Magentis 2.0 SE op LPG
1 1

5 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een KIA Magentis uit 2004 op LPG G3 gekocht. Nu lees ik hier op dit forum veel over KIA' s met problemen op LPG. Geldt dit ook voor deze 2.0 motor, de 1997cc variant, met 136PK? Moet hiervan ook regelmatig de kleppen worden gesteld? Kosten?

Een week geleden ging bij het motormanagement lampje branden. Dit laten uitlezen bij de dealer en die zei dat het kwam door een slecht gasmengsel op LPG en waarschijnlijk een defecte gasinjector oid en dat ik dit moest laten nakijken bij de LPGspecialist. Is dit zo of moet ik toch naar mijn kleppen laten kijken?

Ik hoor het graag.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik naar de kleppen van mijn Magentis laten kijken en wat schetste mijn verbazing, deze motor heeft hydraulische klepstoters, dus geen kleppen stellen. Dit in tegenstelling tot alle problemen met de 2.0 CVVT motoren.

Het slechte lopen af en toe op gas bleek te komen door vocht dat bij de regelunit van de LPG kon komen onder de moterkap door, hij haperde alleen af en toe als het hard regende. Ik heb de regelunit nu extra beschermd tegen vocht, dus denk ik dat de problemen nu verleden tijd zijn. Voorlopig wel althans.

Ben nu eerlijk gezegd toch een stuk geruster op mijn aankoop na alle horror verhalen die ik zo op internet las mbt KIA' s op LPG. Het lijkt er toch op dat deze 2.0 SE motor wel goed op LPG zou moeten lopen. Ik twijfel alleen nog over een smering systeem (flashlube oid). Je leest hier zoveel verschillende verhalen over. Werkt het nu wel of niet? En heeft het een meerwaarde?

Grtz,

Marcel

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

1 op 10 kun je makkelijk halen op lpg. De auto nodigt ook niet uit tot hard scheuren, maar meer tot lekker cruisen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik naar de kleppen van mijn Magentis laten kijken en wat schetste mijn verbazing, deze motor heeft hydraulische klepstoters, dus geen kleppen stellen. Dit in tegenstelling tot alle problemen met de 2.0 CVVT motoren.

Het slechte lopen af en toe op gas bleek te komen door vocht dat bij de regelunit van de LPG kon komen onder de moterkap door, hij haperde alleen af en toe als het hard regende. Ik heb de regelunit nu extra beschermd tegen vocht, dus denk ik dat de problemen nu verleden tijd zijn. Voorlopig wel althans.

Ben nu eerlijk gezegd toch een stuk geruster op mijn aankoop na alle horror verhalen die ik zo op internet las mbt KIA' s op LPG. Het lijkt er toch op dat deze 2.0 SE motor wel goed op LPG zou moeten lopen. Ik twijfel alleen nog over een smering systeem (flashlube oid). Je leest hier zoveel verschillende verhalen over. Werkt het nu wel of niet? En heeft het een meerwaarde?

Grtz,

Marcel

Let in ieder geval goed op je oliepeil ivm de hydraulische klepstoters. Bij mij heeft de vorige eigenaar bij een cilinder de klepstoters in de kop laten zakken.... met als gevolg dat ik nog maar op 3 cilinders reed.

Een mooi plaatje van de werking zonder en met olie vind je trouwens hier: http://www.motoetc.com/home/2010/03/hydraulic-valve-lifters/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
1 1