Jump to content

DjTheDice

(Geen) levering Picanto?

Recommended Posts

Wat een verhaal zeg..pppff en dan die dealer, dat geeft vertrouwen zeg (nog voordat je auto afgeleverd is) :death:

Als ik jouw was zou ik toch nog maar eens gaan rondkijken of er een andere dealer/leverancier te vinden is die jouw model wel op tijd kan leveren. Volgens mij moet je met dit soort dingen (valse voorlichting gekregen enz.) toch wel onder je gedane aankoop kunnen uitkomen.

Er zijn genoeg KIA-dealers die wel hun best doen voor de klant, zelf ben ik erg tevreden over mijn dealer (terwijl ik voordien altijd erg sceptisch tegen dealers aankeek).

KiaMNL bellen, en als dat niks wordt koop ontbinden ( contract wel even na laten kijken door een expert)

Wat een aanmatigende opstelling zeg.

Welke dealer is dat ?

Overgaan tot ontbinden van de overeenkomst op basis van niet nakomen van het overeengekomene ("wanprestatie") en schadeloosstelling bedingen.

Vervolgens op zoek naar dealer die nog wel in 2012 kan leveren. Er zijn voldoende voorraadwagens beschikbaar!

Triest dat je als consument zo behandeld wordt.

Kia heeft dit jaar een grote vooruitgang geboekt met de verkoopaantallen.

Ziet er een beetje naar uit dat deze dealer zijn target ruimschoots behaald heeft en de realiteit van "fatsoenlijke klantenservice" uit het oog verloren heeft.

Een kwaal die je ook bij andere merkdealers in het verleden hebt kunnen zien als ze de jaar-target gehaald hadden , in het najaar was het ineens gedaan met de service bij de verkoop van nieuwe auto,s terwijl ze gelijkertijd "kwijlend" de occasions stonden aan te bevelen.

Ik persoonlijk had allang de koopovereenkomst laten ontbinden , over de grens gekeken of daar dezelfde uitvoering te koop was (geen BPM maakt zelf importeren immers niet duur) en mijn auto dan maar zelf particulier verkocht.

Ik zou eerlijk gezegd naar een andere dealer gaan. Ook al krijg je de bevestiging op papier dat de auto in januari komt vind ik het belachelijk dat hij je voor heeft gelogen dat de auto nog in december kan komen. Ik wens je erg veel succes maar ik vind het schandalig dat een dealer op deze manier met zijn klant om gaat.

WTF.. water een pauper die Dealer zeg.. lekker elders in onderhoud nemen of koop ontbinden. Ik ben ook ergens anders heen gegaan vanwege prutsende Dealer. Lag bij mij aan het feit dat ze bagger werk afleverde en mij toch een factuur stuurde terwijl ik tot zelf gefixt had..

DjTheDice hoe staat het nu ervoor met je bestelde auto? Heb je ondertussen nog actie ondernomen of wacht je tot je de auto krijgt 13 januari?

Hai Biancaa, auto staat nog steeds in bestelling en het laatste bericht is dat hij MISSCHIEN nog eind januari 2013 komt. De koopovereenkomst wordt echter automatisch ontbonden op 31 januari en daarna ga ik schade vergoeding eisen voor het minder waard worden van mijn auto en het niet tijdig leveren van de nieuwe.

Nieuwe Update:

Laatste bericht van de dealer was tot vandaag: "Voor eind januari 2013 moet wel lukken..."

We zitten in de eerste week van januari en ik had nog niets gehoord. Was dus erg benieuwd hoe het erbij stond.

Ik heb per mail gevraagd of de dealer nogmaals kan bevestigen dat de levertijd nu echt voor eind januari gaat plaatsvinden gezien de maar steeds verschuivende leverdatum.

Het enige positieve wat de dealer kon melden is dat hij nu wel zeker weet dat de auto gefabriceerd is en op de boot staat.

Geschatte aankomst boot: 19 februari

Daarna 9 dagen transport naar dealer

Daarna de handelingen van de dealer (rijklaar maken ofzo)

Dus..........

Huidige status: "Proberen ECHT eind februari te halen....."

De koopovereenkomst wordt echter automatisch ontbonden op 31 januari en daarna ga ik schade vergoeding eisen voor het minder waard worden van mijn auto en het niet tijdig leveren van de nieuwe.

Ik weet niet of je schadevergoeding voor de waardevermindering van je huidige auto kunt verlangen; je hebt 'm natuurlijk ook langer kunnen gebruiken en daartegenover staat dat je volgende auto natuurlijk in dezelfde tijd géén waardevermindering liet zien, omdat deze pas later geregistreerd gaat worden dan.

@bigmac: als ik je goed begrijp, dan heb je het verkeerd begrepen :) Want de schadevergoeding ga ik uiteraard niet vragen als de auto nog gewoon geleverd wordt.

Deze vergoeding zou ik eisen als ik eind januari nog steeds te horen kreeg dat er niets bekend was en zou de koopovereenkomst beeindigt worden.

Dit idee werd zelfs door de Bovag aangedragen.

Maar goed, ik wacht al lang en die paar weken overleef ik ook nog wel. Ik heb nu in ieder geval een schermafdruk gezien als bewijs dat de auto echt onderweg is.

@Biancaa: ik ben jarig in maart. Da's pas een verjaardags kado ;) maar liever al in februari hoor!

Ik heb het hele verhaal net gelezen. Wat een gedoe zeg!

Mocht je na deze auto nog een andere Kia overwegen dan zou ik zeker naar een andere dealer gaan.

Zoals het nu gegaan is, geeft het toch niet echt een blijk van klantvriendelijkheid...

Ik heb je verhalen gevolgd misschien is het toch wel verstandig om te denken dat het een verjaardagsauto wordt in maart maar ik hoop voor je natuurlijk dat je in februari fijn rond kan rijden. Die dealer mag er wel een hele grote strik omheen doen als hij eindelijk in de showroom staat. Toen ik mijn auto kreeg zat er een plaat op met gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe Nissan tja terwijl er toch echt kia op de logo's van de auto staat die dealers maar goed liever een typ fout dan een leverings fout. Succes nog met wachten.

Ik moet nog steeds bericht van mijn dealer krijgen wat ik nu ga betalen inclusief die BPM die er nu bij is gekomen. Nu weet ik dat de dealer mij echt niet gaat benaderen, want dat heeft hij nog niet één keer gedaan, dus we klimmen weer in de email:

Beste XXXXXXX,

Inmiddels zitten we al bijna in de tweede week van februari en ik heb nog steeds niets definitiefs gehoord. Dit zit me niet lekker.

Ik ga er van uit dat je nu voldoende duidelijkheid hebt over de levertijd van de auto en de BPM die nog over de auto komt.

Ik stel het zeer op prijs als je mij antwoord geeft op de volgende punten:

1. een definitieve (redelijke) afleverdatum noemt. Ik verwacht dit uiterlijk eind februari 2013 en nog vóór de maand maart, zodat ik nog iets van fiscale voordelen over heb waar ik de auto tenslotte voor heb gekocht!

en

2. het totaalbedrag wat ik moet gaan betalen, dus het bedrag in de koopovereenkomst inclusief het BPM bedrag wat er wettelijk nog bij komt.

Ten slotte wil ik gewoon nog even mijn gevoel uitspreken, zodat je weet hoe ik me erbij voel.

Je weet dat ik de auto vorig jaar begin september heb gekocht vanwege persoonlijke bezuinigingen en de fiscale voordelen om te kunnen bezuinigen. Daarbij heb ik specifiek naar de levertijd gevraagd die toen 2 maanden zou zijn. Inmiddels ben ik, door de steeds verschoven levertijd, al extra belast met de BPM en tot op heden mis ik ook de wegenbelasting voordelen die eind dit jaar ook al ophouden. Ik voel me voor de gek gehouden en ik ben het vertrouwen grotendeels kwijt.

Tot zover hoe ik me erbij voel.

Ik hoop in ieder geval op een snel en positief antwoord op bovenstaande vragen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ik heb dezelfde dag nog reactie van de dealer gehad. Prijs incl. BPM is nu bekend. Een leverdatum durft hij echter nog steeds niet te noemen. Daarnaast geeft hij aan dat hij het ook vervelend vind hoe de gang van zaken gaan en hij hoopt in de toekomst mij het vertrouwen terug te geven.... We wachten dus nog maar... Haha had al bijna een andere auto gekocht, omdat ik even was vergeten dat ik al een nieuwe auto heb gekocht

Ja, ik hoop het van harte. Heb dat bericht ook gezien ja. Mijn dealer kan mij nog steeds niet meer vertellen dan een print screen met daarop verwachtte datum in NL: 19 februari. Maar dan moet hij nog naar de dealer getransporteerd worden etc.. Ach, ik wacht pas 152 dagen :)

Ja, ik hoop het van harte. Heb dat bericht ook gezien ja. Mijn dealer kan mij nog steeds niet meer vertellen dan een print screen met daarop verwachtte datum in NL: 19 februari. Maar dan moet hij nog naar de dealer getransporteerd worden etc.. Ach, ik wacht pas 152 dagen :)

Als je dealer je dat kan laten zien dan weet hij ook het chassisnummer. Als je het chassisnummer weet kun je hier inloggen (even een account aanmaken, zo gepiept) en weet je op welke boot de auto staat ,waar die op dit moment is (even de bootnaam googelen) en wanneer de auto in Rotterdam aankomt. Daarna staat de auto binnen 5-7 werkdagen bij de dealer.

@Jeroen66475: Thanx voor je info! Ik heb gekeken en kreeg onderstaande info. De boot blijkt dus al vanaf 7 feb in de Rotterdamse haven te liggen dus?

@Joyce2: de extra kosten (BPM die er nu bij komt) zijn net zo duur als de upgrade van plus naar superpack :(

jl1eyt.png