Nogal wat vragen.
1 1

13 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen;

ik ben ik het bezit van een Sephia RS 1.5l 16v ( DB-ketting) bj 1999.

Maar er zit geen handleiding erbij. Ze doet het altijd en echt een juweel!!!

Ze heeft al een km-stand van 165.520kms,maar daar kunnen/komen er wel nog veel bij. (Verbruikt geen druppel olie!!!)

Wanneer is het tijd om de bougie's te veranderen? Olie heb ik al 2 keer gedaan ( Castrol GTX 10W-40 H-S) en 

dat bij iedere 10.000km. Maar ik wil geen onaangename verassingen ivm met ontstekingsprobs.

Voor kerst zijn voor/achter remmen aan de beurt. Ook am heb ik ze voor 450€ gekocht? Ze krijgt alle aandacht die ze verdiend,omdat ze me nooit in de steek laat. 

Ik heb er al gans Belgie mee doorkruist. 

Alvast bedankt voor komende tips. Greetz,een echte gek van model Sephia.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben pas sinds oktober kia rijder, kon jou model nog niet, ziet er goed uit effe op google gekeken, maar de oudere auto's doen het nog steeds goed, leuk dat je ook op het Kia forum zit, er zijn vast mensen die je wel wat kunnen vertellen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben pas sinds oktober kia rijder, kon jou model nog niet, ziet er goed uit effe op google gekeken, maar de oudere auto's doen het nog steeds goed, leuk dat je ook op het Kia forum zit, er zijn vast mensen die je wel wat kunnen vertellen

Thanks, Ik wou er een picture bij doen,maar het lukt me niet? is steeds te groot. Maar komt nog wel. Alvast bedankt!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welke versie motor heb je, de uitvoering waar allebei de nokkenassen met een ketting wordt aangedreven of alleen de voorste? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zit er geen instructie boekje meer bij de auto daar kan je ook in vinden hoe en wat met onderhoud 

maar normaal gesproken vervang je je bougies om de 30.000 km

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Creative; Tis een dubbele nokkenas,aangedreven door een ketting. 

Ze loopt als een naaimachientje en power genoeg. Greetz.

xtra40: Nope,er zat geen handleiding erbij toen ik ze kocht.

Daarom dat ik vroeg of jullie me konden helpen. Welk type bougie's enzo. 

Heb er dit jaar nu ongeveer 22.000kms gedaan. Dus wil ik erop tijd bij zijn. Greetz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kzoek eigenlijk een soort van PDF-file waar alles klaar en duidelijk opstaat. Van welk soort olie-filter tot welk soort bougie. 

Ik vind het nergens en blijkbaar zijn Kia-garage's in Belgie niet geschikt voor info via telefoon,want ze verdien er blijkbaar niks aan  :no:  :hammer:  :whistling: .

Allesinds bedankt en een fijne kerst voor iedereen en veilige Kia-kilometers!!.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

PhiPhi,

Ga gewoon langs een auto-onderdelen magazijn en neem dan niet Kia onderdelen maar de vervangers. Ga maar naar Brezan, hierbij de adressen in België.

Brezan verkooppunten in België brugge.jpg

Reguliere openingstijden verkooppunten:

• Maandag t/m vrijdag: 8.30 tot 18.00 uur  
  • Zaterdag: 9.00 tot 16.00 uur 
Maak uw keuze:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt Pipercub!!! Na de kerstfeesten meteen eens doen;maar prefereer original Kia-parts. en als er iemand ondertussen een PDF-file moest hebben van een Kia Sephia 1999 1.5L 16v Distributie ketting?

Zwier maar op de site,zou ik echt blij mee zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je ze eruit haalt en ze zijn zwart dan weet je dat je ze MOET vervangen xD 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja,zo een antwoord is NIET wat ik zoek  :osama:  :osama:  :osama: !!!!!!!! Maar heb intussen veel info gevonden hier en hebben me veel info gegeven. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
1 1