Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/22/2020 in all areas

  1. 3 points
  2. 2 points
  3. 2 points
  4. 2 points
    zo zie je maar weer dat Deluxe White ( grondverf ) voor 700 euro meer prijs toch mooi kan zijn
  5. 2 points
    Wat is er Deluxe aan White ? Da's toch gewoon grondverf ? Toffe Kar Theo !! Veel rijplezier !
  6. 2 points
    Ik volg dit ff helemaal niet hoor......ik heb het over ACHTERUITRIJVERLICHTING. Dat is die witte lamp die ALLEEN gaat branden als ik achterij wil rijden (dat is in 98 van de 100 gevallen als ik parkeer). Wanneer kan je dan in hemelsnaam verblind raken door zo'n achteruitrijlamp ? ALS dat zo is dan ben je gewoon veel te dicht bij mijn auto....... Het lijkt wel of ik 45 kilometer achteruit ga lopen te rijden......
  7. 2 points
    3 jaar verder. Nog steeds een heel tevreden gebruiker van deze probleemloze Sorento. Sinds kort heeft hij er een nieuw taakje bij als trekpeerd en dat doet hij natuurlijk prima. Zal niet zeggen dat je niet voelt dat er wat achter hangt, want dat zou onzin zijn. Maar het is wel moeiteloos doorrijden met zo,n 1700kg caravan erachter.
  8. 2 points
    Het kan blijkbaar soms ook gefikst middels een software update voor de meter: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59563660#59563660 De E360 van Landis+Gyr In dit geval. Hier informatie van Liander over die update: https://www.liander.nl/nieuws/2019/05/22/software-update-nodig-voor-slimme-meter-landis-gyr-e360-smr-50 zou dus bij iedereen vorig jaar automatisch al zijn uitgerold. Dus zeker aan te raden om de telwerken in de gaten te houden als het intern salderen belangrijk wordt, mogelijk zijn er nog andere foute meters of meters met foutieve software in omloop.
  9. 2 points
    ik sluit me hierbij aan, tank nog maar 1x per maand en de rest komt van mijn zonnepanelen
  10. 2 points
    Zeker, met het rempedaal kun je het remmen ook doseren en daarbij wordt (bij gewoon rustig remmen) net zoveel energie teruggewonnen al bij de methode die ik beschreef. Het verschil zit ‘m in het feit dat je bij de methode die ik beschreef ook weer gemakkelijk, zonder extra handeling, weer eventjes een beetje harder kunt gaan rijden. Maar, zoals @Sigmasailor al zei: het leuke is dat iedereen zijn eigen methode kan gebruiken. Het regenereert allemaal even veel (los van het uit laten rollen op standje 0 (nul)). De ene methode is niet beter dan de ander. Iedereen kiest wat bij ‘m past en wat zijn/haar voorkeur heeft. Ik wide het alleen delen om wat aan het repertoire toe te voegen voor de liefhebber.
  11. 2 points
    Zijn inderdaad strips die op iedere auto zijn te zetten.....heb ze op mijn Picanto gezet.... grappig effect. 20190813_220926.mp4 20190813_220654.mp4
  12. 2 points
  13. 2 points
    Winterbanden zijn zoooooo nodig als je wilt skiën in Oostenrijk of Frankrijk of als je zoals ik regelmatig naar Duitsland gaat Heb zelf de Michelin’s en bevallen uitstekend , deze werden vanuit de Leasemaatschappij voorgeschreven aan de bandenboer. De Continentals had ik onder mijn vorige auto en bevielen ook erg goed.
  14. 2 points
    Omdat ik eigenlijk 'altijd' thuis laad (koud kunstje met de range van de e-Niro) heb ik al maanden geen betaald laden meer gebruikt. Die enkele keer dat het nog moet gebruik ik gewoon New Motion (doet het gewoon altijd) of de App van Fastned (overigens ook gekoppeld met New Motion). Op https://laadpastop10.nl/ kan je de prijs vergelijke voor als je niet thuis kunt laden.
  15. 2 points
  16. 2 points
    Na 3 maanden en 3000 km in onze nieuwe NIRO PHEV hier onze ervaring. De PHEV (plug-in) gedraagt zich toch anders dan een HEV (Hierin hadden we onze proefrit gemaakt) Het lijkt erop dat de grotere PHEV electromotor direct de wielen aandrijft, want er is geen schakelmoment, hij blijft constant versnellen. Geruisloos electr. rijden tot een snelheid van ~120 km/h. In de hybridestand gaat de benzinemotor stationair (heel stil) draaien en houdt dan de accu op lading, terwijl je electr. rijdt. (geruisloos) Denk aan een electr. aandrijving met hulpmotor. Als je flink optrekt maakt de benzinemotor meer geluid, vergelijkbaar bij de hybride versie. We hebben nu ~40 liter bijgetankt (E5 of premium) dus gemiddeld 1 liter op 75 km !!!!!! incl. ~ zo'n 20 ladingen aan de gewone huis stekker in 4,5 uur met laadstroom 10A (regelt de auto zelf) Dit is ook wat de totaalteller aangeeft. Als je electr. in de kom rijdt en snelweg hybride zie ik bij ritinfo 1 : 30 km of 1: 50 km. Natuurlijk is het nu mooi weer dus de winterpriode maar afwachten of ik dan ook nog 65 km vol electr. uit een lading haal. Ik lees hier dat mensen zich zorgen maken dat de motor bij koud weer toch aan gaat..... er is stuur- en stoelverwarming en er is driver only. De benzinemotor in de hybridestand houdt de accu op nivo en je rijdt electrisch terwijl jij warme voetjes krijgt. En dat berekenen wanneer je de PHEV hebt terugverdient t.o.v. de HEV...... eeh, meer rijcomfort (geruisloos en sneller optrekken) is ook wat waard, niet dan ? oh ja de PHEV heeft half tarief wegenbelasting voor zolang dat duurt natuurlijk. De rest van de auto b.v. de opties die erop zitten werken prima., kortom KIA NIRO PHEV is (tot heden) FANTASTISCH.
  17. 1 point
  18. 1 point
    En als je niet het juiste abonnement hebt bij de laadpaal betaal je ook nog eens 1,5 tot 3 keer zo veel als thuis, wat het uiteindelijke voordeel bijna teniet doet. Ik zou het zelf niet doen, dan kun je beter voor een echte EV gaan..
  19. 1 point
    Ik heb onder mijn rode Ceed GT line ook de rode (originele) naafkapjes gezet, veel te duur, maar toch leuk. Led verlichting achter staat nog op m'n todo lijstje, ben inderdaad ook wel geïnteresseerd in de links!
  20. 1 point
    Gefeliciteerd. Dat ziet er erg netjes uit! Kan jij misschien de links delen van de extra's die je hebt gekocht?
  21. 1 point
  22. 1 point
    Volgens mij is er een verschil tussen APK-keuring en eisen aan verlichting. Dat iets GEEN apk-afkeur is wil niet zeggen dat het legaal is. Het is dan simpelweg geen onderdeel van de keuring. Van de Inspectie Leefomgeving en Transport: https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/2019/09/10/ilt-onderzoek-voertuigverlichting-zonder-keurmerk-verkocht OVerigens snap ik je verder hoor. Zolang verlichting niet verwarrend of verblindend werkt zal oom agent zich er waarschijnlijk ook niet zo druk om maken.
  23. 1 point
    Denk je er wel aan dat al te felle achteruitrijlampen voor jou fijn kunnen zijn, maar voor overig verkeer in sommige situaties erg vervelend of in een enkel geval zelfs verblindend?
  24. 1 point
    Ik had het op de Outlander zitten en heb me er 5 jaar lang meer aan geërgerd dan ik er plezier van had. Openen ging redelijk traag; zo traag dat je regelmatig (ongeduldig) nog eens op het knopje drukte waardoor hij (met vertraging) weer begon te sluiten. Ik ben helemaal tevreden met de analoge wijze van de Kia. Is natuurlijk leuk dat je het kan aanpassen; ik laat dat even voorbijgaan.
  25. 1 point
    Het kan wel, maar het is bepaald niet aan te raden. Ik ga het niet testen bij hogere snelheid, maar ik heb het pas geleden nog gedaan terwijl de auto nog niet helemaal stil stond. De pal schiet tussen de tanden en de auto staat met een ruk stil en waggelt een paar keer voor- en achteruit rondom de speling (ruimte) tussen pal en tanden waartussen die valt.
  26. 1 point
    Recent een trip van enkele reis 170 km gemaakt. Airco aan, muziekje aan en op de autoweg cruise aan op 111 km/uur (ja ik weet het, te hard). Opvallend is dat ik exact de afstand gereden heb en exact het verbruik gelijkwaardig aan de rit. Voor de terugweg stond nog 169 km op de teller, dus ik kreeg de melding dat ik te weinig batterij heb voor de geplande rit. Mooi toch? Dus onderweg even aan de snellader, procentje of 20 geladen en zonder enige spanning naar huis gereden. Ik ben een tevreden E-niro rijder .
  27. 1 point
    Even goed lezen maat, ik zeg iedere keer als ik laad, niet iedere dag. Laad normaal gesproken 1x per week idd tot 100%. Staat hooguit een half uur zo vol (gepland laden) en ga dan rijden. Dit is inmiddels mijn 3e EV en nooit iets gemerkt van degradatie. De eerste bochten verschijnt dan de melding “regeneratie niet mogelijk” en doet ie dat ook niet. Paar bochtjes verder wel. En in een woonwijk rijd ik niet hard, kost dus ook heel weinig energie.
  28. 1 point
    Niro e-Niro EV ExecutiveLine 3-fase 5d, Aurora Black Pearl
  29. 1 point
    Dat is zeker schrikken geweest. Het filmpje zegt verder niet veel omdat je niet kunt zien wat er gedaan is in de auto. Zoals hierboven ook al staat; remmen doen het altijd; dat is een mechanisch/hydraulische harde verbinding. Ik vind het knap dat je in de korte tijd dat het duurde in staat bent naar je voeten te kijken of je wel op het goede pedaal trapt. Klinkt toch als 'operator error'. Misschien teveel gerekend op het zelf remmen van de Kia (wat nu niet werkt omdat de radar onder de slagboom heenkijkt).
  30. 1 point
  31. 1 point
    @Peter125 Dat is toch wel de bloody limit daar bij Kia. Glashard beweren dat Kia nix verkeerds doet en dat het helemaal aan de Zappi ligt! Feit 1: Als een 3-fase e-Niro laadt op één fase, dan worden niet alleen intern twee laadcircuits parallel geschakeld, maar die twee fase-aansluitingen bij de stekker aan de voorkant van de auto (aan de buitenkant van de auto dus) worden óók onderling doorverbonden. Daarmee komt dus in de stekker voorop de auto, op de pin die bij 3-faseladen voor L2 (de 2e fase) gebruikt wordt, de spanning van L1 (de eerste fase) te staan. Dat kan gemakkelijk tot regelrechte kortsluiting tussen L1 en L2 leiden. Volgens alle normen is die ene pin voor L2, dus hoe dan ook hoort daar nooit de spanning van L1 op te staan! Als je dan zegt dat ‘Kia nix verkeerd doet‘, dan denk ik dat bij menig E-vakman de tenen behoorlijk in de schoenen krullen. Feit 2: Als de Zappi een ‘reset’ commando aan de auto geeft (een volgens protocol gestandaaradiseerd commando) en de auto reset niet alles (de parallelschakeling van de twee laadcircuits van L1 en L2 wordt niet opgeheven), dan kun je je toch echt afvragen of kia inderdaad ‘nix verkeerd doet’. Er gebeurt dan op zijn minst iets anders dan je op grond van het commando ‘reset’ zou kunnen verwachten.... Kortom: het is nogal bot van Kia om glashard alle schuld bij Myenergi (de maker van de Zappi) neer te leggen.
  32. 1 point
    Tja, dat is een kwestie van smaak. Voor mij is de auto het lelijkste deel van de auto. En dan bedoel ik dat die voor mij echt de schoonheidsprijs niet verdient. Maar ja, smaken verschillen, hè.... Dat ik toch voor de e-Niro koos is vanwege vele andere kwaliteiten en dan nam ik dat uiterlijk op de koop toe. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp en geen siervoorwerp. Het is leuk als-ie er mooi uitziet, maar het is gelukkig geen voorwaarde. De Fiat Multipla vind ik persoonlijk een oerlelijk ding, maar als dat ding voor 10.000 euro verkocht wordt, zijn er ongetwijfeld een heleboel mensen die over die drempel van ‘schoonheid’ heen stappen. De e-Niro biedt gewoon veel voor zijn prijs en dat schoonheid dan niet bovenaan het lijstje staat......
  33. 1 point
    Kia picanto update / officiele prijslijst. PDF. Picanto MY21 1-9-2020.pdf
  34. 1 point
    Hier kan ik antwoord op geven vanuit eigen ervaring. Ik rijd met mijn Sorento I, 3.5 v6, al meer dan 100.000 km op lpg. Een Vialle LPI systeem, vloeibare inspuiting, kan wellicht iets afwijken van verbruik bij een systeem met verdamper. Ik heb een 80 liter tank, onderbouw. Zo'n 64/65 liter vulling. Gemiddeld verbruik is zo'n 1 op 6,5. Snelweg op cruisecontrol geeft 1 op 7, veel stadsverkeer zo'n 1 op 6. Ik haal dus gemiddeld 400 km op 1 tank. Veel snelweg dan is tot 450 km haalbaar, met name door tegenwoordige maximum snelheid en met gebruik van cruise control. Welk systeem heeft de Kia die jij op het oog hebt? En is die kia ook een 3.5 v6?
  35. 1 point
    Vernieuwde Kia Picanto nu te bestellen vanaf 14.695,-* euro Bestverkochte A-segmenter van Nederland nu nog innovatiever Aangescherpte looks, nieuwe motoren en geavanceerde AMT-automaat Altijd verbonden dankzij ‘Phase II’ UVO Connect infotainment en connectiviteit Vijf complete uitrustingsniveaus, standaard 7 jaar garantie Vanaf eind september bij de Nederlandse Kia-dealers De recent onthulde, vernieuwde Kia Picanto is met ingang van vandaag te bestellen. Kia levert de compacte, trendy stadsauto – die vanaf eind september bij de dealers staat – in vijf compleet uitgeruste uitvoeringen. De prijzen van de vernieuwde Kia Picanto beginnen bij € 14.695,-*. De Kia Picanto staat aan de basis van het succes van Kia in Nederland. Bijna 1 op de 5 verkochte auto’s in het A-segment is een Picanto en de nummer 1 positie van het merk in de maand augustus was mede te danken aan de compacte Kia. Het succesnummer is nu op alle fronten opgefrist. Uiterlijk is het aangescherpte design het meest prominent op de sportieve GT-Line- en robuuste X-Line-uitvoeringen. Herkenbare elementen op deze modellen zijn onder meer een gerestylde Tiger nose-grille, nieuwe koplampen met 4-pits LED-dagrijverlichting en een nieuw design voor de voor- en achterbumper en de LED-achterlichten. Als 4- of 5-zits Ook het interieur van de Picanto heeft een update gekregen. Voorbeelden zijn de nieuwe, hoogwaardige materialen, een 8-inch breedbeeldscherm voor het touchscreen navigatiesysteem en een 4,2-inch digitaal display voor het nieuwe supervision instrumentencluster. Bovendien is de Picanto naar wens als 4- of 5-zits te bestellen is. En hij is helemaal connected met het nieuwe ‘Phase II’ UVO Connect. Dit systeem biedt toegang tot een groot aantal diensten, zoals live verkeersinformatie, weersvoorspellingen en parkeerinformatie inclusief prijzen en beschikbaarheid. Voorbereiding voor Apple CarPlayTM en Android AutoTM is standaard inbegrepen op uitvoeringen met een 8” Audio Display of navigatiesysteem. Nieuwe motoren, innovatieve AMT-automaat Voor de aandrijving biedt de Picanto nu keuze uit twee nieuwe, moderne ‘Smartstream’ benzinemotoren: een 74 kW/100 pk sterke 1.0 T-GDi of de 49 kW/67 pk sterke 1.0 DPi. Een primeur is de innovatieve (optionele) AMT-transmissie voor de 1.0 DPi-motor, die het gemak van een automaat combineert met het lage brandstofverbruik van een handbak. Standaard al heel compleet De vernieuwde Kia Picanto biedt keuze uit vijf uitrustingsniveaus: ComfortLine, DynamicLine, DynamicPlusLine, GT-Line en X-Line. Standaard is de compacte stadsauto als ComfortLine al heel compleet, met bijvoorbeeld Bluetooth-connectiviteit en stuurwielbediening, DAB+ digitale radio-ontvangst, het 4,2-inch supervision cluster, airconditioning, cruise control en snelheidsbegrenzer, elektrisch bedienbare ramen vóór en een lichtsensor. Nu te bestellen, vanaf eind september leverbaar De vernieuwde Kia Picanto is met ingang van vandaag te bestellen en staat vanaf eind september bij de Nederlandse Kia-dealers. De prijzen beginnen bij € 14.695,-* voor de Picanto 1.0 DPI ComfortLine 4-zits. Voorzien van de innovatieve AMT-automaat is deze Picanto er vanaf € 15.695,-*. De krachtige, 74 kW/100 pk sterke 1.0 T-GDI motor is exclusief voorbehouden aan de Picanto GT-Line 5-zits en X-Line 5-zits, die beide in de prijslijst staan vanaf € 20.995,-*. Vanzelfsprekend krijgt ook de vernieuwde Kia Picanto de unieke garantie van 7 jaar of 150.000 km.
  36. 1 point
    Hoe zou een sticker je garantie beïnvloeden? Als iet stuk gaat zal Kia dan hard moeten maken dat dit komt door de sticker.
  37. 1 point
    Het gaat mij niet om het afremmen. Ik rij veelal op level 2, echter het gaat mij erom dat ik het rempedaal los kan laten als ik bij het stoplicht sta en daar niet eerst een level voor moet plussen om vervolgens uit te rollen. Ik rij niet om zo zuinig mogelijk te rijden, ik rij niet om een zo groot mogelijke actieradius te hebben, maar ik rij vooral gewoon met de auto (en dat kan ook met 40.000 km per jaar). Ik rij dus voornamelijk op level 2 en dat betekend dat ik zeker op level 2 wat stroom terugverdien van wat ik besteed aan "doorrijden", maar level 3 niet als een "uitrol"-functie wil toepassen want dat staat voor mijn gevoel te "strak". Ik ben te ongeduldig om zo rustig op een stoplicht aan te rijden tot ik stil sta :-). Het ging mij puur om het standaard "aan" hebben staan van de autohold en dat kan dus blijkbaar niet. Voor mij jammer, een gemis, voor anderen een geschenk uit de hemel lees ik ;-).
  38. 1 point
    Kia onthult Sorento PHEV: lage emissies, veel power Breukelen, 26 augustus 2020 – Kia onthult vandaag de Kia Sorento Plug-in Hybrid, een uitvoering met ultralage emissies op basis van het belangrijke SUV-model van het merk. De nieuwe Sorento-variant, welke begin 2021 in de verkoop gaat in Europa, combineert een grote veelzijdigheid met lage operationele kosten en veel vermogen Grote praktische bruikbaarheid, lage operationele kosten, veel vermogen Turbo-hybride aandrijflijn combineert twee sterke motoren met zestrapsautomaat Slimme ‘packaging’ waarborgt ruimte voor maximaal zeven inzittenden Europese verkoopstart begin 2021
  39. 1 point
    Zo, ondanks dat de nieuwe ice-sensor er heel anders uitzag als de ooude, heeft mijn garage monteur het toch voor elkaar, de airco werkt weer. Dank jullie wel voor alle adviezen.
  40. 1 point
    Welk type trekhaak bedoel je? Afneembaar of vast? Een KIA trekhaak of een ander merk? Er zijn in dit forum meerdere topics te vinden waar al veel over trekhaken, inclusief foto's, voor de Niro geschreven is. Bijvoorbeeld deze:
  41. 1 point
    Ik heb een Picanto opnieuw opgebouwd met een donor Picanto uit Duitsland welk een standaard radio had maar wel stoelverwarming en radarsysteem + supervision instrumentenpaneel had, Mijn Nederlandse Picanto had standaard wel navigatie erop zitten alleen was compleet te water geweest dus alle elektronica was einde oefening kabelbomen ook uit voorzorg ongewisseld met de Duitse.. Om een lang verhaal kort te maken, Niet doen haha. Behoorlijk klusje aangezien je diverse pinnen erbij moet prikken (ook op instrumentenpaneel en BCM) en de draden moet trekken naar de camera toe en gps natuurlijk (Gps kabel had ik laten zitten) maar ook je aux/usb connector is anders namelijk (kleiner) en een aparte voor usb. zelf vond ik het wel een leuk project maar zou het niet nog een keer doen!
  42. 1 point
    Inderdaad. Ik blijf me vergissen.. . Ook bij de eerste serie Niro Hybrids kon je een Tow-pack af fabriek bijbestellen. Deze bestond uit zwaardere remmen en een grotere ventilator. Daarna was het Tow-pack standaard op elke Nederlandse Niro. Keuze van de importeur.
  43. 1 point
    Er zijn inderdaad nog wel wat hobbels te nemen met waterstof. Ook bij accu's moet je er overigens meer energie instoppen dan wat je er uit haalt al geeft dat minder verlies. Echter waterstof is nog in ontwikkeling, al is het alleen maar voor het opslaan van de steeds groter wordende hoeveelheid zonne- en windstroom waar je toch tijdelijk ergens mee naar toe moet. Want pas dan kunnen we de fossiele centrales afbreken. Financieel is een E-auto wellicht uit te rekenen maar er zijn wel een aantal onzekerheden (restwaarde, accu-levensduur; wat doen de belastingen straks). Dat kun je naar je toe rekenen als je dat prettig vind of het risico gewoon wilt nemen, dat is aan je zelf. Feit is wel dat je met een elektrische auto de binnensteden in mag en de mensen ter plekke minder vergiftigd. Dat mag ook iets kosten. Maar qua milieu zijn er momenteel toch ook nog wel een paar zaken op te lossen. De huidige milieubelasting van stroom opwekken, de milieu en grondstofproblemen bij accu's om er een paar te noemen. En de praktische afweging heb ik al genoemd. Dat is voor mij persoonlijk de hoofdreden om nog niet over te stappen. De ellende van laden, het niet kunnen trekken van mijn aanhanger zijn voor mij de voornaamste. Feit is wel dat een elektrische auto, zowel gevoed met accu's als op waterstof, prettig(ger) rijden. Ik wens in ieder geval iedereen veel plezier in zijn E-Niro!
  44. 1 point
    Yoade75 heeft net een update op Tweakers gezet. De behandeling van de rechtzaak was afgelopen week. Uitspraak over 6 weken.
  45. 1 point
    Volgens het forumreglement: Het voeren van meerdere namen voor eenzelfde forumlid is niet toegestaan. Wanneer dit toch gebeurd worden worden alle gebruikersnamen van die persoon verwijderd evenals de berichten die gepost zijn onder die namen. Als er meerdere namen zijn (ik kan het niet controleren) dan zou men in kunnen grijpen.
  46. 1 point
    Beste SMITHEN69 zou je willen stoppen elke posting van je zelf en van anderen te rapporteren bij voorbaat dank
  47. 1 point
    Ik moest ook ff zoeken, maar hier is recenter materiaal te vinden.
  48. 1 point
    Had ik er even bij moeten zetten; het is een Dynamic Line uit 2019. Wij hebben geen keyless entry. Als ik op de ontgrendelknop van de sleutel druk gaan spiegels en deuren gelijktijdig van slot
  49. 1 point
    Ik heb mijn MY20 eindelijk op 1 juli gekregen, niet gewrapt, maar zilverkleurig laten spuiten als de dakreling.
  50. 1 point
    Deze week mijn E-Niro mogen ophalen en ben gelijk door naar Hoofddorp gereden om die blauw details te laten wrappen. Ben erg blij met het resultaat en snelle service van Wrap Destination!
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...