Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 25-08-18 in Berichten

  1. 2 punten
    In Frankrijk zijn niet eens alle snelheidsborden al aangepast aan de nieuwe (lagere) snelheid. Daarbij dien je altijd goed zelf op te letten en is niet de navigatie maar verkeersregels en verkeersborden leidend. Ook in Duitsland geeft de navi vaak 100 km/u aan waar de geplaatste borden 70 of 80 km/u aangeven. Tom-Tom gaat hier ook in de fout. De navigatie is een hulpmiddel. Als de navi aangeeft meteen links afslaan en er is geen weg volg je deze aanwijzing toch ook niet op, toch
  2. 2 punten
    Geen probleem, maar ik heb mijn rekenvel er even bij genomen en een klein rekensommetje leert dat zelf kopen ongeveer 10% voordeliger uitkomt. Kostprijs Kia PicantoGT Line 3 jaar Catalogusprijs € 17.245,00 Afleverpakket € 45,00 Totaal bruto incl. € 17.290,00 Korting 7,0% -€ 1.210,30 Aankoopkosten (investering) € 16.079,70 Gebruiksduur 3 jaar Restwaarde € 11.985,28 69,50% (bron automobielmanagement) Kilometer per jaar 20.000 km. Verbruik 15,8 km/liter (Bron TravelCard) Kosten brandstof € 1,65 per liter Annuiteit 4,0% Investering € 16.079,70 Restwaarde na 3 jaar € 11.985,28 Waardevermindering € 4.094,43 Annuiteit per maand € 160,83 Kosten annuiteit per jaar € 1.930,02 Annuiteit totaal (3 jaar) € 5.790,05 Onderhoud 15000 km. € 176,5 30000 km. € 260,5 Interieurfilter € 23,5 Remvloeistof € 33,5 € 317,50 45000 km. € 176,5 Luchtfilter € 35,00 € 211,50 60000 km. € 260,5 interieurfilter € 23,5 Remvloeistof € 33,5 € 317,50 0 Remblokken voor € 119,50 € 0,00 0 Remblokken achter € 106,00 € 0,00 1 Wisserbladen voor € 40,00 € 40,00 Wissserbladen achter € 12,50 € 0,00 Accu € 149,50 € 0,00 Set banden € 240,00 € 0,00 Totaal onderhoud 3 jaar: € 1.063,00 Verzekering CentraalBeheer jaar 1 € 693,04 zonder no-claim jaar 2 € 635,29 met 1 jaar no-claim jaar 3 € 577,56 met 2 jaar no-claim Verzekering 3 jaar € 1.905,89 Wegenbelasting € 220,00 per jaar € 660,00 Totaal autokosten excl. brandstof € 9.418,94 € 261,64 per maand Brandstofkosten € 6.266,70 € 174,08 Totale kosten per maand: € 435,71
  3. 2 punten
    Ik vind het allemaal ook wel meevallen. De NAVI van de Niro heeft me tot nog toe niet in de steek gelaten en me altijd van A naar B(eter) gebracht. Misschien niet altijd de meest ideale route maar ik kom er wel. Mijn eigen ingebouwde navi (richting gevoel en zo) is nogal bagger (ik verdwaal in mijn kelder, niet dat deze zo groot is maar ikke ben het probleem ) alles is dus welkom. Rijden met de "meest recente" kaarten op papier was voor mij alleen geen doen dus mijn betere helft bracht hier uitkomst. Nu met, en ondanks, die (volgens sommige) "zwaar verouderde kaarten" ben ik de koning te rijk. Op de motor rijd ik met een TomTom Rider, 4 maal per jaar updates en ook hier komt het voor dat nieuwe wegen gemist worden. Verdwalen gebeurt echter net zo min als met die "oude" kaarten van KIA. Ik denk maar zo: "ik kom er wel".
  4. 1 punt
    Vandaag de Grossclockner pas gereden, in het begin op Ecostand gereden maar gegeven moment toch op de sportstand overgeschakeld, zo ! dat merk je meteen weer zeg, hij reageerd bij een beetje gas veel directer en neemt op zijn sloffen 1 van de 10 tallen scherpe stijlen haarspeldbochten, de combinatie Electromotor en Brandstofmotor is geweldig, wat heeft deze Niro dan een power, als ik soms even stiekem keek stond ie gewoon in zijn derde versnelling tijdens het stijle klimmen echt formidabel. Oke na zo hoog mogelijk gereden te hebben weer begonnen met nu de erg stijle dalingen, ik had al snel door dat zodra hij het in de sportstand zelf bepaalde dat hij dan best hard naar beneden wilde en gegeven moment toch ook nog doorschakelde om nog harder naar beneden te racen, ik moest veel remmen wat natuurlijk sowieso zoveel mogelijk vermeden moet worden, dus na de eerste 200 meter dalen het heft in handen genomen, een vuistregel in de bergen rijden is in dezelfde versnelling als dat je omhoog rijdt daar dan ook in dalen. Ik heb tijdens het dalen zelf de versnelling bepaald en reed voornamelijk in de tweede en derde versnelling naar beneden, op deze manier remde de Niro keurig op de motor af ( soms met best veel toeren maar beter dat dan verbrande remmen ) soms als hij in zijn 2 stond wat je dan weer in beeld ziet staan dan kwam er soms spontaan een pijltje omhoog bij staan om aan te geven dat het tijd was om een versnelling door te schakelen, als je daarin mee gaat dan daalt hij in zijn derde versnelling naar beneden wat zo nu en dan ook wel weer te hard ging en ik alsnog veel bij moest remmen, dus 1x wat goed afgeremd en weer naar de 2de versnelling teruggegaan, nog een vuistregel, rem niet gedurende lange tijd maar rem 1 x goed af om daarna weer rustiger de afdaling te vervolgen en houd uiteraard voldoende afstand voor je voorganger, ik heb zelf nog een vuistregel bedacht, houd absoluut geen rekening met de in dit geval de "Oostenrijkers" want er zijn er volop die als een daas die bergen op en af racen om je daarna in een zeer gevaarlijke onoverzichtelijke bocht ook nog is in te halen, je betaald een hoop voor deze Grossclocknerpas en heb je het recht daar al rijdend rustig van te genieten, zeker nu ik een schuif/kantelraam in mijn versie heb zitten, lekker het raam helemaal open en intens genieten van een prachtige rit in een geweldige auto. Beneden aangekomen was de accu inmiddels door het remmen en afremmen op de motor volledig opgeladen, beneden in het dal rond de 50 km alleen op Accu gereden, ook bij 90 km/pu. Dat is nog leuker autorijden als Dat het al was. Tot zover mijn rijervaringen met met Nieuwe Kia Niro Design Edition op 13-07-18 op mijn naam gezet in de bergen in Oostenrijk, hopelijk heb ik voor een ieder hier een goede indruk kunnen geven mocht je je afvragen hoe de Niro Hybride het in de bergen doen. Gr. Eric H
  5. 1 punt
    Top Specialmade bedankt, zal het hier in oostenrijk is proberen.
  6. 1 punt
    Haha.. de oplossing is een stuk eenvoudiger dan ik dacht. Ook weer een nieuw woord geleerd, nl puntnavigatie. Bedankt voor de oplossing! Die Kia Service app is inderdaad ook handig om bij je te hebben.
  7. 1 punt
    Sleutel omdraaien, wachten tot de verticale lijn door de auto is gegaan in het display. Daarna sleutel omdraaien om te starten. Dus niet in één keer doordraaien om te starten.
  8. 1 punt
    Er staat mij bij dat er tenminste 6 liter getankt dient te worden om de verbruiksmeter te resetten en daarna een nieuwe opgave van de af te leggen kilometers weer te geven.
  9. 1 punt
    Als je bv bij een pompstation wegrijdt dien je eerst je rem een keer te gebruiken om de cruise controle te activeren. Dit is een ingebouwde veiligheid van de auto. Na wegrijden de rem even gebruiken en je kunt je cruise controle weer naar hartelust gebruiken.
  10. 1 punt
    Eens, maar het kan ook een onbewuste gebruik zijn van 'me'. En als niemand daar naar vraagt blijf je dat lang meezeulen. Mijn geschriften zullen ook wel eens rammelen.
  11. 1 punt
    Zowel KIA als TomTom gebruiken de live services van TomTom. De informatie is hetzelfde. Deze komt al jaren uit het mobiele systeem van onder andere Vodafone. Je moet het natuurlijk wel aanzetten.
  12. 1 punt
    Nee joh. Ik woon dicht bij Rotjeknor. Dus.
  13. 1 punt
    Ik ben inderdaad van de lange termijn denken. Daarom kijk ik bijvoorbeeld ook bij het vergelijken van een telefoon abonnement wat de totale waarde is van de wirwar van verschillende aanbiedingen. Die kan ik dan goed vergelijken en de voordeligste uitkiezen. Verder loop je bij een lange termijn overeenkomst wel degelijk ook risico's. Bijvoorbeeld werkeloosheid, ziekte, echtscheiding met een terugslag van besteedbaar inkomsten tot gevolg, waarbij je niet meer aan de financiele verplichtingen niet meer kunt voldoen. Wil of moet je dan van de overeenkomst af, dan zijn afkoopboetes doorgaans niet van de lucht en wordt je probleem alleen maar groter gemaakt door de leasemaatschappijen. Die zijn er echt niet omdat ze jou zo'n leuke jongen vinden.... Nee, Private Lease is zeker niet geheel zonder risico's. Heb je een eigen auto, dan heeft die waarde en kun je die in dergelijke onvoorziene situaties verkopen om uit de problemen te blijven. Maar natuurlijk zijn er vast wel situaties te bedenken dal lease een optie is. Maar zo vanzelfsprekend als aak gedacht wordt is het zeker niet. Echter als je er goed over hebt nagedacht dan kun je altijd een voor jou beste keuze maken. En mogelijk is dat Private lease. Uit de reacties blijkt dat er leden van het forum zijn die er over nadenken. Dat geeft een interessante discussie.
  14. 1 punt
    Voordat je een privatelease contract aangaat, moet je met de volgende zaken rekening houden: · Kan je gedurende looptijd de maandelijkse bedrag makkelijk betalen? · Zorg dat je naast de maandelijkse verplichtingen (vasten lasten) altijd nog ruimte hebt om een buffer op te bouwen. (sparen)? · Heb je gedurende looptijd een vaste inkomen (vaste baan)? · Zorg voor voldoende buffer, zodat je bij calamiteiten (scheiding, overlijden, etc.) het contract kan afkopen. · Als je dit soort maatregelingen niet kan waarmaken, Niet doen! Want met dit soort betalingsverplichting is geen weg terug!
  15. 1 punt
    Financiering lijkt altijd voordeliger maar is het (natuurlijk) nooit. De banken willen echt ook wel wat (veel) verdienen. En ook de verkoper (provisie). Zowel bij private-lease en ook bij financiering bij de dealer worden, om de klant over de streep te trekken, de maandlasten ogenschijnlijk laag gehouden. Bijvoorbeeld door aan het einde van de lease de wagen in te moeten leveren. En bij financiering een restbedrag te moeten betalen of de wagen inleveren met verrekening (mogelijk dus zelfs met bijbetaling als de wagen door de dealer lager getaxeerd wordt dan het restbedrag. De dealer zal dan immers de inkoopwaarde (zonder inruilbonus) taxeren, niet de verkoopwaarde van de auto. Hij moet de wagen immers zien te verkopen en daar ook nog op verdienen. En elk krasje betekent minder waarde. Zo zeker is deze wijze van financieren helemaal niet. En bedenk, je bouwt niets op en moet aan het einde van de periode weer helemaal met niets opnieuw beginnen. Ik begrijp de opmerking van Rox over hebberigheid. Als je geen auto normaal kunt betalen en je wilt toch wat voorstellen in het leven dan moet je wel. Maar dan blijf je je hele leven het ene gat met het andere dichten. Daarom, Private Lease: liefst niet doen.
  16. 1 punt
    Beste Forumgenoten, gisteren en vandaag 1150 km naar Oostenrijk gereden, heb mijn Niro 13 Juli opgehaald en staat er nu net over de 2000 km op. In nederland steeds op Eco gereden en dat ging prima, een heel stuk in Duitsland ook op Eco gereden, overnacht in Augsburg en vandaar de volgende dag richting Munchen en Karintié gereden. Vanaf Augsburg de Niro op sport gezet, allemachtig wat reed dat, invoegen, even snel inhalen hij deed het op zijn sloffen, wat scheelt dat dan een hoop power extra dat had ik echt niet verwacht, even van 100 naar de 175 km/pu, geen enkel probleem en in luttele seconden deed ie dat geweldig. Richting bestemming heb ik 2 passen moeten rijden, stijgen van 7 % naar 9 % echt zonder enige moeite met achterbak volgeladen, 2 niet al te lichte personen voorin en de hond op de achterbank, het overtrof mijn stoutste verwachtingen, wat een trekkracht die bergen op echt formidabel, klimmen zonder enige moeite op de motor om gegeven moment ook weer te dalen op de accu, wat mij al eerder verbaaste was hoe snel je alleen op de accu kan rijden, zowel in Nederland als in Duitsland en Oostenrijk heb ik echt al bijzonder veel kilometers alleen op accu gereden, het is even door hebben wanneer dat goed werkt maar daarna verbaast het je echt. Inmiddels vanaf de 0 op de trip teller tot eindbestemming totaal nu 1175 km gereden met een benzine verbruik van 20.3 op 1 liter, ook dit was boven mijn verwachting en geloof me dan heb ik echt lekker doorgereden en echt veel stijl de bergen op gereden, tot nu toe voldoet mijn Niro boven alle verwachtingen en is geen stijle helling met scherpe haarspeldbochten hem te veel, ik mag gerust zeggen dat ik in een echte Klasse auto rijdt die zijn geld dubbel en dwars waard is. 1 klein minpuntje is dat de cruise controll zo nu en dan zelf bepaald of hij een paar kilometer harder of juist weer zachter gaat rijden, ik zal dit bij mijn dealer aankaarten en kan misschien met een software update verholpen worden, ik vond het leuk om deze reis ervaring met mijn Niro hier te delen.
  17. 1 punt
    Daarom zet ik bij echte stadsritten het systeem uit.
  18. 1 punt
    Aanvulling uit mijn boekje: De aanjagersnelheid van het handbediende verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 3 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. De aanjagersnelheid van het automatische verwarmings en ventilatiesysteem staat in een hogere stand dan stand 6 terwijl de airconditioning is ingeschakeld. Als een bepaalde tijd is verstreken sinds het verwarmings en ventilatie systeem is ingeschakeld (lekker duidelijk.....een bepaalde tijd.... ) Wanneer de ontwaseming is ingeschakeld De remdruk is te laag.
  19. 1 punt
    @Der Rudi: mijn Niro heeft geen stembesturing Hoef ik mij er ook niet aan te ergeren. Ik heb ook geen probleem met de kaarten van de Navigatie. De Ketheltunnel in de A4 is van eind 2015 en die heeft altijd in de Navigatie gestaan. Die tunnel was ruim 1 jaar open toen ik de auto kocht. Dus het verhaal van de verouderde Navigatie begrijp ik niet goed. Dat navigatie niet bij is heeft vooral te maken met de wegbeheerder. Als die de wijzigingen niet of niet op tijd doorgeeft dan worden de wijzigingen niet meegenomen door de kaartfabrikant.
  20. 1 punt
    Deze staat op Autotrack Kia Stonic 1.0 T-GDi 120pk DynamicLine AUTOMAAT!!! € 24.990 3 km 2018 Benzine Automaat Hatchback Onderhoudsboekje aanwezig Wassink Autogroep Kia Winterswijk Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  21. 1 punt
    Afgelopen 10 jaar met Ford's en Nissan's gereden, nog nooit meegemaakt dat er een gratis update was bij deze merken, altijd jaarlijks zwaar betalen voor een update, dat ook niet gedaan, aangezien deze kaarten dus vaak verouderde gegevens bevatten. Tja volgens mij zijn er bijzonder weinig merken die voor hun navigatie gratis en up to date kaarten leveren. Google Maps en Waze zijn uitstekende alternatieven en die gebruik ik dus, laat de Niro navigatie voor wat het is.
  22. 1 punt
    Ben bij de dealer geweest. Een medewerker van de receptie ging ook het oliepeil nog even meten en schrok hier ook van, ik mocht in eerste instantie niet meer rijden. De chef werkplaats kwam met de oplossing. Door de bochtige constructie van de schacht van de peilstok blijft hier olie achter wat op de peilstok terecht komt en dan de indruk geeft dat er een te hoog olieniveau aanwezig is. Na een keer of vijf peilen en de peilstok aan de achterkant, dus niet waar het min en max streepje zit, af te lezen werd mij duidelijk dat het olieniveau ok was. Goed om te weten.
  23. 1 punt
    Ook naar en in Zuid Frankrijk geen centje pijn. Als je vindt dat hij teveel terug schakelt kun je ook de S-stand inschakelen. Dan hou je zelf de controle. Overigens schakelt de Niro bij 2 personen, een hond en bagage meestal maar 1 versnelling terug. Bij echt steile hellingen en daarbij een hoge snelheid wil hij wel eens 2 versnellingen terug schakelen maar schakelt daarna weer snel door naar de hoogste versnelling.
  24. 1 punt
    Ik gebruik zelf kia.7zap.com om oem nummers op te zoeken. je kunt je chassisnummer invoeren zodat alleen de delen kunnen worden geselecteerd die op dat chassisnummer van toepassing zijn.
  25. 1 punt
    Zwitsal baby lotion doet hier al jaren zijn werk. Van bankstel tot motor handschoenen.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00


×