Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/07/2021 in all areas

  1. De indeling is (helaas) niet veranderd, dus geen 3 deelvensters zoals verleden jaar. De kaart zal wel meer up-to-date zijn. Ik rijd komende week bij Zwolle Noord (Hessenport). Daar is de aansluiting met de A28 richting Meppel volledig over de kop gegaan. Eens kijken of deze nieuwe kaart dat al weet .....
    1 point
  2. Na het installeren van de nieuwe UVO app heeft deze 2 dagen gewerkt, daarna geen verbinding met voertuig meer. Kreeg melding dat mobiele netwerk niet beschikbaar is. Is inmiddels bekend bij Kia. Auto naar fabrieksinstellingen terug zetten werkte niet. Wat wel werkt is het kleine reset knopje naast de volume knop (Niro hev 2020) met een pen een aantal seconden in te drukken. Het UVO systeem reset zich dan en alles werkt weer. Ook de historie van ritten en locatie voertuig is terug.
    1 point
  3. Ik neem aan dat ik de sleutel gewoon op 'aan' kan laten staan, maar dat behalve de signaaldraden de rest gewoon spanningsloos is. Wat ik tot nog toe aan binnenwerk gezien heb is dat er gewoon een dik relais in de lader zit die alles afkapt op het moment dat er geen signaal is van de auto. Verder kan ik nog steeds een stekkerhouder maken die er voor zorgt dat de stekker gewoon droog blijft. Het risico van illegaal gebruik heb ik dan wel, maar er staat ook een camera op de oprit gericht dus als het gebeurt kan ik dat zien en alsnog maatregelen nemen dat het niet nog een keer gebeurt die les kan me hooguit 20 euro kosten? Voordeel van de sleutelschakelaar is dat die waarschijnlijk ook simpel om te bouwen is naar iets elektronisch met een afstandsbediening. Van de webasto wordt dat ook gezegd (veel licht) ondanks dat het instelbaar is. Maar dat is met een streep zwarte tape ook nog wel op te lossen. Paar kleine gaatjes er in maken dat je nog iets ziet en klaar. Ging me meer om het beschermen van de kast. Komt anders pal op het zuiden te hangen met weinig tot geen bescherming. En het houdt de optie open om de kabel in de winter weer naar binnen te trekken en de auto dus binnen te stallen/laden. Alleen dat laatste ben ik ook nog niet uit, hangt er vooral vanaf hoe goed de preheat functie werkt, want ik heb een hekel aan ruiten krabben, dus staan de auto's in de winter binnen. Maar binnen opladen is nog een drempel waarover ik twijfel vandaar eerst buiten.
    1 point
  4. Nou, zo dus!
    1 point
  5. Mijn auto is van 2019 en heeft een éénfaselader aan boord. Die kan met mijn aanpassingen met 32A laden, wat anders niet zou kunnen met 25A hoofdzekeringen. De versies met 3-faseladers kunnen op één fase ook met 32A laden. En verder kan mijn laadpaal nu (als er voldoende zon-opbrengst is) 3x 32A leveren. Dat kan dan niet aan een e-Niro, maar wel aan een e-auto met een 22 kW laadcircuit. Z ben ik op alles voorbereid.
    1 point
  6. Net het lichtbeeld laten controleren bij de garage hier (top, ff tussendoor en voor noppes). Zag er prima uit, zaten goed. Mooi lichtbeeld, weinig tot geen verstrooiing!
    1 point
  7. Voor de doe het zelfsers HIER kun je de laatste officiële juli update voor je Gen5Wide navigatie halen.
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00


×
×
  • Create New...