Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/27/2019 in all areas

  1. 3 points
    Wat wil je nu met deze post? Dat KIA extra ruimte als optie gaat verkopen? Je wist dit toch toen je de auto kocht? Stop alsjeblieft met je gezeur. Ik hoop van harte dat je voor een ander merk gaat na afloop van je private lease om daar in het forum te gaan spammen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
  2. 2 points
    De telemetry data van OVMS laat ik per mail toezenden via dexters-web. Is misschien voor jou ook makkelijker te werken dan dat je domotica rechtsstreek koppelt met OVMS. OVMS gebruik ik vooral om te zien hoever de laadstatus is en of de auto op slot staat. De rest van de gegevens is meer hobby.
  3. 2 points
    Pfoe, dan mag ik blij zijn dat ik ‘m destijds op tijd besteld heb in de voorverkoop. Ik vond dat ik al zo lang (half jaar) moest wachten. Dat kwam toen doordat ik roos bestelde en dat werd in de eerste productiemaanden gewoon nog niet gemaakt...
  4. 2 points
    Voor 39,00. Bestel je hem vanuit je stoel met een kop thee in de hand. Een paar dagen later leveren ze bij je thuis af en brengen ze hem zelf naar boven. Je hoeft dan niet met de auto naar de Ikea. Een parkeerplek zoeken en hopen dat niemand met inladen je auto beschadigd. (Wat bij mij al 2 keer is gebeurd bij de ikea). Je hoeft ook niet die drukke winkel in en 5km zigzaggend door de winkel te gaan. Niet tergend lang bij de kassa te staan en er bij de kassa achter te komen dat je bar code onderop ligt en vervolgens alles er af moeten halen omdat die mevrouw graag de barcode wilt scannen. Je hoeft daarna ook niet je hele auto te verbouwen en hopen dat het past. Waarbij je zelf dus ook een risico loopt je eigen auto te beschadigen. dan heb ik het nog niet eens over het volle karretje dat alle kanten op vliegt zeker buiten naar de auto toe. Ik kan nog even doorgaan met wat nadelen. Ik ben al jaren helemaal over op het online bestellen en heb het geld er dik voor over. het bespaart me zoveel ellende. Die 39,00 is dubbel en dik terug verdient.
  5. 2 points
    Onderzoek toont aan dat elektrisch rijden over de hele linie van fabricage tot en met ‘opruimen’ het schoonste is. De werkelijkheid wijkt op twee essentiële punten af: 1. Er wordt gerekend met 100% groene stroom; in werkelijkheid zal dat vaak een mix zijn, hoewel het aandeel groen hoe dan ook in de loop der jaren zal toenemen. Het resultaat zal hierdoor iets minder uitvallen, maar ik denk dat de EV daarmee nog steeds bovenaan scoort. 2. Er wordt gerekend met een levensduur van de auto van 200.000 km. We weten inmiddels dat een EV wel heel wat langer meegaat, inclusief zijn (eerste) batterij. Een verdubbeling van die afstand lijkt me een reëlere schatting. Dat is natuurlijk een enorme verbetering en laat de EV nog verder boven de rest uitsteken. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/24/elektrische-wagen-op-batterijen-wint-race-om-groenste-auto-cng/
  6. 2 points
    Heel erg bedankt voor jullie suggestie. Bij het totaal intrappen van het koppelingspedaal, start hij meteen. Ik vind wel, dat de verkoper dit had moeten melden, Nogmaals heel veel dank. Nu maar verder genieten.
  7. 2 points
    Nee, niet in de auto zelf. Heb je een OBD scanner en app voor nodig. Ik heb zelf de OBDLink LX. Met een plat verlengkabeltje en de connector uit de houder geklikt zodat de klep van zekerkastje weer dicht kan. De app die ik gebruik is Torque Pro (moest toch eens wat besteden met het tegoed wat ik met Google Rewards verdien). Daar ik heb onderstaand dahsboardje in gemaakt met de data die ik interessant vind onderweg. Overigens kun je ook gratis EV Notify gebruiken, maar vind ik er minder fraai uitzien en niet zelf aan te passen is.
  8. 2 points
    Ik heb alleen maar de normale verwarming gebruikt op 21 C. Bij ons hebben de mannen de stoelverwarming nooit aan, de dames bijna altijd. Ik heb het ooit echt prettig gevonden, hooguit even als de stoel steenkoud is bij start. Maar het verbruik van de verwarming over de hele rit was maar tussen de 2 en 3%, dus daar heb ik verder geen compromissen voor hoeven maken. Ik heb inderdaad ook wel eens met de snelheid geexperimenteerd, tussen de 105 en 130. 105 ging me echt te langzaam (dat bewaar ik maar voor maart in Nederland, maar niet in Duitsland). 130 lag verbruik wel merkbaar hoger, maar tussen 110 en 120 merkte ik niet veel verschil (af en toe de teller even gereset om te vergelijken). Als je maar constant rijdt en niet te veel zelf het pedaal bijdrukt. Laat de auto zelf maar zoveel mogelijk regelen met de adaptive cruise control.
  9. 2 points
    Let hiermee wel op: deze is voor de Niro en past niet per definitie op de e-Niro!
  10. 2 points
    Jongen, jongens, rustig nou.... Zullen werr gewoon on topic verder gaan zonder op de ‘oneigenlijke’ dingen van elkaar in te gaan?
  11. 1 point
    Denk jij, fabrikanten zeggen dus wat anders. Wie zou ik nou eerder geloven...... Het bereik blijven halen (WLTP) gedurende 10 a 15 jaar gaat niet met 2% verborgen capaciteit lukken.... Vond het duidelijk uitgelegd in het filmpje.
  12. 1 point
    @martijnmarleen ok boomer(s) Verhaal doet me denken aan diegene die eind jaren 90 werd geïnterviewd over mobiele telefoons. Totaal geen besef van wat de toekomst ging brengen
  13. 1 point
    Het tweede filter is ook het filter wat ik er in heb zitten. hoop dat je er wat aan hebt. deze is wel wat goedkoper dan die van mij
  14. 1 point
    Wat ik niet uit je verhaal haal, is die MY2019 4% bijtelling? Dan maakt het een beetje uit. Als ze beiden 8% zijn dan zou ik gewoon wachten. Je krijgt, 3 fase laden, groter scherm en uvo app voor terug. Verder is de vraag, maak je, in NL, veel gebruik van openbare laadpalen? Dan zou ik zeker voor de 3 fase wachten!
  15. 1 point
    @Hippe lip afgelopen zomer eind augustus, en zo te zien nog steeds in de plugsurfing app.
  16. 1 point
    @Simon Kay Ook die dealers hebben niet de wijsheid in pacht. Het kan idd heel goed zijn dat de wachtrij nu minder lang is en dat het alles bij elkaar (tot je er werkelijk in rijdt dus) beduidend minder dan een jaar kost, maar dat is allerminst zeker. Om te beginnen moet ook die dealer er maar een slag naar slaan; die heeft geen enkele zekerheid. NL krijgt voor 2020 een quotum toegewezen dat over de dealers wordt verdeeld; niemand lijkt te weten volgens welke verdeelsleutel, zelfs de dealers niet, dus hoezo kan die dealer nu een schatting maken voor de levertijd? Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Bovendien kun je nú bestellen, maar dat betekent nog niet dat die order ook meteen naar de Kiafabriek gaat. Die order blijft eerst nog een tijd hier ergens op de plank liggen, totdat er iets (door wie?) vrijgegeven wordt. Pas dán kan de dealer de order invoeren in het systeem van Kia en krijgt de dealer een productiedatum te zien. Tot dat moment is het allemaal koffiedik kijken. Voor álle partijen: koper, dealer, leasemaatschappij en wellicht zelfs Kia NL....
  17. 1 point
    @dekatvandeburen Juist als je de rittengegevens voor je werk nodig hebt en je dus een betrouwbaar registratiesysteem nodig hebt, zou ik me voor kunnen stellen dat je kiest voor zoiets als de hiervoor besproken OVMS. Punt is namelijk als je je rit eindigt op een punt waar de communicatie-unit van de auto geen bereik heeft (in een parkeergarage bijvoorbeeld), dan wordt die hele rit niet geadministreerd! De unit zend de ritgegevens wel weg, maar omdat er geen bereik is, wordt die nooit door de Kiaservers ontvangen. De communicatie is niet fouttolerant, er wordt niets gecontroleerd in die verbinding en dus zijn alle gegevens van de rit foetsie. Gebruik je OVMS daarentegen, dan worden de ritgegevens lokaal opgeslagen op de geheugenkaart van die OVMS. Zodra die in de gelegenheid is, worden de gegevens gesynchroniseerd met de database die je zelf gekozen hebt. Dat kan een commerciële cloudoplossing zijn, maar net zo goed een databaseserver die je thuis hebt staan. Ben je een paar dagen niet thuis, dan worden al die gegevens opgespaard en doorgegeven wanneer je weer thuis bent. Dat is een stuk betrouwbaarder dan het systeem van Kia. Tis maar dat je het weet....
  18. 1 point
    @Bram E-Niro Mooi! Goed om te horen dat ook die van Ali het goed doet. De mijne zal er idd wel na het weekend zijn. Intussen heb ik ook een OVMS Monitor met antennes besteld bij openenergymonitor.com in de UK. https://shop.openenergymonitor.com/open-vehicle-monitor-ovms-wifi-3g-europe/ Daar kon ik ‘m ex BTW bestellen.
  19. 1 point
    ik heb even de kop / titel van je topic aangepast er stond alleen Dhr dit was niet geheel duidelijk wat je hier mee wilde of wat dit betekende als je wilt kun je hem zelf alsnog even aanpassen
  20. 1 point
    Omdat ik hem grafisch het mooist vind.
  21. 1 point
    Zitten er wel losse behuizingen aan deze led vast? Leds met een wat hoger vermogen hebben aparte drivers nodig, deze zitten meestal extern.
  22. 1 point
    Ik hou het lekker bij Waze/Maps via Android Auto, ben je helemaal altijd uptodate
  23. 1 point
    Sorry, foutje. ik bedoelde natuurlijk wat de dynamische belasting is als je een aanhangwagen van 700 kg. trekt en over een van de in Nederland talrijke drempels rijdt.
  24. 1 point
    Als je de GT-Plusline met DCT hebt besteld wel.
  25. 1 point
    Vergeet niet dat dit een statische belasting is. Als je met een belasting van 100 kg gaat rijden, dan wordt de momentele belasting al snel een paar keer hoger....
  26. 1 point
    Klopt, Maar, als de verlichting gelijkwaardig blijft en niemand er last van heeft dan is er wat ruimte binnen de kaders van de wet. Zo heb ik van de huidige auto (fiat panda) van mijn vriendin de koplampen 'verbouwd' met bi xenon projectors, dit in combinatie met een set 4300K xenon lampjes geeft dit een bijna OEM uitstraling. Perfect lichtbeeld en nette kleur. Ze rijdt zo al een paar jaar zonder problemen rond, ook al een keer een controle meegemaakt en zonder problemen weer vrolijk weg gereden. Tijdens de laatste APK keuring kreeg ik van de keurmeester een complimentje dat het lichtbeeld van de lampen zo netjes was. Helaas zien ze daar ook vaak auto's met xenon verlichting in reflector armaturen welke absoluut niet door de keuring komen. TradeVision heeft trouwens al led verlichting welke in zo goed als alle fittingen leverbaar is met TÜV certificering en dus voldoet aan de Europese type goedkeuring. Zal niet lang duren voordat er meer volgen.
  27. 1 point
    Voor mij staat er ook diesel in bestelling. Dct Gt-PlusLine met pano dak in het wit. Goed te horen dat de diesel bevalt. Ben benieuwd. Nu maar hopen dat ze eind februari kunnen afleveren. @Wutroe mooie foto’s die je gepost hebt. Zeker die laatste bij die verlaten huizen. Waar heb je die genomen?
  28. 1 point
    @Dwarfie13 gaan schelden getuigd nou niet bepaald van een volwassen houding als je het mij vraagt. Hoewel @Doublebogey5 het wellicht iets te zwart/wit ziet; ben ik het wel in grote lijnen met hem eens. Primair heb je te maken met degene die jou de auto heeft verkocht (of het nou om lease gaat of niet). Met diegene moet je tot een oplossing komen en heeft het niet zoveel zin om met modder te gaan gooien in dit topic om je frustratie te laten gelden. Je krijgt hiermee in ieder geval niet ineens andere velgen. Mijn ervaring is dat wanneer je sterke argumenten voert met een partij waarmee je overeenkomst hebt je veel meer wint dan deze aanvlieg route. Ik hoop in ieder geval dat je eruit gaat komen met je dealer.
  29. 1 point
    Vandaag er eens onder gekropen. Sensor zit er inderdaad niet meer, stekkertje zie ik nog zitten. Ik zie bekabeling loshangen en niet alle boutjes van het onderste deel van de bumper zijn terug geplaatst. Zal een monteur bij de montage van de trekhaak zijn dag niet hebben gehad denk ik...
  30. 1 point
    geen koffers gebruiken maar sporttassen, dan gebruik je je ruimte veel efficienter. Koffers zijn niet te vormen naar de beschikbare ruimte. Of niet iedereen zo grote reiskoffer maar bijvoorbeeld een trolley, daar moeten ze het dan maar mee doen.
  31. 1 point
    Is ook een Nederlandse sw executive. Ik zou gewoon even langs de dealer rijden.
  32. 1 point
    Beste @Murcielaygo, de maximale snelheid van 80km/h geldt alleen bij aanhangers zwaarder dan 3500kg. Voor alle overige, lichtere exemplaren, geldt een max snelheid van 90km/h. Dit alles volgens : Max snelheid RWS
  33. 1 point
    Beste Ronald. Dit is werkelijk geweldig . geen strooilicht . ik heb ze door de dealer erin laten zetten.. En als je het grootlicht aanzet.. dan komen er vliegtuigen naar beneden..Hahahaha. Ook de mistlampen / knipperlichten achter / mistlamp achter en achteruitrijlicht / kentekenverlichting / en binnenverlichting van LED lampen voorzien.... Groet Koos.
  34. 1 point
    Zoals bij deze Kia Picanto X-Line.
  35. 1 point
    Volgens mij zat die van mij in de spare 10A linksboven..(NIRO 2017). CAM ging alleen aan als ik de auto starte..
  36. 1 point
    Ik ben bij Kia geweest en die verkoper wist mij te vertellen dat er maar een bepaalde batch aan auto’s is afgekeurd en terug gestuurd naar de fabriek. Voor de mensen die niet begrijpen waarom andere hem eerder krijgen is omdat voor die personen die een afkeur auto hadden een nieuwe is besteld, in Oktober besteld is eind januari levering ongeveer. Desbetreffende garage moesten er ook 4 terug sturen door dit euvel. Begin december hebben ze de mensen van die bestelde auto’s benaderd. Als je niet benaderd bent in december dan wordt jou auto gewoon geleverd op de dag dat Kia aangeeft. Dus niet alle auto’s staan te wachten op goedkeuring. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  37. 1 point
    Auto: KIA Ceed 3 (2018-heden) Eigenaar: Mike Ceed SW Toegevoegd op: 2019-12-31 Bekijk deze auto: KIA Ceed 3 (2018-heden)
  38. 1 point
    Selectiviteit is waar je op doelt maar dat is inderdaad zoals hippe lip meld niet van toepassing bij een laadpaal met loadbalancing. Zie NEN1010:722 Voor het bepalen van het benodigde vermogen mag geen reductie worden toegepast door middel van een gelijktijdigheidsfactor. Indien speciale voorzieningen hiervoor zijn aangebracht zoals een regelsysteem, dan kan echter wel met een gelijktijdigheidsfactor worden gerekend. Bron https://kennisbank.installatiejournaal.nl/themas/nen-1010/bijzondere-installaties/136586?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.64700973.382562378.1577809278-502191388.1577809278
  39. 1 point
    Dat zit er echt dik uit die zwarte velgen
  40. 1 point
    Erg interessant verhaal! Ben zelf laats naar Berlijn geweest met mijn E-Niro en lees veel herkenbaars. Met name het plannen van laadpalen en het soms een beetje moeten klooien om de paal aan het laden te krijgen zijn heel herkenbaar. Mijn verbruik naar Berlijn lag op ca 21kw per 100km. Heb dan max 136 km/u gereden met de cruise control constant aan. Ben vaker maar Berlijn gereden met een benzine auto en de totale reistijd was ongeveer 1,5 uur langer met E-Niro.
  41. 1 point
    Wat wij doen is simpel. Koffers aanpassen aan de maat van de koffer ruimte en zo kan alles mee Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
  42. 1 point
    Raar ik wel . Ik heb ze ook maar eens gemaild hou jullie op de hoogte.
  43. 1 point
    Bochtverlichting is geel(geen led) Achteruitrijverlichting is wit(ook geen led)
  44. 1 point
    Zorg dan wel voor een fatsoenlijk kabelset. In dit set zitten een hele serie scotchloks en als je ergens problemen mee kan veroorzaken zijn het die ondingen. Deze ondingen dus: Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
  45. 1 point
    Ik snap het probleem niet met bagageruimte. Organiser eruit en je hebt al heel veel extra ruimte. Nog niet genoeg, dan kan er nog een dakkoffer erop. Heb je dan nog niet genoeg, dan moet je maar wat minder meenemen of een bestelbus huren. Vergelijk je de Niro met een willekeurige niet-station auto (Golf klasse), dan is de ruimte op z'n minst even groot, zeker met de organiser eruit.
  46. 1 point
    Nog wel, maar ik verwacht weinig diefstal van het populairste model van 2019: Tesla Model 3. Daar kun je op wat onderdelen doorverkopen na vrij weinig mee omdat de auto op afstand uitgezet kan worden.
  47. 1 point
    @martijnmarleen haha, nou dat lijkt me niet de echte reden. Auto’s worden vaak op bestelling gejat en de vraag naar Kia zal wel lager zijn dan Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes, Opel, Renault, etc.
  48. 1 point
    Ik heb het aan Google gevraagd en het eerste resultaat is een oud topic op dit forum over dezelfde vraag, met antwoord :) .... het past dus niet.... https://www.kiaclub.nl/topic/22013-koplampen-project-van-facelift-op-pre-facelift-plaatsen-past-dat/ Maar kijk ook eens naar de 'Hilox XTR Black of Grey LED set'. Past in praktisch elke unit en evt. met canbus. Plug&play. Kost wel wat maar gaat lang mee en geeft een erg goed lichtbeeld en apk proof. Even poetsen die units en klaar.
  49. 1 point
    Ja? En hoe had dat met de slot-situatie te maken? Doe iedereen een lol en LEES eens een keer wat meer dan enkel het laatste bericht. Misschien dat dan je berichten wat meer met het onderwerp van het topic te maken gaan hebben. Of reageer niet, dat mag ook, echt waar!
  50. 1 point
    Het enige compliment wat Kia Nederland verdient is dat ze erg consistent zijn in het beleid ten aanzien van informatieverstrekking . Helaas worden we er niet echt wijzer van.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00


×
×
  • Create New...