mnrtje_michel Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Hello guys, iemand al achteraf stoelverwarming ingebouwd? Ik ben van plan het knopjes paneel die rondom de schakelpook gaat voor inschakeling van de stoelverwarming aan te schaffen, alleen dan moet ik nog de juiste pads hebben voor de verwarming, iemand hier ervaring mee die mij/jullie daarmee kan helpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafox Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 De heren pimpmasters hebben daar vast een antwoord op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 ik heb stoel verwarming achter af lekker hoor swinters en ook aangsloten met de orgnele schakelaars en een setje tijds gestuurde relays Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Kan dat ook koelen ? Richting zomer is dat natuurlijk DE uitdaging.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 buiten dat het lekker warm is bevorderd het ook de aambeien teelt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Nee Jack, dat heeft andere oorzaken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Linkje naar de pads xtra40? En voel het met de bekleding mee of tegen, qua los maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 nou dat is dus meteen het probleem de zitting van de rio je hebt een mat nodig met een gat er in en ik heb mijn matjes meteen door de bekleder er onder laten maken en later aan gesloten maar ik zal een zien of ik iets kan vinden voor je maar ik heb deze er in laten maken http://www.ebay.com/itm/260894905749?_trksid=p3984.m1423.l2648&item=260894905749&cmd=ViewItem&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&vxp=mtr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Waar dient dat gat voor dan? Want dat ga je nooit vinden denk ik zomaar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 volgens mij heb je deze nodig http://www.ebay.com/itm/Universal-Heated-Pad-Kit-3EA-1Seat-B-TYPE-Heater-Car-Truck-SUV-3Way-LED-Switch-/181064648045?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a284b456d&vxp=mtr dat gat is er voor omdat aan je bekleding een flap zit met een metaalen staaf om je bekleding naar beneden te houden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Mooi setje, hoop dat het een beet te doen is zelf vind het een leuke uitdaging in ieder geval.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 rug leuning is goed te doen alleen de zitting is een beste klus maar gewoon de stoel er uit halen en lekker gaan schroeven op de tafel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 en de standen schakelaar heb ik niet in het dachbord gemaakt maar lekker onopvallend aan de zijkant van de stoel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Vaak bieden ze stoelverwarming alleen maar aan icm lederen bekleding. Is dat omdat voor de bekleding de stoel toch open moet of geeft dat iets met de stof en warmte te maken? Ook koelen zou wel tof zijn, helaas nog nooit een groot EN flexibel Peltier-element gezien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 De nieuwe carens heeft en stoel verwarming maar ook koeling er in lekker vrisse wind uit de airco er door heen :') Vaak bieden ze dat aan inderdaad omdat de stoel bekleding er dan toch inderdaat al af is en je deze er dan simpel tussen kan maken inderdaad Kwa stof of leer maakt het niet zo uit alhoewel je met stof eerder warmte zal voelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Is het niet mogelijk om de schakelaars te gebruiken van de kap rondom de schakelpook ipv de ronde schakelaars die bij de set zitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Die schakelaars bij je pook kan je na ombouw alleen gebruiken als signaal schakelaar om dat je niet de orginele electronics hebt die normaal onder je stoel hangt gaat dit niet vandaar dat ik ook al had gemeld dat ik een paar tijds gestuurde relays er op had aangesloten die stande schakelaar hief je natuurlijk niet aan te stuiten maar dan jan je alleen de hoge of de lage stand gebruiken ik heb er voor gekozen om het aan de zijkant vsn de stoel te doen daar valt het niet op en heb je toch nog die keuze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnrtje_michel Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 O oké, ik dacht het is gewoon een schakelaar dus dat moet je wel kunnen aansluiten op die originele knoppen. Dat stukje van de relais heb ik gemist, waar dienen deze dan voor? En dat betekent dan dus dat je die naast je stel gewoon aan kan laten staan en dat je doormiddel van de schakelaars bij je pook de verwarming daadwerkelijk aanzet soort tussen schakelaar zeg maar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 ik bedien met die orginele schakelaar een tijdsgestuurd relay die net als orgineel de verwarming na een bepaalde tijd weer uit schakelen of je moet je contact uitzetten dan gaat de boel ook uit wel heb ik de lampjes in die schakelaars aangesloten zo dat je kan zien of deze in de hoge of lage stand staat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bram_28 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 ik bedien met die orginele schakelaar een tijdsgestuurd relay die net als orgineel de verwarming na een bepaalde tijd weer uit schakelen of je moet je contact uitzetten dan gaat de boel ook uit wel heb ik de lampjes in die schakelaars aangesloten zo dat je kan zien of deze in de hoge of lage stand staatIk wil ook stoelverwarming inbouwen. De pads die je in dit topic eerder noemt zijn er nog steeds. (https://www.ebay.nl/itm/181064648045 ) Zijn dit nog steeds de beste of is er al iets mogelijk met de originele schakelaars?Wat betreft die schakelaars, ik kan wel de schakelaars zelf vinden (onderdeelnr 933101W100) maar de trim waar ze in passen alleen de normale kunnen vinden (onderdeelnr 846501W000HU) Ik kan wel de trim met knoppen vinden voor de automaat, maar dus niet voor hand geschakeld.Ik wil het dus zo veel mogelijk origineel. Moet dat nogsteeds met een relais ertussen?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 met de orginele schakelaars kun je denk ik wel vergeten of er een betere verwarming is dat zal vast wel is een kwestie van zoeken de trim van de automaat is het zelfde als die voor de hand geschakelde kwestie van het midden deel er uitdrukken en daar past dan weer je pook hoes in dat relay dat iker in had gezet dat is wel een flinke klus en is niet plug en play later heb ik dit ook veranderd en alleen als indicatie lamp aangesloten maar ook hier voor moet de hele schakelaar uit elkaar wel had ik het bijgeleverde schakelaartje aan de zijkant van de stoel gemaakt zo dat je de hoge en lage stand kon bedienen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bram_28 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Jammer. En originele pads (voor de originele schakelaars) zijn niet te krijgen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 59 minuten geleden, bram_28 zei: Jammer. En originele pads (voor de originele schakelaars) zijn niet te krijgen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk het is niet enkel de pads maar ook de electronica en de bedrading stekkers enz enz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bram_28 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 het is niet enkel de pads maar ook de electronica en de bedrading stekkers enz enz Niet te doen dus?En stel ik koppel de originele schakelaars aan de schakelaars van de pads zoals je benoemde. Is het dan alleen voor de lampjes? Of doen ze nog meerBedankt Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 4 minuten geleden, bram_28 zei: Niet te doen dus? En stel ik koppel de originele schakelaars aan de schakelaars van de pads zoals je benoemde. Is het dan alleen voor de lampjes? Of doen ze nog meer Bedankt Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk dan kunje alleen. de lampjes gebruiken de schakelaars zijn alleen maak contacten die geven alleen even een puls af als je deze indrukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts