Jump to content

snellejelle1985

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 members have voted

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Recommended Posts

Ook zonder VSM kun u rustig met nat weer de hoek om en alles heeft uiteindelijk zijn grenzen.

Dat spreekt voor zich, maar blijkbaar is VSM toch grensverleggend. De mate valt over te twisten, maar je zult maar een "grensgeval" zijn!

nee als je nieuwe rio pas vanaf 1 januari 2013 op kenteken komt ga je wel wegenbelasting betalen. voor bestaande gevallen van voor 2013 geld nog dat ze dat jaar nog gratis rijden.

nieuwe gevallen gaan wel meteen wegenbelasting betalen dus. de uitstootregels zijn sinds afgelopen juli strenger geworden. de rio was daarna niet meer bpm vrij maar wel nog wegenbelasting vrij. vanaf 1 januari 2013 is hij niet meer bpm vrij en ook niet meer wegenbelasting vrij!

Toch wel raar hoor. Ik heb het 2013 model en daarvoor is de uitstoot aangepast. Hij was in juli en augustus 600 euro duurder geworden (2012 model), maar het 2013 model was alweer 600 euro goedkoper geworden omdat die wel weer voldoet aan de nieuwe regels.

tja zo vertelde mijn dealer het me.... en zo was het verhaal toen wij voor de auto gingen kijken in juli!

maar goed, wat jij zegt kan kloppen hoor! ik hoop het ;)

maar het gaat er om als je een 2013 auto koop nu zoals jij, maar die voor 1 januari 2013 op kenteken zet, dan issie belasting vrij, zet je hem vanaf 1 januari op kentken, moet je dokken. vanaf 1 januari veranderen de uitstootregels namelijk alweer.

Lol,

Op de website (niet de pdf folders) wordt nogsteeds verteld dat ess en vsm op de auto zitten...

Ik las ook op de site van kassa dat er een topic gestart is.

staan op kenteken. Heb je dus niets aan of je moet zelf dealer KIA zijn

Als jij de benodigde spullen besteld die ik nodig hebt wat ong op 450 uitkomt krijg je van mij 200 euro cash ;)

• Like 1

ik krijg mijn Design Edition 16 nov.

ik heb het aanbod van Kia geaccepteerd (bonnen €450-), (mocht ook wachten op een nieuwe in december)

Op mijn huidige auto zit ook geen VSM, en ik mis het dus ook niet, want ik heb niet bewust voor de KIA RIO gekozen omdat er VSM op zat. (dit is natuurlijk persoonlijk)

krijg voor een mooi prijsje+ bonnen een setje winterbanden van mijn dealer.

hoop dat een ieder een voor zijn gevoel goeie compensatie krijgt voor het missen van VSM

• Like 6

Op mijn huidige auto zit ook geen VSM, en ik mis het dus ook niet, want ik heb niet bewust voor de KIA RIO gekozen omdat er VSM op zat. (dit is natuurlijk persoonlijk)

krijg voor een mooi prijsje+ bonnen een setje winterbanden van mijn dealer.

Heerlijk, een normaal nuchter denkend mens :-)

• Like 5

Ja eindelijk een nuchter persoon , ik Lees het iedere keer mee, ik.heb dan wel alles op de auto, maar heb de hill hold tot nu toe alleen maar in de Ardennen gebruikt, als het er niet op zat pech, heb ik altijd nog één handrem. De auto zal er echt niet slechter door gaan rijden.Zou dus ook de 450 euro accepteren en mooie spullen voor kopen, bijv instap lijsten..oid.. maarja ik krijg geen 450 euro...

tja zo vertelde mijn dealer het me.... en zo was het verhaal toen wij voor de auto gingen kijken in juli!

maar goed, wat jij zegt kan kloppen hoor! ik hoop het ;)

maar het gaat er om als je een 2013 auto koop nu zoals jij, maar die voor 1 januari 2013 op kenteken zet, dan issie belasting vrij, zet je hem vanaf 1 januari op kentken, moet je dokken. vanaf 1 januari veranderen de uitstootregels namelijk alweer.

Op de rio 1.2 betaal je al weer bpm sinds 1 juli zie http://autozonderbpm...g-verandert.php. ook staat hier duidelijk vermeld wat de belastingstelefoon mij verteld heeft nav de wegenbelasting, Overigens is de uitstoot van de rio verlaagd naar 105 ipv 109 maar helaas dus geen effect voor de BPM

Rio 1.2 dus aldus deze site wegenbelastingvrij tot 1/1/2014. Overigens als een nieuw geregistreerde rio per 1/1/2013 wel MRB zou moeten betalen houd dit ook in dat iedere eerdere Rio 1.2 ook MRB zou moeten betalen. Vrijstelling en bijtellingsregeling gelden alleen voor zakelijke rijders

Wilcot, moet je afschrijving volgens specifiek voorstel bijbetalen? En hoe zit het met de afleverkosten, dat is vaak ook een flink bedrag, zo rond de 700,-- plus 100 tenaamstelling. Ik neem aan dat je die niet opnieuw hoeft te betalen voor deze nieuwe Rio? Heeft iemand dit vernomen van Kia NL?

Overigens ben ik erg blij dat Kia écht haar klanten tegemoet heeft willen komen op de individuele wensen, want dat betekent dat het een professionele organisatie is, waar je dus nu, maar vooral ook voor de toekomst, op kunt vertrouwen (dat laatste was ik eventjes kwijt, maar neem ik dus zeker terug).

alles inclucief

Gisteren een telefoontje gehad van KMN over het ontbreken van het VSM pakket en ik kreeg twee opties, of de waardebonnen of met bijbetaling een exact dezelfde nieuwe Kia rio met VSM, nu had ik al aangegeven dat ik er vroegtijdig achter kwam dat dit pakket er niet op zat ( rijden in Luxemburg hill assist ) en ik heb gekozen voor de nieuwe Rio met VSM pakket omdat dit één van de punten was die toen meespeelde in de aankoop.

Gisteren gelijk ook alles rond gemaakt met de dealer en in het eerste kwartaal 2013 ( levertijd ) kan ik hem omruilen voor een nieuwe.

Qua bijbetaling daar laat ik me niet 100% over uit maar het is iets meer dan de afleverings kosten en zo word de auto ook weer afgeleverd dus volle tank, wax etc etc.

Kijk zo kan het dus ook en ik ben zeer tevreden met dit voorstel, mijn dank gaat dan ook uit naar KMN en KCN/KCG die hier volgens mij ook een grote rol in hebben meegespeeld, voor de rest wens ik iedereen met dit probleem dat daar ook de juiste oplossing voor word gevonden.

• Like 2

Ah er is al iemand naar kassa gegaan:

Mooi, komt er misschien ook een goede oplossing voor de gedupeerde Rio rijders die hem al langer in bezit hebben, maar dit verborgen gebrek nog nooit geconstateerd hadden. Vooral diegene die toch gewoon dit pakket willen hebben dreigen nu de boot te missen. Diegene die recent een Rio gekocht hebben of die het gebrek snel gemeld hebben lijken nu wel op een redelijke manier een auto met dit pakket te kunnen krijgen volgens de laatste berichten hier. Dat is positief nieuws!

Om een kijk te krijgen op de omvang van het ontbrekende VSM probleem.

Voor alle duidelijkheid het VSM pakket bestaat uit:

Hill Assist (HAC) : Dit is dus het duidelijkst merkbare probleem, je auto rolt gewoon achteruit en Hill Assist remt niet automatisch.

Emergency Stop Signal (ESS) : Wanneer je plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter je te waarschuwen.

Vehicle Stability Managment (VSM) : dit werkt samen met de stuurbekrachtiging. En zorgt dat de Rio stabiel blijft wanneer je tegelijkertijd remt en de bocht in stuurt.

Mensen die al antwoord van de dealer of KIA NL hebben gehad laat aub even weten wat er als oplossing aangedragen wordt. Zo kunnen we kijken of er verschil is in behandeling van dealers en klanten door KIA NL. Hou ons hier ook een beetje op de hoogte over de vervolgstappen wat je gedaan hebt als je het eventueel niet eens was met de aangeboden vergoeding en wat daar weer als antwoord uit is gekomen.

Hiermee sta je zelf ook alweer een beetje sterker en kun je in de gaten houden of je een terechte vergoeding voorgeschoteld krijgt of afgescheept wordt.

Ik heb er zelf in ieder geval nog alle vertrouwen in dat er een redelijke vergoeding tegenover staat.

Iedereen succes ermee!

Ik heb de kia-rio 1.4 sinds augustus 2012. Hill Assist werkt bij mijn auto wel. Ess en VSM is moeilijker te controleren.

Heb intussen bericht ontvangen van KIA NL met als oplossing 'n kadobon t.w.v. € 450.00

Vind eigenlijk dat dit een goedkope manier is om het gebrek aan veiligheid af te kopen, in principe kost het

KIA NL maar de helft van dit bedrag.

Ik heb gisteren en vandaag Kia NL aangeschreven. Gisteren met de mededeling dat ik niet accoord ga met de waardebonnen. Vandaag heb ik een tegenvoorstel gedaan. Ik heb een plus pack en heb voorgesteld ipv waardebonnen om een CC in te laten bouwen. Ik vind dat een fatsoenlijke compensatie. Met die waardebonnen kan ik die CC niet laten inbouwen. Ik wacht even af want heb nog geen reactie binnen gekregen.

Ik ben ook maar lid geworden. Kreeg eergisteren de brief met waardebonnen. Ik had eerst zoiets van "netjes". Maar naarmate ik er over na ging denken voelde het toch niet zo goed. Ik heb geen idee of €450 een redelijke compensatie is. Daarnaast wil ik eigenlijk liever gewoon de opties die erop horen te zitten. Wat is wijsheid. Ik denk dat ik eerst mijn dealer maar eens ga bellen.....

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...