Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/18/2021 in all areas

  1. Ik haal tot nu toe niet meer dan 360-370 km op één lading. Rijd regelmatig 130(+) waar het een keer kan en trap het pedaal regelmatig flink in (zo lekker dat wegzoeven) zal wel niet bevorderlijk zijn voor het verbruik, jammer dan, als ie bijna leeg is gaat ie weer een dagje of nachtje aan de lader en geniet weer vrolijk verder. Kost mij uiteindelijk nog maar ongeveer een derde t.o.v. benzineauto.
    5 points
  2. En binnen...... Had helaas weinig tijd voor een uitgebreide toertocht, maar een rondje boulevard was genoeg voor een brede grijns .......Heerlijk
    5 points
  3. Over 2 weken kan ik weer gaan genieten van mijn Sportage, de tumor is vrijdag 14 januari verwijderd en moet het nu 14 dagen rustig aan doen. Nog bedankt voor jullie medeleven het deed me goed.
    4 points
  4. Wat is het hier stil op het forum! Er lijken soms dágen voorbij te gaan dat er helemaal nix gebeurt en dan twijfel ik aan mezelf en of ik nog wel ingelogd ben, of mijn account het überhaupt nog wel doet. En dat in tegenstelling tot hetzelfde onderwerp op het tweakersforum. Is er hier nog wel iemand? Hallo hallo?
    4 points
  5. Vanmorgen mezelf maar eens gereed gemaakt om het achteruitrijlampje te vervangen voor een W16W led versie. Me lekker warm aangekleed, want buiten onder de carport heeft een verwarming weinig nut. Een isolerende mat op de grond gelegd met daarop wat oude tuinstoelkussens (voor de comfort), en dan maar eens gaan kijken hoe ik dat varkentje ga wassen. Eenmaal onder de auto liggend, zag ik met een goed zaklampje, dat ik met wat handigheid er makkelijk bij kom. Dus uiteindelijk binnen 1 minuut zonder gereedschap had ik het bulpje al te pakken. Hierna met een handschoen ivm het voorkomen van vette/viese vingers en wederom wat handigheid met 1 hand het ledje in de houder gedaan, en gelijk weer in de behuizing geplaatst. Klus geklaard......... Al met al binnen 10 minuten kant en klaar. Voor het gemak zou je, om er makkelijker bij te kunnen, de spatlap los kunnen maken dmv 2 schroeven en een snelklemmetje, maar dan ben je misschien er 5 minuten langer mee bezig. Vanavond maar eens kijken wat de lichtopbrengst is
    4 points
  6. Dat kan wel hoor. Je moet in de systeeminstellingen gedeeld scherm activeren bij Android Auto en je kunt dan het rechtse derde deel gebruiken voor welke widget je wilt: radio, kaart, media etc.
    4 points
  7. https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/tips-rijden-bij-gladheid
    4 points
  8. Yesss, volgende week donderdag m'n Gravity Bleu Executive ophalen. Mooi kerstcadeau.......
    4 points
  9. Kijk......dit bedoel ik, wat je niet hoor of ziet bij/van de dealer, komen ze hier met de oplossing. Het is inderdaad de "vergeten" stukken folie. En dan gewoon aan beide zijden wel het stukje boven het achterruitje wel verwijderen en de rest niet Thanx.....
    3 points
  10. Je kunt ook hier mee zoeken, als je al weet waar je verblijft. Chargeprice – Alle laadtarieven in een app
    2 points
  11. Afgelopen maandag een stonic als leenauto gehad. Leuk ding om te zien, maar hell wat een motor zit daar in, dacht even dat ik een diesel mee had. Dan waardeer je de e-niro meteen weer een stuk beter. Dit is voor ons de 2e niro, na dus een hev nu een ev. De hev vonden we goed, deze beter.
    2 points
  12. Als de voorwielen slipte staat de 4x4 aan, het is namelijk standaard achterwiel aangedreven. Als je AUTO aan hebt staan blijft differentieel werken (wiel met de minste weerstand krijgt het vermogen) Als ze dus beide doorslippen wat je zegt moet LOW aan staan want diff wordt geblokkeerd voor 100%. Dit kan uiteraard als de banden geen grip hebben dan slippen ze beide door anders had 1 wiel met grip je er wel uit getrokken. Bij LOW is de verdeling 50% voor 50% achter en diff werking op beide assen uit. Bovendien staan je versnellingen in lage gearing dit betekend praktisch: halvering snelheid verdubbeling van de kracht. Als je de auto in zijn achteruit zet heb je nog een sterkere kracht (namelijk je kunt minder hard achteruit als vooruit in de eerste versnelling) dit komt door de bakverhouding. Als je het weiland in gaat met zomerbanden voor de straat is het eigenlijk nog steeds onbegonnen werk omdat hij zijn kracht niet weg krijg op de ondergrond. M+S banden, winterbanden of offroad banden maken het al veel makkelijker. Bovendien mag het lampje niet knipperen, maar echt constant aan staan! Succes
    2 points
  13. Tja, ik mag hier ook eigenlijk niets melden: 'k heb een E-Soul . Maar dáár is 't echt erg stil , nu ben ik ook nog 'mod' op een vrij actief Skodaforum, dus medelijden hoeft ook niet meteen .
    2 points
  14. Ja heb ook niks te melden, de Kia doet alles wat je mag verwachten maar dan 10x beter
    2 points
  15. Is inderdaad vrij stil hier op het forum. Zijn die Kia’s dan echt zo probleemloos? Nog niet zo lang hier aan het meelezen, maar vergeleken met focusclub.nl ben ik hier snel klaar met het lezen van nieuwe topics. Verder valt mij op dat de reclameblokken best wel irritant aanwezig zijn.
    2 points
  16. Ben net toch maar even gaan rijden met hotspot aan en inderdaad geeft de navi een icoon en een gongetje. Had ik eerder beter opgelet was mijn vraag hierover niet nodig geweest. Het werkt alleen met hotspot aan.
    2 points
  17. Beste mede KIA-rijders, ik had ditzelfde probleem met de nieuwe SORENTO 2021: om onduidelijke redenen verbond mijn UVO app op de telefoon opeens niet meer met mijn auto. Dit is bij mij pas opgelost nadat ik gedaan heb wat in dit bericht beschreven staat voor de Niro: ook in de Sorento zit een heel kleine, onopvallende reset knop links naast de power knop op de "media console". Deze knop met een penpunt een paar seconden indrukken, loste het probleem op. Met dank aan degenen die de oplossing gemeld hebben voor de Niro!
    2 points
  18. Lijkt me normaal; conventionele automaten werken met olie en koude olie is dikker, dus dat werkt minder goed. En dat dat bij de achteruit een issue is en vooruit niet komt ws omdat er dan meer hydrauliek bediend moet worden. Is het geen optie achteruit in te parkeren? Dan kun je vooruit wegrijden. Hoef je ook de achterruit niet te krabben
    2 points
  19. Als dat niet voldoende is blijft er maar 1 optie over: Maar wel fijn om te lezen dat het relatief makkelijk is., mocht het me ooit gaan storen dan is het te doen.
    2 points
  20. Krijg net bericht, 14 januari is de operatie, hopelijk kan ik daarna nog lang van mijn sportage genieten.
    2 points
  21. We rijden er inderdaad al weer een x aantal maanden in en zeker nog net zo tevreden als de eerste dag. Het is een geweldig lekker autootje en rijd nog steeds geweldig. Ook lekker zuinig dus aan de pomp doet het in deze tijd niet zo heel veel pijn bij het afrekenen haha!
    2 points
  22. In mijn ervaring, een korte 3 a 4 weken, een Kia abonnement is zeker de 9.99 pm waard als je geen thuislader hebt.
    2 points
  23. Vergeet je rechtervoet niet bij die invloeden
    2 points
  24. Ja hoor, dat mag jij vragen..... Grafiet blauw......
    2 points
  25. Klopt niet echt, is mijn beleving. Ik ging met mijn gecupte banden rechtstreeks naar de bandenboer. Die heeft voor en achter verwisseld. Daarna vond ik de auto wat stiller (minder bandengeluid). Ik heb toen de voorbanden wat ‘opgeschuurd’ door tractiecontrole uit te zetten en volgas op te trekken op een plek waar ik ruimte had en niemand hinderde. Dat leverde ook weer een beetje verbetering.
    2 points
  26. Het wordt inderdaad tijd dat dit niet meer geaccepteerd wordt. Als consument heb je rechten, en dealer, noch KIA NL komen met oplossingen rond het steeds rampzaliger werkende navigatie systeem (en headunit in het algemeen). Het enige wat zij melden is dat ze afhankelijk zijn van wat men in Korea naar ze toe stuurt (updates, firmware notes, handleidingen, etc.). Ik neem daar geen genoegen meer mee en ben de zaak wat aan het escaleren door eerst eens contact te krijgen met de programmerende partijen. Er verdwijnt steeds meer functionaliteit, adressen invoeren is dramatisch slecht (ik noem het inmiddels irritation-ware), geen optie om op de oude manier in te voeren, telkenmale gewijzigde schermindelingen, nieuwe/onbegrijpelijke geluidjes & pingetjes, dag/stand loopt niet meer mee met de dashboard dimmer settings, Carplay wordt onbetrouwbaarder en loop ineens ook niet meer mee met de dag/nacht stand, etc. etc . Een lange en vermoeiende lijst. Het lijkt erop dat er een clubje programmeurs is aangetrokken die zicht niets aantrekt van UI en UX wetten, en maar wat aanklooit. Kortom, we graven verder.
    2 points
  27. Vorige week een DynamicPlus besteld met warmtepomp en in de kleur Gravity Blue. Dealer gaf aan april dus ben benieuwd.
    2 points
  28. Oeps, foutje in de openingspost. Ik hen nu een Rio ipv Niro. Klein verschil
    2 points
  29. Suggestie: haal de dubbele laadvloer in de kofferbak eruit middels het losdraaien van een paar schroeven. Plus de piepschuim inlay. Dit scheelt behoorlijk in ruimte en is na de vakantie of trip weer gemakkelijk terug te schroeven. Ik heb dit bovenstaande jaren lang gedaan. Ik heb hiervoor een plank gemaakt en bekleed met stof, deze past precies op de plaats waar eerst de bak was. Je kofferbak wordt ± 15 cm dieper. Ik heb de niro verkocht, maar ik heb de plank nog, als er iemand interesse heeft mag hij hem komen halen. Omgeving Kerkrade.
    2 points
  30. Leuk! Vanuit welk land? En hoe laad je daar, heb je al laadpassen?
    1 point
  31. Deze helpt al wel: https://laadpastop10.nl/ EN heb je bij de Kia geen laadpas gekregen?
    1 point
  32. De Qi of draadloze lader is daarnaast ook nog eens erg kritisch op hoe je telefoon er op ligt, en wanneer het scherm 'aan' moet blijven, geven de meesten daarvan niet het vermogen dat nodig is om daarnaast ook bij te laden.
    1 point
  33. Storing op ontvangst kan altijd gebeuren, niet alleen met spullen van Action. Maar het gaat hier om een Picanto uit 2014, dus tenzij daar een andere radio in is gezet heeft die geen DAB+ aan boord.
    1 point
  34. Dan gaan we er van uit dat je nog lang hier blijft bijdragen......en kilometers maken in de Sportage.
    1 point
  35. Oei. Beterschap!
    1 point
  36. Ik ben het met je eens dat mijn Picanto waarschijnlijk veel minder computers aan boord heeft. Maar worden die al ingeschakeld bij openen van een deur? Het lijkt mij logischer dat de computers pas opstarten als je het contact aan zet. Ik hoor bijv. ook dan pas het stuurslot ontgrendelen. Aan de andere kant begrijp ik van wat ik op het forum lees dat er wel diverse systemen pas UITschakelen na het openen van de deur, na het uitschakelen vd motor. Bijv. het stuurslot... Als je ECHT wilt weten wat er verbruikt wordt zou je een meting moeten doen. Bijv. met een stroomtang rond de accukabel...
    1 point
  37. Lijkt me logisch dat dit enkel werkt bij een route; alleen dan weet de navigatie dat je er langs rijdt. Een melding "in de buurt" zou anders ook tegemoetkomende flitsers op een snelweg of een parallelle weg triggeren. Mijn losse TomTom doet het ook zo.
    1 point
  38. Blijft bijzonder dat een dealer dit hardop tegen een klant durft te zeggen. "ja, ik wist dat de remmen het niet doen, maar de importeur vind van wel, dus ik doe er niks mee." "ja, ik wist dat de motor snel ploft, maar de importeur vind van niet, dus ik doe er niks mee." "ja, ik wist dat de wielbouten niet goed vast zitten, maar de importeur vind van wel, dus ik doe er niks mee."
    1 point
  39. Wie ervaart het cockpit van de EV6 nog meer als druk? Ik vind het juist wel een mooie balans hebben. Knoppen waar je ze voor hebben wil en ook niet veel meer dan dat. Met de testrit vond ik het zo mooi dat ik gelijk de Plus RWD besteld heb. Dat heb ik niet bij de andere proefritten gehad (ID.4, Enyaq en ook de Polestar 2).
    1 point
  40. Maandag mijn Sorrento phev besteld. Leverdatum 03/2023
    1 point
  41. mijn eerste parade paartje kocht ik voor 250 Gulden van een bekende en dat was een hele snelle gele kanarie van het type !!! Manta V6, pffff,.. EAT MY DUST!!! Merk: Opel Corsa Uitvoering: Swing Carrosserie: Sedan Motor: 1.2L injectie Ketting motor Brandstof: LPG G3 \ Benzine kleur: Kanarie Geel Kenteken: DT-LN-47 Bijzonder heden: motorblok revisie en blok is zwart gespoten met gele kleppendeksel zonder limiter Reden van verkoop: na 1 jaar ging het fout bij het schakelen, van de 1 naar de 2e versnelling sloeg de motor af! van 1 naar 3 en van 3 naar 2 niks aan de hand, maar van 1 naar 2 sloeg hij af daarna de volgende auto`s gehad: 2x opel Kadet 3 deurs leuke bakkies en door verkocht! nissan micra automaat, stenen tijdperk wat een ellende bak, altijd de blauwe relais kapot had van de sloop de relais op voorraad in de auto peugoet 104 bromfiets, ja echt een bromfiets, verkocht voor 20x de aankoop prijs vw polo van mijn vrouw verrot peugoet 405 break wat een lel van een auto zeg! wegens wegenbelasting ingeruild opel corsa 4 deurs hatchback problemen met chip sleutels liet ons elke keer staan wou niet starten opel vectra stationwagon 2,0L Turbo business class, wat was dat een zuinig ding op kenteken 1 op 18 wij reden letterlijk 1 op 22,8 tot dat de boord comp stuk was Volvo V40 T4 2.5L Exclusive-Line, wat een bumper klever een keer gas geven en je zat bijna op de achter bumper van je voorganger achter brug verrot renault twingo 1 gen, nood aankoop ivm verhuizing bleek een wok melding op te staan en handelaar met kwikfit heeft er gewoon apk opgeplakt zonder probleem daar kwamen wij achter toen wij de auto wouden inruilen op een andere auto eenmaal op de brug hing de veerpoot los en wiel carroserie gedeelte gekreukeld Kia Picanto 2 1.2L cvvt r sport op kenteken 4.5 op 100km 1 op 22 ja dat doet hij wel zeer fijn ding maar hij is gewoon te klein maar ja de vrouw wou hem
    1 point
  42. Het rekenen is niet zo moeilijk, zeker bij gelijke velgdiameter. Eerste getal is de breedte van het loopvlak in millimeters. Tweede getal de wanghoogte als percentage van de loopvlakbreedte. 165/60 is dus 60% van 165 hoog; 99mm 165/70 maakt 70% van 160 = 112mm, dus 13mm meer 165/75 komt op 75% van 160mm; 120mm = 21mm Geen van deze maten is imho aan te raden; je wanghoogte gaat omhoog, dus aardig wat kans op aanlopen EN je snelheidsmeter zal een aardige hoeveelheid te weinig aangeven... Maar waarom deze keuze? 165/60R14 is goed verkrijgbaar...
    1 point
  43. Alles kan stuk. We weten natuurlijk ook niet hoe oud deze ketting was, hoe het onderhoud was en dergelijke. De Sorento 1 is op zijn jongst van 2009, dat is toch alweer 12 jaar en dan is onderhoud wel belangrijk. Ja, het is zeldzaam, maar zoals je ziet het kan. En dat is vooral heel zuur (en prijzig).
    1 point
  44. Ik zou proberen om de positie meer naar achter te verplaatsen en de bas en middentonen wat hoger in te stellen, volgens mij kom je dan een heel eind. De speakers in de achterdeuren zijn hetzelfde als die in de voordeuren, dus als je dat de focus iets van de voorkant af haalt, denk ik dat je gaat bereiken wat je wilt.
    1 point
  45. Mijn Volvo had dat ook. Kwestie van een lege USB stick in de computer, bestand erop downloaden en dan in de auto pluggen. Het systeem in de auto deed de rest. Was daarmee ook wel idiotproof.
    1 point
  46. Dat neemt niet weg dat het design een exacte kopie is van de Skoda. Neemt tevens niet weg dat het een mooi model is/wordt.
    1 point
  47. Een prachtige auto , dit is de facelift van de SP4 , rijden er wel al wat van.
    1 point
  48. Waarschijnlijk heeft de bandenboer de verkeerde TPMS sensoren gemonteerd, OF hij heeft ze niet gekloond. Bij mij zijn de TPMS sensoren inderdaad ook met een speciaal apparaat gekopieerd / gekloond en vervolgens op de nieuwe velgen/banden ingelezen. Hierdoor werden de nieuwe velgen/banden meteen herkend, verder nooit problemen mee gehad. Je moet dus terug naar de bandenboer !
    1 point
  49. In de cee'd zat ook Xenon. denk dat ik maar weer xenon neem in de sportage.
    1 point
  50. Ik vind het wel een lekker geluidje
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00


×
×
  • Create New...