur Aan het slot ziet Autoweek dat een met de Niro Executive (€ 34.060 ) vergelijkbare CH-R € 36,320,- kost. Maar dat is duurder en dat kan natuurlijk niet! Dan nemen ze gewoon een versie van de CH-R met minder opties en stellen dat de CH-R toch goedkoper is dan de Niro….. Ondanks de duidelelijke hoeveelheid door henzelf beschreven plussen en minnen concludeert de tester toch dat de CH-R de winnaar is (of moet zijn?). Worden de testers bij Autoweek wellicht beter gefêteerd door Toyota?
  14. 5 likes
    De belangrijkste verschillen tussen de 3.5 L en de 3.3 L zijn vermogen, koppel aan een bepaald toerental en onderhoudskosten. De 3.5 L is ontworpen als capabele terreinauto en levert zijn maximum koppel van 300 NM al aan 3000 tpm. Dat is een beetje diesel-achtig, veel trekkracht onderin en dat heb je nodig als je door onverhard terrein ploetert en zelfs klimt met een 2,1 ton wegend voertuig. Echter levert die motor niet indrukwekkend veel vermogen voor zijn inhoud, "slechts" 195 pk terwijl het toch een 4 kleppen per cylinder motor is met multipoint inspuiting. Dat heeft dus gevolgen als je hem wilt rijden als sportieve SUV zoals een BWM X5, dan zal hij tegenvallen. Deze motor heeft een distributieriem die om de 90k km vervangen moet worden wat een aardig aantal uurtjes arbeid(sloon) kost. Daarintegen heeft deze motor wel hydraulische klepstoters die zichzelf stellen dus dat klusje hoeft niet betaald te worden ( het zijn wel 24 moeilijk bereikbare kleppen !! ) Specifieke voor en nadelen dus. De 3.3 L is gekomen nadat Kia duidelijk werd dat men met de Sorento vrijwel nooit offroad reed maar "sportieve" prestaties op de weg wilde in de richting van die van de al genoemde BMW X5. De 3.3 biedt dus meer vermogen, 248 pk aan 6000 tpm maar wel ten koste van het aantal toeren dat nodig is, 4500 tpm voor het maximum koppel van 307 Nm. Je krijgt dus meer vermogen maar moet nu flink toeren maken om prestaties te krijgen wat de in principe zelfde auto een ander karakter geeft. Deze motor heeft een distributie ketting die meestal het hele autoleven meegaat dus geen kostbare distributieriem werkzaamheden. Deze motor heeft wel kleppen die gesteld moeten worden om de 90k km wat waarschijnlijk even duur uitpakt aan arbeidsloon als de distributieriem voor de 3.5 L als je dat niet zelf kunt. Vanwege het hoge gewicht en de meedraaiende differentieels, assen en tussenbak is het verbruik van beide motoren niet echt zuinig te noemen en (ver) onder de 1:10 gemiddeld. Maar dat is zelfs voor zeer moderne veel duurdere merken SUV met een motor van meer dan 3 liter nog steeds zo. Die hebben wel meer vermogen. Qua trekkend voertuig zijn ze heel geschikt juist vanwege dat hoge auto gewicht dat voor veilig overwicht op de aanhanger zorgt, dus de stabiliteit van het span verhoogt zodat deze niet gauw gevaarlijk kan gaan slingeren. Ook zullen ze niet snel kapot gaan, oververhitten of overmatig slijten door trekwerk omdat ze als een "light truck" gebouwd zijn. Ze hebben een zwaar en sterk ladderframe, cardanassen een starre achteras met differentieelklok zoals je dat kent van (zware) vrachtwagens. Maar toch wel schroefveren met double wishbone ophanging ( voor ) en 5 point ophanging ( achter) Ontworpen dus om tegen een stootje ( off road gebruik ) te kunnen, dat bij lichtere ophangingen ( zoals sportieve SUV's ) wel anders is. Toch heeft dat nadelen, Sorento I ( 2004-2009 ) rijden meer als ruige terreinauto's ( bonken, waggelen en stoten ) dan als moderne sportieve SUV's op de verharde weg. Kun je met een BMW X5 net zo hard scheuren op een bochtige weg als een BMW 5 sportsedan, met een Sorento I vlieg je dan waarschijnlijk van de weg. Meer ontworpen als terreinauto dan als sports SUV, dat hebben ze bij Sorento II en III anders gedaan. Onder de Sorento I vind je echte stalen beschermplaten die o.a. de brandstoftank voor doorboring van scherpe rotspunten e.d. beschermen. Dat zijn dus de keuzes waarom een Sorento I op de weg anders reageert dan sportieve SUV's die vaak wel met licht off road werk hun mannetje staan maar wel een hogere kans hebben dat ze daar defect of beschadigd door zullen raken. Ik zelf vind het weggedrag op asfalt heel comfortabel maar op klinkerwegen met kuilen kan ik beter stapvoets rijden......bij nalezen lijkt dat niet aan de ouderdom van de schokbrekers te liggen maar aan de zware starre achteras die zulke snel opvolgende oneffenheden niet kan volgen. Destijds nieuwe Sorento I's deden dat ook volgens de autojournalisten. Ik zelf heb een caravan van 7.5 meter en 1500 kg met de Sorento met een 3.5 L met 5 bak automaat en Torque-on-demand (AWD) die je handmatig in 4x4 low/lock kunt schakelen. ( maar tot max 30 km/u en alleen op zachte ondergrond ) Die automaat heeft lock up ( geen automaat slip ) op de hoogste 3 versnellingen. De Sorento sleept die caravan bijna alsof hij er niet is, behalve dat hij iets meer deint ipv stoot bij hobbels maar dat is niet storend en eerder comfortabeler. Grappig is dat de Sorento nauwelijks meer gaat verbruiken ( 1:7 ) met caravan, zelfs in de bergen van Oostenrijk/Zwitserland. Met 80-100 kg kogeldruk zakt de Sorento niet door. Het is naar mijn mening een ideale tractor vanwege zijn zware transmissie ( met transmissieolie koeler ) en grote motor. Lekker luxueus ( hoewel autojournalisten klagen dat het weinig voorsteld vergeleken met premium merken ) en stil. ( tenzij je felle acceleratie vraagt ) En de caravan ook uit verregende grasveldjes of modderwegen kan trekken. En ik vind zelf onderhoud aan de auto makkelijk, waarschijnlijk omdat het allemaal niet de nieuwste techniek is wat dus ook voordelen heeft. ( toch is ie noch redelijk gecomputeriseerd incl CAN bus verbindingen ) Maar zoals alle 4x4 moet je ze wel goed smeren/onderhouden gezien er nogal wat meedraait onder de auto dat niet onderhoudsvrij is. Volgens de ANWB zijn ze normaliter nagenoeg stroringsvrij ( in de zin dat de ANWB ze niet kapot langs de weg aantreft ) en kunnen ze lang mee ook na een zwaar vorig leven als trekpaard. ( zelfs op gas zegt de ANWB )
  15. 4 likes
    "under construction"... vandaag bij de dealer binnen gelopen om nog wat dingen te bespreken. Wat bleek, onze Niro was vrijdag binnen gekomen, week of 6 eerder dan verwacht bij bestelling... Men zou ivm drukte in de werkplaats tussendoor beginnen met klaarmaken aflevering, kon echter nog weekje of anderhalf duren. Na de mededeling dat ze dan rustig aan konden doen ivm onze vakantie was er overleg met de werkplaats. Vervolgens een uitnodiging om even mee te lopen naar de werkplaats. Onze Niro hing op de brug, wielen er merendeels vanaf ivm vervanging door andere velgen. Het interieur achterin een kleine puinhoop ivm montage trekhaak etc... duidelijk nog werk aan de winkel... Maarrrrrr; we gaan komend weekend onverwachts dus toch op vakantie met de Niro... Na aflevering gelijk op donderdag en vrijdag al de nodige kilometers maken om te wennen etc. Ook de dealer bevestigde overigens dat het inrijden eigenlijk niet meer noodzakelijk is tegenwoordig. We gaan overigens met caravan, wat ook geen bezwaar zou zijn. Afijn, hun geven de garantie dussss.. Wel het advies te variëren in snelheid en bergaf de sport/schakelstand te gebruiken om zelf versnelling te kunnen beïnvloeden. Na de vakantie dus waarschijnlijk meer dan genoeg ervaringen om te delen hierzo. (En dan hopelijk niet over de Kia Europa service..)
  16. 4 likes
    Idd, nog een paar nachtjes..... Reed vandaag "toevallig" langs de dealer, 'k dacht ff kijken of die er staat .......en ja hoor!
  17. 4 likes
    Vandaag mijn op 18 mei uit voorraad bestelde Dynamicline (Snow White Pearl (metallic)) mogen halen. opties: AntiMarter kastje Spatlappen (worden nog gemonteerd) Michelin CrossClimate All weather banden En hopelijk binnenkort gepimpt door PimpMaster: DashCam Xenon
  18. 4 likes
    Hoi ik ben Hanneke, en wij (mijn man en ik en onze pasgeboren tweeling) hebben afgelopen zaterdag een kia cee'd Sporty uit 2008 gekocht. We zullen voornamelijk meelezen en ik denk zo af en toe een vraag stellen, het soort: hoe bouw je een '...' in. Hartelijke groetjes, Hanneke
  19. 4 likes
    Het is niet mijn bedoeling om de problemen met de CC te bagatelliseren hoor en ik begrijp de irritatie zeker wel. En dat het probleem eindelijk moet worden opgelost en snel ook is evident. Helaas lijkt Kia er geen prioriteit aan te (willen) besteden en dat is zeer vervelend (blijkbaar te weinig commercieel belang?). Maar om de verder prachtige en heerlijk rijdende zuinige Niro dan als onveilig te betitelen is ver over de top. Wat ik wilde zeggen, laat je leven er toch niet zo erg door beïnvloeden. Om bij het vergelijk met de elektrische fiets te blijven, als je eens onderweg met een lege of defecte accu komt te staan dan kun je naast de fiets gaan staan jammeren, maar je kunt ook even doortrappen en genieten van het (hopelijk) zonnige weer. Aan ieder de keuze…
  20. 4 likes
    Als je de achteruit selecteert dan draaien allebei de spiegels naar beneden waardoor je beter de trottoirband in de gaten kunt houden bij het inparkeren. Best handig. Maar.... Dit werkt alleen als de spiegel schakelaar in het portier op "L" of op "R" staat. Het werkt NIET als die bewuste schakelaar in de neutraalstand staat en ook dat is soms best handig! Als ik achteruit aan het rijden ben met een aanhanger (of een caravan) of als ik heel strak in moet parkeren dan heb ik veel meer aan een zo goed mogelijk zicht naar achteren en hoef ik niet zo nodig de straatstenen te kunnen tellen.....
  21. 4 likes
    U vraagt en wij draaien. Echt 15 min werk mits je geen "kolenschoppen" van handen hebt. Afgelopen nacht mee gereden. Perfect scherp beeld, geen waaiers. Bij Zandbergen: LED.HB3 LED Lampset HB3 (6500k/3000 lumen) €189,= LED.KAP-90MM €17,55 per 2
  22. 4 likes
    Deze update is er vanochtend opgezet. Betreft: 1. de firmware van de navigatie 2. nieuwe kaarten 3. bluetooth update
  23. 3 likes
    Hallo beste kia rijders hierbij wil ik mij graag even voorstellen. Mijn naam is Geesienus de Boer en woon in de mooie stad Groningen. Ben twee weken terug de trotse eigenaar geworden van een Kia Venga en ben er zeer blij mee. Hij rijd geweldig en ziet er nog als nieuw uit. Bouwjaar augustus 2011 en 29.918 km op de teller, dus eigenlijk ben ik hem nog aan het inrijden. Hiervoor had ik een Suzuki Swift met drie deuren van 2007 en dat was ook een mooie auto, maar de Venga heeft 5 deuren en is ook weer jonger. Ik ben ook altijd lid geweest van de Suzuki club en vond het altijd leuk om ervaringen en weetjes met anderen te delen. Dit hoop ik ook bij de Kia club tegen te komen. In een later stadium zal ik wat foto's plaatsen! Met Vriendelijke groet: Geesienus
  24. 3 likes
    Ik heb en wil geen fb al heb ik een fopaccount om toch sommige dingen te kunnen lezen. Er zit geen enkele logica in en een dataset zoals hier de instructie boekjes en meer is niet mogelijk. Ik snap niet waarom mensen het nodig vinden om naast deze mooie Kiaclub.nl een fb groep op te richten. We hebben goeie contacten met KiaMNL, er kunnen testdrives geregeld worden voor leden die dat willen en hun schouders onder een mooi artikel willen zetten en ga zo maar door. Laat de nieuwe modellen en nieuwe leden dit forum maar weer eens een impuls geven
  25. 3 likes
    Het lot van zo'n beetje elk forum FB is nou eenmaal dynamischer *feit*. Alleen als kennisopslag is het zo'n beetje niks waard en tegen de tijd dat men daar achter komt hebben de meeste fora al het loodje gelegd. Helaas. De wereld veranderd.
  26. 3 likes
    Even wat ervaringen over reizen met caravan, inmiddels reis van 1300 km achter de rug en we zitten met de Niro en caravan in Kroatië. Maximum toelaatbaar gewicht voor de caravan in 1100 kilo. Maar schat dat we met inhoud rond de 1000 kilo zaten. Achtervering was zichtbaar wel iets ingedrukt, maar bij vorige auto's was dat meer. Een zeer voorspoedige reis gehad. De combi van automaat, adaptieve cruise controle en lane assist op standaard stand in combinatie met de vering / demping zorgden voor werkelijk waar een zeer comfortabele rit. Kan niet anders concluderen. Met uitzondering van de echte hele steile en lange bergen blijkt de Niro wat ons betreft ook een prima trekauto. De eerlijkheid gebied echter te zeggen dat op die bergen de vorige auto, Peugeot 308 met 160 PK ook wel eens terug naar 3 moest om de top te bereiken. Daar hoeft de Niro zich dus niet voor te schamen. Op de autoweg vooral in de drive gereden, op de lastige hellingen af en toe naar handmatig gegaan om zelf wat invloed te hebben. Net na de grens met Kroatië moet je een stuk binnendoor en bergop over de bekende kronkelwegen. Daar bewust alleen "handgeschakeld" gereden, toen we boven waren had ik volgens mij een smile op het gezicht. De combinatie heeft een uitstekende wegligging en meer dan voldoende power om op dat soort wegen geen "hindernis" te zijn voor het overige verkeer. Onderweg ook meermaals andere sleurhut combinaties ingehaald die bergop duidelijk meer snelheid verloren. Snelheden tussen de 85 en max ong 98 km/h rijden voor mijn beleving overigens het beste. Daarboven werd het schakelgedrag van de automaat al snel wat onrustig. Waarschijnlijk laat de koppel curve daar te wensen over wat resterende trekkracht betreft. Op "rechte" stukken af en toe ook elektrisch gereden en af en toe uiteraard ook bergaf, alsmede bij tolpoorten en grens. Op de camping reden we ook elektrisch, ook met insteken en parkeren van de caravan. Dat leverde toch de nodige verbaasde blikken op, wel leuk om te zien. Onderweg trouwens ook al de nodige bewonderende blikken gezien en al ook diverse complimenten gehad over de look van de auto. Het verbruik over de hele route was volgens de meter 11,1 km per liter. Zelf niet precies bijgehouden, maar die schijnt aardig nauwkeurig te zijn. Hoe dan ook, met de vorige altijd onder de 1/10 uitgekomen, ook tevreden mee dus. Wat rest nog te vertellen. O ja, tussendoor af en toe temperatuur meter bekeken, nergens anders gezien dan standaard waarde, ook niet net voor aankomst toen het buiten 29 graden was. De navigatie voldoet prima aan onze wensen. Nergens een foutje kunnen ontdekken, de zichtbare afslagen klopten nauwkeurig en onderweg aantal keren gevraagd of vanwege verkeer eventueel andere route gekozen moest worden. Enige niet echt minpunt, maar wat ik nu toch wel gemist heb, is een toerenteller. Af en toe moest de brandstof motor toch hoorbaar behoorlijk werken, maar dan heb je dus helaas geen idee hoeveel toeren de motor draait en of het verstandig is naar een hogere versnelling te schakelen of de snelheid iets te verlagen bijvoorbeeld. Maar goed, ontworpen als eco auto en niet bedacht als trek auto vrij logisch dat toerenteller ontbreekt. Geen idee of dat software matig ergens in menu achteraf nog toe te voegen zou zijn, maar zou het wel als meerwaarde kunnen waarderen. Kan ik dit verzoek misschien ergens indienen bij Kia..? Tot zover maar even onze vooral positieve bevindingen, misschien na thuiskomt nog wat aanvullingen.
  27. 3 likes
    Dat ziet er strak uit..... Ik heb de zelfde velgen en over 2 uur mag ik hem ook op gaan halen !!. Een fijne vakantie gewenst en laat ons delen in je ervaringen.
  28. 3 likes
    Gefeliciteerd . Ben wel benieuwd naar de foto van de trekhaak. En de a(cc) werkt ook beter, mogelijk heb je hem zelfs uit de nieuwe serie, dan is het probleem opgelost.
  29. 3 likes
    Ik dacht nog...zal daar speciaal niks over zeggen
  30. 3 likes
    Nergens voor nodig om meteen (nou ja, na 3 weken) te gaan katten... Helaas halen heel veel mensen armaturen en lampen nog door elkaar, dus een beetje helderheid was wel op zijn plaats geweest. Zeker omdat er voor de Picanto geen LED-armaturen zijn. Er zijn projector-armaturen, met LED-DRL. In mijn ogen is dat iets anders. Wat zou je gezegd hebben als de vraag on Xenon-koplampen was geweest? Sunshine zwijgt als het graf, dus we zullen het nooit weten...
  31. 3 likes
    17 april besteld.... 11 mei afgeleverd... Kia Niro ExecutiveLine.. en volgende week terug voor een software update... zodat apple carplay ook gaat werken. Super fijne auto, waar de eerste 1000km opzitten. Nu mee op vakantie in Duitsland en zelfs hier rijdt de Niro, 1:18,5 (gemiddeld) Grt. Charles
  32. 3 likes
    maandag ga ik onze Niro aktie model ophalen,levertijd 3 weken,Hybrid Dynamic Line
  33. 3 likes
    Vanaf 15 juni a.s. In het trotse bezit van een Ceed 1.4 SW cvvt x-pect! Ben benieuwd naar wat hier te halen is qua informatie! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  34. 3 likes
    Afgelopen vrijdag 2 juni mijn nieuwe Kia Niro First edition met als extra adaptieve cruisecontrole afgeleverd. Na 4 jaar een Prius+ te hebben gereden, en 5 maanden moeten wachten op deze nieuwe auto, was dit een aangename verwelkoming. De auto rijdt super, veel fijner dan de Prius+. De been ruimte in deze Niro is veel ruimer dan de Prius+, verder 5 zitplaatsen i.p.v. 7 bij de Prius+, maar dat gebruik je in de praktijk toch zelden. Tot nu toe zeer tevreden.
  35. 3 likes
  36. 3 likes
    Toch nog een leuke bij de Niro: Als je naar de 0-100 tijd kijkt is de auto absoluut niet traag maar ook niet de snelste. Hij kan goed meekomen. Als je echter naar de tijden kijkt van 50-80 en 80-120 dan zie je iets opmerkelijks: Dan is de auto serieus snel. Oudere Porches zonder turbo en met handbak maar ook een ouder TT of de Toyota GT86: Ze bijten hun tanen stuk op de Niro. Ze kunnen de auto slechts met grote moeite bijhouden en de bestuurder moet dan wel erg goed kunnen schakelen. Dat betekend dat bij oprijden op de snelweg(vaak met een korte bocht) de Niro het sprintje zomaar zou kunnen winnen!! En ook op een autoweg met bochten kan het moeilijk worden de Niro kwijt te rijden. Dat verwacht je toch niet als je een Niro koopt.
  37. 3 likes
    In de test wint de C-HR van de Niro, maar dat komt puur door het uiterlijk. Daarnaast Is de Niro toch echt wel wat ruimer op schouderhoogte en heeft de Niro een groter trekgewicht. Verder kan ik niet begrijpen dat een op comfort gerichte auto als de Niro in het nadeel is van de C-HR, die meer een rijders auto is. Als ik moest testen zou ik de Niro stiekem laten winnen.
  38. 3 likes
    De Niro (hoe mooi ik de C-HR ook vind) is dan een betere keus! Mijn Niro is al verkocht, maar hij staat nog op mijn naam? Ik ga dat nu niet uitleggen Morgen eens even praten met de dealer
  39. 3 likes
    Drie tot vijf maanden levertijd..... Na zo lang wachten kan het zo maar gebeuren dat je gaat twijfelen aan je keuze, maar kijkende naar deze AutoWeek Dubbeltest geeft weer berusting. De derde maand is inmiddels om, het kan dus in theorie elk moment gebeuren...
  40. 3 likes
    Vandaag weer nieuwe informatie gekregen omtrent de update. Deze is ter keuring aan de instanties verstrekt, maar helaas is deze op grond van te hoge uitstoot afgekeurd. Het lijkt er dus op dat we weer terug zijn bij af. Het probleem is nu echter geëscaleerd naar directieniveau (Nederland, Europa, Korea) om toch zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Welke modellen hebben er nu in principe last van? Dat zijn alle Niro’s met een productiedatum t/m 28 december 2016. Het gaat om de productiedatum dus niet de afleverdatum. Je kan dus stellen dat de auto’s afgeleverd in 2016 de CC-bug hebben. Heb je een Niro gekocht in 2017 dan kan je er dus ook nog last van hebben omdat deze voor 28-12-2016 is geproduceerd. Je kan dan het beste navraag doen bij je dealer. Die kan het in hun systeem nakijken. Je hebt er last van als je de CC gebruikt. Heb je een ACC en je rijdt met CC zou je dit ook moeten merken, echter zal bijna niemand hier gebruik van maken. Het zijn dus vooral de eigenaren met een Niro t/m model First Edition, dus die uitsluitend CC hebben, die de problemen ondervinden. Helaas is er nu wederom geen duidelijkheid wanneer het probleem wordt opgelost. Wat mij wel duidelijk is geworden is dat de prioriteit tot het hoogste niveau is opgeschaald. Laten we hopen dat hierdoor de oplossing toch snel wordt geboden. Dit is tenslotte geen beste reclame voor Kia.
  41. 3 likes
    Mijn woon werk rit is dagelijks van Almere stad naar Schiphol en terug en dat is een klein stukje stad en een groot deel snelweg waar je 100 km mag rijden. Ook als ik ergens anders naar toe ga rijd ik maar 100 km per uur alleen bij inhalen ga ik dan harder om het overige verkeer niet te hinderen. Ook heb ik de standaard 16 inch velgen met gelijk bij aflevering van de auto Michelin Cross Climat banden gemonteerd. Ook gebruik ik zo veel mogelijk mijn ACC en heb ik de Climat control altijd aanstaan eveneens de airco op 20 C. Ik houd op de site van Autoweek mijn verbruik bij en dan kan je ook zien dat naarmate de buiten temperatuur stijgt het verbruik daalt.
  42. 3 likes
    Het verbruik wordt steeds mooier KM stand 11765 km Afstand 955 km Getankt 40.74 ltr Verbruik 1 : 23.4 ( BC 1 : 23.3 )
  43. 3 likes
    Het schaamrood staat op mijn kaken Ik had het licht op de achterbank uitgeprobeerd. Achteraf geen idee waarom. Toen het opgeroepen bergingsbedrijf(met auto om de Niro af te voeren. Goede service trouwens) de auto weer tot leven gewekt had kwam de boosdoener naar voren. Ik kon alleen maar heel beschaamd kijken naar de stoere monteur. Maar goed, ik weet nu hoe de Kia service werkt en dat deze goed is.
  44. 3 likes
    Ik heb ook last van de CC, dat is hier bij iedereen denk ik wel bekend, maar ben het niet eens met je dat Derrek hier iedereen loopt af te zeiken. Hij geeft aan hoe je kan voorkomen dat je het gevoel hebt dat je in een onveilige auto rijdt door de cc niet te gebruiken zolang dit probleem er is. En hij heeft helemaal gelijk dat de Niro geen onveilige auto is zonder gebruik van de CC. Ik heb alleen aangegeven dat de CC voor mij, en vele anderen met mij, belangrijk is en zoals jij zegt je voor deze functie (dik) betaald hebt. Maar ben er van overtuigd dat Derrek het daar ook mee eens is Hij geeft ook aan dat het belachelijk lang duurt voor de oplossing er is. Samengevat zegt Derrek niets anders dat de Niro an sich geen onveilige auto is, en dat ben ik volledig met hem eens. Vindt het persoonlijk dan ook jammer dat je deze laatste zin hebt toegevoegd (Maar vindt het wel fijn voor Derrek dat hij geen problemen heeft met de (A)CC ).
  45. 3 likes
    Had het ook niet zo opgevat hoor Derrek, begreep ook wel dat het als een tijdelijke oplossing bedoeld was. En de één heeft er meer 'last' van dan de ander. Mijn vrouw gebruikt bijvoorbeeld de cc bijna niet, dus stoort zich er minder aan, ik ben zoals gezegd altijd een frequent gebruiker geweest van de cc. Blijft natuurlijk dat het 'gewoon' moet werken. De cc vind ik trouwens niet veilig maar de Niro is zeker geen onveilige auto. Komende dagen ga ik zeker genieten van het mooie weer. Wat betreft het doortrappen, ik zal wel moeten, heb zelf (nog) geen elektrische fiets
  46. 3 likes
    Pssst ik weet ook wel dat Angelique een vrouw is .... Maar haar meneer doet het plastidippen, dus vandaar de vraag of meneer Lique nog tips heeft.
  47. 3 likes
    Wij hebben onze sp3 nu toch ingeruild voor een prachtige sp4 gtline (WIT) wij hopen dat we hem einde van de week mogen ophalen Ik heb al de eer gekregen om een dag te mogen rijden in de sp4 en toen was ik al verkocht en na de proefrit in deze was de beslissing snel genomen Het zal wel wennen zijn om van een trage diesel naar de turbo over te stappen maar het omslag punt was zo weinig dat we nu weer een benzine gaan rijden zodra wij hem hebben plaats ik natuurlijk wat fotos Gr Patrick
  48. 2 likes
    Hallo leden, Ja ja er meldt iemand dat er een update is. Nou ik hoop dat het werkt en sta dan meteen op de stoep van de KIA dealer. Voor de liefhebbers van de youtoedeloe site. Ik heb een filmpje gevonden waarop een autojournalist gelukkig wel oplet en het gedrag van de cc gedeeltelijk heeft vastgelegd en er een voor Kia ongunstige opmerking over maakt. Let maar eens op de linker klok voor de weergave van de power op het moment dat de cc wordt ingeschakeld. Dit is precies het gedrag dat mijn foeikia, waarvan ik inmiddels begrijp dat het "koop iets anders" betekent, vertoont. (Bravokia komt trouwens van de Fiat Bravo, mijn vorige vlottomobiel, Ferrari in aussergewönlicher Tarnung... Waarvan de cc wel goed werkte! Laatst ook nog een grote afstand in een Yotota huurauto automaat afgelegd. Ook daar een prima werkende cc. De link is: https://www.youtube.com/watch?v=WlZq3AEkYbU Of even zoeken met de zoekterm "Road Test: 2017 Kia Niro - New Age Hybrid" Precies op positie 2:30 van de 6:21 min is de opmerking van de cc te zien en te horen. Sorry voor de reclame aan het begin, maar ik heb geen relatie met de maker(s) van deze video. Dit i.v.m. de forumregels.. Bovendien heb ik spontaan met een lege accu gestaan. Totaal dood, zat nog maar 5 Volt in. Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan bij het afzetten van het contact en bijna gelijktijdig in de P stand zetten. Misschien eindschakelaar o.i.d. niet bereikt? Bij aansluiten acculader verder zonder problemen opladen maar bij opnieuw aansluiten flinke stroomafname en geluid onder motorkap, net of er een of andere beweging niet was afgemaakt. Iemand dit ook al meegemaakt? Gelukkig maar een uurtje extra oponthoud gehad. Ik zet nu eerst de hendel in de P wacht tot ik geen geluid meer hoor en zet dan contact af. Vreemd. En ook nog niet weer gebeurd.
  49. 2 likes
    Ik neem zo maar aan dat de andere automaten geen hybrides waren, want daar zit een groot verschil. Een hybride heeft namelijk brake by wire. Daarbij heb je dus geen rechtstreekse verbinding tussen pedaal en remmen alleen bij een noodstop(dat is wettelijk verplicht) Het is dan ook heel lastig om een natuurlijk remgevoel te krijgen. Dat is bij de Niro echter best goed gelukt. Een bijkomend nadeel is dat je bij het loslaten van de rem ook alleen maar de schakelaar los laat. De auto wil vooruit maar de rem is nog niet helemaal los. Dat geeft dat knerpend geluid. Mij stoort het niet(het komt niet in alle situaties voor) en ik zie het meer als product eigenschap. De CC: Bij mij is het verschil tussen de hoogste en de laagste snelheid als ik de cc indruk 3 kilometer. Het verdient niet de schoonheidsprijs maar er valt mee te leven. De andere eigenschappen van de CC die jij noemt zijn ook typisch hybride. De CC is ingesteld om zo weinig mogelijk brandstof te gebruiken en stuurt daar op en niet op het vasthouden van de snelheid. Mijn Civic Hybride reageerde op een vergelijkbare manier. Het is het compromis om een auto te maken die zon zuinig mogelijk met de brandstof omspringt. Een andere Cross- over die en gemiddeld 1 op 20 rijdt en daarnaast ook nog 1300 kilo kan trekken in deze prijsklasse is er simpelweg niet. Daardoor heeft de Niro zijn eigen Niche gecreëerd en is op dit moment een verkooptopper. Kortom: buiten de fluctuatie in snelheid van de cc bij inschakelen zie ik geen echte verbeterpunten voor de Niro. Maar dat is zoals ik als ervaringsdeskundige(4 jaar Civic Hybride) er naar kijk.
  50. 2 likes
    Nee, de accu raakt nooit helemaal leeg. 2 streepjes blijven altijd staan. Wegrijden en achteruit is met zo'n hybride echt top. Krachtig en stil. In de sportstand met een aanhangwagen last vindt ik nog niet echt een uitkomst. Hij gooit zijn volle Elektro vermogen erin, met als gevolg dat de accu veel sneller leeg is, en je soms geen elektrovermogen paraat hebt als het echt even nodig hebt... Het is niet zo dat hij in de sportstand heel veel extra gaat bijladen als hij het kan. Iets wat voor aanhangwagen gebruik wel handig was geweest. Los van die details een super fijne auto overigens. Voor ons een goede combi. Zuinig, en toch een prima trekauto...
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00