Jump to content
  • Sign Up

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/19/2019 in all areas

  1. 3 points
    Net als de schoorsteenveger die nog nooit van het dak gevallen is heeft TS nog nooit een ongeluk gehad wegens gebrek aan concentratie of oververmoeidheid. Er zijn niet voor niets spelregels opgesteld. Een kwartier rust na 2 uur rijden is er zo eentje. Het is altijd te hopen dat het goed gaat en dat als het fout gaat ik net niet op de stoep loop waar die schoorsteenveger onderweg naar beneden is .
  2. 3 points
    Dat kan met een trucje. Je zet de auto aan zonder op de rem te trappen. Dan gaat de airco wel aan, maar kan een ander er niet mee wegrijden. Daarna sluit je de auto af met de mechanische sleutel in het slot van het betuurdersportier.
  3. 3 points
    En hierom wil je een dashcam: https://www.destentor.nl/video/kanalen/utrechts-nieuwsblad~c435/series/snel-nieuws~s1051/appende-fietser-knalt-tegen-geparkeerde-auto~p92407?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20190723&utm_userid=&ctm_ctid=80508d4cf921462234cf71223807653e
  4. 2 points
    Inmiddels kan ik jullie melden dat de keuze van de poetsmaterialen en -wijze me erg goed bevalt. De auto ziet er na drie maanden en 5000 km nog prima schoon uit en het water ligt er nog in parels op; kijk zelf maar. Ik kan dit iedereen aanraden! Komende week een paar dagen naar Luxemburg stad en daarna zal ik ‘m z’n eerste onderhoudspoetsbeurt geven. Tegen die tijd zal ik melden wat ik eraan heb moeten doen en hoeveel moeite het me kostte.
  5. 2 points
    Nope, en dat is kosten. Als je namelijk als paal-leverancier een pinpas toegang wil, dan moet je daar dik voor betalen en ook nog per transactie. Dan is een simpele rfid in een dongle of pas veel goedkoper. En dus hebben we laadpassen. Over een paar jaar lachen we er om, maar we zijn nog lekker aan het pionieren. Ik vind het zelf de nodige charme hebben: ik was erbij toen EV rijden nog een avontuur was, over een paar jaar is er geen zak meer aan en kan iedere pummel het. no pun intended, maar als iemand het zo wil opvatten: be my guest
  6. 2 points
    Ff offtopic: niet zo in de aanval gaan joh, als RoyNiro voor een iPace heeft gekozen dan prima toch? Als jij de Niro prima vind, then so be it. Als je werkgever een andere ervaring heeft kan dat ook. Denk zelf dat het erg subjectief is. Sommigen halen zelfs meer km’s dan wltp, daar hoor ik ze niet over klagen, maar dat klopt dan ook niet, toch?
  7. 2 points
    Hallo, ik ben Ton en na vele proefritten met diverse merken heb ik mijn keuze laten vallen op de Kia Niro Dynamicplus 2019. Wat een geweldige ruime en stille auto. Binnenkort ophalen en daarna genieten !!
  8. 2 points
    Fijn om te horen dat je er wat aan hebt. Dit soort keuzes zijn heel persoonlijk heb ik gemerkt. Wat de een prima vind, daar lijkt een ander niet mee te kunnen leven.... Twee tips, mede naar aanleiding van mijn eigen ervaringen: Breng die sealant vooral dun aan. En niet in felle zon; het weer werkt gelukkig mee nu . En laat het niet op de zwarte matte kunststofdelen komen. Mocht je daar witte vlekken op zien nadat alles opgedroogd is, wacht dan niet te lang (in dagen gerekend) om het er met die Q2M Prep weer af te halen. Na verloop van tijd wordt het steeds lastiger er weer af te krijgen. Die sealant er dus ómheen aanbrengen! Ik heb er als toplaag die Bathe+ (let op, die met het plusje erachter is anders dan die zonder +) op zitten. die kun je tussendoor foamen, waardoor je én schoonmaakt, én je water– (en dus vuil–)afstotende laag gemakkelijk herstelt. Ik ben benieuwd om je ervaringen t.z.t. te horen.
  9. 2 points
    dat is om beter het midden van de weg te kunnen houden
  10. 2 points
    Lekker bezig heer Pimpmaster ! NB er zit nog een plakkertje op het stuur, precies midden in het zicht
  11. 2 points
    oke ergens hoop ik dat dit jouw kabel is en aan de andere kant toch ook weer niet... De bewuste kabel die je op de foto hebt gezet betreft een kabel voor machines die een dubbel afscherming (intern) hebben. bijvoorbeeld een heggeschaar of een (zware) boormachine. Normaal gesproken heeft deze op de plek van het aardcontact een zwart kunstof palletje/randje om te voorkomen dat je er stekkers in kan stoppen die randaarde vereisen. Normaal gesproken zou er dus alleen een niet geaarde stekker of een stekker van een dubbel geisoleerd apparaat in kunnen. Nu heeft de eigenaar van de kabel (aan de foto te zien) het vervelende zwarte randje weggesneden (zie bovenkant contra stekker boven het op zijn kop 16a 250) zodat er een randaarde stekker in past. Let op, dit betekend dus alleen maar dat er een stekker die randaarde nodig heeft in past, niet dat deze ook daadwerkelijk randaarde aansluiting heeft! Tenzij de campingbaas van mening is dat iedereen "de heg gaat snoeien"lijkt het me verstandig zeker in mogelijk vochtige omgeving, hem even te vertellen dat dit alles behalve veilig is.
  12. 2 points
    Je moet bij Plastidip wel afplakken maar ruim om het betreffende deel. Vervolgens trek je de Plastidip die er om heen zit weg en is het de bedoeling dat het bij de overgang afscheurt. Dat ging bij de streepjes zonder probleem. Maar bij de gril lukte het de eerste keer niet. Doordat het zwarte plastic eromheen wat ruw is kreeg ik de Plastdip moeilijk los en omdat de naad daar veel kleiner is trok ik ook stukjes mee van de gril. Heb toen alles weer verwijderd. Bij een nieuwe poging heb ik toen het zwarte plastic ingesmeerd met vaseline. Dat ging een heel stuk beter. Als je van heel dichtbij kijkt zie je dat het niet perfect is, maar voor 12 euro en een paar uur fröbelen ben ik tevreden.
  13. 2 points
    Ook ik ben nu zo’n 2 weken een happy e-Niro rijder.Ik heb er via de dealer een Hollandia schuif-kantelden in laten zetten. Zelf heb ik de turquoise accenten met Plastdip grijs gemaakt. Hier wat foto’s.
  14. 2 points
    Het gaat niet over de constructie van de auto die het kan houden. Het gaat over flink wat gewicht ACHTER de achterwielen. Waardoor er minder druk komt op de voorwielen. Dus je mist grip voor aandrijving, besturing en remmen... Doe wat je wilt, maar hou er rekening mee dat bij een ongeluk dergelijke overtredingen (want dat zijn het) reden kunnen zijn voor je verzekeraar om niet uit te keren...
  15. 2 points
    Nou dat noem ik geen vakantie maar stress. Geen voorbereiden m.u.v. de route ingeven in de navigatie. Met de Niro EV naar het zuiden van Frankrijk geweest. Tanken in de woonplaats en bij het overnachting hotel en keer (extra) getankt. Na de overnachting door naar de vakantiebestemming. Daar nog wat rondgereden en bij het daar vertrekken weer een keer getankt. Route ingegeven naar woonplaats met een tussenstop in ons overnachting hotel. Bij vertrek de volgende morgen getankt en daarna in een ruk door naar huis. Geen relatiebreuk of andere ellende. verbruik 1:23,6
  16. 2 points
    Haha, hier zijn ze hoor..... Nee, geen krasjes, gewoon rustig aan doen (en de verfstripper niet té lang op dezelfde plek houden ). Het kleine plamuurmesje is ook nog eens scherp geslepen, dus je snijdt als het ware door de lijm/schuimlaag. Daarna verwijder je erg makkelijk de lijm restjes.
  17. 2 points
    Vandaag terug door de Ardennen richting Zeeland. De airco uit laten staan en later, toen het wat horizontaler werd, weer aan. Blaast nu wel koude lucht.....slaat bij zware belasting dus blijkbaar automatisch af.
  18. 2 points
    En ik vind dit een nutteloze opmerking.
  19. 2 points
    Bij hoed werkende A/C zou er een graad of 10 tot 15 onder de buitentemperatuur haalbaar moeten zijn. Mijn Picanto TA met climate control had geen moeite met 18°C koelen in de hittegolf... Als je trekkracht mist; even de A/C uit; die kost namelijk zo'n 10 tot 15% vermogen...
  20. 2 points
    Even denken... dus eigenlijk neem je het dan de verkopers kwalijk dat ze netjes bezig waren met klanten en hun werk deden en daarom niet snel genoeg tijd hadden voor de volgende klant...? Beetje ongeduldig type? Als ik ga kijken voor een nieuwe auto trek ik daar toch wat langer voor uit dat 5 minuten...
  21. 2 points
    Ach, Janneke is sinds 3 maart 2018 niet meer online geweest, dus waar gaat het dan nog om?
  22. 2 points
  23. 2 points
    Daarvan is hier al herhaaldelijk melding gemaakt. Het werkt gewoon niet betrouwbaar. Soms is de dienst niet beschikbaar en dan zie je oude gegevens in de app. Het zou toch betere communicatie zijn als de app dan gewoon aangeeft dat er geen (nieuwe) gegevens beschikbaar zijn. Niet dat de beschikbaarheid dan beter is, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent op dat moment.
  24. 2 points
    Voor de liefhebbers, HIER zijn de laatste updates te vinden.. Al iets oudere post die vandaag is bijgewerkt: Last edited by Fatiguitas; Today at 03:19 PM. Reason: Maps updated
  25. 2 points
    Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in Zwitserland, die dankbaar gebruik maakt van regeneratief remmen. Hij brengt zware lading naar beneden en is zo heel veel zuiniger dan zijn dieselconcurrenten. https://cnn.it/2XPFZ0T
  26. 2 points
    Hier een twitteraar die met zijn Tesla met -flinke!- caravan met vakantie gaat naar Salou. Een rit van ruim 1700 km en een gemiddeld verbruik van. 41,5 kWh/100km.... https://mobile.twitter.com/tomschenkenberg/status/1152326227010695169
  27. 2 points
    Natuurlijk betaal ik mee aan de liftkosten, maar ja die lift zat al. Dus betaal ik daar aan mee met de service kosten of ik wel of geen elektrische auto rij. Nu ben ik de enige van de bewoners die elektrisch gaat rijden dus heb ik het voordeel dat ik “gratis” gebruik kan maken van de al aanwezige hoofdzekering van 3 x 35A. Het aanleggen van het slimme laadsysteem van meterkast naar de auto (plusminus 30 mtr.) moet ik natuurlijk wel zelf bekostigen.
  28. 2 points
    Gister de goed gewassen en in de lak verzegeling gezet. Erg blij met het resultaat. En de druppels vanmorgen erop
  29. 2 points
    Nee hoor on dat pakket zit een complete achter as met de rem schijven er aan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  30. 2 points
    Een interessant filmpje over het nieuwe display. Het navigatiesysteem is mooi groot geworden, ook iets meer breedbeeld verhouding dan voorheen volgens mij.
  31. 2 points
    uiteraard ook meteen de voor rem tangen in kleur gemaakt
  32. 2 points
    Ik woon in een klein appartementen complex waar op de algemene stroom 3 x 35 A de buitenverlichting en een lift zit aangesloten. Mijn (slimme) laadinstallatie zorgt ervoor dat als de lift stroom vraagt deze altijd voorrang heeft op het laadproces. Hierdoor heb ik voor 99% van de tijd vol vermogen om te laden. Het zijn maar 7 appartementen en de lift wordt weinig gebruikt. In de algemene meterkast heb ik een verbruiksmeter laten plaatsen en de verbruikte stroom betaal ik dan aan het VvE.
  33. 1 point
    En waarom denk je dat waterstof de toekomst is? Niemand kan mij dat goed uitleggen. Er kleven namelijk nog veel meer nadelen aan dan bij elektrisch rijden. Vooral het enorme energieverlies tussen het omzetten naar gas en gas weer omzetten naar elektriciteit. En dan is veilig opslaan van waterstof ook nog wel een dingetje. Dus volgens mij is dit echt nog lang niet aan de orde.
  34. 1 point
    Volgens een monteur die er meer vanaf leek te weten, zit het probleem 100% in de Michelin banden en Kia NL is druk bezig om het probleem samen met Michelin op te lossen..... Wat als je nou 18" velgen hebt en Goodyear banden ? (ook trillingen , niet heftig , maar dus niet gerelateerd aan Michelin !)
  35. 1 point
    o nee ik erger me niet zo snel en het valt me al niet eens meer op
  36. 1 point
    Via wat tips ben ik terechtgekomen op http://carclean.com. Daar heb ik me eerst aangemeld op het forum en er wat vragen gesteld om wat meer te leren over de do's en don'ts. Uiteindelijk heb ik er het volgende besteld: Monello Dolce Verde klei - voor het (zonodig) schoonmaken van de lak, vóórdat er een beschermlaag op gaat. Niet nodig als je de auto net hebt gekregen, daarna wel aan te bevelen. PBW Spray and Wipe - 473ml - als glijmiddel voor de klei (met alleen water werkt dat niet zo goed) en om ongerechtigheden zoals vogelpoep tussen de wasbeurten door van de auto af te (kunnen) halen. In de praktijk doe ik dat maar zelden. Q²M Prep - 500ml - voor het zo nodig ontvetten, vóór het aanbrengen van de beschermlaag; zeker gebruiken na het kleien! PBW EXP Pure Sealant - 473ml - beschermlaag (sealant); makkelijk aan te brengen, ook voor mij als beginner . Koos dit boven een waslaag, omdat ik denk dat dit langer houdt dan een waslaag en omdat was zacht is en er dus iets meer vuil in blijft hangen. Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad - voor het aanbrengen van de beschermlaag. Heeft ook een polijstende kant, waardoor je tijdens het werk nog wat kunt corrigeren. Q²M Bathe+ 400ml - te gebruiken om de auto op de hand te wassen of als foam; geeft de lak een waterafstotende laag, waardoor er minder vuil aan de auto blijft hangen. Gebruik je het als foam, dan kras je de lak niet met het vuil dat op de auto zit. Je hebt dan wel een foamlans voor je HD-spuit nodig. Daarna niet wrijven, maar even laten inweken en alleen afspoelen. Dit heb ik over de sealant aangebracht en dat werkt erg goed! Ik ben geen poetser, dus ik ga niet elke twee weken aan de auto werken. Dat wist ik tevoren en dat leverde me op het forum daar ook de nodige kritiek op, zoals opmerkingen dat ik dan net zo goed (of zelfs beter?) door de wasstraat kon gaan rijden. Nou, dat laatste betwijfel ik eerlijk gezegd, zeker omdat de lak van de e-Niro nogal zacht is. Tot nu toe heb ik alleen de eerste beurt na de aflevering gedaan. Binnenkort is het tijd voor de eerste onderhoudsbeurt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het resultaat van de sealant + waterafstotende laag valt me niet tegen, om het voorzichtig te zeggen. Natuurlijk blijft de auto niet brandschoon omdat er met de regen vaak ook heel fijn stof en zand meekomt, maar het lijkt erop dat dit er bij het door de regen rijden ook grotendeels weer afspoelt. De auto ziet er nog erg schoon uit nu na een kleine drie maanden. Precies wat mijn bedoeling was!
  37. 1 point
    Heel vreemd, je zou verwachten dat de granny lader controleert of er een aarde is alvorens dat ding gaat laden? Zo'n 50 kW lader mag je van aannemen dat die wel goed werkt; ik zou me daar minder zorgen over maken dan over een aansluiting op een camping (zonder aarde?). De camping lijkt ook geen aardlekschakelaar te hebben?
  38. 1 point
    Ben heel erg onder de indruk van het stuur, zeer fraai!
  39. 1 point
    Zit wat in, ik kan me toch al niet voorstellen dat een spline verbinding iets met uitlijnen of smeren te maken heeft. Dat zijn allemaal passingen waar je niet veel aan kunt instellen. Als er schade in de reductiebak zit zou vervangen een afdoende maatregel moeten zijn, tenzij de schade er voor gezorgd heeft dat (bijvoorbeeld door trillen ingaande as) ook de E-motor beschadigd is.
  40. 1 point
    Hoe moeten ze dan naar je toe komen als ze met andere klanten bezig zijn?
  41. 1 point
    Je hebt je antwoord al. Moto bedoelt dat je manier van schrijven en het ontbreken van een vraagteken je zin laat lijken op een statement ipv een vraag. Overigens is een automatische wisser achter aardig overrated; ik heb dit op mijn Picanto zelf gemaakt, maar na een paar dagen regen alweer onklaar gemaakt. Het lijkt handig, maar de ruit is snel TE droog, terwijl de wisser aan blijft...
  42. 1 point
    Wij hebben er net ongeveer 4.500 km opzitten naar midden Italië, naar Noord Italië en verschillende plekken in Frankrijk met gezin van 5, en hond, kampeerspullen in dakkoffer. Verreweg het meeste over snelwegen met rond 120. 100% bereik is nu gedaald tot 345 km. Laden om de 250-300 km lijkt me een veilig uitgangspunt. Laden in NL, Duitsland, Zwitserland en ook eigenlijk Italië ging prima. Netwerk en laadsnelheid in Frankrijk viel erg tegen. Alles goed te doen met KIA plugsurfing. Alleen in Italië moet het met Enel X app. https://apps.apple.com/us/app/juicepass/id1377291789 en https://play.google.com/store/apps/details?id=com.enel.mobile.recharge2&hl=en Eigenlijk hebben we nergens meer hoeven te pauzeren dan we eerder met benzine auto deden, maar dat komt misschien omdat wij sowieso wat vaker / langer pauzes nemen dan anderen? We reden al nooit in één ruk door.
  43. 1 point
    Kwam ik toch aardig in de buurt. [emoji23]
  44. 1 point
    Wind je niet teveel op, het is daar veel te warm voor... Het was met een knipoog (handig die emojis voor interpretatie). Maar ik vond het een opvallend dat je iemand naar mijn mening afvalt op een originele kia accessoire en jezelf iets gaat shoppen bij ome Alie. Je stelling "...Maar die kon ik niet betalen" zou je dan ook door kunnen trekken naar je eigen Proceed... Kon je die "echte" Mercedes CLA SB niet betalen? Je snapt mijn punt, laat iedereen gewoon in zijn waarde. Ik vind het ook helemaal prima dat je gordelkussentjes bij Alie wil kopen.
  45. 1 point
    of je gaat voor ROOD. De enige echte kleur, en ook daarop zie je het vuil gelukkig niet zo snel. Als je daarvoor kiest, vraag dan voor de zekerheid wel ff of dit de levertijd beïnvloed, hoewel ik denk dat dit nu niet meer zo is...
  46. 1 point
    Dat heb je goed gezien. Tenminste, daar ziet het naar uit; dit lijkt me de enige logische verklaring. Anders zou die waarde niet bij 511 blijven steken, lijkt me.
  47. 1 point
    Nu op de boulevard in Vlissingen Een witte (mijne) en zwarte proceed
  48. 1 point
    Ik vind het digitale display wel mooi en zeker een mooie upgrade. Je kan inderdaad niet zoveel configureren als bij de concurrent maar dat vind ik niet zo belangrijk. Het grotere infotainment scherm vind ik belangrijker, je kan nu wel degelijk meer tegelijk tonen dan het oude scherm. Zie ook onderstaande video op 5 minuten ongeveer: daarnaast is het nu natuurlijk wel prettig dat het panoramadak optioneel is waardoor mensen de keus hebben. Laten we wel zijn, iedereen langer dan 1m85 komt namelijk in de problemen met de hoofdruimte en het panoramadak snoept zomaar 5 cm ruimte af.
  49. 1 point
    als je het dan weer kloppend wil maken ga je naar de 155/65-14 vuist regel is als je het middelste getal 5 omhoog wilt hebben het eerste getal 10 omlaag moet werkt anders om ook zo
  50. 1 point
    Vandaag eindelijk de wagen op mogen halen
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...