Klassement


Populaire bijdragen

Inhoud met de hoogste waardering sinds 19-05-18 in alle secties tonen

  1. 5 punten
    Mede forumleden, Het was weer een zeer gezellige bijeenkomst in de Meern. Vele bekenden en mij nog onbekenden waren op deze meeting aanwezig. Natuurlijk waren er mooie maar ook hele mooie Kia’s. Mijn speciale dank gaat uit naar Xtra40 (de Pimpmaster) die dit voortreffelijk heeft georganiseerd en er voor gezorgd heeft dat iedere bezoeker van de meeting naar huis ging met een leuke en nuttige attentie.
  2. 3 punten
    In de HV accu zitten 2 speciale contactors (hoofdrelais) die bij een ongeval maar ook als de auto van het contact gaat afgeschakeld worden.. Alleen intern in de HV accu staat dan nog spanning en niet meer op externe delen. Als extra zekerheid zit er bij de HV accu ook nog een mechanische afschakel mogelijkheid die bij werkzaamheden aan het HV deel getrokken moet worden. Hier wat informatie over HV accu's van de Prius maar het principe is bij alle PHEV en HEV auto's hetzelfde. https://www.youtube.com/watch?v=utDVUNUC474 https://www.youtube.com/watch?v=BYSE4Yed
  3. 1 punt
    Goedenavond Voor alle sceptici onder ons Dit is het verbruik van mijn Niro na een rit van Amersfoort Vathorst naar Monnickendam. Dus over autobaan 2 baans weg en binnen de bebouwde kom. Het was op vrijdag middag best wel druk op de snelweg. Ik rijdt best wel door maar hou me wel aan de maximumsnelheid. Groetjes Jos Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
  4. 1 punt
    Welkom hier. Mooie auto, mooie foto's ! Leuk, zouden meer mensen moeten doen
  5. 1 punt
    Johan, welkom op dit forum en veel leesplezier. Heel veel veilige kilometer en rijplezier met je Kia Optima. Een hele mooie auto waar erg veel opties op zitten. heel veel succes
  6. 1 punt
    Je bedoelt dat je het niet gemerkt hebt! Dat kun je ook niet met een aanhanger of caravan.
  7. 1 punt
    Ik heb een Witson + camera laten inbouwen door de pimpmasters. Na 2 jaar werkt het nog steeds en ben ik @Xtra40 en companen nog erg dankbaar! Zelf ben ik wel handig met computers dus heb ik al 2 keer een update uitgevoerd naar Malaysk android roms (check de XDA Developers website). Achteruit rij camera laatst nog bij de Kia dealer laten zien en die geloofde het haast niet. Ik had destijds deze witson besteld, maar ik zou de laatste gewoon halen want daar zit betere hardware in. Ik moest wel import heffingen betalen, maar dat was allemaal te overzien. https://nl.aliexpress.com/item/WITSON-Android-4-4-CAR-DVD-GPS-for-KIA-SPORTAGE-Capacitive-touch-screen-Cortex-A9-dual/1975387046.html Ik zou direct bij Witson bestellen, de laatste versie die ik zo 1 2 3 bespeur is: http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102826155
  8. 1 punt
    De Ionic is ook een prima auto en rijdt net zo lekker (ik heb een Niro en m'n maat een Ionic). Ze hebben ook dezelfde aandrijflijn. De Niro is een stuk groter/ruimer en ook netter (vind ik) afgewerkt. Dat maakt de prijs inderdaad hoger dan de Ionic. Het is een keuze wat je wilt en wat je nodig hebt. Daarbij 2 jaar langer garantie bij de Kia en de inruilprijs zal wat hoger liggen. Dat maakt de Kia wel duurder. Tevens is het een kwestie van wat je meer aanspreekt. Een laag sprotief hatchback model of een hoger stoerder model. Maar zowel Hyundai als Kia zijn heel betrouwbare (want Aziatische) auto's. Ter vergelijk, volgens het jaarlijkse statistisch pechonderzoek van ANWB en Consumentenbond van afgelopen november heb je met bijv. een Volkswagen of Audi ruim 2x zoveel kans om pech te krijgen. En dat vinden we "Duitse degelijkheid"? Veel plezier met je Ionic.
  9. 1 punt
    Vandaag de knoop doorgehakt! Gisteren in mijn eentje een proefrit gemaakt; vandaag samen met mijn vrouw nog een keer. Op 8 juni mag ik een Venga 1.6 diesel afrekenen meenemen.
  10. 1 punt
    Boeken???? Het is 2018. Eeen tablet past prima
  11. 1 punt
    Hoi Allemaal, Ik ben niet echt een schrijver, kom geregeld langs op dit forum, maar zat vanavond wat afbeeldingen te sorteren en daar zat een leuke foto bij. Dit moet ik echt even met jullie delen, in de hoop dat er meer soortgelijke foto's komen. Zomer 2017, ik heb mijn Sorento koud een paar maanden en dan gaan we nu op vakantie naar Kroatië. Ik zie een beetje op tegen het gedoe op de autobahn en de vele file's bij de grens overgangen. Vliegen en daar een auto huren? Kan, maar daar heb ik geen fijne auto voor gekocht. Toch eens kijken of we de eerste 1000 km met de autotrein kunnen afleggen. Laat dat zelfs met een Sorento goed te doen zijn! Rustig naar onze Oosterburen rijden en in Düsseldorf de wagen op de trein geparkeerd. Laat je niet afschrikken door de strenge maatvoering, de Sorento mag echt mee. Rustig de trein oprijden en ja, het is krap. Wel ff belangrijk: alarm op schokken en trillen uitzetten!. De treinreis gebeurd in de nacht. De volgende ochtend wordt je wakker nog net voor Italië en kan je genieten van het prachtige uitzicht. Ontbijtje en als de andere autobezitters ook hun alarm uit hadden gezet, was het goed te doen. (de slaapwagen grenzend aan de jank mercedes en audi had iets slechter geslapen, totdat de accu leeg was). Het gaat er gemoedelijk aan toe en we stappen dan ook relaxed in de auto, nadat ik die van de trein afgehaald heb. Kroatië is een mooi land en de Sorento maakt dat het een ontspannen geheel wordt. Wel in Split geleerd wat smalle straatje (twee richting verkeer!) betekenen als je een grotere wagen hebt. Soms echt haaks de bocht om moeten en dan ook nog tegenliggers krijgen. Speciaal één moment dat ik heel blij was een wagen te rijden die hoog op de wielen staat. De Navi stuurt me, onderweg naar ons verblijf, via een ander dorp en de weg lijkt bij ons uit te komen. Alleen jammer dat er niet bij vermeld staat wat de staat van die weg is. Het geheel begint op asfalt en breed genoeg. Langzaam wordt de weg smaller en gaat over in een goed berijdbare onverharde weg, dat is, geen asfalt. Het goed berijdbare pad krijgt langzaam maar zeker steeds grotere kiezels en keren, daar is geen ruimte voor. Allengs blijken we om een bergtop, in de flank van de berg, heen te rijden op / in een soort rivier bedding. Links van mij grote diepten, recht voor me een onvoorspelbaar pad met (haakse) bochten en vooral behoorlijke keien en kiezels. Inmiddels geen bereik meer op de telefoon....... Gelukkig gaat na verloop van tijd (7km) het weer steeds beter met het pad, heeft de wagen geen schade, is de wagen niet oververhit en hebben we geen lekke banden. Dit is toch wel een moment dat ik de Navi enigzins onaardig toespreek en dat ik echt de 4WD gemist heb. De terugweg? hartstikke leuk, goed te rijden en wederom met de autoslaaptrein. Ik kan dat echt wel aanbevelen. O ja, de Sorento is helemaal in Dubrovnic geweest (dus ook even de EU uit:)) Wie heeft er ook afbeeldingen van hun bolide op de autotrein?
  12. 1 punt
    Alle lof, tot nu toe, voor Kia want de sleepdienst was snel geregeld, deze hadden weer een taxi geregeld voor de laatste 50 km naar onze bestemming. De taxi kosten kan ik declareren bij Kia. Ze houden mij dagelijks op de hoogte van de gebeurtenissen dus wat dat betreft .....top. de auto gaat naar de dichtstbijzijnde Kia dealer in mijn woonplaats. Ik krijg vervangend vervoer hier in Italië, die moet ik in NL weer inleveren en dan krijg ik daar weer vervangend vervoer voor de rest van de tijd dat de auto bij de garage staat. Ik moest wel rekening houden met een week of 3 a 4..... dat vond ik wel wat lang, maar ja, ze gaan het wel regelen. Anderzijds......dat mag ook wel bij dit soort problemen met een auto van 2 maanden oud. Alleen onze plannen om van hieruit allerlei steden in noord Italië te gaan bezoeken, gaan dus niet door. We zitten vast op de bestemming en kunnen geen kant op. Wel lekker rustig en met de benenwagen kom je ook bij de supermarkt. zoals aangegeven; ik zal updates geven zodra ik meer weet.
  13. 1 punt
    @bigwadeDe Niro rijder heeft het milieu hoog in het vaandel staan en maakt dus uitsluitend noodzakelijke kilometers, toch?
  14. 1 punt
    Maar wel een specialmade Niro..............
  15. 1 punt
    Inmiddels zit de Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak onder mijn Niro. Ik ben zelf bij de montage geweest dus heb ook gezien hoe de trekhaak vast zit. De hoofdbalk waar de trekhaak in klikt past tussen de chassis balken. Er zitten wel passstukken op maar die staan haaks op de hoofdbalk. Dat kan niet torderen. Inmiddels getest met een aanhanger en fietsendrager. Alles voelde solide aan en geen gewiebel. Mocht je nog een keuze moeten maken voor een trekhaak dan kan ik deze aanbevelen. Kosten komen inclusief montage op €600-€700.
  16. 1 punt
    Zekers, de mooiste ! Was geen competitie tenslotte. Waar waren jullie dames, heren ?
  17. 1 punt
    Maar wel een hele mooie. :-) ;-)
  18. 1 punt
    Wil nog even vermelden dat Kia Dijkstra (Drachten) dit fantastisch op gaat lossen. De auto wordt op hun kosten gratis uitgelijnd, waarvoor HULDE!
  19. 1 punt
    Als het goed is niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  20. 1 punt
    Als de airbags hun werk hebben gedaan zal het dubbele hoofdrelais in de HV accu ook afgeschakeld worden. Alle oranje delen zijn dan spanningsloos behalve in de HV accu zelf. Er gaan een hoop wilde verhalen de ronde dat was ook toen de eerste LPG auto's op de weg kwamen.
  21. 1 punt
  22. 1 punt
    Beste mannen van de K.C.G. We zijn nu (op 1 dag na) 2 maanden verder en ik ben nu toch wel heel erg benieuwd of er inmiddels iets bij KIA NL is bereikt want dit hele gedoe rondom de trekhaken blijft maar door etteren. HG. Hans
  23. 1 punt
  24. 1 punt
    Hier nog even de complete prijzen en intervallen in pdf. Onderhoud en raparatie prijzen Niro.pdf onderhoudsintervallen Kia incl. Niro.pdf
  25. 1 punt
    lees het forum even goed door deze is al vaak langs gekomen maar het beste is om deze LINKS achter en dan achter het lichte paneel daar zit een witte stekker en dan zit in de achterste rij aan de linker kant een groene draad dit is voor het achter uit rij licht
Dit klassement is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00