Jump to content

eugen

Picanto Multimedia PC Project

Recommended Posts

Knap werk hoor!

Ziet er heel mooi en indrukwekkend uit.

Zo te zien werkt het ook erg snel.

Daar kun je met recht trots op zijn.

Veel plezier en suc6

Grtz.

Specialmade

Chapeau!!!!

Hele grote klasse en naast het feit dat het er fantastisch uitziet, functioneert het ook nog bizar mooi!

Wat mij betreft ben je een "geweldenaar" en gaat het mijn snappertje qua techniek en kunde van inbouw ver te boven hoor!!! Daarom vind ik het ook zo waanzinnig wat je gedaan hebt.

Heel veel plezier er mee!

BaBaCC

dank je allemaal voor de leuke reacties :)

en klaar is ie niet , is denk ik net als een eigen huis , er is altijd wel wat te doen :P

weer een update, dit keer geen fotos hehe.

Door problemen met windhoos 7 en alom gezeik met random pc aan en uit met als gevolg accu leeg op 1e kerstdag, heb ik de pc eruit getrokken.

Na een en ander uitgezocht te hebben heb ik besloten windows 7 een schop te verkopen en windows embedded erop te zetten.

Dit klusje is nu klaar , alles werkt en zoals het er nu uitziet is het random aan/uit probleem opgelost.

Dus volgende stap is dat apparaat er weer in schoppen.

Ben ook bezig geweest met ledjes, heb de dagrijlampen vervangen voor heldere ledjes , binnenverlichting, kentekenplaatverlichting,stadslicht, en kofferbak verlichting ook.

Moet zeggen dat mijn pica nu een betere uitsraling heeft in combinatie met mijn zwarte grilletje en logo op de achterklep.

Denk dat mijn volgende doel xenon is en ik heb nog mooie led balkjes met 7 ledjes liggen die volgens mij precies in de uitsparingen van de achterverlichting passen (je moet toch wat :P )

weet iemand toevallig of de acherlicht units makkelijk uit elkaar te halen zijn?

verder ben ik ook niet helemaal tevreden met het geluid en heb besloten mijn hoedenplank te misbruiken en de speakers die ik voor eruit heb gehaald er in de hoedenplank er weer in te proppen.

Ik ga ook een tweede versterker kopen en dan heb ik 6 kanaals geluid in me auto :D

Ik heb ook een berekening gemaakt omtrent de kosten , en eerlijk gezegd valt het reuze mee ten opzichte van een goeie 2din navi/dvd set

hier de kosten:

moederbord: 50,-

voeding: 70,-

geheugen: 10,-

scherm: 60,-

gps antenne: 30,-

bluetooth stick: 10,-

wifi stick: 8,-

voeding voor radio module: 5,-

usb hub 2x : 7,-

3g stick: 14,- p/m

montage etc. : 30,-

odb2 scanner: 15,-

totaal: 295,- plus 14 euro per maand voor me 3g abonnement

Volgens mij is een pioneer setje duurder :P

jij bent goed bezig :wink: ;-) :wink:

zou je nog wat fotos kunnen plaatsen van je vorderingen dan kunnen we allemaal meegenieten van je geweldige projecten ik vind het in elk geval geweldig gaat zo door gaat zo door goed-gedaan-krabbels9.gif

Dag uegen,

Als eerste vind ik het prachtig gemaakt en zeker met al deze mogelijkheden.

Maar op een moment geef je zelf aan dat je ook een compleet app: had kunnen instaleren.

Maar omdat dit je hobby is en van de straat af bent is dit wel zo leuk om het zelf te doen, nu ben ik op het punt wat ik wil zeggen.

En dat is; Als je het dan toch zelf wil maken dan ga jij natuurlijk ook de sensors van verschillende onderdelen in de auto zichtbaar maken op deze computer om het geheel compleet te maken, of niet?

Om maar wat voorbeelden te noemen. TEMP. water, TEMP. olie, Temperatuurmeter binnen / buiten, koelwater / olie niveau, accu conditie, etc.

Al met al ga zo door.

Groeten, R@oul

ja dat klopt R@oul, met de odb2 scanner kan ik alle sensoren vanuit de boordcomputer aanspreken , dit gaat er ongeveer zo uitzien:

53593d1232675467-free-obd2-software-anyone-no-longer-free-dashboard.jpg

dit alles moet ik nog wel een skin voor maken zodat het matcht met de rest van mijn programma.

En inhoudelijk zal ik nog even moeten gaan kijken welke sensoren er realtime kunnen worden bekeken.

Foutcodes e.d. zijn ten alle tijden op te vragen.

@pimpmaster , waarvan zou je evt nog een paar foto's van willen zien? of evt verdere uitleg?

Voor mij zijn sommige dingen misschien wel vanzelfsprekend maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen op dit forum.

dus ook aan de rest , als je dingen wilt zien/weten , laat het horen , ik zal dan proberen antwoord te geven op ale eventuele vragen :)

Wow dat ziet er mooi uit!!!

Ik kom ook wel eens artikellen tegen van mensen die een Ipad Mini ingebouwd hebben op dezelfde wijze zoals jij het gedaan hebt.

ipad .... iew :P

Nadeel van een tablet inbouwen is naar mijn mening het gebrek aan personalisatie en opties.

Op een tab zit je vast aan wat de fabrikant er voor besturingssysteem opgooit, android is leuk maar kan niet alles wat ik wil en ziet er al helemaal niet uit als ik dat wil.

Een tab is wel gemaakt voor touchscreens maar de software die ik gebruik is erop ontworpen dat je moeiteloos tijdens het rijden andere muziek op kan zetten of je navigatie aanzetten.

Met een tablet is dat vaak nog een aantal handelingen te veel waardoor je aandacht niet bij de weg blijft, waar die hoort :P

En als je dit soort dingen interessant vindt , in de VS is een hele carpc 'scene' http://www.mp3car.com

Ik weet niet of de achterlichten makkelijk te openen zijn, maar kwam op eBay wel een advertentie tegen

voor de originele LED-achterlichten voor de Pica, welke volgens de verkoper plug&play moeten zijn...

Ze waren wel aardig aan de prijs meen ik me te herinneren...

ja daar was ik al bang voor

Dan zal ik verder moeten kijken of ik iets leuks tegenkom/kan bedenken

ondertussen nog steeds druk bezig met het verder uitbreiden van de software op mijn pc-tje

Heb net wat besteld dus bij deze meneer het communiceren met hem gaat wat moeizaam

Maar is goed te doen en het verstuuren kost mij 68 sloty dus dat is ook een lachertje

das zeer interessant , heb deze op mijn verlanglijstje gezet :)

Ik heb inspiratie opgedaan uit een creatieve pimpmaster zaterdag , en ga ook voor instap verlichting , zodra ik beter ben ga ik bezig met led strips , ik heb ze al liggen ,4 stuks incl rgb controller.

nu nog suggesties voor de kleur? ik zat zelf te denken om ze een kleurtje te geven maar ben er nog niet uit welke kleur het beste is , twijfel tussen rood en blauw.

Zo, Instapverlichting is gemaakt , en gekoppeld aan de interieurverlichting dus hij gaat uit als de deuren dichtgaan. :)

Ik heb rgb ledstrips gebruikt en de controller is ook aangesloten , dus elke kleur is theoretisch mogelijk (pimpmasters eat your heart out! ) :P

68831d1362162033-2011-kia-picanto-pc-bui

Mijn volgende doel is om de bi xenon die ik heb binnengekregen in te bouwen en verlichting te maken voor de bekerhouders die met de dashboard verlichting meeschakelen

• Like 1

helaas je loopt een beetje achter maar wel cool ik vind dat ook een van de leuke en mooie dingen ik heb allen gewoon wit genomen maar dat heeft met de leeftijd te maken denk ik

735459_139827666174103_222940326_o.jpg

• Like 1

Ik denk dat de kleur een kwestie van smaak is , feit is dat we allebei een erg mooie gadget in onze autos erbij hebben.

Ben vanmorgen bezig geweest met verlichting voor de bekerhouders , deze is klaar en ik zal als het een beetje donker is buiten wel even een foto maken.

Ik heb de bekerhouder verlichting laten meeschakelen met de verlichting ,  weer een item die ik kan schrappen van mijn lijstje.

Ik heb ook de bi xenon ingebouwd , dit was nog wel een pittig klusje aangezien de xenon lampen een stuk langer zijn dan origineel , met de schroefkap erop heb ik 2mm speling , te weinig voor de standaard rubbers.

Ik heb dit dus op een tijdelijke manier moeten oplossen , en ben aan het rondkijken voor diepere schroefkappen.

• Like 1

ja het houd ons wel van de straat  :wink:  :wink:

het is gewoon erg leuk om te doen en uit te doktteren na me stuurverwarming ben ik nu bezig met stoel verwarming maar dan wel zo dat het werkt op de orginele schakelpaneel die ik op de kop heb getikt 

en het ziet er naar uit dat dat gaat lukken  :taz:

maar ben benieuwd wacht je fotos weer af vind het altijd erg leuk om te zien hoe een ander er ook zo mee bezig is (en dan kan ik ze weer pikken van je voorop de site voor andere om inspiratie op te doen)

• Like 1