Ga naar inhoud

KIA RIO DESIGN EDITION


Venga1

Aanbevolen Berichten

ik heb de desent rb eronder

en op me stale velgen heb ik meteen zelf winterbanden gezet

lekker zelf gedaan goedkoper kan niet :wink: ;-)

Zien er goed uit, ook de dark versie lijkt me wel wat.

Prijzen liggen net onder de 100 euro zie ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat de velg van een Venga 5 gaten heeft en een Rio 4

Ga dinsdag even langs de dealer om de Rio te bestellen. nog even nadenken over de kleur

Het ging mij inderdaad om de band

Zo wat ben jij snel,waarom ben jij van een venga naar een rio gegaan?

Dus het wordt geen design editie?

Ik ga zeker nog een keer kijken, als we voor de Rio gaan wordt het denk ik een rode.

Maar wil nog een keer de kofferbak zien,ik neem gewoon wat mee om te bepalen of het groot genoeg is.

Hoe groot is de kans op beschadigen bij het monteren van dakbeugels?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wilde eerst ook de dark maar heb het niet gedaan omdat bijna alle gepolijste velgen heel snel lelijk worden omdat er vocht onder de lak laag

De dealer waar ik geweest ben vertelde dit ook.

Wel gaf hij aan dat dit voor de kia velgen bij directe aankoop geen probleem zou moeten zijn.

Deze hebben dan namelijk ook gewoon 7 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou ik weet het zonet nog niet als je het forum even goed doorleest lees je dat er a weer genoeg mensen met de phantom velgen zijn terug geweest

die begonnen te roesten plus het feit dat de orginele velgen erg duur zijn en dat je dan geen stale velgen overhebt om de winterbanden op te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites


de stalen velgen inclusief banden en wieldeksels kreeg je er voor een meer prijs van 150 euro gewoon bij als je de phantom velgen bij de auto nam. ( phrantoms kosten 900 euro met inruil van de stalen velgen, maar kia geeft daar maar 150 euro voor terug aan de dealer, dus voor 150 euro konden wij ze erbij krijgen )

Link naar reactie
Delen op andere sites


omdat ik die zomerbanden kon ruilen tegen winterbanden zonder bijbetalen, bij een collega. gelukkig toeval! dus nu ben k voor 1050 euro klaar :)

inderdaad anders wat het een beetje nutteloos geweest ja.

heb ze gezien de 15 inch phantoms op een foto op internet. ziet er inderdaad wel super mooi uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben 1.80 meter. Ik zit voorin prima, en achterin kan ik prima achter mijzelf zitten!

Dank je wel,misschien moet ik het anders vragen

Ik ben 1.82 en zit goed, wie is langer als 1.82.

Ik ben benieuwd tot welke lichaamslengte je goed in de Rio zit,dit voor zowel voor als achter.

Dank alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Peter, als de Venga je bevalt w.b. maten etc en deze auto is oké, moet je daar gewoon in blijven rijden.

De Rio is kruipen om in te stappen, kleine koffer er met 4 m/v op reis geen feest.

De Rio is een TOP auto voor jonge mensen met evt. kleine kinderen.

De hoge zit die je nu hebt ga je missen, de ruimte voor 4 personen ook, even afgezien van de ruimte achterin ( bagage)

Je kunt overwegen zo'n Rio aan te schaffen en voor de zomervakantie een auto te huren.

Het is sowieso idioot een auto enkel en alleen te kopen vanwege vakanties.

Bij Sixt kun je vet wrede bakken huren voor die paar weekjes per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben 1.95 en ik zit riant voorin de Rio. Ik zet mijn stoel niet eens in de achterste stand! (iets wat ik 9/10 keer wel moet doen) Hoofdruimte voorin is prima. Achter mezelf is het voor mij niet goed te zitten maar de ruimte achterin is voor zijn klasse helemaal niet slecht. Mijn vrouw kan met haar 1.79 wel achter me zitten, en andersom ook.. Achterin is de hoofdruimte ook goed te doen.

Het zal niet uitmaken ter info: maar ik heb een 3-deurs versie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmiddag weer een proefrit gemaakt, koffers erin om te passen.

Volgens mij is het de hoedenplank thuis laten en is er geen dakkoffer nodig

Kofferbak valt mij 100% mee, en moet echt eerlijk zeggen dat ik de Rio beter vind rijden als de venga.

Vanavond even de voor en nadelen op papier zetten en morgen vroeg een beslissing nemen.

De wagen gaat anders 300 euro duurder worden,anders lukt het niet meer voor 1 oktober

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Vanmiddag weer een proefrit gemaakt, koffers erin om te passen.

Volgens mij is het de hoedenplank thuis laten en is er geen dakkoffer nodig

Kofferbak valt mij 100% mee, en moet echt eerlijk zeggen dat ik de Rio beter vind rijden als de venga.

Vanavond even de voor en nadelen op papier zetten en morgen vroeg een beslissing nemen.

De wagen gaat anders 300 euro duurder worden,anders lukt het niet meer voor 1 oktober

Laat meteen even bekijken of er een VSM, HAC pakket of zit.

Scheelt je achteraf een hoop gezeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat meteen even bekijken of er een VSM, HAC pakket of zit.

Scheelt je achteraf een hoop gezeur.

Nog erger, als we het doen wil ik dit In het contract hebben staan.

De dealer zei dat het er wel inzit, maar dat het bij kia een bekend probleem is, er schijnt een complete productie serie hier last van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de deal mbt de design edition perfect gemaakt. Na bijna 3 jaar dan toch afscheid genomen van mijn Venga.

De levering van de design edition is inderdaad vertraagd maar dit heeft geen invloed op de prijs.

Als het goed is wordt de auto in november afgeleverd.

Het is uiteindelijk een witte geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de deal mbt de design edition perfect gemaakt. Na bijna 3 jaar dan toch afscheid genomen van mijn Venga.

De levering van de design edition is inderdaad vertraagd maar dit heeft geen invloed op de prijs.

Als het goed is wordt de auto in november afgeleverd.

Het is uiteindelijk een witte geworden.

Gefeliciteerd,waarom heb je voor de design editie gekozen en wat was voor jou de reden om over te stappen?

De design editie heeft toch een stuk minder opties.

Maar wel mooie volgen

Peter welke kleur wil je? Of neem je weer dezelfde keur als mij ;)

Hoi Remko

Nee, ik vind de witte niet zo mooi, sorry vond het altijd erg mooi maar vandaag in een witte gereden, en dat viel een beetje tegen

Als we het gaan bestellen wordt het de rode

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...