Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/23/2020 in all areas

  1. 1 point
    Ik heb ook al zitten Googlen. En doe dat bewust meestal in het Engels. Mijn gevoel zegt dat de BA geen SDVC heeft, "want" geen fabrieksradio... Je zou eens achterop de klokkenbak kunnen zoeken; mijn Nissan 100NX had zelfs op het mechanische instrumentarium een electrisch snelheidssignaal, herkenbaar EN gemarkeerd op de flex-print. Misschien dat de BA dat ook heeft? En anders kijken of je een inbouwer om info kunt vragen? Is altijd een poging waard, ook al hebben die van oudere voertuigen vaak weinig tot geen info...
  2. 1 point
    Ik sluit me aan bij Meeder; de geïntegreerde pomp zal schelen, maar er zijn mogelijkheden te over voor lekken Wees blij dat het geen DeLorean is; die had meer dan 10 meter A/C leiding in het systeem. Na 20+ jaar dus vrijwel zeker lekke slangen...
  3. 1 point
    Ik heb de update voor mijn Niro bij de Voorjaarscheck eind maart dit jaar gekregen via Content Autogroep Eindhoven.
  4. 1 point
    Je hoeft ook niet zo te rijden maar zoals beschreven haal je het meeste km’s eruit, dat probeert ie duidelijk te maken. Ik vind het ook niet fijn rijden hoor maar heb het eens wel geprobeerd.. scheelt wel op langere ritten. Op de snelweg zonder cruise zet ik de regen op auto bijv... als ik gas loslaat dan wil ik daar juist noet meteen gaan regenereren maar juist uitrollen.. in de stad gebruik ik het net andersom... en je merkt het ook op hogere snelheden dat als je regen uitzet dat de auto soepeler vooruitkomt.. in mijn hoofd betekent dat dus dat er altijd wat frictie is als je de regen gaat gebruiken (ook al ben je deze niet aan het gebruiken, bijv tijdens gas geven)
  5. 1 point
    Als je de regeneratie uitzet en héél lang van tevoren het 'gas' loslaat, dus zoveel mogelijk uitrolt (pas op laatste moment een beetje regenereren tot stilstand), is dat het zuinigst. Vanaf dat je het pedaal loslaat, kost het geen energie meer. Als je doorrijdt en pas op het laatste moment de regeneratie op maximaal gebruikt om tot stilstand te komen, heb je weliswaar meer energie in je accu, maar van te voren heb je al meer energie gebruikt dan je uiteindelijk terugwint. Dit omdat het omzetten van bewegingsenergie in elektrische energie, en dat weer omzetten in bewegingsenergie nooit met 100% rendement gebeurt; denk eerder aan 70-80%.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...