Jump to content

Stoelverwarming Rio

mnrtje_michel

Recommended Posts

Hello guys, iemand al achteraf stoelverwarming ingebouwd? Ik ben van plan het knopjes paneel die rondom de schakelpook gaat voor inschakeling van de stoelverwarming aan te schaffen, alleen dan moet ik nog de juiste pads hebben voor de verwarming, iemand hier ervaring mee die mij/jullie daarmee kan helpen?

nou dat is dus meteen het probleem de zitting van de rio 

je hebt een mat nodig met een gat er in 

en ik heb mijn matjes meteen door de bekleder er onder laten maken en later aan gesloten

maar ik zal een zien of ik iets kan vinden voor je 

maar ik heb deze er in laten maken

$_12.JPG

http://www.ebay.com/itm/260894905749?_trksid=p3984.m1423.l2648&item=260894905749&cmd=ViewItem&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&vxp=mtr

volgens mij heb je deze nodig 

10246760_310134245810110_582390485056419

http://www.ebay.com/itm/Universal-Heated-Pad-Kit-3EA-1Seat-B-TYPE-Heater-Car-Truck-SUV-3Way-LED-Switch-/181064648045?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a284b456d&vxp=mtr

dat gat is er voor omdat aan je bekleding een flap zit met een metaalen staaf om je bekleding naar beneden te houden  

Vaak bieden ze stoelverwarming alleen maar aan icm lederen bekleding.

Is dat omdat voor de bekleding de stoel toch open moet of geeft dat iets met de stof en warmte te maken?

Ook koelen zou wel tof zijn, helaas nog nooit een groot EN flexibel Peltier-element gezien :-)

De nieuwe carens heeft en stoel verwarming maar ook koeling er in lekker vrisse wind uit de airco er door heen :')

Vaak bieden ze dat aan inderdaad omdat de stoel bekleding er dan toch inderdaat al af is en je deze er dan simpel tussen kan maken inderdaad

Kwa stof of leer maakt het niet zo uit alhoewel je met stof eerder warmte zal voelen

Die schakelaars bij je pook kan je na ombouw alleen gebruiken als signaal schakelaar

om dat je niet de orginele electronics hebt die normaal onder je stoel hangt gaat dit niet

vandaar dat ik ook al had gemeld dat ik een paar tijds gestuurde relays er op had aangesloten

die stande schakelaar hief je natuurlijk niet aan te stuiten maar dan jan je alleen de hoge of de lage stand gebruiken

ik heb er voor gekozen om het aan de zijkant vsn de stoel te doen daar valt het niet op en heb je toch nog die keuze

O oké, ik dacht het is gewoon een schakelaar dus dat moet je wel kunnen aansluiten op die originele knoppen. Dat stukje van de relais heb ik gemist, waar dienen deze dan voor? En dat betekent dan dus dat je die naast je stel gewoon aan kan laten staan en dat je doormiddel van de schakelaars bij je pook de verwarming daadwerkelijk aanzet soort tussen schakelaar zeg maar.

ik bedien met die orginele schakelaar een tijdsgestuurd relay die net als orgineel de verwarming na een bepaalde tijd weer uit schakelen 

of je moet je contact uitzetten dan gaat de boel ook uit 

wel heb ik de lampjes in die schakelaars aangesloten zo dat je kan zien of deze in de hoge of lage stand staat

• 6 years later...
ik bedien met die orginele schakelaar een tijdsgestuurd relay die net als orgineel de verwarming na een bepaalde tijd weer uit schakelen 
of je moet je contact uitzetten dan gaat de boel ook uit 
wel heb ik de lampjes in die schakelaars aangesloten zo dat je kan zien of deze in de hoge of lage stand staat

Ik wil ook stoelverwarming inbouwen. De pads die je in dit topic eerder noemt zijn er nog steeds. (https://www.ebay.nl/itm/181064648045 ) Zijn dit nog steeds de beste of is er al iets mogelijk met de originele schakelaars?

Wat betreft die schakelaars, ik kan wel de schakelaars zelf vinden (onderdeelnr 933101W100) maar de trim waar ze in passen alleen de normale kunnen vinden (onderdeelnr 846501W000HU)

Ik kan wel de trim met knoppen vinden voor de automaat, maar dus niet voor hand geschakeld.

Ik wil het dus zo veel mogelijk origineel. Moet dat nogsteeds met een relais ertussen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

met de orginele schakelaars kun je denk ik wel vergeten

of er een betere verwarming is dat zal vast wel is een kwestie van zoeken 

de trim van de automaat is het zelfde als die voor de hand geschakelde 

kwestie van het midden deel er uitdrukken en daar past dan weer je pook hoes in 

dat relay dat iker  in had gezet dat is wel een flinke klus en is niet plug en play 

later heb ik dit ook veranderd en alleen als indicatie lamp aangesloten maar ook hier voor moet de hele schakelaar uit elkaar 

wel had ik het bijgeleverde schakelaartje aan de zijkant van de stoel gemaakt zo dat je de hoge en lage stand kon bedienen 

59 minuten geleden, bram_28 zei:

Jammer. En originele pads (voor de originele schakelaars) zijn niet te krijgen?

het is niet enkel de pads maar ook de electronica en de bedrading stekkers enz enz 

het is niet enkel de pads maar ook de electronica en de bedrading stekkers enz enz 

Niet te doen dus?

En stel ik koppel de originele schakelaars aan de schakelaars van de pads zoals je benoemde. Is het dan alleen voor de lampjes? Of doen ze nog meer

Bedankt

4 minuten geleden, bram_28 zei:

Niet te doen dus?

En stel ik koppel de originele schakelaars aan de schakelaars van de pads zoals je benoemde. Is het dan alleen voor de lampjes? Of doen ze nog meer

Bedankt

dan kunje alleen. de lampjes gebruiken de schakelaars zijn alleen maak contacten die geven alleen even een puls af als je deze indrukt