Jump to content
jmo

Carens IV, geluid richtingaanwijzer onvoldoende

Recommended Posts

Wegens hoorproblemen is voor mij het geluid van de richtingaanwijzers meestal onvoldoende. Blijkbaar is dit niet te wijzigen via de software.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het moet niet erg veel luider zijn en eventueel zou een ander geluid ook wel beter zijn (bvb klikken)

Waarom is dat geluid van belang?

Waarom is dat geluid van belang?

om er op attent gemaakt te worden dat de richtingaanwijzer niet automatisch uit is gegaan. Er zijn weliswaar ook nog de groene pijltjes maar daar zit ik niet de hele tijd naar te turen :wink:

Ik vind deze toch luid genoeg, het is misschien omdat dit geen klikker is maar akoestisch? Hoelang heb je hem al, even wennen? Misschien je radio wat stiller zetten? :0)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Of je stopt nieuwe batterijen in je hoortoestellen ?

:-)

PS ik heb er 2 en weet er alles van!

maar volgens mij kan je er gewoon elke willikeurige pieper / tikker extra tussen aan laten sluiten 

• Like 1

ja volgens mij kun je losse  zoemer kopen

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/840250/baas-baas-mini-richtingaanwijzerzoemer-reviews/reviews.htm

Ik heb deze pieper gekocht als signaal voor mijn knipperlichten op de motor. Soms vergeet je die uit te zetten en dat kan tot gevaarlijke sistuaties leiden. Droog plekje gezocht onder beplating, min aan het chassis, de ene plus aan linker plus van knipperlicht en andere plus aan rechter plus van knipperlicht. Vond het signaal zelf iets te hard. Heb deze afgeplakt zodat het iets gedempter klinkt. Prima! Adviseer wel soldeerkoppeling te maken met de draden van je knipperlichten. Dan weet je zeker dat alles contact blijft maken.

Gekocht voor knipperlicht detectie op mijn motor. Gemonteerd op een droge plaats en afgetaped om het geluid een beetje te dempen. Jammer dat de draden een beetje kort zijn (ca 20 cm). Heb ik moeten verlengen. Maar dat neemt niet weg dat het geweldig werkt. Aanrader!

als hun hem te hard vinden  dan moet jij het zeker horen