Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 01/25/2021 in all areas
-
Ik mis nog even: Blijf thuis als je niet per se weg moet4 points
-
Zorg dat je automatische ruiterwissers op OFF staat, dit voorkomt dat als je van te voren je auto start om daarna te gaan ijskrabben dat plots de sensoren vocht detecteren en de ruitenwissers die misschien al vastgevroren zitten spontaan beginnen ( of willen ) te wissen, als ze op dat moment nog vastgevroren zitten dan is dat niet fijn voor de rubbers en de wissermotor. Zet ook UIT ! dat tijdens het achteruitrijden de ruitenwisser automatisch aangaat indien er vocht gedetecteerd wordt, deze zitten vaak als eerste vastgevroren en kunnen ook die rubbers en het motortje ervan defect raken.3 points
-
2 points
-
Volgens mij is het wel een nuttige knop. Als je bij min 15° een ritje maakt van 100 km wil je niet dat er veel energie verstookt wordt aan het opwarmen van de accu. Ga je daarentegen op wintersport, wil je wel graag een warme batterij om een beetje vlot te kunnen snelladen. Met de optie wintermodus kun je dus kiezen.2 points
-
2 points
-
Ja, eens met @Sigmasailor, eerder op regen=0 instellen, zodat je rustig zonder weerstand op de wielen kunt corrigeren als dat nodig is. Bij elke slipcursus leer je toch ook de koppeling in te trappen?2 points
-
Donderdag een nieuw wormwiel gekregen. Het verschil is echt enorm. Heb ruim een jaar met een “andere” auto gereden. Het lijkt nu wel of ik gewoon een nieuwe auto heb. Kan eindelijk genieten van een goed stuur. Weinig correcties zijn nodig en stuurt zo soepel als wat. Ook de rijbaanassistent is nu geweldig. Blijft met weinig correcties keurig in zijn baan.2 points
-
Haha, dat geeft toch niks! Eerlijk foutje, kan gebeuren. Het siert je, dat gewoon toe te geven, ik zie het helaas vaak zat anders gaan [emoji106]1 point
-
Gewoon de wasstraat inrijden en als je op de band staat je auto in de neutraal stand zetten. De auto wordt dan door de band van de wasstraat verder doorgevoerd. Verder hoef je geen extra handelingen uit te voeren. Let wel op dat de ruitenwisser niet op de automatische stand staan.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Als dat zo is dan blijft de camera toch aan en blijft die toch opnemen ? Zojuist weer eens nagemeten en op de ACC staat alleen spanning als de motor loopt, zo hoort het toch ?1 point
-
Ik heb 2 topics kunnen vinden met een soort gelijk probleem. Het bleek een storing te zijn in de koppelings actuator. Dit is de hydraulische actuator die de koppeling bedient tussen de benzinemotor en de elektromotor. Als deze niet goed koppelt of ontkoppelt slaat de zaak behoorlijk op hol, vandaar de kerstboom van lampjes op het dashboard die gingen branden. het bleek de hoofdsensor van de hybride batterij te betreffen1 point
-
1 point
-
@Xelanc Geen idee, eerlijk gezegd. Die modus is hier op het forum al vaker besproken, maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord op die vraag gezien.1 point
-
Dank voor je feedback. Ik vraag me dan af waarom het uberhaupt een optie is om wintermode in of uit te schakelen als de auto zelf slim genoeg is om te bepalen wanneer in actie te komen?1 point
-
Die wintermode hoef je nooit uit te schakelen. Die komt sowieso pas in actie bij een batterijtemperatuur van onder de -10 ºC, dus zeer, zeer zelden hier in NL. Het zou wel praktisch zijn als die temperatuur hoger in te stellen zou zijn of wanneer je die verwarming eens handmatig aan kon zetten, zodat je je accu alvast verder kan voorverwarmen op weg naar een laadpaal, zoals Tesla dat doet, maar ja, dat gaat helaas (nog) niet.1 point
-
1 point
-
zwart of wit, of iedere kleur die je wilt. Maar ik kan me voorstellen dat ze dit maar in 1 kleur maken. anders wordt het schoonmaken van de mal tussen de verschillende productie runs wel erg duur en kost het stukje kunststof een pak meer.1 point
-
Incl btw €179. Bizar voor een stukje plastic. Dat is incl €50 spuitwerk. Serieus, moet plastic worden gespoten, komt dat moet zwart uit de mal?1 point
-
1 point
-
Goedemiddag allemaal, ik ben Paul en ben vanaf 13 februari de trotse bezitter van een Kia Niro Hybrid. Heb in het verleden diverse Peugeot`s gehad, en heb een Hyundai IX35 ingeruild op de Niro.1 point
-
Volgens mij is die optie er nog, zie foto’s. Klimaat starten en dan aangeven welke opties.1 point
-
Tsja, gevoelsmatig heb ik zoiets dat als ze het zien als een dienst ipv een product dat ze dan de dienst niet geleverd hebben.. Maar ook als garagehouder/importeur sla je de plank naar mijn gevoel mis. Waarom moet jij de dupe zijn van een fout die zij (als leverancier van een product) maken. Maar dat zal allemaal wel te simpel denken zijn.1 point
-
1 point
-
@Flying_Dutchman Koppeling intrappen bij een ICE staat gelijk aan regeneratie op nul stellen in de e-Niro. Zo kunnen de wielen vrij draaien, net zoals wanneer je de koppeling intrapt.1 point
-
@BGFG Ja, bekend citaat . Maar dat doet niets af aan het feit dat het toch verdomd vervelend is en bovendien slecht ontworpen en onbetrouwbaar. Die jumpstarter is, zoals vaak hier gememoreerd, slechts een workmaround en geen oplossing voor het probleem.1 point
-
Ik zou erg voorzichtig zijn met die sterke regeneratie. Als het begint te glijden kan je niets doen (het is maar de vraag of je bij plotseling slippen door te sterk vertragen op het idee komt de flippers te gebruiken).1 point
-
Laden gaat ook prima met dit barre weer. Moest alleen wel ijzel uit de laadklep bikken om 'm weer dicht te krijgen1 point
-
Citaat :Met m’n jumpstarter onder de armsteun ben ik start tot eind binnen 3 minuten weer op pad, van het ding pakken en auto starten tot en met het ding weer opbergen. Zonder bijzondere handelingen. En ik ben ook geen 30 meer... wie zei dat ook weer;)1 point
-
Ik zou ze standaard gewoon uit willen hebben, en ze aan moeten zetten op het moment dat het me echt interesseert. En waarom? Omdat het verschrikkelijk irritante dingen zijn die te pas en te onpas af gaan, zelf als je voor een stoplicht staat te wachten naast een stoeprand. En als ik achteruit de garage uit rij hoef ik echt niet te weten dat ik ergens tegenaan rij.. dat gebeurt nl niet, ik ga achteruit.. Ze overschreeuwen zelfs de achteruitrij sensors die dan nog meer nut zouden hebben. Dat je de vraag niet snapt wil niet zeggen dat hij onzinnig is.1 point
-
Gewoon op 3 bar zetten dan komt ie nooit meer onder de 1.7 voor er nieuwe onder moeten1 point
-
Dit komt sinds de invoering van de nieuwe forum update. Sommige kleurstellingen zijn wat ‘vreemd’. Heb dit destijds ook al aangegeven en sommige dingen zijn al aangepast en andere dingen nog niet zoals de navigatiebalk.1 point
-
1 point
-
Mooi balen dit. Je moet de leasemaatschappij aansprakelijk stellen. Zij leveren je iets dat niet deugt. Dus zij moeten zorgen voor een goede oplossing. En dat betekent dus een goede auto of tenminste een vervanger als die langdurig stuk is. Dat je geen recht hebt op vervangend vervoer bij onderhoud is natuurlijk prima. Dat is 1 dag per jaar. Dit is nu een andere situatie. Jij kan buiten je eigen schuld om niet gebruik maken van iets waar je maandelijks 800 euro voor betaald. Dus contact opnemen met een advocaat of rechtsbijstand en hen een brief laten sturen naar de leasemaatschappij. Je ge1 point
-
1 point
-
"De befaamde bouwkwaliteit van Kia lijkt niet voor de e-niro te gelden ben ik bang... " mwah.. ik denk dat er iets meer rondrijden dan deze 2.. Om daar meteen de hele serie op af te serveren?1 point
-
1 point
-
Dit soort ervaringen kan behoorlijk subjectief zijn. Ik stel voor dat je naar een dealer gaat voor een stevige proefrit. Eentje van een uurtje of zo. Dan kun je zelf ervaren hoe dat is ten opzichte van je huidige auto. Want laten we wel zijn, zou je de selectie, de keuze af laten hangen van wat iemand hier op het forum roept?1 point
-
1 point
-
Hallo allemaal, mijn naam is Dirk en ik kom uit Den Haag. Heb voor het eerst een Kia Niro uit 2018 aangeschaft, daarvoor altijd Opel rijder geweest.1 point
-
1 point
-
Dat afrekenen met een app zou idd wel een goeie zijn. En dan helemaal als er één tot hooguit drie apps zijn waarmee je zulke betalingen kunt doen. Een beetje standaardisering doet wonderen bij zoiets. Zoals we hier in NL al jaren één centrale organisatie hebben voor het pinnen in de winkels. Er zijn meerdere providers die (met hun betaalterminal) daarop zijn aangesloten, maar die komen op dat ene pin-betaalplein bij elkaar. Als zoiets nou eens voor dit soort betalingen gemaakt kan worden. Meerdere apps mogelijk, allemaal via één 'betaalplein' waarvan dan alle uitgevers van laadkaarten of1 point
-
Zal het aan mijn vrouw doorgeven als ie er is. Dan hoeft ze niet in paniek te raken als ie leeg is1 point
-
Ik heb sinds vorige week mijn Galaxy S10+ naar Android 11 geupdated. Nu staat er bij Instellingen AndroidAuto zowaar beschreven, klik ik die aan dan krijg ik allerlei instellingen waarbij het Activeren van Wireless AndroidAuto. Ik ga dit van de week is uitzoeken over hoe en wat er nu de mogelijkheden hiervan zijn. Later zal ik dan hier mijn bevindingen plaatsen.1 point
-
Tja en als je zolang op dezelfde banden rijd kun je niet echt een objectief vergelijk maken.1 point
-
ik heb ook nog zoiets: https://www.gereedschapcentrum.nl/stayhold-classic-kofferbakorganizer-oranje.html?gclid=CjwKCAjw4MP5BRBtEiwASfwAL94YfGYdmhcdciT1sZ5mlffyhNOU8GzxMqJrn5IWCH6UwcLxSr7_nRoCL48QAvD_BwE maar zet ze niet altijd vast omdat ze bijna niet meer los te krijgen zijn1 point
-
1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00