Jump to content
 

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/25/2021 in all areas

  1. De eerste keer heb ik 'dopjes' van karton gemaakt voor over de wielmoeren en ventiel. Via de spaken heb ik een lege vuilniszak over de remschijven getrokken. Een beetje pielen, maar zonder problemen mijn velgen kunnen spuiten. Voor de blauwe accenten en gril heb ik ruim afgeplakt, dus niet precies op hetgeen gespoten moet worden. Als de plasti dip droog is trek je het teveel gespoten er zo vanaf en scheurt het vanzelf op de naad, zodat het juiste resultaat overblijft. De dealer rekende ergens rond de €450,- , dus ik dacht het eerst zelf te proberen en als dat niet zou lukken kan ik altijd
    3 points
  2. Voor wie wil weten welke schakelaar, https://a.aliexpress.com/_v0KSod En dan model C Inderdaad fluitje van een cent mbv de filmpjes op YouTube
    2 points
  3. Nou t is inmiddels gelukt hoor. T blokje op de as moet dus van de moter af staan dan zit ie goed. Zoals op de foto. Bedankt voor de info. Goed weekend
    2 points
  4. Nog een nieuwe ratelaar. 26.000 Op de teller op het moment dat de ratel hoorbaar werd. Vandaag bij de dealer geweest (ik had nog niet gezocht op internet). Daar werd vrijwel direct, na het zien van de E-Niro en nog niet in gereden te hebben, aangegeven dat het een bekend probleem was. Bij mij is het nog in het 'beginstadium'. Ik heb het geluid van een andere E-Niro mogen horen en deze klok al een stuk erger. Ook stond er één op de brug waarvan de motor vervangen zou worden vanwege dit probleem. De dealer wist mij aan te geven dat dit probleem nog in onderzoek is en er nog geen def
    2 points
  5. Wel opletten dat het wiel om de remklauw heen kan, vandaar is hij waarschijnlijk 17"
    2 points
  6. Scheelt toch weer €10 per maand en dat 5 jaar lang = € 600
    2 points
  7. Bij de laadklep heb ik niets afgeplakt. De spuitnevel gaat vanzelf over de rand heen. Wat teveel is trek je er eenvoudig weer af, omdat het 'breekt' op de naad. Vandaar ook dat ik het stekkertje op de laadklep in de originele kleur heb. Nadat de plasti dip gedroogd was heb ik daar een klein gaatje gepeuterd en het er daar netjes van af getrokken. Het brak netjes op de juiste lijn af.
    2 points
  8. Die van ons is binnen! Wat een geweldige auto!
    2 points
  9. Wat een heerlijke auto is het toch! De eerste 3000 km erop zitten, en kan niet anders zeggen dat de verwachtingen overtroffen zijn. Enige kleine puntje is dat het af en toe lijkt alsof het multimedia/navigatie systeem een eigen zin heeft.. een enkele keer miste ik menu opties (bv voor een ander cluster te selecteren) maar zo spontaan als het niet zichtbaar was, was het ook weer terug de volgende keer.. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 points
  10. Nog even wat foto’s. Vanmorgen opgehaald en de eerste 100km mee gereden, voornamelijk elektrisch! (stekkeren!) Echt een fantastische auto!
    2 points
  11. Torrent link voor de update van Juni 2021, voor de liefhebbers https://tinyurl.com/sfzx2f8n
    2 points
  12. Het blijkt een ABS-storing te zijn. Onderweg gelukkig geen last van gehad. De auto moest blijven. Gevalletje garantie en dat betekent dat ze een testprocedure moeten doorlopen en de uitkomsten bij Kia NL aanleveren. Anders krijgen ze nix vergoed. Gelukkig kreeg ik een e-soul mee als leenauto. Mooie gelegenheid om UVO eens te vergelijken met wat ik in mijn MY19 heb. Dit ziet er wel een stuk beter uit!
    2 points
  13. Heb je ook de sportstand geprobeerd?
    1 point
  14. Ik blijf dit toch wel het meest bizarre en ongrijpbare deel vinden van elektrisch rijden. Met 1 bankpas kun je overal benzine tanken tegen het tarief dat duidelijk vermeld op de paal staat.. Alleen voor elektriciteit moet ik kijken welk pasje of abonnement ik heb voor welke paal voor welk tarief. Elke andere markt gaat hierdoor kapot of wordt gedwongen tot een standaard. Maargoed, heb de krabbel gezet voor een e-niro dus we zijn ook de klos
    1 point
  15. Maar de kogel is door de kerk, de contracten getekend.. er wordt een yacht blue 64Kwh e-niro voor ons gebouwd. Nou op zoek naar een laadpaal
    1 point
  16. Ik heb een nieuw motertje en een 2e hands mechaniek gekocht. Hij slaat nu zoals je zei eerst een stuk naar beneden en dan naar boven. Ik zal morgen eens kijken wat er gebeurt als ik de stand verander van t blokje op de moteras
    1 point
  17. Eigenlijk toch ongehoord, dat de dealer adviseert om navigatie update niet te doen en feitelijk respectloos naar de klant toe, dat Kia niet alleen nieuwe verkeersituaties (de feitelijke navigatie) aanpast, maar ook de totale verschijningsvorm én bedieningsmogelijkheden van het volledige systeem.
    1 point
  18. GEVONDEN! https://www.kiaclub.nl/topic/22895-leuke-en-handige-gadgetsaccessoires-voor-de-niro/?do=findComment&comment=211288
    1 point
  19. Die onderste bak zou ik er niet zomaar uithalen. Er even uitnemen en daarna terugleggen is natuurlijk geen probleem, maar als je dat onderste stuk leeg laat, dan gat niet alleen de boel die daar ligt flink rammelen, maar ik ben bang dat je lak dan ook beschadigt. En dan kan de boel gaan roesten. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Bovendien denk ik dat er in de winter dan makkelijk condens kan ontstaan omdat je geen isolatie hebt tussen de warme auto en het koude blik van die diepe bodem. Dat kan ook voor de nodige narigheid zorgen…
    1 point
  20. Volgepakt naar Frankrijk met gezin tot Max 8,1l/100 km. Smart drive. Ivm wagenziekte en flitspalen etc max snelheid aangehouden Voor vakantie 1500km gedaan op ruim halve tank[emoji846]. Record rit 0,3l/100. In NL op eco gereden. Elektra verbruik/laad historie moet ik uitzoeken.
    1 point
  21. http://www.olino.org/blog/nl/wp-content/uploads/2017/02/hydrogencar.png 19/23 vs 69 % effectiviteit.. Ik wacht nog even af. Voorlopig staat de accu op voorsprong.
    1 point
  22. Beide transmissies, de 6 versnellingen tellende iMT en de 7DCT, maken 'zeilen' mogelijk om het brandstofverbruik verder te verlagen. Deze functie werkt bij snelheden tot 125 km/u en de motor wordt opnieuw geactiveerd wanneer de bestuurder het gas-, rem- of koppelingspedaal indrukt. Inmiddels ook de dealer gesproken. Wel een zeilbootje en het woord zeilen. Zie bovenstaande. Dit stond op de Kia site, maar in de boekjes niet terug te vinden. Is ook niet in te stellen en is alleen bij Mild Hybride auto’s.
    1 point
  23. Nee, natuurlijk niet. Bij het omzetten van waterstof in energie komt water vrij, niet meer en niet minder. Dat bij het produceren van waterstof broeikasgassen vrij komen kan best maar dat geldt voor het merendeel van de energie die we gebruiken. Nou dat met het vergiet valt echt wel mee, in de industrie is het verlies bij een druk van > 200 bar verwaarloosbaar. Bij het verkeerd gebruik inderdaad. Het beitsen van de metalen met een inhibitor voorkomt dit. Weliswaar niet zo edel maar de accu's van onze hybrides en EV's zijn nu ook niet bepaald van joepie.
    1 point
  24. Ik denk dat je dan nog heel lang kunt wachten. rendement van waterstof is echt bedroevend. Alleen toyota lijkt er nog brood in te zien. En de Niro accu van nu is de huisaccu van volgend jaar.. oftewel oude auto accu's gaan steeds vaker ingezet worden als huisaccu's omdat omvang en gewicht t.o.v. opslag (vaak) wat minder belangrijk is bij een huis.
    1 point
  25. Ha! Die eigen navi van welke auto dan ook? Nee, daarvan is me te vaak gebleken dat die véél te oud is. Mijn vrouw zweert erbij, maar ik zit vrijwel altijd op Waze, net als jij. Ik vraag me nog steeds af wanneer fabrikanten stoppen met er een eigen navi in te bouwen en gewoon gebruik gaan maken van een online dienst die gewoon altijd bij de tijd is. Prettiger voor alle partijen. En dat die reparatie lang duurt, daar heb ik nu niet zoveel last van. Zeker niet omdat we een EV te leen hebben. Die is weliswaar een maatje kleiner (maatje Kona), maar over het algemeen is dat prima. We hebbe
    1 point
  26. @Peter-036 Heb je gebruik van cookies uit staan misschien? Dan lukt dat invullen ook niet…
    1 point
  27. Dat geldt voor alle argumenten die hier voorbij komen. Afhankelijk van heel veel factoren is de keuze HEV of PHEV een verstandige. Geld speelt bij mij geen rol dus kies ik voor milieu, zekerheid en trekkracht. Speelt geld juist de hoofdrol dan zijn keuzes heel anders. 25 jaar voor 5 MWh per jaar opbrengst = 125 MWh Investering 5000 euro. Per MWh is dat 40 euro (renteverlies is er niet). Per kWh is dat 0,04 euro, 4 cent dus. Mijn argument dat het overschot aan stroom anders down the drain gegaan zou zijn en de afschrijving over het thuisverbruik gerekend kan worden is discutabel. Maar d
    1 point
  28. ... dan zul jij de voet van de gas pedal halen en de auto laat rollen (zeilen ...) ... kan jij instellen in de gebruikersinstellingen via de toetsen rechts op de stuur.
    1 point
  29. Bandenspanning is komen te vervallen in de MY2021. Mag het op spanning zetten de set button indrukken. Is de druk te laag,dan krijg je een melding. Vind het zelf ook echt zonde dat dit is komen te vervallen. Digitale beeldscherm? Hoe bedoel je dat? Het zijn 3 hoofd tabs met daaronder verschillende schermen Bij mij staat ie altijd op het rit data. Km, tijd en verbruik. Hiervan is het ook weer jammer dat deze zich na iedere start reset. Bij de oude model ging het verder als je binnen. 2 ofzo weer verder ging rijden. Dit vooruit / achteruit met Spotif
    1 point
  30. Moet je alleen de afschrijving van de panelen nog meenemen
    1 point
  31. Kia Niro HEV vanafprijs 29695 Kia Niro PHEV vanafprijs 36395 Meerprijs “P” = €6700 Thuis Laadpaal “P” = €1000 Brandstofkosten PHEV €5,41/100 km (spreadsheet) Brandstofkosten HEV €8,58/100 km (Spritmonitor) Minderheidsprijs “P” / 100 km = €3,17 Dus €7700 moet je terugverdienen met besparing van €3,17 per 100 km… 7700/3,17 = 2429 x 100 km = 243 duizend kilometer !!!! Dus pas als je 243 duizend kilometer gereden hebt is een “P” goedkoper Ps een “P” is in aanschaf duurder en ook zwaarder en dus duurder in belasting&verzekering, deze effecten komen er nog bovenop… Verzonden vanaf mijn
    1 point
  32. Kinderslot vergrendeling
    1 point
  33. Wij/ik rij momenteel een Hyundai i30 automaat en dit is een conventionele automaat. De nieuwe Hyundai's hebben nog een conventionele automaat terwijl de Kia's een conventionele automaat of een DCT automaat hebben. Ik heb inderdaad die stuurflippers gezien en dat zouden dan de DCT bakken zijn maar dat weet ik niet zeker. Als ik op kenteken zoek, als de aanbieder het kenteken niet geblurd heeft, zie ik soms een 6 traps automaat maar soms ook niet. Op een onderdelensite kijken is wel een goeie, daar was ik nog niet opgekomen.
    1 point
  34. Als ik voor mijn Niro heb gekozen must ik 10 dagen wachten vordat hij klaar was. Ik heb voor de handleiding gevraagd en deze in die tijd dan gestudeerd ... Het is toch normaal, dat je bij een nieuwe auto de handleiding leest!
    1 point
  35. Na een korte zoekactie op onderstaande site uitgekomen. Tja oke, Nederland staat er (nog) niet bij maar dat vertellen jullie zelf al. Als je op "België" klik krijg je wat meer info. KIA CHARGE
    1 point
  36. Dan zou ik op onderstaande pagina dit maar eens goed doorlezen Maarten. https://nieuws.kia.nl/kia-lanceert-uvo-connect-phase-ii-met-veel-nieuwe-features-en-online-diensten/
    1 point
  37. ANWB had vorige week nog wel de e-Niro. Waarschijnlijk zijn ze door de voorraad heen of ze wachten totdat Kia is gestopt met de aanbieding (loopt nog tot eind juli). Ze waren wel iets duurder dan Kia nu met de aanbieding, maar voorwaarden zijn ook belangrijk.
    1 point
  38. Had nog een busje plasti dip mat zwart staan. Rondom de blauwe delen alles goed afgeplakt en daarna de blauwe randjes en de grill gespoten. Ik ben 10 jaar geleden begonnen met mijn velgen hiermee te spuiten en het is altijd goed blijven zitten, dus ik verwacht dat het hier ook goed op zal blijven zitten. Ben niet overdreven handig en het verwerkt erg makkelijk, dus zal waarschijnlijk voor de meeste mensen goed te doen zijn.
    1 point
  39. Tja, en hoe weet ik nu welke paal van wie is. Aan de hand van deze site zie ik dus dat ze van EVBox zijn. Tuurlijk kan je daar terecht met een ENECO pas alleen wat betaal je dan?? Ik vind het best een leuk uitzoekwerk (en gelukkig heb ik nog een kleine maand) maar niet echt motiverend om starters over de streep te trekken. Update: En als ik dan weer via deze link kijk zie ik dat de paal van ENGIE is met een tarief van € 0,31 / kWh.
    1 point
  40. Zo, petje af. Mooie oplossing. Ik hou het toch maar bij mijn bedrade Brodit oplossing, werkt al 2 jaar uitstekend en altijd een opgeladen telefoon. Je telefoon laat (met Waze) ook een handig tweede scherm zien.
    1 point
  41. Ok dan, thanks! Dan ga ik hem installeren en komt het vast goed. Hoef nu toch nog niet op eco-modus te laden want kan toch nog salderen. Maar hou eea zeker in de gaten hier!
    1 point
  42. Ik zou me er niet te druk om maken. Het is hoe dan ook een tijdelijk probleem. Die Zappi is sowieso een heel fijne paal met heel veel mogelijkheden. Op dit moment moet je alleen uitkijken als je in eco-modus gaat laden EN zonnepanelen hebt. Heb je geen zonnepanelen, dan hoef je je al helemaal nergens druk om te maken. Heb je wel zonnepanelen en laad je graag in eco-modus, stel je Zappi dan nog even in op éénfase-laden. Ik rijd een MY19 en kan dus sowieso niet meer dan 1 fase laden en daar heb ik altijd meer dan genoeg aan. Maar het is nog even wachten op het herstel van Kia (die hebb
    1 point
  43. NU is het weer pas écht ideaal: opstarten in eco+ mode en zelfs met snelwegritten zit ik ruim onder de 15 kWh/100km en een GOM van boven de 500 km bij volle accu! Wel ff de ventilatie op standje 2 of 3 zetten na het op eco+ overschakelen, want die gaat ook op nul…
    1 point
  44. Ik heb uiteindelijk een 1F Zappi besteld. Had nog bij de ANWB gevraagd naar hun aanbieding, maar dat moest en zou met een backoffice functie tegen een vast bedrag per maand. Gevraagd naar het nut van die backoffice, wat ze dan met mijn data doen en waarom ik niet gewoon een wallbox kon krijgen zonder een abonnement op een backoffice. Hun antwoord was dat die backoffice handig was, want dan konden ze meteen iemand sturen als er iets mis was met de wallbox. Dus, ik denk WTF? Op mijn vervolgvraag of het zo'n slecht product is, dat ze hem dag en nacht in de gaten moeten houden heb ik noo
    1 point
  45. Ik heb erover zitten twijfelen maar voor de aantal kms die ik per jaar maak, nog niet praktisch genoeg. Ben maar voor een Niro PHEV Executive gegaan. Maar ik vind het wel echt een mooie auto!
    1 point
  46. Voor wie net als ik het invoeren van postcode mist. Ga naar Zoeken, type direct de NL postcode met een spatie tussen cijfers en letters, dan een spatie en dan het huisnummer. Kies voor sorteren op Aanbevolen (niet dichtstbij) en zoek. Het adres staat dan bovenaan.
    1 point
  47. De logo's gingen er uiteindelijk toch heel erg makkelijk af met de fohn van mijn vrouw en een pasje om het begin te maken. Ik zal vanavond nog foto's maken van de nieuwe binnenverlichting. En over een week of 3 verwacht ik andere logo's te hebben.
    1 point
  48. Hallo Harry, Kwam toevallig in dit topic terecht, en vond je aangehechte PDF erg interessant. Zelf vaak over zitten nadenken, maar nog geen echte concrete stappen genomen. Dus in ieder geval bedankt voor het delen van deze informatie! Om je vraag te beantwoorden, zelf rij ik met een e-Niro (MY20) en maak daarbij ook gebruik van de UVO app, maar je kan in de APP niet het verbruik per rit inzien. Hier heb ik namelijk zelf ook naar gezocht - maar tevergeefs. De enige manier om de verbruikscijfers in te zien is via het EV-menu in de auto (via het scherm op je middenconsole). D
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...