Jump to content

chuckion

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Recommended Posts

Hier is al veel over geschreven.

Dat je de kaarten van het derde kwartaal hebt klopt helemaal.

De kaarten worden gemaakt door navteq.

Die zijn nu de kaarten aan het verwerken en het controleren van 2014 en zal het derde kwartaal 2015 beschikbaar zijn.

Dit heeft zijn tijd nodig dus voor een betrouwbare navigatie

TomTom werkt op een andere manier.

Hier kan je ook vaak zelf aanpassingen delen waardoor je meerdere updates hebt.

Persoonlijk heb ik ook het liefst de kaarten gisteren gemaakt zijn.

Maar zo werkt het niet in die branche.

Begrijp je verhaal volkomen maar met de huidige techniek, computers enz. van tegenwoordig zou je toch niet zeggen dat ze daar 9 maanden voor nodig hebben?!

• Like 1

Begrijp je verhaal volkomen maar met de huidige techniek, computers enz. van tegenwoordig zou je toch niet zeggen dat ze daar 9 maanden voor nodig hebben?!

ik vind het gewoon ronduit belachelijk en we betalen er ook nog voor. ik heb tomtom maar extra om mijn iphone gekocht en rij daarmee want met de navigatie is eigenlijk gewoon niet te rijden hoe vaak die me al verkeerd gestuurd heeft.

moet je voor de lol maar eens je tomtom aanzetten en de navigatie en kijken wat ze doen

Joost

Zonet ook auto opgehaald bij de dealer. Ook navi laten updaten. Ik heb volgende gegevens nu:

Systeemversie: 7.5.8

Bluetooth: 3.2.0

Navigatie: 2014.10.23

Kaartdatabank: 313E7AE

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zonet ook auto opgehaald bij de dealer. Ook navi laten updaten. Ik heb volgende gegevens nu:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tot op heden sinds ik mijn wagen heb in 2011, nog geen enkele update uitgevoerd of laten uitvoeren.

Vandaar nu oktober 2015, stel ik mijn vraag even opnieuw:

Graag had ik geweten welke de allerlaatste update is qua typenummers,  zowel voor softwareupdate als de kaartupdate?

Als iemand een foto kan posten dit zou me nog beter kunnen helpen, dan toon ik deze aan mijn dealer. Ik heb nog nooit een update uitgevoerd.

Hopelijk kan iemand me snel helpen. Hartelijk dank hiervoor

Toch jammer dat de informatievoorziening van Kia voor nieuwe kaartupdates zo slecht is.

Zelfs als je een kaartupdate-abonnement hebt gekocht voor 5 jaar dan moet je maar afwachten....

Kia kan toch een melding via e-mail rondsturen? Ik krijg wel commerciele mails van de importeur dus ze weten me te vinden!

Maar ik begrijp het wel, de "nieuwe" kaarten zelf zijn niet wat je er als (betalende) klant van mag verwachten.

Dus kunnen ze maar beter geen slapende honden waker maken?

Ik heb ook deze laatste kaartversie, maar houd er rekening mee dat die jaren achterloopt! 

Kwam vorige week op een industrieterrein nabij Pijnacker dat toch echt al jaren bestaat, maar ik reed (volgens de navigatie) in de weilanden!

En de nieuwe weg vanaf de A4 rond Hoofddorp bijvoorbeeld (toch niet onbelangrijk) is de navigatie ook totaal onbekend. En ga zo maar door.

Ik denk dat in het serienummer 313E7AE de 13 staat voor 2013...

We zijn inmiddels 2 (bijna 3) jaar verder!

Op naar 314E7AE die geinstalleerd worden 2016?

Tijdens een update bij de dealer bleef de navigatie hangen bij het installeren met als gevolg dat de hele unit niks meer deed. Vooraf gaande had ik er al problemen mee, vele landen kende hij niet meer om te navigeren en daarbij een blauw scherm op de kaart bij die landen.

Gelukkig is de unit vervangen voor een compleet nieuwe en kunnen we weer navigeren :)

• Like 2

Van Kia Customer care kreeg ik de informatie dat waarschijnlijk in februari 2015 een kaartupdate beschikbaar komt.

Van Kia Customer care kreeg ik de informatie dat waarschijnlijk in februari 2015 een kaartupdate beschikbaar komt.

Nou, dan kan je hem 10 maanden geleden al op halen dus  :-) .

Vervelende is dat ik in januari de auto geleverd heb gekregen en volgende week zijn beurt krijgt, zo loop je bijna altijd een jaar achter op de kaart (die al achter loopt). En de 'gratis' update voeren ze alleen uit bij de servicebeurt  :?

En de 'gratis' update voeren ze alleen uit bij de servicebeurt

Lijkt me afhankelijk van de dealer. De mijne heeft dit begin dit jaar buiten de beurt om gedaan (jawel: "gratis" en een kop koffie kado). :-D

• Like 1

De update hoeft niet persé met een beurt te geschieden. Dealers willen dat graag, maar de consument heeft hierin ook een stem. Tenslotte wil je gewoon met de meest recente kaartupdate in je navi rondrijden.

Eventuele klachten hierover hoort de KCG (KiaContactGroep) graag. Deze zullen wij dan gebundeld voorleggen aan KMNL, indien nodig.

Maar ga er vanuit dat de dealer heus uitzonderingen maakt om de update ook buiten de beurt om wil installeren, kosteloos wel te verstaan. Dit is ons ook toegezegd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi allen

Ik heb een Kia Sportage van 08/2011, zo goed als full option. 

Ik heb ondertussen dit mooie forum ontdekt!

Mijn LG navigatie draait momenteel software 5.1.3, deze ga ik straks updaten naar de laatste nieuwe versie.

De kaartupdates zelf, zijn deze nu wel of niet gratis te verkrijgen bij Kia?

Alvast vriendelijk bedankt!

De kaartupdates zelf, zijn deze nu wel of niet gratis te verkrijgen bij Kia?

Nee, kaartupdates zijn niet gratis te verkrijgen. Deze kun je voor (ik meen) 6 jaarlijkse updates afkopen voor € 139,00.

De LG systeemsoftware is gratis, werd in het verleden tussendoor aangeboden door Kia, maar blijkt met de nieuwe

kaartupdates tegelijkertijd te worden geüpdated.

Nee, kaartupdates zijn niet gratis te verkrijgen. Deze kun je voor (ik meen) 6 jaarlijkse updates afkopen voor € 139,00.

De LG systeemsoftware is gratis, werd in het verleden tussendoor aangeboden door Kia, maar blijkt met de nieuwe

Ok, de update naar de laatste software is gelukt en de kaarten zijn eveneens in orde. Bedankt Smart!

• Like 1

Mijn december 2014 Sportage kreeg gratis 7 jaar kaartupdates.

Voorwaarden:

• De 7-jaar kaartupdates service is alleen van toepassing op Kia modellen die vanaf 1 september 2013 te naam zijn gesteld en zijn voorzien van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatie systeem.
  • De 7-jaar kaartupdates service biedt 6 kaartupdates.

Bij aankoop van een nieuwe Kia, vindt de eerste update na een jaar plaats. Alle Kia modellen zijn namelijk al voorzien van de laatste af-fabriek kaartupdate.

• Kia’s voorzien van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatie systeem, met tenaamstelling tot 31 augustus 2013 vallen niet binnen de kosteloze service. Eigenaren van deze Kia’s kunnen wel profiteren van een speciaal actietarief. De garantie van het navigatiesysteem is niet inbegrepen in deze service. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartdata, deze wordt voorzien door dataleverancier Navteq. Arbeidskosten kunnen eventueel in rekening worden gebracht voor de tijd die de Kia-dealer nodig heeft om het systeem te updaten.
  • De 7 jaar kaartupdates zijn alleen van toepassing op de af fabriek Full Map navigatiesystemen van LG (versie 1.0 /1.5) geleverd vanaf 2010. De kaartupdates gelden niet voor navigatiesystemen van bijvoorbeeld Pioneer, TomTom en het Hyundai Autonet navigatiesysteem geleverd op de Soul.
  • Like 1

HenkM, bedankt voor je opmerkzaamheid. Ik was inderdaad vergeten erbij te vermelden dat nieuwe Kia-rijders deze 7-jarige kaartupdate er gratis bij krijgen.

Bestaande rijders, met een Kia aangeschaft vóór de 3e helft van 2013 moeten deze zelf aanschaffen/betalen.

Heren een vraagje, ik kreeg laatst de melding dat mijn navigatie een kaartupdate nodig had, de Sportage is van 01-2011 dus de 6x gratis kaart updates is niet van toepassing van is pas later op de Sportage 3 gekomen, maar nu had ik dat wel aan'gekaart' en dit zou met een paaar andere kleine probleempjes opgepakt worden.

Mijn vraag is nu heb ik nu de laatste kaartupdates of niet want ik zie wel welke fimware en kaart update ik heb maar kan dat nergens mee vergelijken, hieronder staat een afbeelding met wat ik nu heb, zouden jullie dit een willen vergelijken met wat jullie hebben.

Wat mij wel opvalt is dat Systeem versie 7.4.5 is terwijl op de onderstaande site versie 7.5.8 aangeboden wordt.

http://kia.navigation.com/cms/page.softwareupdate/en_GB/KiaEMEA/GBP

10wsgll.jpg

Dit is de laatste versie van 2015:

Firmware versie: 5.6.6_SL (18)

Guest Warmentuuter

Wat mij wel opvalt is dat Systeem versie 7.4.5 is terwijl op de onderstaande site versie 7.5.8 aangeboden wordt.

Je Sportage gaat toch nog terug voor wat kleine dingen.

Dan zou ik dat daar ook meteen laten regelen om de software te laten updaten.

Je kaarten zijn volgens een oude versie

309 is het derde kwartaal 2009