Ga naar inhoud

Inbouwdiepte achterluidsprekers 3drs


Gast sonno

Aanbevolen Berichten

Het is altijd aan te bevelen een opvul ring te gebruiken, als er nog niks zit. Je kunt deze prima van mdf maken, maar zelf gebruik ik kunstof ringen. Beter bestand tegen eventuele vocht.

Diameter van de gat is 13cm, dan moeten speakers van 16,5cm prima passen met een ring ertussen. Of er moet wel een overdreven dikke magneet aan zitten.

Gewoon even de speaker in de gat houden en de aftand van de voorkant tot het metaal van de auto meten, dan weet je ho dik de opvulring moet zijn.

Uiteraard ook rekening houden met de speling tot je roostetr

Link naar reactie
Delen op andere sites


Speaker 16,5 cm omgeruild voor een 13 cm variant. Nieuwe gaatjes geboord. Kiertjes en grote gat naast speakers afgedicht met dynamat. Goed spul. Na goed afregelen HU (fader, hpf, equalizer) klinkt het buitengewoon goed. Geen vervorming door hpf, maar evengoed diep geluid door klankkast. Geen extra sub nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is meer een vraag mensen.

Ik heb een Picanto uit 2013 en gelijk de audio laten op pimpen.

Met voor de Eton POW 100.2 speakers

Met achter de Focal F-PC130

Focal IBUS 20 Actieve sub onder de bijrijders stoel

En als versterker de Alpine KTP-445

 

Nu doet het vreemde zich voor...

De Alpine versterker geeft 4 keer een gelijk wattage af.

Maar toch heb ik nu veel meer vermogen op de voor speakers dan achter.

Als ik het moet beschrijven is de verhouding Voor/achter 90/10 procent.

De fader moet helemaal ,op twee streepjes na, naar rechts, dan hoor ik achter er pas bijkomen, maar dan verliezen de voor speakers weer heel veel power.

Het geluid is 500 maal beter dan hoe het was, maar het zit mij toch niet lekker.

 

Dus mijn vraag is: geeft de originele standaard radio van de Picanto wel vier keer een gelijk vermogen af?

Of kan het zijn dat er verschil zit in het vermogen tussen voor en achter?

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...