Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/22/2019 in all areas

  1. 4 points
    Kan een moderator @henk smit uit dit e-Niro forum zetten? Hij blijft maar doorzaniken met niet ter zake doende posts en hij reageert niet (inhoudelijk al helemaal niet) op wat er aan hem teruggekoppeld wordt. @Xmoo?
  2. 3 points
    Jammer, wiel even omwisselen veel werk? Tsja, als je dat echt vindt moet je ook niet melden dat je het dit weekend wel even zult proberen. We blijven natuurlijk benieuwd; een mooie video opname is natuurlijk het leukste (of het nu wel of niet past maakt dan niet eens uit).
  3. 2 points
    @spacewagon Sorry voor het meedenken. Zal het niet meer doen Schreef ook: check dit even, niet dat dit de oplossing is... Het ging mij om de zinsnede : Second, the feature’s on/off switch has been replaced with an Allow Others To Join switch. When this is off, only iCloud-connected devices can connect and approved Family Sharing group members may use it, if any. When it’s on, the hotspot Wi-Fi network can be joined by anyone who has the password Ik connect rustig met een aparte mifi-dongle om dit soort geneuzel niet te hebben.
  4. 2 points
  5. 2 points
    ,Je moet je gordels nooit losmaken onder het rijden.
  6. 2 points
    Bedankt voor alle reacties. Toen ik zat te tikken vroeg ik me af of mensen zo'n lap tekst wel willen lezen, maar dat valt mee. Voor de volledigheid: ik heb een oridinaire cross post gedaan naar het tesla forum. Leek me in dit geval wel toegestaan. https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4059388/ Het voordeel is inderdaad dat ik last heb van cognitieve dissonantie naar beide auto's toe Over een paar maanden zal ik ook de Prlwytzkofsky gezinsscore posten: in welke auto rijd elk van ons nou liever. Nu is dat nog niet eerlijk omdat de Tesla nieuw en spannend is. En nee, ik heb nooit op een duif gestaan. Ik zocht naar een tekst die de afgrijselijkheid van het geluid verwoorddde en heb die geloof ik gevonden.
  7. 2 points
    Stelt niks voor, heb ik ook moeten doen. Je demonteert het plastic en 2 bouten (geloof ik) en je hebt hem los. Ik kan even kijken of ik een pdf ervan heb.
  8. 1 point
    Door een enorme toewijding inzet en doorzettingsvermogen [emoji23][emoji23][emoji23][emoji12][emoji12][emoji12] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. 1 point
    Dat is mooi, jammer dat het onder het rijden niet zichtbaar is. Volgende actie: doorzichtige motorkap?
  10. 1 point
    Alweer een fraai stukje werk. Goed bezig heer Xrtra40.
  11. 1 point
    Ik rij altijd in ECO op standje 1. Ik heb wel wat geëxperimenteerd met andere standen maar dat maakt niet veel uit. Je hoorde (verleden tijd ) en voelde (onder je linker voet) het geratel de hele tijd, vooral bij lagere snelheden. Ik ervaar nu een weldadige stilte, bij hogere snelheden werd de ratel een geruis waar je nu vanaf bent. Het is echt heerlijk stil nu.
  12. 1 point
    Uit een test van de veiligheid van keyless entry systemen (zie link onderaan) komt Kia er slecht vanaf. Ik neem aan dat alle modellen van Kia hetzelfde systeem gebruiken, want waarom zou Kia meerdere systemen ontwikkelen? Omdat dit een belangrijk veiligheidsissue is, heb ik zitten denken hoe we die veiligheid bij onze e-Niro eenvoudig kunnen verbeteren. Het keyless openen van de deuren is duidelijk de zwakste schakel, want je kunt weliswaar keyless wegrijden, maar dan moet je wel eerst in de auto zitten. Kan die deur niet keyless open, dan moet je een ruitje intikken of zo en de (vergrendelde) deur openen. Maar dan gaat het standaard aanwezige alarm af. Zou dan het losmaken van het schakelaartje in de deurhandel de simpele maar effectieve oplossing zijn? De achterklep kan dan nog wel keyless open, maar dieven die met ontvangers en versterkers hengelen naar het signaal van je sleutel proberen aan de deur of ze het signaal te pakken hebben. Toch? https://www.ad.nl/auto/deze-auto-s-zijn-het-meest-en-minst-gevoelig-voor-keyless-diefstal~a5008e02/
  13. 1 point
    Precies de versie die ik hier op 30 september had aangegeven die zou moeten werken
  14. 1 point
    Ze zijn gemonteerd en vandaag 220 km gereden, wind tegen en wind mee. Wind tegen maken ze behoorlijk wat windgeruis. Meer dan zonder. Wind mee hoor je ze haast niet. Maar als ik heel eerlijk ben raad ik ze niet aan. Er staat altijd wel wat wind in Nederland . Het staat leuk, maar meer nadelen dan voordelen.
  15. 1 point
    Geen idee of dat echt zo is, daar ik met mijn Iphone 6S en IOS 13.1.2 gewoon alles werkend heb. Ikzelf vermoed ondertussen dat het een combinatie moet zijn tussen de Hardware (wellicht andere wifi antennes oid in 7,8 en X iPhones) en software. Waarom zou ik en een ander forum lid met een Iphone SE geen problemen ondervinden? Het is dus maar de vraag of het aan Kia ligt.
  16. 1 point
    Check deze eens: https://www.macworld.com/article/3444225/that-s-right-you-can-t-turn-off-personal-hotspot-in-ios-13-and-ipados-13.html Apple heeft de hotspot functionaliteit aangepast en als je niet toestaat dat andere devices toegang krijgen, dan kunnen alleen via iCloud connected devices gebruik maken van de Wifi hotspot. Omdat een Kia geen iCloud connected device is kan die dus niet connecten. Ik zie trouwens op mijn iPad nu 13.1.3 voorbijkomen. Waarschijnlijk buiten beeld van je Kia scherm vraagt die om in te loggen op de iCloud en omdat je dat niet doet heb je geen verbinding. Er is wel een Wifi verbinding, maar geen connectie met internet omdat je niet inlogt op de iCloud. Dat begrijp ik uit het verhaal. Door dus aan te vinken dat anderen ook gebruik mogen maken van de hotspot, verdwijnt het inlogscherm en zou het wel moeten werken.
  17. 1 point
    En je CC moet niet aan staan, anders kun je ook niet omschakelen.
  18. 1 point
  19. 1 point
    Joh. Even passen is een kwartiertje werk. Met de standaard krik. Een garage krik gaat nog vlotter. En dan is de tijd die ik noem nog ruim. Afgelopen voorjaar was ik 30 minuten bezig met 4 velgen wisselen met garage krik.
  20. 1 point
    Dat is een mooi vooruitzicht. Veel succes met de verhuizing (bolderkar) en veel woonplezier.
  21. 1 point
    Het zou de eerste dealer niet zijn die iets roept wat in de praktijk toch anders uit blijkt te pakken...
  22. 1 point
    Je kan het via het menu uitzetten. Staat echt in de handleiding hoor.
  23. 1 point
    Mooie kleur, veel veilige kilometers. Wij zijn nog in verwachting van de runway red uitvoering.
  24. 1 point
    Tuurlijk wel; heeft hij toch gezegd? Je wilt toch niet afgaan bij je medeposters?
  25. 1 point
    Ga het lekker proberen komend weekend en maak er wat mooie foto's van. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
  26. 1 point
    denk dat zij bedoelen qua wielmoeren en gat afstand hiervan. Zij zullen dit zelf niet geprobeerd hebben. 22" velgen zullen qua wielmoeren ook kunnen passen, maar passen ze in de wielkasten ???
  27. 1 point
    Yep, ook neopreen. Ben er zuinig op. In de tuin gebruiken we gewoon action kabels omdat ik altijd superhandig ben met de heggeschaar Deze ligt achter in de auto te wachten op grote stromen.
  28. 1 point
    Deze passen waarschijnlijk niet. E-Niro heeft velgen vanaf 17 inch, met bovendien een grotere ET-waarde (48 of 50 mm).
  29. 1 point
    Dan gewoon de volgorde omdraaien he broekie, eerst de gordel en dan contact.
  30. 1 point
    Mijn Picanto heeft 200.000 gelopen en ik ben van plan er NOG een ton mee te rijden, grote kosten? Nee, (nog) niet gehad. Dus dat is relatief... Maar mbt de vraag hier; brandstof lijkt uitgesloten, aangezien het bij LPG en benzine beide voorkomt. Dan blijven lucht en vonk over in de vuurdriehoek. Vonk heb je ook al uitgesloten, dan hou je lucht over. "Dus" een vacuüm lek of een probleem met de compressie...
  31. 1 point
    er zijn zelf momenten dat ik een dutje doe onderweg
  32. 1 point
    Ik heb vanavond na ruim een jaar de Niro te hebben een handige optie ontdekt. Als je er een aanhanger of fietsendrager achter hebt hangen en de stekkerdoos gekoppeld dan krijg je een arkoestisch signaal gelijk aan het ritme van je knipperlicht zodra de niro ontdekt dat of je rechter of linker knipperlicht van de aanhanger of fietsendrager niet werkt. In mijn geval ontdekte ik dit vanavond bij toeval omdat het linkerknipperlicht van de aanhanger niets deed, zodra ik de linkerkant liet knipperen hoorde ik een waarschuwing geluid op maat van het aan/uit van het knipperlicht, deed ik hem naar rechts dan was het geluid verdwenen omdat die het wel deed. Na wat rommelen aan de stekker deed links het weer en stopte de geluidsignalen. Handig om te weten toch.?
  33. 1 point
    Alleen als je erg weinig rijdt zou ik voor de veiligheid voor E5 gaan. De Benzine's die nu uit de pomp komen degraderen veel sneller dan de oude. En uiteindelijk slibt alles dicht. Dit is het zoveelste geintje om de auto's sneller af te schrijven.
  34. 1 point
    Toppie! Fijn voor je. Naarmate je het meer gaat gebruiken ga je de voordelen ervan ervaren. Ruud
  35. 1 point
    Van zo'n auto moet je snel afscheid nemen. Het zou Kia sieren als ze hem gewoon terug nemen cq omruilen voor een nieuwe Niro (als je dat nog zou willen).
  36. 1 point
    Ja, klopt, ik ga meestal bij ze langs, ze weten inmiddels van me dat ik niet los laat, bellen vind ik bloedirritant, eerst moet je zo'n telefoniste uitleggen waarom je belt, om daarna weer op een wachtveld te komen, om vervolgens het hele verhaal weer opnieuw te kunnen vertellen. Gelukkig woon ik vlakbij een dealer.
  37. 1 point
    Ik 'moet' binnenkort mijn Iphone 6+ vervangen. Ik wacht het nog maar even af en blijf lekker even op IOS 12.4.2 zitten tot dit opgelost is. Eind van deze maand zal alles toch weer in orde zijn?
  38. 1 point
    Goed dat je ook dit soort momenten deelt. Flinke tegenwind maakt inderdaad zo maar 30% uit. Ik heb de windy app standaard aan staan als het een beetje waait en ik moet een flink stuk. Andere kant op werkt ook: heenweg haast en tegenwind. Terug 175 km te gaan, 145 op de Gom (dus 30 tekort). Rustig aan gedaan met wind mee achter vrachtwagens en uiteindelijk met 50km range thuis gekomen.
  39. 1 point
    @Sand Tohopper Zoals @jwv al aangaf heb ik idd een Zappi geïnstalleerd. Ik heb meteen een driefasemodel gekozen, maar dat is in deze context niet echt relevant. Zappi is een van de palen die met loadbalancing kan werken. Dat doet die door te meten hoeveel er in totaal gebruikt wordt op de fasen die de paal op dat moment gebruikt. Zappi is zelfs zo intelligent dat wanneer je er een eenfase auto aan hangt, dat Zappi ook alleen de totale stroom van die ene fase meet en de rest doet er dan niet toe. Wanneer de wasmachine opeens veel meer stroom trekt, dan schakelt Zappi een tandje terug zodat er in totaal niet meer stroom door de hoofdzekering gaat dan zijn maximum waarde; 25 A in jouw geval dus. Omdat er in de nacht over het algemeen weinig andere verbruikers zijn krijgt de auto meestal zo’n 24 A toebedeeld. Dit werkt uiteraard alleen als de Zappi gezekerd wordt met een zekering (installatieautomaat) van 25A. Niet elke installateur weet dit, maar het mag echt volgens de regeltjes van de NEN 1010 (de ‘installatiebijbel’). Er is nl een uitzondering voor systemen zoals laadpalen met loadbalancing, die zelf zorgen dat er geen overbelasting plaatsvindt. Uiteraard moet je wel kabels gebruiken die dik genoeg zijn. Zelf hanteer ik de vuistregel dat je één maat dikker gebruikt dan volgens de regels nodig zou zijn (voor 25A en de kabellengte bij jou) in verband met de laadverliezen. Er loopt immers een grote stroom, continu gedurende vele uren. In mijn geval heb ik 5 x 6 mm2 kabel gebruikt. Kost een klein beetje meer dan een maatje dunner, maar het beperkt de laadverliezen en het steunt de gemoedsrust. Die 240 km die je noemt is dan echt geen enkel probleem. Ook niet in de winter, want hoewel het bereik van de auto in de winter afneemt, is 24 A laden ook in de winter 24 A laden. En dat is dus 24 x 230 = 5520 W per uur laden. Zomer en winter. Dat is dus bijna 10% per uur, als je rekening houdt met 15% laadverlies. Tel daarbij op dat je bijna nooit met een lege accu thuiskomt en je ziet dat je het met 8 uur laden (bijna) altijd probleemloos redt. Sommigen vinden de Zappi een dure paal, maar vergeet niet dat hierin (het equivalent van) de verplichte aardlekschakelaar type B zit. Die moet anders in de groepenkast ingebouwd worden en dat ding alleen al kost een lieve duit. Hoed daar rekening mee als je palen gaat vergelijken.
  40. 1 point
    @Frank1977 gepland laden uit en temperatuur aan? Dan zou ie altijd meteen moeten laden ipv alleen tijdens daltarief.
  41. 1 point
    Dan lijkt Carspot Ready toch el wat eenvoudiger in gebruik. Die zet de hotspot op je telefoon standaard aan als je instapt en je WiFi weer terug aan als je uitstapt zonder dat je daarvoor een macro hoeft te maken.
  42. 1 point
    Misschien dat deze beter helpt, in het e-niro deel:
  43. 1 point
    Thnx! Had de inspiratie bij jouw Niro opgedaan.
  44. 1 point
    Edit: Antwoord staat hierboven al...
  45. 1 point
    Mooie nummerplaat trouwens, mooie combinatie. Had zelf ook gehoopt op iets dat er 'leuk' uitziet; ik speel graag met taal en zie ook leuke dingen in sommige nummerborden, zoals iemand die kort geleden een auto van een begrafenisondernemer langs zag komen met als letters in zijn nummerbord "TZT".....
  46. 1 point
    Heb me zelf best wel verdiept in winterbanden. Wat ik belangrijk vind is geluid en met name grip bij nat. Echt koud is het niet in Nederland. Zodoende kwam ik uit bij Nokian D4. Scoort een A in nat en 69dB. Heb ze overigens nog niet gekocht. Verbruik scoort C, maar is voor mij ivm lease niet zo heel belangrijk. Heb afgelopen winters op Vredestein snowtrac3 gehad en zeer tevreden over. Snowtrac5 doet het in de score s ook niet slecht.
  47. 1 point
    Alweer een mooi stukje vakwerk heer Xtra40. Ziet er super uit.
  48. 1 point
    Ik gok benzine op = lopen. En nee ik ga het niet testen.
  49. 1 point
    Nee, geen ervaring mee. Waneer ik een parkeervak in rij staat de auto nog in de drive mode. Ik druk dan op de power knop om de auto uit te schakelen en dan springt de Niro uit zich zelf naar de P stand. Ik heb nog nooit het knopje ingedrukt.
  50. 1 point
    Welkom op dit forum en veel leesplezier. Leuk om te horen dat je zo tevreden bent met de SP2. Mooi dat deze SP2 1800 kg mag trekken en dus een boortrailer met gemak in en uit het water kan halen.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...