Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bram E-Niro

Leden
  • Aantal Items

    259
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    22

Bram E-Niro heeft de dag voor het laatst gewonnen op 24 Augustus 2024

Bram E-Niro had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Auto
    Kia E-Niro ExecutiveLine 64 kWh MY20 Platinum Graphite. Easee Lite 11 kw

Recente Bezoekers van dit Profiel

2372 profiel weergaven

Bram E-Niro's Prestaties

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente Badges

47

Reputatie

1

Community Antwoorden

  1. Nog even een Update na de Aviloo Test toch gekozen voor meteen de Premium test te doen . https://aviloo.com/accu-test.html En de Accu van mijn Kia blijkt toch nog 100 % in orde . SOH is 100% na een week rond rijden van 100% tot 10% wel een fijn gevoel . Dus de SOH bepalen dmv een OBD dongel met EV notify of ABRP lijkt dus niet echt te kloppen de SOH die ik hiermee uitgelezen heb verschilt ook steeds .
  2. aandrijving zit voor dus denk je banden of achterwiel lagers
  3. ik ga morgen ook maar eens een test doen heb gekozen voor Aviloo Flash test ( binnen 3 min klaar ) als daar een wat verontrustende waarde uit komt ga ik alsnog de premium test doen ( hiervoor moet je auto 100 % opladen me aangekoppelde logger tot 10 % leeg rijden in een week .
  4. Hallo rij inmiddels alweer 4 jaar met de Kia E Niro ( 2020 ) op begin wel regelmatig met evnotify de SOH ( batterij gezondheid ) gecontroleerd bleef maar op 100% staan . Ik laad 99% thuis en bijna altijd tot 80% heel soms als ik veder weg moet naar 100 % voor ik weg rijd . Gisteren ook weer een keer naar 100% geladen toen ik instapte zag ik maar 380 km range waar het normaal in de zomer rond de 450 is . Dus maar eens met ABRP gekeken wat de SOH was ( evnotify werkt niet meer op de iphone ) en hij gas een degradatie aan van 13,9 % schrok ik wel een beetje van . Later met een android tabled met evnotify ook nog eens gecheckt ook die gaaf een soh van 86,1 % aan . Ik heb het idee dat dit vrij plotseling is opgetreden half jaar geleden had ik nog steeds 450 kw range bij 100 % laden ( of kom door de laatste update bij de dealer 2 maanden geleden ) Weet iemand wat de waardes van degradatie zijn waarbij je voor garantie in aanmerking komt ? Wat zijn jullie ervaringen na een aantal jaar ?
  5. 1 jawel stekker vergrendeld zodra auto start met laden en ontgrendeld als ( hij klaar is met laden mits je dat zo hebt ingesteld met de knop onder de stuurkolom of als je de auto ontgrendeld ) 2 dit stel je in in de auto instellingen of via uvo app Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Klopt mijn opmerking van de detectie ging over de rem en achter lichten . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. nog even een toevoeging ga je over het afgezekerde aantal amp heen spring natuurlijk je zekering . Kan erg lastig zijn als je die niet zelf weer kun inschakelen .
  8. Zodra je navi opgestart is zou er een popup moeten verschijnen. Werkt bij mijn my 20 ook prima Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. Is inderdaad niet vooraf te zeggen is afhankelijk wat er beschikbaar is . Op sommige campings maar 6amp ( moet je naast je auto niet iets anders aan hebben ) Ik heb een granny charger die zelfs tot 16 amp kan maar dat kan alleen als dat beschikbaar is . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. Half jaar geleden ook mee bezig geweest had toen het zelfde probleem en mijn oplossing is ook een oude android telefoon erbij gebruiken voor de verbinding met ev notify en de dongel . Abrp draait dan wel op de iphone . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Als je bij sommige palen wel meer dan 3,6 kw kunt laden is dat waarschijnlijk een 22kw paal dit kun je overigens mooi op de shell recharge app zie . Palen bij bedrijven kunnen ook loadbalacing hebben wat voor een constante aangepaste laadstoom zorgt . De formule is er gewoon . Vermogen is spanning maal stroom . Alleen zijn er veel factoren die de laadstroom bepalen : Soc van je accu . Vermogen en aantal fase van je boordlader. Vermogen dat de paal beschikbaar verklaard aan je boordlader. En zelfs de spanning van het net zal iets invloed hebben aangezien de stroom vast op een bepaalde max is ingesteld . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Publieke laadpalen zijn bijna altijd 11 kw over 3 fase . Dus als jij ook 3 fase laad en er kom een 2e auto laden hou je de helft over lijkt me 5,5 kw . Laad je op 1 fase haal je max 3,6 kw alleen . Komt er een ander bij hou je daar de helft van over 1,6 kw . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. Helaas loopt de laadstroom niet lineair aan de snel ( dc ) lader nog veel minder en je hebt ook nog te doen met rond de 10% laad verliezen . De meeste laadpalen geven het laadvermogen overigens aan op de display . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  14. ook geen klasse 2 . Klasse 1 ( startontbreker ) Klasse 2 is een compleet alarm met noodstroom sirene ( heeft de niro niet ) maar zonder helingshoek detectie . Klasse 3 is klasse 2 incl hellingshoek detectie .
  15. https://www.ratio.nl/nl/catalog/e-mobility/solar-box/solar-box/groups/g+c+a+view doet het zelfde is nog een merk https://andersen-ev.com/wp-content/uploads/Andersen_e-brochure.pdf ook zelfde werking
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...