Jump to content

Dealer advies onderhoud

angel66

Recommended Posts

Ik wou vragen of iemand tips heeft naar welke dealer te gaan voor onderhoud. Den haag en omstreken, misschien dat heel goede ervaringen heeft.

A.s. Zaterdag ga ik mijn picanto ophalen bij de dealer in Aalsmeer, beetje te ver om steeds heen weer te rijden bij klachten of voor onderhoud.

Als de dealer in Aalsmeer toevallig de auto naar jouw keuze in de voorraad heeft staan waarom zou je dan 3-4 maanden gaan wachten. Dus dat zou ik nog wel snappen. En soms krijg je bij de ene dealer net even wat meer voor je in te ruilen auto.

Had je een speciale reden om de auto in Aalsmeer te kopen?

Bij A kopen en dan naar B om de eventuele klachten op te laten lossen,is niet mijn manier.

7 Jaar garantie,ze zien je aankomen.

Ook onderhoud?? , dan zou een Kia garage je eigenlijk met open armen moeten ontvangen, die van mij bel ik op en dan zegt hij bijna lachend, oh Rio en Picanto namelijk.

Ik kreeg een goede inruil deal. En de prijs van de occasion was ook beter dan andere dealers die ik bekeken had, die zaten gemiddeld hoger qua prijs. En ik kreeg meer terug voor mijn oude auto. Dus gewoon een betere deal.

Ik zou vanmorgen mijn picanto ophalen, maar een aantal dingen waren niet nagekomen en er was sprake van schade aan de auto.

Alles was geregeld en liep met de verkoper naar de auto, ik zag een aantal beschadigingen en verscheidene delen van het interieur zagen er verweerd uit ( wit uitgeslagen ). De auto zou een complete poetsbeurt hebben gehad, maar dan zou je zulke dingen tegen zijn gekomen. En in de bestuurders deur zat een deukje. Ik heb geweigerd de auto mee te nemen, de verkoper gaat maandag overleggen met de directie wat te doen.

Ik ga speciaal naar een dealer om dit soort ongein niet tegen te komen, dit kan toch niet. Oh en ik kreeg een factuur onder mijn neus die totaal niet overeen kwam met de originele overeenkomst. Daarop was de auto goedkoper en mijn inruil een stuk minder. Was vanwege de boekhouding zei hij.

dat verhaal met de factuur doen ze bij elke dealer creatief boekhouden is dat tot nu toe bij elke auto die ik gekocht heb mee gemaakt en het niet netjes afleveren van een auto heb ik bij mijn laatste aankoop ook gehad schijnt best lastig te zijn om iets in 1 keer goed te doen

Dat van die factuur doen er veel, zolang het bedrag dat jij moet betalen maar hetzelfde blijft. Maar een auto zo afleveren vind ik een schande. Je hebt er goed aangedaan de auto te laten staan. Sterkte

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik had natuurlijk al betaald, even afwachten wat ze maandag te zeggen hebben.

Ik had trouwens een autoverzekering via hun afgesloten, met een 3 jaar waardevast. Bij diefstal of Total loss krijg ik mijn aankoop bedrag terug. Daarom viel ik over die factuur, staat een andere waarde op.

Verzekering gaat over de catalogus waarde en niet wat er op factuur staat.

De cataloguswaarde van mijn Pica was (volgens de verzekering) een stuk lager dan wat ik voor mijn wagen betaald heb.

Bij total loss scheelt dat bijna 1000 euro.

De bedragen op de factuur zijn wel correct,niet geschoven met inruiil of zo.

Waarschijnlijk zit het verschil in de afleverkosten,die zullen ze wel niet meerekenen,maar bij aanschaf van een nieuwe moet je die natuurlijk wel opnieuw betalen.

Onze Picanto hebben we gekocht/ is in onderhoud bij AutoHaag Zeeuw op de Kerketuinen in Den Haag. Ik kan het je wel aanraden daar, mijn garantiedingen zijn perfect verholpen (vervangen bekleding voorstoelen vanwege de bekende vlekken en later de koppelingskabel vanwege kraken) en heb zelfs een keer een gratis (jawel echt) leenauto gehad.

Misschien heb je er wat aan bij je keuze, ik heb in ieder geval goede ervaringen met ze.

*einde reclamebericht*

Precies, dat is de koppelingskabel die droog loopt in z'n mantel. Net of je met een eikenhouten koppelingpedaal in de rondte rijd. Bij mij is heel de kabel vervangen, dat en de extra klodder vet was het einde van het gekraak, schijnt een kwaaltje te zijn.

Heb er nog eens extra opgelet.

Bij rustig intrappen hoor ik niets,maar bij snel intrappen wel en met name als ik veel toeren maak,wat niet zo vaak voorkomt.

Rustig rijden en rustig koppelen en er is niets aan de hand,kan dus wat anders zijn.