Ga naar inhoud

PeterW61

Leden
  • Aantal items

    62
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

PeterW61 won de laatste dag op 4 mei

PeterW61 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

9 Neutraal

Over PeterW61

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro PHEV Spirit Snow white metallic

Recente bezoekers van dit profiel

586 profielweergaven
  1. PeterW61

    KIA e-Niro

    Je hebt in ieder geval de topic al gestart. Heb dat zelf gedaan met de PHEV. Uiteindelijk blijft het een 3e variant van de Niro. Speciale zaken van de PHEV of EV kunnen nu dus al geadresseerd worden. Goed begin!
  2. PeterW61

    Onderhouds beurt

    Jan, op de lijst hierboven met de onderhousprijzen staat bovenaan "inclusief vloeistoffen en kleinmateriaal". Ze noemen het all in reparatie en onderhoudsprijzen. De 3,8 liter olie en 16,30 euro Klein materiaal milieubijdrage gebruik test app hadden volgens mij niet extra in rekening gebracht mogen worden.
  3. PeterW61

    Winterbanden voor de Niro

    Nog even reactie op aanhaalmoment wielmoeren.. Dit is 110-130Nm voor de Niro
  4. PeterW61

    Onderhouds beurt

    Eerst even de factuur afwachten. Dan weet ik meer en gespecificeerd wat er gedaan is tegen welke prijs. Heb ook om navigatie update gevraagd wat niets zou mogen kosten.
  5. PeterW61

    Onderhouds beurt

    Gisteren geweest voor 1e (olie)beurt aan mijn PHEV. Heb de factuur nog niet maar men liet weten dat ik 255 euro moest betalen, heb daar tenminste een handtekening onder gezet voordat men begon. Toch een verschil met het lijstje hierboven.
  6. PeterW61

    Dreunen Kia Niro

    Cuppen na 7500 km is erg onwaarschijnlijk
  7. PeterW61

    Dreunen Kia Niro

    Bart Pit, dat herken ik wel. Beetje idee dat je op onronde band(en) rijdt. Alleen op elektra rijdend. Komt bij mij nogal eens voor met PHEV Niro.
  8. PeterW61

    Niro PHEV

    Laat ik nu al even zo'n Niro hebben. Hij is zo fijn als ze zeggen en ja, ik betaal net zoals bij de Mitsubishi het halftarief voor de houderschapsbelasting. Dat argument vervalt dus ook. Matig werk van de rekenmeesters van de ANWB. Zou morgen weer kiezen voor de versie die ik heb.
  9. PeterW61

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Beste gjcvro, Dit ligt niet aan KIA maar aan de dealer. Probleem bestaat nu al zo'n 2 jaar. Als consument lees je deze problematiek op het forum en kun je hierop anticiperen. Dus bij de bestelling van je auto een Mobis of Hak-trekhaak bestellen/eisen. De dealers komen ook niet allemaal uit een ei. Ook zij kunnen gewoon een van deze merken leveren. Ontstaan geen problemen. Veranderen van dealer is dus ook een optie.
  10. PeterW61

    parkeerrem in P stand

    Automatische versnellingsbak heeft een parkeerblokkering waar de auto tegenaan rolt. Je merkten ook wanneer je hem weer start dat je de versnellingsbak in de D moet trekken. Iets meer weerstand dus. Ik houd de auto op de rem zet hem in de P-stand en daarna gelijk op de parkeerrem. Daarna laat ik de voetrem pas los. Bij het starten houd je de rem ingedrukt (moet ook om te starten met startknop) los je de parkeerdek en zet de auto in D of R. Dan voel je de weerstand in de bak ook niet. Werkt prima.
  11. PeterW61

    Niro in de bergen

    De remschijven worden niet gebruikt bij matig remmen. Verbrande remmen krijg je dan niet. Volgens mij branden je remlichten wel de hele tijd.
  12. PeterW61

    Niro in de bergen

    Dat het werkt op je rempedaal is op zich prima. Vind het alleen raar en wellicht een beetje onveilig dat de remlichten wellicht de hele tijd branden. Als ik dat tot nu in de bergen zag vond ik zo iemand een prutser met waarschijnlijk uiteindelijk verbrande remmen. Zat pas in een Hyundai Kona EV, die had peddel aan de stuurkolom met 3 in te stellen remkrachtvarianten van de motor. Op zich werkt dat dan charmanter/veiliger. Overigens niet perse beter.
  13. PeterW61

    Niro PHEV

    Heb nu een paar keer getankt. Heb een kWh-meter gemaakt op het stopcontact voor de Niro. Heeft ook een eigen groep in de meterkast. Verbruik tot nu toe: 1313KM, 36 LTR, 1 op 36,47, 87,4 kWh getankt. Kosten daarvan verrekend in benzine, verbruik dan 1 op 27,34 Bijzonderheid 245 km met caravan Kip Vision 935 km, 21 LTR, 1 op 44,52, 66,1 kWh getankt. Kosten meegerekend als benzine vergelijkbaar verbruik 1 op 31,07 1133km, 32 LTR, 1 op 51,03, 109,8 kWh getankt. Ook dit verrekend. Verbruik dan 1 op 34,74 Jammer dat je dit in de verbruiksmonitor van autowegen niet kan registreren. Heb er een excelbestandje voor. In ieder geval een overzichtje mocht iemand het interesseren.
  14. PeterW61

    Niro PHEV

    Hawk. Mijn KIA slaapt onder een carport. Bij verkeerde wind wordt de kabel wel nat. Oude doek over stekker als ik hem in de kofferbak doe. Geen problemen mee gehad tijdens regen. Ik ga er vanuit dat het spatwaterdicht is. Daarnaast lijkt de auto eerst het circuit te checken wanneer ik de stekker in het stopcontact steek. Pas dan begint het laden. Helemaal veilig lijkt mij.
  15. PeterW61

    eerste verbruik Niro Phev

    Ik denk ook dat het lukt. Heb echter nog geen winter gereden. Dan kan het anders zijn. Kou heeft invloed op de accucapaciteit lijkt mij. Daarnaast rijd je een stukje met gebruik van de motor voor verwarming. Alleen stoel en stuurverwarming aan zetten zal vast niet comfortabel zijn.
×