Warmentuuter

Leden
  • Aantal bijdragen

    2518
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    95

Waardering in de gemeenschap

1647 Excellent

Over Warmentuuter

  • Rang
    gedoogd lid
  • Verjaardag 11-04-1959

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobby's
    Auto's , fietsen en fotograferen.
  • Werk
    Q.C.Inspector
  • Auto ('s)
    Hyundai i10

    Hiervoor een Kia Venga 1.4 Brooklyn

Recente profielbezoeken

2640 profielweergaven
  1. Kia testdag 2014

    Zaterdagochtend 8 november en wat was er ook al weer die dag aan de hand. Er was zoveel ruchtbaarheid aan gegeven via Facebook, Google+ en de Kiaclub dat je kon er bijna niet omheen om het te vergeten. En ik vind het zelf ook wel prettig om te weten dat je met een veilige auto de winter ingaat en het is nog eens gratis ook. Hoe Hollandser willen we het hebben Zo kwam ik om negen uur aanrijden bij Ten Boekel en Bakker en zag dat het al gezellig druk was. Het viel me op dat er deze ochtend vele Venga rijders waren, die in de showroom stonden met een lekker Noord Holland bakkie koffie met een plakje cake. Zo staan we ook bij een nieuwe mooie rode Venga Vibe te kijken. Dat is wel het laatste model maar natuurlijk nog niet die net uit is. Ruud Dekker (verkoper) wist ons te vertellen deze er over anderhalve maand is. En dan mogen we allemaal terug komen om deze te bewonderen. Dat gaan we zeker doen. Of deze net zo goed is als de voorganger is zal in de toekomst blijken. In Alkmaar en Schagen gaan ze als warme broodjes over de toonbank. En dat is goed om te horen in deze tijd. Of zijn de West Friezen verstandige en slimme mensen. Dat laat ik in het midden. Hier gaat de Warmentuuter niets over schrijven. ha,ha,ha,ha Ondertussen staat onze Venga op de brug. Het is normaal gesproken uit veiligheids overweging niet de bedoeling dat je de werkplaats in loopt maar voor een mooi plaatje was dit niet een probleem. Het natuurlijk ook een beetje Mijn Kia testdag. De monteur is lekker bezig met de controle. Tja en je weet wie lekker bezig moet je niet storen dus ging mijn wandeling naar de showroom. Daar viel me toch wel een aparte Picanto op. Je moet er wel van houden om met een kunstwerk op je deur rond te rijden. Ik had een filmpje gezien dat er ook een zanger achterin zat maar die had men bij deze uitvoering weg gelaten. Lijkt me ook knap lastig zo een kerel met gitaar achterin die in je oor loopt te tetteren. Nogmaals je moet er van houden. Maar voor de liefhebber, je rijdt wel in een aparte Picanto. Misschien wordt deze door de jaren heen wel meer waard. Achter me hoor ik een vriendelijke stem dat mijn Venga klaar is. Krijg het rapport, een cadeautje van Kia en de sleutels. Lees het rapport en door en alles heeft het vinkje goed. De receptioniste zegt lachend van had je wat anders verwacht met een Venga. Tja en zo is het ook. Aan het einde van de maand nog de winterbandjes er onder. Dan zijn we er helemaal klaar voor. Een veilige auto en altijd een volle telefoon dankzij de Kia powerbank. Wie doet ons wat. groet, Warmentuuter
  2. Live gezien

    Daar heb je zeker gelijk in. De Stonic is eerder een aanvulling op de Rio maar niet als vervanger voor de Venga. Het is ook eerlijk gezegd niet de Kia voor mij met een wauw factor heeft zoals ik die wel had met de andere nieuwe modellen. Ik mis een beetje het spannende in deze auto. Maar goed smaken verschillen natuurlijk.
  3. Koppeling carens 2017 kapot na 8000 km

    Terwijl ik de koppeling uitvoerig heb getest tijdens de introductie van de Carens in 2013. Daar praten ze nog jaren over in Monaco. Hierbij de link naar de (koppeling)test. test Carens
  4. Koppeling carens 2017 kapot na 8000 km

    Even terug gaan naar de dealer. 8000km is wel heel snel als deze versleten is. Dan is er meer aan de hand.
  5. Ervaringen KIW

    Ik heb KIW gebruikt toen het ruitrubber van het portier bij -10 graden celcius stuk ging en de zijruit open bleef staan. Niet fijn kan ik je zeggen als je nog 10 kilometer naar huis moet. Eenmaal thuis heb ik even gebeld en begripvol geholpen en 20 minuten later stond er een berger voor de deur. Ik schrok even, van ga je de Venga meenemen maar het was al snel duidelijk dat dit niet de bedoeling was. (75% weten ze de auto's weer tijdelijk te repareren zodat je weer verder kan) Het raam van het zij-portier was weer snel dicht door wat knipwerk in de rubberen strip. De volgende dag werd ik gebeld door de dealer dat het nieuwe ruitrubber was besteld en wanneer ik de auto kon brengen. Vond dit een prettig idee. De berger vertelde mij dat zijn organisatie voor meerdere merken werkte waaronder Kia en Hyundai. Deed in mijn ogen niet onder voor de anwb.
  6. Slechte service van Kia Motors Nederland

    Updaten voor Kia's van na 2013 is gratis. Dit kan je regelen bij de dealer. (en je hoeft niet te wachten tot de servicebeurt!) Dus waarom zal het bij een ander halen voor een gereduceerde prijs? Voor de modellen voor 2013 is de afspraak gemaakt dat je eenmalig 199 euro betaald. Dan heb je dezelfde voorwaarde als de Kia's van na 2013. Dit is ooit afgesproken met de Kiaclub en KMNL
  7. Binnenkort grote beurt Picanto overslaan??

    Het is allemaal weer gerepareerd met een fikse korting lees ik. Toch netjes en het genieten kan nu weer beginnen. Dat was mijn ervaring met Toyota niet, die zijn niet zo coulant.
  8. De Warmentuuter met de Venga op de film.

    Het was begin maart dat ik van Kia een mailtje kreeg om een informatieavond bij te wonen. Na de tweede keer lezen zag ik dat het om filmpjes ging met de Venga. Gaat het dan eindelijk gebeuren dat ik filmster wordt.......... Je moet natuurlijk alles meemaken in je leven dus een "nee" antwoord zat er niet in. De 18de maart zijn wij 's avonds naar Breukelen gereden en werd ons een warm welkom geheten door Kim, Maaike, Tamara en Arjen van KMNL. Dat ik even door de showroom liep schrok ik wel even....... er stond maar één Kia. Heeft Kia dan toch Volkswagen overgenomen denk je dan nog. Maar het antwoord liet niet lang op zich wachten want deze andere auto's zijn nodig voor een trainingssessie. Al snel werd ik om mijn schouder getikt. Of ik zo vriendelijk wil zijn om voor de camera te gaan staan. Dat was wel even slikken. Die me kennen weten dat ik rustig iemand de oren van het hoofd kan praten. Maar de Warmentuuter was even stil............. maar niet voor lang hoor. Klaar zegt de regisseur. Mooi dat was een makkie........... maar dit was voor de registratie, de filmpjes met de Venga en mij worden later gemaakt. Dus echt klaar waren we nog lang niet. Na de film shoot krijgen we een uiteenzetting van de Kia historie door Kim Kreber. Dat ze in 1944 met fietsen zijn begonnen........ een Kia fiets. Dat hebben ze bij de fietsenfabriek in Dieren nooit geweten anders had je misschien wel Gazzelig kunnen fietsen op een Kia fiets. De uiteindelijke uitleg over het filmproject wordt gedaan door Arjan Dijk en Maaike Aarts Het worden korte filmpjes waar de Kia rijder zijn verhaal en bevindingen doet over zijn Kia en deze filmpje worden gebruikt op de Rai. Maar ook op de website van Kia. Vind wel spannend maar het lijkt me ook wel een hele leuke ervaring. In mijn hoofd zat ik ook al het verhaal uit te werken en hoe ik het op het forum zou zetten. Hoor ik dat dit nog niet naar buiten gebracht mocht worden............ Dit gaan ze tegen de Warmentuuter zeggen die alles 's avonds al uitwerkt, foto's toevoegt en meteen op internet knalt. Dagen therapie maar ik heb het stil gehouden..... Tja, je moet er wat voor over hebben. Uiteindelijk wordt ik een paar dagen later gebeld door Oxford House Amsterdam die de films maakt. Op 1 april.......... Ik weet dat Kia ijzersterk is in 1 april grappen dus ik had nu zoiets van de Warmentuuter is aan de beurt. Kaats vaak ballen en nu krijg ik een koekje van eigen deeg, Maar nee. 's Middag stond de cameraploeg op de stoep. Het 1 april gevoel was gelukkig wel snel weg. Toch kon ik het even niet laten om tegen een buurman te zeggen dat het voor het weerpraatje is van SBS6. De halve wijk zat om elf uur 's avonds te wachten om mij........... 't is 1 april toch. Als je toch in ene voor de camera staat is toch wel even anders. Vooral omdat je in de vragende vorm moet antwoorden. Moest helemaal concentreren. ha,ha,ha. Maar ik kreeg een prima support. De cameraploeg was er rond twee uur en gingen weer tegen vijven weer weg. Geheugenkaarten vol en accu's leeg. Genoeg materiaal dus om er wat leuks van te maken. En dat is gelukt. Oordeel zelf zou ik zeggen. Het Intro/ trailer filmpje en nog ééntje De warmentuuter en de Venga Natuurlijk was ik niet de enige. Er waren meerdere Kia rijder en rijdsters een kijkje bij de andere filmpjes persbericht KMNL Ik vond het een leuk project en een hele leuke ervaring. En ............ eindelijk filmster. Hasta la vista, baby. I'll be back Groet, Johan Warmentuuter
  9. Afscheid KCG lid, voorstellen nieuw KCG lid!

    Zeg je nu U tegen me Zo ken ik je nie Groet WT
  10. Afscheid KCG lid, voorstellen nieuw KCG lid!

    Bedankt voor de reactie. Ik heb me altijd met veel plezier voor de KCG ingezet. En dat heeft ook te maken met sfeer en chemie van overleg tussen KMNL en de andere KCG leden. Maar ben blij dat ik het stokje kan overdragen aan zeer ervaren forumlid. Wens je ook veel plezier en succes xtra40!
  11. Afscheid KCG lid, voorstellen nieuw KCG lid!

    Gaat je lukken Gefeliciteerd en succes!
  12. Levensduur accu

    Ik vind vier jaar wel vrij snel om de accu te vervangen. Het is bekend dat de AGM accu al redelijk snel onder de 80% komt waardoor je start/stop systeem niet meer werkt. (en dat is algemeen bekend) Dat betekend niet dat je accu op of versleten is. Een AGM accu (geschikt voor start/stop) staan er juist om bekend dat ze juist langer mee gaan. Bij de venga die ik bijna vijf jaar hebt gehad is nooit de accu vervangen. Zelfs bij min 10 op de vakantie in de winter starten de auto prima. Denk zelf dat de accu wel zeker 6 jaar mee kan als je 10.000 km per jaar rijdt.
  13. Een Venga rijder in een Pro Cee'd GT

    Testdrive Kia ProCee'd GT Datum 20-9-2013 Het is altijd leuk als je voor een testdrive wordt uitgenodigd alleen deze keer is het voor een hele brute sportieve Kia. Namelijk de ProCee'd GT is uitgevoerd met een turbo en daardoor 204 PK onder de motorklep. Het leuke van deze testdrive is dat Smart de GT meerdere dagen heeft kunnen regelen zodat de KCG leden met een forumlid konden rijden. Ook een compliment voor KMNL dat dit te realiseren viel. In Breukelen waar het hoofdkantoor zit van KMNL werden we welkom geheten door dhr. v.d. Pol. Hier kregen wij onder het genot van een kopje koffie de uitleg van de Procee'd GT en de Cee'd GT. De Cee'd GT is meer de gezinsauto doordat deze is uitgevoerd met vijf deuren en een iets andere daklijn maar wel met de sportieve eigenschappen en looks heeft van de Procee'd GT. Moet wel zeggen dat je twee keer moet kijken om het verschil te zien. Kia had nog geen auto's in het sportievere marktsegment maar de eerste indruk als je er om heen loopt is goed tot zeer goed. Maar we popelen om te rijden wat ik dit keer met Theo (TheoMonika) en zoon Jeffery ga doen. Wat je met instappen opvalt is de lagere zit in de auto en de Recaro stoelen die je geriefelijk omarmen voor een stevige zit. Het leuke gadget is dat je kan kiezen uit de lay-out van de teller. Een gewone of een sportieve waar je de turbodruk en torque (kracht) kan aflezen. Je kan je misschien voorstellen waar onze voorkeur naar uit gaat. Na een rustige opwarming rijden we van Breukelen naar Purmerend. Wat meteen opvalt is het relaxte rijden en dat voelt meteen vertrouwd aan. Het even inhalen is geen probleem, je ziet de turbo en torque meter ophoog schieten en voor je het weet ben je voorbij een vrachtwagen. Wel dien je op je snelheidsmeter te letten wat voor je het weet ga je te (veel) hard. Meteen komt de mooie bocht van de A2 naar de A9. Een lekkere doordraaier maar de iets stuggere en sportieve vering heeft hier geen moeite mee en de Procee'd GT snijdt de bocht aan als een warm mes door de boter. Bij Purmerend komen we langs een Jachthaven waar we ons eerste fotomoment hebben. Purmerend is ook het territorium van Pimpmaster Xtra40. En als je een techneut bij het forum hebt moet je er ook gebruik van maken om de technische aspecten te laten bekijken. Als snel werd het duidelijk dat dit wel snor zat en er eigenlijk weinig te pimpen viel aan de auto. Met de navigatie aan verteld onze Brabantse Bea met zwoele stem de weg naar de Mc Donalds in Alkmaar waar we even gaan lunchen. Ook in Alkmaar willen we wat fotootjes schieten en kom ik een paar collega's tegen die daar aan het wandelen zijn tijdens hun pauze. Een mooi moment om de toeter eens te proberen. Nou ik kan je zeggen die krijgt twee vinkjes bij het vakje goed. Het leken wel breakdansers zo mooi ze aan de kant sprongen. Via Alkmaar naar Schermerhorn waar we de dijkjes van de Schermer opzoeken. Dit zijn heerlijk slingerende weggetjes waarvan het wegdek niet te vlak geasfalteerd is. En geen flitskasten dus perfect om de Procee'd GT aan de tand te voelen en Theo heeft er zin in. Je merk nu ook hoe belangrijk de sportievere vering zijn werk doet in samenspel met de Michelin Pilot Sport banden. Het lijkt wel of de banden zich vast zuigen aan de weg en nu valt ook op hoe lekker stevig de Recaro stoelen zitten. Moet erbij zeggen dat de vering stugger is maar zeker niet hinderlijk is. Over het sturen met de Cee'd is al veel geschreven maar dat is met de Procee'd prima in orde. Het stuurt direct en zeker niet komt niet zenuwachtig over en wij ervaren het als lekker sturend. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo snel van Schermerhorn, Groot Schermer naar De Rijp ben gegaan. Buiten dat de Procee'd GT een sportieve uitstraling heeft, heeft deze ook wat sjiek's over zich. Laat gelukkig Theo een buitenhuisje hebben in Heemstede. Daar hebben we nog wat leuke foto's kunnen schieten. En ik moet zeggen dat de oprijlaan hem niet misstaat. Zoals altijd als je het leuk hebt gaat de tijd snel en moesten we met gezwinde spoed naar Breukelen en dat wil de Procee'd GT ook prima. Alleen jammer dat je hier maar max 120 km mag. In de tweeëntwintig jaar dat ik Koreaans rij kan ik met een gerust hart zeggen dat dit een toppertje is. En zeg nu zelf als je het bovenstaande plaatje ziet........ Het is een wolf maar wel in wolfskleren en daar wil ik mee zeggen dat Kia een prima sportieve auto op de markt zet die nog eens rijkelijk is voorzien van accessoires. Foto's Procee'd GT groet, Johan beter bekend als Warmentuuter.
  14. Stuur gedrag Sportage

    Dit is een oud bericht Geertger. De stuurproblemen door updates opgelost.
  15. Navigatie Picanto 2017 GT-line

    Er is eens per jaar een update beschikbaar. En stel dat die er nu is dan zijn dat kaarten van het laatste kwartaal van 2016. Dus loop je al bijna een jaar achter. Kaarten worden gemaakt door Here en aangepast, wordt dan nog een keer gecontroleerd daarna wordt het nog een keer gecontroleerd door Kia dan een feedback met aanpassingen naar Here en dan de vrijgave om op de navigatie te installeren. Dat zijn allemaal stappen die tijd kosten bij een vast systeem. En zo heeft Here nog twintig automerken te doen. Zo zie je dat het heel anders werkt dan een TomTom. Als je navigatie iedere keer uitvalt is niet goed. Dan is het raadzaam ff naar de dealer te gaan en dat ze het probleem oplossen. Dus laat je niet met een kluiten het riet in sturen als ze zeggen wij kunnen het ook niet vinden. De auto met navigatie was duur genoeg toch.