Jump to content
  • Sign Up

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/06/2017 in all areas

  1. 8 points
    gister naar Noord-Frankrijk en weer terug gereden, op één lading! Heb dit keer echt als een oude dame gereden, gewoon om te kijken of ik het zou redden. Dus cruisecontrol aan en achter vrachtwagens blijven plakken. Uiteindelijk 372 km gereden en nog 113 km rijbereik over, met een gemiddeld verbruik van 13,4 kWh/100 km. (ca. 15 graden, weinig wind) Het zal niet in het Guinness book of Records komen, maar met bijna alleen maar snelweg kilometers en zonder file, vind ik dit toch een behoorlijk net verbruik! Wat heb ik hiervan geleerd? * volgende keer gewoon normaal doorrijden, dan haal ik het ook makkelijk. * ik kan gewoon naar f*cking Frankrijk en weer terug met m'n elektrische auto, zonder bij te laden!
  2. 7 points
    Zelfde kleur, zelfde uitvoering, niks bijbetalen. Keurig
  3. 6 points
    En klaar is-ie. Dank je Oscar, keurig werk!
  4. 5 points
    En toen de doek eraf ging bleek dat ze een leuk geintje hadden uitgehaald met de nummerplaat.
  5. 5 points
    Sommige dingen:
  6. 5 points
    Hallo Kia Niro rijders, De nieuwe Kia Niro binnen gekregen. op advies van diverse Kia rijders, ben ik extra veel gaan rijden om te zorgen. Dat we 2000 km op de teller hadden staan voor we op vakantie zouden gaan met de caravan er achter. Dit is bijna gelukt, we hadden voor de vakantie er 1800 km op zitten. In de auto veel extra zware spullen gepakt, stokken en tent, stoelen en nog wat spullen meer. Zodat we met wat meer gewicht in de auto hadden, met twee personen er bij. Een caravan van 1250 kg er achter, met 80 kg op de kogel. Tank vol met octaangehalte 95, rijdt prima. In Duitsland voor bij Keulen 98 getankt, om de eerste heuvel op de A61 te nemen bij de Hondsrug. Was geen enkel probleem, snelheid op de 95 km. Bijna boven, toch even in de S gezet. Via Ulm naar de Fernpass gereden, de auto rijdt zeer goed, met snelheid van 80 km per uur. je mag niet harder op verschillende stukken, 1 X in de S gereden. De volgende dag naar de Brennerpas, hier op de Europa brug wel in de S stand gereden. Om er zeker van te zijn, dat je niet te veel snelheid verliest. Op naar Riva del Garda, waar we na 1050 km aangekomen zijn. de auto boven verwachting gereden 1 op 10 En met voldoende trekkracht voor de 1.6 motor. Op de camping lekker binnenrijden op Electra zeer stil. voor de terugweg alleen maar octaangehalte 95 getankt, geen verschil merkbaar. Terug weer over de Brennerpas en de Fernpass. Omdat we op zondag reden op de Duits autobaan, geen last van vrachtverkeer gehad. Daarom konden we met een snelheid van 100 km door rijden, op verschillende plaatsen wel de S gebruikt, waardoor de snelheid netjes bij de 100 km bleef. Je merkt, wel dat de Kia met een snelheid tussen de 95 en de 100 km, wat makkelijker berg op en af kan rijden. Zonder dat de snelheid afneemt, met 1250 kg er achter. Op de Brennerpas bij de lange afdalingen, de S gebruikt met de cruise controle op 75 km. Gewoon altijd doen, de auto regelt alles goed, en remt zelf netjes op de motor af. Ook als je het nog te snel vind, twee klikjes naar beneden, en hij rijd 71 km. Was ik bijna vergeten, we hebben wel 2 maal 45 min. in de file gestaan. Maar met de automaat, is het alleen maar even de voet van de rem los laten. Echt een verademing, zoals je nu file kan rijden. Geen pijn meer in je linker been, van het vele schakelen. Een zeer fijne vakantie gehad, met een goed trekkende auto naar Italy en weer naar huis gereden. We hebben nu wel 3900 km op de teller staan, op 16 augustus.
  7. 5 points
    Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt. maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum.
  8. 4 points
    De sticker zit toch aan de achterkant, net als het kenteken van de caravan? En de foto is van voren, knappe jongen die dan de sticker of plaat kan zien. Dus kan er geen onderscheid worden gemaakt
  9. 4 points
    ja en dan na lang wachten is het zo ver de oude rio is ingeruild en na lang wachten heb ik de nieuwe Rio GT-line opgehaald hier wat fotos van de levering ook ga ik hier wat fotos plaatsen van alle modificaties die er aanw worden uitgevoerd (en dat zijn er nu al wat )
  10. 4 points
    zo en nu weer on topic het gaat hier over laadpalen en niet over wie dom is ?? of een trol topic even een beetje opgeschoond gaarne het beschaaft te houden maar aan sommige hun taalgebruik / schrijfkunsten te zien ???? zou ik zeggen niet meer op reageren kun je je ook niet ergeren
  11. 4 points
    Fijn voor je Henk, maar dat gebeurt bij Pietgolf dus niet meer. Dat het bij jou werkt helpt hem niet...
  12. 4 points
    Vorige week heb ik de kabel in de meterkast door de vloer, dan onder het huis door en door de buitenmuur gelegd. De kabel loopt door een buis die ik met wat pennen heb vastgezet aan de piepschuimisolatie van de BG-vloer. Ook heb ik de groepenkast eerst wat gefatsoeneerd. Dit ziet er wat dramatischer uit dan het is. Bij de bouw hebben ze de draden achter al die zekeringautomaten wat kriskras door elkaar gelegd en was er geen ruimte voor een extra groep voor de laadpaal: Omdat er geen aansluitingen meer waren op de verdeler heb ik toch maar hulp ingeroepen van een elektriciën om me te helpen. Samen hebben we de groepenkast verder aangepakt. Eerst de aansluitingen van de hoofdschakelaar langer gemaakt, zodat de stroommeetklemmen van de Zappi daar straks makkelijk omheen kunnen. Nu weet ik zeker dat daar ruimte voor is. Hoe groot zijn die klemmen trouwens? iemand enig idee? En daarna ruimte maken voor de driefasezekering (25A) voor de Zappi plus de tussenmeter. De elektriciën kende de details niet van de regeltjes die gelden voor een laadpaal met loadbalancing, maar hij had er geen enkele moeite mee om een 3x25A zekering te monteren in een installatie met 3x25A hoofdzekeringen. Hij zei nog wel dat het dan niet meer selectief gezekerd is, maar toen ik zei dat de hoofdzekeringen C-automaten zijn en deze groepszekering voor de Zappi een B-automaat is, was hij tevreden. Uiteindelijk zit het netjes in elkaar. De indeling is helaas niet meer zo logisch als voorheen omdat er wat is geschoven, maar het zit er in elk geval strak in. En verantwoord = veilig, en dat is voor mij het belangrijkste. Zeker omdat hier langdurig hoge stromen door gaan lopen. Nu de Zappi zelf nog (en de auto, maar die komt komende woensdag). Die Zappi komt volgens de laatste berichten in juni. We wachten af....
  13. 4 points
    En dit is 'm dan, mijn rode monster. Nog vrij maagdelijk....
  14. 4 points
    Bespaar je die baksteen, zonde van dat ding. Als je geen extra alarm in hebt laten bouwen gebeurt er nl helemaal nix! kennelijk lezen jullie de handleiding niet (wie doet dat tegenwoordig wel overigens...?). Dat alarm gaat alleen af bij het openen van een deur, de achterklep of de motorkap. Wil je dat er een alarm afgaat bij zo’n baksteen, dan heb je een alarm klasse 3 nodig.
  15. 4 points
    Vanmiddag kon ik me niet inhouden. Naast me stond bij een verkeerslicht een Ferrari 458. Stond maar te gassen. Moest het toch proberen. En ja hoor, de 1e 150 meter kon ik hem voorblijven [emoji23] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
  16. 4 points
    Zeker klopt, heb ik ook al vaker gezegd dat het ieders eigen keus is. Henk komt echter telkenmale met allerlei bedragen en hoeveelheden aan die gewoon niet kloppen, als ik die weerlegd en probeer daar een discussie over aan te gaan, word ik gewoon genegeerd. Ook niet echt respectvol toch? Je vind mij wellicht respectloos, ik zie dat niet zo, maar ik ben ook maar een mens dus wellicht zie ik het niet, zal er proberen op te letten. Henk als ik je onheus heb bejegend dan bied ik hierbij mijn excuses aan.
  17. 4 points
    Hoi people Morgen ff kijken voor een tussen fase.......... Toyota Prius Hybride (deze Yaris is wel wat krap!) Wellicht daarna weer een KIA? Ik moet wat hé We spreken dan binnenkort weer!?
  18. 4 points
    Wij zijn met de Niro 2018, en Hobby 400 caravan naar Italie vertrokken. Totaal gewicht van de caravan 1100 kg en 75 kg kogeldruk. De Niro deed het geweldig. Ik moest wel even leren rijden met de combinatie. In de sportstand gaat het zeer goed. Helaas is het op de cruisecontroll rijden niet geweldig, de Niro gaat in de bergen zenuwachtig op en af schakelen. Dit kun je snel oplossen door zelf de gaspedaal te bedienen. We zijn via Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland naar Italie gereden. Op de stevige klimmen konden we nog met 80 km/h boven komen en zelfs snelheden boven de 100 km/h is geen probleem. Ook het verbruik met de combinatie zit tussen de 10 en 11 liter per 100 km. Met de losse auto in Italie kwam ik zelfs op 4,1 liter op 100 km. Kortom een geweldige ervaring en lust om mee te rijden. Kees Overdulve
  19. 4 points
    na een paar jaar gezegd te hebben dat ik me dak wil laten wrappen heb ik het bij me nieuwe rio maar meteen laten doen eerst alle daklijsten en antenne verwijdert en toen op weg naar de wrapper ik ben uitgekomen bij climax design in noordwijkerhout eerst even het dak goed schoon maken vervolgens de kleur bepalen en plakken maar en het eind resultaat
  20. 4 points
    Mede forumleden, Het was weer een zeer gezellige bijeenkomst in de Meern. Vele bekenden en mij nog onbekenden waren op deze meeting aanwezig. Natuurlijk waren er mooie maar ook hele mooie Kia’s. Mijn speciale dank gaat uit naar Xtra40 (de Pimpmaster) die dit voortreffelijk heeft georganiseerd en er voor gezorgd heeft dat iedere bezoeker van de meeting naar huis ging met een leuke en nuttige attentie.
  21. 4 points
    http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_hev_service_manual-689.html
  22. 4 points
    Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is terwijl dit wel de bedoeling was Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers dus dit word vervolgd M.v.g de mannen Van de K.C.G
  23. 4 points
    Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland B.V. (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hebben gehad met het management op vrijdag 1 september 2017. Het betreft de definitieve beantwoording op de door ons ingebrachte agendapunten. Dit keer is het opvallend dat wij alleen punten over het model Niro hebben ingebracht. Dit impliceert aan de ene kant dat er blijkbaar geen of minder aandachtspunten/problemen bij de andere Kia modellen zijn geconstateerd. Dat is natuurlijk niet geheel waar. Aan de andere kant was vaak wel duidelijk dat het om een geïsoleerd probleem ging dat expliciet door de dealer diende te worden opgelost. Wij brengen immers alleen algemene problemen in bij KMNL. De onderstaande agendapunten zijn soms wel, soms niet of onvoldoende bekend bij de dealer of KMNL. Wij hebben deze punten onder de aandacht gebracht bij het management van KMNL (importeur) ervan uitgaande dat er een passende oplossing voor zou komen of een juiste uitleg. Daarnaast ook dat deze informatie d.m.v. nieuwsbulletins beter onder de aandacht komt van de Kia dealers of officiële Kia reparateurs, zodat jullie niet tevergeefs bij de dealer aankloppen. Agendapunt 1. ECO-DRIVE niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe de ECO-Drive nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: De ECO-DRIVE is standaard ingeschakeld op de Niro en zichtbaar op het dashboard door middel van het oplichtende ECO icoontje. Wanneer de automaat in de manual stand wordt gezet, gaat deze in SPORT-stand en blijft functioneren als automaat, tot het moment dat de bestuurder zelf besluit te schakelen door de pook naar + of - te bewegen. Dit wordt op het dashboard aangegeven. Dit staat ook als volgt beschreven in de handleiding: SPORT-stand / ECO-stand Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in manuele modus is gezet, schakelt de auto automatisch naar de SPORT-stand. Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in de 'D' is gezet, schakelt de auto automatisch naar de ECO-stand. Elke automatische schakeling wordt getoond op het instrumentenpaneel. ECO-stand Deze stand helpt het brandstofverbruik te verminderen. Het werkelijke brandstofverbruik is afhankelijk van uw rijgewoontes en de wegomstandigheden. SPORT-stand Dankzij deze stand kan je sportief rijden. Let op, in deze stand neemt het brandstofverbruik mogelijk toe! Agendapunt 2. Coasting Guide en Predictive Energie Control niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe het bovenstaande nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: Coasting Guide en Predictive Energy Control is pas beschikbaar op auto's vanaf het modeljaar 2018. Concreet betekent dit dat Coasting Guide en Predictive Energy Control beschikbaar is op auto's die vanaf juni 2017 zijn geproduceerd. Alle auto's gebouwd vóór deze maand (datum) zijn niet voorzien van Coasting Guide en Predictive Energy Control. Er is helaas geen software update beschikbaar voor auto's van het modeljaar 2017. Deze zal er ook niet gaan komen. Een en ander heeft te maken met het feit dat de HCU (Hybrid Control Unit) om technische redenen van modeljaar 2017 Niro's niet geschikt is voor toepassing van deze technologie. Agendapunt 3. Defusser (skidplate) trekt krom nabij de uitlaat Dit agendapunt behoeft geen verdere uitleg, aangezien er genoeg op het forum bekend is. Antwoord KMNL: De skidplate is een onderdeel wat aansluit op de bumper zelf. Gezien het een apart onderdeel is, kan er mogelijk een naad zichtbaar zijn tussen de bumper en de skidplate. Indien een grotere naad gaat ontstaan of reeds aanwezig is, kan de dealer beoordelen of er sprake is van een 'afwijking' en contact opnemen met de garantie-afdeling van Kia Motors Nederland B.V.. In overleg met de dealer zal er gekeken worden of er sprake is van een onacceptabele afwijking, met als gevolg dat er onder garantie een nieuwe skidplate geplaatst gaat worden. (Graag willen wij wel hierbij benadrukken dat de skidplate zich op een schade-gevoelige locatie bevindt. Mocht de bumper en/of de skidplate worden geraakt door een object of een andere auto, is het heel goed mogelijk dat er een naad ontstaat die er voorheen niet was. Een duw tijdens een parkeermanoeuvre is niet altijd direct zichtbaar op de bumper, maar kan wel leiden tot vervormingen. Het loskomen van de skidplate kan hiervan een gevolg zijn). Agendapunt 4. Cruise Control werkt niet goed (service) Antwoord KMNL: Voor voertuigen met een conventionele cruise control (normale cruise control, niet adaptieve cruise control) is bekend dat de snelheid kan 'schommelen'. Dit geldt voor modellen uit de eerdere productiemaanden en wel tot en met december 2016. Gelukkig is voor deze voertuigen inmiddels een software update beschikbaar. De dealer kan deze kosteloos onder garantie installeren. Mocht hiervan sprake zijn, het variëren van de snelheid bij een ingeschakelde cruise control, dan raden wij aan contact te leggen met uw dealer om een afspraak te maken voor een software update in de betreffende auto. Uiteraard kan de update ook gedaan worden tijdens het laten uitvoeren van een reguliere onderhoudsbeurt. Agendapunt 5. Originele trekhaak is niet berekend op zijn taak (parts) Een aantal forumleden constateren speling op de constructie van de trekhaak, anderen ervaren dit weer niet. Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland B.V. is op de hoogte van hetgeen wordt waargenomen. Wij hebben contact opgenomen met de leverancier (GDW) van de trekhaak. Gezamenlijk met de leverancier is Kia Motors Nederland B.V. bezig met het oplossen van die incidentele gevallen waarbij dit plaatsvindt. Omdat het om incidentele gevallen gaat, raden wij aan om de dealer of reparateur te bezoeken indien twijfel bestaat of het ook bij uw specifieke auto het geval is. Namens de KiaContactGroep, Smart - Specialmade - Mika Kjelld - Xtra40
  24. 4 points
    Voor mij is er een verschil in filosofie tussen een hybride en een plug-in hybride. Een hybride is er op gericht om zo zuinig mogelijk met zo min mogelijk liters brandstof en bijbehorende co2 uitstoot de kilometers af te leggen. Het blijft in principe een brandstofauto die met hulp van een elektromotor de door het remmen en uitrijden opgeleverde energie niet verloren te laten gaan maar deze te her-gebruiken. Er komt dan ook geen stekker aan te pas om op te laten (gelukkig maar..). De auto berekent een zo min mogelijk brandstofverbruik. Dat er in sommige hybride auto's een knopje zit om gedwongen elektrisch te rijden is alleen voor de marketing en om het idee voor de klant. Vanwege de relatief kleine accucapaciteit in deze hybrides dient dit verder helemaal nergens voor; integendeel, het verhoogd het brandstofverbruik. Een plug-in hybride is in principe een elektrisch aangedreven auto die je oplaadt met een stekker maar omdat de kostbare accucapaciteit weliswaar een stuk groter is en deze dus verder komen maar hier toch ook beperkt is, wordt er daarnaast een brandstofmotor gebruikt om, zodra de accu's na een aantal kilometers leeg raken, over te schakelen op hulp van brandstof. Ook deze auto gebruikt vervolgens de rem- en uitloopenergie om te hergebruiken. Deze auto's rijden bij volle accu's het eerste stukje op elektriciteit en schakelen later zodra dat nodig is de brandstofmotor bij. Er zijn ook plug-in hybrides die altijd elektrisch rijden maar een generator op brandstof hebben ("range extender") die elektriciteit genereert voor de elektromotor. Een volledig elektrische auto heeft de benodigde dure grote accucapaciteit om altijd elektrisch te rijden wel en heeft dus geen brandstofmotor als backup. Dan sta je met een lege accu echt stil en moet die aan het zuurstof, ehhh aan de laadpaal. Naar mijn mening is de toekomst echter een elektrische auto met, in plaats van de accu's, een schone elektro-generator aan boord. Dit is dus de waterstof auto. Een waterstof auto is een volledig elektrisch aangedreven auto waarbij de elektriciteit wordt opgewekt door een brandstofcel aan boord van de auto. Waterstof wordt samen met zuurstof omgezet in elektriciteit zodat de zware, dure en vervuilende accu's niet meer nodig zijn. Simpel gezegd, neem een Tessla, sloop de zware accu's er uit, bouw de brandstofcel er in en hij trekt nog sneller op (vanwege het lagere gewicht)! De moeilijkheid is de waterstoftank die een hoge druk (700 bar) moet kunnen verdragen. De politiek zet echter voorlopig in op accu-auto's en subsidieert daar nu veel geld in maar straks kunnen m.i. al die laadpalen naar de schroot en tankstations alsnog worden omgebouwd naar waterstof stations (lijk op LPG tanken). Er zijn er nog maar een stuk of 4 in NL. De grondstoffen voor accu's is immers beperkt en de fabricage vervuilend. Bovendien is er veel concurrentie voor die grondstoffen omdat accu's voor veel andere apparaten (bijv. mobile telefoons) nodig zijn. Daar kun je immer moeilijk een waterstof cel met waterstoftank in inbouwen. De grondstof voor waterstof, water, is echter genoeg voorhanden en is schoon. De benodigde energie kunnen we er in stoppen met een schone energiebron zoals een windmolenpark, zonnepanelen, waterkrachtcentrales, etc. en op de plek waar dat voorhanden is. Momenteel is, na Japan (waaronder Hyundai en Kia) en Californie, nu ook Duitsland meer en meer geinteresserd in waterstof als schone energiedrager. En ik heb begrepen dat Frankrijk in 2024 een dekkend systeem van auto-waterstofstations wil hebben.
  25. 4 points
    Het niet tijdig laten uitvoeren van goed onderhoud is niet goed en ben daar zelf ook nauwkeurig in. Maar dat wil niet zeggen dat je dan al je rechten verspeelt. Dat het probleem niet door het iet tijdig laten uitvoeren van het onderhoud kan zijn veroorzaakt spreek ik ook niet tegen, maar ik weet dat niet. Het kan, zeker, maar hoeft niet. Ik keur het niet laten uitvoeren van onderhoud niet goed, maar heb in mijn bijdrage aan willen geven dat je dan toch nog rechten hebt. Echter het blijft natuurlijk altijd een eigen keuze of je de juridische kant op wilt en het wil aanvechten of dat je het zo wilt laten en het zelf wel oplost. De titel van dit draadje is “Garantie is een wassen neus!” en daar ben ik het absoluut niet mee eens! Als je je door een dealer gemakkelijk laat afwimpelen is ook dat je eigen keuze. Maar dan heeft het geen pas om over de garantie te klagen, wel over het gedrag van je dealer. Ik ben wel tevreden over de garantie van Kia en mijn Kia dealer en ook het draadje op dit forum over de ervaringen met de KIW die ik het gepost zijn zeer positief. Ik blijf dus Kia-fan!
  26. 3 points
    Kleine en grote irritatie is nu dat ene Ruud hier heel veel berichten plaatst i.p.v. alles in een enkel bericht te combineren
  27. 3 points
    Wel jammer dat de deksel ondersteboven op het kastje met de aardlekschakelaar en verbruiksmeter (op zijn kant) zit... [emoji6]
  28. 3 points
    Te zacht Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  29. 3 points
    Laat ik juist de stilte van de e-Niro waarderen... En een V8 klinkt zeker leuk maar dan moet 'ie wel echt acht cylinders hebben!
  30. 3 points
    vermoedelijk het domste en meest zinloze antwoord wat ik ooit gehoord heb. Ten eerst is de Picanto voor de rest in perfecte staat , dus zou het geen barrel noemen. Ten tweede rij ikzelf in een ruim 30 jaar oude bak die uitermate goed rijdt . Domme lullen is een gave en jij bent er ingeslaagd . Aangeboren ?
  31. 3 points
    Dan komt nu het moment waar ik op het zitten wachten: spanning zetten op de Zappi laadpaal en daarna de auto snel op te gaan laden! Starting in 10-9-8-7-6-5-4-3-.... Firmware staat op versie 1.76. Er komt binnenkort ook nog een Zappi Hub aan, daarmee kan je via een webinterface de Zappi instellen en firmware laden. Ook is de loadbalancing daar mee in te stellen en de laadprofielen, als je zonnestroom hebt kan je kiezen om deze in je auto te steken. Handig wanneer de salderingsregeling over twee jaar over is. Prima, de auto is niet aangesloten, dat klopt. Nu is de stekker van de Zappi in de auto en hij begint te laden Wanneer de zon goed schijnt zal je dus boven het zonnetje een waarde zien en de waarde boven de Tennet hoogspanningsmast zal lager zijn dan 6.9kW waarbij de waarde bij de auto wel 6.8kW zal blijven. Kortom, missie geslaagd. Wat waren de kosten? Zappi laadpaal: € 599 Zappi Hub: € 99 Groepenkasthardware: € 215 Kabels: € 89 Arbeidsloon: 5 uur vriendentarief, niet veel. Ik ben dus voor € 1002 aan hardware klaar, daar gaat de BTW nog vanaf en het netto deel gaat de boekhouding in. De Zappi en de bekabeling zijn met de MIA-aanvraag meegegaan waardoor ik daar ook nog 36% van terugzie in de vorm van minder af te dragen inkomstenbelasting over 2018. Dit omdat de auto in 2018 besteld is, daarom valt de aanvraag onder het tarief van 2018, de 36%. Netto kost het me dus € 828 * 50% IB = € 414 - MIA € 117 = € 297 Ik vind het betaalbaar in ieder geval.
  32. 3 points
    PlanB heeft blijkbaar de app ontwikkeld waarmee Kia samenwerkt, het is een Nederlands bedrijf uit Amsterdam. Dat maakt het communiceren met de developers makkelijker dan dat ze in Korea zouden zitten maar ik verwacht niet dat ze hun medewerking zullen geven om toegang te verlenen. Wat natuurlijk wel kan is lobbyen zodat ze doorkrijgen dat er behoefte is om op afstand de auto voor te verwarmen. In mijn huidige auto gebruik ik een app van Sievers IT uit Duitsland om de standkachel te programmeren. Ik kan hier herhalende reeksen en individuele datums in zetten waardoor je een zeer handig tooltje hebt. Zelfs de omgevingstemperatuur is gekoppeld, zo gaat de kachel niet aan als het buiten boven de 10 graden is bij mijn auto. Dit zijn nuttige zaken die ik ook terug wil zien in de Kia app. Straks zal ik nog screenshots plaatsen van de huidige Sievers app. ter illustratie. Mijn wensen zijn: interieurverwarming op afstand schakelbaar op aan/uit en temperatuur in graden Celcius de mogelijkheid om de aanjager aan te zetten op voorruitontwaseming ter verwijdering van ijs en sneeuw aanzetten stuurverwarming aanzetten stoelverwarming, instelbaar voor iedere stoel incl. achterbank buitentemperatuur wordt meegenomen in de keuze de interieurverwarming wel/niet aan te zetten hoogte van buitentemperatuur tbv schakelkeuze is instelbaar, in graden Celcius indicator welke acties toegestaan zijn wanneer gestekkerd / ontstekkerd indicator welke acties toegestaan zijn wanneer de accu een bepaald ontladingsniveau heeft duur van de verwarming instelbaar per device offset van ieder device om 'aan' te gaan tov de geplande wegrijtijd (stoelverwarming hoeft geen 30 minuten voordat je wegrijdt aan te gaan, eerder twee of drie) Graag kopiëren en aanvullen zodat er een lijst ontstaat die we kunnen aanbieden aan PlanB en Kia. Developer Kia App.: www.theplanbcompany.com http://www2.truphone.com/rs/510-EVP-755/images/Truphone-Case-Study.pdf
  33. 3 points
    Laten we stoppen om forumleden te wijzen op typ of spelfouten. Weet: iedereen maakt fouten behalve ik.
  34. 3 points
    gisteren een leuk updatje geplaatst ik vind hem erg leuk
  35. 3 points
    Engineerings mode van het radio/navigatie systeem. Getest en IDD ik kom in deze mode van mijn NIRO. BRON
  36. 3 points
    Perfect dat je tevreden bent, maar volgens de statistieken is de Pirelli P Zero/Nero in 225-45-18 inch een redelijke herrieband met een rolgeluid van 72 DB, een brandstofgebruik cat. E (is bijzonder hoog) en een grip op nat wegdek cat.B (ook niet de beste score). Vergelijk dit met een Michelin Michelin Primacy 4 in dezelfde maat, heeft de respectievelijke waardes: 68 DB, brandstof B, Grip nat wegdek A, dit zijn echt andere waardes, hou nog in het achterhoofd dat 3 DB verschil een halvering is in geluid en dit gaat over 4 DB verschil. "Beleving is subjectief" Bedoel er niets negatiefs mee en wens je ook veel fijne rustige kilometers toe.
  37. 3 points
    In de HV accu zitten 2 speciale contactors (hoofdrelais) die bij een ongeval maar ook als de auto van het contact gaat afgeschakeld worden.. Alleen intern in de HV accu staat dan nog spanning en niet meer op externe delen. Als extra zekerheid zit er bij de HV accu ook nog een mechanische afschakel mogelijkheid die bij werkzaamheden aan het HV deel getrokken moet worden. Hier wat informatie over HV accu's van de Prius maar het principe is bij alle PHEV en HEV auto's hetzelfde. https://www.youtube.com/watch?v=utDVUNUC474 https://www.youtube.com/watch?v=BYSE4Yed
  38. 3 points
    Laatst.....of al voor +/- 2 jaar terug een irritant geluid, resonerend afh. Van de luchtsnelheid stand. Klimaat staat altijd in de auto stand. Als of er een blaadje in een rooster zat te wapperen. Dacht altijd ja nou want ik hoorde het niet altijd...maar ging mij irriteren op een lange provinciale weg... Zoveel rij ik er niet in en niet zolang ritjes. En toen ging ik wat specifieker te werk. het kwam altijd na +/-15 min rijden ten gehoren. En het overstemde dan net de radio...zeker als je weet dat je het geluid hoort. dit aangegeven bij kia dealer. Bleek de kachelventilator te zijn. (Wat speling) Laten horen aan chefwerkplaats, samen afspraak gemaakt, en gefixt onder de 7 jaar garantie termijn auto is van nov 2011 rio (met de kleinste motorisering belasting vrij toen der tijd) 54dkm nette service van kia vdns. Mag ook wel eens wat positiefs over dealers.
  39. 3 points
    Rond 15 januari mijn Niro Executive besteld, verwachte leverdatum is eind mei 2018. Duurt lang...
  40. 3 points
    Verkoop de caravan, en ga lekker 3 weken in een hotel/appartement zitten van wat je bespaard met de Niro Zelf zou ik ook niet enthousiast worden van een auto met het maximale aan de haak en dan ook nog de bergen in. Ik vermoed overigens wel dat de aanschaf wellicht gelijk is, maar over 5 jaar denk ik dat de volvo wat harder gekelderd is.
  41. 3 points
    Sorry kon het niet laten... En ik moet toch wel laten weten dat ik nog gewoon mee lees
  42. 3 points
    Zet je auto op en zonnige dag met de ramen open. Koop een vochtvreter. Zet de kachel niet te warm als je rijdt, warme lucht bevat meer vocht. En vooral: zorg ervoor dat het niet zoveel regent
  43. 3 points
    De niro is binnen, alleen is het wachten nog op de velgen nu, volgende week hoor ik meer.
  44. 3 points
    Dat noem ik het nieuwe jaar goed beginnen. Alvast veel rijplezier en veilige kilometer met de nieuwe aanwinst. Hier ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik kan je verzekeren dat het rijden met deze hybride zeker een genot is.
  45. 3 points
    De instructie video's bekijkend kom ik top de volgende conclusie: De Niro's met Smart Cruise Control hebben de snelheidsindicatie. De Niro's met "normale" Cuise Control hebben dit niet.
  46. 3 points
    ik heb er 1 geplaatst in me rio 3 heb alleen de draad naar de zekering kast gelegd i.v.m niet willen klooien in de bedrading van de sensoren die daar zitten maar de draad die aan die spiegel zit is erg lang dus dat was geen probleem
  47. 3 points
    Na enig denkwerk toch besloten om weer een Niro aan te schaffen. Was duidelijk een foutje van mij om hem weg te doen. Hij komt begin januari een Businessline in de kleur Metal Stream.
  48. 3 points
    Ik mis hem nog steeds............ Hi all
  49. 3 points
    Zie probleem eigelijk niet. Je ziet de auto die achter je staat. Neem aan dat je niet kenteken hoeft te lezen. Je hoeft er ook geen foto mee te maken om hem te versturen. Puur een hulpmiddel om je auto ergens veilig tussen te parkeren. Tis puur een hulpmiddel zo ook in de boekjes staat. Je mag er nooit op vertrrouwen!! Je kunt 3 dingen doen: Het accepteren. De achteruit rijverlichting aanpassen ( de wattage van de lampen verminderen als het mogelijk is) Of een Sportage kopen. Mens is ook gauw verwend met iets. En ach,ik kan me er niet aan ergeren. De meeste kilometers rij ik voorwaarts.
  50. 3 points
    Ik denk dat je je eigen overal aan kunt ergeren, zijn er geen belangrijke dingen ???? Deze auto geeft heel veel meer voordelen dan nadelen, maar je kun op dingen wel een extra schepje zout strooien !!!
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...