Jump to content

Derrek

Leden
  • Content Count

    1,411
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    89

Derrek last won the day on September 1

Derrek had the most liked content!

Community Reputation

470 Excellent

2 Followers

About Derrek

  • Rank
    Senior Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Werk
    Pensionado
  • Auto
    Kia Rio 1.2 CVVT SuperPack Navi
    Kia Niro Executive Line Snow White, Mobis (!) Trekhaak

Recent Profile Visitors

4,224 profile views
  1. Logisch dat je dealer ja bang maakt. En natuurlijk begint hij over garantie. Hij heeft er immers geen enkel belang bij. En 9 van de 10 automonteurs hebben de ballen verstand van elektronica en zijn er zelf bang van. Maar laat je niet bang maken. Ik heb m'n hele leven (en ik ben al behoorlijk oud) lampen zelf vervangen. Vroeger van halogeen naar Xenon en nu er LED lampen zijn naar LED en dat is veel makkelijker dan die Xenon. En als je halogeenlampje stuk is, durf of mag je die dan ook niet zelf te vervangen?
  2. Dat is mooi. zeker als het een originele Mobis trekhaak wordt.
  3. Beste leden, Weet iemand wat de minimale dikte is voorgeschreven van de remschijven voor van een Kia Rio UB (2012)? Dank!
  4. In feite hoeft er wettelijk gezien geen achteruitrijlamp in Nederland op een fietsdrager te zitten, laat staan twee. Maar in Duitsland en België wel. Toch hoeft een Nederlandse auto in Duitsland en België geen achteruitrijlamp op de fietsdrager te hebben omdat in het verdrag van Wenen staat dat wanneer je in Nederland voldoet aan de uitrustingseisen je ook in het buitenland aan het verkeer mag deelnemen. Het is dus wettelijk niet nodig. Toch denk ik dat je, zeker als je voor de keuze staat, beter een fietsdrager kunt aanschaffen die wel zowel een mistachterlicht als achteruitrijlamp heeft. En dan wel werkend wat betekent dat je ook altijd beter een 13-polige stekker op je auto kan laten zetten. De ouderwetse 7-polige stekkers hebben namelijk geen aansluiting voor een achteruitrijlamp omdat simpelweg alle aansluitpinnen al bezet zijn. En eigenlijk ook niet voor een (wel verplichte) mistlamp maar daar wordt de aansluitpin voor de constante stroomdraad voor gebruikt. De aansluitpinnen zijn dan echt op en een fietsdrager met 7-polige stekker heeft dus nooit een wekende achteruitrijlamp. In België worden alleen fietsdragers met 13-polige stekker verkocht en als je als Belg in Nederland een goedkopere versie van een fietsdrager koop met 7-polige stekker dan mag je die in feite op een Belgische auto niet gebruiken.
  5. Ik berg ze altijd op een (metalen) sleutelkastje. Kunnen ze niet gejat worden ook.
  6. Het is maar net hoe je dit leest. Maar fijn dat je het van de zonnige kant benadert.
  7. Een trekhaak waarvoor KMNL afraad om hem te gebruiken voor een aanhanger of caravan? Dat is pas humor!
  8. Het is me nooit opgevallen, maar ga het nu zeker monitoren. Ik heb vandaag mijn Niro nog niet gebruikt maar Carspot staat wel altijd standby en heeft volgens Android "Batterij" vandaag (nog) geen batterij verbruikt. Maar mss als ik m'n Niro gebruik met Carspot die dan automatisch de WiFi verbinding regelt wordt dat anders. Echter, is het wel Carspot die de batterij zo veel verbruikt? Ik kan me bijna niet voorstellen. Het is een simpele applicatie die alleen maar de hotspot aanzet zodra en BlueTooth verbinding met de Niro is. Als Carspot in standby nagenoeg geen batterijverbruik geeft, waarom dan wel na inschakelen van de WiFi Hotspot... Kan het zijn dat niet Carspot het batterijverbruik laat oplopen maar al de applicaties die je gebruikt tijdens het rijden? (navigatie, muziek, etc.).
  9. Hoe het uitpakt bij de nieuwe Niro weet ik niet. Ik heb nog het oude model. Met een afneembare haak zou het probleem opgelost moeten zijn. Maandag wordt die hopelijk eindelijk vervangen. Ook in de specificaties van de nieuwe Niro Hybrid staat een trekgewicht van 1300 kg. Dus een caravan met een totaalgewicht tot 1300 kg kun je ook met de nieuwe Niro trekken. Het valt me wel op dat sommige dealers van alles wat met trekken te maken heeft nogal zenuwachtig worden. Dat heeft, denk ik, te maken met de slechte wiebelhaken die Kia Motors Nederland voor de Niro aan hun heeft geleverd en deze dealers daarna volledig in de steek heeft gelaten toen de problemen zich opstapelden. Maar die wiebelhaken zijn alleen een probleem bij het gebruik van een fietsdrager en niet voor het trekken van een aanhanger of caravan! Laat toch wel meteen een goede trekhaak onder je Niro monteren (die zijn er inmiddels ook) dan is het toegestane trekgewicht inderdaad een van de sterke punten van de Niro en ook voor mij ook een van de redenen om de Toyota's te laten staan. Trek nu bijna 3 jaar regelmatig een aanhanger van meer dan een ton gewicht en heb nog nooit eerder in een auto zo prettig met een hanger gereden. En ook fietsdragers zijn geen enkel probleem meer met de Mobis trekhaak.
  10. Dan lijkt Carspot Ready toch el wat eenvoudiger in gebruik. Die zet de hotspot op je telefoon standaard aan als je instapt en je WiFi weer terug aan als je uitstapt zonder dat je daarvoor een macro hoeft te maken.
  11. Ik gebruik Carspot Ready (Android telefoon). Deze schakelt in en uit.
  12. Oh ja? En hoe heeft deze monteur dan getest dat er "weinig verschil" is met het wiebelen van de nieuwe trekhaak ten opzichte van de oude??????
  13. Ben het helemaal met je eens. Wat het veel onduidelijker maakt zijn de "bochtverlichtingen" van die Duitse auto's (VAG). Daarvoor gebruiken ze de mistlampen die te pas en te onpas aan een zijde aan en uit gaan bij het verdraaien van het stuur. Waardeloos systeem en gevaarlijk! Dat zou verboden moeten worden. Maar ja, de Duitse lobby....
  14. Het moet nog ergens op mijn computer staan en ik heb gezocht, maar kan het niet meer vinden. Het is ook al weer zo'n 3 jaar geleden.
  15. Is toch beter. De vaste trekhaken zijn lager dan de afneembare trekhaken. Dit omdat de kogel van de vaste trekhaak anders voor het nummerbord zit. En dat is niet toegestaan.
×
×
  • Create New...