Jump to content
KCG

Persberichten van Kia Motors Nederland.

Recommended Posts

Kia maakt elektrische range en ultralage emissies van nieuwe Sorento Plug-in Hybrid bekend

  • Elektrische range 57 km* en tot zelfs 70 km* in de stad
  • Gemiddelde CO2-uitstoot 38 g/km**
  • Innovatieve SUV met ruimte voor zeven nu te bestellen vanaf € 49.595,-***

Net voor de start van de productie van de eerste Sorento Plug-in Hybrid maakt Kia de definitieve elektrische range en emissiecijfers bekend.

De full-size en zevenzits**** SUV heeft een volledig elektrische actieradius (EAER) van maximaal 57* kilometer op een volle accu. In stedelijke omgevingen kan de stekker-SUV tot 70* kilometer afleggen op één lading (EAER-stad). Sorento-rijders kunnen derhalve met de krachtige en efficiënte aandrijflijn een groot deel van hun ritten, zoals dagelijks woon-werkverkeer, emissievrij afleggen.

Hoge prestaties en lage emissies

Met een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 38 g/km** is de Kia Sorento Plug-in Hybrid een van de meest efficiënte SUV’s in het segment. Zijn aandrijflijn bestaat uit een 1.6 T-GDi benzinemotor, die goed is voor 132 kW/180 pk en 265 Nm aan koppel. De krachtbron is gekoppeld aan een 13,8 kWh lithium-ion polymeer batterijpakket en een krachtige elektromotor die 67kW aan vermogen en een koppel van 304 Nm levert. Het systeemvermogen komt daarmee op 195 kW/265 pk en 350 Nm.

De Sorento Plug-in Hybrid is standaard voorzien van een zestraps automatische transmissie, AWD en het innovatieve Terrain Mode met speciale rijmodi voor een verder verbeterde tractie en meer controle op modder, sneeuw en zand. Bovendien heeft de auto een trekgewicht van 1500kg.

Intelligent ontwerp voor maximale binnenruimte en veel gebruiksgemak

De aandrijflijn van de Kia Sorento Plug-in Hybrid is intelligent ontworpen om te zorgen voor een maximale ruimte voor zeven inzittenden en bagage. De elektromotor is tussen de brandstofmotor en de transmissie gemonteerd en het batterijpakket is onder de bestuurders- en passagiersstoel geplaatst. Het ‘zadelvormige’ batterijpakket is aan de bovenkant van de cardanas gesitueerd. Door deze lay-out neemt het batterijpakket geen waardevolle interieurruimte in beslag, zoals bij veel andere plug-in hybrides wél het geval is.

Sorento-rijders kunnen de status van de aandrijflijn volgen via het 12,3-inch digitale instrumentenpaneel. Via het 10,25-inch**** grote touchscreen van het centrale infotainmentsysteem kunnen gemakkelijk oplaadpunten in de buurt worden gevonden.

Samen met partners Plugsurfing en IONITY biedt Kia Motors Nederland verschillende laaddiensten aan waarmee tegen scherpe tarieven kan worden geladen bij zo’n 200.000 (snel)laadpunten in Europa. In de Kia Public Charging app hebben klanten ook de mogelijkheid om een abonnement te nemen op een exclusieve oplaadservice. Kia maakt daarnaast, samen met installatiepartner Abel&co, innovatieve laadoplossingen voor thuis of op kantoor mogelijk.

Leverbaar vanaf medio maart 2021

De eerste exemplaren van de Kia Sorento Plug-in Hybrid lopen nog deze week van de band in de fabriek in Hwasung, Korea. De geavanceerde stekker-SUV is in Nederland te bestellen in vier luxe tot zeer luxe uitvoeringen en heeft een vanafprijs van € 49.595,-***. Net als elke andere Kia wordt ook de nieuwe Sorento Plug-in Hybrid geleverd met 7 jaar of 150.000 kilometer garantie.

500_kiasorentoplug-inhybrid.6.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.1.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.7.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.9.jpg

500_01-digital-1920x1080-front.jpg

500_02-digital-1920x1080-rear-charge.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid-2.jpg

500_03-digital-1920x1080-rear-homecharge-1.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.15.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.19.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.10.jpg

500_kiasorentoplug-inhybrid.5.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia introduceert de Sportage Black Edition

  • Nieuwe limited edition met stijlvolle zwarte afwerkingsdetails en nieuwe grille
  • Zeer luxe uitrusting met onder meer lederen bekleding, JBL Premium Sound System, UVO Connect en een panorama schuif-/kanteldak
  • Standaard voorzien van de 130kW/177pk sterke 1.6 T-GDi met DCT7 automaat
  • Per vandaag te bestellen vanaf € 41.895,-*

Kia komt met de Sportage Black Edition. De met zwarte stylingsdetails afgewerkte SUV staat bol van de luxe features en wordt standaard geleverd met de 130kW/177pk sterke 1.6 T-GDi benzinemotor met DCT7 automaat. De Kia Sportage Black Edition is nu te bestellen vanaf € 41.895,-*.

De speciale uitvoering van de succesvolle Sportage is de eerste Black Edition die Kia in Europa op de markt brengt. De unieke editie onderscheidt zich met een speciale, donkere grille en de bumpers, mistlampen, dakrails en de 17-inch lichtmetalen velgen zijn afgewerkt in stijlvol zwarte tinten.

De Sportage Black Edition is ook voorzien van nieuwe, donkere Kia-emblemen en de zilveren ‘Sportage’ badge is vervangen door glanzend zwarte letters op het midden van de achterklep. De Black Edition is te configureren in 7 verschillende kleuren: Pearl Black, Deluxe White, Infra Red, Lunar Silver, Blue Flame, Casa White en Dark Penta Metal.

De Kia Sportage Black Edition maakt niet alleen indruk met zijn donkere exterieurlooks. Ook vanbinnen voert zwart de boventoon en de uitrusting is ronduit riant. De stoelen, het stuurwiel, de versnellingspookknop én de deurpanelen zijn bekleed met leder. Mooie voorbeelden van de standaard luxe features zijn de slimme automatische achterklep, de LED-koplampen, het JBL Premium Sound System, een panorama schuif-/kanteldak, automatische airconditioning en stoelverwarming voor én achter.

Het nieuwe infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen en 'Phase II' UVO Connect biedt een arsenaal aan On-Board Services, waaronder live verkeersinformatie, weersvoorspellingen, brandstofprijzen en parkeermogelijkheden - inclusief prijs, locatie en beschikbaarheid. Met online spraakherkenning kunnen gebruikers zoeken naar POI's, adressen, weersupdates of sms-berichten opnemen en verzenden. Het nieuwe ‘Online Navigation’ maakt gebruik van real-time data uit de cloud en historische verkeersdata om tijdbesparende routes nauwkeuriger dan ooit te voorspellen. Ook de UVO-app, compatibel met Android- en Apple-smartphones, biedt een reeks nieuwe ‘Phase II’-functies, waaronder Last Mile Navigation. Zo kunnen Sportage-rijders navigeren naar de eindbestemming van hun reis, zelfs nadat ze hebben geparkeerd en de auto hebben achtergelaten. Deze functie helpt bij het navigeren in bijvoorbeeld steden waar parkeergarages vaak op enige afstand van winkels, cafés en restaurants liggen.

De Kia Sportage Black Edition heeft standaard ook de nieuwste assistentiesystemen aan boord, waaronder de actieve rijbaanassistentie (LKAS), grootlichtassistentie (HBA), snelheidsbordenherkenning (SLIF) en vermoeidheidsherkenning (DAW).

Nu te bestellen en leverbaar vanaf medio februari

De nieuwe Kia Sportage Black Edition is per vandaag te bestellen en arriveert medio februari in Nederland. De zwarte looks en de rijke uitrusting worden standaard gekoppeld aan de krachtigste Sportage aandrijflijn op benzine, namelijk de 130kW/177pk sterke 1.6 T-GDi met DCT7 automaat met dubbele koppeling. De vanafprijs van deze speciale Sportage is € 41.895,-*. Net als elke Kia Sportage wordt hij standaard geleverd met de unieke garantie van 7 jaar of 150.000 km.

500_sportageblackedition5.jpg

500_sportageblackedition4.jpg

500_sportageblackedition3.jpg

500_sportageblackedition6.jpg

500_sportageblackedition1.jpg

500_sportageblackedition2.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia lanceert drie nieuwe GT-Line Editions

  • Sportief GT-Line design en rijke uitrusting voor speciale uitvoeringen van de Ceed, Ceed Sportswagon en ProCeed
  • Ook te bestellen met de nieuwe 1.5 T-GDi met 48-volt Mild-Hybrid-technologie
  • Nieuwe GT-Line Edition al leverbaar vanaf € 26.495,-*
  • Tot € 3.750,- voordeel en Private Lease al mogelijk vanaf € 409,-**

Kia lanceert drie nieuwe GT-Line Editions op basis van de Ceed, Ceed Sportswagon én ProCeed. De speciale modellen hebben het design van de sportieve GT-Lines en koppelen de ‘Business Approved’ standaarduitrusting aan aantrekkelijke prijzen, een lage bijtelling en gunstige leasetarieven. De GT-Line Editions zijn met verschillende aandrijflijnen te bestellen waaronder de gloednieuwe 1.5 T-GDI met DCT7-automaat en 48-volt Mild-Hybrid-technologie.

De Ceed-familie is ook in Nederland één van de succesvolste modellijnen van Kia. Steeds meer particulieren én zakelijke rijders kiezen voor een van de modellen uit het complete Ceed-gamma, dat varieert van een hatchback en een stationwagon tot een crossover en een shooting-brake. De meeste kopers of (private)leaserijders gaan voor een luxe uitvoering en ook de sportieve GT-Lines maken een groot deel uit van de verkopen. De toevoeging van deze aantrekkelijke GT-Line Editions is dan ook goed nieuws, met scherpe prijzen, een productvoordeel tot € 2.500,- en voor particuliere kopers tot € 1.250,- inruilvoordeel.

De sportieve GT-Line Editions zijn onder meer voorzien van een 10,25” full-map navigatiesysteem met UVO Connect en Kia Live Services, Apple CarPlay en Android Auto voorbereiding, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, dual zone climate control, cruise control en licht- en regensensoren. Ze bieden ook een breed scala assistentiesystemen zoals autonome noodremassistentie (AEB), actieve rijbaanassistentie (LKAS), vermoeidheidsherkenning (DAW) en grootlichtassistentie (HBA) aan. De uitvoeringen met DCT7-automaat zijn verder voorzien van drive mode select en schakelflippers aan het stuurwiel.

De GT-Lines zijn voorzien van speciale sportieve bumpers, side skirts en grille, privacy glass en 17-inch lichtmetalen GT-Line velgen. De buitenspiegels en verschillende andere carrosseriedelen zijn gespoten in hoogglans zwart. Vanbinnen onderscheiden ze zich met de zwarte hemelbekleding, het lederen D-shaped stuurwiel en de fraaie GT-Line bekleding met zilveren stiksels en logo’s.

Keuze uit meerdere aandrijflijnen

De GT-Line Editions zijn te bestellen met meerdere aandrijflijnen, te beginnen met de 88 kW/120 pk sterke 1.0 T-GDi. Een primeur voor alle drie de modellen is de nieuwe 117 kW/160 pk sterke 1.5 T-GDi benzinemotor, die in combinatie met de DCT7-automaat ook is voorzien van 48-volt Mild-Hybrid-technologie.

Nu te bestellen vanaf € 26.495,-*

De nieuwe GT-Line Editions zijn per vandaag te bestellen bij de Kia-dealer. Ze zijn dermate rijk uitgerust dat naar wens alleen nog een glazen schuif-/kanteldak (€ 895,-) of metallic lak (€ 695,-) aangevinkt hoeft te worden. De Ceed 1.0 T-GDi met handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen is leverbaar vanaf € 26.495,-* en de eveneens handgeschakelde 1.5 T-GDi vanaf € 27.995,-*. De MHEV-uitvoering met DCT7-automaat is er vanaf € 29.995,-* (1.5 T-GDi). Voor de Ceed Sportswagon geldt een meerprijs van € 1.000,- en voor de ProCeed € 2.000,-. Private Lease is al mogelijk vanaf € 409,-** per maand.

Net als elke Kia worden ook deze limited editions standaard geleverd met de unieke garantie van 7 jaar of 150.000 km.

500_kialanceertdrienieuwegt-lineeditions3.jpg

500_kialanceertdrienieuwegt-lineeditions4.jpg

500_kialanceertdrienieuwegt-lineeditions5.jpg

500_kialanceertdrienieuwegt-lineeditions2.jpg

500_kialanceertdrienieuwegt-lineeditions1.jpg

Link to post
Share on other sites

7 feiten over de bestverkochte auto van Nederland

  • 69 kilometer laadkabel, 2.000 trekhaken en 1.671 RMC kits…
  • …7 interessante weetjes over de Kia Niro

2020 was voor Kia in Nederland het beste jaar ooit. Ondanks de uitdagende omstandigheden zag Kia de verkopen vorig jaar fors toenemen en groeide het uit tot het op één na grootste automerk van ons land. De verkooptopper was de Niro, de bestverkochte auto van Nederland. Kia maakt vandaag een aantal interessante feitjes over de absolute nummer 1 bekend.

Eén van de belangrijkste pijlers onder het Nederlandse succes van Kia is de grote line-up van geëlektrificeerde auto’s. Niet eerder kozen zo veel - vooral zakelijke - rijders voor één van de modellen uit het brede en emissievriendelijke portfolio van het merk. Met 11.880 registraties was de Niro daarbij het bestverkochte model in het gamma. Zeven interessante feitjes over hét succesnummer van 2020:

  1. De Niro is verkrijgbaar met 3 geëlektrificeerde aandrijflijnen. Verreweg de meeste Nederlanders kozen voor de volledig elektrische e-Niro (EV). Zo’n 4% van de verkopen was een Plug-in Hybrid (PHEV) en 42% was een Hybrid (HEV). De verkoopcijfers van 2020 op een rij:
     
    e-Niro 6.474 stuks 
    Niro Hybrid 4.960 stuks 
    Niro Plug-in Hybrid 446 stuks
     
  2. Kia leverde in 2020 in totaal zo’n 69 kilometer aan laadkabels mee met de Plug-in Hybrids en volledige elektrische e-Niro’s.
     
  3. De Niro is verkrijgbaar in een groot aantal kleuren, waarvan er drie favoriet bleken. De meest bestelde kleur is Gravity Blue. Bijna 1 op de 4 van alle Niro’s was afgelopen jaar in deze kleur gespoten. De top drie bestaat uit: 

    Gravity Blue (23%) 
    Aurora Black Pearl (22%) 
    Platinum Graphite (19%)
     
  4. 31% van de vorig jaar in Nederland verkochte Niro’s is voorzien van een trekhaak of is geleverd met een speciale kit voor een fietsendrager (RMC).
     
  5. Niro-rijders kunnen met de laadpas van Kia terecht bij meer dan 200.000 laadpunten in heel Europa. Het aantal laadsessies met deze pas verdubbelde in 2020 ten opzichte van 2019. De Kia–laadpas gebruikers hebben meer dan 20.000 keer geladen bij laadpalen in Europa.
     
  6. Niro-rijders kozen in 2020 voor luxe tot zeer luxe uitvoeringen. De meest bestelde variant van de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid was de DynamicLine. Bijna 60% van de klanten reed met deze luxe versie naar huis. Maar liefst 80% van de verkochte e-Niro’s is besteld als nog luxere ExecutiveLine.
     
  7. 2021 wordt wéér een Niro-jaar. De bestverkochte auto van Nederland is nu verkrijgbaar in nog meer uitvoeringen. Een mooi voorbeeld is de nieuwe line-up van de e-Niro met nog meer keuze, waaronder een versie met een kleinere batterij van 39,2 kWh, een vermogen van 100 kW/136 pk en een range van 289* kilometer. Hiermee wordt de e-Niro bereikbaarder voor een bredere groep Nederlanders die willen overstappen op elektrisch rijden. Met de tijdelijke Kia EV-bonus van € 2.500,-** kunnen snelle, particuliere beslissers al een luxe, volledig elektrische Niro rijden vanaf € 33.495,-***. Ook zakelijke rijders kunnen in 2021 weer bij Kia terecht voor lage bijtelling. Er zijn nu meer elektrische uitvoeringen dan ooit verkrijgbaar met een fiscale waarde onder de € 40.000,-. Tot slot is de Hybrid-versie van de succesvolle crossover van Kia er al vanaf € 29.695***.

De nieuwe uitvoeringen van de e-Niro staan vanaf medio januari in de showrooms van de Nederlandse Kia-dealers. Meer informatie over de bestverkochte auto in 2020 is te vinden op de website van Kia.

500_kiae-niro1-2.jpg

500_kia-niro-phev-02.jpg

500_kia-niro-phev-01.jpg

500_72-1557235820-niro-range-rgb-rgb-300-2.jpg

500_72-1572370764-06-lhd-beach-rgb-300.jpg

500_org-1567008110-kia-niro-rear-dynamic-crop-rhd-rgb.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia onthult nieuw logo en nieuwe slogan

  • Nieuw gezicht staat voor de gedurfde transformatie van het merk
  • Nieuwe slogan: ‘Movement that inspires’
  • Nieuwe merkstrategie en purpose worden op 15 januari gelanceerd

Kia heeft vandaag zijn nieuwe logo en wereldwijde merkslogan onthuld. Het nieuwe gezicht en de eveneens nieuwe merkbelofte geven uiting aan de ambities van het merk om een leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie te vestigen en daarmee bijna alle facetten van het merk te vernieuwen.

Het nieuwe logo is een symbool van de nieuwe purpose van Kia en staat voor de toekomstige producten en diensten van het merk, die klanten nieuwe ervaringen gaan bieden. Het logo is zo ontwikkeld dat het lijkt op een geschreven handtekening. De ritmische, ononderbroken lijn weerspiegelt de toewijding van Kia om momenten van inspiratie te brengen, terwijl de symmetrie vertrouwen uitstraalt. De naar boven reikende elementen van het logo belichamen de hoge ambities van Kia voor niet alleen het merk zelf maar ook om klanten het beste te bieden.

"Het nieuwe design van het Kia-logo staat voor onze toewijding om een icoon voor verandering en innovatie te worden", aldus Ho Sung Song, President en CEO van Kia Motors Corporation. "De auto-industrie tranformeert snel en Kia geeft proactief vorm aan nieuwe mobiliteitsconcepten. Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan."

Het nieuwe logo werd onthuld tijdens een pyrotechnische lichtshow boven Incheon, Korea, waarbij 303 pyrodrones de lancering van een nieuw tijdperk uitbeeldden. Met dit grote aantal drones die tegelijkertijd vuurwerk lanceren, heeft Kia meteen een nieuw Guinness World Record gevestigd. Het oogverblindende schouwspel is terug te zien op het wereldwijde YouTube-kanaal van Kia: https://youtu.be/s61_IsjqLzc

Lancering nieuwe merkstrategie op 15 januari

Kia onthult vandaag naast een geheel nieuw logo ook de nieuwe wereldwijde slogan, 'Movement that inspires'. De details van de nieuwe merkstrategie, inclusief purpose, filosofie en de impact ervan op de toekomstige producten en diensten, worden gedeeld via het digitale 'New Kia Brand Showcase'-evenement dat op vrijdag 15 januari 2021 om 01:00 CET kan worden gevolgd op het Kia Global YouTube-kanaal. Dit evenement kan vanaf 11:00 Nederlandse tijd worden teruggekeken op het Kia Motors Nederland YouTube-kanaal.

De lancering van het nieuwe logo is een belangrijk onderdeel van de nieuwe 'Plan S'-strategie, waarmee Kia een leidende positie in de wereldwijde mobiliteitsmarkt wil gaan bereiken. Het plan omvat onder meer het op grote schaal bereikbaar maken van elektrisch rijden en het introduceren van nieuwe vormen van mobiliteit die volledig zijn afgestemd op de verschillende wensen van klanten wereldwijd.

500_kiaonthultnieuwlogoennieuweslogan1.jpg

500_kiaonthultnieuwlogoennieuweslogan2.jpg

Link to post
Share on other sites

‘Movement that inspires’ – Kia presenteert nieuwe purpose en merkstrategie

  • Bedrijfsnaam verandert van ‘Kia Motors’ in ‘Kia’
  • ‘Plan-S’-strategie, met focus op duurzame mobiliteitsoplossingen, is in uitrolfase
  • Zeven nieuwe elektrische modellen tegen 2027
  • Duurzamere productie met recyclebare materialen en hernieuwbare energie
  • Eerste elektrische auto op E-GMP-platform en nieuwe designfilosofie binnenkort onthuld

Kia heeft zojuist tijdens een digitale showcase de details bekendgemaakt van zijn nieuwe purpose en ambities voor de toekomst. Met de nieuwe strategie, die is bekrachtigd door de nieuwe slogan ‘Movement that inspires’ transformeert het merk zich van autoproducent tot aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen.

Om aan te geven dat het merk zich losmaakt van het traditionele businessmodel, heeft Kia vanaf nu een nieuwe bedrijfsnaam. Door ‘Motors’ uit de naam te verwijderen (voorheen ‘Kia Motors Corporation’) bevestigt Kia de verschuiving naar het aanbieden van innovatieve mobiliteitsproducten en -diensten die het dagelijks leven van klanten verbeteren.

Ho Sung Song, President en CEO van Kia Corporation, licht toe: “Bij Kia geloven we dat transport, mobiliteit en beweging een mensenrecht vertegenwoordigen. Onze visie is om wereldwijd duurzame mobiliteitsoplossingen te creëren voor consumenten en samenlevingen. Vandaag beginnen we met omzetten van onze visie in actie met de lancering van onze nieuwe purpose en strategie."

De 'New Kia Brand Showcase' is op vrijdag 15 januari vanaf 01:00 uur Nederlandse tijd te zien op het Kia YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/kiamotorsnederland.

 

Nieuwe purpose en slogan: ‘Movement that inspires’

De nieuwe slogan van Kia, ‘Movement that inspires’, staat voor het doel om consumenten te inspireren met niet alleen nieuwe producten en diensten, maar ook hun ervaringen met het merk.

De nieuwe purpose van Kia benadrukt dat beweging aan de basis ligt van de menselijke ontwikkeling. Beweging stelt mensen in staat nieuwe plekken te zien, mensen te ontmoeten en ervaringen op te doen. Dit element is de essentie van het nieuwe Kia - menselijke vooruitgang mogelijk maken door opwindende nieuwe producten en zinvolle, handige diensten die klanten inspireren en tijd vrijmaken voor de activiteiten die ze het leukst vinden.

Artur Martins, Senior Vice President, Head of Global Brand & Customer Experience bij Kia: “Beweging heeft bij ons altijd centraal gestaan en het voortbewegen van mensen hoort tot de kern van ons bedrijf. Beweging helpt mensen om voortdurend vooruit te gaan, te verbeteren en te evolueren. Daarom geloven we bij Kia dat beweging inspireert tot nieuwe ideeën.”

Kia is al meer dan 75 jaar actief in de ‘movement’ industrie. Het bedrijf begon met de productie van fietsen, motorfietsen en bestelwagens. Tegenwoordig is Kia een van de grootste autofabrikanten ter wereld en levert het hoogwaardige personenauto's aan miljoenen mensen over de hele wereld. Met de nieuwe purpose wil Kia voldoen aan de veranderende verwachtingen van klanten over hoe ze bewegen en hoe hun beweging de wereld om hen heen beïnvloedt. Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar flexibele, milieubewuste en geïntegreerde vormen van vervoer.

De nieuwe merkstrategie van Kia speelt in op deze veranderende verwachtingen door een reeks producten en diensten te ontwikkelen die wereldwijd voldoen aan de behoeften. Het brede scala aan milieubewuste mobiliteitsproducten en -diensten is gericht op de groeiende vraag van klanten over de gehele wereld naar flexibele, geïndividualiseerde mobiliteitsoplossingen, gedreven door data en nieuwe technologieën.

 

De visie van Kia Corporation op duurzame mobiliteit

Om de nieuwe visie van het merk op mobiliteit te weerspiegelen, kondigt Kia vandaag een nieuwe bedrijfsnaam aan. Door ‘Motors’ uit de naam te schrappen, bevestigt Kia zijn toewijding aan de ‘Plan S’-strategie, die is aangekondigd in 2020. Met deze nieuwe strategie wil het merk een leidende positie verwerven in de toekomstige mobiliteitssector, door de activiteiten uit te breiden met een nieuwe generatie elektrische auto’s, mobiliteitsoplossingen en -diensten, speciale voertuigen (PBV’s) en meer. Kia gaat tegelijkertijd over op een duurzamere productie door het gebruik van schone energie en recyclebare materialen.

Kia concentreert zich op het bereikbaar maken van elektrisch rijden voor het grote publiek, en heeft tegen 2027 de wereldwijde line-up versterkt met zeven nieuwe elektrische auto’s.

Het gamma is gebaseerd op het nieuwe Electric Global Modular Platform (E-GMP) en zal bestaan uit verschillende modellen, waaronder SUV’s en MPV’s. De nieuwe modellen worden voorzien van toonaangevende technologie op het gebied van range en snelladen.

Kia ontwikkelt ook een reeks nieuwe Purpose-Built Vehicles (PBV's) voor de zakelijke markt. Deze gespecialiseerde voertuigen worden gebaseerd op flexibele ‘skateboardplatforms’, en hebben modulaire carrosserieën die voldoen aan de specifieke mobiliteitsbehoeften van een breed scala aan zakelijke klanten en fleetowners. Partnerships met onder meer Canoo en Arrival maken het voor Kia mogelijk om op basis van deze modulaire ‘skateboardplatforms’ verschillende voertuigen aan te bieden die volledig zijn gericht op de functionele vereisten van gebruikers.

Als gevolg van de snelle en aanhoudende groei van e-commerce en autodeeldiensten, zal de vraag naar PBV's tegen 2030 naar verwachting vervijfvoudigen. Enkele voorbeelden van dit soort op maat gemaakte PBV’s zijn deelauto’s, logistieke voertuigen met een lage laadvloer en bestelauto's.

De verandering in de bedrijfsnaam staat ook voor de transformatie van de cultuur van de organisatie. President Song legt uit: “Het veranderen van onze bedrijfsnaam en het logo is niet alleen een cosmetische actie. We laten hiermee zien dat we onze horizon verbreden en nieuwe activiteiten ontplooien die de veranderende verwachtingen van onze klanten wereldwijd gaan overtreffen. Wat nog belangrijker is, het betekent ook dat we onze werkcultuur aanpassen, waarbij we de creativiteit van al onze medewerkers willen stimuleren door een inspirerende werkomgeving te creëren.”

Ontwikkeling van milieuvriendelijke mobiliteitsdiensten

Een andere strategische activiteit binnen ‘Plan S’ is het aanbieden van milieuvriendelijke mobiliteitsdiensten, gericht op elektrisch en autonoom rijden in grote wereldsteden. Kia breidt onder meer de samenwerkingen en partnerships met wereldwijde bedrijven op het gebied van mobiliteitsoplossingen verder uit. In 2018 investeerde het bedrijf in Grab, het grootste bedrijf in Zuidoost-Azië dat zich bezighoudt met chauffeursdiensten, maaltijdbezorging en betalingsoplossingen. In 2019 startte Kia de samenwerking met Ola, een Indiaas bedrijf dat onder meer deeldiensten aanbiedt.

Kia zet ook andere mobiliteitsdiensten op, waaronder WiBLE, een joint venture voor autodelen in Madrid, met Repsol, het grootste energiebedrijf van Spanje. WiBLE exploiteert een vloot van 500 Niro’s Plug-in Hybrid en is een van Europa's meest succesvolle deelauto-programma's, met meer dan 130.000 geregistreerde leden sinds de start. In september 2020 is KiaMobility gelanceerd, een nieuwe dienst in Italië en Rusland, waarmee de transformatie van het bedrijf tot leverancier van mobiliteitsoplossingen verder is versneld. KiaMobility wordt in de komende jaren op verschillende nieuwe markten geïntroduceerd.

Coming soon: eerste elektrische auto van nieuwe generatie en nieuwe ontwerpfilosofie

In het eerste kwartaal van dit jaar onthult Kia het eerste model van een geheel nieuwe generatie elektrische auto’s. Het model is gebaseerd op het nieuwe E-GMP-platform, heeft een op een crossover geïnspireerd design, een range van meer dan 500 kilometer en kan ongekend snel laden. Deze elektrische auto is wereldwijd de eerste Kia met het nieuwe logo.

Met de snel groeiende line-up mikt Kia op een aandeel van 6,6% in de wereldwijde BEV-markt tegen 2025 en wil het tegen 2026 een wereldwijde jaaromzet van 500.000 elektrische auto’s realiseren.

Kia gaat de komende weken ook meer informatie vrijgeven over de nieuwe designrichting van zijn toekomstige producten en diensten, en komt met een nieuwe ontwerpfilosofie die de transformatie van het merk weerspiegelt.

Karim Habib, Senior Vice President en hoofd van het Kia Global Design Center, legt uit: “We willen dat onze producten een instinctieve en natuurlijke ervaring bieden die het dagelijkse leven van onze klanten verbetert. Het is ons doel om inventieve en opwindende elektrische auto’s te creëren. De ideeën van onze ontwerpers en de purpose van het merk zijn meer dan ooit met elkaar verbonden, waarbij onze klanten centraal staan in alles wat we doen."

 

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie2-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie7-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie3-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie1-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie4-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie5-2.jpg

500_lsquomovementthatinspiresrsquondashkiapresenteertnieuwepurposeenmerkstrategie6-2.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia Europe benoemt Sjoerd Knipping tot Director Product and Planning

  • Nederlandse executive heeft meer dan twee decennia ervaring in automotive sector
  • Knipping verantwoordelijk voor implementatie van productmarketingstrategie en uitrol Kia UVO Connect

Kia Europe heeft Sjoerd Knipping aangesteld als de nieuwe Director Product and Planning. Knipping werkt samen met het senior executive team vanuit het Europese hoofdkantoor van Kia in Frankfurt, Duitsland.

Knipping is verantwoordelijk voor het vormgeven van de nieuwe productstrategie van Kia Europe, onderdeel van de herlancering van het merk. Kia staat aan de vooravond van de introductie van een nieuwe generatie modellen, waaronder zeven volledig elektrische auto’s die tegen 2027 allemaal op de weg rijden. Knipping gaat ook bijdragen aan de ontwikkeling en uitrol van een digitaal platform op het gebied van connectiviteitstechnologie en Kia UVO Connect (KUC).

Knipping brengt meer dan twintig jaar ervaring in de automotive wereld met zich mee en heeft sinds 2011 met succes verschillende marketing- en salesfuncties voor Kia Nederland bekleed, waaronder zijn laatste functie als Commercieel Directeur.

Over zijn benoeming tot Director Product and Planning voor Kia Europe zegt Knipping: “Ik ben blij - en tegelijkertijd erg trots - dat ik deze unieke kans aangeboden krijg. In de afgelopen jaren heeft Kia niet alleen in Nederland, maar ook in Europa een stevige plek verworven in de top van de bestverkochte automerken. Dit succes is te danken aan de uitstekende mix van een veelzijdig en goed gepositioneerd modellengamma, de onovertroffen fabrieksgarantie van 7 jaar en onze sterke dealerorganisatie. Kia heeft zich daarnaast ook ontwikkeld tot een belangrijke speler op het gebied van elektrische mobiliteit.”

“Ik kijk ernaar uit om de uitdaging op pan-Europees niveau aan te gaan en het succesverhaal voort te zetten."

Managing Director Léan Verstoep van Kia Nederland kijkt terug op een succesvolle periode met Knipping: “Ik wil Sjoerd namens het gehele team van Kia Nederland bedanken voor de fijne samenwerking en al datgene wat hij heeft gebracht in de afgelopen 9 jaar. Een periode waarin ons merk, mede door zijn inspanningen, een vaste waarde is geworden in de top van de Nederlandse automarkt. Zijn kwaliteiten op het gebied van marketing en sales zijn ook in Frankfurt niet onopgemerkt gebleven. Daarnaast ben ik hem erkentelijk voor de initiatieven die hij heeft ontplooit op het gebied van aanvullende services in relatie tot onze geëlektrificeerde auto’s. Ik ben dan ook bijzonder trots dat hij deze unieke kans krijgt aangeboden.”

Jason Jeong, President bij Kia Europe sluit af: “We begeven ons in een zeer veelbelovende periode, net nu we zijn begonnen met de nieuwe strategische positionering van ons merk. We kijken uit naar een nieuw tijdperk waarin we een nieuwe generatie elektrische auto’s gaan introduceren, te beginnen met een hightech model dat later dit jaar al op de markt komt. De expertise van Sjoerd op dit gebied - evenals zijn rijke ervaring in alle facetten van de planning en pricing van automotive producten - zijn voor ons van onschatbare waarde nu onze Europese activiteiten in een stroomversnelling zijn geraakt."

Knipping, geboren in Amsterdam in 1973, studeerde af met een Master in International Business aan de Universiteit Maastricht en begon zijn carrière bij Ford Motor Company in Keulen, Duitsland. Nadat hij bij Ford verschillende posities had vervuld op het gebied van finance en pricing, en senior rollen heeft bekleed op het gebied van sales en marketing, kwam Knipping in 2011 bij Kia Nederland met de ambitie om het bedrijf in de top 5 van grootste automerken van het land te krijgen. In 2018 - het jaar waarin Kia 25 jaar in Nederland bestond - maakte het merk deze ambitie waar en nog geen twee jaar later, tijdens een uitdagend Corona-jaar, vergrootte Kia Nederland zijn marktaandeel tot een recordhoogte van 7,5%. Nederland speelt daarmee een belangrijke rol in het Europese succesverhaal van Kia.

500_sjoerdknipping-2.jpg

500_kiaeuropebenoemtsjoerdknippingtotdirectorproductandplanning5.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia presenteert roadmap voor transformatie, met nadruk op EV's en mobiliteitsoplossingen

  • Update voor drie kernpijlers van 'Plan S':
    • Versnelde overgang naar EV’s - complete line-up van 11 modellen in 2026; jaarlijkse verkoop van 1,6 miljoen milieuvriendelijke auto’s in 2030
    • Versterking van de PBV-activiteiten - lancering van de eerste PBV in 2022; jaarlijkse verkoop van 1 miljoen PBV’s in 2030
    • Uitbreiding van toekomstige mobiliteitsdiensten - diversificatie van diensten om in te springen op behoeften van klanten
  • 2021 Business Plan – wereldwijde verkoop van 2,92 miljoen eenheden

Kia heeft vandaag tijdens de CEO Investor Day een update gegeven omtrent de 'Plan S'-strategie voor zijn toekomstige activiteiten. De ambitieuze update van het plan voor de middellange tot lange termijn werd gepresenteerd door Ho Sung Song, President en CEO van Kia Corporation.

"Kia is in 2021 herboren met een nieuw logo, een nieuw ontwerp en een nieuwe bedrijfsnaam", aldus Song. "Kia verandert in een merk dat klanten prikkelt en inspireert met innovatieve mobiliteitservaringen."

Met de transformatie van Kia wil het merk een breder portfolio ontwikkelen en het hele mobiliteitsecosysteem opnieuw definiëren. De eerste grote stap is de overgang van interne verbrandingsmotoren (ICE) naar elektrische aandrijvingen. De bijgewerkte ‘Plan S’-strategie wordt ondersteund door drie kernpijlers: de versnelde overgang naar elektrische auto’s (EV’s), het introduceren van een line-up van Purpose Built Vehicles (PBV’s) en het uitbreiden van toekomstige mobiliteitsdiensten.

Versnelde overgang naar elektrische auto’s

Naar verwachting zijn de milieuvriendelijke modellen zoals EV's, HEV's en PHEV’s in 2030 verantwoordelijk voor 40 procent van alle verkopen van Kia, met een jaarlijkse verkoopdoelstelling van 1,6 miljoen eenheden. Als onderdeel hiervan streeft Kia ernaar de verkoop van volledig elektrische auto’s te laten groeien tot 880.000 eenheden en wil het in 2030 wereldwijd leider zijn op dat gebied.

De line-up van elektrische modellen van Kia is in 2026 uitgebreid met 11 nieuwe modellen. Hiervan worden er zeven gebouwd op het nieuwe Electric-Global Modular Platform (E-GMP) en 4 zijn er gebaseerd op nieuwe modellen die ook met een verbrandingsmotor verkrijgbaar zijn. De eerste van de nieuwe generatie elektrische auto’s op E-GMP wordt nog dit jaar geïntroduceerd.

De nieuwe modellen op E-GMP worden ontwikkeld om de lat in het segment te verhogen op het gebied van bereik, prestaties, interieurruimte en technische innovaties. Deze elektrische auto’s worden als het ware slimme apparaten met verregaande toepassing van onder meer Audio Video Navigation Telematics (AVNT), Over-the-Air technologie (OTA) en Feature on Demand diensten (FoD).

De eerste volledig elektrische Kia van de nieuwe generatie heeft de codenaam CV en zal worden uitgerust met HDA2-technologie (Highway Driving Assist Level 2). Vanaf 2023 zijn de nieuwe EV’s van Kia beschikbaar met Highway Driving Pilot (HDP), een cruciale ontwikkeling om op niveau 3 autonoom te kunnen rijden.

De details en technische specificaties van de CV worden volgende maand bekend gemaakt.

Versterking van PBV-activiteiten

Kia zal zijn eerste Purpose Built Vehicle (PBV) in 2022 onthullen, waarna meer modellen volgen op basis van de marktbehoeften. Het merk streeft naar een jaarlijkse verkoop van 1 miljoen eenheden tegen 2030 en heeft de ambitie om wereldleider te worden in dit segment. Daartoe ontwikkelt Kia een brede line-up van op maat gemaakte voertuigen op basis van zijn speciaal ontworpen skateboardplatforms waarop ook elektrische bedrijfswagens kunnen worden geproduceerd.

Kia wil de PBV-activiteiten verder uitbreiden door middel van open innovatie en samen te werken met andere bedrijven om zowel kleine als grote platforms te ontwikkelen voor onbemande bezorg- en e-commerce-diensten. Kia gaat ook in eigen beheer schaalbare platforms en technologieën ontwikkelen, aangezien het merk verwacht dat de vraag naar deze diensten wereldwijd zal toenemen.

Uitbreiding van toekomstige mobiliteitsdiensten

Kia wil in verschillende segmenten een breed portfolio van mobiliteitsdiensten introduceren.

Op B2C-gebied gaat Kia de bestaande diensten verder uitbreiden. Zo wordt in Spanje de autodeeldienst Wible uitgebreid met Wible Más en Wible Empresas (voorlopige naam). De dienst ‘KiaMobility’, die in september vorig jaar als proefproject in Italië en Rusland werd gelanceerd, zal ook in andere Europese markten worden uitgerold.

In de overheidssector en B2B-markt gaat Kia een EV-gebaseerde dienst lanceren die abonnementen en autodelen combineert. Met dit nieuwe mobiliteitsconcept kunnen auto’s doordeweeks zakelijk worden ingezet en in het weekend door particulieren worden gehuurd.

'Kia Flex', het abonnement dat in 2019 in Korea werd geïntroduceerd, gaat later dit jaar wereldwijd verder onder de naam 'Kia Subscription'. De service zal worden verleend door Sixt Leasing, dat vorig jaar werd overgenomen door de Hyundai Motor Group. De benodigde voertuigen worden geleverd door de regionale partners en dealers.

Toekomstige businessplannen

(1) Zakelijke doelstellingen

Kia voorspelt een groei van de operationele winst dit jaar, op basis van een hoger verkoopvolume en een verbeterde gemiddelde verkoopprijs (ASP) en productmix.

In het kort:

  • Wereldwijd geplande verkoop 2021: 2.922.000 eenheden, 12,1% meer dan vorig jaar
  • Omzet 2021: 65,6 triljoen KRW, 10,8% meer dan vorig jaar
  • Operationele winst 2021: 3,5 triljoen KRW, een stijging van 70,1% versus vorig jaar

(2) Operationele winstmarge

Nu de winstgevendheid van nieuwe EV-modellen toeneemt, heeft Kia zijn bedrijfswinstmarge-doelstellingen naar boven bijgesteld ten opzichte van de cijfers die aanvankelijk vorig jaar waren aangekondigd. Kia mikt nu op 5,4% operationele winstmarge in 2021 en 7,9% in 2025.

(3) Basis voor de stijging van de bedrijfswinstmarge

Kia is voornemens de verkoop op middellange en lange termijn te verhogen naar 3,8 miljoen exemplaren in 2025. Het verkoopaandeel van milieuvriendelijke auto’s zal naar verwachting tegen 2021 ongeveer 10 procent bedragen, en tegen 22% in 2025.

Verbetering van de productmix

Kia verwacht dat de verbetering van de ASP en de productmix, die vorig jaar leidde tot een verbetering van de winstgevendheid, zal worden voortgezet. Het bedrijf verwacht dat met name het verkoopaandeel van SUV’s zal blijven stijgen, van 56 procent in 2020 tot 65 procent in 2025.

De winstgevendheid van elektrische voertuigen verbeteren

Kia verwacht dat met de introductie van de nieuwe generatie EV’s de winstgevendheid zal verbeteren. Het merk verwacht in 2025 met elektrische auto’s een winstgevendheid te behalen op het niveau van conventionele modellen met een verbrandingsmotor. Het bedrijf verwacht ook dat de kosten van elektrische voertuigen voortdurend zullen worden verlaagd door schaalvoordelen als gevolg van de uitbreiding van het EV-volume en de verlaging van materiaalkosten door belangrijke investeringen in R&D.

Stabiel en voortschrijdend investeringsplan

Kia verwacht dat de investeringsuitgaven tussen 2020 tot 2025 naar verwachting 29 triljoen KRW gaan bedragen. Kia handhaaft het jaarlijkse investeringsniveau van ongeveer 5 triljoen KRW (idem), waarbij de huidige investeringen in bestaande traditionele bedrijfssegmenten worden verminderd en het aandeel van de strategische investeringen voor toekomstige projecten geleidelijk wordt verhoogd. Bovendien zal Kia de investeringen in R&D verder uitbreiden.

500_210209kiaunveilsroadmapfortransformationfocusingonevsandmobilitysolutions2.jpg

500_210209kiaunveilsroadmapfortransformationfocusingonevsandmobilitysolutions3.jpg

500_210209kiaunveilsroadmapfortransformationfocusingonevsandmobilitysolutions1.jpg

Link to post
Share on other sites

Innovatief e-Commerce platform van Kia maakt online kopen ongekend eenvoudig

  • Kia eerste automerk dat online oriënteren én kopen naadloos integreert met de diensten van de dealers
  • Nieuw e-Commerce platform onderdeel van uitrol ‘Plan S’-strategie
  • Online bestelde auto’s tijdelijk gratis thuis geleverd

 

Hoewel in de automotive wereld het online oriënteren al jaren gemeengoed is, is het daadwerkelijk kopen van een auto dat nog niet. Kia Nederland zet met het gloednieuwe e-Commerce platform de volgende stap waarbij online en offline perfect worden geïntegreerd. Kopers van een Kia profiteren hiermee maximaal van het gemak van online, terwijl essentiële offline-aspecten als het maken van een proefrit, het bespreken van de inruilwaarde of persoonlijk advies van de dealer naadloos in het proces zijn verweven.

 

Online kopen heeft vooral het afgelopen jaar een enorme vlucht genomen. Het ultieme gemak bij zowel het oriënteren als het kopen en laten thuisbezorgen staan aan de basis van het succes. Waar het aanschaffen van een TV of wasmachine met een paar klikken is geregeld, heeft het kopen van een auto nog altijd meer voeten in de aarde.

Naadloze gebruikerservaring

Verreweg de meeste autokopers oriënteren zich online en velen hebben hun keuze al gemaakt alvorens ze ‘offline’ een showroom bezoeken. Kia gelooft dat binnen de rap digitaliserende wereld de dealer in het koopproces toch een belangrijke rol blijft spelen. Bij de aanschaf van een auto komt tenslotte veel kijken, of het nu gaat om de keuze voor het juiste model en de uitvoering, het live ervaren van de auto tijdens een testrit, of het persoonlijk met de dealer bespreken van de financieringsmogelijkheden en inruilwaarde. Deze elementen waren nog niet optimaal geïntegreerd in het online koopproces, waardoor de klant bij het kopen van een auto tot nu toe niet hetzelfde gemak ervoer als bij het kopen van een tablet of airfryer.

Het ultieme gemak van online naadloos geïntegreerd met de diensten van de dealer

Als eerste in de branche komt Kia daarom met een compleet nieuw e-Commerce platform dat het ultieme gemak van online combineert met de diensten van de Kia-dealer. Het nieuwe platform, waarmee Kia Nederland de eerste is in Europa, integreert alles wat er bij het kopen van een nieuwe Kia komt kijken. Klanten kunnen er niet alleen tot in detail hun nieuwe Kia configureren, maar ook binnen één omgeving (private) leasecalculaties maken en een eventuele inruilwaarde opvragen. Door een slimme voorraadcheck geeft het systeem aan of een auto met gelijkwaardige specificaties sneller geleverd kan worden. Na eerst bepaald te hebben of de auto thuis wordt afgeleverd of bij de dealer, kan hij met een druk op de knop worden besteld.

Een ander groot voordeel van het nieuwe e-Commerce platform is dat klanten op elk moment hulp van een Kia-dealer kunnen vragen. Daarnaast kunnen zij (als het straks weer mag) hun oriëntatie bij de dealer voortzetten. Met een speciale QR-code kan bijvoorbeeld samen met de verkoper in de showroom een thuis geconfigureerde auto op een grote video-wall of via touchscreens verder worden samengesteld. De dealer kan ook de gemaakte afspraken over de inruil, financiering of accessoires verwerken in het systeem. Vervolgens kan de klant op elk gewenst moment de digitale configuratie en up-to-date offerte bekijken en deze waar en wanneer hij of zij wil bevestigen.

Het nieuwe e-Commerce platform van Kia Nederland is een van de eerste tastbare voorbeelden van ‘Movement that inspires’. Om klanten een perfecte en inspirerende gebruikerservaring te bieden, heeft Kia niet alleen veel aandacht besteed aan het maximale gebruiksgemak, maar vooral ook aan flexibiliteit. Hierdoor hoeft bijvoorbeeld het configuratie- en koopproces niet langer lineair te worden doorlopen, maar kunnen klanten op verschillende punten beginnen en gemakkelijk teruggaan naar eerder gemaakte stappen.

‘Plan S’

Met het nieuwe e-Commerce platform maakt Kia opnieuw een grote stap voorwaarts in Nederland. De lancering van het nieuwe platform is een belangrijk onderdeel van de 'Plan S'-strategie, waarmee Kia haar leidende positie in de wereldwijde mobiliteitsmarkt verder wil versterken. Het plan omvat naast de verregaande digitalisering van gebruikerservaringen onder meer het op grote schaal bereikbaar maken van elektrisch rijden en het introduceren van nieuwe vormen van mobiliteit.

Bauke van Moorsel, verantwoordelijk voor Business Management & Future Retail bij Kia Nederland, is verheugd met de lancering van het nieuwe platform. “Met onze innovatieve en omnichannel aanpak combineren we het gemak van online oriëntatie en kopen naadloos met belangrijke offline-elementen die komen kijken bij de aanschaf van een nieuwe Kia. De dealerbedrijven zijn en blijven een belangrijk onderdeel in de strategie van Kia, om die reden zijn ze ook actief betrokken geweest bij het realiseren van dit innovatieve platform. Ons nieuwe e-Commerce platform is de perfecte basis voor de toekomst. We hebben meerdere pilots gedraaid en de resultaten zijn veelbelovend,” aldus Van Moorsel.

Platform nu live

Kia Nederland heeft het nieuwe e-Commerce platform vandaag officieel gelanceerd. Juist in deze periode komen de grote voordelen van de innovatieve aanpak van Kia meer dan ooit van pas. Een bijkomend voordeel is dat een online bestelde Kia tijdelijk gratis thuis wordt geleverd.

Innovatief e-Commerce platform van Kia maakt online kopen ongekend eenvoudig
 
 

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Link to post
Share on other sites

Kia e-Niro winnaar van J.D. Power Electric Vehicle Experience Ownership Study

  • Elektrische cross-over van Kia de beste in klanttevredenheid

De Kia e-Niro is benoemd tot het nummer één model van volumemerken in de J.D. Power 2021 Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study. Voor dit onderzoek ondervroeg J.D. Power bijna 10.000 eigenaren van elektrische auto’s naar hun ervaringen op onder meer het gebied van eigendomskosten, bereik en rijplezier. De elektrische cross-over van Kia scoorde de hoogste cijfers in de categorie ‘volumemerken’.

“Dit is wederom een belangrijke onderscheiding voor onze succesvolle e-Niro. Het is niet eenvoudig om marktleider te zijn in dit segment, maar dat is precies wat de e-Niro is'', aldus Jason Jeong, President bij Kia Europe. “Het winnen van de EVX Ownership Study laat zien hoe goed onze huidige generatie elektrische auto’s scoort bij Kia-rijders en die hoge klanttevredenheid is een goede voorbode voor de toekomst waarin we tussen nu en 2025 elf nieuwe elektrische modellen gaan introduceren. De verschuiving naar elektrificatie is in een stroomversnelling geraakt en we zijn er trots op dat we in de voorhoede van dat momentum staan."

Het in rap tempo uitbreiden van de line-up van elektrische auto’s is een van de belangrijke elementen van ‘Plan S’. Kia gaat tot aan 2025 $25 miljard investeren in de toekomst van elektrificatie, mobiliteitsdiensten, connectiviteit en autonoom rijden.

De Amerikaanse EVX Ownership Study is de benchmark in de tevredenheidsonderzoeken op het gebied van elektrisch rijden. Bij dit onderzoek wordt de tevredenheid van eigenaren van elektrische auto’s in premium- en massamarktsegmenten gemeten op basis van zeven factoren, waaronder bereik, eigendomskosten, rijplezier; het gemak van thuis opladen en de overall kwaliteit en betrouwbaarheid. De nieuwste editie van het onderzoek werd uitgevoerd in oktober en november 2020. In totaal namen 9.632 eigenaren van elektrische auto’s en plug-in hybrides uit de modeljaren 2015 en 2021 deel.

Over Kia
Kia (www.kia.com) is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf - ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Niro2020.jpg

Link to post
Share on other sites

Kia prijst vernieuwde Stinger 3.3 T-GDi

  • Design updates en nieuwe technologie voor gran turismo fastback
  • Standaard uitgerust met 269 kW / 366 pk sterke 3.3 T-GDi V6 motor,
  • 8-traps automaat en intelligente vierwielaandrijving
  • Snelste Kia van nu: 0-100 in 5,4 seconden, topsnelheid 270 km/u
  • Leverbaar vanaf € 89.995,-*

Kia heeft een prijskaartje gehangen aan de vernieuwde Stinger. Het halo-model binnen de sportieve line-up van Kia heeft subtiele designupdates gekregen en is voorzien van nóg meer features en assistentiesystemen. De Stinger is er voortaan exclusief met de sterkste aandrijflijn en is ook te bestellen als GT PRO met nog meer luxe en een met suède afgewerkt interieur. Optimalisatie van het verbruik zorgt ervoor dat de vanafprijs van de 269 kW / 366 pk sterke gran turismo fastback fors lager is dan voorheen.

De Stinger is letterlijk en figuurlijk het topmodel van Kia in Europa en biedt, zoals het een echte GT betaamt, de ultieme mix tussen sportieve prestaties en comfort voor langere afstanden. Sinds zijn introductie in 2017 zijn er inmiddels meer dan 10.000 exemplaren van het halo-model van Kia in Europa verkocht.

Snelste Kia van dit moment

Verreweg de meeste van de Europese Stinger-rijders heeft gekozen voor de sterkste variant met de 3.3 T-GDI V6-benzinemotor in combinatie met de 8-traps automaat en vierwielaandrijving. De vernieuwde Kia Stinger is dan ook voortaan exclusief met deze aandrijflijn verkrijgbaar. De krachtcentrale levert zijn piekvermogen van 269 kW / 366 pk bij 6.000 tpm. Dankzij de dubbele turbocompressoren levert hij zijn maximumkoppel van 510 Nm over een breed toerentalbereik (1.300 tot 4.500 tpm). Met een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 5,4 seconden en een topsnelheid van 270 km/u is de Stinger de snelste Kia van dit moment.

Subtiele designupdates en nieuwe materialen

Kia heeft het geliefde design van de Stinger bewust niet significant gewijzigd. De meest opvallende vernieuwing bevindt zich aan de achterzijde. Het nieuwe LED-verlichtingscluster bestrijkt de gehele breedte van de auto en is naadloos geïntegreerd in het design van de subtiele achterspoiler. De nieuwe richtingaanwijzers bestaan uit 10 individuele LED-units die zijn gerangschikt in een rasterpatroon dat is geïnspireerd op de iconische, geblokte vlag uit de autosport. Van opzij vallen de nieuwe 19-inch lichtmetalen velgen op die het dynamische karakter van de Stinger extra benadrukken. De Stinger is nu verkrijgbaar in 10 verschillende carrosseriekleuren, waaronder het nieuwe Ascot Green metallic.

Ook het interieur van de vernieuwde Kia Stinger heeft een aantal updates ondergaan. Het design is weliswaar ongewijzigd, maar de nieuwe, hoogwaardige materialen zorgen voor een nog luxere sfeer. Mooie voorbeelden van de subtiele wijzigingen zijn de metalen afwerking van delen van het stuur en de chromen rand rond het instrumentenpaneel. De achteruitkijkspiegel is nu frameloos, voor een hightech look en beter zicht naar achteren. De nieuwe sfeerverlichting is nu in 64 kleurtinten in te stellen.

De Kia Stinger GT is standaard uitgerust met nappa lederen bekleding in rood of zwart. De Stinger GT PRO, een geheel nieuwe uitvoering, heeft een interieur dat is voorzien van met suède beklede sportstoelen en suède-afwerking van het dashboard en de deurpanelen. Het interieur van de GT PRO onderscheidt zich ook met zijn rode veiligheidsgordels en rode stiksels.

 

Nieuw infotainmentsysteem en digitaal instrumentarium

De vernieuwde Stinger is voorzien van de nieuwste infotainment- en connectiviteitssystemen van Kia met 10,25-inch breedbeeld touchscreen. Dankzij de Bluetooth-multiverbinding kunnen gebruikers twee mobiele apparaten tegelijk koppelen - één voor handsfree bellen en multimediagebruik; de andere alleen voor mediagebruik. Met het geavanceerde, in delen te splitsen scherm kunnen gebruikers verschillende voertuigfuncties tegelijkertijd bedienen of monitoren. Het nieuwe systeem biedt Apple CarPlay, Android Auto en is ook via spraak te bedienen. Eveneens nieuw is het 7” supervision cluster, het digitale instrumentenpaneel met haarscherpe graphics, én Remote Engine Start waarmee de 3.3 T-GDi benzinemotor op afstand is te starten.

Arsenaal assistentiesystemen verder uitgebreid

Kia heeft een groot aantal van de veiligheids-en assistentiesystemen van de Stinger vernieuwd en het arsenaal verder uitgebreid met nieuwe features. Enkele voorbeelden zijn de nieuwe autonome noodremassistentie (FCA) dat ook ingrijpt bij het links afslaan op een kruising bij tegemoetkomend verkeer, en de adaptieve cruise control (NSCC) die nu samenwerkt met het navigatiesysteem waarbij de snelheid automatisch wordt aangepast bij het nemen van bochten. De Stinger GT PRO is standaard voorzien van de innovatieve Blind-Spot View Monitor van Kia die live videobeelden in het 7” supervision cluster weergeeft.

Nu te bestellen in twee uitvoeringen

De vernieuwde Kia Stinger GT is per direct te bestellen. De gran turismo fastback is verkrijgbaar als GT en GT PRO. De GT is standaard zeer rijk uitgerust, met onder meer een Harman Kardon® premium sound system met 15 speakers, een head-up display, elektrisch verstel-, verwarm- en ventileerbare voorstoelen, een elektrisch verstelbare stuurkolom en een automatische achterklep. Het hoogwaardige interieur is afgewerkt met nappa-leder en de hemelbekleding is van suède. De nappa-lederen stoelbekleding is naar keuze uit te voeren in rood of zwart.

De extra luxe GT PRO met suède stoelbekleding en rode interieuraccenten voegt onder meer een 360o-camera, de Blind-Spot View Monitor met live videobeelden, de uitstap-beveiliging en een groot glazen schuif- / kanteldak toe. De consumentenadviesprijs van € 89.995,-* van de Stinger GT is fors lager dan die van zijn voorganger met 3.3 T-GDi benzinemotor. De GT PRO is leverbaar vanaf € 92.490,-*. Net als elke andere Kia wordt ook de nieuwe Stinger geleverd met 7 jaar of 150.000 kilometer garantie.

*) Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren, reinigen en poetsen van de auto, de kentekenplaten, handling- en adminstratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer.

500_digital-1920x1080-3-stinger.jpg

500_digital-1920x1080-4-stinger.jpg

500_kiastinger3-2.jpg

500_kiastinger4-2.jpg

Link to post
Share on other sites

Women’s World Car of the Year award voor nieuwe Kia Sorento

  • Hightech SUV van Kia Winnaar in categorie ‘Large SUV’ van 11de Women’s World Car of the Year Awards
  • Jury bestaat uit 50 vrouwelijke autojournalisten uit 38 landen
  • Sorento wint in navolging op XCeed en e-Soul in 2020

De nieuwe Kia Sorento is verkozen tot ‘Women's World Car of the Year’ (WWCOTY) 2021 in de categorie ‘Large SUV’. Deze onderscheiding volgt op de twee WWCOTY-successen in 2020 voor de XCeed (Best Urban Car) en Soul EV (Best Green Car).

De jury maakt op 8 maart bekend welke van de 9 categorie-winnaars de overall winnaar is geworden. De jury van WWCOTY bestaat uit 50 vrouwelijke autojournalisten uit 38 landen, verdeeld over vijf continenten. De verkiezing werd 11 jaar geleden in het leven geroepen door journalist Sandy Myhre in Nieuw-Zeeland en heeft tot doel de beste auto's van het jaar te identificeren op basis van vaste principes. De Sorento was een van de drie auto's die op de shortlist stonden voor de categorie ‘Beste SUV’ en behaalde uiteindelijk de overwinning dankzij zijn uitstekende prestaties op het gebied van veiligheid, kwaliteit, prijs, design, rijdynamiek en impact op het milieu.

De Sorento is het eerste model dat is gebaseerd op de nieuwe middelgrote SUV-architectuur van Kia en beschikt over ultramoderne geëlektrificeerde aandrijflijnen. Daarmee zijn het brandstofverbruik en de emissies verder verlaagd en de overall prestaties verhoogd ten opzichte van die van zijn voorganger en rivalen. Het nieuwe platform maakte een extra grote carrosserie mogelijk om zo de interieur- en bagageruimte te maximaliseren. Dit maakt de Sorento tot een van de meest veelzijdige en ruime SUV's met drie zitrijen.

"We zijn vereerd dat we wederom een prijs mogen ontvangen van de deskundige jury van Women’s World Car of the Year", aldus Jason Jeong, President bij Kia Europe. "Dit is een welkome onderscheiding voor een onze belangrijkste modellen. Onze designers, engineers en productteams hebben hard gewerkt om de Sorento tot een leider van het SUV-segment te maken. Deze nieuwste onderscheiding onderstreept ook onze sterke positie op de Europese markt."

 

500_kwcms-767x436-wwcoty.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.





×
×
  • Create New...