Jump to content
Creative Name

Wie weet het merk/type velg?

Recommended Posts

Evolution velgen zijn 1 groot drama, ik zou lekker wat anders uitzoeken. 

Zou je mij uit willen leggen waarom deze velgen een drama zijn? En heb je een ander alternatief in deze prijsklasse

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

M.b.t. schoonmaken zijn dit soort velgen wel een 'drama'. Maar je moet doen wat jij mooi vind, toch?

Ja dat bergrijp ik maar als ik de reactie van creative name lees dan lijkt het of hij alle evolution velgen in het algemeen een drama noemt.

Dat kan toch, maar dan blijft het nog steeds zijn opmerking tegenover jouw eigen keus. Heb je de velg al eens van dichtbij bekeken of alleen van een plaatje?

Zulk soort dingen doe je soms ook op gevoel/emotie. Dit is jouw smaak en jij vind het mooi....ik zou zeggen DOEN!

• Like 1

Ja goed maar ik sta open voor reacties van anderen! Ik vraag er ook juist naar... velgen kosten nogal wat geld en als er een alternatief is en die beter van kwaliteit zijn dan is de keuze al gauw gemaakt!

• Like 1

Dat ben ik helemaal met je eens...en open staan voor ideeën en suggesties is altijd goed.

Zou je mij uit willen leggen waarom deze velgen een drama zijn? En heb je een ander alternatief in deze prijsklasse

Evolution is een merk wat goedkoop aanbied waar je ergens anders een hoop voor betaald, imitatie dus. De velg die jij uit hebt gezocht is daar een mooi voorbeeld van, een typische BBS velg maar dan voor een derde van de prijs. Helaas gaat dat wel ten koste van de kwaliteit, en niet zo'n beetje ook. Ik had hiervoor een Audi A6 en op m'n zoektocht naar de perfecte velg heb ik er wel een paar versleten, waaronder dus een setje Evolution. Binnen 2 maanden begonnen de velgranden te corroderen en nog een maand later begon heel de coating los te laten rond de gaten voor de wielbouten. Nieuw setje gekregen, 3 maanden later weer hetzelfde verhaal. Heb toen uiteindelijk een hele andere set besteld (BBS) en daar totaal geen problemen mee gehad in dat jaartje dat ik er mee gereden heb...

De prijs / kwaliteit verhouding van een evolution velg is perfect

Idd oppassen in de wintermaandjes verders geen problemen mit dit merk velg

Wij verkopen ze in maten 15 tot 24 inch en zelden / nooit problemen

17 inch past zonder de problemen op jou rio

Alle waar naar z'n geld, dat bedoeld Creative Name ook te vertellen.....

Naar aanleiding van de reactie van djendura gekeken naar de Borbet CW2 , gelijkend op de Evolution velg alleen deze ziet er inderdaad wat luxer uit. 

Boutgaat bij deze velg is zoals je kunt zien 5, zijn ook in 4 te krijgen!

CW2_ZP_5L_5.jpg

Helaas zijn ze wel een stuk duurder. Met banden rond de 1000-1100 euro. Zit zelf nog te twijfelen. Prijs houd me beetje tegen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Maar die zijn wel heel mooi. Je moet het zo zien...goede kwaliteit is altijd iets duurder, maar heeft op de lange duur wel als voordeel dat de lak mooier blijft.

Onder alle weersomstandigheden, jaar in jaar uit. Daarnaast kun je altijd vertrouwen op de goede garantievoorwaarden bij Borbet. Ik spreek uit ervaring.

Op dit moment hik je tegen de hogere prijs aan, maar het plezier dat je eraan zult hebben blijft veel langer hangen.

Het blijft altijd lastig zo'n keuze te maken.

• Like 1

Haha kan ik begrijpen... wat voor kleur is je Rio?

Ik ben van plan tegen de lente nieuwe velgen te kopen. Eerst maar eens kijken of die 'horror-winter' nog over het land komt waaien, wil niet met nieuwe velgen over gepekelde wegen rijden... :D

Op gepolijste wielen zit helaas geen garantie kijk maar is op de bon bij aanschaf van borbet velgen

Dit is helaas bij veel merken het geval

Gr

Ik weet niet waar je koopt, maar is altijd nog zoiets als Consumentenkoop! Het product moet goed zijn.

Sowieso moet de fabrikant de 1e 6 maanden het product vervangen indien deze niet voldoet aan de

verwachting die eraan mag worden gesteld.

Op gepolijste wielen zit helaas geen garantie kijk maar is op de bon bij aanschaf van borbet velgen

Dit is helaas bij veel merken het geval

Gr

Zeker WEL ! ik heb 3 jaar garantie alleen wordt het advies gegeven om met deze velgen NIET ! in de winter te gaan rijden ivm strooi zout ! , hiervan gaan deze velgen na de klote ( zijn alleen voor de Zomer ! ) .

• Like 1

Haha kan ik begrijpen... wat voor kleur is je Rio?

Ik ben van plan tegen de lente nieuwe velgen te kopen. Eerst maar eens kijken of die 'horror-winter' nog over het land komt waaien, wil niet met nieuwe velgen over gepekelde wegen rijden... :D

ikzelf rij een witte kia rio 5 deurs uit 2014.

ik zit te twijfelen dus de borbet cw2 dan helemaal chroom om hem in de toekomst het midden gedeelte nog te dippen.

of de borbet rs koper mat.

de laatste is iets minder druk en iets goedkoper.

Wij hebben Oxxo velgen gekocht 18 inch gepolijst maar daar zit gewoon garantie op hoor. En voor wat betreft het verhaal over Velgenland, dat herken ik niet hoor, prima zaak.

voor de banden zitten we altijd in Duitsland.