Jump to content

CeedDriver

Leden
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 Goed

About CeedDriver

  • Rank
    Junior Lid
  • Birthday 02/03/1979

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haarlem
  • Hobby's
    auto, Apple, mijn zoontje en vrouw
  • Werk
    Vrachtwagen Chauffeur
  • Auto
    Kia Niro 1.6 GDI HEV

Recent Profile Visitors

400 profile views
  1. CeedDriver

    Ik neem afscheidt, maar blijf binnen de familie!

    Ho olympus, Dankjewel man. Hier bij mij in de buurt rijden ook nog 4 andere Niro's rond. Voor zo ver als ik weet hebben deze ook geen problemen. Het is denk ik gewoon de pech dat ik zeer waarschijnlijk een maandagmorgen model heb gekregen. Gewoon dikke pech dus. Over mijn dealer ben ik zeker dik te spreken, daar heb ik niets op aan te merken. Service hebben ze daar duidelijk erg hoog op hun lijstje staan, en dat is te merken ook.
  2. Beste Niro rijders, Na nu bijna 2 jaar in mijn Niro te hebben gereden, en niets anders dan problemen te hebben gehad, ga ik a.s. vrijdag afscheid nemen van mijn Niro. Ik ben na het zoveelste defect met mijn dealer rond de tafel gaan zitten en deze heeft mij, aangezien ik al zo veel problemen heb gehad met mijn Niro, aangeboden de Niro terug te nemen en mij een andere auto te geven. Dit is een nieuw Model Kia Ceed uit 2018 geworden met nog maar 4800km op de teller. Ik ben hier heel erg tevreden mee en ben akkoord gegaan met hun voorstel. Deze wissel kan ik kosteloos doen, ik hoef hier niets voor bij te betalen. Onlangs dat mijn Niro ouder is, meer gelopen heeft en een goedkoper optie pakket heeft. Hier kan ik natuurlijk geen nee op zeggen en vind de service die mijn dealer mij geeft ongekend! Hun motto, we zien je liever terugkomen als tevreden klant dan weglopen als ontevreden klant. Je hebt al zo veel pech gehad met je Niro dat we je dit willen aanbieden. De niro heeft de volgende dingen al gehad en dit is iedere keer onder garantie vervangen: Hybride storing Nokkenassensor stuk Krukassensor stuk Veel bak resets door een bibberende koppeling Verschillende software updates voor een bibberende koppeling Defuser van achterbumper vervangen wegens vervorming Hele dubbele koppelingsset vervangen door bibberen koppeling En vandaag ging het lapje weer branden van het motormanagement. Oorzaak, nokkenassensor gaf een storing aan na het uitlezen. Mocht het lampje weer gaan branden dan moet waarschijnlijk weer de nokkenassensor vervangen worden. De boel blijft dus stuk gaan. Aan de ene kant vind ik het heel erg jammer. Ik vind de Niro echt een heerlijke en geweldige auto om mee te rijden. Als hij rijdt dan rijdt hij heerlijk! Maar na al deze dingen ben ik het vertrouwen in mijn Niro echt helemaal kwijt. Hij blijft maar stuk gaan en ik heb er nog geen 13000km mee gereden van nieuw af. Dit alles in nog geen 2 jaar (juli a.s. wordt hij 2) vind ik het wel mooi geweest. Ik hoop dat Kia zich gaat buigen over mijn Niro, want er klopt iets niet aan deze auto. Aangezien ik toch Kia wil blijven rijden gezien ik al jaren Kia rijd heb ik voor een Ceed gekozen. Voor de Niro heb ik ook een Kia Cee’d SW gehad uit 2013 en dit was ook een heerlijke wagen. Daarvoor een nieuwe Kia Venga. Ik blijf dus binnen de Kia familie, maar niet meer binnen de Niro familie. We zullen elkaar gerust nog een tegenkomen op het forum beste Niro rijders, maar helaas niet meer in deze groep. Ik schuif vanaf a.s. vrijdag een groepje op, terug naar de Ceed groep hier op het forum. Ik weet dat er nog een aantal Niro rijders zijn hier op het forum die ook problemen hadden met de koppeling van de Niro, en waarvan deze ook onder garantie vervangen is. Ik hoop echt oprecht dat het probleem van de koppeling bij jullie tot het verleden behoord en jullie wel weer kunnen genieten van jullie Niro. Mijn dealer is Kia Tinholt in Velserbroek, deze mag best genoemd worden vind ik. Deze heeft er echt alles aan gedaan om de Niro iedere keer weer snel rijdend te krijgen en snel mijn probleem op te lossen. Aan hun heeft het ZEKER niet gelegen! En uiteindelijk dit voorstel doen en mij kosteloos een zo goed als nieuwe auto te geven vind ik buitengewone top service! Deze heren en dames verdienen echt een dikke pluim. uiteraard kunnen ze van mij nog een leuk bedankje verwachten. En ook Kia Nederland krijgt van mij een dikke pluim. Ook deze heeft nooit moeilijk gedaan over garantie en alles iedere keer weer vergoed. Groetjes, NiroDiver.
  3. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, Dat is goed nieuws dat jij tot nu toe geen klachten meer echt gehad, echt goed nieuws! Laten we hopen dat het probleem vanaf nu weg blijft en niet meer terug zal komen. Inderdaad verdiend Kia Nederland ook een dikke pluim. Deze heeft het ook snel opgepakt en heeft nooit moeilijk gedaan over garantie. Dat is bij veel andere merken wel anders als het op garantie aan komt. Ik blijf met belangstelling deze topic volgen mochten er nog meer Niro rijders het zelfde probleem krijgen. Maar dan ga ik er ook van uit dat ze net zo goed geholpen worden als dat zowel de dealer als Kia Nederland ons geholpen heeft.
  4. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    UPDATE: Ik ben vanmorgen gebeld door de dealer dat de Niro weer klaar stond en ik hem weer op kon komen halen. Ze zijn er 1 1/2 dag mee bezig geweest. Een behoorlijke klus dus. Daar aangekomen nog gevraagd of ze nog iets vreemds aan de dubbele koppeling of andere onderdelen gezien hadden. Het antwoord was nee niets, we hebben we dubbele koppelingsset kompleet vervangen. Ik ben een stuk van zo'n 30 kilometer wezen proefrijden en heb niets geks meer kunnen ontdekken. De Niro schakelde keurig, en veel zachter over dan met de oude koppeling. Het verbruik is ook een stuk naar beneden gegaan met de nieuwe koppeling, vraag me niet hoe het kan. Zowel bij het opschakelen als bij het ligt willen versnellen bij 50km/h heb ik geen bibber/trilling meer kunnen waarnemen tot nu toe. Aangezien we weer richting het mooiere weer gaan lopen verwacht ik de bibber/trilling ook niet snel terug. Het is afwachten als het weer koud en vochtig wordt wat hij doet. Laten we hopen dat dit de oplossing is geweest en het weg blijft. @ceedje, Jij rijd nu een paar weken. Nog steeds geen klachten? Wat is jou ervaring tot nu toe met de nieuwe koppelingsset na een paar weken rijden? Mijn dealer Tinholt Velserbroek heeft me wel super netjes geholpen en alles snel opgepakt. Die mannen verdienen echt een dikke pluim!
  5. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Ik heb vandaag de Niro naar de dealer gebracht voor het vervangen van de complete dubbele koppelingsset. Ze zeggen er twee volle dagen werk aan te hebben gezien het een behoorlijke operatie schijnt te zijn. Kosteloos vervangend vervoer meegekregen van ze dus we gaan het afwachten. Als de Niro weer klaar staat hoor ik het van ze. Ik moet wel zeggen nu het wat lekkerder weer wordt en het niet meer zo koud is ik minder last had van het bibberen van de koppeling. Als deed hij het zo nu en dan nog wel als het in de ochtend erg fris was en hij de hele nacht stil had gestaan en dus goed koud was. Als ik de Niro weer opgehaald heb zal ik mijn ervaring delen op het forum.
  6. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hoi Slowfox, Goed te horen dat jou dealer ook mee gaat met de rest en toch iets probeert. Het is gelukkig beter dan niets doen en blijven rijden met het probleem. Of het de oplossing is om een hele nieuwe koppelingsset te plaatsen en daarmee het problemen tot het verleden behoort ben ik ook nog niet van overtuigd. Ik denk echt dat het met meerdere factoren te maken heeft en niet alleen de koppeling. Ik denk dat het op de een of andere of manier een overbelasting is van de koppeling. Als dit klopt dan is de software ook een van de schuldigen aangezien deze de schakelmomenten bepaald. Ik heb echt al vele uren zitten lezen op het internet over dit probleem, en dit probleem bestaat niet alleen bij de Niro of Kia. Veel meer merken die gebruik maken van een DCT bak zoals Kia en de bekende DSG bak die VW, Audi, Skoda, Ford en ga zo maar door gebruiken is het een bekend probleem. Ook komt de klacht zowel bij de droge als natte koppeling voor. Er zijn op fora's in Nederland en in het buitenland echt pagina's vol over te vinden. Sommige dealers (in binnen en buitenland) proberen de klacht eerst op te lossen door ''clutch scrubbing'' toe te passen. Dan trekken ze vanuit stilstand vol gas op en laten de auto helemaal doortrekken en doorschakelen tot de laatste versnelling. Dan komen ze weer tot stilstand en doen ze dit weer, en dit een 4 a 5 tal keer achter elkaar. Op deze manier schuur je als het ware de koppeling wat ruw op waardoor deze wat beter vast grijpt. Ook een lapmiddel is te lezen op internet want de klachten komen na een paar weken gewoon weer terug. Onze klacht is op buitenlandse forums o.a. terug te vinden in Google onder ''clutch shudder'' Google er maar eens op. Pagina's vol zal je er over vinden. Mijn dealer neem ik niks kwalijk. Deze doet echt zijn stinkende best en wil het ook graag oplossen. Wat dat betreft toch een dikke pluim voor mijn dealer. Maar ik denk inderdaad dat Kia zelf de boel maar eens goed onder de loep moeten nemen want dat er dingen niet kloppen is wel een ding wat zeker is. Al heeft Kia zelf er niet alleen last van gezien vele merken lopen te leuren met die DCT en DSG bakken. Ik ben het ook met je eens dat het alles behalve prettig is dat er al zulke grote reparaties gegaan worden aan een nog zo'n jonge auto. Dit voelt mij ook totaal niet lekker. Bij mij is het nu al de zoveelste reparatie die ze gaan doen aan mijn Niro. Nee, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Dat is inderdaad het vreemde chippie777. Wat is de reden dat een groot deel van de Niro's er geen last van heeft en al velen duizenden kilometer heeft gereden zonder dit probleem? Er moet een verklaring voor zijn. Wat hebben die Niro's anders of beter dan de Niro's die er wel last van hebben? Is het iets in de software, is het misschien inderdaad de 3e generatie koppeling die gemodificeerd is door Kia. Met welke koppeling rijden de Niro's die er wel last van hebben, de 1e of de 2e versie? Hier zou Kia het antwoord snel en makkelijk op kunnen geven zou je denken.
  7. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Slowfox, Goed dat je het forum ook gevonden hebt. Dan lijkt het er inderdaad nu op dat we de desbetreffende 3 Niro's nu bij elkaar hebben op het forum. Zoals ik al schreef schijnen de dealers in contact met elkaar te staan via een dossier dat ze bijhouden over dit probleem. Eerder schreef Ceedje dat zijn dealer dan hoogstwaarschijnlijk contact heeft gehad met jou dealer over hun bevindingen en wat ze hebben gedaan (de complete koppelingsset vervangen en het installeren van een nieuwe software update die Kia Nederland voor die koppeling heeft uitgebracht). De 16e a.s. word mijn koppelingsset + software update ook vervangen, net als bij die van Ceedje. Heb jij daar iets over gehoord van jou dealer, of is deze nog steeds aan het zoeken naar het probleem? Mijn dealer schijnt mij ook in zijn mail dat het vervangen van de gehele koppelingsset ''hoogstwaarschijnlijk'' het probleem oplost aangezien ze dit ook bij de Niro hebben gedaan van Ceedje en deze de problemen tot nu toe niet meer hebt gehad. Ze weten het dus inderdaad zelf ook nog niet 100% of dit het probleem is. Ik hoop het wel want ik zit ook al erg lang mee. Toen mijn Krukassensor stuk ging heb ik het bibberen voor het eerst opgemerkt en er meteen melding van gemaakt bij de dealer. Deze heeft er toen naar gekeken en heeft de software van de bak toen gereset. Dit is gedaan op 20-03-2018. Toen is het even weg geweest om vervolgens een paar maanden later weer terug te komen. Bij het uitvoeren van een beurt bij mijn auto hebben ze toen weer verschillende software updates gedaan. Ik ben toen met de Niro op zomervakantie geweest en de klachten zijn toen weg gebleven. De gehele zomer is het eigenlijk prima gegaan met de koppeling, maar op 18-01-2019 moest ik mijn dealer helaas weer melden dat het bibberen van de koppeling weer terug was. Ik heb mijn auto toen weer op 18-02-2019 bij de dealer gebracht en ze hebben er toen weer naar gekeken. Zelf hebben ze de klacht niet kunnen waarnemen met rijden. Ze hebben toen ook gereden met een aangesloten computer, maar deze gaf ook geen rare waardes en dingen aan. Foutmeldingen waren er ook niet. Dit was het zelfde als bij de Niro van Ceedje. Daar hebben ze het op een gegevensmoment wel zelf kunnen voelen van de koppeling, maar ook daar geen rare waardes en meldingen van de computer zoals Ceedje scheef. wat ze er toen uiteindelijk mee gedaan hebben weet ik niet, maar het bibberen is toen een kleine twee weken weg gebleven om vervolgens weer terug te komen. Bij het overschakelen van 1 naar 2 gaat het nu 9 van de tien keer goed, soms bibbert de koppeling nog. Alleen als ik 50km/h rij en een beetje gas bij geeft bibbert de koppeling iedere keer. Ik heb inderdaad ook op Engelse, Amerikaanse en Duitse forums het probleem gelezen en speur er ook al maanden naar op het internet om er iets wijzer van te worden in de koop dat er misschien ergens de oplossing staat. Mijn dealer had de klacht nog niet eerder gehoord, ik was de eerste met deze klacht. Maar als ik het zo allemaal lees komt het op grotere schaal voor dan dat ik dacht. Ik denk dat het probleem zowel softwarematig als hardwarematig is. Als je na gaat dat als er een update wordt geïnstalleerd en de bak opnieuw wordt ingeleerd het probleem weer even weg kan zijn om vervolgens weer terug te komen met de oude koppeling. Ik heb van een monteur bij mijn dealer gehoord dat Kia al een 3e gemodificeerde koppeling heeft voor de Niro. De monteur dacht ook dat het een hele nieuwe koppeling ging worden, en deze heeft ondertussen gelijk gehad. Ik denk dat de koppeling die er nu in zit gewoon niet goed ontworpen is en dat de schakelmomenten verkeerd worden gekozen door de computer. Mijn vermoede is dat de 2e koppeling overbelast word net zo als bij de DSG bak van Audi. De DQ200 DGS 7 bak van Audi heeft de zelfde klachten. Ook de bak van de Skoda Superb schijnt er last van te hebben. Bij de bak van het type DQ200 DGS 7 van Audi was het probleem dat koppeling 2 werd overbelast en daarom ging trillen/bibberen. Ik zeg niet dat het klopt maar mijn vermoede is dat de Niro hier ook last van heeft. De DQ200 DGS 7 van Audi en de DEC 6 van Kia zijn wel niet het zelfde, maar het is wel heel erg toevallig dat ze de zelfde klachten hebben. Het vervelende is dat die DGS's en DCT's zelflerende bakken zijn die zich aanpassen aan jou rijgedrag. Het lijkt er op dat ze zich op een bepaald moment zo aanpassen dat de bak de koppeling gaan overbelasten en hij daar door gaat bibberen. Eventueel ook met een koppeling die dus ook niet helemaal klopt, anders had Kia niet al aan de 3e koppeling gezeten. Goed, weer een heel boekverslag geschreven hahaha. Mijn hemel wat een lap tekst. Misschien toch een proberen met tekst iets korter te maken haha!! Als het goed is weet jou dealer nu ook wat de dealer van Ceedje en mijn dealer gaan doen. Heeft jou dealer het daar met jou nog niet over gehad, of is deze zelf verder onderzoek aan het doen voor ze deze reparatie uitvoeren? Ik blijf alles tot op de voet volgen via het forum en hoop dat het probleem straks voor iedereen tot het verleden behoort. Volgens mij rijd Ceedje er al weer zo'n 1 1/2 week mee en zijn de klachten bij hem niet meer terug geweest. Al heb ik de klachten toen de auto (en dus ook de koppeling) nieuw was nooit gehad. Ik ben pas gerust als het echt zo'n 1 1/2 weg blijft, want pas op dit moment kreeg ik last van het bibberen van de koppeling. Blijf jij vooral ook jou ervaringen delen hier op het forum! Zo kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt en ondernomen wordt om dit probleem op te lossen.
  8. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Zeker er goed van ze. Je merkt dat ze echt samenwerken om het probleem op te lossen. Ook Kia Nederland heeft er meteen werk van gemaakt en is meteen met spoed aan de slag gegaan met een update die ze bij Ceedje als eerst geïnstalleerd hebben. Ik ben bij andere merken ook wel anders gewend. Wat dat betreft heeft mijn dealer, en Kia zelf, echt wel redelijk wat credit opgebouwd bij mij. Zeker heel erg goed nieuws Ceedje. Deze dealer doen niet alsof ze alles zelf weten, maar werken samen en maken gebruik van de ervaringen van elkaar. Mooi om te zien! En ook Kia zelf sluit meteen mooi aan door met spoed meteen een software update te verzorgen voor deze reparatie.
  9. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Nog even een update van mijn kant. Mijn dealer mailde mij vanmorgen meteen terug. De dealers samen schijnen gezamenlijk gebruik te maken van een dossier dat ze onderling bijhouden over de Niro's. Dit op Zich een hele goede zaak natuurlijk. Mijn dealer had per ongeluk de update in het dossier er voor gelezen, en niet de laatste update. Hij heeft dit vanmorgen meteen nagekeken en terug gekoppeld naar mij. Er stond in de laatste update inderdaad dat de koppeling nu met succes vervangen was bij de Niro van Ceedje en dat hij geen klachten meer had tot nu toe. Mijn dealer stelde mij voor de zelfde reparatie uit te voeren als dat bij de auto van Ceedje gedaan is, de gehele koppelingsset incl. de software update. Ik heb de afspraak staan voor de 16e aanstaande en ben de auto dan zeker 2 volle dagen kwijt. Vervelend maar ook geen ramp. Ik krijg gratis vervangend vervoer van ze mee voor deze dagen. Gelukkig wordt het probleem bij mij dus nu ook snel opgelost. Tot nu toe zeer netjes opgepakt door de dealers. Mijn bevindingen na de reparatie zal ik blijven delen om te laten weten of dit inderdaad de oplossing is geweest mochten er in de toekomst nog andere Niro rijders met het zelfde probleem komen te zitten.
  10. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    En dat op een dag als vandaag.....1 april. Je zou er bijna wat van gaan denken hahaha!! En hangt inderdaad redelijk wat mist in de lucht. Wie met wie contact heeft, ik kom er niet meer uit. Ik heb mijn dealer net nog een aanvullende mail gestuurd met alle info die we nu wijzer zijn en de uitslag van jou dealer (reparatie gelukt, probleem opgelost en afgemeld bij Kia Nederland.) Verder heb ik morgen nog wel even contact met mijn dealer. Er is in ieder geval een dealer die kan vertellen hoe ze de reparatie uit dienen te voeren incl. software update, en dat is jou dealer hahaha! Er zijn in ieder geval zoals ik het nu allemaal begrijp van jou meerdere dealers bezig met dit probleem bij verschillende Niro's Als ik meer info hebben dan zal ik het laten weten hier op het forum.
  11. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, Dit wordt een vreemd verhaal. Ik kom niet uit Valkenswaard, maar uit Haarlem. Mijn dealer zit in Velserbroek. Wel wist mijn dealer de datums op te noemen wanneer jou Niro gebracht zou worden voor reparatie en wanneer je terug moest komen voor de update van de software. Ook wist mijn dealer via Kia Nederland wie jou dealer was omdat Kia Nederland bevestigde aan mijn dealer dat de meetgegevens van jou Niro inderdaad aanwezig waren bij Kia Nederland en Kia Nederland heeft toen bekend gemaakt aan mij dealer wie jou dealer was zodat ze contact konden hebben met elkaar. Zou er een verwarring gemaakt zijn met Valkenswaard en Velserbroek, of zou er echt nog een Niro bij een dealer staan in Valkenswaard? Ik snap er ondertussen niets meer van hahaha!! Ik heb mijn dealer een mail gestuurd of ze deze twee verschillende verhalen kunnen uitleggen aan mij, of dat er misschien sprake is van een misverstand. Mijn dealer stuurde mij zijn mail vanmorgen om 11:42 uur. En nu ik jou verhaal hoor vind ik het ook zo raar dat mijn dealer zegt, er is een probleem met het inlezen van de koppelingset dus ze weten nog niet of het probleem is opgelost, en ik van jou hoor, top de Niro rijd weer helemaal geweldig. Jou bevinden neem ik uiteraard blind aan en vind het absoluut super dat het probleem bij jou Niro is opgelost voor zo ver we tot nu toe kunnen aannemen.
  12. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, Wat top voor je dat het probleem opgelost lijkt tot nu toe. Laten we hopen dat het weg blijft en dit het probleem was en niet meer terug gaat komen. Ik heb net een hele vreemde mail van mijn dealer gehad. Deze heeft met jou dealer gebeld en en wordt beweerd dat er een probleem is met het inleren van de koppeling bij jou Niro. Er wordt letterlijk geschreven aan mij ''Ik heb nog even contact gehad met de desbetreffende dealer over de reparatie die hun uitgevoerd hebben.'' en '' er is een probleem met het in leren van de nieuwe koppelingset. Zodra hun meer weten nemen ze contact op'' Ik begin me een beetje in de zijn genomen te voelen nu. Ik ga morgen met ze bellen en dan moeten we maar eens een sterke bak koffie met elkaar gaan drinken ben ik bang.
  13. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, En hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de nieuwe koppeling? Is het bibberen weg gebleven en heb je de software update die je nog moest hebben waar Kia mee bezig was al gekregen?
  14. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, Op mijn VIN nummer staat op de 10e plaats de letter H, de H staat in dit geval voor bouwjaar 2017 (los van wanneer hij op naam gezet is. In jou geval 2018). Ik denk zeker dat het bouwjaar invloed kan hebben op dit probleem, al verdenk ik de software er ook van bij te dragen aan dit probleem. Mijn Niro is op naam gezet op 22-06-2017 maar we zouden dus alle twee het bouwjaar 2017 kunnen hebben als er bij jou ook een H staat op de 10e plaats van je VIN nummer. Toen ik 2 maanden geleden weer langs ging bij de dealer toen heb ik met een monteur mijn probleem staan bespreken. Deze heeft mij aangehoord en zijn woorden waren meteen ''ik denk dat dit een nieuwe koppeling gaat worden als ik het zo hoor.'' Toen ik vroeg waarom hij dit dacht was zijn antwoord ''Kia is voor de Niro al 2 type koppelingen verder. Ze zijn gemoderniseerd en beter gemaakt.'' Toen schoot er meteen door mijn hooft, er rijden dus nieuwe Niro's rond met de nieuwste koppeling, en ook een lichting met de nog 1e koppeling en ook een lichting met de 2e koppeling. Dit zou dus een verklaring kunnen zijn waarom de ene Niro er wel last van heb en de andere niet. Jou gedachten deel ik dus. Hieronder in de bijlage een afbeelding waar de letters van de VIN op staan met het bouwjaar er achter.
  15. CeedDriver

    Dreunen Kia Niro

    Hey Ceedje, Ik heb vandaag ook contact gehad met mijn dealer, en die heeft jou dealer vandaag ook gesproken. Mijn dealer wist mij ook te verstellen dat ze er bij jou een nieuwe koppeling in hebben gezet en dat ''de klant'' (jij dus) gaat rijden om te kijken of het probleem is opgelost. Met +/- een week hebben mijn en jou dealer contact om te kijken hoe of wat en of het probleem is opgelost.(waarschijnlijk als jij hem gebracht hebt voor de software update) Hier zal ik mijn dealer ook nog even op weizen dat Kia Nederland hard met een update bezig is. Als het probleem bij jou is opgelost heb ik ook de toezegging dat ik een afspraak kan komen maken voor mijn Niro. Ik ben heel erg benieuwd naar jou bevindingen en volg ze hier op de voet via het forum. Voor nu al vast, top dat jij weer lekker kunt rijden en genieten van de Niro, die ondanks dit vervelende probleem een geweldige auto blijft. En ik hoop dat het probleem bij jou weg blijft en je lekker kunt blijven genieten van de Niro. Als er bij mij ontwikkelingen zijn zal ik ook een update geven via het forum. Deze informatie kan altijd van pas komen en handig zijn voor de mensen die er ook last van hebben of in de toekomst last van krijgen. Tot nu toe bibbert mijn Niro nog steeds bij het gas bij geven tussen de 50 en 60 km/h. Ook nu de temperaturen nu was hoger zijn. Al kan het ook zo maar niet voorkomen. Het is een verdomd lastig probleem dat maar moeilijk te traceren is.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.