Ga naar inhoud

Hanz001

Leden
  • Aantal Items

    107
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    050
  • Auto
    Kia Rio 1.25 Graphite Super Pack 5drs

Recente Bezoekers van dit Profiel

1281 profiel weergaven

Hanz001's Prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente Badges

16

Reputatie

  1. Dit is de betreffende brief die ik van Kia Nederland heb gekregen.
  2. Vreemd. Op dit moment kan ik de brief niet opzoeken omdat ik in het buitenland zit. Zodra ik weer thuis ben zal ik de brief er eens bij pakken.
  3. Altijd netjes in onderhoud geweest bij en Kia dealer? Ik neem aan dat dat een voorwaarde is.
  4. Die van mij waren net nog binnen de garantietermijn van 7 jaar vervangen. Heeft me dus geen cent gekost. Maar ik heb net voor het verstrijken van de garantietermijn ook een brief van Kia Nederland gehad over een afbouw/coulance regeling over de garantie na die 7 jaar. En dit was een zogenaamde afbouwregeling dat in het eerste jaar na het verstrijken van de 7 jaar normale garantie dat Kia Nederland nog altijd 75% van de kosten op zich neemt. In het tweede jaar 50% en in het derde jaar 25%. Aangezien jouw auto 8 jaar oud is zou je mijn inziens aanspraak kunnen maken op 75% of 50% garantie. Als je ook zo'n brief hebt gehad zou ik daarmee naar de dealer gaan.
  5. Het verloop van een benzinemeter is vaak niet lineair. Bij de Rio zakt ie na het volgooien vrij snel, daarna gaat het wat langzamer. Is blijkbaar een eigenschap van de Rio benzinemeter. Heb ook ooit een Suzuki Swift gehad en de benzinemeter daarvan kwam na het volgooien de eerste 100 km niet van zijn plek. Daarna liep ie in gestaag tempo naar Empty. Staar je dus niet blind op zo'n benzinemeter. Ook niet op die boorcomputer overigens. Die is veel te optimistisch. De enige correcte manier is inderdaad volgooien, dagteller op 0, bijna leegrijden, daarna weer volgooien. Het aantal gereden kilometers delen door de zojuist getankte liters. Dan pas heb je werkelijk het juiste aantal kilometers per liter.
  6. Ik heb onlangs exact dezelfde accu in mijn Rio 3 uit 2012 gezet. En alles werkt zoals het hoort. Binnen een kwartiertje gefikst en was dus inclusief verzendkosten voor €128,90 klaar. Scheelt de helft met de dealer die er ruim €250, - voor rekende. Ik vernam deze zomer al dat het start/stop systeem niet meer werkte (al gebruik ik dat waardeloze systeem nauwelijks), het was voor mij al een teken aan de wand dat de accu minder werd en dus eigenlijk vóór de winter vervangen moest worden. Ik ben er blij mee en heb mooi zo'n €125,- in de pocket gehouden.
  7. De hoofdsteun is verstelbaar naar voren in (geloof ik) 4 standen. Waarschijnlijk staat de steun in de voorste stand waardoor inderdaad je hoofd als het ware naar voren wordt gedrukt. Als je de hoofdsteun volledig naar voren trekt (dus over een denkbeeldige horizontale lijn) dan bij het loslaten zal de steun weer in de achterste stand vallen. Dit staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing. Succes!
  8. Je CD's rippen naar mp3 en op stick zetten. Je wilt nooit meer anders. CD's zijn zoooo 2003.....
  9. Geen idee. Meestal is het andersom. Als alles nog koud is schakelt en koppelt het wat moeilijker. Zodra de boel warm is niet meer. Ik heb het probleem zelf dus niet met mijn Riootje uit 2012.
  10. Ook mijn Riootje is inmiddels 6 jaar oud en ik zit met dezelfde vraag. Niet dat de accu al vervangen moet worden maar vroeg of laat is ie aan de beurt. En laten we eerlijk zijn, die ISG is de grootste poppenkast die men bedacht heeft om zogenaamd het milieu te sparen. Meestal sta je met ingetrapte koppeling voor het stoplicht te wachten en draait de motor dus en meer dan de helft geeft het dashboard aan: auto start/stop limited. Of als je al met afgeslagen motor staat te wachten springt ie vanzelf na soms geen minuut alweer aan. Het maximale wat ik ooit eens gehaald heb was 3 minuten. Onzin dus die ISG. Nee, als het ff kan een gewone accu erin.
  11. Blijf het een bijzonder verhaal vinden. Ik lees ook best veel verhalen over de koppeling maar als je er op gaat zoeken vind je altijd wel wat. Hoe dan ook, als het inferieure kwaliteit is zou dat voor alle Kia's en in het bijzonder de Rio moeten gelden. En dat kan ik toch moeilijk voorstellen. Mijn Riootje heeft inmiddels ruim 116.000 op de klok en slijtage aan de koppeling heb ik nog niet gemerkt. Maar ik ben dan ook de eerste berijder. Misschien dat het verhaal van ehombie hierboven er wel mee te maken heeft. Het aangrijpmoment van de Rio is soms moeilijk aan te voelen en wellicht had de vorige eigenaar hier wel extreem veel moeite mee (veel gas en langzaam koppelen doet het snel slijten). Mijn vraag is of je het niet gemerkt hebt tijdens de proefrit? Ik weet niet hoelang je inmiddels in de Rio rijdt maar meestal is een versleten koppeling/drukgroep wel herkenbaar door met een gangetje van 45 a 50 in de hoogste versnelling het gas volledig in te trappen. Als de boel gaat slippen (dus ineens veel toeren maakt zonder dat je snelheid maakt) dan weet je dat het foute boel is. Mijn verhaal helpt je nu niet verder maar dat Kia inferieure kwaliteit levert gaat er bij mij niet in. Veel ligt vaak bij de (vorige) gebruiker.
  12. Hmmm..... Ook niet verkeerd. Jarenlang Suzuki gehad. Bedankt voor de tip!
  13. Ja, da's dan wel weer een hoop geld Heb ik ook niet even op de plank liggen. Nou ja, ik rij voorlopig nog wel even door in mijn Riootje. De vrouw rijdt er tenslotte het meeste in en zij is nog steeds tevreden met de Rio. Wie weet over een paar jaartjes een Kona als tweedehandsje. Dan is de kop er tenminste af.
  14. Misschien wel, ik heb geen idee. De Rio 3 was immers wel in de VS leverbaar. Zowel met een 1.6 motor (zoals het hoort) en als sedan versie. Geloof ook dat dat voor de Rio 4 geldt. In mijn ogen blijft het gewoon een gemiste kans om geen 1.6 viercilinder benzine met turbo te leveren.
  15. Model is prima maar het motortje.... Gemiste kans. Of een ofgefokt 1.0 driecilindertje, of weer die futloze 1.2 atmosferische viercilinder die we ook uit de Rio 3 al kennen en een dieseltje. O zo jammer dat downsizen . (Wat mankeert er aan een zescilinder? ) Nee, dan heeft z'n broertje het iets beter voor elkaar. De Hyundai Kona. Die heeft wel een 1.6 in het motorenprogramma al dan niet icm een 7 traps automaat. Spreekt mij meer aan. De geleverde motoren is voor mij al reden zat om de Stonic links te laten liggen. En dat is jammer want het is verder een mooie auto... Boden ze andere motoren (die ongetwijfeld wel aan de andere kant van de oceaan te leveren zijn) dan had ik zeker belangstelling.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...