Jump to content
  • Sign Up

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/23/2019 in Posts

  1. 3 points
  2. 2 points
    Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in Zwitserland, die dankbaar gebruik maakt van regeneratief remmen. Hij brengt zware lading naar beneden en is zo heel veel zuiniger dan zijn dieselconcurrenten. https://cnn.it/2XPFZ0T
  3. 2 points
    in bestelling; Proceed 1.4 T-GDi DCT7 in GT-PlusLine uitvoering. Kleur Infra Red. Enkele veranderingen laten doorvoeren; - michelin crossclimate banden - 12V aansluiting achter in de middenconsole laten maken voor de achter passagiers - Mistlampen voor in LED laten uitvoeren. Kentekenverlichting in LED laten uitvoeren. Zelf ga ik in het interieur de verlichting van make-up lampjes, dashboardkastje en kofferbak nog wijzigen naar LED. Zo is alle verlichting van de auto in LED uitgevoerd! Auto 5 april besteld, 8 juni aangekomen in Nederlandse haven, 27 juni binnen bij de dealer, 9 juli geheel gereed voor aflevering. I.v.m. lopend contract ga ik de auto pas 19 juli ophalen.
  4. 2 points
    Hier een twitteraar die met zijn Tesla met -flinke!- caravan met vakantie gaat naar Salou. Een rit van ruim 1700 km en een gemiddeld verbruik van. 41,5 kWh/100km.... https://mobile.twitter.com/tomschenkenberg/status/1152326227010695169
  5. 2 points
    Natuurlijk betaal ik mee aan de liftkosten, maar ja die lift zat al. Dus betaal ik daar aan mee met de service kosten of ik wel of geen elektrische auto rij. Nu ben ik de enige van de bewoners die elektrisch gaat rijden dus heb ik het voordeel dat ik “gratis” gebruik kan maken van de al aanwezige hoofdzekering van 3 x 35A. Het aanleggen van het slimme laadsysteem van meterkast naar de auto (plusminus 30 mtr.) moet ik natuurlijk wel zelf bekostigen.
  6. 2 points
    Gister de goed gewassen en in de lak verzegeling gezet. Erg blij met het resultaat. En de druppels vanmorgen erop
  7. 2 points
    Nee hoor on dat pakket zit een complete achter as met de rem schijven er aan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. 2 points
    Een interessant filmpje over het nieuwe display. Het navigatiesysteem is mooi groot geworden, ook iets meer breedbeeld verhouding dan voorheen volgens mij.
  9. 2 points
    uiteraard ook meteen de voor rem tangen in kleur gemaakt
  10. 2 points
    Ik woon in een klein appartementen complex waar op de algemene stroom 3 x 35 A de buitenverlichting en een lift zit aangesloten. Mijn (slimme) laadinstallatie zorgt ervoor dat als de lift stroom vraagt deze altijd voorrang heeft op het laadproces. Hierdoor heb ik voor 99% van de tijd vol vermogen om te laden. Het zijn maar 7 appartementen en de lift wordt weinig gebruikt. In de algemene meterkast heb ik een verbruiksmeter laten plaatsen en de verbruikte stroom betaal ik dan aan het VvE.
  11. 2 points
    Bij 18" velgen krijg je ook bredere banden. De banden maken wel een verschil, de grotere velgen niet echt. Ik rij flink door, maar rijd veel autoweg en weinig snelweg. Komt bij mij nu tot 420 km.
  12. 2 points
    Gisteren bericht gekregen van de dealer dat de Ceed gelost is...
  13. 2 points
    Ik heb het onderstaande antwoord gekregen van KIA Nederland. Allen ter info: Het zogeheten Lane Keeping Assistent System (LKAS) wordt gezien als een veiligheidssysteem. Omdat het een veiligheidssysteem is, wordt het standaard ingeschakeld bij iedere herstart. Wij begrijpen dat u de werking van LKAS niet prettig vindt, echter zijn wij genoodzaakt u te melden dat een dergelijke software aanpassing niet zal kunnen plaatsvinden. Veiligheidssystemen kunnen enkel handmatig na de start worden uitgeschakeld, niet definitief totdat ze handmatig weer worden ingeschakeld. Vragen over een comfortsluiting van het panoramadak hebben wij reeds vaker ontvangen, tot op heden is deze functionaliteit echter door de fabrikant niet geīmplementeerd. Het is vooralsnog onduidelijk of dit in de toekomst wel zal gebeuren, en of deze functionaliteit dan ook voor reeds geleverde voertuigen kan worden geactiveerd. Hetzelfde geldt vooralsnog helaas voor de Auto Hold functie. Als importeur hebben wij enkel de mogelijkheid om comfortklachten zoals deze over te brengen aan de fabrikant. Het is echter aan de fabrikant om te oordelen of er mogelijkheden zijn deze toe te passen en zo ja, wanneer. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V.
  14. 2 points
    Ik kon niet vinden of anderen het ook al hadden gemerkt, maar die verschrikkelijke ringtoon in de Niro is niet meer! Als ik nu word gebeld, pakt het systeem de ringtone van de GSM over. Eindelijk! Zal ongetwijfeld door de software update komen. Soms zit geluk in kleine dingen.
  15. 2 points
    Inmiddels is de smart box vervangen. Verder prima en keurig geholpen bij de dealer. Ik laat over een tijdje wel weten of de storing inderdaad wegblijft. Zuinig was de auto in ieder geval wel vandaag. Een ritje met een nieuw record, 1:31.
  16. 2 points
    Er zijn serieus mensen die zo lang van te voren gas loslaten dat ze de complete doorstroming stagneren. En dan ook het liefst nog voor eens toplicht waarbij afslaand wel door zou mogen rijden, maar niet kan omdat iemand zo nodig 1 tiende liter benzine bespaard. Dat zijn degene waar ik me aan erger. Of jij tot die categorie behoort zou ik niet weten, ken je niet
  17. 2 points
    Mode op cc zetten en dan de toets voor de afstandsblokjes een paar seconden ingedrukt houden tot je een geluidssignaal hoort. Voila. Moet helaas wel elke keer na elke start worden gedaan.
  18. 2 points
    Yesss Afgelopen week is mijn auto afgeleverd bij de dealer! (Besteld 1e week mei, zou eerst 22 juli komen, werd tussentijds 2 weken eerder) Vanmiddag de afspraak gemaakt. Komende woensdagmiddag ga ik hem ophalen! Klein probleempje is er wel; er is namelijk nog steeds geen trekhaak beschikbaar voor de Proceed. Die zal dus naderhand nog een keer gemonteerd moeten worden als ze wel beschikbaar zijn. ik zal voor de liefhebbers proberen de topic met enige regelmaat aan te vullen met wat foto’s en ervaringen. To be continued...
  19. 2 points
  20. 2 points
    Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik vind het ook altijd erg ongemakkelijk als er een gat valt met mn voorligger terwijl mn achterliggers op mn bumper kruipen. En toch valt het me op dat ik bijzonder vaak wel gewoon direct achter mijn voorligger aan de rotonde of kruising op draai, als ik de 'uitrol-aanwijzingen' op het display volg. Het kost mij en mn achterliggers dus feitelijk meestal geen tijd. Je hebt vooral een ander rempatroon.
  21. 2 points
    Nog even een ander puntje. In Nederland is er geen verplichting om op je fietsdrager een mistlicht te hebben (en ook geen verplichting voor een achteruitrijlicht). Dit in tegenstelling tot een aanhanger/camper. In Nederland wordt een fietsdrager, dit in tegenstelling tot een aanhanger/caragvan, namelijk gezien als een last op een auto. Echter in het buitenland is een mistachterlicht op een fietsdrager vaak wel verplicht (Belgie) en in Duitsland ook een achteruitrijlicht. Volgens het verdrag van Wenen mag je, omdat de uitrustingsregels in Nederland wel toestaan om geen mistlicht op je fietsdrager te hebben, juridisch gezien met een Nederlands kenteken zonder deze voorziening ook in het buitenland rondrijden. Tot zover geen probleem. Zou je zeggen. Maar als je met een fietsdrager naar het buitenland gaat kun je toch een boete krijgen als je geen mistlicht of achteruitrijlicht op je fietsdrager hebt. Dit kun je dan achteraf aanvechten en dan moet je gelijk krijgen en komt de boete te vervallen. Toch lijkt het mij het beste om, als je toch een nieuwe fietsdrager koopt en daarmee eventueel ook naar het buitenland wilt, er op te letten dat je nieuwe fietsdrager een mistlicht en achteruitrijlicht heeft. Dat geeft sowieso geen problemen Je ziet ook soms bij de gegevens van een fietsdrager staan dat deze niet geschikt is voor het buitenland. Dit is dan de reden en die fietsdragers hebben dan geen mistachterlicht. Maar het volgende punt is de elektrische aansluiting. Fietsdragers met mistlicht en achteruitrijlicht hebben een 13-polige aansluiting nodig. Bij een 7-polige aansluiting kom je namelijk een draadje te kort. Daarom is het raadzaam om altijd een 13-polige aansluiting te overwegen, ook als je alleen een fietsdrager gebruikt zoals bij de E-Niro. Het kost een paar tientjes meer, maar dat val in het niet bij de totale prijs van een nieuwe auto. En je bent zeker dat je ook in de toekomst geen problemen hebt.
  22. 2 points
    Honda komt met een EV en die hebben er wat leuke dingen ingebouwd. Een fraai ding. Jammer van die kleine actieradius, maar verder heeft Honda dat ding werkelijk volgepropt met mooie dingen. Een verrekte kleine draaicirkel door de achterwielaandrijving. Hoewel ik me af moet vragen of je met achterwielaandrijving op een EV blij moet zijn. Die dingen hebben zo'n enorm koppel, bij álle toerentallen. En die spiegels; alle drie als monitor uitgevoerd. Niet alleen de twee buitenspiegels, ook de binnenspiegel, die meteen achteruitrijdmonitor wordt als je 'm in z'n achteruit zet. Daar is kennelijk goed over nagedacht. Nu maar hopen dat de binnenruimte een beetje afgestemd is op die lange Hollanders.....
  23. 2 points
    Dat valt nog wel mee hoor. De granny loader van de e-Niro komt niet verder dan 12A en hoewel dat geen klein stroompje is, is dat nou ook weer geen heel grote belasting voor een gewoon stopcontact. Ook niet uren lang. Daarbij ga ik wel uit van een stopcontact in normale, goede conditie. Als tijdens het laden met 12A de stekker eerst uit het stopcontact wordt getrokken, dan kunnen de contacten van zowel de stekker als intern van het stopcontact beschadigd raken, waardoor er een flinke overgangsweerstand ontstaat. En dáárdoor kan de boel idd flink mis gaan. Het is daarom altijd van belang om bij het aansluiten de granny loader éérst op het stopcontact in de muur aan te sluiten en daarná pas aan de auto. Bij het losnemen in omgekeerde volgorde: éérst aan de kant van de auto losnemen en pas als die los is uit het stopcontact halen. Anders is het vragen om problemen. En laden met de granny loader doe ik nu al een paar weken en daar is helemaal niets mis mee, zolang je het maar op de goede manier en zorgvuldig doet.
  24. 2 points
    Ik heb hem nu een kleine 2 weken maar wil jullie de foto's niet onthouden. Heb de blauwe accenten en grill laten wrappen.
  25. 2 points
    Dat had de rayonmanager van Kia ook tegen mijn dealer gezegd, product eigenschap. Maar die gaat er niet mee akkoord. Die gaan de 17e naar gespecialiseerd bedrijf ergens om een e-niro met trillingen onder de loep te nemen. Aan mij het verzoek om nog even 2 weken geduld te hebben alvorens ze verder gaan met de mijne.
  26. 2 points
    Klopt niet helemaal Henk, Kirchberg/Vleuten ligt tussen 928 en 945 km., dus toch nog even terugrekenen!
  27. 2 points
    . .....................deze reactie geeft in ieder geval wel duidelijk aan of het bij jou om milieu of centen gaat....................
  28. 2 points
    Net terug van een weekje vakantie met de caravan naar Cochem aan de moezel, de Niro deed het op zijn slofjes. 1:11,6 met caravan. Ook hellingen van 12% waren geen probleem, wel bij sommige heuvels hoog in de toeren maar dat is een kwestie van wennen, motor temperatuur bleef konstant op ong.88 graden. Zonder caravan in de heuvels 1:25 gereden. Wil er wel bij vermelden dat ik niet harder dan 95 km per uur heb gereden met caravan op de teller, het is mij alles meegevallen. Onze caravan weegt totaal ongeveer 1250 kilo. Ik vind de Niro een fijne auto, ook met caravan er achter.
  29. 2 points
    Mijn tuut is vandaag ook geleverd.
  30. 2 points
    Hij is inmiddels in m'n bezit. Erg fijne auto. Nu nog alles aan het ontdekken vwb de mogelijkheden...… Btw, ik ben uitermate tevreden met de kwaliteit van de audio. Erg tevreden met de JBL configuratie ….
  31. 2 points
    130.000 km....vrijwel geen olieverbuik, ook niet na vakanties in bergen waarbij de Sorento een 1500 kg caravan omhoog moet sleuren na de "stunt" met de overgang van onbekende olie ( na koop ) naar 5W30 volsynthetisch waarna hij rookte en wel kort olie heeft verbuikt. Waarschijnlijk heeft de volsynthetische olie de motor een schoonmaakbeurt gegeven die erg nodig was omdat er (deels) minerale olie is gebruikt en/of de motor vaak niet heet geworden is door korte ritjes. Ik vervang nu om de 2 jaar alle olieen en transmissievloeistoffen ( 5 maar liefst ) zodat catostrofaal falen minder waarschijnlijk zou moeten zijn ( gewoon zorgen dat er altijd werkzame additieven in de vloeistoffen zijn ) maar ik ben me ervan bewust dat het wel een erg oude auto wordt en je moet gaan oppassen met ( lekkende ) slangen. De distributieriem is 2 jaar geleden vervangen met waterpomp, riemspanner en nokkenas sensors, en de beruchte kurkaspolie bout. En het nog steeds vastzitten van de beruchte moertjes van de vlinderklepen in het inlaat spruitstuk/op juiste koppel aandraaien ervan. Met andere woorden dat zou voorlopig ook geen problemen moeten geven. Ik heb met fosforzuur ( agressief goedje, maar niet gifitg ) de zeer roestige achteras en differentieel mantel en framebalken ontroest en met aluminiumhoudende ( hitte bestendige ) primer behandeld. Maar bij gedetailleerde inspectie ervan is het maar oppervlakte roest en is er niets daadwerkelijk aangetast of dun geworden. Dat zou waarschijnlijk nog wel 10+ jaar zou kunnen roesten voordat er iets doorroest of afbreekt. De behandeling ervan was waarschijnlijk ook niet erg nodig gezien deze auto niet 10+ jaar in mijn bezit blijft. En ik verwacht half dat over 1-2 jaar die as toch weer roest. Ik heb wel een roestgat uitgezaagd in het metalen deel van de wielkast re achter die wel kwaad kon, het plaatwerk van de auto boven het ladderframe is natuurlijk gewoon "blik" als iedere andere auto, Een van de gaten waar de kunststof delen aan bevestigd zijn was gaan roesten en eromheen totaal doorgerot. Ik heb de roestbobbeltjes te lang gebagataliseerd, na schuren moest er toch een gat van 10 cm uit om te voorkomen dat het zich verder verspreid. Gelukkiig is dat bij deze auto geen dragende carroserie en heb ik het uitgezaagde gat hersteld met glasvezel en epoxyhars*, en zinkspray. Ik ben verder niets tegengekomen dan roestbobbeltjes op de achterklep.....die staan op de agenda voordat zo'n ingrijpen nog een keer moet. Kun je toch beter eerder zijn. * Stevig genoeg om er nog jaren of zelfs nog zo lang de auto meegaat te "herstellen" en het is geen dragende carosserie/deel waar grote krachten op staan dus lassen vond ik niet nodig. De auto is inmiddels "gedegradeerd" tot caravan trekker en niets meer dan dat, hij staat ongeveer 7 mnd per jaar overdekt op eigen terrein buiten de wegenbelasting en verzekering. Krijgt dus geen pekel meer te verduren enz en zou het best eens langer uit kunnen houden met voldoende onderhoud waarbij uitdrogend rubber ( slangen ) waarschijnlijk de grootste bedreiging is. maar ik denk niet dat hij veel kilometers zal maken tenzij hij in een zoveelste leven nog eens naar Afrika of het Oostblok gaat. Laatst nog het reserve wiel ( band ) moeten vervangen, hield geen druk vast en ik durfde hem ook niet meer op 2.3 bar te brengen gezien de hoge leeftijd en waarschijnlijk inflexibel/poreus geworden rubber waardoor ik de sterkte niet meer vertrouw. Een klapband van zo'n maat....best gevaarlijk lijkt me. Volgens Kwikfit kwam het venvangen van een te oude reserveband niet veel voor......auto's staan dan allang op de sloop of zijn Nederland uit. Sinds de Sorento uitsluitend voor buitenland vakanties is bedoeld en rijden in berglanden wil ik wel een reservewiel voor auto en caravan hebben. Heeft nu ook een nieuwe accu nadat de oude door een interieurlampje ( door kinderhandjes ) was uitgeput. Bij APK al jaren geen bijzonderheden al moest ik een keer naar de RDW om het framenummer opnieuw te laten inslaan omdat de andere onvindbaar was ( door oppervlakte roest ) maar da's geen mankement. Ik verwacht de auto in gebruik te houden totdat een economisch onverantwoorde reparatie nodig is, of de caravan weg moet/gaat ( die is 20 jaar oud, ook technisch goed en goed onderhouden, beide voertuigen passen qua tijdsontwerp wel bij elkaar :- ) of ik er niet meer in kan rijden ( brandstof te duur ) of mag rijden ( milieu normen worden alsmaar strenger ) wat er maar eerst komt. Voorlopig stel ik met tevredenheid vast - ik kruip er vaak onder - dat het ding stevig gemaakt is en dus ook niet zomaar technisch "af" zal ziin. Hij is wel merkbaar technisch achterhaald maar grappig genoeg maakt juist dat hem geschikte om lasten te trekken onder iedere voorstelbare omstandigheid. Alles is zo overbemeten en zwaar - voor een auto - dat het rustig zijn werk kan doen. Ik weet dat de motor is gebruikt in tal van andere voertuigen en in 2004 al gedateerd ( maar beproefd ) was - met en zonder het 2 weg inlaatspruitstuk - waaronder een Koereaanse limousine maar ik las ook dat het ladderframe niet specifiek voor de Sorento was maar onder andere niet nader genoemde voertuigen stond. Dat is denk ik de kracht geweest van de Sorento 1 : het is een samenraapsel van (beproefde) ondedelen uit andere ( oudere ) auto's en voertuigen. Maar de nadruk op 4x4 en minder op scherpe asfalt prestaties is nooit echt gewaardeerd geweest in Nederland. behalve degenen die er zware lasten mee trekken en een full size pick-up een stapje tever ( of te duur ) is. Grote lap tekst maar dat is dan ook wel het verhaal tot nu toe. Eventueel leuk om nog eens terug te lezen over een aantal jaar als ie nog steeds in gebruik is. Als dit toegankelijk blijft want ik denk wel dat er steeds minder gebruikers van dit deel van het forum zullen zijn.......
  32. 1 point
    Ik kan me uit ervaring hierbij volledig aansluiten. Bestel nooit nieuwe banden bij de dealer (en ook geen accu's) maar gewoon via Internet.
  33. 1 point
    Had het AID in mijn vorige auto (Golf 7) en na in eerste instantie het een SUPER gadget te vinden was het uiteindelijk niet anders dan dat: een Gadget. Uiteindelijk liet ik hem op dezelfde stand staan : klokken met in het midden de NAV kaart. maar bij een rit met gebruik van de NAV gebruikte ik in de praktijk toch het grote scherm. Bovendien merkte ik dat de kaart tussen de tellers de aandacht afleidde, omdat het ook beweegt. Uit het filmpje hierboven lijkt het erop dat er niet veel te configureren valt en ziet eruit als de huidige (Pro)Ceed alleen dan digitaal. Ook de extra funtionaliteit van het nieuwe UVO systeem lijkt niet bijzonder, behalve dat het dan breder is en er dus meer icoontjes op 1 scherm te zien zijn, maar geen andere, dus lijkt alleen de vormgeving/indeling anders. Ik ben er dus niet heel erg rouwig om dat ik wel een Panoramadak + led interieurverlichting heb en de huidige tellers/scherm. Maar de opstart/afsluit animaities zijn dan wel weer erg cool !
  34. 1 point
    Dat is niet zo moeilijk zal het proberen om het uitteleggen Het eerste getal de 165 in dit geval Dat is de breedte van de band dus 165mm Het 2e getal 60 in dit geval dat is de breedte aanduiding het betekend 60% van de hoogte dus 60% van de 165 dus wil je een hogere wang maar wel de zelfde omtrek dat zul je dan opmoeten lossen door een wat minder breedte band te nemen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  35. 1 point
    als je het dan weer kloppend wil maken ga je naar de 155/65-14 vuist regel is als je het middelste getal 5 omhoog wilt hebben het eerste getal 10 omlaag moet werkt anders om ook zo
  36. 1 point
    Je kunt het ze ook niet meer kwalijk nemen. Auto's worden steeds ingewikkelder. Zelf heb ik goed technisch inzicht, maar mijn vrouw totaal niet. Logisch denken is mijn natuur, voor haar helemaal niet. Daarom is deze e-Niro voor haar niet per definitie een vooruitgang. Er zijn zó veel nieuwe dingen die ze moet leren en daar lang over doet, als ze het überhaupt allemaal gaat snappen.... En erg logisch zit het ook niet allemaal in elkaar. Neem nou de afstandinstelling van de ACC. Die kan je op 1, 2 of 3 instellen. Maar waarom zit daar geen '0' bij? Om van ACC naar CC om te schakelen moet je die knop voor de afstandinstelling lang ingedrukt houden (en dan moet de ACC ook nog eens niet actief zijn). Maar waarom zo ingewikkeld? CC is toch een ACC met afstand nul? Op de snelweg rijd ik meestal liever met CC, op rijkswegen en binnen de bebouwde kom liever met ACC. Dat is nu erg ingewikkeld switchen nu....
  37. 1 point
    Heb dit ook gehad bleek een te strakke afstelling van de regeneratiebak te zijn. Laat je dealer anders bellen met kia den bosch. Die weten de oplossing. Is destijds uitgezocht door een specialist van kia uit Duitsland
  38. 1 point
    Afgelopen vrijdag de eerste tankbeurt na 900 km. De teller op de pomp gaf aan dat er "slechts" 39,90 ltr brandstof was afgenomen. Uitgerekend komt dit op een verbruik van 1:22,5 Toch niet echt slecht te noemen als je van een auto af komt met een verbruik van 1:13 ( als ik het haalde ). Op naar de volgende tankbeurt.
  39. 1 point
    Hallo allemaal, graag wil ik me voorstellen op dit forum. Ik ben Harrold, 42 jaar, getrouwd en vader van 2 dochters van 6 en 9 jaar. Mijn huidige auto is een Skoda Fabia Combi 1.2 DSG. Skoda wist mij met z'n huidige aanbod niet te behouden. Geheel tot mijn eigen verrassing bij KIA terecht gekomen, wat maken die tegenwoordig prachtige complete auto's. Compleet gevallen voor de charme van de ProCeed. Aflevering vindt 19 juli plaats. Wat duurt wachten toch lang...
  40. 1 point
    Ik was bij de dealer eens gaan kijken voor een opvolger van mijn Focus station. De Kia Ceed SW had gigantische koffer maar beenruimte achter viel me beetje tegen, de beenruimte achter bij de ProCeed was om te huilen. De beenruimte bij de Sportage was geweldig, alleen kreeg ik bij Nissan een betere deal dus is het in Maart dit jaar een Qashqai geworden als opvolger ipv een Sportage.
  41. 1 point
    Hallo Allen, ook maar even dag zeggen hier Heb via mijn werk een Kia Ceed SW GT-PlusLine 1.4 T-GDI met DCT7 besteld in de kleur Infra Red. Met een beetje mazzel mag ik hem de 18de van deze maand ophalen Huidige auto, een Nissan Qashqai 1.5 diesel voldeed prima, maar met een dochtertje erbij valt hij qua laadruimte toch wat tegen. Wilde eigenlijk voor de ProCeed gaan, maar het ontbreken van Dakdragers en de verschrikkelijke achterruit, a.k.a. brievenbus, hebben mij toch richting de Ceed SW gestuurd. Ben altijd wel actief geweest met clubs e.d. vooral in mijn Peugeot 205 GTi tijd, met toertochten en meetings. Zal met de Kia wel niet echt gebeuren, maar vind kennis en ervaringen delen op een forum wel altijd erg leuk! groet! Kevin
  42. 1 point
    Zo, eerst die lampjes eens vervangen..... Type 5W5 led. Een heel ander gezicht, past veel beter bij het overige LED gebeuren. Hoe gek het ook klinkt, het vervangen van de lampjes was een heel gepiel zeg ! Allereerst heb je een korte sterschroevendraaier nodig anders kom je er niet goed bij en dan was er ook nog heel weinig ruimte in de draden om de lamphouder wat naar buiten te trekken. Maar het is gelukt.
  43. 1 point
    Er is veel discussie over de trillingen. Bestaan de trillingen uit een trillend stuur. Trillingen die door de bodem lopen. Trillingen die voelen alsof de weg niet glad is. Ik heb ook last van trillingen, die ik eerder hobbelen zou willen noemen. En dat is bij bijna elke snelheid. Kan iemand mij vertellen over wat voor een soort trillingen het gaat.
  44. 1 point
    Mooi hoor. Zelf geen witte gekozen omdat de grille dan van wit plastic zou worden maar zie dat jij voor elkaar hebt gekregen om een zwarte grille te krijgen op een witte auto. Stoer!
  45. 1 point
    vette shit TNX
  46. 1 point
  47. 1 point
    Het is zeer belangrijk om dit z.s.m. te laten controleren. Een verstopte afwatering komt vaker voor en heeft tot gevolg dat de condensor "met zijn voetjes" in het water komt te staan waardoor deze gaat roesten en lekken. Voor vervanging moet het hele dashboard eruit met zeer hoge kosten tot gevolg (ervaring). De airco's in auto's verliezen het koudemiddel dat weglekt via de keerring van de aircopomp die aangedreven wordt door de motor met een riem. (dat is anders bij een gesloten systeem bij een E-auto). Dit is normaal en vooral bij kleine auto's met relatief weinig koudemiddel daalt de druk dan snel met een niet of niet goed koelende airco tot gevolg. Sowieso is het belangrijk om een airco minimaal elke 2 jaar goed te laten onderhouden en dan niet alleen maar schoon blazen, temperaturen meten en een ontsmettingsspray in de condensor spuiten maar onderhoud waarbij het koudemiddel geheel afgetapt wordt, het circuit getest op over- en onderdruk en opnieuw met schoon (ontvochtigd koudemiddel wordt gevuld tot de voorgeschreven hoeveelheid. Eventueel wordt er iets olie aan het koudemiddel toegevoegd. Zo heb ik met een C1-tje 14 jaar plezier gehad van een goede werkende airco zonder verdere kosten.
  48. 1 point
    Ja het kan ook iets anders zijn maar omdat we allebei niet weten wat de oorzaak is van de trillingen kunnen we allebei over hetzelfde hebben want het hoeft niet aan de aandrijflijn te liggen en de hybride en e-niro delen in de ophanging wel dezelfde onderdelen plus mijn trillingen komen overeen wat hier op de forum vertelt wordt. Dus wie weet kan deze oplossing ook een oplossing zijn voor de e-niro. Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
  49. 1 point
    Was voor mij ook het alternatief geweest. Ik gok in de kleur wit, wit of wit? Veel plezier in ieder geval! Wanneer verwacht je hem?
  50. 1 point
    Ik krijg per laadsessie 3 berichten; dat die aangesloten is, bijna vol en helemaal vol. Ik laad vaak 2x/dag op, dus gauw 6 berichtjes erbij. Alleen bericht op helemaal vol zou ik al genoeg vinden.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00


×
×
  • Create New...