Jump to content
Guest wil51

accu na 3 jaar op, is dit normaal?

Recommended Posts

Zo, de enquete ingevuld die je krijgt na servicebeurt. Bij de vraag of ik wil dat de dealer contact opneemt naar aanleiding van de enquete heb ik maar ja ingevuld. Kijken of ze dat ook doen.

Dealer staat wel in de lijst van de 10 beste van Nederland. De andere Kia dealers in mijn regio niet.

Dealer heeft gereageerd. Dat is toch netjes. Ruitensproeier vloeistof wordt nooit berekend en altijd gratis bijgevuld. Dus receptionist is stomverbaasd dat het op de factuur staat. Ze willen de factuur zien omdat in hun systeem niets staat van ruitensproeier vloeistof op de factuur. Oude rekeningen bekeken en ik heb inderdaad nooit betaald voor bijvullen. Ze doen dit om juist de discussie te voorkomen van dat de klant zegt net te hebben bijgevuld.

Zelf als ik tussendoor langs zou komen om bandenspanning en olie te laten nakijken, vullen ze altijd gratis ook de ruitensproeier bij volgens de receptionist. 

Wat betreft de accu. Auto wilde niet meer starten tijdens de servicebeurt. Dan wordt er getest of accu stuk is of dat er nog kan worden opgeladen. Volgens de test was de accu stuk en dat kan zelfs bij een accu van enkele maanden oud gebeuren. Garantie accu is twee jaar en dat was al een jaar verlopen. Ook van accu leverancier al begrepen dat een accu, ook een nieuwe, zonder symptomen vooraf van moeilijk starten, het plotseling kan begeven.

Zomaar onnodig een onderdeel vervangen heeft geen nut. Geeft alleen maar ellende. 

Woensdag ben ik vrij en dan willen ze dat ik langskom om de factuur te laten zien. Ik heb er weer een goed gevoel bij na dit gesprek.

Guest e49memling

3 jaar is kort, een normale levensduur is 4 à 5 jaar, maar zoals al gemeld kan het veel verschillen: mijn eerst accu van mijn peug: na 4 jaar, deze nieuwe zit er nu al bijna 6 jaar in...

(herhaald) te ver of te sterk ontladen, of te snel herladen kan voor een vroegtijdig einde zorgen.

Mensen hebben de neiging om een ver ontladen accu snel een 'boost' te geven. Een ver ontladen accu zou je traag en langer moeten opladen aan max 1,5 A, zo kan die soms gered worden.

De accu uit mijn oude ceed (2007) ging ook maar 4 winters mee  :hammer:

Ik heb zo het gevoel dat de onderhoudsvrije accu's van tegenwoordig minder lang mee gaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.

• By Celke
      Goedemiddag,
      Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A.                  Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)?                      Mvg. Celke                     

• By Flying_Dutchman
      Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.
      Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?

• Create New...