Jump to content
  • Sign Up
Myrom

LG Navigatie/Entertaiment systeem probleem

Recommended Posts

Hallo,

Mijn Sportage iTouch 1.7 CRDi heb ik nu in maart precies één jaar in bezit.

Het is een geweldige wagen en tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad, behalve het volgende....

Sinds mijn aankoop heb ik ondertussen al een 8-tal keer voor gehad dat mijn - van fabriek af ingebouwde - LG-KIA Navigatie/Entertaiment systeem, op onregelmatige tijdstippen volledig vast loopt (crasht). Het aan/uitzetten van het toestel of het opnieuw starten van de Sportage geeft geen oplossing.

Het vastlopen heb ik zowel al voorgehad bij het gebruik van de Bluetooth functie met mijn GSM (mobieltje... :-) ), tijdens het achteruitrijden en de weergave van de achteruitrijcamera op de display, als tijdens het afspelen van MP3's en/of CD's op het toestel.

Het weergegeven scherm geeft dan het laatste gebruik weer op het scherm. Bij de achteruitrijcamers, verschijnt dan een zwart scherm met de gekleurde richtlijnen van de achteruitrijsensoren, en bevriest volledig. Bij bediening van het toestel (aan/uit knop, of eendere welke functietoets...) gebeurd er totaal niets.

Via dit forum ben ik te weten gekomen dat je een reset kunt tewerkstellen door het trekken van de gele zekering in het zekeringkastje. Onlangs heb ik gemerkt dat de reset na meerdere uren!!! het LG-KIA Navigatie/Entertaiment systeem spontaal zelf herstart. Na deze herstart, functioneert het toestel terug...

Ik heb dit in oktober gemeld bij mijn concessiehouder van KIA in Hasselt, en men heeft me aangeraden het systeem volledig naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Blijkbaar zou er compatibiliteitsproblemen tussen de bluetooth voorziening van het LG-KIA Navigatie/Entertaiment systeem zijn en verschillende GSM modellen/merken. Dit heb ik dan ook uitgevoerd. Sinds de aankoop van mijn Sportage heb ik al verschillende GSM merken in gebruik gehad  (Samsumg Galaxy 3 Mini / Nokia Lumia 820 en nu de Nokia Lumia 920).... en het probleem blijft bestaan.

Ondertussen ben ik op 27/01/2014 opnieuw naar mijn consessiehouder in Hasselt geweest. Men heeft daar enkel opnieuw het LG-KIA Navigatie/Entertaiment systeem naar fabrieksinstellingen terug gezet. En vertelde me dat er naar KIA Belgium een order gestuurd is voor een nieuwe unit.

Vandaag 10/02/2014, is het systeem weeral eens vastgelopen tijdens het gebruik van mijn GSM..... :-(

Het is nu afwachten wanneer ik de nieuwe unit (met het software en kaartmateriaal, dat minstens zo recent is als mijn huidige systeem) ga ontvangen.

Ter vervollediging de software versie is :

Systeemversie 7.3.2

Bluetooth versie 3.1.4

navigatieversie : 2013.04.22

kaartdatabankversie : 311EFAF

Firmware versie : 1.7.1_SL

Ik ben nu eingelijk benieuwd of er nog gebruikers zijn die hetzeflde probleem herkennen?

mvg

Myrom

post-8107-0-38970700-1392052637_thumb.jpg

@Myrom,

het fenomeen: Bij de achteruitrijcamers, verschijnt dan een zwart scherm met de gekleurde richtlijnen van de achteruitrijsensoren, en bevriest volledig. Bij bediening van het toestel (aan/uit knop, of eendere welke functietoets...) gebeurd er totaal niets. heb ik een paar maanden geleden ook gehad. De volgende dag de auto gestart en geen probleem meer. Daarna, tot op heden, niet meer

voorgekomen.

Grtz.

Specialmade

Volgens mijn concessiehouder zouden er eerder nog van deze "gevallen" zijn voorgekomen.... Vind het echter vreemd dat ik tot nu toe nog geen voorvallen op dit forum ben tegen gekomen.

Zoals gezegd is het probleem al bijna een jaar aan de gang, men heeft me toen aangeraden om de (firmware)software updates steeds te downloaden en te installeren op mijn unit.... Ondertussen hebben de 2 verschillende upgrades niets opgelost.

Ik ben eens benieuwd op het probleem met een nieuwe unit opgelost zal zijn....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

De crashes gebeuren volledig random... Dus soms met meerdere maanden tijdsinterval...

@Myrom,

het fenomeen: Bij de achteruitrijcamers, verschijnt dan een zwart scherm met de gekleurde richtlijnen van de achteruitrijsensoren, en bevriest volledig. Bij bediening van het toestel (aan/uit knop, of eendere welke functietoets...) gebeurd er totaal niets. heb ik een paar maanden geleden ook gehad. De volgende dag de auto gestart en geen probleem meer. Daarna, tot op heden, niet meer

voorgekomen.

Grtz.

Specialmade

de

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Heb net gezien dat er nieuwe firmware voor de Navi is op de site van Navigon

If your current software version is equal or higher than 5.1.3 click “here” to download the latest Software Version 7.4.5 to your PC and unzip it afterwards to the root directory of an empty USB stick with a minimum capacity of 1GB.

Weet verder geen details.

Ja, dit is gisteravond onder onze aandacht gebracht door een forumlid, zie hier!