Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/06/2017 in all areas

  1. 4 points
    http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_hev_service_manual-689.html
  2. 4 points
    Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is terwijl dit wel de bedoeling was Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers dus dit word vervolgd M.v.g de mannen Van de K.C.G
  3. 4 points
    Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland B.V. (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hebben gehad met het management op vrijdag 1 september 2017. Het betreft de definitieve beantwoording op de door ons ingebrachte agendapunten. Dit keer is het opvallend dat wij alleen punten over het model Niro hebben ingebracht. Dit impliceert aan de ene kant dat er blijkbaar geen of minder aandachtspunten/problemen bij de andere Kia modellen zijn geconstateerd. Dat is natuurlijk niet geheel waar. Aan de andere kant was vaak wel duidelijk dat het om een geïsoleerd probleem ging dat expliciet door de dealer diende te worden opgelost. Wij brengen immers alleen algemene problemen in bij KMNL. De onderstaande agendapunten zijn soms wel, soms niet of onvoldoende bekend bij de dealer of KMNL. Wij hebben deze punten onder de aandacht gebracht bij het management van KMNL (importeur) ervan uitgaande dat er een passende oplossing voor zou komen of een juiste uitleg. Daarnaast ook dat deze informatie d.m.v. nieuwsbulletins beter onder de aandacht komt van de Kia dealers of officiële Kia reparateurs, zodat jullie niet tevergeefs bij de dealer aankloppen. Agendapunt 1. ECO-DRIVE niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe de ECO-Drive nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: De ECO-DRIVE is standaard ingeschakeld op de Niro en zichtbaar op het dashboard door middel van het oplichtende ECO icoontje. Wanneer de automaat in de manual stand wordt gezet, gaat deze in SPORT-stand en blijft functioneren als automaat, tot het moment dat de bestuurder zelf besluit te schakelen door de pook naar + of - te bewegen. Dit wordt op het dashboard aangegeven. Dit staat ook als volgt beschreven in de handleiding: SPORT-stand / ECO-stand Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in manuele modus is gezet, schakelt de auto automatisch naar de SPORT-stand. Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in de 'D' is gezet, schakelt de auto automatisch naar de ECO-stand. Elke automatische schakeling wordt getoond op het instrumentenpaneel. ECO-stand Deze stand helpt het brandstofverbruik te verminderen. Het werkelijke brandstofverbruik is afhankelijk van uw rijgewoontes en de wegomstandigheden. SPORT-stand Dankzij deze stand kan je sportief rijden. Let op, in deze stand neemt het brandstofverbruik mogelijk toe! Agendapunt 2. Coasting Guide en Predictive Energie Control niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe het bovenstaande nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: Coasting Guide en Predictive Energy Control is pas beschikbaar op auto's vanaf het modeljaar 2018. Concreet betekent dit dat Coasting Guide en Predictive Energy Control beschikbaar is op auto's die vanaf juni 2017 zijn geproduceerd. Alle auto's gebouwd vóór deze maand (datum) zijn niet voorzien van Coasting Guide en Predictive Energy Control. Er is helaas geen software update beschikbaar voor auto's van het modeljaar 2017. Deze zal er ook niet gaan komen. Een en ander heeft te maken met het feit dat de HCU (Hybrid Control Unit) om technische redenen van modeljaar 2017 Niro's niet geschikt is voor toepassing van deze technologie. Agendapunt 3. Defusser (skidplate) trekt krom nabij de uitlaat Dit agendapunt behoeft geen verdere uitleg, aangezien er genoeg op het forum bekend is. Antwoord KMNL: De skidplate is een onderdeel wat aansluit op de bumper zelf. Gezien het een apart onderdeel is, kan er mogelijk een naad zichtbaar zijn tussen de bumper en de skidplate. Indien een grotere naad gaat ontstaan of reeds aanwezig is, kan de dealer beoordelen of er sprake is van een 'afwijking' en contact opnemen met de garantie-afdeling van Kia Motors Nederland B.V.. In overleg met de dealer zal er gekeken worden of er sprake is van een onacceptabele afwijking, met als gevolg dat er onder garantie een nieuwe skidplate geplaatst gaat worden. (Graag willen wij wel hierbij benadrukken dat de skidplate zich op een schade-gevoelige locatie bevindt. Mocht de bumper en/of de skidplate worden geraakt door een object of een andere auto, is het heel goed mogelijk dat er een naad ontstaat die er voorheen niet was. Een duw tijdens een parkeermanoeuvre is niet altijd direct zichtbaar op de bumper, maar kan wel leiden tot vervormingen. Het loskomen van de skidplate kan hiervan een gevolg zijn). Agendapunt 4. Cruise Control werkt niet goed (service) Antwoord KMNL: Voor voertuigen met een conventionele cruise control (normale cruise control, niet adaptieve cruise control) is bekend dat de snelheid kan 'schommelen'. Dit geldt voor modellen uit de eerdere productiemaanden en wel tot en met december 2016. Gelukkig is voor deze voertuigen inmiddels een software update beschikbaar. De dealer kan deze kosteloos onder garantie installeren. Mocht hiervan sprake zijn, het variëren van de snelheid bij een ingeschakelde cruise control, dan raden wij aan contact te leggen met uw dealer om een afspraak te maken voor een software update in de betreffende auto. Uiteraard kan de update ook gedaan worden tijdens het laten uitvoeren van een reguliere onderhoudsbeurt. Agendapunt 5. Originele trekhaak is niet berekend op zijn taak (parts) Een aantal forumleden constateren speling op de constructie van de trekhaak, anderen ervaren dit weer niet. Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland B.V. is op de hoogte van hetgeen wordt waargenomen. Wij hebben contact opgenomen met de leverancier (GDW) van de trekhaak. Gezamenlijk met de leverancier is Kia Motors Nederland B.V. bezig met het oplossen van die incidentele gevallen waarbij dit plaatsvindt. Omdat het om incidentele gevallen gaat, raden wij aan om de dealer of reparateur te bezoeken indien twijfel bestaat of het ook bij uw specifieke auto het geval is. Namens de KiaContactGroep, Smart - Specialmade - Mika Kjelld - Xtra40
  4. 4 points
    Voor mij is er een verschil in filosofie tussen een hybride en een plug-in hybride. Een hybride is er op gericht om zo zuinig mogelijk met zo min mogelijk liters brandstof en bijbehorende co2 uitstoot de kilometers af te leggen. Het blijft in principe een brandstofauto die met hulp van een elektromotor de door het remmen en uitrijden opgeleverde energie niet verloren te laten gaan maar deze te her-gebruiken. Er komt dan ook geen stekker aan te pas om op te laten (gelukkig maar..). De auto berekent een zo min mogelijk brandstofverbruik. Dat er in sommige hybride auto's een knopje zit om gedwongen elektrisch te rijden is alleen voor de marketing en om het idee voor de klant. Vanwege de relatief kleine accucapaciteit in deze hybrides dient dit verder helemaal nergens voor; integendeel, het verhoogd het brandstofverbruik. Een plug-in hybride is in principe een elektrisch aangedreven auto die je oplaadt met een stekker maar omdat de kostbare accucapaciteit weliswaar een stuk groter is en deze dus verder komen maar hier toch ook beperkt is, wordt er daarnaast een brandstofmotor gebruikt om, zodra de accu's na een aantal kilometers leeg raken, over te schakelen op hulp van brandstof. Ook deze auto gebruikt vervolgens de rem- en uitloopenergie om te hergebruiken. Deze auto's rijden bij volle accu's het eerste stukje op elektriciteit en schakelen later zodra dat nodig is de brandstofmotor bij. Er zijn ook plug-in hybrides die altijd elektrisch rijden maar een generator op brandstof hebben ("range extender") die elektriciteit genereert voor de elektromotor. Een volledig elektrische auto heeft de benodigde dure grote accucapaciteit om altijd elektrisch te rijden wel en heeft dus geen brandstofmotor als backup. Dan sta je met een lege accu echt stil en moet die aan het zuurstof, ehhh aan de laadpaal. Naar mijn mening is de toekomst echter een elektrische auto met, in plaats van de accu's, een schone elektro-generator aan boord. Dit is dus de waterstof auto. Een waterstof auto is een volledig elektrisch aangedreven auto waarbij de elektriciteit wordt opgewekt door een brandstofcel aan boord van de auto. Waterstof wordt samen met zuurstof omgezet in elektriciteit zodat de zware, dure en vervuilende accu's niet meer nodig zijn. Simpel gezegd, neem een Tessla, sloop de zware accu's er uit, bouw de brandstofcel er in en hij trekt nog sneller op (vanwege het lagere gewicht)! De moeilijkheid is de waterstoftank die een hoge druk (700 bar) moet kunnen verdragen. De politiek zet echter voorlopig in op accu-auto's en subsidieert daar nu veel geld in maar straks kunnen m.i. al die laadpalen naar de schroot en tankstations alsnog worden omgebouwd naar waterstof stations (lijk op LPG tanken). Er zijn er nog maar een stuk of 4 in NL. De grondstoffen voor accu's is immers beperkt en de fabricage vervuilend. Bovendien is er veel concurrentie voor die grondstoffen omdat accu's voor veel andere apparaten (bijv. mobile telefoons) nodig zijn. Daar kun je immer moeilijk een waterstof cel met waterstoftank in inbouwen. De grondstof voor waterstof, water, is echter genoeg voorhanden en is schoon. De benodigde energie kunnen we er in stoppen met een schone energiebron zoals een windmolenpark, zonnepanelen, waterkrachtcentrales, etc. en op de plek waar dat voorhanden is. Momenteel is, na Japan (waaronder Hyundai en Kia) en Californie, nu ook Duitsland meer en meer geinteresserd in waterstof als schone energiedrager. En ik heb begrepen dat Frankrijk in 2024 een dekkend systeem van auto-waterstofstations wil hebben.
  5. 4 points
    Het niet tijdig laten uitvoeren van goed onderhoud is niet goed en ben daar zelf ook nauwkeurig in. Maar dat wil niet zeggen dat je dan al je rechten verspeelt. Dat het probleem niet door het iet tijdig laten uitvoeren van het onderhoud kan zijn veroorzaakt spreek ik ook niet tegen, maar ik weet dat niet. Het kan, zeker, maar hoeft niet. Ik keur het niet laten uitvoeren van onderhoud niet goed, maar heb in mijn bijdrage aan willen geven dat je dan toch nog rechten hebt. Echter het blijft natuurlijk altijd een eigen keuze of je de juridische kant op wilt en het wil aanvechten of dat je het zo wilt laten en het zelf wel oplost. De titel van dit draadje is “Garantie is een wassen neus!” en daar ben ik het absoluut niet mee eens! Als je je door een dealer gemakkelijk laat afwimpelen is ook dat je eigen keuze. Maar dan heeft het geen pas om over de garantie te klagen, wel over het gedrag van je dealer. Ik ben wel tevreden over de garantie van Kia en mijn Kia dealer en ook het draadje op dit forum over de ervaringen met de KIW die ik het gepost zijn zeer positief. Ik blijf dus Kia-fan!
  6. 3 points
    Ik heb wat foto's gemaakt voor het vervangen van het lampje (T10 W5W ) aan de rechter zijde van de kentekenplaatverlichting. Om beschadigingen te voorkomen heb ik wel wat tape gebruikt. Steek met een aardappelschilmesje aan de rechterzijde onder het "glas" zodat deze iets naar beneden komt. ( voorzichtig ) Vervang het mesje voor 2 platte schroevendraaiers en duw het "glas" iets verder naar beneden. ( nog steeds voorzichtig ) Ter hoogte waar ik de breedste schroevendraaier heb geplaatst zit een klemmetje, deze druk je in naar links Het "glas" zal iets verder naar onderen gedrukt kunnen worden. Trek het "glas" gelijktijdig naar onder en rechts zodat deze uit de linkse lipjes valt. Om bij het lampje te komen draai je de houder een 1/4 slag, ging bij mij vrij moeilijk aangezien de bekabeling aan de connector heel kort is.
  7. 3 points
    Met een rolmaat kun je hem gewoon opmeten
  8. 3 points
    Verkoop de caravan, en ga lekker 3 weken in een hotel/appartement zitten van wat je bespaard met de Niro Zelf zou ik ook niet enthousiast worden van een auto met het maximale aan de haak en dan ook nog de bergen in. Ik vermoed overigens wel dat de aanschaf wellicht gelijk is, maar over 5 jaar denk ik dat de volvo wat harder gekelderd is.
  9. 3 points
    Na mijn persoonlijke voorsteldraadje, gaat dit tweede bericht over de auto. Want eind september besteld, en vandaag geleverd: mijn geleasede Niro Executiveline. De volgende opties/accessoires zitten er op: Temptation Red metallic (het is vandaag voor het eerst dat ik deze kleur zie op een Niro ) Schuif- / kanteldak af-fabriek (dankzij dit forum wist ik dat deze te bestellen was ) Vaste tekhaak (van Mobius/KIA, ook weer dankzij de bekende draadjes hier expliciet besteld) Michelin Cross Climate+ banden (ja, ook dankzij de tips hier!) Wielslotbouten Witte LED in- en uitstapverlichting Witte LED verlichting voetruimte voorzijde Matzwart gespoten zilverkleurige sierstrips op de achterbumper (lees hier waarom) Dashcam (Viofo A119S v2) Metaalkleurige voetpedalen Waxoyl behandeling Meer kon ik er niet op verzinnen.. Het grote ontdekken kan beginnen!
  10. 3 points
    2 weken geleden mijn Niro besteld, komt 11 juni (de boot uit Korea in arriveert mei, maar mijn lease loopt tot 12 juni) BusinessLine, kleur Deep Cerulean Blue, Kosong LM velgen, slotbouten, Michelin CrossClimate+ banden via omruil, Mobis afneembare trekhaak omdat deze veel stabieler met een fietsdrager is (wetenschap dankzij dit forum!). De zwarte uitvoering van de trekhaak (€530) komt van GDW, de zilveren uitvoering (€650) van Mobis en deze is stijver door het ontbreken van montageplaten, zie de trekhaken discussie op dit forum.
  11. 3 points
    Lijkt mij wel grappig om te zien hoe jullie de vakantie beginnen. Hoe laat ben je er......?
  12. 3 points
    Hij staat in. de agenda. Tot dan.
  13. 3 points
    Sorry kon het niet laten... En ik moet toch wel laten weten dat ik nog gewoon mee lees
  14. 3 points
  15. 3 points
    Zet je auto op en zonnige dag met de ramen open. Koop een vochtvreter. Zet de kachel niet te warm als je rijdt, warme lucht bevat meer vocht. En vooral: zorg ervoor dat het niet zoveel regent
  16. 3 points
    Met de dealer gebeld en de aflevering is volgende week vrijdagmiddag. Of de velgen er dan zijn is nog een vraagteken, ze staan nog steeds in back-order dus afwachten. En als ze er niet zijn gaat het gewoon door en ruilen we de velgen later om zodra ze beschikbaar zijn.
  17. 3 points
    De niro is binnen, alleen is het wachten nog op de velgen nu, volgende week hoor ik meer.
  18. 3 points
    Dat noem ik het nieuwe jaar goed beginnen. Alvast veel rijplezier en veilige kilometer met de nieuwe aanwinst. Hier ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik kan je verzekeren dat het rijden met deze hybride zeker een genot is.
  19. 3 points
    Grappig ik had dit “probleem” ook. Standaard staat dit aan (ADS) maar je kunt het uitzetten. Zet je contact in “on” en houd de vooruit (Front) “verwarming" knop ingedrukt. Nu gaat het ledje daarboven snel knipperen en krijg je te zien dat ADS “off” is gezet. Wil je het toch weer aan hebben dan doe je hetzelfde en krijg je “auto” te zien. Dit is dus heel wat anders dan de airco op auto zetten. Zie blz 4-136 van het instructie boekje. Daar staat trouwens een fout, in beide gevallen wordt gesproken over uitschakelen, uiteraard gaat het om uitschakelen en inschakelen. Wanneer je het leest is het verwarrend maar probeer het maar eens, dan spreekt het voor zich. Mijn ervaring is echter wel dat met ADS off de ruiten eerder beslaan, en ja je kan dan zelf aan de slag met de juiste stand van de verschillende uitstroom openingen maar ik ervaar toch dat met ADS in auto het beter werkt. Alleen ADS is de baas, dus wil je toch warmte naar je voeten en ADS vindt dat de ruiten verwarmd moeten worden dan gaat dat gebeuren en niet je voeten.
  20. 3 points
    Er zijn er al 6000 verkocht in Nederland. Ik zie ze dan ook met bosjes rijden. En dat niet alleen. Deze week heeft mijn vrouw een Niro proberen te kraken. De auto reageerde niet op de afstandsbediening. Maar de sleutel werkte ook niet. Je begrijp het al: onze auto stond er achter
  21. 3 points
    Het gebruik van slotbouten zal het stelen van de velgen altijd weer moeilijker maken dan zonder. Ik maak om die reden wel gebruik van slotbouten.
  22. 3 points
    Na enig denkwerk toch besloten om weer een Niro aan te schaffen. Was duidelijk een foutje van mij om hem weg te doen. Hij komt begin januari een Businessline in de kleur Metal Stream.
  23. 3 points
    Zie probleem eigelijk niet. Je ziet de auto die achter je staat. Neem aan dat je niet kenteken hoeft te lezen. Je hoeft er ook geen foto mee te maken om hem te versturen. Puur een hulpmiddel om je auto ergens veilig tussen te parkeren. Tis puur een hulpmiddel zo ook in de boekjes staat. Je mag er nooit op vertrrouwen!! Je kunt 3 dingen doen: Het accepteren. De achteruit rijverlichting aanpassen ( de wattage van de lampen verminderen als het mogelijk is) Of een Sportage kopen. Mens is ook gauw verwend met iets. En ach,ik kan me er niet aan ergeren. De meeste kilometers rij ik voorwaarts.
  24. 3 points
    Ik denk dat je je eigen overal aan kunt ergeren, zijn er geen belangrijke dingen ???? Deze auto geeft heel veel meer voordelen dan nadelen, maar je kun op dingen wel een extra schepje zout strooien !!!
  25. 3 points
    Hier is ze dan, helemaal happy met de auto!!!
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.