Sturen Nieuwe Cee'd
4 4

56 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beide heren hierboven; blijf het melden aan je dealer zodat het probleem ook bij KiaMNL bekend/erkend wordt.

Ik heb het bij 2 verschillende garages gemeld. In beide gevallen maakt een monteur een proefritje en verklaart vervolgens dat er niets aan de hand is.

Tijdens een enkele dagen durende reparatie heb ik echter een andere Ceed meegekregen en die wagen had nergens last van: prima stuurgedrag.

Ik vermoed dat garages opdracht van de importeur hebben om alle klachten af te wimpelen met een smoesje. Als klant ben je dan al gauw uitgeluld.

Voor mij in elk geval een reden om nooit meer een Kia te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast RvdG71

Ik heb een Rio van sept 2013 en ondervindt hetzelfde probleem, de auto stuurt als een vaatdoek.

Ik heb het gevoel dat ik constant aan het sturen bent vooral op de snelweg, laat ik het stuur los ga ik gewoon rechtsaf.

Heb inmiddels bij elke beurt aangegeven dat ik de auto niet fijn vindt sturen maar volgens de dealer is er niets aan de hand.

Auto inmiddels 2 maal laten uitlijnen maar zonder enig resultaat.

Monteurs maken een ritje van 3 minuten en komen dan terug met de melding dat ze niets kunnen vinden.

Kia Rio 1,2 comfort pack  zomerbanden: 205-45-17 winterbanden 185-60-15  39000 KM

Tijdens mijn proefrit voor aanschaf van de auto met een andere Rio gereden, waar dit niet van toepassing was.

Ook voor mijn reden om geen Kia meer te kopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kun je als importeur nog zo kwistig adverteren, dit helpt op verjaardagsfeestjes natuurlijk niet mee.

Heren, schrijf een nette brief richting importeur dat u zich niet serieus genomen wordt bij de dealers en BENADRUK dat de leen auto's

prima sturen.

Een referentie naar dit topic is misschien een idee.

Vervangen stuurhuis is een optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Bigwade en de andere betrokkenen

je weet toch ook wel dat ze er helemaal niets meer aan gaan doen. nu al meer als 3 jaar last van en .. x gemeld  (SP3 in dit geval) maar dat wist jij wel :-)

Grtz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Bigwade en de andere betrokkenen

je weet toch ook wel dat ze er helemaal niets meer aan gaan doen. nu al meer als 3 jaar last van en .. x gemeld  (SP3 in dit geval) maar dat wist jij wel :-)

Grtz

Bij de SP3 was het structureel

Met de nieuwe versie van mrt 2014 was het probleem verholpen.

Bij de Ceed zijn weinig klachten het KAN dus wel goed, zeker als de leen-ceed het probleem NIET heeft..

Lijkt mij iig erg frustrerend.

Blijf er bij je dealer en anders de importeur op hameren dat je een oplossing wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Invloeden van bandenspanning, soort banden, inch velgen is normaal/ begrijpelijk echter marginaal. Het gaat om de grotere afwijkingen waardoor het rijplezier vergald zal  worden. Immers een stuurcorrectie, bij rechtuit rijden, is altijd zodanig teveel dat bwv een nuchter mens dronken achter het stuur zit.

De stuurkolom/stuurbekrachtiging is nu, onder garantie, vervangen met als resultaat dat de Ceed bj. 2012 voor de besturing rechtuit een ruime voldoende krijgt. Bij parkeren/ lage snelheden tot ongeveer 20 km/h is de besturing snelheidsafhankelijk en daardoor zeer licht/ gevoelloos. Het is makkelijk met parkeren echter men heeft deze instelling erg overdreven waardoor het gevoelloos is.

De dealer heeft zich ingespannen om de besturing optimaal te maken. Jammer dat er geen communicatie is tussen de monteur enerzijds en ik als klant anderzijds. Als je a-technisch bent zul je dat niet willen echter omdat mijn technische opleiding fors, inclusief F-gassen auto airco, is zou dat de ontbrekende vragen wellicht beantwoorden.

Al met al: een voldoende tevreden Ceed rijder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
4 4