Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/14/2020 in all areas

  1. 4 points
    hoeveel accounts ben je nog van plan aan te maken beste henk ??? 1 lijkt me meer dan genoeg jij zit nu op 4 of 5 en je volledige text typen met hoofdletters staat erg schreewerig en is dus ook niet gewenst we gaan dit even verder onder zoeken
  2. 4 points
  3. 3 points
    Ik vind het leuk om af en toe foto's te maken van mijn Proceed. Eerder gebruikte ik nog wel eens een echte camera, tegenwoordig alleen nog maar mijn telefoon. In verschillende topics zie ik zo af en toe mooie foto's voorbij komen. Misschien leuk om die hier te delen?
  4. 3 points
    Hier ook een aantal foto's GT-Line 1.4
  5. 3 points
    in het bijgevoegde bestand is veel interessante informatie te vinden over de werking van de hybride techniek in de Niro/Ionic. Sommige plaatjes geven net even wat meer/duidelijker informatie dan het plaatje hierboven. Veel leesplezier. Jerome-Gregeois_Lead-acid-Batteries-Workshop_11-6-2017.pdf
  6. 2 points
    Kosten wel. Die zitten in je leasecontract en betaal je elke maand. Of denk je echt dat de garage aan (private)lease auto's gratis onderhoud pleegt?
  7. 2 points
    Hij is binnen. Vanmorgen de auto gehaald bij de dealer. Rijdt geweldig. Eerste 150km er alweer op zitten.
  8. 2 points
    Vanochtend opgehaald, onze Cee'd Sportswagon 1.4 DynamicPlus line DTC. Erg blij mee. Met alle plezier de tijdelijk Golf achtergelaten. Voordelen: Veel Nadelen, mindere dingen: - Geen parkeer sensoren vóór - Universele dakdragers passen niet (zelf niet goed naar gekeken) - LKA staat altijd aan bij gebruik Adaptieve Cruiscontrole - Geen 12v of usb contact voor de achterbank (wel in de kofferbak) De kofferruimte is gigantisch. Van deze auto gaan we een hoop lol hebben.
  9. 2 points
    GT LINE Automaat 1.4 Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
  10. 2 points
    Jaloers.. wou dat ik ook een blauwe in bestelling had.. maar mocht niet van de madam, zij vind dat een verschrikkelijk kleur
  11. 2 points
    Die heb ik nu [emoji38]. Motorisch niks aan de hand, maar die elektronica.... Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
  12. 2 points
    Net bericht gekregen van de dealer.... a.s. woensdag is het dan eindelijk zover de aflevering van de E-niro MY20 ExecutiveLine in Gravity Blue.
  13. 2 points
  14. 2 points
    Vandaag is mijn auto netjes thuisbezorgd door de dealer!
  15. 2 points
    Voila, voor al de nieuwsgierigen , hierbij de juiste foto's . Zoals je kan zien is enkel het linkercontact voorzien van een aansluiting, dus slechts één gloeidraad van de lamp wordt gebruikt. De aansluiting zit dus vanonder (bovenaan de foto want die staat op z'n kop
  16. 2 points
    De mijne zijn negatief. Door een plotselinge overdaad aan vrije tijd de afgelopen 4 maanden iedere dag tenminste 15.000 stappen gezet en 5 kg afgevallen. Ook nog eens goed voor de weerstand (daar hoor je onze regering niet over).
  17. 2 points
    Absolute afstand versus relatieve afstand ...
  18. 2 points
    Eindelijk weet ik waarvoor dat klepje is tussen de spiegel en het daklampje.
  19. 1 point
    Of een huday sportis.
  20. 1 point
    Ik heb vorige week ook met deze thule 591 en een dakkoffer ( hapro tracer 6.6 ) samen op de dakdragers gereden ( niet veel harder van 95 gereden ) . Verbruik was omgeveer 20 % meer dan normaal ( 100 km/u zonder dakkoffer en fiets ) . Op zich best te doen . Over een paar weken ga ik mijn trekhaak monteren dan kunnen er 2 of 3 fietsen achterop . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  21. 1 point
    Een tijd geleden riep je nog dat het weer een Mazda zou worden [emoji15]
  22. 1 point
  23. 1 point
    Perwoonlijk zou ik een auto zonder enige geschiedenis laten staan, bedenk wel dat de auto al minstens 14 jaar oud is, daarin kan veel gebeurt en gedaan zijn. Wel kan ik een 3 5 v6 op lpg g3 aanraden, ik rijd al 120.000 km op lpg ( Vialle LPI) en dat gaat nog steeds heel mooi. Geen extra onderhoud of slijtage zover bekend/zichtbaar. Er kan ook weinog stuk gaan aan het systeem. Hooguit aansturing brandstofpomp of de pomp zelf, maar dat zijn meer verhalen uit het verleden. En tegen de tijd dat dit eventue gebeurt heb je het systeem al lang terug verdiend. Ik zou wel voor een LPI gaan, vloeibare inspuiting, geen verdamper. Presteerd beter.
  24. 1 point
  25. 1 point
    In infoscherm kan je ook 4x op kaart en 1x op versie code 2998
  26. 1 point
    Nice die 'Urban' touch haha
  27. 1 point
    Nice, zwart zie je ook niet zo vaak
  28. 1 point
    Mijn eerste gok is het snelheidssignaal. Dat de auto "denkt" dat de snelheid anders is en "dus" een lagere versnelling kiest. Maar dan is het een lastige, want ik meen me te herinneren dat het snelheidssignaal wordt afgenomen van het gemiddelde van de 4 ABS-sensoren... Het kan dan ook een toerensignaal zijn, of een slechte stekkerverbinding waar dit signaal overheen komt...
  29. 1 point
  30. 1 point
    Dus het klopt nog steeds.... Franse auto's en electronica, geen gelukkig huwelijk! Nu snel weer on-topic natuurlijk
  31. 1 point
    Wanneer heb je die echt nodig? Ik rij meer dan 50.000 km per jaar en heb ze nooit gemist/nodig gehad. Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
  32. 1 point
    Die snelheidsmeters op palen zijn zeker niet gekalibreerd. Die geven nagenoeg altijd meer aan dan de GPS snelheid en ze zijn ook vaak heel instabiel.
  33. 1 point
    Toch ook een mooie kleur hoor ... die ga je niet vaak zien rijden dus dat maakt het extra speciaal!
  34. 1 point
    neen , lol , zit in italie
  35. 1 point
    Er ging iets mis, de mysterieuze foto van de rode was van mij
  36. 1 point
    yup , alleen zijn de achterknipperlichten van de MY20 versies gewijzigd, zie bovenstaande foto's
  37. 1 point
    Koop je een auto met 204 pk en een direct koppel van 395 Nm, en ga je rijden als een natte krant! Restaureer dan een Eend oi.d. ben je met 1 op 13 op euro net zo duur uit, en een mooie comfortabele ruime auto en minder stress of je het wel haalt. Kom op zeg, gassen met die hap, bij mij staat ie nou op 17 kWh per 100 km, trap hem af en toe lekker in!
  38. 1 point
    Het ziet er inmiddels iets anders uit. Dit is gemengd regionaal (80 km/h) en snelweg (100 km/h) gebruik. Het goede weer en de nieuwe maximumsnelheden helpen flink!
  39. 1 point
    kenteken verlichting is ook geen led. heb ze nl zelf vervangen door led . ik had een led setje gekocht . binnen verlichting 6 stuks en 2 stuks kenteken.
  40. 1 point
    Toen de headunit de update had gekregen, werkte SD kaart met het oude kaartmateriaal niet meer. Deze is niet compatibel en bij insteken van de SD kaart met het nieuwe kaartmateriaal werkt het weer. Dus bij mijn lukt downgraden niet. Wel dank voor de goede tip! Het lijkt erop dat de import in het geheugen van de headunit wordt weggeschreven. Ik snap dus niet dat de functie van meer dan 2 tussenpunten nu verdwenen is, het gebruikt immers zeer weinig data (adres, coördinaten, maar etc. zijn maar een paar bytes). Ik vermoed dan ook dat er iets anders aan de hand is en KIA een andere reden had om deze functie te verwijderen. Of gewoon een lekker ouderwetse bug?
  41. 1 point
    En die instelling is ook (sneller) te bereiken via Control Center, dan lang drukken op het vlak met netwerk, WiFi Bluetooth enzo, in het nieuwe venstertje rechtsonder zit de knop voor hotspot. Zet je die aan, dan komt eronder te staan dat je telefoon detecteerbaar is. Op dat moment kun je verbinden.
  42. 1 point
  43. 1 point
    Zou me er geen zorgen over maken. Er vliegt elke dag wel ergens een auto in de brand. Met elke auto gebeurt er wel eens wat en daar leren de ontwerpers dan van. Daarom de terugroepacties om dat aan te passen. Bij de één de remmen, de ander de brandstofleidingen en bij de E-auto’s kan dat ook een modificatie aan het accupakket zijn. Maar die hebben dan weer geen gevaarlijke benzineleidingen…. Zo is er ook al eens een bij de Niro geweest waar een relais vervangen moest worden in het accupakket ivm brandgevaar. Is die auto op de foto wel geupdate? Geniet van de heerlijke auto.
  44. 1 point
    Ik heb de update voor het kleine scherm. Ziet er wat kleurrijker uit en ook de radio logos zie je nu. Navigatie sie je nu ook je snelheid en bij een flitspaal als je te hard rijdt blijft hij piepen. Best handig
  45. 1 point
    Ga toch fietsen!
  46. 1 point
    Ha neen , de nieuwere Tom Tom of zelf Garmin moet je niet meer updaten , gaat automatisch zoals bij Waze ....
  47. 1 point
    En TOCH ben je hier EN blijf je terugkomen... Dan is jou wat anders geleerd dan mij. Als je niks nuttigs te melden hebt hou je je mond... Waar jij bovendien ook aan voorbij gaat; dit is een MERK forum, met heel veel types. En dan is er dus niet vsn ieder type even veel kennis aanwezig. Kijk eens bij de Venga, dat lijkt ook wel dood. En andere types als de (e-)Niro gonzen juist van de activiteit... Maar goed, je hebt je antwoord. Op dit shit forum...
  48. 1 point
    Dat is ook het aller wijste besluit. Ik geloof van al die indianenverhalen over goedkoper rijden met duurdere benzine helemaal niets. En dat motoren met duurdere benzine inwendig meer vervuilen ook niet
  49. 1 point
    Jazeker, ik heb een Rockford P300-12 actieve subwoofer laten installeren. Geen super high-end subwoofer maar gezien de price-range doet ie het erg goed (zie de vele reviews online). Een goede voelbare strakke bas zonder een enorme ratelende boombox van een auto te krijgen. Daarnaast zit er een "quick-plug" aansluiting op waardoor je de subwoofer eenvoudig los kan koppelen als je de ruimte nodig hebt. Ik weet wel dat het een redelijke klus was voor het installatiebedrijf aangezien ze nog niet eerder een Proceed hebben aangepakt. Ze hebben via schutbord een extra gat gemaakt in een bestaande harde rubberplug waar ook andere bekabeling doorheen gaat, Hier is de plus draad vanaf de accu(afgezekerd) naar achteren gelegd. Hiervoor moet je sowieso de accu helemaal verwijderen en de computereenheid anders kan je er niet goed bij (het is redelijk dicht gebouwd allemaal). Vervolgens hebben ze een vóór de jbl (harmon kardon) versterker onder de passagiersstoel een high/low filter geplaatst voor het audio signaal naar de subwoofer. Je wil namelijk niet dat je een gemanipuleerd signaal naar je sub stuurt. Eerlijk gezegd weet ik niet waar ze de min kabel hebben geplaatst maar dat moet op een goed stuk metaal van het chassis zijn. Uiteraard is de pluskabel en het audio signaal gescheiden van elkaar naar achteren gelegd (via linker en rechter dorpel) om eventuele storingen te voorkomen. Tot slot is er een remote geplaatst links onder bij het stuur zodat ik makkelijk de gain kan aanpassen naar wens. Al met al ben ik hierover goed te spreken en is het geluid beter in balans. De lage tonen worden nu grotendeels door de actieve sub opgepakt (crossover op 90 hz) en kunnen de overige speakers nu vooral concentreren op het midden en hoog gebied. Misschien dat ik nog een stapje verder ga met het dempen van de deuren en het laten plaatsen van een betere composet. Hopelijk kan je wat met deze info.
  50. 1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...