Jump to content

chuckion

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Recommended Posts

Graag had ik geweten welke de allerlaatste update is qua typenummers,  zowel voor softwareupdate als de kaartupdate?

Als iemand een foto kan posten dit zou me nog beter kunnen helpen, dan toon ik deze aan mijn dealer. Ik heb nog nooit een update uitgevoerd.

Hopelijk kan iemand me snel helpen. Hartelijk dank hiervoor

Graag had ik geweten welke de allerlaatste update is qua typenummers,  zowel voor softwareupdate als de kaartupdate?

Als iemand een foto kan posten dit zou me nog beter kunnen helpen, dan toon ik deze aan mijn dealer. Ik heb nog nooit een update uitgevoerd.

Hopelijk kan iemand me snel helpen. Hartelijk dank hiervoor

Hier een foto van de laatste update software en kaart update.

Voor de update van de software update kijk hier.

Dit kun je zelf doen, zie uitleg.

Let wel op dat er tenminste de versie 5.1.3 opstaat.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Vanmorgen update uitgevoerd. Kan nog geen verschil ontdekken. Weet iemand wat nu de meerwaarde van de update is?

Nee, heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

is dit updaten dan gratis?betreft het de update van het hele Lg media/nav.systeem kaarten inclus.?

Welke veranderingen zijn er dan merkbaar....mijn softwareversie is 6.5.0

Wat is het verschil dan met de dealer die een update doet en waar je dan min of meer 178 euro moet voor neertellen?

Dan betaal je voor de update van het Navteq kaartmateriaal, dat is namelijk wat anders dan een softwarematige update van het LG systeem.

Software updates zijn grateloos, terwijl je voor Navteq kaartmateriaal moet betalen. Vergelijk het met TomTom.

Harde RESET - LG/Navteq navigatie...

Ik heb online een tip gevonden om het navigatie/infotainment systeem te resetten op volgende manier (ipv de gebruikelijke batterij ontkoppelen tip...)

* volumeknop en EjectCD ingedrukt houden en dan de volumeknop naar links draaien*

Heeft iemand deze methode al eens getest?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Harde RESET - LG/Navteq navigatie...

Ik heb online een tip gevonden om het navigatie/infotainment systeem te resetten op volgende manier (ipv de gebruikelijke batterij ontkoppelen tip...)

* volumeknop en EjectCD ingedrukt houden en dan de volumeknop naar links draaien*

Heeft iemand deze methode al eens getest?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja, hoor. Deze methode werkt bij mij (zelfde LG in de IX35 als in de SP3).

Wordt door de reset dan niet ook alle updates teniet gedaan?

iPhone met Tapatalk

Wordt door de reset dan niet ook alle updates teniet gedaan?

iPhone met Tapatalk

Gelukkig niet. Heb nieuw kaartmateriaal wat rondzwerft op het www geinstalleerd en na reset stond firmware 7.1.2 er nog steeds op. Ook de recente bestemmingen waren nog gewoon aanwezig.

Oké, dan wil ik ook weleens een reset proberen. Mogelijk dat mijn bluetooth-verbinding dan wel tot stand komt.

Alleen even twijfel bij het gelijktijdig indrukken van de volumeknop + eject CD, en dan de volumeknop naar links draaien!

Update!

De volumeknop ingedrukt houden en tevens naar links draaien lukt toch nooit? De volumeknop is tevens aan/uit zodat je

niet kunt resetten. 

Ongelooflijk, zonder reset verbond bluetooth met mijn telefoon in huis!! Het moet niet gekker worden!

• Like 1

Ik kan prima tegelijkertijd de volumeknop indrukken en tegelijkertijd naar links draaien hoor. Maar mooi dat het zonder reset ook gelijk is opgelost :-)

• Like 1

Oké, dan wil ik ook weleens een reset proberen. Mogelijk dat mijn bluetooth-verbinding dan wel tot stand komt.

Alleen even twijfel bij het gelijktijdig indrukken van de volumeknop + eject CD, en dan de volumeknop naar links draaien!

Update!

De volumeknop ingedrukt houden en tevens naar links draaien lukt toch nooit? De volumeknop is tevens aan/uit zodat je

niet kunt resetten. 

Ongelooflijk, zonder reset verbond bluetooth met mijn telefoon in huis!! Het moet niet gekker worden!

Je kunt ook gewoon even de backup zekering los trekken en na een paar seconden weer indrukken.

Alleen dan moet je daarna  de klok opnieuw instellen en zijn de tripcomputer gegevens gewist..

Alle 'oude' navigatie locaties en routes blijven behouden.

Ik heb op 26-5 deze update geïnstalleerd, maar het nog geen wijzigingen kunnen ontdekken.

Heeft iemand een idee hoe ik de unit uit het dashbord kan krijgen?

Ik heb op 26-5 deze update geïnstalleerd, maar het nog geen wijzigingen kunnen ontdekken.

Heeft iemand een idee hoe ik de unit uit het dashbord kan krijgen?

Jawel. Dan moet je de hele kunststof console met display, schakelaars en aircobediening rondom de radio lostrekken.

Die zit met klemmen in het dashboard vast.

Daar het je een J-vormige haak voor nodig, liefst van plastic of van een rondgevijlde strip alu van +- 1 cm breed.

Let op dat de haak geen scherpe kanten heeft anders beschadig je de lak van de console

Je wrikt de haak eerst rechts onder het console door het zachte plastic in te drukken.

Trek dan voorzichtig maar met kracht naar je toe tot de eerste klem los schiet.

Daarna links onder los trekken.

Vervolgens kun je de bovenkant ter hoogte van de uitstroomopening los trekken, eerst rechts, daarna links.

Daarna de console uit het dashboard halen en alle stekkers, een stuk of 5,  loshalen.

Daarna zie je de 4 schroeven van het inbouwframe van de radio.

Als je die losmaakt kun je de hele radio uit het dashboard tillen.

Hier een foto van de laatste update software en kaart update.

attachicon.gifsoftware 7.1.2 (site).jpg

Voor de update van de software update kijk hier.

Dit kun je zelf doen, zie uitleg.

Let wel op dat er tenminste de versie 5.1.3 opstaat.

attachicon.gifKIA Sportage Software_update_full_map_navigatie_juli_2012.pdf

Suc6

Grtz.

Specialmade

heb hierjuist enkele malen geprobeerd om mijn Lg systeem te upgraden maar het lukt me niet.

huidige softwareversieis 6.5.0

Heb de versie 7.1.2 gedownload,op mijn bureaublad gezet,rechtermuisknop "alles uitpakken" naar lege usb (16 gig) gekopierd.

Komen 6 mappen op te staan(system,aberaham,dimmy,lge.upgrade,upgrade,upgrade.lgu)

start de SP3 ,LG systeem start op,radio scherm,steek usb in,melding usb lezen,melding verdwijnt en er gebeurt niets :no:

wat doe ik fout?

@Skoebidoe,

Zo te zien heb je wel alle files.

Probeer eens de drie files van het systeem (Lisa, Mona & Snowball)  ook

als losse files op je memory-stick te zetten. (dus bij de andere files).

Voordat je dit doet is het handig om eerst je stick te formatteren.

(Eventueel een andere (kleinere) usb-stick gebruiken).

Zo doe ik het altijd en nog nooit een probleem gehad.

Suc6

Grtz.

Specialmade

:taz: 

@Skoebidoe,

Zo te zien heb je wel alle files.

Probeer eens de drie files van het systeem (Lisa, Mona & Snowball)  ook

als losse files op je memory-stick te zetten. (dus bij de andere files).

Voordat je dit doet is het handig om eerst je stick te formatteren.

(Eventueel een andere (kleinere) usb-stick gebruiken).

Zo doe ik het altijd en nog nooit een probleem gehad.

Suc6

Grtz.

Specialmade

:taz:  :taz:  :taz:  :taz:  :taz:

potverdorie,het lukt van geen kanten,heb vanalles geprobeerd,op 8gig stick,geformateerd,met de losse files,mag niet baten :"leest de stick,ledje knippert geeft biepje,en dan gewoon verder het radioscherm,usb led knippert niet meer"

grrrrrr!!!!!

ps:kan dat zijn omdat de stick in NTFS stand staat???

:taz:  :taz:  :taz:  :taz:  :taz:

potverdorie,het lukt van geen kanten,heb vanalles geprobeerd,op 8gig stick,geformateerd,met de losse files,mag niet baten :"leest de stick,ledje knippert geeft biepje,en dan gewoon verder het radioscherm,usb led knippert niet meer"

grrrrrr!!!!!

ps:kan dat zijn omdat de stick in NTFS stand staat???

Alleen FAT32 werkt goed.

En zet ook eerst de bluetooth van je telefoon uit anders krijg je misschien ook problemen bij het starten van de update.

En reset anders je navigatie unit ook nog eens via een van de beschreven methodes die op de eerste pagina's beschreven staan.

Alleen FAT32 werkt goed.

En zet ook eerst de bluetooth van je telefoon uit anders krijg je misschien ook problemen bij het starten van de update.

jaaaa...er komt al iets op het scherm,hetzij niet wat we willen,maar toch....

melding:"Software laden mislukt-fout code (1),controleer aub of de software in uw USB thumb drive verenigbaar is met deze unit"

En nu gij ... :-)

Yesyesyesyesyessssssssssssssssss!!!!!

t'is gelukt :sweatdrop:

probleem zat hem wel degelijk in een verkeerde instelling van de USB stick,moet in FAT32 staan,niet NTFS;andrs lukt het niet.

Nog eens geformateerd in FAT 32 ,opnieuw gedownload en uitgepakt naar USB gekopierd en wegop was die!!!!    bleutooth uitgeschakeld...

Heeft ongeveer driekwartier in beslag genomen,maar zie op het eerste gezicht geen veranderingen,maar is wel degelijk aangepast naar  7.1.2 softwareversie.

Ben blij :-)

Allemaal bedankt voor de hulp ,special thanks to Specialmade & OutOfFocus :adanku:

Grtz Mike

• Like 1