Jump to content
  • Sign Up
KaDo

Na een jaar in nederland Garantie?

Recommended Posts

Hallo misschien weet iemand dit.

Wij hebben vanmorgen een Kia Ceed gekocht bij een niet Kia garage maar een vakgarage. Ik tikte het kenteken op google in en zag dat hij van maart 2012 was ofzo en geregistreerd in nederland in mei 2013 is.De auto heeft net 32000 gelopen. Zit het nu wel goed met de garantie? of gaat Kia nederland daar moeilijk over doen. Garage zegt dat het europese afspraken zijn die 7 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je inderdaad zonder problemen 7 jaar op voorwaarde dat het onderhoud officieel gebeurd is, dwz bij een erkende garage (hoeft geen Kia te zijn)met ingevuld boekje.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste kun je even met kia nederland opnemen en deze vraag daar neerleggen zo weet je straks zeker hoe het zit ???

uiteraard heb je wel garantie maar niet elk land heeft de zelfde voorwaarden dus vandaar de tip stel je vraag aan hun 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er aan waar deze auto vandaan komt !

Er zijn tegenwoordig steeds meer import auto's die niet aangemeld zijn voor de garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat onderwerp is al eens door de KCG met KMNL besproken. Wanneer er sprake is van een importauto uit een EU-land, dan dient deze bij Kia Nederland aangemeld te worden. Hiervoor geldt inderdaad gewoon de 7 jaar garantie, vanaf moment kenteken.

Indien de garage dit zo stellig stelt, leg dit dan vast in het contract, zodat je er later op terug kunt vallen. Kleine moeite, geruststellend idee....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dank jullie wel. De auto heeft 31000 gereden dus krijgt zn eerste beurt nu bij deze garage. Ik zal zeggen dat ze m aan moeten melden bij Kia nederland. Ik denk dat hij uit frankrijk komt, want er lag een frans instructieboekje in.Dat klopt toch eerste beurt bij 30000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft de verkoper niet gemeld dat de auto is ingevoerd? Ik vind dat wel een punt; de auto is tenslotte bij inruil beduidend minder waard en de garantie kan ook nog wel eens een probleem zijn (als je gaat bellen is het altijd goed totdat je auto er daadwerkelijk staat met een garantieclaim). Zou het hier toch nog eens over gaan hebben. Laat zoals Smart al zei alles goed (= duidelijk & naar je zin) in je koopcontract (dus niet alleen stiekem in je offerte!) zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens, de dealer moet gewoon zorgen voor de garantie, een verplichting naar de koper, en een nieuw instructieboekje in het Nederlands.

 

Digitale instructieboekjes in het Nederlands staan hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

30000 km eerste beurt is wel veel te laat.

Zal het maar goed nagaan anders heb je straks grote problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30000 km eerste beurt is wel veel te laat.

Zal het maar goed nagaan anders heb je straks grote problemen.

Nee hoor, als hij het nieuwe type heeft gekocht (type JD) hoeft deze pas bij 30000 km of 12 maanden (is wel ouder zoals ik lees) een oliebeurt te hebben a € 162,-

Zie onderhoudstararieven!!

http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/reparatie-onderhoudstarieven/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er een onderhouds boekje bij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmorgen met KIA gebeld. Zij stuurden me eerst terug naar dealer om na te vragen. Ze gaan het nu toch voor me uitzoeken. Ik heb garage gebeld en gezegd hoe het nu was en dat ze even niet verder moesten gaan, omdat ik het eerst uitgezocht wil hebben. Hij gaat de auto aanmelden bij de KIA en zegt als ik geen garantie zou krijgen hij zelf een autoplusgarantie erbij doet voor 150000 km. Nu maar afwachten dan. Op het koopkontrakt staat incl. fabrieksgarantie dus dat heb ik zwart op wit.

Er zit geen onderhoudsboekje nog bij waarop de garage zegt dat komt nu, want hij krijgt nu pas zn eerste beurt en dan krijg je boekje. Auto verder is prima ziet er mooi uit. Stonk van binnen door het lange stistaan. Vanaf mei al bij die garage. Ze hadden een zonnepaneeeltje liggen om de accu goed te houden en hij startte dan ook meteen. Hij is uit mei 2012 en in mei 2013 naar nederland gekomen. Vanaf dat moment bij die garage dus.

Ben benieuwd. Spannend allemaal.Wat is type JD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen fabrieksgarantie = annuleren koop. Laat je niet het kluitje insturen met een 150.000 kilometer lølverhaal van de verkoper en ga lekker op zoek naar een andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JD is het laatste nieuwe Type van de Cee'd.

 

Ik zou persoonlijk zo'n auto altijd bij de dealer kopen omdat dan alles (als het goed is) fatsoenlijk geregeld wordt!

 

Dat ingevoerde auto's minder waard zijn is achterhaald, elke dealer heeft wel auto's staan die oorspronkelijk niet in Nederland geleverd zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk p.o. op de bedank button :-)

 

 

Anyway, hoezo is dat achterhaald dan? Ik werk zelf bij BMW en daar staat niet 1 ingevoerde auto ingeboekt want die gaan rechtstreeks naar de tussenhandel. Ingevoerde auto's zijn wel degelijk minder waard, of zeg jij daar niks over tegen een klant als hij een ingevoerd exemplaar komt inruilen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fabrieks garantie is fabrieks garantie maakt niet uit uit welk land ie komt 

maar bij ons (MB) is het zo dat je wel de garantie hebt maar de garantie die in dat land geld 

alleen voor coulance hoef je niet aan te kloppen 

en ook wij hebben import autos zat 

 

 

@Creative Name 

een bedankje kan je altijd weer weg halen hoor als je het echt niet wilt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons in de regio zijn er zat merk dealers die leven van de import auto's en dan gaat het met name over het wat hogere segment.

Vroeger hadden deze auto's de naam onbetrouwbaar te zijn maar toen ging het voornamelijk om de gsi'tjes, gti'tjes die met niet kloppende km standen naar Nederland kwamen.

Nu is het allemaal transparant en als de boekjes netjes ingevuld zijn (waardoor je kan zien of de km stand klopt) vind ik het geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons in de regio zijn er zat merk dealers die leven van de import auto's en dan gaat het met name over het wat hogere segment.

Vroeger hadden deze auto's de naam onbetrouwbaar te zijn maar toen ging het voornamelijk om de gsi'tjes, gti'tjes die met niet kloppende km standen naar Nederland kwamen.

Nu is het allemaal transparant en als de boekjes netjes ingevuld zijn (waardoor je kan zien of de km stand klopt) vind ik het geen probleem.

 

 

Jij geeft dus net zoveel inruil voor een ingevoerde auto als voor een identieke NL auto? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van het type auto wel ja ! Wij doen veel de handel in en daar is het ook geen probleem meer als alles maar klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van het type auto; kan je dat nader omschrijven? (Puur uit interesse hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Venga uit Duitsland met alle boekjes en in goede staat is bijvoorbeeld altijd goed maar zou niet zo snel een Cee'd GT naar Nederland halen.

Bij mij is dat puur gevoel hoor en mijn gevoel laat mij zelden in de steek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tenzij de ceed GT van heidi is geweest ? jodelahijee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels via KIA nederland ontdekt dat er in frankrijk een of andere sticker niet is uitgeprint en er daardoor geen garantie op zit. De garage gaat proberen dit asnog rond te krijgen. Nog even vraagje. Ik kan het nl niet goed vinden en pc loopt vast tijdens downloaden .Welke onderhoudsbeurten of olieverversingen ed. zou de auto gehad moeten hebben. Want als de sticker ok zou zijn zit je daar weer mee. Er zit geen boekje bij en eerste beurt krijgt hij nu op bijna 32000 km. De auto is van 2012. Het is niet het nieuwste model wat er nu is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bleek om een sticker te gaan die in frankrijk niet was uitgeprint inmiddels is dat via frankrijk alsnog gebeurd en is hij aangemeld bij Kia nederland.

Ik kan alleen nergens omdat ik ook geen boekje heb vinden wat het onderhoudschema moet zijn om garantie te krijgen. PC loopt vast met downloaden.

Hij is nu dus 2 en heeft 32000 gereden. Krijgt nu grote beurt bij aflevering. Kan iemand mij dat vertellen hoe het werkt om de garantie te behouden/krijgen. Het is niet het nieuwste type.

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels via KIA nederland ontdekt dat er in frankrijk een of andere sticker niet is uitgeprint en er daardoor geen garantie op zit. De garage gaat proberen dit asnog rond te krijgen. Nog even vraagje. Ik kan het nl niet goed vinden en pc loopt vast tijdens downloaden .Welke onderhoudsbeurten of olieverversingen ed. zou de auto gehad moeten hebben. Want als de sticker ok zou zijn zit je daar weer mee. Er zit geen boekje bij en eerste beurt krijgt hij nu op bijna 32000 km. De auto is van 2012. Het is niet het nieuwste model wat er nu is.

Hij moet bij 30000 km of 12 maanden een oliebeurt hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...