Ga naar inhoud

Garantie op de accu?


Kia_sprtg

Aanbevolen Berichten

Vanmiddag startte mijn Venga niet meer. De auto is nu 3,5 jaar oud, met 30.000 km op de teller. Het lijkt er dus op dat de accu stuk is (rij veel in de stad, maar zaterdag nog 100km gereden).

Nu was ik vast aan het kijken voor een nieuwe accu, maar lijkt er een startstop accu van 230 euro in te zitten? Lijkt me wel erg veel, helemaal omdat de auto nog helemaal niet zo oud is?

Start stop gebruik ik nooit, want de helft van de tijd werkt dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik me niet vergist heb je op de accu vanaf dealer 2 jaar garantie, dus heb je in jou geval pech, en inderdaad een hele dure pech, ik heb ook ISG en gebruik het nooit, dus wat heer BW zeg kijken of er niet een gewoon type in kan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Mij overkwam 2 weken geleden hetzelfde: Venga 2012 - 30000 km. 2 weken niet gebruikt (in garage) na de kleine beurt en niet meer starten: accu bijna leeg!!  Capaciteit van de start/stop VARTA = 60 Ah. Dat zou dus goed moeten zijn. Pechhulp adviseerde accu na te kijken (en te vervangen?).  Tot de winter elke week nu controle en daarna?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Mij overkwam 2 weken geleden hetzelfde: Venga 2012 - 30000 km. 2 weken niet gebruikt (in garage) na de kleine beurt en niet meer starten: accu bijna leeg!!  Capaciteit van de start/stop VARTA = 60 Ah. Dat zou dus goed moeten zijn. Pechhulp adviseerde accu na te kijken (en te vervangen?).  Tot de winter elke week nu controle en daarna?

 

Het is idd vreemd.

Is er een lampje blijven branden in de kofferbak of het dashboardkastje die veertien dagen dat de auto stil stond.

Zou eerst de accu eens goed opladen of laten laden met een AGM accu lader voor je een nieuwe aanschaft.

De levensduur van een AGM accu is veel hoger dan die van een loodaccu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Sports Utility Vehicle

 

Een sports utility vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon,

in de meeste gevallen gecombineerd met off-road-techniek in de vorm van vierwielaandrijving (4WD).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Heb in mijn werkzaam leven vrij veel te maken gehad met een inspecteur van Varta.

Deze man kwam bij ons accu's controleren waar wij garantie op aan deden vragen.

Heb deze man laatst eens gebeld en hem gevraagd over wat er hier geschreven staat over AGM accu's

Hij bevestigd wat hier al geschreven is dat de levensduur van deze accu's veel langer moet zijn dan van de gewone loodaccu.

Maar hij waarschuwde wel dat je deze accu's op MOET laden met een lader waar AGM stand op zit!!!!!!

Het risico van kapot laden is met een gewone lader een behoorlijk groot risico.

Als je daar naast leest wat er in het instructie boekje staat van de Venga zou deze extra bijladen als je op de motor afremt

dus zouden stadsritjes geen probleem moeten zijn.

Bij de volgende beurt laat ik controleren of mijn ISG sijsteem goed werkt en hang er dan een Ampère

meter in om het te controleren.

Groetjes Piet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op ‎1‎-‎1‎-‎2017 om 16:31 zei Vengatje12:

Heb in mijn werkzaam leven vrij veel te maken gehad met een inspecteur van Varta.

Deze man kwam bij ons accu's controleren waar wij garantie op aan deden vragen.

Heb deze man laatst eens gebeld en hem gevraagd over wat er hier geschreven staat over AGM accu's

Hij bevestigd wat hier al geschreven is dat de levensduur van deze accu's veel langer moet zijn dan van de gewone loodaccu.

Maar hij waarschuwde wel dat je deze accu's op MOET laden met een lader waar AGM stand op zit!!!!!!

Het risico van kapot laden is met een gewone lader een behoorlijk groot risico.

Als je daar naast leest wat er in het instructie boekje staat van de Venga zou deze extra bijladen als je op de motor afremt

dus zouden stadsritjes geen probleem moeten zijn.

Bij de volgende beurt laat ik controleren of mijn ISG sijsteem goed werkt en hang er dan een Ampère

meter in om het te controleren.

Groetjes Piet

 

Zoals beloofd maar dan nog voor de beurt heb ik met een ampère meter en Volt meter gecontroleerd wat er bijgeladen word.

Heb gereden met verlichting en veel verbruikers en ook zonder verbruikers het bijladen normaal rijdend is genoeg om

niet in de problemen te komen en zal de accu altijd rond die 80% blijven.

Maar zodra je afremt op de motor en later de koppeling intrapt laadt hij goed bij.

En zal de accu zeker boven de 80% blijven.

Na de rit heb ik de accu met een CTEK lader in de stand AGM - Recond geladen.

Groetjes Piet  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 11 maanden later...
Gast Warmentuuter
3 uur geleden zei Harrykiavenga:

Beste Piet,

Kan je mij vertellen welke CTEK lader jij hebt(type vermelden) en hoe jij deze in de stand AGM-Recond geladen kan zetten???

groetjes Harry

Hierbij de complete uitleg over de meest gangbare Ctek lader.

link naar de MXS 5.0

Ik vind het een top lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Harry

Ik heb een MXS5.0 C . Tek lader.  Deze werkt prima en is super beveiligd.

Met de modus knop kan je het laad programma instellen.

Verder werkt hij automatisch de programma's af.

Ik zie dat je al een link hebt naar de gebruiksaanwijzing hebt.

Staat alles goed en duidelijk omschreven. Boekje erbij en dan aansluiten en programmeren

en dan zie je pas hoe gemakkelijk en veilig de bediening en werking is.

Alleen als je er een aanschaft bijv. de 8 dan moet altijd erop letten of de Recond program erop zit.

Hoop je voldoende te hebben ingelicht en anders hoor ik het graag.

Groet Piet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...