Jump to content
  • Sign Up
bokjordi

Kia Garantie

Recommended Posts

Zoals iedereen weet heb je 7 jaar garantie op een nieuwe Kia, wat nu als de dealer een 'reparatie' heeft uitgevoerd en daarna is het nog niet goed. De dealer geeft te kennen dat hij eenmaal kan declareren bij Kia en een tweede reparatie komt voor zijn eigen rekening en hij weigert daarom een tweede reparatie uit te voeren. Kan dit, mag je de 7 jaar garantie maar zo aan de kant schuiven?

 

Wat vinden jullie hier van? of heb je hier zelf ervaring mee?

 

Met vriendelijke groet,

 

Marcel Jonkman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er dan gerepareerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het dashboard is eruit gehaald om een rammel te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat de "reapratie" dan niet is gedaan, aangezien de klacht blijft bestaan.

En sowieso mag je volgens mij ook op ene reparatie garantie verwachten.

Anders zou men bij een dure klacht een heel klein onderdeel kunnen vervangen en als dat niet

werkt de rest van de claim aan de kant kunnen schuiven. Mij lijkt dat dat juridisch niet kan.

Bij mijn Aygo heb ik een krakende stuurkolom gehad, hebben ze eerst een ring vervangen,

daarna de stuurkolom en bij de derde keer het stuurhuis. Allemaal onder garantie,

het laatste zelfs buiten de 3 jaar garantie die Toyota gaf,

omdat de klacht al liep van tijdens die periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje gekraak zal iedereen wel hebben.

Ik weet wel,het zou niet moeten,maar bij een auto van 10.000 euro komt dat nu éénmaal eerder voor dan bij een nieuwe Mercedes,andere materiaal.

Bij mij kraakt het ook wel iets,maar als je er niet aan denkt,merk je het op een gegeven moment ook niet meer en anders de radio iets harder :)

Zometeen eerst maar even een nieuwe ruit laten plaatsen,die noodruit kraakt pas echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt op elke reparatie garantie dus niet goedis niet jou probleem maar het probleem van de dealer niets meer niets minder 

maar als die jou weg stuurt met een of andere domme smoes moet je daar dus geen genoegen mee nemen en standvastig vol houden

en hun op hun fouten wijzen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kogel is door de kerk, ik heb een andere Kia dealer die de 30ste alle garantieklachten afwerkt.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dart dat voor jou zeker de beste beslissing is lekker naar dealer de je gewoon normaal behandeld en jou klachten wel serieus neemt 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...